abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119378400
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 11:48 schreef Smack10 het volgende:
Nov. 19, 07:13 GMT: Israel has warned Hamas that it will step up its offensive in the Gaza Strip in 36 hours if they do not cease rocket fire and arms smuggling. Israeli Finance Minister Yuval Steinitz told IDF radio that the time left before Israel escalates its attacks can be measured in “hours, not days.”

36 uur om te stoppen heeft Hamas voordat Israël echt eens gaat schoonmaken.

Dus niet huilen als Hamas doorgaat met raketten afschieten en dalijk opgeveegd worden..
Dat is precies wat Hamas wil, ze overleven toch wel en anders pakt een andere groep het weer op, Israel dient nu te stoppen verder ga je niet komen en opschonen lukt waarschijnlijk toch niet in Gaza.
pi_119378410
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 11:48 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik word echt bijna ziek van zo'n Volkskrant en NOS die elke dag de kop hebben dat er weer een Palestijns kind is gedood. Dan snap je het ook niet echt als nieuwsmedium.
Wat verwacht je dan van een omroep die vorige week nog de film uitzond over een arme Palestijn met 5 camera's ;)
  maandag 19 november 2012 @ 11:50:22 #153
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_119378418
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 11:45 schreef Smack10 het volgende:

[..]

En het heet tunnelvisie ;)
Zolang ik die palestijnse flikkers aanslagen zie naspelen, kinderen op soldaten afsturen met camera's in de aanslag etcetc dan weet ik wel voor wie ik ben. Zij die met een gekleurde blik danwel met hun ogen dicht kijken zullen niets zien......
pi_119378439
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 11:50 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Wat verwacht je dan van een omroep die vorige week nog de film uitzond over een arme Palestijn met 5 camera's ;)
Spijtig, er zit geen enkele vorm van kritiek meer bij, die NRC correspondent die net doet alsof dat kopstuk van Hamas zomaar werd uitgeschakeld en vrolijk negeerde dat het hele weekend al raketten op Israel neerdaalden toen.
pi_119378467
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 11:49 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat is precies wat Hamas wil, ze overleven toch wel en anders pakt een andere groep het weer op, Israel dient nu te stoppen verder ga je niet komen en opschonen lukt waarschijnlijk toch niet in Gaza.
In denk dat deze keer grote schoonmaak gehouden gaat worden. Want Israël ziet de dreiging van de nieuwe situatie wel in (nieuwe regeringen in landen) aangezien Hamas nu Tel Aviv kan bereiken..
pi_119378555
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 11:46 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Nog nooit van deze gast gehoord, zeker nog nooit gezien in de Joodse kringen in Amsterdam.
Oke... und?
youtube --> iamclanhq :')
pi_119378695
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 11:52 schreef Smack10 het volgende:

[..]

In denk dat deze keer grote schoonmaak gehouden gaat worden. Want Israël ziet de dreiging van de nieuwe situatie wel in (nieuwe regeringen in landen) aangezien Hamas nu Tel Aviv kan bereiken..
Laten we wel wezen, een echte dreiging is Hamas natuurlijk niet ook niet met de blokkade, hun raketten zorgen voor onrust en soms zelfs meer, wat ook aangepakt dient te worden, maar het is niet zo dat Hamas dezelfde terreur kan opzetten onder de huidige omstandigheden als gebeurde met zelfmoordenaars nog niet zo lang geleden. Daarnaast is Gaza een groot broeinest van terreur en geweld door een gebrek aan autoriteit en een gebrek aan groei, je kan wel proberen de militaire capaciteiten onderuit te halen maar uiteindelijk vinden ze toch wel weer een manier, de enige constructieve oplossing voor beide partijen is uiteindelijk vrede en ik denk dat Netanyahu de boot flink misslaat als hij nu ook een grondoffensief in gaat zetten.

De echte dreigingen zijn op dit moment inderdaad de veranderingen in de regio en natuurlijk een nucleair Iran. Verder hoop ik dat Israel met de internationale gemeenschap gaat proberen een representatief en vreedzaam regime in alle Palestijnse gebieden neer te zetten, uiteindelijk gaat het om veiligheid, vrijheid, en vrede en dat moet het doel blijven.
pi_119378728
Blijkbaar een school in Ashkelon geraakt door een raket uit Gaza. Het is dan ook maar goed dat de scholen in Zuid - Israel zijn gesloten vandaag.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_119378802
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 12:02 schreef StarGazer het volgende:
Blijkbaar een school in Ashkelon geraakt door een raket uit Gaza. Het is dan ook maar goed dat de scholen in Zuid - Israel zijn gesloten vandaag.
Toch niet de school zelf dacht ik maar in de buurt van de school was de raket ingeslagen.
pi_119378841
pi_119378897
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 12:00 schreef DeParo het volgende:

[..]

Laten we wel wezen, een echte dreiging is Hamas natuurlijk niet ook niet met de blokkade, hun raketten zorgen voor onrust en soms zelfs meer, wat ook aangepakt dient te worden, maar het is niet zo dat Hamas dezelfde terreur kan opzetten onder de huidige omstandigheden als gebeurde met zelfmoordenaars nog niet zo lang geleden. Daarnaast is Gaza een groot broeinest van terreur en geweld door een gebrek aan autoriteit en een gebrek aan groei, je kan wel proberen de militaire capaciteiten onderuit te halen maar uiteindelijk vinden ze toch wel weer een manier, de enige constructieve oplossing voor beide partijen is uiteindelijk vrede en ik denk dat Netanyahu de boot flink misslaat als hij nu ook een grondoffensief in gaat zetten.

De echte dreigingen zijn op dit moment inderdaad de veranderingen in de regio en natuurlijk een nucleair Iran. Verder hoop ik dat Israel met de internationale gemeenschap gaat proberen een representatief en vreedzaam regime in alle Palestijnse gebieden neer te zetten, uiteindelijk gaat het om veiligheid, vrijheid, en vrede en dat moet het doel blijven.
Willen beide volken een langdurige vreemdzame band opbouwen, dan dienen ze vrede te sluiten. Israël geeft wat grond terug en beschouwt Palestijnen niet meer als 2e randsburgers in eigen land en de Palestijnen leggen hun wapens neer en bouwen hun land op.

Zo voorkom je innerlijke wrok en een voedbodem voor wraak en terreur.

Alhoewel ik ook wel denk dat het nu te laat is. Er moeten generaties voorbij vliegen voordat die innerlijk haat naar elkaar toe weg is. Elk Palestijn heeft wel wat fam. verloren door dit, en zal dat ook niet snel vergeten.
pi_119379049
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 12:07 schreef deVerdeler het volgende:

[..]

Willen beide volken een langdurige vreemdzame band opbouwen, dan dienen ze vrede te sluiten. Israël geeft wat grond terug en beschouwt Palestijnen niet meer als 2e randsburgers in eigen land en de Palestijnen leggen hun wapens neer en bouwen hun land op.

Alhoewel ik ook wel denk dat het nu te laat is. Er moeten generaties voorbij vliegen voordat die innerlijk haat naar elkaar toe weg is. Elk Palestijn heeft wel wat fam. verloren door dit, en zal dat ook niet snel vergeten.
Ten eerste worden Palestijnen in Israel niet als 2e rangsburgers beschouwd, hun rechten zijn verankerd in Israelische wetten, en dat blijft zo.
Ten tweede ben ik het er uiteraard mee eens dat Israel land dient terug te geven aan Palestijnen maar ook dat het leger zich steeds verder terugtrekt uit Palestijnse gebieden.

Dit kan alleen wanneer de Palestijnse gebieden een effectief en betrouwbare regering hebben die een dergelijke situatie zonder problemen kunnen opvangen. Daar is nu geen sprake van, daarom is het onwenselijk om via een VN bijvoorbeeld nu voor een Palestijnse staat te stemmen, daarmee los je niets op zeker niet op een moment dat de Palestijnen alleen maar meer verdeeld raken want Hamas is helemaal niet blij met dat Fatah dit doet.

Het gebrek aan wederzijds vertrouwen zal misschien enige tijd over heen gaan maar ik denk dat er aan beide kanten zeer veel mensen zijn die gewoon willen wonen en werken, die wel bepaalde visies hebben op het conflict maar geen zin hebben om zich er mee te bemoeien, zelfs niet in Gaza is iedereen een bebaarde fundamentalist.
pi_119379127
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 11:44 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Klopt.. een eenzijdige blik en verkondigd dat als dé waarheid. Doet hij overigens in meer topics, zijn waarheid is dé waarheid.

_O-
Het ligt er maar net aan hoe ver je terug wilt in de tijd he. Bovendien snapt elke baviaan wel dat hij op iets anders doelt. Namelijk of het al dan niet verstandig was om zo'n figuur om te leggen. Hij zegt nee en legt uit waarom niet.

Doe niet zo huilie huilie en probeer gewoon te lezen wat er staat.
pi_119379275
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 12:12 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ten eerste worden Palestijnen in Israel niet als 2e rangsburgers beschouwd, hun rechten zijn verankerd in Israelische wetten, en dat blijft zo.
Ten tweede ben ik het er uiteraard mee eens dat Israel land dient terug te geven aan Palestijnen maar ook dat het leger zich steeds verder terugtrekt uit Palestijnse gebieden.

Dit kan alleen wanneer de Palestijnse gebieden een effectief en betrouwbare regering hebben die een dergelijke situatie zonder problemen kunnen opvangen. Daar is nu geen sprake van, daarom is het onwenselijk om via een VN bijvoorbeeld nu voor een Palestijnse staat te stemmen, daarmee los je niets op zeker niet op een moment dat de Palestijnen alleen maar meer verdeeld raken want Hamas is helemaal niet blij met dat Fatah dit doet.

Het gebrek aan wederzijds vertrouwen zal misschien enige tijd over heen gaan maar ik denk dat er aan beide kanten zeer veel mensen zijn die gewoon willen wonen en werken, die wel bepaalde visies hebben op het conflict maar geen zin hebben om zich er mee te bemoeien, zelfs niet in Gaza is iedereen een bebaarde fundamentalist.
De Palestijnen staan gewoon erg zwak in de onderhandelingen en willen sterker worden. Je wordt niet eens erkent als een Staat, dus hoe wil je gaan onderhandelen. Dus ik snap Fatah wel dat ze naar de UN gaan hiermee.

Hamas heeft ook vaak genoeg laten doorschemeren dat wanneer er aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan, dat ze kappen met terreur zaaien en dat ze hun woorden mbt wegvagen van Israël terug nemen. Echter, Israël wilt er niet mee in. Dat komt voornamelijk door die rechts-extremistische partij in Israël. Als het aan de premier lag, dan waren ze allang begonnen met terugtrekken.
  maandag 19 november 2012 @ 12:20:56 #165
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119379320
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 12:07 schreef deVerdeler het volgende:

[..]

Mja, maar hiervoor moet toch echt eerst de haat verdwijnen hoor.

En ik moet er niet aan denken wat daarvoor nodig is... :{
pi_119379323
RGjournalist twitterde op maandag 19-11-2012 om 10:30:33 op de begraafplaats nu. in de verte worden raketten afgeschoten: Israel zal boeten voor de dode burgers, is de mening hier #gaza reageer retweet
RGjournalist twitterde op maandag 19-11-2012 om 11:09:56 de begrafenis in Gaza vindt plaats onder bombardement Israel. Inslag op 1 km afstand. #gaza (goeie genade! wat een klap weer) reageer retweet
RGjournalist twitterde op maandag 19-11-2012 om 11:21:57 kinderlijkje, hoofd onbedekt verdwijnt in het graf. Samen met zijn moeder. #gaza reageer retweet

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2012 12:25:06 ]
  maandag 19 november 2012 @ 12:25:14 #167
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119379450
Overigens vrees ik dat Israël deze ronde niet kan winnen. Tenzij ze bereid zijn Gaza in te nemen en de Palestijnen opnieuw onder Israëlisch bestuur te plaatsen - met alle internationale verontwaardiging vandien. Ook dat zou geen overwinning zijn, hoewel de rakettenregen dan eindelijk tot het verleden behoort.

Schokkend om te zien dat Pallywood nog steeds zo effectief is, terwijl iedereen weet dat dat bestaat.
pi_119379524
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 12:20 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Mja, maar hiervoor moet toch echt eerst de haat verdwijnen hoor.

En ik moet er niet aan denken wat daarvoor nodig is... :{
Ik weet haast wel zeker dat jouw haat jegens mij niet zomaar verdwijnt als ik bommen op je moeder heb gegooid. Dat snap je toch wel.
pi_119379544
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 12:21 schreef J0kkebr0k het volgende:
RGjournalist twitterde op maandag 19-11-2012 om 10:30:33 op de begraafplaats nu. in de verte worden raketten afgeschoten: Israel zal boeten voor de dode burgers, is de mening hier #gaza reageer retweet
RGjournalist twitterde op maandag 19-11-2012 om 11:09:56 de begrafenis in Gaza vindt plaats onder bombardement Israel. Inslag op 1 km afstand. #gaza (goeie genade! wat een klap weer) reageer retweet
RGjournalist twitterde op maandag 19-11-2012 om 11:21:57 kinderlijkje, hoofd onbedekt verdwijnt in het graf. Samen met zijn moeder. #gaza reageer retweet
O mijn God.. vreselijk
  maandag 19 november 2012 @ 12:28:21 #170
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119379567
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 12:27 schreef deVerdeler het volgende:

[..]

Ik weet haast wel zeker dat jouw haat jegens mij niet zomaar verdwijnt als ik bommen op je moeder heb gegooid. Dat snap je toch wel.
Jouw? Mijn? Je mag proberen bommen op m'n moeder te gooien. ;)

Ik bedoel de religieuze haat; de werkelijke bron voor dit conflict.
pi_119379588
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 12:25 schreef BorisDeLul het volgende:
Overigens vrees ik dat Israël deze ronde niet kan winnen. Tenzij ze bereid zijn Gaza in te nemen en de Palestijnen opnieuw onder Israëlisch bestuur te plaatsen - met alle internationale verontwaardiging vandien. Ook dat zou geen overwinning zijn, hoewel de rakettenregen dan eindelijk tot het verleden behoort.

Schokkend om te zien dat Pallywood nog steeds zo effectief is, terwijl iedereen weet dat dat bestaat.
Het is schokkend dat er mensen zijn die als idioten bij alles 'Pallywood' roepen. Ja, er worden wel eens dingen overdreven, er wordt wel eens geacteerd, maar dat is deel van het conflict. Dat betekent niet dat alles wat je ziet onder de noemer 'Pallywood' valt. Dus kap een keer met dat gejank :')
  maandag 19 november 2012 @ 12:29:36 #172
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119379610
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 12:28 schreef Peunage het volgende:

[..]
alles
Ook zo'n probleem: ongenuanceerdheid.
pi_119379661
quote:
15s.gif Op maandag 19 november 2012 12:29 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Ook zo'n probleem: ongenuanceerdheid.
Jij roept bij elk slachtoffer 'Pallywood' en ik ben degene die ongenuanceerd is? Gefeliciteerd, je hebt een award gewonnen! En je mag zelf bedenken welke dat is ;)
  maandag 19 november 2012 @ 12:31:56 #174
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119379734
quote:
14s.gif Op maandag 19 november 2012 12:31 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

8-)
:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: