abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 november 2012 @ 14:13:44 #1
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_119341559
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.
pi_119341813
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2012 19:05 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Als je dat zou willen doen heel graag.
De wielen van de chuggintontreintjes staan 2 cm uit elkaar. (zo kun je makkelijker zien of het tussen de ikea rail past?)
De rail van chuggington in binnenkant gemeten is 3.6 cm breed.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_119341888
Thx Asyniur :) We zullen ons hier ook wel doorslaan, hopelijk met succes. Maar als het zonder succes is, dan weten we dat we er alles aan gedaan hebben en moeten we ons niet de vraag stellen wat als...
pi_119344368
@davina roy ligt ondertussen in het ziekenhuis,hij zit onder de rode vlekken,opgezwollen voeten/enkels. Geen koorts wel pijn.
Morgen komt de huidarts en zal er een biopsie genomen worden.
Het kunnen een aantal dingen zijn en dat word nu uitgezocht.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_119344834
hopelijk snel goede uitslagen Bar... wat naar dat hij weer in t zh ligt..
Hoe gaat het nu met hem?? en met jou??

O. slaapt helemaal in t donker... we kunnen zogauw ze slaapt wel weer licht aan zetten met in slaap vallen moet het zo donker mogelijk zijn...

Gevoelens gaan hier ook aardig goed... Vooral eng/bang/boos..
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_119344978
Dankje, Karin. De ikea trainen hebben een afstand van 2,5 cm tussen de wiele, heb ik net gemeten. Straks nog maar even naar de rails kijken om te zien of het wel zou kunnen.

Sterkte Leonieke, ik duim voor jullie!

Bar, sterkte en beterschap voor Roy. Wanner is hij naar het ziekenhuis gekomen? Jeetje, dat lijkt me erg schrikken. Kunnen ze hem daar al iets tegen de pijn geven. Kan hij wel een beetje rusten daar en s'nachts slapen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_119345143
Opruimen gaat hier trouwens ook briljant..
Laatst wilde ze zelf persee eerst opruimen voordat ze zou gaan eten O+
We'll have love aplenty
You and Me
pi_119346231
Bar :* en beterschap!
Fake it till you make it...
  zondag 18 november 2012 @ 17:06:53 #9
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_119347923
Bar ik hoop dat ze snel vinden wat het is en ze er dan iets aan kunnen doen :* beterschap voor Roy.
  zondag 18 november 2012 @ 17:10:53 #10
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_119348069
Tinuvil roy krijgt alleen paracetamol tegen de pijn. Verder nog niks. Ook omdat hij koortsvrij is.
Hij is nu in de speelkamer aan het spelen.en hij is er nog maar van gisteravond.
Schrikken viel wel iets mee niet op gerekend dat wel.
Maar ze onderzoeken hem op 3 dingen.
Hij geeft overal een beetje van namelijk.
Maar buiten de pijn is hij wel vrolijk.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_119348524
Sterkte Bar! Ik hoop dat jullie morgen gelijk iets te weten komen en de behandeling gestart kan worden.

Mijn peuter was vanochtend om 7 uur wakker, maar had s'middags niet geslapen en ging naar de kinderverjaardag van een vriendje. Ze waren met de auto de straat nog niet uit en hij sliep. Nu ligt hij boven in bed te maffen, waarschijnlijk met alle kleren nog aan. Straks maar eens wakker maken voor het eten :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119349023
Sterkte Bar! :*
pi_119355353
Sterkte Bar...

Hier met enig (lees véél) drama, Mart op bed gelegd.
Hij wilde niet slapen, is niet moe. En komt zo ineens zelf uit bed en gaat boven aan de trap (zit traphek hoor) schreeuwen. Ik zat echt even met mijn handen in het haar.

Respect voor moeder met 'slecht' slapende kinderen. Mart heeft 2,5 jaar moeiteloos geslapen (met een enkele uitzondering daar gelaten) en nu ineens is er al meer dan 3 weken elke avond/nacht wel wat. En ik hoop dat het snel over gaat voor zowel hem als voor ons(mij vooral, doordat ik door de weeks alleen met hem ben).
Afgelopen nacht hadden wij een personeelsfeest in een hotel, heerlijk een kamer geboekt en kort maar aan één stuk, heerlijk geslapen.

Verder niet echt bij gelezen :@
pi_119418356
Bar, hoe is het nu met Roy?

En ik zeg niets over vannacht (fokwet zulks).
pi_119419797
Sterkte Bar!

Slapen, ach ene keer goed andere keer niet. Vannacht was ze wakker, wilde ze bij ons in bd maar ik ben bij haar op de grond (matras) gaan liggen en toen is ze weer gaan slapen. In eerste instantie zei ze dat ze wel klaar was met slapen.. Het was 1.45 :')
M. was gisteravond vergeten een luier bij d'r om te doen, vanmorgen was ze helemaal droog *O*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_119422137
Wat goed Vicky!!!!

Sofie gaat zo hard nu, ze is een spons qua woorden en wordt groot. Ze is de laatste week zo lief. Ze is helemaal in de ban van tekenen. Het eerste wat ze vraagt als ze wakker is, is of ze mag tekenen. Ze gaat dan aan haar woezel en pip tafel zitten en gaat tekenen. O+
*poef* nu is het weg
pi_119422860
Gossie, L had voor dr opvangvriendinnetje een cadeautje gemaakt. Een lege bellenblaas in Sinterklaaspapier met strikjes en zo. Ze verheugde zich al dagen op het geven. Vanmorgen was het eerste dat ze zei: 'Mag ik vandaag mn cadeautje aan Amy geven?' En omdat we eerder waren dan Amy heeft ze r in de gang met het cadeautje in dr hand op staan wachten.

Toen ze het eindelijk aan Amy gaf en zij het nog onuitgepakte cadeau omhoog hield naar dr moeder, pakte die het over, stopte het in dr tas en zei: 'Datisleukzullenwehetmaarindetasstoppen.' En weg was het cadeau.

Duurde nog geen vijf seconden.

En ik was te verbouwereerd om iets te zeggen. :(
pi_119426794
Wat goed Vicky!

Kaatje leuk dat tekenen. Mijn knul is daar altijd snel mee klar.

Spring :(
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 20 november 2012 @ 15:08:24 #19
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_119427442
Wat een domper zo Spring -o-
Vicky wat knap!!
Bar hoe is het?
Ahhhh tekeken O+

Sint heeft het erg lastig met een kado'tje verzinnen voor Ylana. Iemand hier nog wat ideeen voor een 2jarige die zichzelf heeeeeel erg groot vindt?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_119428544
:( Das ook jammer Spring! Wel super lief van L.

Vicky wat knap!

Leuk hè KJ Die begin 2-leeftijd... Ik verbaas mij nog wekelijks over de snelheid waarop de taal hier gaat... Ze maakt nu ook steeds vaker zinnen met ik, of woorden met ge- en woorden in de verleden tijd... Ook van die geweldige verbasteringen zoals geloopt hoor ik steeds vaker O+

Uhhh Saffier.. Dit is wat wij o.a hebben dit jaar:
Dokterskoffertje + zustersschortje, Houten Lottospel, Loco Bambino met 2 boekjes, 2 puzzels, kinderschaartje & een verkleedcape van een schaapje
We'll have love aplenty
You and Me
pi_119431342
hier ook moeite met cadeautjes. Hier duplo en houten treinbaan als groot cadeau en 2 spellen (1 van haba en die met die hond met kiespijn) plus een cars auto. kookspulletjes kreeg hij vorig jaar al maar das nu nog steeds een hit dus als je daar nog niets of niet veel van hebt... ;)

Wat lullig van die moeder spring.. Wel heel lief van je dochter zeg <3

En hier ook een goede slaper die plots niet meer naar bed wilde. Heel consequent zijn (hoe moeilijk ook!) en heb paar keer slaapje overdag overgeslapen (hij was savonds dus net niet moe genoeg om naar bed te gaan) en toen was t snel weer over. succes ermee!
pi_119431564
heh wat sneu Spring :(

Hier kwam Seb vanmorgen met het Lego foldertje aanzetten. 'Maaaaam, sinterklaas kan de brandweerkazerne niet meebrengen hoor.' Hoezo niet schat? 'Die wil ik niet meer, ik wil nou het politiebureau.'
-O- Die brandweerkazerne die hij perse wilde, waar hij al maanden met een plaatje op zak liep, die brandweerkazerne die de Sint al 2 maanden geleden gekocht heeft omdat hij in de aanbieding was,
die brandweerkazerne die deze week in de bonus bij Appie NOG eens 20 euro goedkoper blijkt :(
DIE brandweerkazerne wil meneer nu toch ineens niet meer. zucht
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_119431628
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:04 schreef Estrys het volgende:
heh wat sneu Spring :(

Hier kwam Seb vanmorgen met het Lego foldertje aanzetten. 'Maaaaam, sinterklaas kan de brandweerkazerne niet meebrengen hoor.' Hoezo niet schat? 'Die wil ik niet meer, ik wil nou het politiebureau.'
-O- Die brandweerkazerne die hij perse wilde, waar hij al maanden met een plaatje op zak liep, die brandweerkazerne die de Sint al 2 maanden geleden gekocht heeft omdat hij in de aanbieding was,
die brandweerkazerne die deze week in de bonus bij Appie NOG eens 20 euro goedkoper blijkt :(
DIE brandweerkazerne wil meneer nu toch ineens niet meer. zucht
Schat, Sinterklaas heeft al het speelgoed in Spanje al gekocht, en de boot is nu in Nederland.
Ik denk niet dat Sinterklaas een politiebureau bij zich heeft. Want hij heeft precies genoeg speelgoed meegenomen op de boot.
pi_119431661
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:06 schreef amaranta het volgende:

[..]

Schat, Sinterklaas heeft al het speelgoed in Spanje al gekocht, en de boot is nu in Nederland.
Ik denk niet dat Sinterklaas een politiebureau bij zich heeft. Want hij heeft precies genoeg speelgoed meegenomen op de boot.
Hij kijkt ook naar het sinterklaasjournaal he. Geen pakjes mee op die kleine boot, weet je nog... :{w
pi_119431681
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:06 schreef Estrys het volgende:

[..]

Hij kijkt ook naar het sinterklaasjournaal he. Geen pakjes mee op die kleine boot, weet je nog... :{w
Maar het komt toch wel uit waar de pakjes wel zijn. Wacht maar af ;D
pi_119431715
Ik heb papa ingeschakeld om ook flink mee te lobbyen voor de brandweerkazerne. :D
pi_119431959
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:08 schreef Estrys het volgende:
Ik heb papa ingeschakeld om ook flink mee te lobbyen voor de brandweerkazerne. :D
Ik zou toch iets verzinnen waarbij je zegt dat het waarschijnlijk niet meer kan. En hoe je het dan brengt moet je zelf weten.
En anders geen woorden meer aan vuil maken, en hopen dat hij het toch leuk vindt als hij het in zn schoen aantreft. :D

Of een brief sturen naar sint waarin hij vraagt of sint nog een politiebureau heeft, en dan een brief terug waarin staat dat dat helaas niet meer gaat, omdat de pieten alle centjes hebben weggegooid (aldus dat zelfde sintjournaal ) en hij dus geen bureau kan kopen.
pi_119432198
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:14 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik zou toch iets verzinnen waarbij je zegt dat het waarschijnlijk niet meer kan. En hoe je het dan brengt moet je zelf weten.
En anders geen woorden meer aan vuil maken, en hopen dat hij het toch leuk vindt als hij het in zn schoen aantreft. :D

Of een brief sturen naar sint waarin hij vraagt of sint nog een politiebureau heeft, en dan een brief terug waarin staat dat dat helaas niet meer gaat, omdat de pieten alle centjes hebben weggegooid (aldus dat zelfde sintjournaal ) en hij dus geen bureau kan kopen.
Ik gok gewoon dat hij wel blij gaat zijn. En tot die tijd gaan we gewoon steeds herhalen dat die brandweerkazerne echt vet cool is! :P Indoctrineren die handel. Zijn argument was trouwens omdat er meer auto's bij het politiebureau zitten, maar dat is niet zo volgens mij dus dat heb ik al van tafel weten te vegen.
  dinsdag 20 november 2012 @ 17:58:13 #29
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_119433734
Ik heb het politiebureau dus al anderhalve maand in de kast staan :P . Vandaag de kleine cadeautjes erbij gekocht. Potloden, een lunchbox en beker van Dick Bruna voor op de peuterspeelzaal en een nijntje puzzel met 6, 9, 12 en 16 stukjes O+ .
pi_119437925
De sinterklaascadeautjes zijn hier ook al een tijdje geleden gekocht: de fameuze tractor, een poetssetje (borstel en vuilblik) en wat dino's. Die laatste 2 zijn voor bij zijn schoen. Bij mijn zus krijgt Thomas een gezelfschapsspelletje en nu moeten we nog gaan verzinnen wat hij wil voor zijn peter. Het liefst zou ik eigenlijk zeggen "niets" maar dat gaat natuurlijk niet.

En Thomas fietst *O* (met zijwieltjes natuurlijk), maar opeens heeft hij het helemaal door (vorige week ging het al een beetje maar trapte hij nog altijd even achteruit). Op een paar dagen snapt hij het (ja, lang mee gewacht omdat we zelf nog geen fiets hebben voor hem ;) ).
pi_119440575
Pessie, als die van jou nu ineens de kazerne wil, kan je altijd nog een ruilactie doen met Estrys... ;)
Fake it till you make it...
pi_119449092
Floris komt er maat bekaaid vanaf met sinterklaas als ik t hier lees :P
Hoewel, wij hebben niet veel (2 dingen, bij iedere opa&oma 1). Maar van mn ouders krijgt ie 2 of 3 dingen, van andere opa.en oma.krijgt ie vast ook wat. Van zn overgrootopa vast ook wel wat en van mn schoonzus ook wel denk ik.
Hij krijgt vooral veel chuggington dingen :D.(voor zn spoorbaan)

Spring wat stom van die moeder zeg!

Vanavond naar een ouderavond van de opvang gegaan.
Ging over pesten (was ook voor de bso). Wel interessant, was meer een soort workshop. Wel veel bekend al, maar goed om even te horen. En vooral hopen,dat ze niet gepest gaan worden ;)
pi_119450059
Sofie krijgt geen kadootjes met sinterklaas. Alhoewel, ze krijgt een dezer dagen een broertje. Wilde ik ook altijd hebben.
We hebben wel wat doosjes duplo in de kast staan. En ik heb nog een woezel en pip pyjama liggen. Die krijgt ze misschien wel in dr schoen.
Ze snapt er toch nog niks van.
*poef* nu is het weg
pi_119452722
Wij zitten er een beetje tussenin. E krijgt wel kadootjes, maar we geven er geen fortuin aan uit. Aan de ene kant is er in onze optiek geen Sinterklaasfeest zonder kadootjes. Aan de andere kant: ze heeft al zó veel en we willen er geen graaifestijn van maken. Daarom geven we haar wel een paar (relatief kleine) dingen. Verder ik verwacht nog wel wat kadootjes van de opa's en oma's, dus volgens mij zit die zak van de Sint toch al weer veel te vol... :D

Ik ben heel trots: E heeft vandaag op het potje geplast. :o *O* We hebben 'm al een hele tijd en ze is er best in geïnteresseerd, maar i.v.m. kleine E had ik er nog niet zoveel aandacht aan besteed. Vandaag was ze na haar middagdutje weer met het potje aan het spelen (Nijntje en haar knuffelpoes moesten erop) en toen heb ik na het verschonen haar luier uitgelaten en haar voor de tv op het potje laten zitten. Eigenlijk met het idee 'er gebeurt toch niks'. Maar toen ik haar luier weer wilde aantrekken, voelde ik dat het "flapje" van haar romper nat was, en toen zag ik dat ze in het potje geplast had. Ik heb haar zo uitvoerig geprezen dat ze me aankeek of ik gek was. _O-

Ze gaat er trouwens stug achterstevoren op zitten, dus met de "punt" aan haar rugkant. Als ik 'm omdraai, zegt ze 'nee, afblijven! kan niet!' Leg dan maar eens uit waarom het andersom hoort... nou, ik doe geeneens een poging en laat haar lekker achterstevoren zitten. Maar echt, die eigenwijsheid... o|O O+

Sonnetje, goed dat ze zulke avonden houden. Wij hadden er pas één over kinder-EHBO. Pff, pesten, ik moet er echt niet aan denken... ;( Wat dat betreft mogen de kinderen van mij echt nog heel lang klein en naïef blijven, maar ja, dat kan zeker niet..?

[ Bericht 3% gewijzigd door Cantare op 21-11-2012 01:10:52 ]
pi_119453243
Wat goed van E zeg!
Floris zie ik voorlopig echt nog niet zindelijk worden. Laatste keer dat ie op t potje zat zei hij dat ie kapot was... :')

Ik vond t idd ook goed dat ze dat doen. T was ook een trainer.die echt kinderen die gepest worden/pesters enzo traint.
Het lijkt me.echt zo naar als ze.gepest zouden worden. Of als ze gaan pesten.
Maar wel goed.om te horen hoe je t kan signaleren en aanpakken e.d.

Beetje jammer van de laatste 10 minuten :') die sloegen nergens op. moest je lopen als en gepestte, pester en gewoon sterk. Oh en daarna elkaar afbranden over je schoenen en daarna complimenten geven :') niet zo mijn ding. Ik kan niet zoveel met rollenspellen...fijn dat t bij kinderen werkt, maar dat ben ik al even niet meer :')
pi_119454566
:( fok wet.

Gisteravond, Mart wilt niet liggen, wil niet slapen. Als ik van zijn kamer afloop krijsen! uit bed lampen aan doen en boven aan de trap roepen en krijsen. Ik ben uiteindelijk maar om 22:00 naar bed gegaan met hem naast mij in bed. En toen was hij direct vertrokken.

Maar met je handen in het haar zitten, niet weten wat te doen. Hoe te reageren -O-
Bang om het verkeerde te doen waardoor het erger wordt. Nou zo voelde ik mij gisteren en nu nog..

Tips of herkeningsverhalen zijn welkom.
pi_119454721
Heel herkenbaar, ymme.

Maar ik denk dat mijn tip niet goed zal zijn ;) Wij nemen Thomas voor het minste drama ook gewoon bij ons in bed. Of als het 's avonds gebeurt terwijl wij nog beneden zijn, dan valt hij bij ons in de zetel in slaap en kunnen we hem zonder problemen in zijn bed leggen.

Opvoedkundig zal het niet de beste oplossing zijn (hij is vannacht om 5.15u ook bij ons geëindigd, na een nachtmerrie), daar ben ik van overtuigd, maar het moet ook nog leuk blijven voor ons allemaal.
pi_119454807
ravi niet, selene bij tijden wel ymme. tsja. wat kan ik zeggen; zoveel mensen zoveel aanpakken. dus je kan het helemaal niet fout doen :*

wat bij selene trouwens wel was; als je toegaf, kwam ze de andere dag weer. en de dag erop weer, en wilde ze steeds een beetje meer. en bij ons in bed werkte al helemaal niet; dan slaapt niemand met de peuterende wibelende en babbelende peuter zo erbij :X dus bij ons zijn we redelijk vlot naar de harde lijn gegaan in die zin dat we (uiteraard na inschatting dat er niks aan de hand is) negeren. de laatste dagen hebben de achterburen een bouwlamp staan ( }:| ) en is het dus weer elke avond dolle pret daarboven tot dat rotding uitgaat. nou ja; dan zijn ze dus een tijdje aan het keten. niks aan te doen (en de andere ochtend megamoe, dus gedoe, boh....... ik heb zin in vrijdag, dan is sangdrax met het kinderspul een dagje naar zn pa!)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_119456513
Hier worden we boos als hij blijft drammen en doen. Dan zegt de een na tig keer naar boven gaan, ik kom niet meer naar boven! En komt dan ook echt niet meer. Dan moet nummer 2 opdraven en ziet hij dat papa (of mama) echt niet meer komt. Dan praat nummer 2 rustig met hem zodat de boze bui (hopelijk) weg trekt en gaat hij slapen. als hij echt lastig doet dreig ik met t babybedje :P en kiest hij eieren voor zn geld en gaat in t peuterbed liggen. (ledikant waar hij niet meer in wil sinds hij duidelijk doorheeft dat er een 2e kindje komt en dat nu de babykamer is inc babybed :P)
Dit lukt goed omdat we altijd heel consecuent zijn hierin. Geen idee of dit voor een ander kind ook werkt, wij hebben een peuter die bijna altijd braaf gaat slapen. O+ (i know, lucky me)
pi_119456536
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 08:33 schreef ymme het volgende:
:( fok wet.

Gisteravond, Mart wilt niet liggen, wil niet slapen. Als ik van zijn kamer afloop krijsen! uit bed lampen aan doen en boven aan de trap roepen en krijsen. Ik ben uiteindelijk maar om 22:00 naar bed gegaan met hem naast mij in bed. En toen was hij direct vertrokken.

Maar met je handen in het haar zitten, niet weten wat te doen. Hoe te reageren -O-
Bang om het verkeerde te doen waardoor het erger wordt. Nou zo voelde ik mij gisteren en nu nog..

Tips of herkeningsverhalen zijn welkom.
Misschien heb ik wat gemist, want ik lees niet altijd mee, maar weet je ook waarom hij dit doet? Is hij misschien bang? Is hij niet moe? Kan hij niet tot rust komen? Vindt hij het gewoon jammer om te moeten gaan slapen omdat hij het gezellig vindt bij jou? En hoe vaak komt dit voor?

Qua herkenning: E is een stukje jonger (2 jaar en 3 maanden) en heeft het ook wel eens, in lichte mate. Wij veren eigenlijk altijd mee. Als ze niet kan slapen dan mag ze nog even naar beneden - meestal geeft ze dan zelf aan wanneer ze weer naar bed 'kan'- en als ze 's nachts wakker wordt dan mag ze bij ons in bed. Voor onze eigen rust, maar ook omdat ik het het belangrijkst vindt dat E leert dat ze veilig is en dat wij er zijn als het haar niet lukt om te slapen. Haar kamer en bed moeten fijn zijn en niet een plaats waar je alleen boos/bang/verdrietig bent. Een enkele keer werkt helemaal niets en is ze gewoon over de rooie van moeheid, dan laten we haar t even toch even uitrazen. Meestal is dat snel over en valt ze daarna gauw in slaap.

Maar goed, E is geen "uitprobeerster", denk ik, ze vindt het op zich prima om op haar eigen kamer te zijn en te slapen en het is nog nooit van kwaad tot erger gegaan. Voor zover er überhaupt sprake is van "kwaad" als je je kind bij je in bed legt, want dat denk ik (in haar geval) niet. Als dat ervoor zorgt dat ze lekker slaapt en ook de volgende dag weer met een goed gevoel naar haar eigen bed gaat, lijkt me daar weinig mis mee.

[ Bericht 2% gewijzigd door Cantare op 21-11-2012 10:40:42 ]
pi_119456907
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:19 schreef ohnee het volgende:

Dit lukt goed omdat we altijd heel consecuent zijn hierin. Geen idee of dit voor een ander kind ook werkt, wij hebben een peuter die bijna altijd braaf gaat slapen. O+ (i know, lucky me)
Dat doet 'ie waarschijnlijk ook mede doordat jullie consequent zijn. ;)
pi_119457023
Waarschijnlijk wel ja. hij weet toch dat drammen niet werkt . :) als hij moeilijk doet is het meestal omdat hij te moe is. (of er zon rotmug rondzoemt :( )
pi_119457820
Hier geen slaapproblemen. Ze slaapt dan nog wel in een ledikant. Dat gaat nog prima, dus houden we dat zo. Ze valt meestal zo in slaap als we dr achterlaten O+
*poef* nu is het weg
  woensdag 21 november 2012 @ 11:14:09 #44
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_119457850
Ik had de updat in het kleutertopic gezet. :o

Oscar heeft zijn stempel weer gekregen bij het cb. Conclusie: hij is groot. :D O+
106cm bij 18,6kg. Niet extreem hoog, maar wel hoog in de curve, keurig op zijn eigen lijn en prima in verhouding.
Enige is dat zijn rechteroog niet helemaal door de oogtest kwam, maar aangezien we toch 12 december weer naar de orthoptiste moeten ging zij daar verder niks mee doen behalve dan het in het verslag zetten, we hoeven niet terug naar het cb daarvoor.

Ben dus wel benieuwd wat de bevindingen zijn bij de orthoptiste over drie weken, misschien dat dat oog toch een beetje lui aan het worden is.

Verder was haar conclusie dat hij een leuk, open jochie is. O+

En we zijn aan het kijken naar een leuke halfhoogslaper voor Oscar want hij barst een beetje uit zijn ledikant. :D
pi_119457894
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:20 schreef Cantare het volgende:

[..]

Misschien heb ik wat gemist, want ik lees niet altijd mee, maar weet je ook waarom hij dit doet? Is hij misschien bang? Is hij niet moe? Kan hij niet tot rust komen? Vindt hij het gewoon jammer om te moeten gaan slapen omdat hij het gezellig vindt bij jou? En hoe vaak komt dit voor?

Qua herkenning: E is een stukje jonger (2 jaar en 3 maanden) en heeft het ook wel eens, in lichte mate. Wij veren eigenlijk altijd mee. Als ze niet kan slapen dan mag ze nog even naar beneden - meestal geeft ze dan zelf aan wanneer ze weer naar bed 'kan'- en als ze 's nachts wakker wordt dan mag ze bij ons in bed. Voor onze eigen rust, maar ook omdat ik het het belangrijkst vindt dat E leert dat ze veilig is en dat wij er zijn als het haar niet lukt om te slapen. Haar kamer en bed moeten fijn zijn en niet een plaats waar je alleen boos/bang/verdrietig bent. Een enkele keer werkt helemaal niets en is ze gewoon over de rooie van moeheid, dan laten we haar t even toch even uitrazen. Meestal is dat snel over en valt ze daarna gauw in slaap.

Maar goed, E is geen "uitprobeerster", denk ik, ze vindt het op zich prima om op haar eigen kamer te zijn en te slapen en het is nog nooit van kwaad tot erger gegaan. Voor zover er überhaupt sprake is van "kwaad" als je je kind bij je in bed legt, want dat denk ik (in haar geval) niet. Als dat ervoor zorgt dat ze lekker slaapt en ook de volgende dag weer met een goed gevoel naar haar eigen bed gaat, lijkt me daar weinig mis mee.
Hier exact hetzelfde :Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_119458084
Oh wat een reusje BE!! Dat scheelt denk ik 10 cm met Lars!!!!
Hopelijk valt het oogje mee!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_119458668
Ik heb R net ook even gemeten: 94 cm. En S is 1m9 of 1m10 zoiets.
pi_119458737
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:20 schreef Cantare het volgende:

[..]

Hij geeft zelf niet echt aan waarom hij niet wilt slapen.
Ik ga hem vanmiddag eens niet op bed liggen, wellicht dat hij inderdaad gewoon niet moe is.
Door de weeks ben ik alleen met hem, dus kunnen we het niet 'samen' doen.
Mart is 2,5 jaar een goede slaper geweest, tot 3 weken geleden ineens. Niets veranderd in welke situatie dan ook, dus het is echt één groot vraagteken.
pi_119458818
Ymme, R heeft dat de laatste tijd ook gehad. Midden in de nacht ineens een uurlang wakker zijn enzo. Hij is bijna 3.

Ik houd hem nu overdag op en ook al is dat vaak net te zwaar nog en doet hij een aantal dagen per week nog wel een dutje op de bank/ in de auto, of weet ik wanneer hij de kans ziet ;-), de nachten gaan wel weer als vanouds. Dus hier was het wel om die reden ineens prut 's nachts. R is ook altijd een goede slaper geweest.
pi_119460215
Bedankt voor de tips. Ik denk dat ik Mart dan ook maar eens ophoudt tussen de middag.
Deden we soms al wel hoor en meestal gaat dat wel goed. Hopelijk heeft dit een positief effect op zijn slapen.

'S nachts wakker worden en dan bij mama willen lliggen vind ik nog niet z'n probleem. Maar vanaf bedtijd tot 22uur in de weer zijn met hem en dan uiteindelijk maar samen met hem in het grote bed gaan liggen, wat dus resulteert dat ik zelf geen avond heb, vind ik niet tof.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')