De wielen van de chuggintontreintjes staan 2 cm uit elkaar. (zo kun je makkelijker zien of het tussen de ikea rail past?)quote:Op zaterdag 17 november 2012 19:05 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Als je dat zou willen doen heel graag.
Schat, Sinterklaas heeft al het speelgoed in Spanje al gekocht, en de boot is nu in Nederland.quote:Op dinsdag 20 november 2012 17:04 schreef Estrys het volgende:
heh wat sneu Spring![]()
Hier kwam Seb vanmorgen met het Lego foldertje aanzetten. 'Maaaaam, sinterklaas kan de brandweerkazerne niet meebrengen hoor.' Hoezo niet schat? 'Die wil ik niet meer, ik wil nou het politiebureau.'
Die brandweerkazerne die hij perse wilde, waar hij al maanden met een plaatje op zak liep, die brandweerkazerne die de Sint al 2 maanden geleden gekocht heeft omdat hij in de aanbieding was,
die brandweerkazerne die deze week in de bonus bij Appie NOG eens 20 euro goedkoper blijkt![]()
DIE brandweerkazerne wil meneer nu toch ineens niet meer. zucht
Hij kijkt ook naar het sinterklaasjournaal he. Geen pakjes mee op die kleine boot, weet je nog...quote:Op dinsdag 20 november 2012 17:06 schreef amaranta het volgende:
[..]
Schat, Sinterklaas heeft al het speelgoed in Spanje al gekocht, en de boot is nu in Nederland.
Ik denk niet dat Sinterklaas een politiebureau bij zich heeft. Want hij heeft precies genoeg speelgoed meegenomen op de boot.
Maar het komt toch wel uit waar de pakjes wel zijn. Wacht maar af ;Dquote:Op dinsdag 20 november 2012 17:06 schreef Estrys het volgende:
[..]
Hij kijkt ook naar het sinterklaasjournaal he. Geen pakjes mee op die kleine boot, weet je nog...![]()
Ik zou toch iets verzinnen waarbij je zegt dat het waarschijnlijk niet meer kan. En hoe je het dan brengt moet je zelf weten.quote:Op dinsdag 20 november 2012 17:08 schreef Estrys het volgende:
Ik heb papa ingeschakeld om ook flink mee te lobbyen voor de brandweerkazerne.
Ik gok gewoon dat hij wel blij gaat zijn. En tot die tijd gaan we gewoon steeds herhalen dat die brandweerkazerne echt vet cool is!quote:Op dinsdag 20 november 2012 17:14 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik zou toch iets verzinnen waarbij je zegt dat het waarschijnlijk niet meer kan. En hoe je het dan brengt moet je zelf weten.
En anders geen woorden meer aan vuil maken, en hopen dat hij het toch leuk vindt als hij het in zn schoen aantreft.
Of een brief sturen naar sint waarin hij vraagt of sint nog een politiebureau heeft, en dan een brief terug waarin staat dat dat helaas niet meer gaat, omdat de pieten alle centjes hebben weggegooid (aldus dat zelfde sintjournaal ) en hij dus geen bureau kan kopen.
Misschien heb ik wat gemist, want ik lees niet altijd mee, maar weet je ook waarom hij dit doet? Is hij misschien bang? Is hij niet moe? Kan hij niet tot rust komen? Vindt hij het gewoon jammer om te moeten gaan slapen omdat hij het gezellig vindt bij jou? En hoe vaak komt dit voor?quote:Op woensdag 21 november 2012 08:33 schreef ymme het volgende:
fok wet.
Gisteravond, Mart wilt niet liggen, wil niet slapen. Als ik van zijn kamer afloop krijsen! uit bed lampen aan doen en boven aan de trap roepen en krijsen. Ik ben uiteindelijk maar om 22:00 naar bed gegaan met hem naast mij in bed. En toen was hij direct vertrokken.
Maar met je handen in het haar zitten, niet weten wat te doen. Hoe te reageren![]()
Bang om het verkeerde te doen waardoor het erger wordt. Nou zo voelde ik mij gisteren en nu nog..
Tips of herkeningsverhalen zijn welkom.
Dat doet 'ie waarschijnlijk ook mede doordat jullie consequent zijn.quote:Op woensdag 21 november 2012 10:19 schreef ohnee het volgende:
Dit lukt goed omdat we altijd heel consecuent zijn hierin. Geen idee of dit voor een ander kind ook werkt, wij hebben een peuter die bijna altijd braaf gaat slapen.(i know, lucky me)
Hier exact hetzelfdequote:Op woensdag 21 november 2012 10:20 schreef Cantare het volgende:
[..]
Misschien heb ik wat gemist, want ik lees niet altijd mee, maar weet je ook waarom hij dit doet? Is hij misschien bang? Is hij niet moe? Kan hij niet tot rust komen? Vindt hij het gewoon jammer om te moeten gaan slapen omdat hij het gezellig vindt bij jou? En hoe vaak komt dit voor?
Qua herkenning: E is een stukje jonger (2 jaar en 3 maanden) en heeft het ook wel eens, in lichte mate. Wij veren eigenlijk altijd mee. Als ze niet kan slapen dan mag ze nog even naar beneden - meestal geeft ze dan zelf aan wanneer ze weer naar bed 'kan'- en als ze 's nachts wakker wordt dan mag ze bij ons in bed. Voor onze eigen rust, maar ook omdat ik het het belangrijkst vindt dat E leert dat ze veilig is en dat wij er zijn als het haar niet lukt om te slapen. Haar kamer en bed moeten fijn zijn en niet een plaats waar je alleen boos/bang/verdrietig bent. Een enkele keer werkt helemaal niets en is ze gewoon over de rooie van moeheid, dan laten we haar t even toch even uitrazen. Meestal is dat snel over en valt ze daarna gauw in slaap.
Maar goed, E is geen "uitprobeerster", denk ik, ze vindt het op zich prima om op haar eigen kamer te zijn en te slapen en het is nog nooit van kwaad tot erger gegaan. Voor zover er überhaupt sprake is van "kwaad" als je je kind bij je in bed legt, want dat denk ik (in haar geval) niet. Als dat ervoor zorgt dat ze lekker slaapt en ook de volgende dag weer met een goed gevoel naar haar eigen bed gaat, lijkt me daar weinig mis mee.
Hij geeft zelf niet echt aan waarom hij niet wilt slapen.quote:Op woensdag 21 november 2012 10:20 schreef Cantare het volgende:
[..]
Misschien heb ik wat gemist, want ik lees niet altijd mee, maar weet je ook waarom hij dit doet? Is hij misschien bang? Is hij niet moe? Kan hij niet tot rust komen? Vindt hij het gewoon jammer om te moeten gaan slapen omdat hij het gezellig vindt bij jou? En hoe vaak komt dit voor?
Qua herkenning: E is een stukje jonger (2 jaar en 3 maanden) en heeft het ook wel eens, in lichte mate. Wij veren eigenlijk altijd mee. Als ze niet kan slapen dan mag ze nog even naar beneden - meestal geeft ze dan zelf aan wanneer ze weer naar bed 'kan'- en als ze 's nachts wakker wordt dan mag ze bij ons in bed. Voor onze eigen rust, maar ook omdat ik het het belangrijkst vindt dat E leert dat ze veilig is en dat wij er zijn als het haar niet lukt om te slapen. Haar kamer en bed moeten fijn zijn en niet een plaats waar je alleen boos/bang/verdrietig bent. Een enkele keer werkt helemaal niets en is ze gewoon over de rooie van moeheid, dan laten we haar t even toch even uitrazen. Meestal is dat snel over en valt ze daarna gauw in slaap.
Maar goed, E is geen "uitprobeerster", denk ik, ze vindt het op zich prima om op haar eigen kamer te zijn en te slapen en het is nog nooit van kwaad tot erger gegaan. Voor zover er überhaupt sprake is van "kwaad" als je je kind bij je in bed legt, want dat denk ik (in haar geval) niet. Als dat ervoor zorgt dat ze lekker slaapt en ook de volgende dag weer met een goed gevoel naar haar eigen bed gaat, lijkt me daar weinig mis mee.
Als ik Mart de wil laat, slaapt hij tussen de middag uren. We deden al niet meer langer dan 1,5 uur ivm 's ochtends dan wel heel vroeg wakker wezen.quote:Op woensdag 21 november 2012 12:33 schreef pessie het volgende:
Ymme, klinkt inderdaad een beetje alsof hij zn slaapje tussen de middag niet meer nodig heeft. Hoe lang slaapt hij nog?
Helaas heb ik nu toch even een serieuze peutervraag. Wanneer is een kind gewoon peuter en wanneer een oncorrigeerbaar kind? Ik ging Nathan ophalen bij de peuterspeelzaal en daar kreeg ik een heel gesprek over me heen over het feit dat Nathan niet/heel moeilijk te corrigeren is. Nu ben ik het er wel mee eens dat er bijna niets is wat echt indruk op hem maakt, maar verwachten ze misschien niet een beetje veel van em? Of verwacht ik te weinig van Nathan? Thuis gaat hij op de trap als hij dingen doet die niet mogen (met speelgoed gooien, slaan...) en langzamerhand heeft hij door dat hij moet blijven zitten totdat ik hem er weer af haal en ik hoop dat hij langzamerhand door gaat krijgen dat het niet leuk is om op de trap te zitten omdat je dan straf hebt. Ik kreeg laatst ook de opmerking dat hij niet aan tafel blijft zitten. Maar dat is toch gewoon oefenen? Dat oefenen we thuis ook en thuis gaat het steeds beter.
In hoeverre is dit mijn probleem of hun probleem? En wat moet ik hier nu mee?
niet aan tafel willen blijven zitten is (in mijn ervaring met onze psz) hun probleem. juist die kleintjes moeten domweg nog vanalles mbt groepsdingen leren. en ziehier waarom ravi al in groep 2 zit; die is van huis uit gewend dat hij en selene allebei dingen moeten doen zoals even blijven zitten, samen delen enzovoorts. maar dat is dus helemaal niet vanzelf; dus je kan van kindjes tussen de 2 en 3 zo ongeveer (grofweg! en elk kind is anders en alles) niet verwachten dat ze dat zonder corrigeren zomaar doenquote:Op woensdag 21 november 2012 12:33 schreef pessie het volgende:
Ymme, klinkt inderdaad een beetje alsof hij zn slaapje tussen de middag niet meer nodig heeft. Hoe lang slaapt hij nog?
Helaas heb ik nu toch even een serieuze peutervraag. Wanneer is een kind gewoon peuter en wanneer een oncorrigeerbaar kind? Ik ging Nathan ophalen bij de peuterspeelzaal en daar kreeg ik een heel gesprek over me heen over het feit dat Nathan niet/heel moeilijk te corrigeren is. Nu ben ik het er wel mee eens dat er bijna niets is wat echt indruk op hem maakt, maar verwachten ze misschien niet een beetje veel van em? Of verwacht ik te weinig van Nathan? Thuis gaat hij op de trap als hij dingen doet die niet mogen (met speelgoed gooien, slaan...) en langzamerhand heeft hij door dat hij moet blijven zitten totdat ik hem er weer af haal en ik hoop dat hij langzamerhand door gaat krijgen dat het niet leuk is om op de trap te zitten omdat je dan straf hebt. Ik kreeg laatst ook de opmerking dat hij niet aan tafel blijft zitten. Maar dat is toch gewoon oefenen? Dat oefenen we thuis ook en thuis gaat het steeds beter.
nja, als de 2jarige in kwestie gewend is te moeten blijven zitten met het eten tot iemand hem/haar uit de kinderstoel vist, is heel wat anders dat ze met zn allen in een kring 'los' op stoeltjes blijven zittenquote:Op woensdag 21 november 2012 12:59 schreef nytar het volgende:
niet aan tafel willen zitten is toch ook iets wat van huis uit geleerd moet worden?
Bijvoorbeeld met eten. Bij ons gaat er niemand van tafel tot we allemaal klaar zijn. Zo werkt dat voor een psz en een kinderopvang ook...ik vind eigenlijk ook dat een 2-jarige dat moet kunnen...
zeg ik ook toch niet? ik stel alleen dat wanneer een kind dat wel gewend is, die losse stoeltjes in de kring wellicht even wennen zijn. de peuterspeelzaal is sowieso in mijn ogen precies dat: een peuterSPEELzaal. tuurlijk zijn er regels en tuurlijk is er wat voorbereiding op basisschool, maar laten we wel realistisch blijven mbt wat een 2 of 3 jarige al moet kunnen.quote:Op woensdag 21 november 2012 14:21 schreef Lamb29 het volgende:
Niet in alle kinderstoelen zitten ze vast hè...
Ik denk dat dat inderdaad een goed begin is. Uiteindelijk gaat het niet om de vraag of een kind van 2,5 nu wel of niet op zijn stoel moet blijven zitten, maar hoe jullie gaan samenwerken om dat voor elkaar te krijgen, als dat nodig is.quote:Op woensdag 21 november 2012 16:08 schreef Nijna het volgende:
Pessie, misschien eens gesprekje aangaan over je gedachten hierover? Vragen wat zij nu dan van jou verwachten?
Dat leren we hem dus ook aan en gaat thuis best goed. Ik zal het maandag eens even bespreken als die mogelijkheid zich voordoet.quote:Op woensdag 21 november 2012 17:05 schreef Cantare het volgende:
[..]
Ik sluit me wel bij Simmu aan dat je er goed aan doet om vaardigheden zoals 'op je stoel blijven zitten' ook thuis aan te leren. In een groep gaat het natuurlijk allemaal anders dan thuis, dus wil het helemaal niet zeggen dat je kind op de PSZ of school dus ook blijft zitten, maar je geeft je kind zo wel een besef mee van normen en gehoorzaamheid, oftewel: 'zo doen we dit hier'.
Ik kan me voorstellen dat dat je niet lekker zit. Hebben ze het nog verder toegelicht? Konden ze voorbeelden geven?quote:Op woensdag 21 november 2012 17:11 schreef pessie het volgende:
[..]
Dat leren we hem dus ook aan en gaat thuis best goed. Ik zal het maandag eens even bespreken als die mogelijkheid zich voordoet.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik minder moeite heb met het stuk dat ie niet op zn stoeltje blijft zitten dan met het punt dat ze hem oncorrigeerbaar vinden.
Maar dat hij door heeft dat hij moet blijven zitten als hij straf heeft wil niet zeggen dat de boodschap duidelijk is. Ik gok dat ze heel anders corrigeren op de peuterspeelzaal en dat het conflict daar ook gewoon zit. Dat ze verwachten dat hij het wel snapt en daar naar zal handelen.quote:Op woensdag 21 november 2012 12:33 schreef pessie het volgende:
ravi slaapt meestal ook nog 's middags hoor, uitgezonderd de dinsdag wegens psz 's middags en wanneer we op een uitje zijnquote:Op donderdag 22 november 2012 10:05 schreef Pvoesss het volgende:
Maar een slaapje nu nog is toch best laat nog? Mijn V sliep al met 1 jaar niet meer overdag
selene had het tot zeker 3.5 jaar nog nodig hoor. die was de dag na psz 's middags echt niet te genietenquote:Op donderdag 22 november 2012 10:08 schreef Brighteyes het volgende:
De meeste kindjes slapen nog zeker tot 2,5 jaar een keertje 's middags dacht ik.
Oh, wat mis ik dat.quote:Op donderdag 22 november 2012 10:08 schreef Brighteyes het volgende:
De meeste kindjes slapen nog zeker tot 2,5 jaar een keertje 's middags dacht ik.
Mja die van ons is natuurlijk 'alleen' en moét zich ook wel met ons vermaken (als er geen vriendinnetje is, wat gelukkig wel heel vaak is). Plus ze is zo lekker enthousiast over alles dus wil alles vertellen en delen en vragen en wetenquote:Op donderdag 22 november 2012 10:28 schreef Cantare het volgende:
Ben benieuwd hoe dat hier straks gaat. E vraagt gelukkig niet constant aandacht en kan zichzelf erg goed vermaken, maar ik moet haar natuurlijk wel in de gaten houden. Ik had eigenlijk gehoopt dat dat laatste met 6 jaar iets minder zou zijn...
Ach het is geen probleemgeval hoorquote:Op donderdag 22 november 2012 10:32 schreef Cantare het volgende:
Oh ik had net mn post geëdit, ik vroeg me af of ze niet (lang) zelf (dus alleen) speelt.
Die was er vroeg bij zeg!quote:Op donderdag 22 november 2012 10:05 schreef Pvoesss het volgende:
Maar een slaapje nu nog is toch best laat nog? Mijn V sliep al met 1 jaar niet meer overdag
Wel een grote schoen, als dat pak erin past.quote:Op donderdag 22 november 2012 11:31 schreef Pvoesss het volgende:
Wat leuk al die verschillen. V gaat helemaal uit zijn dak van Sinterklaas.
Zodra hij de boot zag hier in de haven riep hij blij SINNEKLAAS!!!!
Maar hij kijkt natuurlijk sinterklaasjournaal braaf met zijn zus mee en die maakt hem heel goed duidelijk hoe het werkt en wat het is..Ook met schoen zetten tilt hij het zo snel mogelijk naar de bank om uit te pakken
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tess is er rond 2,5 jaar mee gestopt.. Althans, ze mocht niet meer slapen van mij.quote:Op donderdag 22 november 2012 10:08 schreef Brighteyes het volgende:
Hij leeft op grote voetquote:Op donderdag 22 november 2012 12:15 schreef Cantare het volgende:
[..]
Wel een grote schoen, als dat pak erin past.
Thomas slaapt nu nog overdag (tot twee weken geleden: elke dag minstens 2 uur), nu op woensdagnamiddag de hele namiddag omdat hij dan geen school heeft. In het weekend 2 à 3 per dag.quote:Op donderdag 22 november 2012 10:05 schreef Pvoesss het volgende:
quote:Op donderdag 22 november 2012 13:21 schreef Solagratia het volgende:
Hier slaapt Amy O. ook elke dag nog 2 tot 3 uur. En dan ligt ze tussen 19:00 en 19:30 in bed en slaapt ze tot 8 uur / half 9. Ik heb het idee dat ze veel slaap nodig heeft. Maar als je ziet hoe hyperstuiter ze heel de dag is, dan is dat ook niet gek
Wat knap!quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:37 schreef Troeta het volgende:
Mijn kind heeft vandaag op de wc gepoept en zijn billen afgeveegd, de wc geborsteld, doorgetrokken en zijn handen gewassen. En daarna ging die netjes op het aankleedkussen liggen voor een nieuwe luier.
En dat terwijl die al de hele dag vervelend was en ik hem best wel zat was![]()
Maar nu ben ik heel trots!
Eva zit op een katholieke basisschool. En voor zover ik weet en hoor, is het enige verschil met de openbare school, dat ze met kerst wél het kerstverhaal vertellen. Dat er wél een stalletje in de klas mag staan en dat ze wél liedjes zingen met Jezus erin (sjok sjok sjok doet het ezeltje).quote:Op maandag 26 november 2012 09:49 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Anders zet je een kookwekkertje erbij, als het af gaat is het tijd om van de wc af te gaan.
Dan is het voor hem misschien ook duidelijker?
En er zijn ook losse wcbrilverkleiners. Ik heb ze zelf overigens nooit meegesleept ergens naartoe.
Toen ze nog niet echt goed zindelijk waren hadden mijn kinderen buitenshuis een luier om.
Toen het beter werd gewoon ergens op een grote wc, en dan moet je je kind ffkes goed vasthouden
Ik zag gisteren toevallig iemand met een brilverkleiner lopen (op een Sinterklaasfeest) ik vond het zelf een beetje knullig eruitzien.quote:Op maandag 26 november 2012 09:43 schreef Troeta het volgende:
lol, het gordijnincidentje..
ik weet niet hoe ik nu verder moet gaan met het zindelijk worden. Hij zit namelijk elke keer een half uur op de wc, waar niet altijd tijd voor is en als ik hem er dan af wil halen is het drama, maar ik wil niet dat het steeds een drama is, want dan wil hij straks niet meer.
En hoe moet het dan onderweg en op andere plekken? Op grote wc's kan hij nog niet zitten.
Gister waren we in een restaurant en rende hij naar de wc en daar stond hij naast de wc in zn luier te poepen.
Jammer dat hij niet gewoon op het potje wil, die kan je nog meenemen ofzo.
Fijn dat het beter gaat kaatjejannie. Maar vond je dat niet vervelend dat ze jou niet gewoon had gebeld om mee te gaan naar de dokter? Vast wel lief bedoeld van haar hoor.
Je mag het wel vertellen. En zeggen dat het verhaal er is, en dat sommige mensen het geloven etc. maar je mag het niet 'predikeren' als zijnde de waarheid.quote:Op maandag 26 november 2012 10:13 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Hier zijn 2 katholieke basisscholen en daar wordt wel 4 keer per dag gebeden. En qua liedjes, je hebt liedjes met en zonder religieuze inslag natuurlijk, maar net wat ze hanteren op school.
Meike zit op een openbare school, en die wist het kerstverhaal ook wel te vertellen vorige kerst, dus de openbare besteed daar ook wel aandacht aan.
Ik heb van zowel de katholieke als de protestant-christelijke basisschool hier in de buurt begrepen dat ze vinden dat religie thuis moet worden onderwezen, maar dat het bij hun in de praktijk inderdaad inhoudt dat er aandacht wordt besteed aan Kerst enzo. Daar zou ik mee kunnen leven. Maar goed, we hebben een andere voorkeur opgegeven, dus als het aan ons ligt, komt ze op geen van beide scholen.quote:Op maandag 26 november 2012 10:13 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Hier zijn 2 katholieke basisscholen en daar wordt wel 4 keer per dag gebeden. En qua liedjes, je hebt liedjes met en zonder religieuze inslag natuurlijk, maar net wat ze hanteren op school.
Meike zit op een openbare school, en die wist het kerstverhaal ook wel te vertellen vorige kerst, dus de openbare besteed daar ook wel aandacht aan.
We zijn bij alle vijf de scholen geweest en ze zijn alle vijf goed! Dat vond ik erg fijn. Onze voorkeur gaat meer uit naar een methode als montessori of Dalton, dus vandaar dat we zo ingeschreven hebben, maar wat betreft de kwaliteit zou het niet moeten uitmaken.quote:Op maandag 26 november 2012 10:25 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Oh dat moet geloot worden ja?
Hier kun je gewoon je eerste keuze kiezen.
Geloof dat ze zelfs niet mogen weigeren.
Nou spannend dan, hopelijk wordt het een leuke school
Idem (Wolf is jarig over 2 weken) Ik heb echt geen idee wat ik nog meer kan doen dat dat ik al doe dus afgelopen weken maar niet meer geprobeerd.Volgende week ben ik vrij dus dan maar weer eens proberen.quote:Op maandag 26 november 2012 10:11 schreef amaranta het volgende:
Niet dat meneer zindelijjk is hoor. Hij wordt over minder dan een maand 3 en taalt er totaal niet naar.
Ik herken mezelf ook in mijn zoontje. Dat maakt onze relatie soms ook wat moeilijker, hij lijkt echt op mij. Ik zelf vraag ook liever niet om hulp en doe het vaak graag zelf. Rustig praten doe ik ook vaak methem, maar ben ook streng als hij dan gaat gooien. Dat wil ik niet hebben.quote:Op maandag 26 november 2012 10:27 schreef Rixtje het volgende:
Tinuviel vooral heel rustig blijven maar het was best confronterend herken zoveel van mij in haar. Ik heb nu in ieder geval geleerd geduld te hebbenEn dan dacht je net dat je de oplossing had om er mee om te gaan en dan werkte dat niet meer. De ene keer vond ze het fijn als je haar stevig vast hield de andere keer wou ze het zelf oplossen. Vaak hielp rustig tegen haar praten goed dat als ze het zelf rustiger zou doen het vast beter ging en een andere keer gingen we gewoon even wat anders doen en probeerden het later weer. Wat heb ik in die tijd vaak verlangd naar een gebruiksaanwijzing!
Nouja, als hij maar zindelijk is als hij straks naar de basisschool moet. Ik ga me er niet over opwinden.quote:Op maandag 26 november 2012 11:57 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Idem (Wolf is jarig over 2 weken) Ik heb echt geen idee wat ik nog meer kan doen dat dat ik al doe dus afgelopen weken maar niet meer geprobeerd.Volgende week ben ik vrij dus dan maar weer eens proberen.
Hij wil wel op het potje zitten (niet op wc) maar absoluut niet erin plassen.
Ik vind het dus erg knap van hem Troeta! Verder vind ik de tips van Karin handig/zo zou ik het zelf ook doen
Dat rondje vindt Fabian ook machtig interessant. Dus hij gaat mee en gaat dan ook wel op de wc zitten.quote:Op maandag 26 november 2012 12:57 schreef Brighteyes het volgende:
Die van mij waren allebij net na hun derde jaar zindelijk. Ik heb er zelf niet eens heel veel aan gedaan. Het kwam bij beide door het meegaan met het wc-rondje op het kdv dat het er een beetje ingeslopen is soort van.
Sasha was vrijwel meteen 's nachts ook zindelijk, bij Oscar zie ik dat nog wel een tijdje duren. Flinke waterbommen nog elke ochtend en ik twijfel over 's nachts wakker maken ervoor omdat ik ook weer ergens las dat ze dan onbewust gaan plassen (in hun slaap zeg maar) dus dat dat niet zou helpen.
Bij ons is een pipi een meisjesplasserquote:Op maandag 26 november 2012 13:31 schreef Troeta het volgende:
hmmm, kookwekker, zou die dat al snappen? en ik zie alweer voor me dat ie daar de hele dag mee wil spelen en dan word ik er gek van en wil ik hem afpakken, dan weer driftbui en de volgende keer gooit ie hem in de plee![]()
Met een wcverkleiner ga ik ook niet over straat,haha
En vasthouden op de wc kan alleen als dan zijn broek ook uit is enzo, want gister hield ik z'n broek op z'n enkels, maar dan wees z'n pipi richting mij,haha
Ik ga er even over nadenken hoe we het gaan doen, want vind het zelf ook heel knap van hem. Op de psz gaan ze hem nu ook elke keer meenemen, misschien dat hij daar dan ziet dat het wat sneller moet en je niet elke keer de wc hoeft te borstelen.
Vrije wil zou ik het niet noemen neequote:Op maandag 26 november 2012 14:41 schreef amaranta het volgende:
Leo! Sta jij uit vrije wil 5 keer per nacht op?
Ik vind het al verschrikkelijk als ik 1 keer per nacht eruit moet om te zeiken
quote:Op maandag 26 november 2012 13:31 schreef Troeta het volgende:
misschien dat hij daar dan ziet dat het wat sneller moet en je niet elke keer de wc hoeft te borstelen.
Ik vroeg altijd: 'zit je piemel goed?' als hij op de wc gaat zitten. En dan doet hij hem zelf goed, heb het nog nooit voor hem gedaan eigenlijk. Heb 1 keer gehad dat hij niet naar beneden zat terwijl hij op de wc zat. Geloof me, dan wil je niet in de vuurlinie staanquote:Op maandag 26 november 2012 13:45 schreef amaranta het volgende:
[..]
Bij ons is een pipi een meisjesplasser
Hij moet zn piemel naar beneden drukken. Zo is mij verteld door de juf van de psz. Maar schijnbaar is hij (Fabian dus) een beetje boos op zijn juf omdat ze dat tegen hem zei. Dat was eigenlijk ook de laatste keer dat hij daar geplast heeftWant hij wil niet dat zijn piemel naar beneden drukt.
Nu staat hij volledig in zijn recht hoor, als hij niet wil dat zijn juf aan zijn piemel zit..dan snap ik dat. Maar ja, als zijn juf hem moet verschonen, dan zal juf ook wel een beetje aan zn piemel moeten komen.
Dat klinkt niet best! Heb je stress?quote:Op maandag 26 november 2012 14:45 schreef leonieke het volgende:
[..]
Vrije wil zou ik het niet noemen nee![]()
Ik kijk zó gigantisch uit naar een nacht dat ik eens kan doorslapen, maar ik krijg mijn hoofd niet meer rustig![]()
Dus dan sta ik op, ga ik wat lezen, kijk ik tv, val ik tussendoor even in slaap in de zetel, ga ik naar het toilet, werk ik, sta ik mijn haar te kammen (
), ... En iedereen maar denken dat Thomas weer niet goed geslapen heeft als ik er tegen het einde van de week als een wrak bij loop, maar Thomas merkt daar echt helemaal niets van, die kleine snurker
Mijn topper was trouwens dat ik te midden van mijn groot verlof 's nachts rond 1u een mail heb gestuurd naar mijn baas met een aantal vragen![]()
Misschien, maar het is ook omdat alles blijft doormijmeren in mijn hoofd (zie bv de mail naar mijn baas tijdens mijn vakantie, van stress durf ik dan niet te spreken want ik was echt al anderhalve week in verlof). Ik kan het ook niet terugschroeven naar iets specifieks: werk, privé, ... Ik zou gewoon een knopje moeten hebben dat ik 's avonds in bed kan omdraaien om niet meer eeuwig te piekeren. Maar ik zit 's nachts effectief in mijn hoofd mail of documenten op te stellen of hele telefoongesprekken te voeren.quote:Op maandag 26 november 2012 15:06 schreef Cantare het volgende:
[..]
Dat klinkt niet best! Heb je stress?
Die laatste zin, ik hoor het Thomas ook gewoon zeggenquote:E net: mama, nat!
Ik: is je luier nat?
E: ja, luier nat, plast.
Ik: wil je een schone luier?
E: ja, jippie! Leuk!
Jup, zo'n opstapje. Anders kan hij ook niet zelf op de wc komen.quote:Op maandag 26 november 2012 14:57 schreef Cantare het volgende:
[..]![]()
E zit nu ook regelmatig op het potje. Een brilverkleiner lijkt me ook wel wat, maar omdat er dan ook een voetensteunachtig iets bij moet, heb je dan gelijk zo'n hele stellage in de wc en daar had ik (nog) niet zo'n zin in, nu ze nog niet "serieus" zindelijk aan het worden is.
Hebben jullie trouwens een voetensteun/trapje voor de wc staan? Op het cb werd mij dat aangeraden, omdat een kind de voeten neer moet kunnen zetten bij het plassen/poepen. Anders kan het de bekkenbodem niet goed ontspannen.
Hier exact hetzelfde! Het plassen/poepen op potje/wc is toch het het stukje dat ze helemaal zelf moeten doenquote:Op maandag 26 november 2012 12:53 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nouja, als hij maar zindelijk is als hij straks naar de basisschool moet. Ik ga me er niet over opwinden.
Hij zegt het wel als het in zn luier zit, dus het is niet zo dat hij helemaal niks voelt. Komt goed.
Heeeeej mamaaaaa kijk nou issie grooot.quote:Op maandag 26 november 2012 17:12 schreef Troeta het volgende:
Nou, zijn broek zat op zijn enkels en z'n benen konden niet wijder, of misschien zat ie toch verkeerd. En hij ging aan z'n piemel frunnikken.
Ik vond net wel deze http://www.babyplein.nl/v(...)=product&ref=beslist
iquote:Op maandag 26 november 2012 17:16 schreef Estrys het volgende:
[..]
Heeeeej mamaaaaa kijk nou issie grooot.
Dat was hier laatst ook, alleen dan zonder er iets bij te zeggen. Vond het best wel schattig.quote:Op maandag 26 november 2012 17:16 schreef Estrys het volgende:
[..]
Heeeeej mamaaaaa kijk nou issie grooot.
Al kan dat meisje er ook wat van op een ander gebied..quote:Op maandag 26 november 2012 18:54 schreef Cantare het volgende:
Ik ben zooooo blij dat ik een meisjes heb...
Ghehe... herkenbaar.quote:Op maandag 26 november 2012 19:06 schreef Lamb29 het volgende:
[..]
Al kan dat meisje er ook wat van op een ander gebied..
Midden in de winkel:
MAMA NIET AANKOMEN!!
Uhh....
+1quote:Op maandag 26 november 2012 18:54 schreef Cantare het volgende:
Ik ben zooooo blij dat ik meisjes heb...
ja dat kan, het idee is dan natuurlijk wel dat ze verder niet meer naar een andere sport of club gaat dan. En het zou dan waarschijnlijk om 1 hooguit 2 middagen per week gaan. Het is denk ik heel kindafhankelijk want ik weet dat er ook jongere kindjes zitten. We bekijken het tzt wel. Kans is ook groot dat re helemaal geen geld voor is dus dan houdt t opquote:Op maandag 26 november 2012 19:47 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Haha, als ik naar S kijk is een sportbso wel het laatste waar ik naar op zoek ga.Ze moeten al zo veel. Het lijkt me meer iets voor wat oudere kinderen.
Ik heb S nu op zwemles, 30 minuten per week en dat vind ik echt meer dan genoeg (bijna te veel al).
6 januari. Geloof dat hij een aantal ochtenden moet gaan wennen. Maar we moeten het nog goed overleggen want er is natuurlijk een kans dat in diezelfde tijd ook zijn zusje komt dat wordt denk ik echt teveel voor hem. Vandaar dat hij waarschijnlijk niet meteen na zijn verjaardag gaat maar eerst nog even thuis wennen aan de nieuwe situatie.quote:Op maandag 26 november 2012 20:35 schreef Tinuviel het volgende:
Estrys, wanneer wordt Seb dan ook alweer 4 jaar oud? Zit er dan veel tijd tussen wennen en echte plaatsing op school?
Waar heb je deze kennis vandaan? Ik heb met de school gebeld en gevraagd wat de mogelijkheid was dat onze peuter iets eerder naar school mocht. Ze belde mij terug en zei dat dat van de wet niet eerder mocht, dan 5 dagen voordat hij 4 wordt. Wellicht dat wennen wel eerder mag maar niet overgaan naar school? Ik zie ook geen nut om een kind zoveel eerder te laten wennen en vervolgens moet hij/ zei lang wachten voordat hij/ zij officieel naar school mag.quote:Op maandag 26 november 2012 20:36 schreef mikoxx het volgende:
Tinu, officieel mogen kinderen vanaf drie jaar tien mnd vijf dagdelen komen wennen. Die dagdelen zijn in overleg met school in te plannen
Vijf dagen of vijf dagdelen voordat het kind vier wordt? Ik zie wel waar de verwarring zou kunnen ontstaan.quote:Op maandag 26 november 2012 21:44 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Waar heb je deze kennis vandaan? Ik heb met de school gebeld en gevraagd wat de mogelijkheid was dat onze peuter iets eerder naar school mocht. Ze belde mij terug en zei dat dat van de wet niet eerder mocht, dan 5 dagen voordat hij 4 wordt. Wellicht dat wennen wel eerder mag maar niet overgaan naar school? Ik zie ook geen nut om een kind zoveel eerder te laten wennen en vervolgens moet hij/ zei lang wachten voordat hij/ zij officieel naar school mag.
Estrys mijn vraag ging echt over eerder overgaan naar school. Maar misschien zijn de 5 dagen of 5 dagdelen idd alleen voor wennen bedoeld. Ze zei dat er anders problemen zouden komen, verzekeringsissues enz.quote:Op maandag 26 november 2012 21:49 schreef Estrys het volgende:
[..]
Vijf dagen of vijf dagdelen voordat het kind vier wordt? Ik zie wel waar de verwarring zou kunnen ontstaan.
hebben we met selene ook niet gedaan mignonne. we hebben haar enkel meegenomen naar de 2 schoolbezoekjes om te kijken welke school ons het beste paste. is ook echt geen probleem geweest.quote:Op maandag 26 november 2012 20:44 schreef mignonne het volgende:
Mijnes zou mogen komen wennen precies voor de zomervakantie, omdat ze eind augustus 4 wordt. Ik vind het wel best maar ik denk niet dat we dat doen, misschien een ochtend om eens kennis te maken ofzo, maar echt 'wennen' vind ik het niet, aangezien ze daarna direct weer 2 maanden thuis is.
We wachten gewoon tot ze 4 is, wat mij betreft gaat ze dan in eerste instantie de ochtenden en kijken we hoe dat gaat. Ze wil héél graag, maar mijn dolle duo heeft niet bijster veel energie.
Fijn om te horenquote:Op maandag 26 november 2012 21:57 schreef simmu het volgende:
[..]
hebben we met selene ook niet gedaan mignonne. we hebben haar enkel meegenomen naar de 2 schoolbezoekjes om te kijken welke school ons het beste paste. is ook echt geen probleem geweest.
wij hoefden enkel een tweetal gekopieerde a4'tjes in te vullen. werd wel persoonlijk door de toekomstige juf gebracht. mijnessen hebben geeneens een paspoort of identiteitsbewijsquote:Neem hiervoor één van onderstaande documenten van uw kind mee:
het paspoort of het identiteitsbewijs;
het uitschrijfbewijs van de vorige school;
het geboortebewijs;
een afschrift van de persoonslijst die u bij de geboorte van uw kind heeft gekregen.
Je bedoelt dat je het mee moet nemen bij inschrijving?quote:Op maandag 26 november 2012 22:05 schreef simmu het volgende:
ok, hier moet ik nu toch wel een beetje lachen van wat er op die website staat:
[..]
wij hoefden enkel een tweetal gekopieerde a4'tjes in te vullen. werd wel persoonlijk door de toekomstige juf gebracht. mijnessen hebben geeneens een paspoort of identiteitsbewijs
ehm, nee. wij hebben niks ingeleverd behalve die door ons netjes ingevulde a4'tjes.......quote:Op maandag 26 november 2012 22:08 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je het mee moet nemen bij inschrijving?
Lijkt me op zich wel logisch toch? Dyon z'n kopie van ID (met babyfoto) hebben we ook bij de inschrijving in moeten leveren.
Hij is soms op het kdv wat baldadig, wat voor mijn gevoel een beetje komt omdat hij wat uitdaging mist. Verbaal en intellectuuel denken wij dat hij dat prima aan zou kunnen, maar het mag dus helaas niet. We gaan hem wel laten wennen.quote:Op maandag 26 november 2012 21:54 schreef Meimeltje het volgende:
Tinuviel, waarom lijkt het je goed dat hij eerder naar school gaat?
Hier krijg je ook een aantal weken van te voren de mogelijkheid voor een aantal wendagen.
Misschien kunnen ze op het kdv wel iets meer uitdaging bieden?quote:Op maandag 26 november 2012 22:18 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Hij is soms op het kdv wat baldadig, wat voor mijn gevoel een beetje komt omdat hij wat uitdaging mist. Verbaal en intellectuuel denken wij dat hij dat prima aan zou kunnen, maar het mag dus helaas niet. We gaan hem wel laten wennen.
Ik werk in het basisonderwijs...vandaar mijn 'kennis' ;-). Op sociale indicatie kunnen kinderen, bij hoge uitzondering, eerder beginnen dan dat ze vier zijn. En dat vijf dagdelen wennen is volgens mij wettelijk vastgelegd, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Het is wel maximaal vijf dagdelen iig.quote:Op maandag 26 november 2012 21:44 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Waar heb je deze kennis vandaan? Ik heb met de school gebeld en gevraagd wat de mogelijkheid was dat onze peuter iets eerder naar school mocht. Ze belde mij terug en zei dat dat van de wet niet eerder mocht, dan 5 dagen voordat hij 4 wordt. Wellicht dat wennen wel eerder mag maar niet overgaan naar school? Ik zie ook geen nut om een kind zoveel eerder te laten wennen en vervolgens moet hij/ zei lang wachten voordat hij/ zij officieel naar school mag.
Hebben wij ook gedaan, bsn-nummers keurig ingevuld op de aanmeldingsformulieren (jongste ook gelijk opgegeven) maar we kregen ze terug dat er een kopie van de verzekeringspas bij moest van de kinderen.quote:Op maandag 26 november 2012 22:17 schreef simmu het volgende:
[..]
ehm, nee. wij hebben niks ingeleverd behalve die door ons netjes ingevulde a4'tjes.......
Die blijft ook niet lang bestaan ws. Het schoolbestuur, het schooltje is onderdeel Nobego, had besloten de school te sluiten omdat ie te kleinschalig was. Hier werd jaren eerder al mee gedreigd, maar als het leerlingenaantal verhoogd zou worden, zou dat risico van de baan zijn. Dus de school en het dorp hebben er de afgelopen jaren met succes aan getrokken om het leerlingenaantal op peil te krijgen. Helaas beloot Nebego vorig jaar tóch plotseling dat de school dicht moest. Dit kwam, ook voor de docenten, zo plotseling, dat ze stonden te huilen op het schoolplein.quote:Op dinsdag 27 november 2012 09:06 schreef Cantare het volgende:
Een school van 9 kinderen?Da's wel heel uitzonderlijk. Bijzonder dat ze toch blijven bestaan, in financiëel opzicht kan dat toch niet lang duren?
En dan heb je een dochter die geen L kan zeggen. Ze zegt de N.Roept ze keihard op de fiets na de intocht van Sinterklaas. Sinterklaasje leuk he mama, leuk sinterklaasje!quote:Op maandag 26 november 2012 16:05 schreef Lamb29 het volgende:
Hier zo'n trapje met brilverkleiner er aan vast... Ideaal ding!
En "Jaaa jippie Leuk!" of "Leuk Joehoeee"Hier ook veel gehoord
quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:43 schreef kaatjejannie het volgende:
En dan heb je een dochter die geen L kan zeggen. Ze zegt de N.Roept ze keihard op de fiets na de intocht van Sinterklaas. Sinterklaasje leuk he mama, leuk sinterklaasje!
quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:43 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
En dan heb je een dochter die geen L kan zeggen. Ze zegt de N.Roept ze keihard op de fiets na de intocht van Sinterklaas. Sinterklaasje leuk he mama, leuk sinterklaasje!
Thanks, dan kan ik evt nog eens contact met haar opnemen. En verder eens. Ik heb idd nog wel even en laat het voorlopig nog even op z'n beloop. Ik ben bang dat we weer terug bij af zijn als we er nu de nadruk op gaan vestigen.quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:16 schreef Brighteyes het volgende:
Spring, S van easy-going heeft ook nog echt heel lang in een luier gepoept. En hij kon het echt dagenlang ophouden als hij geen luier kreeg, dus die weg werkt iig ook niet.
Ze hadden wel ook de regel ingesteld dat hij op de wc moest poepen, maar goed, toen was hij vlgs mij al richting 5 of 6 ofzo, dan kan je iig dat beter beargumenteren.
Voor nu zou ik het gewoon lekker op zijn beloop laten, je hebt nog wel even toch?
Hij was 4 en een half. Hield het inderdaad dagen op als we geen luier gaven, langer dan 3 dagen deden we dat niet overigens. We probeerden ook van alles, niet teveel druk (ik zei drukquote:Op dinsdag 27 november 2012 13:16 schreef Brighteyes het volgende:
Spring, S van easy-going heeft ook nog echt heel lang in een luier gepoept. En hij kon het echt dagenlang ophouden als hij geen luier kreeg, dus die weg werkt iig ook niet.
Ze hadden wel ook de regel ingesteld dat hij op de wc moest poepen, maar goed, toen was hij vlgs mij al richting 5 of 6 ofzo, dan kan je iig dat beter beargumenteren.
Voor nu zou ik het gewoon lekker op zijn beloop laten, je hebt nog wel even toch?
L heeft nu een keer of twee per ongeluk tijdens het plassen op de wc gepoept. En hoewel ze het daar nog steeds supertrots en bijna dagelijks over heeft, is het niet zo dat het haar 'er doorheen' heeft geholpen helaas.quote:Op dinsdag 27 november 2012 19:21 schreef easy-going het volgende:
[..]
Hij was 4 en een half. Hield het inderdaad dagen op als we geen luier gaven, langer dan 3 dagen deden we dat niet overigens. We probeerden ook van alles, niet teveel druk (ik zei druk) erop leggen, belonen..... Hij wilde het op het laatst ook wel, ging dan op de wc zitten,maar het lukte dan toch niet. Wij hadden wel altijd het idee dat ALS het eenmaal lukte hij er dan "doorheen" zou zijn, en dat was ook zo ( het was 1e kerstdag, weet ik nog). Het zindelijk zijn voor school was geen probleem omdat hij het dus desnoods dagen op kon houden, daar heb ik het dus ook nooit verteld.
De mijne was minder gelukkig. Die is er echt uitgekukeld. Meteen een peuterbed neergezet.quote:Op dinsdag 27 november 2012 22:03 schreef Lamb29 het volgende:
Peuter in paniek vanmiddag..
Ze hing head down over de rand van haar bedje, zich vastklampend aan de spijltjes en haar heupen op de rand....![]()
Gelukkig was ik dichtbij en had haar dus zo weer rechtop... maar dat was dus de eerste keer dat ze bijna uit haar ledikant flikkerde...
Toch maar denken aan een peuterbed nu dus..
kan je dd luiers aan het kdv geven? of is het nog heel veel?quote:Op dinsdag 27 november 2012 20:11 schreef Nijna het volgende:
Ik heb een peuter die overdag zindelijk is, maar 's nachts plast ze volgens mij nog vaak en vooral veel. Dus luier is wat dat betreft nog echt wel nodig. Maar nu klaagt ze steeds dat de luier kriebelt en irriteert... Iemand nog een idee? Want zonder luier slapen is niet echt een optie, als ik niet midden in de nacht een bed wil gaan staan verschonen. 's Morgens doet ze haar luier zelf uit, maar dan gaat ze niet meer slapen dus dat gaat wel goed.
quote:Op woensdag 28 november 2012 14:57 schreef Ticootje het volgende:
[..]
De mijne was minder gelukkig. Die is er echt uitgekukeld. Meteen een peuterbed neergezet.
wil ze zelf niet in een groter bed?quote:Op woensdag 28 november 2012 15:34 schreef Lamb29 het volgende:
[..]Das niet fijn nee..
Wij kijken het nog heel even aan... ze snapte het wel enorm goed..
Zei zelf al dat ze niet meer over het bedje haar knuffel moest pakken en herhaalde dat vandaag ook..
"Zo pop pakken mama" al reikend door haar spijltjes ipv eroverheen..
Bij enige twijfel staan we zaterdag bij ikea
Die 20 cm was precies teveel dat hier het bedje niet kan staan waar ik wil.quote:Op woensdag 28 november 2012 17:53 schreef pessie het volgende:
Een peuterbedje is 70x140 en een ledikant 60x120. Maakt op zich niet heel veel uit dus, maar ja het moet maar net passen natuurlijk.
Bar, wat heerlijk dat het zoveel beter gaat met Roy!
BJ, je hulppietje
Ze gaat naar gastouder en die gebruikt geen pampers, vindt het geen fijne luiers...quote:Op woensdag 28 november 2012 15:29 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
kan je dd luiers aan het kdv geven? of is het nog heel veel?
hebben wij wel gedaan met selene. tot hilarisch vermaak van de docenten toen we met een krijsende peuter die niet wegwilde weer moesten vertrekken........quote:Op donderdag 29 november 2012 07:08 schreef nytar het volgende:
even een vraagje tussendoor.
Neem je je peuter mee als je naar een basisschool gaat kijken? We hebben een afspraak met de directeur voor een rondleiding...
ja, dat was het hier ook. dat ding zwiept zo leuk richting het andere kindquote:Op donderdag 29 november 2012 15:14 schreef mikoxx het volgende:
Hier is het visjesvangspel, of hoe je dat ook noemt, met hengeltjes, een hit!
Zonde!!!quote:Op donderdag 29 november 2012 15:18 schreef simmu het volgende:
[..]
ja, dat was het hier ook. dat ding zwiept zo leuk richting het andere kind![]()
staat nu dus op zolder en tief ik wegwegweg
juh. met 1 kind tegelijk is het leuk, maar samen ontaart het echt altijd. ze zijn heel lief voor lekaar hoor, maar allebei nogal, ehm, lompquote:
Hihi, maar niet eens, hier gaat t samen juist heel goed. Alleen vangen ze elkaars vissen... ;-)quote:Op donderdag 29 november 2012 15:22 schreef simmu het volgende:
[..]
juh. met 1 kind tegelijk is het leuk, maar samen ontaart het echt altijd. ze zijn heel lief voor lekaar hoor, maar allebei nogal, ehm, lomp
Heeeeel herkenbaarquote:Op donderdag 29 november 2012 10:34 schreef simmu het volgende:
enfin. dan sta ik dus af te wassen in de keuken en hoor ik trippelende kindervoetjes gevolgd door het geluid van de brievenbus.........
ik: "ravi, wat heb jij gedaan?" --> ravi: "niks"
niks mis met zn taalontwikkeling.
heb maar ff het kleurboek die hij blijkbaar niet wil van de stoep geraapt
Herkenbaar! Die van ons is ook zo. Of nou ja, was zo. Hij lijkt nu ineens wel te gaan puzzelen, maar tekenen is nog steeds niks. Hij vindt gewoonweg niet leuk genoeg. Maar kan wel makkelijk alleen buiten spelen. Of met de playmobiel. Dus tja. Dan dat maar. Stilzitten doet ie eigenlijk alleen met een filmpje op de bank.quote:Op donderdag 29 november 2012 15:22 schreef Solagratia het volgende:
Alles wat met knutselen te maken heeft vindt ze gewoon niet leuk genoeg. Ik heb al heel wat geprobeerd, maar na 3 krassen is het klaar. Na een veegje vingerverf ook en kruidnoten bakken was ook al geen succes. Met puzzelen dan gooit ze alles neer en dan is het ook klaar. Spelletjes hebben we nog niet en daar ben ik wel naar op zoek, maar ik weet niet goed wat geschikt is voor haar. Het visspel klinkt wel heel erg leuk Mikoxx! Daar ga ik eens naar kijken.
En grofmotorische dingen hoef ik niet echt te stimuleren. Een glijbaan binnen zorg haar kennende voor gevaarlijke situatiesDan klimt ze waarschijnlijk via de glijbaan op een nog hogere kast.
Wij hebben beide en ik moet zeggen dat ondanks dat we van de houten trein heel weinig hebben deze wel het vaakst uitgelegd wordt. Op het moment ligt trouwens wel het duplo spoor weer in de kamer. Oh, ik zie dat het houten spoor ernaast ligt. Beide wordt gewoon (veel) mee gespeeld. De houten omdat het zo leuk is met de magneetjes de wagonnetjes aan elkkaar te klikken en de duplo omdat we daar een kraan en een tankstation en heel veel meer bij hebben...quote:Op donderdag 29 november 2012 21:09 schreef Solagratia het volgende:
Oh leuke tips allemaal! Ik ga denk ik gewoon nog wat knutselspulletjes kopen en als ze er volgende week niet aan toe is, dan misschien de week daarna wel. Hebben we in elk geval iets om samen te doen. Net als puzzelen.
En we zaten al te denken over een trein inderdaad. Bij opa en oma speelt ze met rails en trein van duplo (maar dan de versie van 20 jaar geleden zeg maar) en dat vindt ze erg leuk. Is dan zo'n soort trein leuker of een houten treinbaan?
Dansen op k3,leuke! Ze vindt dansen erg leuk. Dansen jullie met de dvd ofzo Lamb? Waarvan doet O. de pasjes na?
Anders wil ik ze wel overnemen, gebruik die maat voor Jellequote:Op woensdag 28 november 2012 19:56 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ze gaat naar gastouder en die gebruikt geen pampers, vindt het geen fijne luiers...
Maar anders ga ik even langs de buren, ik heb nog anderhalf pak mt 5. Ik ga ander merk halen en heb even zitten kijken voor katoen... maar ja, je weet ook niet voor hoe lang...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |