De wielen van de chuggintontreintjes staan 2 cm uit elkaar. (zo kun je makkelijker zien of het tussen de ikea rail past?)quote:Op zaterdag 17 november 2012 19:05 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Als je dat zou willen doen heel graag.
Schat, Sinterklaas heeft al het speelgoed in Spanje al gekocht, en de boot is nu in Nederland.quote:Op dinsdag 20 november 2012 17:04 schreef Estrys het volgende:
heh wat sneu Spring![]()
Hier kwam Seb vanmorgen met het Lego foldertje aanzetten. 'Maaaaam, sinterklaas kan de brandweerkazerne niet meebrengen hoor.' Hoezo niet schat? 'Die wil ik niet meer, ik wil nou het politiebureau.'
Die brandweerkazerne die hij perse wilde, waar hij al maanden met een plaatje op zak liep, die brandweerkazerne die de Sint al 2 maanden geleden gekocht heeft omdat hij in de aanbieding was,
die brandweerkazerne die deze week in de bonus bij Appie NOG eens 20 euro goedkoper blijkt![]()
DIE brandweerkazerne wil meneer nu toch ineens niet meer. zucht
Hij kijkt ook naar het sinterklaasjournaal he. Geen pakjes mee op die kleine boot, weet je nog...quote:Op dinsdag 20 november 2012 17:06 schreef amaranta het volgende:
[..]
Schat, Sinterklaas heeft al het speelgoed in Spanje al gekocht, en de boot is nu in Nederland.
Ik denk niet dat Sinterklaas een politiebureau bij zich heeft. Want hij heeft precies genoeg speelgoed meegenomen op de boot.
Maar het komt toch wel uit waar de pakjes wel zijn. Wacht maar af ;Dquote:Op dinsdag 20 november 2012 17:06 schreef Estrys het volgende:
[..]
Hij kijkt ook naar het sinterklaasjournaal he. Geen pakjes mee op die kleine boot, weet je nog...![]()
Ik zou toch iets verzinnen waarbij je zegt dat het waarschijnlijk niet meer kan. En hoe je het dan brengt moet je zelf weten.quote:Op dinsdag 20 november 2012 17:08 schreef Estrys het volgende:
Ik heb papa ingeschakeld om ook flink mee te lobbyen voor de brandweerkazerne.
Ik gok gewoon dat hij wel blij gaat zijn. En tot die tijd gaan we gewoon steeds herhalen dat die brandweerkazerne echt vet cool is!quote:Op dinsdag 20 november 2012 17:14 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik zou toch iets verzinnen waarbij je zegt dat het waarschijnlijk niet meer kan. En hoe je het dan brengt moet je zelf weten.
En anders geen woorden meer aan vuil maken, en hopen dat hij het toch leuk vindt als hij het in zn schoen aantreft.
Of een brief sturen naar sint waarin hij vraagt of sint nog een politiebureau heeft, en dan een brief terug waarin staat dat dat helaas niet meer gaat, omdat de pieten alle centjes hebben weggegooid (aldus dat zelfde sintjournaal ) en hij dus geen bureau kan kopen.
Misschien heb ik wat gemist, want ik lees niet altijd mee, maar weet je ook waarom hij dit doet? Is hij misschien bang? Is hij niet moe? Kan hij niet tot rust komen? Vindt hij het gewoon jammer om te moeten gaan slapen omdat hij het gezellig vindt bij jou? En hoe vaak komt dit voor?quote:Op woensdag 21 november 2012 08:33 schreef ymme het volgende:
fok wet.
Gisteravond, Mart wilt niet liggen, wil niet slapen. Als ik van zijn kamer afloop krijsen! uit bed lampen aan doen en boven aan de trap roepen en krijsen. Ik ben uiteindelijk maar om 22:00 naar bed gegaan met hem naast mij in bed. En toen was hij direct vertrokken.
Maar met je handen in het haar zitten, niet weten wat te doen. Hoe te reageren![]()
Bang om het verkeerde te doen waardoor het erger wordt. Nou zo voelde ik mij gisteren en nu nog..
Tips of herkeningsverhalen zijn welkom.
Dat doet 'ie waarschijnlijk ook mede doordat jullie consequent zijn.quote:Op woensdag 21 november 2012 10:19 schreef ohnee het volgende:
Dit lukt goed omdat we altijd heel consecuent zijn hierin. Geen idee of dit voor een ander kind ook werkt, wij hebben een peuter die bijna altijd braaf gaat slapen.(i know, lucky me)
Hier exact hetzelfdequote:Op woensdag 21 november 2012 10:20 schreef Cantare het volgende:
[..]
Misschien heb ik wat gemist, want ik lees niet altijd mee, maar weet je ook waarom hij dit doet? Is hij misschien bang? Is hij niet moe? Kan hij niet tot rust komen? Vindt hij het gewoon jammer om te moeten gaan slapen omdat hij het gezellig vindt bij jou? En hoe vaak komt dit voor?
Qua herkenning: E is een stukje jonger (2 jaar en 3 maanden) en heeft het ook wel eens, in lichte mate. Wij veren eigenlijk altijd mee. Als ze niet kan slapen dan mag ze nog even naar beneden - meestal geeft ze dan zelf aan wanneer ze weer naar bed 'kan'- en als ze 's nachts wakker wordt dan mag ze bij ons in bed. Voor onze eigen rust, maar ook omdat ik het het belangrijkst vindt dat E leert dat ze veilig is en dat wij er zijn als het haar niet lukt om te slapen. Haar kamer en bed moeten fijn zijn en niet een plaats waar je alleen boos/bang/verdrietig bent. Een enkele keer werkt helemaal niets en is ze gewoon over de rooie van moeheid, dan laten we haar t even toch even uitrazen. Meestal is dat snel over en valt ze daarna gauw in slaap.
Maar goed, E is geen "uitprobeerster", denk ik, ze vindt het op zich prima om op haar eigen kamer te zijn en te slapen en het is nog nooit van kwaad tot erger gegaan. Voor zover er überhaupt sprake is van "kwaad" als je je kind bij je in bed legt, want dat denk ik (in haar geval) niet. Als dat ervoor zorgt dat ze lekker slaapt en ook de volgende dag weer met een goed gevoel naar haar eigen bed gaat, lijkt me daar weinig mis mee.
Hij geeft zelf niet echt aan waarom hij niet wilt slapen.quote:Op woensdag 21 november 2012 10:20 schreef Cantare het volgende:
[..]
Misschien heb ik wat gemist, want ik lees niet altijd mee, maar weet je ook waarom hij dit doet? Is hij misschien bang? Is hij niet moe? Kan hij niet tot rust komen? Vindt hij het gewoon jammer om te moeten gaan slapen omdat hij het gezellig vindt bij jou? En hoe vaak komt dit voor?
Qua herkenning: E is een stukje jonger (2 jaar en 3 maanden) en heeft het ook wel eens, in lichte mate. Wij veren eigenlijk altijd mee. Als ze niet kan slapen dan mag ze nog even naar beneden - meestal geeft ze dan zelf aan wanneer ze weer naar bed 'kan'- en als ze 's nachts wakker wordt dan mag ze bij ons in bed. Voor onze eigen rust, maar ook omdat ik het het belangrijkst vindt dat E leert dat ze veilig is en dat wij er zijn als het haar niet lukt om te slapen. Haar kamer en bed moeten fijn zijn en niet een plaats waar je alleen boos/bang/verdrietig bent. Een enkele keer werkt helemaal niets en is ze gewoon over de rooie van moeheid, dan laten we haar t even toch even uitrazen. Meestal is dat snel over en valt ze daarna gauw in slaap.
Maar goed, E is geen "uitprobeerster", denk ik, ze vindt het op zich prima om op haar eigen kamer te zijn en te slapen en het is nog nooit van kwaad tot erger gegaan. Voor zover er überhaupt sprake is van "kwaad" als je je kind bij je in bed legt, want dat denk ik (in haar geval) niet. Als dat ervoor zorgt dat ze lekker slaapt en ook de volgende dag weer met een goed gevoel naar haar eigen bed gaat, lijkt me daar weinig mis mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |