abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 november 2012 @ 14:13:44 #1
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_119341559
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.
pi_119341813
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2012 19:05 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Als je dat zou willen doen heel graag.
De wielen van de chuggintontreintjes staan 2 cm uit elkaar. (zo kun je makkelijker zien of het tussen de ikea rail past?)
De rail van chuggington in binnenkant gemeten is 3.6 cm breed.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_119341888
Thx Asyniur :) We zullen ons hier ook wel doorslaan, hopelijk met succes. Maar als het zonder succes is, dan weten we dat we er alles aan gedaan hebben en moeten we ons niet de vraag stellen wat als...
pi_119344368
@davina roy ligt ondertussen in het ziekenhuis,hij zit onder de rode vlekken,opgezwollen voeten/enkels. Geen koorts wel pijn.
Morgen komt de huidarts en zal er een biopsie genomen worden.
Het kunnen een aantal dingen zijn en dat word nu uitgezocht.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_119344834
hopelijk snel goede uitslagen Bar... wat naar dat hij weer in t zh ligt..
Hoe gaat het nu met hem?? en met jou??

O. slaapt helemaal in t donker... we kunnen zogauw ze slaapt wel weer licht aan zetten met in slaap vallen moet het zo donker mogelijk zijn...

Gevoelens gaan hier ook aardig goed... Vooral eng/bang/boos..
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_119344978
Dankje, Karin. De ikea trainen hebben een afstand van 2,5 cm tussen de wiele, heb ik net gemeten. Straks nog maar even naar de rails kijken om te zien of het wel zou kunnen.

Sterkte Leonieke, ik duim voor jullie!

Bar, sterkte en beterschap voor Roy. Wanner is hij naar het ziekenhuis gekomen? Jeetje, dat lijkt me erg schrikken. Kunnen ze hem daar al iets tegen de pijn geven. Kan hij wel een beetje rusten daar en s'nachts slapen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_119345143
Opruimen gaat hier trouwens ook briljant..
Laatst wilde ze zelf persee eerst opruimen voordat ze zou gaan eten O+
We'll have love aplenty
You and Me
pi_119346231
Bar :* en beterschap!
Fake it till you make it...
  zondag 18 november 2012 @ 17:06:53 #9
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_119347923
Bar ik hoop dat ze snel vinden wat het is en ze er dan iets aan kunnen doen :* beterschap voor Roy.
  zondag 18 november 2012 @ 17:10:53 #10
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_119348069
Tinuvil roy krijgt alleen paracetamol tegen de pijn. Verder nog niks. Ook omdat hij koortsvrij is.
Hij is nu in de speelkamer aan het spelen.en hij is er nog maar van gisteravond.
Schrikken viel wel iets mee niet op gerekend dat wel.
Maar ze onderzoeken hem op 3 dingen.
Hij geeft overal een beetje van namelijk.
Maar buiten de pijn is hij wel vrolijk.
pi_119348524
Sterkte Bar! Ik hoop dat jullie morgen gelijk iets te weten komen en de behandeling gestart kan worden.

Mijn peuter was vanochtend om 7 uur wakker, maar had s'middags niet geslapen en ging naar de kinderverjaardag van een vriendje. Ze waren met de auto de straat nog niet uit en hij sliep. Nu ligt hij boven in bed te maffen, waarschijnlijk met alle kleren nog aan. Straks maar eens wakker maken voor het eten :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119349023
Sterkte Bar! :*
pi_119355353
Sterkte Bar...

Hier met enig (lees véél) drama, Mart op bed gelegd.
Hij wilde niet slapen, is niet moe. En komt zo ineens zelf uit bed en gaat boven aan de trap (zit traphek hoor) schreeuwen. Ik zat echt even met mijn handen in het haar.

Respect voor moeder met 'slecht' slapende kinderen. Mart heeft 2,5 jaar moeiteloos geslapen (met een enkele uitzondering daar gelaten) en nu ineens is er al meer dan 3 weken elke avond/nacht wel wat. En ik hoop dat het snel over gaat voor zowel hem als voor ons(mij vooral, doordat ik door de weeks alleen met hem ben).
Afgelopen nacht hadden wij een personeelsfeest in een hotel, heerlijk een kamer geboekt en kort maar aan één stuk, heerlijk geslapen.

Verder niet echt bij gelezen :@
pi_119418356
Bar, hoe is het nu met Roy?

En ik zeg niets over vannacht (fokwet zulks).
pi_119419797
Sterkte Bar!

Slapen, ach ene keer goed andere keer niet. Vannacht was ze wakker, wilde ze bij ons in bd maar ik ben bij haar op de grond (matras) gaan liggen en toen is ze weer gaan slapen. In eerste instantie zei ze dat ze wel klaar was met slapen.. Het was 1.45 :')
M. was gisteravond vergeten een luier bij d'r om te doen, vanmorgen was ze helemaal droog *O*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_119422137
Wat goed Vicky!!!!

Sofie gaat zo hard nu, ze is een spons qua woorden en wordt groot. Ze is de laatste week zo lief. Ze is helemaal in de ban van tekenen. Het eerste wat ze vraagt als ze wakker is, is of ze mag tekenen. Ze gaat dan aan haar woezel en pip tafel zitten en gaat tekenen. O+
*poef* nu is het weg
pi_119422860
Gossie, L had voor dr opvangvriendinnetje een cadeautje gemaakt. Een lege bellenblaas in Sinterklaaspapier met strikjes en zo. Ze verheugde zich al dagen op het geven. Vanmorgen was het eerste dat ze zei: 'Mag ik vandaag mn cadeautje aan Amy geven?' En omdat we eerder waren dan Amy heeft ze r in de gang met het cadeautje in dr hand op staan wachten.

Toen ze het eindelijk aan Amy gaf en zij het nog onuitgepakte cadeau omhoog hield naar dr moeder, pakte die het over, stopte het in dr tas en zei: 'Datisleukzullenwehetmaarindetasstoppen.' En weg was het cadeau.

Duurde nog geen vijf seconden.

En ik was te verbouwereerd om iets te zeggen. :(
pi_119426794
Wat goed Vicky!

Kaatje leuk dat tekenen. Mijn knul is daar altijd snel mee klar.

Spring :(
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 20 november 2012 @ 15:08:24 #19
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_119427442
Wat een domper zo Spring -o-
Vicky wat knap!!
Bar hoe is het?
Ahhhh tekeken O+

Sint heeft het erg lastig met een kado'tje verzinnen voor Ylana. Iemand hier nog wat ideeen voor een 2jarige die zichzelf heeeeeel erg groot vindt?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_119428544
:( Das ook jammer Spring! Wel super lief van L.

Vicky wat knap!

Leuk hè KJ Die begin 2-leeftijd... Ik verbaas mij nog wekelijks over de snelheid waarop de taal hier gaat... Ze maakt nu ook steeds vaker zinnen met ik, of woorden met ge- en woorden in de verleden tijd... Ook van die geweldige verbasteringen zoals geloopt hoor ik steeds vaker O+

Uhhh Saffier.. Dit is wat wij o.a hebben dit jaar:
Dokterskoffertje + zustersschortje, Houten Lottospel, Loco Bambino met 2 boekjes, 2 puzzels, kinderschaartje & een verkleedcape van een schaapje
We'll have love aplenty
You and Me
pi_119431342
hier ook moeite met cadeautjes. Hier duplo en houten treinbaan als groot cadeau en 2 spellen (1 van haba en die met die hond met kiespijn) plus een cars auto. kookspulletjes kreeg hij vorig jaar al maar das nu nog steeds een hit dus als je daar nog niets of niet veel van hebt... ;)

Wat lullig van die moeder spring.. Wel heel lief van je dochter zeg <3

En hier ook een goede slaper die plots niet meer naar bed wilde. Heel consequent zijn (hoe moeilijk ook!) en heb paar keer slaapje overdag overgeslapen (hij was savonds dus net niet moe genoeg om naar bed te gaan) en toen was t snel weer over. succes ermee!
pi_119431564
heh wat sneu Spring :(

Hier kwam Seb vanmorgen met het Lego foldertje aanzetten. 'Maaaaam, sinterklaas kan de brandweerkazerne niet meebrengen hoor.' Hoezo niet schat? 'Die wil ik niet meer, ik wil nou het politiebureau.'
-O- Die brandweerkazerne die hij perse wilde, waar hij al maanden met een plaatje op zak liep, die brandweerkazerne die de Sint al 2 maanden geleden gekocht heeft omdat hij in de aanbieding was,
die brandweerkazerne die deze week in de bonus bij Appie NOG eens 20 euro goedkoper blijkt :(
DIE brandweerkazerne wil meneer nu toch ineens niet meer. zucht
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_119431628
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:04 schreef Estrys het volgende:
heh wat sneu Spring :(

Hier kwam Seb vanmorgen met het Lego foldertje aanzetten. 'Maaaaam, sinterklaas kan de brandweerkazerne niet meebrengen hoor.' Hoezo niet schat? 'Die wil ik niet meer, ik wil nou het politiebureau.'
-O- Die brandweerkazerne die hij perse wilde, waar hij al maanden met een plaatje op zak liep, die brandweerkazerne die de Sint al 2 maanden geleden gekocht heeft omdat hij in de aanbieding was,
die brandweerkazerne die deze week in de bonus bij Appie NOG eens 20 euro goedkoper blijkt :(
DIE brandweerkazerne wil meneer nu toch ineens niet meer. zucht
Schat, Sinterklaas heeft al het speelgoed in Spanje al gekocht, en de boot is nu in Nederland.
Ik denk niet dat Sinterklaas een politiebureau bij zich heeft. Want hij heeft precies genoeg speelgoed meegenomen op de boot.
pi_119431661
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:06 schreef amaranta het volgende:

[..]

Schat, Sinterklaas heeft al het speelgoed in Spanje al gekocht, en de boot is nu in Nederland.
Ik denk niet dat Sinterklaas een politiebureau bij zich heeft. Want hij heeft precies genoeg speelgoed meegenomen op de boot.
Hij kijkt ook naar het sinterklaasjournaal he. Geen pakjes mee op die kleine boot, weet je nog... :{w
pi_119431681
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:06 schreef Estrys het volgende:

[..]

Hij kijkt ook naar het sinterklaasjournaal he. Geen pakjes mee op die kleine boot, weet je nog... :{w
Maar het komt toch wel uit waar de pakjes wel zijn. Wacht maar af ;D
pi_119431715
Ik heb papa ingeschakeld om ook flink mee te lobbyen voor de brandweerkazerne. :D
pi_119431959
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:08 schreef Estrys het volgende:
Ik heb papa ingeschakeld om ook flink mee te lobbyen voor de brandweerkazerne. :D
Ik zou toch iets verzinnen waarbij je zegt dat het waarschijnlijk niet meer kan. En hoe je het dan brengt moet je zelf weten.
En anders geen woorden meer aan vuil maken, en hopen dat hij het toch leuk vindt als hij het in zn schoen aantreft. :D

Of een brief sturen naar sint waarin hij vraagt of sint nog een politiebureau heeft, en dan een brief terug waarin staat dat dat helaas niet meer gaat, omdat de pieten alle centjes hebben weggegooid (aldus dat zelfde sintjournaal ) en hij dus geen bureau kan kopen.
pi_119432198
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:14 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik zou toch iets verzinnen waarbij je zegt dat het waarschijnlijk niet meer kan. En hoe je het dan brengt moet je zelf weten.
En anders geen woorden meer aan vuil maken, en hopen dat hij het toch leuk vindt als hij het in zn schoen aantreft. :D

Of een brief sturen naar sint waarin hij vraagt of sint nog een politiebureau heeft, en dan een brief terug waarin staat dat dat helaas niet meer gaat, omdat de pieten alle centjes hebben weggegooid (aldus dat zelfde sintjournaal ) en hij dus geen bureau kan kopen.
Ik gok gewoon dat hij wel blij gaat zijn. En tot die tijd gaan we gewoon steeds herhalen dat die brandweerkazerne echt vet cool is! :P Indoctrineren die handel. Zijn argument was trouwens omdat er meer auto's bij het politiebureau zitten, maar dat is niet zo volgens mij dus dat heb ik al van tafel weten te vegen.
  dinsdag 20 november 2012 @ 17:58:13 #29
259886 pessie
pi_119433734
Ik heb het politiebureau dus al anderhalve maand in de kast staan :P . Vandaag de kleine cadeautjes erbij gekocht. Potloden, een lunchbox en beker van Dick Bruna voor op de peuterspeelzaal en een nijntje puzzel met 6, 9, 12 en 16 stukjes O+ .
pi_119437925
De sinterklaascadeautjes zijn hier ook al een tijdje geleden gekocht: de fameuze tractor, een poetssetje (borstel en vuilblik) en wat dino's. Die laatste 2 zijn voor bij zijn schoen. Bij mijn zus krijgt Thomas een gezelfschapsspelletje en nu moeten we nog gaan verzinnen wat hij wil voor zijn peter. Het liefst zou ik eigenlijk zeggen "niets" maar dat gaat natuurlijk niet.

En Thomas fietst *O* (met zijwieltjes natuurlijk), maar opeens heeft hij het helemaal door (vorige week ging het al een beetje maar trapte hij nog altijd even achteruit). Op een paar dagen snapt hij het (ja, lang mee gewacht omdat we zelf nog geen fiets hebben voor hem ;) ).
pi_119440575
Pessie, als die van jou nu ineens de kazerne wil, kan je altijd nog een ruilactie doen met Estrys... ;)
pi_119449092
Floris komt er maat bekaaid vanaf met sinterklaas als ik t hier lees :P
Hoewel, wij hebben niet veel (2 dingen, bij iedere opa&oma 1). Maar van mn ouders krijgt ie 2 of 3 dingen, van andere opa.en oma.krijgt ie vast ook wat. Van zn overgrootopa vast ook wel wat en van mn schoonzus ook wel denk ik.
Hij krijgt vooral veel chuggington dingen :D.(voor zn spoorbaan)

Spring wat stom van die moeder zeg!

Vanavond naar een ouderavond van de opvang gegaan.
Ging over pesten (was ook voor de bso). Wel interessant, was meer een soort workshop. Wel veel bekend al, maar goed om even te horen. En vooral hopen,dat ze niet gepest gaan worden ;)
pi_119450059
Sofie krijgt geen kadootjes met sinterklaas. Alhoewel, ze krijgt een dezer dagen een broertje. Wilde ik ook altijd hebben.
We hebben wel wat doosjes duplo in de kast staan. En ik heb nog een woezel en pip pyjama liggen. Die krijgt ze misschien wel in dr schoen.
Ze snapt er toch nog niks van.
*poef* nu is het weg
pi_119452722
Wij zitten er een beetje tussenin. E krijgt wel kadootjes, maar we geven er geen fortuin aan uit. Aan de ene kant is er in onze optiek geen Sinterklaasfeest zonder kadootjes. Aan de andere kant: ze heeft al zó veel en we willen er geen graaifestijn van maken. Daarom geven we haar wel een paar (relatief kleine) dingen. Verder ik verwacht nog wel wat kadootjes van de opa's en oma's, dus volgens mij zit die zak van de Sint toch al weer veel te vol... :D

Ik ben heel trots: E heeft vandaag op het potje geplast. :o *O* We hebben 'm al een hele tijd en ze is er best in geïnteresseerd, maar i.v.m. kleine E had ik er nog niet zoveel aandacht aan besteed. Vandaag was ze na haar middagdutje weer met het potje aan het spelen (Nijntje en haar knuffelpoes moesten erop) en toen heb ik na het verschonen haar luier uitgelaten en haar voor de tv op het potje laten zitten. Eigenlijk met het idee 'er gebeurt toch niks'. Maar toen ik haar luier weer wilde aantrekken, voelde ik dat het "flapje" van haar romper nat was, en toen zag ik dat ze in het potje geplast had. Ik heb haar zo uitvoerig geprezen dat ze me aankeek of ik gek was. _O-

Ze gaat er trouwens stug achterstevoren op zitten, dus met de "punt" aan haar rugkant. Als ik 'm omdraai, zegt ze 'nee, afblijven! kan niet!' Leg dan maar eens uit waarom het andersom hoort... nou, ik doe geeneens een poging en laat haar lekker achterstevoren zitten. Maar echt, die eigenwijsheid... o|O O+

Sonnetje, goed dat ze zulke avonden houden. Wij hadden er pas één over kinder-EHBO. Pff, pesten, ik moet er echt niet aan denken... ;( Wat dat betreft mogen de kinderen van mij echt nog heel lang klein en naïef blijven, maar ja, dat kan zeker niet..?

[ Bericht 3% gewijzigd door Cantare op 21-11-2012 01:10:52 ]
pi_119453243
Wat goed van E zeg!
Floris zie ik voorlopig echt nog niet zindelijk worden. Laatste keer dat ie op t potje zat zei hij dat ie kapot was... :')

Ik vond t idd ook goed dat ze dat doen. T was ook een trainer.die echt kinderen die gepest worden/pesters enzo traint.
Het lijkt me.echt zo naar als ze.gepest zouden worden. Of als ze gaan pesten.
Maar wel goed.om te horen hoe je t kan signaleren en aanpakken e.d.

Beetje jammer van de laatste 10 minuten :') die sloegen nergens op. moest je lopen als en gepestte, pester en gewoon sterk. Oh en daarna elkaar afbranden over je schoenen en daarna complimenten geven :') niet zo mijn ding. Ik kan niet zoveel met rollenspellen...fijn dat t bij kinderen werkt, maar dat ben ik al even niet meer :')
pi_119454566
:( fok wet.

Gisteravond, Mart wilt niet liggen, wil niet slapen. Als ik van zijn kamer afloop krijsen! uit bed lampen aan doen en boven aan de trap roepen en krijsen. Ik ben uiteindelijk maar om 22:00 naar bed gegaan met hem naast mij in bed. En toen was hij direct vertrokken.

Maar met je handen in het haar zitten, niet weten wat te doen. Hoe te reageren -O-
Bang om het verkeerde te doen waardoor het erger wordt. Nou zo voelde ik mij gisteren en nu nog..

Tips of herkeningsverhalen zijn welkom.
pi_119454721
Heel herkenbaar, ymme.

Maar ik denk dat mijn tip niet goed zal zijn ;) Wij nemen Thomas voor het minste drama ook gewoon bij ons in bed. Of als het 's avonds gebeurt terwijl wij nog beneden zijn, dan valt hij bij ons in de zetel in slaap en kunnen we hem zonder problemen in zijn bed leggen.

Opvoedkundig zal het niet de beste oplossing zijn (hij is vannacht om 5.15u ook bij ons geëindigd, na een nachtmerrie), daar ben ik van overtuigd, maar het moet ook nog leuk blijven voor ons allemaal.
pi_119454807
ravi niet, selene bij tijden wel ymme. tsja. wat kan ik zeggen; zoveel mensen zoveel aanpakken. dus je kan het helemaal niet fout doen :*

wat bij selene trouwens wel was; als je toegaf, kwam ze de andere dag weer. en de dag erop weer, en wilde ze steeds een beetje meer. en bij ons in bed werkte al helemaal niet; dan slaapt niemand met de peuterende wibelende en babbelende peuter zo erbij :X dus bij ons zijn we redelijk vlot naar de harde lijn gegaan in die zin dat we (uiteraard na inschatting dat er niks aan de hand is) negeren. de laatste dagen hebben de achterburen een bouwlamp staan ( }:| ) en is het dus weer elke avond dolle pret daarboven tot dat rotding uitgaat. nou ja; dan zijn ze dus een tijdje aan het keten. niks aan te doen (en de andere ochtend megamoe, dus gedoe, boh....... ik heb zin in vrijdag, dan is sangdrax met het kinderspul een dagje naar zn pa!)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_119456513
Hier worden we boos als hij blijft drammen en doen. Dan zegt de een na tig keer naar boven gaan, ik kom niet meer naar boven! En komt dan ook echt niet meer. Dan moet nummer 2 opdraven en ziet hij dat papa (of mama) echt niet meer komt. Dan praat nummer 2 rustig met hem zodat de boze bui (hopelijk) weg trekt en gaat hij slapen. als hij echt lastig doet dreig ik met t babybedje :P en kiest hij eieren voor zn geld en gaat in t peuterbed liggen. (ledikant waar hij niet meer in wil sinds hij duidelijk doorheeft dat er een 2e kindje komt en dat nu de babykamer is inc babybed :P)
Dit lukt goed omdat we altijd heel consecuent zijn hierin. Geen idee of dit voor een ander kind ook werkt, wij hebben een peuter die bijna altijd braaf gaat slapen. O+ (i know, lucky me)
pi_119456536
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 08:33 schreef ymme het volgende:
:( fok wet.

Gisteravond, Mart wilt niet liggen, wil niet slapen. Als ik van zijn kamer afloop krijsen! uit bed lampen aan doen en boven aan de trap roepen en krijsen. Ik ben uiteindelijk maar om 22:00 naar bed gegaan met hem naast mij in bed. En toen was hij direct vertrokken.

Maar met je handen in het haar zitten, niet weten wat te doen. Hoe te reageren -O-
Bang om het verkeerde te doen waardoor het erger wordt. Nou zo voelde ik mij gisteren en nu nog..

Tips of herkeningsverhalen zijn welkom.
Misschien heb ik wat gemist, want ik lees niet altijd mee, maar weet je ook waarom hij dit doet? Is hij misschien bang? Is hij niet moe? Kan hij niet tot rust komen? Vindt hij het gewoon jammer om te moeten gaan slapen omdat hij het gezellig vindt bij jou? En hoe vaak komt dit voor?

Qua herkenning: E is een stukje jonger (2 jaar en 3 maanden) en heeft het ook wel eens, in lichte mate. Wij veren eigenlijk altijd mee. Als ze niet kan slapen dan mag ze nog even naar beneden - meestal geeft ze dan zelf aan wanneer ze weer naar bed 'kan'- en als ze 's nachts wakker wordt dan mag ze bij ons in bed. Voor onze eigen rust, maar ook omdat ik het het belangrijkst vindt dat E leert dat ze veilig is en dat wij er zijn als het haar niet lukt om te slapen. Haar kamer en bed moeten fijn zijn en niet een plaats waar je alleen boos/bang/verdrietig bent. Een enkele keer werkt helemaal niets en is ze gewoon over de rooie van moeheid, dan laten we haar t even toch even uitrazen. Meestal is dat snel over en valt ze daarna gauw in slaap.

Maar goed, E is geen "uitprobeerster", denk ik, ze vindt het op zich prima om op haar eigen kamer te zijn en te slapen en het is nog nooit van kwaad tot erger gegaan. Voor zover er überhaupt sprake is van "kwaad" als je je kind bij je in bed legt, want dat denk ik (in haar geval) niet. Als dat ervoor zorgt dat ze lekker slaapt en ook de volgende dag weer met een goed gevoel naar haar eigen bed gaat, lijkt me daar weinig mis mee.

[ Bericht 2% gewijzigd door Cantare op 21-11-2012 10:40:42 ]
pi_119456907
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:19 schreef ohnee het volgende:

Dit lukt goed omdat we altijd heel consecuent zijn hierin. Geen idee of dit voor een ander kind ook werkt, wij hebben een peuter die bijna altijd braaf gaat slapen. O+ (i know, lucky me)
Dat doet 'ie waarschijnlijk ook mede doordat jullie consequent zijn. ;)
pi_119457023
Waarschijnlijk wel ja. hij weet toch dat drammen niet werkt . :) als hij moeilijk doet is het meestal omdat hij te moe is. (of er zon rotmug rondzoemt :( )
pi_119457820
Hier geen slaapproblemen. Ze slaapt dan nog wel in een ledikant. Dat gaat nog prima, dus houden we dat zo. Ze valt meestal zo in slaap als we dr achterlaten O+
*poef* nu is het weg
  woensdag 21 november 2012 @ 11:14:09 #44
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_119457850
Ik had de updat in het kleutertopic gezet. :o

Oscar heeft zijn stempel weer gekregen bij het cb. Conclusie: hij is groot. :D O+
106cm bij 18,6kg. Niet extreem hoog, maar wel hoog in de curve, keurig op zijn eigen lijn en prima in verhouding.
Enige is dat zijn rechteroog niet helemaal door de oogtest kwam, maar aangezien we toch 12 december weer naar de orthoptiste moeten ging zij daar verder niks mee doen behalve dan het in het verslag zetten, we hoeven niet terug naar het cb daarvoor.

Ben dus wel benieuwd wat de bevindingen zijn bij de orthoptiste over drie weken, misschien dat dat oog toch een beetje lui aan het worden is.

Verder was haar conclusie dat hij een leuk, open jochie is. O+

En we zijn aan het kijken naar een leuke halfhoogslaper voor Oscar want hij barst een beetje uit zijn ledikant. :D
pi_119457894
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:20 schreef Cantare het volgende:

[..]

Misschien heb ik wat gemist, want ik lees niet altijd mee, maar weet je ook waarom hij dit doet? Is hij misschien bang? Is hij niet moe? Kan hij niet tot rust komen? Vindt hij het gewoon jammer om te moeten gaan slapen omdat hij het gezellig vindt bij jou? En hoe vaak komt dit voor?

Qua herkenning: E is een stukje jonger (2 jaar en 3 maanden) en heeft het ook wel eens, in lichte mate. Wij veren eigenlijk altijd mee. Als ze niet kan slapen dan mag ze nog even naar beneden - meestal geeft ze dan zelf aan wanneer ze weer naar bed 'kan'- en als ze 's nachts wakker wordt dan mag ze bij ons in bed. Voor onze eigen rust, maar ook omdat ik het het belangrijkst vindt dat E leert dat ze veilig is en dat wij er zijn als het haar niet lukt om te slapen. Haar kamer en bed moeten fijn zijn en niet een plaats waar je alleen boos/bang/verdrietig bent. Een enkele keer werkt helemaal niets en is ze gewoon over de rooie van moeheid, dan laten we haar t even toch even uitrazen. Meestal is dat snel over en valt ze daarna gauw in slaap.

Maar goed, E is geen "uitprobeerster", denk ik, ze vindt het op zich prima om op haar eigen kamer te zijn en te slapen en het is nog nooit van kwaad tot erger gegaan. Voor zover er überhaupt sprake is van "kwaad" als je je kind bij je in bed legt, want dat denk ik (in haar geval) niet. Als dat ervoor zorgt dat ze lekker slaapt en ook de volgende dag weer met een goed gevoel naar haar eigen bed gaat, lijkt me daar weinig mis mee.
Hier exact hetzelfde :Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_119458084
Oh wat een reusje BE!! Dat scheelt denk ik 10 cm met Lars!!!!
Hopelijk valt het oogje mee!
pi_119458668
Ik heb R net ook even gemeten: 94 cm. En S is 1m9 of 1m10 zoiets.
pi_119458737
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:20 schreef Cantare het volgende:

[..]

Hij geeft zelf niet echt aan waarom hij niet wilt slapen.
Ik ga hem vanmiddag eens niet op bed liggen, wellicht dat hij inderdaad gewoon niet moe is.
Door de weeks ben ik alleen met hem, dus kunnen we het niet 'samen' doen.
Mart is 2,5 jaar een goede slaper geweest, tot 3 weken geleden ineens. Niets veranderd in welke situatie dan ook, dus het is echt één groot vraagteken.
pi_119458818
Ymme, R heeft dat de laatste tijd ook gehad. Midden in de nacht ineens een uurlang wakker zijn enzo. Hij is bijna 3.

Ik houd hem nu overdag op en ook al is dat vaak net te zwaar nog en doet hij een aantal dagen per week nog wel een dutje op de bank/ in de auto, of weet ik wanneer hij de kans ziet ;-), de nachten gaan wel weer als vanouds. Dus hier was het wel om die reden ineens prut 's nachts. R is ook altijd een goede slaper geweest.
pi_119460215
Bedankt voor de tips. Ik denk dat ik Mart dan ook maar eens ophoudt tussen de middag.
Deden we soms al wel hoor en meestal gaat dat wel goed. Hopelijk heeft dit een positief effect op zijn slapen.

'S nachts wakker worden en dan bij mama willen lliggen vind ik nog niet z'n probleem. Maar vanaf bedtijd tot 22uur in de weer zijn met hem en dan uiteindelijk maar samen met hem in het grote bed gaan liggen, wat dus resulteert dat ik zelf geen avond heb, vind ik niet tof.
  woensdag 21 november 2012 @ 12:33:26 #51
259886 pessie
pi_119460227
Ymme, klinkt inderdaad een beetje alsof hij zn slaapje tussen de middag niet meer nodig heeft. Hoe lang slaapt hij nog?

Helaas heb ik nu toch even een serieuze peutervraag. Wanneer is een kind gewoon peuter en wanneer een oncorrigeerbaar kind? Ik ging Nathan ophalen bij de peuterspeelzaal en daar kreeg ik een heel gesprek over me heen over het feit dat Nathan niet/heel moeilijk te corrigeren is. Nu ben ik het er wel mee eens dat er bijna niets is wat echt indruk op hem maakt, maar verwachten ze misschien niet een beetje veel van em? Of verwacht ik te weinig van Nathan? Thuis gaat hij op de trap als hij dingen doet die niet mogen (met speelgoed gooien, slaan...) en langzamerhand heeft hij door dat hij moet blijven zitten totdat ik hem er weer af haal en ik hoop dat hij langzamerhand door gaat krijgen dat het niet leuk is om op de trap te zitten omdat je dan straf hebt. Ik kreeg laatst ook de opmerking dat hij niet aan tafel blijft zitten. Maar dat is toch gewoon oefenen? Dat oefenen we thuis ook en thuis gaat het steeds beter.
In hoeverre is dit mijn probleem of hun probleem? En wat moet ik hier nu mee?
pi_119460317
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:33 schreef pessie het volgende:
Ymme, klinkt inderdaad een beetje alsof hij zn slaapje tussen de middag niet meer nodig heeft. Hoe lang slaapt hij nog?

Helaas heb ik nu toch even een serieuze peutervraag. Wanneer is een kind gewoon peuter en wanneer een oncorrigeerbaar kind? Ik ging Nathan ophalen bij de peuterspeelzaal en daar kreeg ik een heel gesprek over me heen over het feit dat Nathan niet/heel moeilijk te corrigeren is. Nu ben ik het er wel mee eens dat er bijna niets is wat echt indruk op hem maakt, maar verwachten ze misschien niet een beetje veel van em? Of verwacht ik te weinig van Nathan? Thuis gaat hij op de trap als hij dingen doet die niet mogen (met speelgoed gooien, slaan...) en langzamerhand heeft hij door dat hij moet blijven zitten totdat ik hem er weer af haal en ik hoop dat hij langzamerhand door gaat krijgen dat het niet leuk is om op de trap te zitten omdat je dan straf hebt. Ik kreeg laatst ook de opmerking dat hij niet aan tafel blijft zitten. Maar dat is toch gewoon oefenen? Dat oefenen we thuis ook en thuis gaat het steeds beter.
Als ik Mart de wil laat, slaapt hij tussen de middag uren. We deden al niet meer langer dan 1,5 uur ivm 's ochtends dan wel heel vroeg wakker wezen.

En je psz vraag. Als ik het zo lees vind ik inderdaad dat ze wel heel veel van hem vragen.
Hier geen ervaring mee, hier benoemen ze ook alles met 'ze moeten het nog leren, komt wel'.
Al deed Mart ná dag 1 overal netjes in mee (bijna altijd dan hè).
pi_119460633
quote:

niet aan tafel willen blijven zitten is (in mijn ervaring met onze psz) hun probleem. juist die kleintjes moeten domweg nog vanalles mbt groepsdingen leren. en ziehier waarom ravi al in groep 2 zit; die is van huis uit gewend dat hij en selene allebei dingen moeten doen zoals even blijven zitten, samen delen enzovoorts. maar dat is dus helemaal niet vanzelf; dus je kan van kindjes tussen de 2 en 3 zo ongeveer (grofweg! en elk kind is anders en alles) niet verwachten dat ze dat zonder corrigeren zomaar doen
pi_119460975
Hier bleef peuter eerste keer samen aan tafel ook niet zitten. Dat was allemaal nieuw voor hem zo'n grote groep met kinders. Ondertussen zal hij wel goed blijven zitten want heb ze er niet meer over gehoord :). Ze kunnen van een kind van 2 niet verwachten dat hij alles maar ineens goed doet toch? psz is meer dan een plek om te spelen. Daar leren ze ook dingen. samen delen, wachten tot iedereen klaar is met eten..
  woensdag 21 november 2012 @ 12:59:17 #55
258612 nytar
boys boys boys
pi_119461025
niet aan tafel willen zitten is toch ook iets wat van huis uit geleerd moet worden?

Bijvoorbeeld met eten. Bij ons gaat er niemand van tafel tot we allemaal klaar zijn. Zo werkt dat voor een psz en een kinderopvang ook...ik vind eigenlijk ook dat een 2-jarige dat moet kunnen...
pi_119461074
Hier wacht peuter ook gewoon tot hij van tafel mag hoor. Maar het is tooch anders in zo'n grote groep in het begin. Vaak kijken ze ook naar elkaar en nemen ze dingen over. dus ook het zitten blijven. Maar bij de een zal dat sneller gaan dan bij de ander.
pi_119463781
Pessie... Ik zou het gewoon eens vragen aan de leidsters.. Wat hun verwachtingen zijn? En dus uitleggen wat jij al doet met de trap e.d en dat je hoopt dat hij op de psz ook zulke dingen gaat leren juist?

Mijn peuter is na een middag/avond flinke koorts gisteren weer goed wakker geworden vanmorgen..
Uiteindelijk nog 39.6 gemeten gisteren... Misschien toch haar kiezen? verder kon ik niets bedenken/ontdekken.. Ze vond zichzelf ook wel heel zielig..O+ "Mama, O. ziek..." "Ik moe even tv kijken bank"

Maar vanmorgen zat ze dus alweer zingend aan het ontbijt...
We'll have love aplenty
You and Me
pi_119463878
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:59 schreef nytar het volgende:
niet aan tafel willen zitten is toch ook iets wat van huis uit geleerd moet worden?

Bijvoorbeeld met eten. Bij ons gaat er niemand van tafel tot we allemaal klaar zijn. Zo werkt dat voor een psz en een kinderopvang ook...ik vind eigenlijk ook dat een 2-jarige dat moet kunnen...
nja, als de 2jarige in kwestie gewend is te moeten blijven zitten met het eten tot iemand hem/haar uit de kinderstoel vist, is heel wat anders dat ze met zn allen in een kring 'los' op stoeltjes blijven zitten
pi_119464313
Niet in alle kinderstoelen zitten ze vast hè...
We'll have love aplenty
You and Me
pi_119464669
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:21 schreef Lamb29 het volgende:
Niet in alle kinderstoelen zitten ze vast hè...
zeg ik ook toch niet? ik stel alleen dat wanneer een kind dat wel gewend is, die losse stoeltjes in de kring wellicht even wennen zijn. de peuterspeelzaal is sowieso in mijn ogen precies dat: een peuterSPEELzaal. tuurlijk zijn er regels en tuurlijk is er wat voorbereiding op basisschool, maar laten we wel realistisch blijven mbt wat een 2 of 3 jarige al moet kunnen.
pi_119465788
Het is natuurlijk leuker om positieve dingen op het kdv te horen over je kind. Toch denk ik dat dit echt niet zo negatief bedoeld is. Het is op het kdv blijkbaar iets wat opvalt. Zij zijn ervoor om de kinderen daar dingen te leren en te corrigeren. Lang niet ieder kind zal op die leeftijd makkelijk te corrigeren zijn, maar ik zou zelf wel graag die observaties willen horen van het kdv.
Het zegt niets over of je het als ouder goed of fout doet m.b.t. corrigeren.

Op de psz waar de oudste vroeger zat was ik regelmatig hulpouder. Daar waren het vaak ook dezelfde kinderen die niet rustig in een kring konden zitten. Ze werden daar wel gestimuleerd het toch te doen. Tot 4 jaar hebben ze nog de tijd het te leren, op school wordt er eigenlijk wel verwacht dat je het kunt.
pi_119468043
Ik had op de psz ook wel kindjes die niet goed bleven zitten, maar meestal ging dat na verloop van tijd beter. We probeerden ze er dan wel bij te halen vaak.
Pessie, misschien eens gesprekje aangaan over je gedachten hierover? Vragen wat zij nu dan van jou verwachten?

Peuterdame is heel erg mijn grenzen aan het opzoeken en gaat daar ook regelmatig overheen, ik vind het best wel heel lastig hoor, als ik eerlijk ben. Het is een leuk dametje, maar ook een pittig ding.
pi_119470016
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 16:08 schreef Nijna het volgende:
Pessie, misschien eens gesprekje aangaan over je gedachten hierover? Vragen wat zij nu dan van jou verwachten?
Ik denk dat dat inderdaad een goed begin is. Uiteindelijk gaat het niet om de vraag of een kind van 2,5 nu wel of niet op zijn stoel moet blijven zitten, maar hoe jullie gaan samenwerken om dat voor elkaar te krijgen, als dat nodig is. :)

Ik sluit me wel bij Simmu aan dat je er goed aan doet om vaardigheden zoals 'op je stoel blijven zitten' ook thuis aan te leren. In een groep gaat het natuurlijk allemaal anders dan thuis, dus wil het helemaal niet zeggen dat je kind op de PSZ of school dus ook blijft zitten, maar je geeft je kind zo wel een besef mee van normen en gehoorzaamheid, oftewel: 'zo doen we dit hier'.
  woensdag 21 november 2012 @ 17:11:22 #64
259886 pessie
pi_119470259
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 17:05 schreef Cantare het volgende:

[..]

Ik sluit me wel bij Simmu aan dat je er goed aan doet om vaardigheden zoals 'op je stoel blijven zitten' ook thuis aan te leren. In een groep gaat het natuurlijk allemaal anders dan thuis, dus wil het helemaal niet zeggen dat je kind op de PSZ of school dus ook blijft zitten, maar je geeft je kind zo wel een besef mee van normen en gehoorzaamheid, oftewel: 'zo doen we dit hier'.
Dat leren we hem dus ook aan en gaat thuis best goed. Ik zal het maandag eens even bespreken als die mogelijkheid zich voordoet.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik minder moeite heb met het stuk dat ie niet op zn stoeltje blijft zitten dan met het punt dat ze hem oncorrigeerbaar vinden.
pi_119470665
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 17:11 schreef pessie het volgende:

[..]

Dat leren we hem dus ook aan en gaat thuis best goed. Ik zal het maandag eens even bespreken als die mogelijkheid zich voordoet.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik minder moeite heb met het stuk dat ie niet op zn stoeltje blijft zitten dan met het punt dat ze hem oncorrigeerbaar vinden.
Ik kan me voorstellen dat dat je niet lekker zit. Hebben ze het nog verder toegelicht? Konden ze voorbeelden geven?

Ik kreeg hier een tijd terug steeds opmerkingen over het feit dat E in de groep weinig contact zoekt met anderen, zowel kinderen als leidsters. Ik vond dat zo lastig! Want je krijgt informatie waaruit blijkt dat je kind opvallend gedrag laat zien, maar je weet vervolgens niet wat je daarmee moet. Als ik doorvroeg, bagatelliseerden de leidsters het vaak direct weer: 'oh, maar dat gaat vanzelf wel over'. Uiteindelijk heb ik er een punt van gemaakt, nadat ook uit de observatie van Kijk! (observatiemethode) naar voren kwam dat E op het gebied van omgang met anderen "jong" zou zijn. Als moeder, maar ook vanuit mijn beroep, vind ik het namelijk niet juist om wel dingen te signaleren en die te communiceren met ouders, maar daar niets mee te doen. Naar aanleiding daarvan heeft één van de leidsters een plan opgesteld om E te stimuleren om wat meer uit haar schulp te komen en dit met mij besproken. Dat vond en vind ik een prima manier om samen op één lijn te komen en elkaars verwachtingen boven tafel te krijgen.

[ Bericht 17% gewijzigd door Cantare op 21-11-2012 17:36:29 ]
pi_119472254
quote:

Maar dat hij door heeft dat hij moet blijven zitten als hij straf heeft wil niet zeggen dat de boodschap duidelijk is. Ik gok dat ze heel anders corrigeren op de peuterspeelzaal en dat het conflict daar ook gewoon zit. Dat ze verwachten dat hij het wel snapt en daar naar zal handelen.

Dat kan inderdaad dus ook zijn dat ze teveel verwachten :Y
Of dat er voor hem een andere corrigeer tactiek moet komen.

Maar ik ben het heel erg met Cantare eens dat ze best wel eens met meer duidelijkheid kunnen komen en aangeven hoe ze het doen en wat ze verwachten.
pi_119485970
De juf hier maakte er ook al een opmerking over dat Mex niet bleef zitten, maar dat was helemaal geen probleem. Hun eerste doel is om hem daar prettig te laten voelen. Ik hebgezegd dat ze het hem wel mochten leren om te blijven zitten:-)
In een kinderstoel is hij altijd heel geduldig, we eten vaak bij opa en dat houdt hij altijd goed vol en is ook stil bij het bidden, maar zodra hij los op een stoel zit blijft hij er af gaan.
Ik vind dat erg lastig om aan te leren. Consequent zijn en hem teug zetten staat leuk in een zinnetje, maar in het echt ben ik dan aan het worstelen met een driftig kind wat dus niet meer gaat eten. Ik kies dus voor de kinderstoel en de psz vind ik juist de plek waar ze dat beter kunnen leren.

Ze hebben ook kastjes in de psz waar hun naam op staat en hun jas en tas en hij heeft een laag kastje gekregen. Nu gaat ie dus steeds maar zn kastje om een slokje drinken te nemen en dat is ook niet de bedoeling eigenlijk, maar ze vind het niet erg.
Hij drinkt thuis ook de hele dag eigenlijk en veel ook, als het op is vraagt hij nieuw drinken en geef ik dat. Hoe doen jullie dat? Ook zo of hebben jullie drinkmomenten?
pi_119493588
bij ons hebben we allemaal standaard een beker drinken op tafel staan en geen vaste drinkmomenten. dat komt er gewoon uit voort dat ik dat zelf ook doe :)
pi_119493991
bijna heel de dag drinken op tafel. En als het op is en hij heeft dorst komt hij wel vragen om drinken :) of hij pakt t zelf uit de koelkast :D. (maar zelf inschenken doet hij niet , 1x gedaan ondanks dat ik nee zei, en er toen ging een boel chocomelk over m heen. :') ...)

Ik heb wel drinkmomenten geprobeerd maar hij heeft niet altijd dorst op dat moment en vind t ook zo stom dat hij dan maar dorst moet hebben tot het drinkmoment. :S en vergat het vaak :P hij drink niet de hele dag limo, dat scheelt ook wel. lust ook water en thee, das niet zo erg om af en toe een slok van te nemen.
pi_119494195
Hier vragen ze beide om drinken, als ze te weinig drinken dan zet ik het neer zodat ze gaan drinken.
De oudste is nu 4,5 en kan zelf water pakken. :)
pi_119494341
Ik heb voo E eigenlijk drinkmomenten, maar aangezien ze nauwelijks drinkt blijft de beker vervolgens wel erg lang staan in de hoop dat E toch nog wat neemt...

Ze werd trouwens om een uur of 6 wakker en heeft toen ons bed geterroriseerd. :') Fokwet.
pi_119495099
omg 6 uur... ga ik binnenkort ook weer krijgen. :(
Hier slaapt meneer ineens niet meer overdag :? dus sochtends komt ie pas rond 8 uur de kamer op. *O* (behalve op de psz dagen, dan moet ik m wakker maken :P) Wel jammer: heb zelf nu geen rust meer van 1 tot 3. Maarja je kan niet alles hebben :P
pi_119495303
Maar een slaapje nu nog is toch best laat nog? Mijn V sliep al met 1 jaar niet meer overdag -O-
pi_119495319
Sofie slaapt nog elke dag. Meestal zo rond de 2 uur.
*poef* nu is het weg
pi_119495342
Nu ben ik jaloers ;)
  donderdag 22 november 2012 @ 10:08:23 #76
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_119495369
De meeste kindjes slapen nog zeker tot 2,5 jaar een keertje 's middags dacht ik. :Y
pi_119495370
Volgens mij is het juist heel vroeg van v om daar mee te stoppen. En niet laat van de,rest.
*poef* nu is het weg
pi_119495380
Dat kan natuurlijk ook :D
  donderdag 22 november 2012 @ 10:15:14 #79
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_119495529
Tobias sliep met bijna 5 jaar nog elke vrije middag 8-) (woe-vrij-zat-én-zondagmiddag) Die stopte er pas mee 2 weken voordat ik moest bevallen :D Oké, die was dus érg laat met zijn middagslaapjes stoppen.
Ylana (2jr) is aan het overgaan naar om de dag een keertje slapen van ongeveer 5 kwartier. Behalve bij mijn ouders, daar slaapt ze makkelijk 2 uur :')
Ylana
pi_119495541
quote:
2s.gif Op donderdag 22 november 2012 10:05 schreef Pvoesss het volgende:
Maar een slaapje nu nog is toch best laat nog? Mijn V sliep al met 1 jaar niet meer overdag -O-
ravi slaapt meestal ook nog 's middags hoor, uitgezonderd de dinsdag wegens psz 's middags en wanneer we op een uitje zijn
pi_119495557
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 10:08 schreef Brighteyes het volgende:
De meeste kindjes slapen nog zeker tot 2,5 jaar een keertje 's middags dacht ik. :Y
selene had het tot zeker 3.5 jaar nog nodig hoor. die was de dag na psz 's middags echt niet te genieten :X
pi_119495570
quote:
Oh, wat mis ik dat. :').
pi_119495677
Hier allang geen middagslaapjes meer. Beide bij precies 2 jaar acuut gestopt.
al slaapt er nog wel eens 1 op de bank.
pi_119495721
Ik vind het heerlijk dat Sofie nog slaapt. Zo kan ik ook even liggen.
*poef* nu is het weg
pi_119495759
Ik schijn zelf nog een middagdutje gedaan te hebben tot ik naar school ging. Ook nu ben ik nog een slaapkop. E slaapt gelukkig ook nog 's middags. Soms zelfs wel 3 uur, als ik haar laat liggen, vooral na een KDV-ochtend. Maar ik merk wel dat ze nu 's ochtends vroeger uitgeslapen is (dat is, voor half 9 :P) dus beperk ik haar slaapje meestal tot ca. 1,5 uur.
pi_119495790
Ik vind deze leeftijd echt mega vermoeiend. :D. Zo rond de 6 jaar, dus. Tijdje terug kon je idd nog wel eens een uurtje op de bank ploffen tussendoor maar dat is nu echt geen optie meer (als ze thuis is).

PAPAPAPAPAPAPAPAPAPAPAPAPA!!!!!!!!!!!!!!11111111 :D.
pi_119495821
L slaapt thuis niet meer. Wel op de opvang en bij oma en opa. Da's een paar maanden geleden ineens omgedraaid.
pi_119495836
Ben benieuwd hoe dat hier straks gaat. E vraagt/krijgt niet constant aandacht en kan zichzelf erg goed vermaken, maar ik moet haar natuurlijk wel in de gaten houden. Ik had eigenlijk gehoopt dat dat laatste met 6 jaar iets minder zou zijn... :o Speelt jouw dochter helemaal niet (wat langer) zelf Luigi?
pi_119495873
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 10:28 schreef Cantare het volgende:
Ben benieuwd hoe dat hier straks gaat. E vraagt gelukkig niet constant aandacht en kan zichzelf erg goed vermaken, maar ik moet haar natuurlijk wel in de gaten houden. Ik had eigenlijk gehoopt dat dat laatste met 6 jaar iets minder zou zijn... :o
Mja die van ons is natuurlijk 'alleen' en moét zich ook wel met ons vermaken (als er geen vriendinnetje is, wat gelukkig wel heel vaak is). Plus ze is zo lekker enthousiast over alles dus wil alles vertellen en delen en vragen en weten :D. Leuk hoor maar aan het eind van de dag tolt je hoofd wel eens :D.
pi_119495910
Oh ik had net mn post geëdit, ik vroeg me af of ze niet (lang) zelf (dus alleen) speelt. :)
pi_119495955
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 10:32 schreef Cantare het volgende:
Oh ik had net mn post geëdit, ik vroeg me af of ze niet (lang) zelf (dus alleen) speelt. :)
Ach het is geen probleemgeval hoor ;). Soms kom je boven en zit ze al een half uur braaf met d'r Little Pet Shops te spelen. Maar al met al is het wel behoorlijk pittig. Maar dat zal wel blijven tot ze het huis uit zijn gok ik? :P.
pi_119496012
K*t ik zie nu pas dat ik in het peutertopic zit :'). Geen idee waarom.

As you were. :7.
pi_119496082
Of het blijft tot ze uit huis is... dat zou zomaar kunnen, nog pakweg een jaar of 12 te gaan. ;)

Mja, het valt me steeds weer op hoe verschillend kinderen zijn. Omdat de mijne altijd al extreem goed zelf heeft kunnen spelen, kan ik me niet voorstellen hoe het is als je steeds mee moet doen/moet vermaken/moet sturen. Ik hoop stiekem wel dat E zo "zelfstandig" blijft als ze nu is, maar goed, we'll see.
pi_119496151
E had trouwens gisteravond haar schoen gezet. Nou, dat concept gaat dus nog volledig langs haar heen. Vanochtend zat er een kadootje in en ze snapte er zó niks van, dat ze maar gewoon ging puzzelen. _O- Ze wilde het kadootje niet pakken, laat staan uitpakken, ze negeerde het compleet.
pi_119497224
Ik vond het vorig jaar ook moeilijk Cantare. Thomas zag de Sint op tv, maar vond dat niet zo interessant. Veel gehuil toen hij hem in het echt zag en zeker niet op zijn schoot gaan zitten.

Gisteren zei hij dat Sinterklaas zijn vriend is (op school geleerd volgens mij) en dat hij een tractor zal brengen. Hij mag hem wel gewoon aan de deur afgeven en moet niet binnenkomen, want hij is toch nog een beetje bang :D
pi_119497513
Wat leuk al die verschillen. V gaat helemaal uit zijn dak van Sinterklaas.
Zodra hij de boot zag hier in de haven riep hij blij SINNEKLAAS!!!!

Maar hij kijkt natuurlijk sinterklaasjournaal braaf met zijn zus mee en die maakt hem heel goed duidelijk hoe het werkt en wat het is.. :Y Ook met schoen zetten tilt hij het zo snel mogelijk naar de bank om uit te pakken O+

pi_119497704
Floris slaapt iedere dag nog zo'n 2/3 uur. Vanaf 1 uur/half 2 tot minimaal half 4. En s avonds ligt ie er om half 8 weer in. Tot half 9 de volgende dag. Meestal wel al eerder wakker, maar hij gaat dan spelen. Huilen/roepen dat ie eruit wil doet ie niet meer.
Ik denk wel dat ie in een groei/ontwikkelingsspurt zit, want pasgeleden sloeg ie regelmatig zn slaapje over. Hij gaat hard met alles op dit moment.
De dag na t kdv is ook meestal een dag dat ik weinig doe, dan merk ik dat ie ook echt moe is.

Zelf spelen kan ie ook goed. Ook wel fijn ;)

Schoen zetten vindt ie leuk. Vooral t kadootje uitpakken. Op tv is t leuk, maar van dichtbij denk ik wel iets minder :P
pi_119497793
quote:
Die was er vroeg bij zeg! :D toen sliep de mijne nog 2x overdag een uurtje ^^. Morgen is meneer 2,5 jaar en hij heeft al een poos dat hij vaak niet meer wil slapen overdag en dan weer een paar dagen bijna 3 uur K.O. overdag... Maar denk dat hij nu echt het slaapje niet meer nodig heeft. zoon van vriendin sliep nog tot 3,5 jaar overdag. :)

Edit: Sinterklaas is hier een hot item hoor. vorig jaar (1,5 jaar) keek hij de intocht en met pakjesavond stond er plots een zak vol cadeautjes in de kamer :D. Nou dat heeft hij onthouden! hahaha. Hier nu elke dag sint dit en piet dat en hij kan niet wachten tot de grote cadeautjes arriveren. :') .
pi_119498436
Lars is nu ruim 2,5 en slaapt nu al een maand of 3, 4 niet meer overdag... (Ja, inderdaad, precies toen ik zwanger werd, en zelf wel een middagdutje kon gebruiken... lekkere timing!) Hij slaapt 's nachts ongeveer van 8 tot 8, heeft er blijkbaar genoeg aan.
Op het kinderdagverblijf slaapt hij nog wel 's middags, maar zo'n dag is natuurlijk sowieso drukker, en als de andere kindjes gaan slapen, gaat hij rustig mee.

Sinterklaas boeit Lars nog helemaal niets.. Hij was me afgelopen weekend iets te snotterig en verkouden om lang buiten te gaan staan voor de echte intocht (en ik was zelf ook niet echt fit), dus we hadden ons genesteld voor de tv.. maar dat was vooral voor m'n man en mij, Lars heeft amper iets gezien want hij was druk aan het spelen met van alles. Dus wij hebben ons jaarlijkse 'herken-de-zwarte-piet'-spelletje weer gedaan... ;) Ik kon mijn lachen niet inhouden elk moment dat Jochem Myjer in beeld kwam...
pi_119498883
quote:
2s.gif Op donderdag 22 november 2012 11:31 schreef Pvoesss het volgende:
Wat leuk al die verschillen. V gaat helemaal uit zijn dak van Sinterklaas.
Zodra hij de boot zag hier in de haven riep hij blij SINNEKLAAS!!!!

Maar hij kijkt natuurlijk sinterklaasjournaal braaf met zijn zus mee en die maakt hem heel goed duidelijk hoe het werkt en wat het is.. :Y Ook met schoen zetten tilt hij het zo snel mogelijk naar de bank om uit te pakken O+

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wel een grote schoen, als dat pak erin past. :D
pi_119499034
quote:
Tess is er rond 2,5 jaar mee gestopt.. Althans, ze mocht niet meer slapen van mij.
Het wasl elke avond drama met inslapen. Ze was regelmatig om 22.00 uur nog wakker.

Nu gaat ze (Amber ook trouwens) tussen 18.30 en 19.30 uur naar bed. Ligt er een beetje aan hoelaat we eten. Ze slaapt tot een uurtje of 6. Vanmorgen was het 7.00.
Later naar bed maakt hier niks uit voor het tijdstip van opstaan..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_119499043
Leyla heeft echt nog een middagslaapje nodig.. Op vrijdagmiddag slaapt Jen ook nog een uurtje.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_119499070
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 12:15 schreef Cantare het volgende:

[..]

Wel een grote schoen, als dat pak erin past. :D
Hij leeft op grote voet :D
pi_119500602
Hier slaapt Amy ook elke dag nog 2 tot 3 uur. En dan ligt ze tussen 19:00 en 19:30 in bed en slaapt ze tot 8 uur / half 9. Ik heb het idee dat ze veel slaap nodig heeft. Maar als je ziet hoe hyperstuiter ze heel de dag is, dan is dat ook niet gek :P
pi_119500783
quote:
Thomas slaapt nu nog overdag (tot twee weken geleden: elke dag minstens 2 uur), nu op woensdagnamiddag de hele namiddag omdat hij dan geen school heeft. In het weekend 2 à 3 per dag.
pi_119514302
Mijn moederhart doet zeer. Sofie is vandaag gevallen op de opvang en ze had een wondje op dr voorhoofd. De gastouder is met dr naar de huisarts geweest en het is geplakt. Ze had daar gehuild, want vond het niet leuk (logisch). Later op de dag heeft ze (in overleg) paracetamol gehad. Ze heeft in de middag nog lekker buiten gespeeld daar.
Toen ze thuiskwam (N heeft haar gehaald) was ze hevig onder de indruk. Ze vertelde dat ze naar de dokter geweest was. Ze heeft voor het eten bij me op schoot gezeten, en dat is echt niks voor haar. Ze kreeg wat drinken op haar broek en dat resulteerde in een hevige huilbui. Ik denk dat alle spanning er even uit kwam. Ze heeft niet echt veel gegeten. Wel genoeg gedronken. Na het eten mochten N of ik niet uit dr buurt. Ik heb dr maar wat sinaspril gegeven. Net bij het naar bed gaan viel ze tegen me aan in slaap. Dat is echt heel lang geleden. Ze was verder wel helder. De huisarts heeft geen wekadvies meegegeven.

Dit is echt voor het eerst dat er wat met haar is. En dan ben ik er niet eens zelf bij geweest.

[ Bericht 13% gewijzigd door kaatjejannie op 22-11-2012 20:29:40 ]
*poef* nu is het weg
pi_119514539
Achossie je meisje kj. Ik weet precies hoe je je voelt als er iets gebeurt en je er zelf niet bij bent. Alsof je gefaald hebt, maar dat is echt niet zo hoor. :*
Ik hoop dat je meisje snel opknapt van het hele voorval.
pi_119515044
Och sneutje... dikke knuf voor jullie
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_119516467
Agos Sofietje toch :*

Dyon slaapt ook nog maar zelden overdag. Net als Vicky hadden we hier ook drama avonden met niet willen/ kunnen slapen.
Vandaag heeft hij bij oma wel 4 uur lang geslapen, maar hij blijkt ook ziek te zijn (koorts, spugen). Vanavond gewoon om 19.00 uur in slaap gevallen.
pi_119557704
Ach Sofie! Kon je niet mee naar de dokter kaatjejannie? dacht dat je al verlof had! Wel een hele gave pleister zeg!

Mijn kind heeft vandaag op de wc gepoept en zijn billen afgeveegd, de wc geborsteld, doorgetrokken en zijn handen gewassen. En daarna ging die netjes op het aankleedkussen liggen voor een nieuwe luier.
En dat terwijl die al de hele dag vervelend was en ik hem best wel zat was :@
Maar nu ben ik heel trots!
pi_119559040
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:21 schreef Solagratia het volgende:
Hier slaapt Amy O. ook elke dag nog 2 tot 3 uur. En dan ligt ze tussen 19:00 en 19:30 in bed en slaapt ze tot 8 uur / half 9. Ik heb het idee dat ze veel slaap nodig heeft. Maar als je ziet hoe hyperstuiter ze heel de dag is, dan is dat ook niet gek :P
We'll have love aplenty
You and Me
pi_119559342
KJ hoe is het nu met Sofie?

Wat goed Troeta!!
We'll have love aplenty
You and Me
pi_119563362
Beterschap voor Dyon!
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 22:37 schreef Troeta het volgende:
Mijn kind heeft vandaag op de wc gepoept en zijn billen afgeveegd, de wc geborsteld, doorgetrokken en zijn handen gewassen. En daarna ging die netjes op het aankleedkussen liggen voor een nieuwe luier.
En dat terwijl die al de hele dag vervelend was en ik hem best wel zat was :@
Maar nu ben ik heel trots!
Wat knap!

En wat is er toch "weinig" nodig om na een vermoeiende dag ineens weer stapelgek te zijn op je kind, he? ;)

Ik was ook trots vandaag. E vindt puzzelen sinds kort erg leuk en ik had wat puzzels uit de bibliotheek gehaald. Ik dacht ambitieus te zijn en had ook een puzzel met 12 stukjes meegenomen. Legt ze 'm ineens zo in elkaar. :o Terwijl ze pas geleden nog moeite had met 6 stukjes! Ze is zo hard van alles aan het leren, heel leuk om te zien.

Ik heb ook al een paar kadootjes voor 5 december gekocht. Een dvd van Sesamstraat, een Hello Kitty-verfschort, een peuterschaartje (zag ik op 't lijstje van Lamb, goed idee!) en een doosje met 4 puzzels van Kikker. Ze krijgt in elk geval ook nog een Lotto-spel, ik denk van Dikkie Dik. Voor de meisjes samen ga ik de Little People-kerststal kopen, maar daarvoor kijk ik eerst even op marktplaats, dat spul is toch onverwoestbaar. De jongste krijgt waarschijnlijk warme slofjes en een speenkoord. En dan vind ik het wel weer welletjes. ;)
pi_119571605
Tnx voor het vragen Lamb, ze gaat weer een stuk lekkerder. Gister wel de hele dag over de dokker en het plakken gehad. En dr neusje deed pijn... Ze was ook wat moeier. Vandaag merken we eigenlijk niks aan dr. Ja, ze was boos vanmorgen dat ze niet mocht douchen. Dat is eigenlijk een beetje weekend ritueel hier.

De gastouder had mijn man gebeld, omdat ze mij niet wilde laten schrikken. Mijn man kon even niet opnemen, want in gesprek met een klant (Ik heb voor de eventuele bevalling een noodnummer van zijn leidinggevende). N kon even niet bellen naar haar, dus ik had gebeld. Als ik had gewild had ik Sofie wel op kunnen halen hoor, maar ze was lekker aan het eten toen ik belde, en had ook al even weer buiten gespeeld.
*poef* nu is het weg
pi_119572088
KJ, wat fijn om te lezen dat het nu weer beter gaat. Ik hoop dat het mooi geneest straks.

Hier was het weer gymtijd vanmorgen. Het thema van de, les was pietengym (hoe kan het ook anders). Ze heeft in de stoomboot gevaren, pakjes door de schoorsteen gegooid, aan touwen geslingerd en meer van zulks. Niet omdat 'mijn kind zo goed is' ofzo, maar tijdens de gym valt echt op dat ze veel dingen sneller oppakt dan leeftijdsgenootjes. De oefeningen, maar ook meezingen met liedjes, luisteren naar de juf en opdrachten uitvoeren die de juf heeft voorgedaan. Het is in ieder geval fijn om te zien dat ze gewoon goed mee kan komen. :)

Wij gaan volgende week vrijdag bij een basisschool en bso kijken. Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten bij het rondkijken daar? Ik ben echt nog een beetje nono wat dit betreft. ;)

Cantare, leuke spulletjes die je dametjes met sinterklaas krijgen!

Ik heb vandaag voor sinterklaas bambino-loco met dikkiedik en zandkasteel opdrachtjes gekocht en bingo. Ik ben wel van de samenspeel spelletjes en vind het fijn als spelletjes ook iets bijdragen aan de ontwikkeling. Heus niet alles hoor overigens. Wel krijgt ze nu echt een leeftijd waarop het spelen van spelletjes leuk wordt. We hebben hier van de rommelmarkt de Poeh wiebelboom (soort toren van pisa) voor 4 euro gescoord en dat is echt een hit.
pi_119583751
Ticootje, fijn als ze tegelijkertijd slapen toch? Kun je dan zelf ook een uurtje in bed duiken?

Kaatje, jeetje wat een schrik. Beterschap voor Sofie. Hopelijk kan ze de indrukwekkende doktor goed verwerken.

Troeta, daar kun je terecht trots op zijn.

Beterschap voor Dyon

Cantare O+

Onze peuter krijgt 1-2 kleine schoencadeautjes, bij het feestje met oma en opa, ooms en tante een bob de bouwer voertuig van ons. Waarschijnlijk krijgt hij ook nog iets van de oma's en opa's en op het sinterklaasfeest van mijn werk een kleinigheidje. Dat vind ik dan echt even genoeg cadeau's :)

Hij heeft nu een fase dat hij s'avonds steeds weer zijn bed uit komt en wil dat een van ons bij hem komt zitten. En dan zegt hij dat hij zo alleen is en wij in een andere kamer zijn? Deden jullie kids dat ook? Wij proberen hem nu uit te leggen dat wij echt dichtbij zijn, hij naar ons toe kan komen als er iets is maar dat wij niet de hele tijd bij hem kunnen blijven zitten of bij hem slapen en hij ook niet bij ons. Er is al wel uitzicht op dat hij misschien als de kleine broer wat ouder is met hem in een kamer mag slapen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119584014
tinu, selene deed dat wel, ravi nu niet. maar goed; we hebben het bij selene op kunnen lossen door ze op 1 kamer te leggen. dat heeft ze als HEEL ERG FIJN! ervaren! hou er wel rekening mee dat zulks ook zo zn problemen meebrengt zoals ketende kindjes die de hele avond dolle pret hebben daarboven :P :D
pi_119584127
Simmu daar houd ik wel rekening mee. Maar als ze het te dol maken, kunnen we altijd zeggen, dat ze dan niet meer samen op de kamer mogen slapen. En waarschijnlijk komt er eerst een tesperiode met een reisbedje. En het is voorlopig ook nog niet aan de orde. In ieder geval niet zolang hij nog nachtvoedingen nodig heeft.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119591386
ravi slaapt 's nachts nog steeds in zn campingbedje hoor :D overdag (alleen) mag hij wel in het meegroeibed, maar ervaring heeft geleerd dat het niet zo'n goed idee is om dat 's nachts ook toe te staan :X

ze hebben alles gemold. er was het gordijnincidentje (die hadden ze met rails en al naar beneden getrokken) en het behangincidentje x1000. nu is het behang binnen bereik allemaal op. ook hadden we nog het kleerkastincidentje, die kwam ook verschillende keren voorbij. in het komende jaar gaan ze elk naar een eigen kamer. ben benieuwd.....
pi_119591565
Simmu :D

Denkt dat de oudste echt niet met zn broertje op een kamer wil liggen. Hij klaagde bij oma al dat Dyon maar niet wilde gaan slapen en hij wel. Oudste heeft echt nooit slaapproblemen gehad, die is binnen een minuut vertrokken :) Dyon is echter een avondkind en heeft iets meer moeite... We zitten al een tijdje in de fase dat hij alleen maar bij ons in slaap valt. Leggen hem daarna op zijn eigen bed. Is natuurlijk geen oplossing voor altijd, dus hopelijk kunnen we er snel verandering in brengen.
pi_119625431
O. was helemaal in haar nopjes met de gekregen peuterschaar in haar schoen..

Ik schrik er de laatste weken weer van hoe enorm hard haar ontwikkeling gaat... waar is mijn kleine meisje gebleven!?
We'll have love aplenty
You and Me
pi_119626262
Dat heb ik op het moment ook heel erg lamb ze praat volle zinnen en verteld zo een heel verhaal. Lotte was als dreumes heel gefrustreerd als iets niet lukte maar nu probeert ze het rustig en dan lukt het veel beter. Het loopt gewoon heerlijk hier! :D
pi_119628370
Rixtje, heb je nog tips hoe om te gaan met dat gefrustreerde kind? Onze peuter heeft daar best vaak last van. Of ging het gewoon vanzelf over?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119629715
NIKKI, wat betreft je basisschool/bso uitzoek vraag; volg vooral je gevoel!!! Heel belangrijk, want je hebt vaak meteen een gevoel als je een school binnenstapt. Neem aan dat je een gesprek hebt, waarin ze uitleggen wat de visie van de school is.
Wij mochten destijds bij 1 school wel en bij 1 school niet in een kleuterklas kijken.
En hoewel ik heel goed snap dat het storend kan zijn, vonden wij het wel heel prettig om even die sfeer in de kleutergroep te proeven.
pi_119630042
lol, het gordijnincidentje..

ik weet niet hoe ik nu verder moet gaan met het zindelijk worden. Hij zit namelijk elke keer een half uur op de wc, waar niet altijd tijd voor is en als ik hem er dan af wil halen is het drama, maar ik wil niet dat het steeds een drama is, want dan wil hij straks niet meer.
En hoe moet het dan onderweg en op andere plekken? Op grote wc's kan hij nog niet zitten.
Gister waren we in een restaurant en rende hij naar de wc en daar stond hij naast de wc in zn luier te poepen.
Jammer dat hij niet gewoon op het potje wil, die kan je nog meenemen ofzo.

Fijn dat het beter gaat kaatjejannie. Maar vond je dat niet vervelend dat ze jou niet gewoon had gebeld om mee te gaan naar de dokter? Vast wel lief bedoeld van haar hoor.
pi_119630150
Anders zet je een kookwekkertje erbij, als het af gaat is het tijd om van de wc af te gaan.
Dan is het voor hem misschien ook duidelijker?

En er zijn ook losse wcbrilverkleiners. Ik heb ze zelf overigens nooit meegesleept ergens naartoe.
Toen ze nog niet echt goed zindelijk waren hadden mijn kinderen buitenshuis een luier om.
Toen het beter werd gewoon ergens op een grote wc, en dan moet je je kind ffkes goed vasthouden
pi_119630291
Scholen moet ik nu echt achteraan.
Heb 3 scholen waar ik wil kijken. Alle 3 redelijk in de buurt. Een katholieke (dichtsbijzijnde), openbare en christelijke (geloof ik). Die laatste 2 zijn iets verder weg, maar nog fietsbaar. Zelf zat ik op dezelfde afstand op school vroeger.
Dat katholieke hoeft voor ons allebei niet zo. Als.ik mn nichtje soms hoor zingen :X
Dus ga maar even kritisch naar alle opties kijken. En afspraken maken.
pi_119630467
Hier is de christelijke nog een stuk "geloviger" dan het katholieke.
Dan hebben ze het over here jezus en zulks (kleuters he!) Dat hoeft van mij ook niet zo.
Maar gelukkig ieder zijn ding.
pi_119630500
hier start de christelijke elke ochtend met een half uur bijbelles. ook bij de kleuters. dat hoeft voor ons ook niet, dus de openbare. nu krijgen ze elke keer als ik niet oplet bijbelles van opa :{
pi_119630544
De christelijke is ook niet echt een optie, maar wil wel alles gezien hebben :D
  maandag 26 november 2012 @ 10:08:53 #131
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_119630565
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 09:49 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Anders zet je een kookwekkertje erbij, als het af gaat is het tijd om van de wc af te gaan.
Dan is het voor hem misschien ook duidelijker?

En er zijn ook losse wcbrilverkleiners. Ik heb ze zelf overigens nooit meegesleept ergens naartoe.
Toen ze nog niet echt goed zindelijk waren hadden mijn kinderen buitenshuis een luier om.
Toen het beter werd gewoon ergens op een grote wc, en dan moet je je kind ffkes goed vasthouden
Eva zit op een katholieke basisschool. En voor zover ik weet en hoor, is het enige verschil met de openbare school, dat ze met kerst wél het kerstverhaal vertellen. Dat er wél een stalletje in de klas mag staan en dat ze wél liedjes zingen met Jezus erin (sjok sjok sjok doet het ezeltje).
Met kerst is er een viering in de kerk en in het schoolnieuwsblad staan weleens berichten van de kerk.
Maar bidden etc heb ik nog nooit gehoord.

Ik heb er niet zoveel moeite mee.
  maandag 26 november 2012 @ 10:11:30 #132
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_119630623
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 09:43 schreef Troeta het volgende:
lol, het gordijnincidentje..

ik weet niet hoe ik nu verder moet gaan met het zindelijk worden. Hij zit namelijk elke keer een half uur op de wc, waar niet altijd tijd voor is en als ik hem er dan af wil halen is het drama, maar ik wil niet dat het steeds een drama is, want dan wil hij straks niet meer.
En hoe moet het dan onderweg en op andere plekken? Op grote wc's kan hij nog niet zitten.
Gister waren we in een restaurant en rende hij naar de wc en daar stond hij naast de wc in zn luier te poepen.
Jammer dat hij niet gewoon op het potje wil, die kan je nog meenemen ofzo.

Fijn dat het beter gaat kaatjejannie. Maar vond je dat niet vervelend dat ze jou niet gewoon had gebeld om mee te gaan naar de dokter? Vast wel lief bedoeld van haar hoor.
Ik zag gisteren toevallig iemand met een brilverkleiner lopen (op een Sinterklaasfeest) ik vond het zelf een beetje knullig eruitzien.
Ik bedoel. ik hou Fabian gewoon boven de plee als er niks voor handen is. Snap dat een half uur wel lang is, om een kind boven de plee te houden.
Maar de tijd dat bij hem een plasje duurt kan ik hem wel 'tillen'.
Niet dat meneer zindelijjk is hoor. Hij wordt over minder dan een maand 3 en taalt er totaal niet naar.
pi_119630656
Hier zijn 2 katholieke basisscholen en daar wordt wel 4 keer per dag gebeden. En qua liedjes, je hebt liedjes met en zonder religieuze inslag natuurlijk, maar net wat ze hanteren op school.
De christelijke hier start de ochtend bijv altijd met een liedje: "goedemorgen lieve heer, vandaag ben ik uw kindje weer" tja, dat kan.....

Meike zit op een openbare school, en die wist het kerstverhaal ook wel te vertellen vorige kerst, dus de openbare besteed daar ook wel aandacht aan.
  maandag 26 november 2012 @ 10:15:30 #134
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_119630708
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 10:13 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Hier zijn 2 katholieke basisscholen en daar wordt wel 4 keer per dag gebeden. En qua liedjes, je hebt liedjes met en zonder religieuze inslag natuurlijk, maar net wat ze hanteren op school.

Meike zit op een openbare school, en die wist het kerstverhaal ook wel te vertellen vorige kerst, dus de openbare besteed daar ook wel aandacht aan.
Je mag het wel vertellen. En zeggen dat het verhaal er is, en dat sommige mensen het geloven etc. maar je mag het niet 'predikeren' als zijnde de waarheid.
Maar als kinderen op een openbare basisschool erover beginnen, of wat dan ook, dan hoef je het dus niet krampachtig af te houden ofzo.
  Moderator maandag 26 november 2012 @ 10:18:50 #135
5428 crew  miss_sly
pi_119630785
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 10:13 schreef XXXKarinXXX het volgende:

Ik heb van zowel de katholieke als de protestant-christelijke basisschool hier in de buurt begrepen dat ze vinden dat religie thuis moet worden onderwezen, maar dat het bij hun in de praktijk inderdaad inhoudt dat er aandacht wordt besteed aan Kerst enzo. Daar zou ik mee kunnen leven. Maar goed, we hebben een andere voorkeur opgegeven, dus als het aan ons ligt, komt ze op geen van beide scholen.
pi_119630890
Waar heb jij haar voor opgegeven dan Miss, een openbare school?
  Moderator maandag 26 november 2012 @ 10:23:34 #137
5428 crew  miss_sly
pi_119630910
Montessori als eerste keus, Dalton tweede, katholieke OGO derde, pc vierde en openbare als vijfde. In januari is de loting, dan weten we waar ze is ingeloot.
pi_119630945
Oh dat moet geloot worden ja?
Hier kun je gewoon je eerste keuze kiezen.
Geloof dat ze zelfs niet mogen weigeren.
Nou spannend dan, hopelijk wordt het een leuke school
pi_119631004
Tinuviel vooral heel rustig blijven maar het was best confronterend herken zoveel van mij in haar. Ik heb nu in ieder geval geleerd geduld te hebben :D En dan dacht je net dat je de oplossing had om er mee om te gaan en dan werkte dat niet meer. De ene keer vond ze het fijn als je haar stevig vast hield de andere keer wou ze het zelf oplossen. Vaak hielp rustig tegen haar praten goed dat als ze het zelf rustiger zou doen het vast beter ging en een andere keer gingen we gewoon even wat anders doen en probeerden het later weer. Wat heb ik in die tijd vaak verlangd naar een gebruiksaanwijzing!
  Moderator maandag 26 november 2012 @ 10:30:13 #140
5428 crew  miss_sly
pi_119631068
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 10:25 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Oh dat moet geloot worden ja?
Hier kun je gewoon je eerste keuze kiezen.
Geloof dat ze zelfs niet mogen weigeren.
Nou spannend dan, hopelijk wordt het een leuke school
We zijn bij alle vijf de scholen geweest en ze zijn alle vijf goed! Dat vond ik erg fijn. Onze voorkeur gaat meer uit naar een methode als montessori of Dalton, dus vandaar dat we zo ingeschreven hebben, maar wat betreft de kwaliteit zou het niet moeten uitmaken.
pi_119633665
quote:
7s.gif Op maandag 26 november 2012 10:11 schreef amaranta het volgende:

Niet dat meneer zindelijjk is hoor. Hij wordt over minder dan een maand 3 en taalt er totaal niet naar.
Idem (Wolf is jarig over 2 weken) Ik heb echt geen idee wat ik nog meer kan doen dat dat ik al doe dus afgelopen weken maar niet meer geprobeerd.Volgende week ben ik vrij dus dan maar weer eens proberen.
Hij wil wel op het potje zitten (niet op wc) maar absoluut niet erin plassen.

Ik vind het dus erg knap van hem Troeta! Verder vind ik de tips van Karin handig/zo zou ik het zelf ook doen
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_119634388
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 10:27 schreef Rixtje het volgende:
Tinuviel vooral heel rustig blijven maar het was best confronterend herken zoveel van mij in haar. Ik heb nu in ieder geval geleerd geduld te hebben :D En dan dacht je net dat je de oplossing had om er mee om te gaan en dan werkte dat niet meer. De ene keer vond ze het fijn als je haar stevig vast hield de andere keer wou ze het zelf oplossen. Vaak hielp rustig tegen haar praten goed dat als ze het zelf rustiger zou doen het vast beter ging en een andere keer gingen we gewoon even wat anders doen en probeerden het later weer. Wat heb ik in die tijd vaak verlangd naar een gebruiksaanwijzing!
Ik herken mezelf ook in mijn zoontje. Dat maakt onze relatie soms ook wat moeilijker, hij lijkt echt op mij. Ik zelf vraag ook liever niet om hulp en doe het vaak graag zelf. Rustig praten doe ik ook vaak methem, maar ben ook streng als hij dan gaat gooien. Dat wil ik niet hebben.

Poppejans, helpt het ook niet om beloning in het vooruitzicht te stellen? Misschien een poep/ plas boekje? Enig idee waarom hij het niet in het potje/ op de wc wil doen? Is hij bang?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 26 november 2012 @ 12:53:42 #143
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_119635186
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 11:57 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Idem (Wolf is jarig over 2 weken) Ik heb echt geen idee wat ik nog meer kan doen dat dat ik al doe dus afgelopen weken maar niet meer geprobeerd.Volgende week ben ik vrij dus dan maar weer eens proberen.
Hij wil wel op het potje zitten (niet op wc) maar absoluut niet erin plassen.

Ik vind het dus erg knap van hem Troeta! Verder vind ik de tips van Karin handig/zo zou ik het zelf ook doen
Nouja, als hij maar zindelijk is als hij straks naar de basisschool moet. Ik ga me er niet over opwinden.
Hij zegt het wel als het in zn luier zit, dus het is niet zo dat hij helemaal niks voelt. Komt goed.
(al kan ik niet wachten tot ik écht uit de luiers ben)
  maandag 26 november 2012 @ 12:57:14 #144
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_119635289
Die van mij waren allebij net na hun derde jaar zindelijk. Ik heb er zelf niet eens heel veel aan gedaan. Het kwam bij beide door het meegaan met het wc-rondje op het kdv dat het er een beetje ingeslopen is soort van.
Sasha was vrijwel meteen 's nachts ook zindelijk, bij Oscar zie ik dat nog wel een tijdje duren. Flinke waterbommen nog elke ochtend en ik twijfel over 's nachts wakker maken ervoor omdat ik ook weer ergens las dat ze dan onbewust gaan plassen (in hun slaap zeg maar) dus dat dat niet zou helpen.
  maandag 26 november 2012 @ 12:59:09 #145
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_119635344
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 12:57 schreef Brighteyes het volgende:
Die van mij waren allebij net na hun derde jaar zindelijk. Ik heb er zelf niet eens heel veel aan gedaan. Het kwam bij beide door het meegaan met het wc-rondje op het kdv dat het er een beetje ingeslopen is soort van.
Sasha was vrijwel meteen 's nachts ook zindelijk, bij Oscar zie ik dat nog wel een tijdje duren. Flinke waterbommen nog elke ochtend en ik twijfel over 's nachts wakker maken ervoor omdat ik ook weer ergens las dat ze dan onbewust gaan plassen (in hun slaap zeg maar) dus dat dat niet zou helpen.
Dat rondje vindt Fabian ook machtig interessant. Dus hij gaat mee en gaat dan ook wel op de wc zitten.
Op het kdv heeft hij nu ook een plaskaart enzo. Zal van de week wel eens met hem gaan kijken.

Ik zou hem niet wakker maken 's nachts denk ik. Eva is ook pas sinds een klein half jaar/ 3/4 jaar zindelijk 's nachts. Kwam helemaal vanzelf. Sindsdien maar 2 ongelukjes gehad ofzo.
pi_119636313
hmmm, kookwekker, zou die dat al snappen? en ik zie alweer voor me dat ie daar de hele dag mee wil spelen en dan word ik er gek van en wil ik hem afpakken, dan weer driftbui en de volgende keer gooit ie hem in de plee :+
Met een wcverkleiner ga ik ook niet over straat,haha
En vasthouden op de wc kan alleen als dan zijn broek ook uit is enzo, want gister hield ik z'n broek op z'n enkels, maar dan wees z'n pipi richting mij,haha
Ik ga er even over nadenken hoe we het gaan doen, want vind het zelf ook heel knap van hem. Op de psz gaan ze hem nu ook elke keer meenemen, misschien dat hij daar dan ziet dat het wat sneller moet en je niet elke keer de wc hoeft te borstelen.
pi_119636374
Maar ze kunnen toch ook op de bril zitten en dan kan je hem vasthouden? Dan hoeft de broek niet uit. Of durft hij dat nog niet?
  maandag 26 november 2012 @ 13:45:00 #148
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_119636638
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 13:31 schreef Troeta het volgende:
hmmm, kookwekker, zou die dat al snappen? en ik zie alweer voor me dat ie daar de hele dag mee wil spelen en dan word ik er gek van en wil ik hem afpakken, dan weer driftbui en de volgende keer gooit ie hem in de plee :+
Met een wcverkleiner ga ik ook niet over straat,haha
En vasthouden op de wc kan alleen als dan zijn broek ook uit is enzo, want gister hield ik z'n broek op z'n enkels, maar dan wees z'n pipi richting mij,haha
Ik ga er even over nadenken hoe we het gaan doen, want vind het zelf ook heel knap van hem. Op de psz gaan ze hem nu ook elke keer meenemen, misschien dat hij daar dan ziet dat het wat sneller moet en je niet elke keer de wc hoeft te borstelen.
Bij ons is een pipi een meisjesplasser :D

Hij moet zn piemel naar beneden drukken. Zo is mij verteld door de juf van de psz. Maar schijnbaar is hij (Fabian dus) een beetje boos op zijn juf omdat ze dat tegen hem zei. Dat was eigenlijk ook de laatste keer dat hij daar geplast heeft :D Want hij wil niet dat zijn piemel naar beneden drukt.
Nu staat hij volledig in zijn recht hoor, als hij niet wil dat zijn juf aan zijn piemel zit..dan snap ik dat. Maar ja, als zijn juf hem moet verschonen, dan zal juf ook wel een beetje aan zn piemel moeten komen.
pi_119636681
Ik merk toch dat Thomas het grote gat zonder een wc-verkleiner nog eng vindt. Hij plast dan wel, maar zit helemaal niet op zijn gemak en zit de hele tijd te zeggen/vragen dat hij niet in het toilet zal vallen. Maar met een wc-verkleiner zie ik me ook niet over straat lopen. Dan ga ik soms voor mijn gemak (I know, verkeerd...) toch nog voor een pamper (zoals gisteren: lange autorit, naar het ziekenhuis, naar het planetarium, atomium, lange autorit, ...).

's Ochtends begint hij steeds vaker met een droge luier op te staan, maar ik denk dat dat gewoon toeval is. We wachten dus nog even met 's nachts "oefenen". Ik ben al blij als ik voor mezelf maar 5x moet opstaan per nacht voor vanalles en nog wat.
  maandag 26 november 2012 @ 14:21:27 #150
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_119637676
Hier was zindelijkheid even helemaal weg. Hij wil poepen wil hij al helemaal nergens anders dan in zijn luier. Hij wil niet eens een poepluier laten verschonen :?
Hij vertelt me wel als hij staat te plassen.
Vandaag had ik er een beetje tabak van (hij was tenslotte een hele poos geleden bijna zindelijk) en heb ik hem geen luier aan gedaan nadat ik een poepbroek verschoond had. Hij is nu zonder luier mee naar opa en oma, dus ik ben benieuwd dadelijk.

Hij mag op het potje of op de wc (mijn voorkeur gaat uit naar de wc ivm rondkruipende baby en het feit dat ik een hekel heb om die potjes schoon te maken).
Hij moet zitten en houdt zichzelf vast aan de bril (zonder verkleiner) en ik hou hem vast aan een bovenarm terwijl ik zijn plasser omlaag hou.
Van mij mag hij niet staande plassen. Bij opa en oma mag dat blijkbaar wel, maar dat lossen ze dan zelf maar op.
  maandag 26 november 2012 @ 14:41:19 #151
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_119638267
Leo! Sta jij uit vrije wil 5 keer per nacht op?
Ik vind het al verschrikkelijk als ik 1 keer per nacht eruit moet om te zeiken :D
pi_119638391
quote:
7s.gif Op maandag 26 november 2012 14:41 schreef amaranta het volgende:
Leo! Sta jij uit vrije wil 5 keer per nacht op?
Ik vind het al verschrikkelijk als ik 1 keer per nacht eruit moet om te zeiken :D
Vrije wil zou ik het niet noemen nee :D

Ik kijk zó gigantisch uit naar een nacht dat ik eens kan doorslapen, maar ik krijg mijn hoofd niet meer rustig :N -O- Dus dan sta ik op, ga ik wat lezen, kijk ik tv, val ik tussendoor even in slaap in de zetel, ga ik naar het toilet, werk ik, sta ik mijn haar te kammen ( :') ), ... En iedereen maar denken dat Thomas weer niet goed geslapen heeft als ik er tegen het einde van de week als een wrak bij loop, maar Thomas merkt daar echt helemaal niets van, die kleine snurker :)

Mijn topper was trouwens dat ik te midden van mijn groot verlof 's nachts rond 1u een mail heb gestuurd naar mijn baas met een aantal vragen :X

[ Bericht 7% gewijzigd door leonieke op 26-11-2012 14:50:49 ]
pi_119638849
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 13:31 schreef Troeta het volgende:
misschien dat hij daar dan ziet dat het wat sneller moet en je niet elke keer de wc hoeft te borstelen.
:D O+

E zit nu ook regelmatig op het potje. Een brilverkleiner lijkt me ook wel wat, maar omdat er dan ook een voetensteunachtig iets bij moet, heb je dan gelijk zo'n hele stellage in de wc en daar had ik (nog) niet zo'n zin in, nu ze nog niet "serieus" zindelijk aan het worden is.

Hebben jullie trouwens een voetensteun/trapje voor de wc staan? Op het cb werd mij dat aangeraden, omdat een kind de voeten neer moet kunnen zetten bij het plassen/poepen. Anders kan het de bekkenbodem niet goed ontspannen.
pi_119639077
quote:
7s.gif Op maandag 26 november 2012 13:45 schreef amaranta het volgende:

[..]

Bij ons is een pipi een meisjesplasser :D

Hij moet zn piemel naar beneden drukken. Zo is mij verteld door de juf van de psz. Maar schijnbaar is hij (Fabian dus) een beetje boos op zijn juf omdat ze dat tegen hem zei. Dat was eigenlijk ook de laatste keer dat hij daar geplast heeft :D Want hij wil niet dat zijn piemel naar beneden drukt.
Nu staat hij volledig in zijn recht hoor, als hij niet wil dat zijn juf aan zijn piemel zit..dan snap ik dat. Maar ja, als zijn juf hem moet verschonen, dan zal juf ook wel een beetje aan zn piemel moeten komen.
Ik vroeg altijd: 'zit je piemel goed?' als hij op de wc gaat zitten. En dan doet hij hem zelf goed, heb het nog nooit voor hem gedaan eigenlijk. Heb 1 keer gehad dat hij niet naar beneden zat terwijl hij op de wc zat. Geloof me, dan wil je niet in de vuurlinie staan ;)
pi_119639151
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 14:45 schreef leonieke het volgende:

[..]

Vrije wil zou ik het niet noemen nee :D

Ik kijk zó gigantisch uit naar een nacht dat ik eens kan doorslapen, maar ik krijg mijn hoofd niet meer rustig :N -O- Dus dan sta ik op, ga ik wat lezen, kijk ik tv, val ik tussendoor even in slaap in de zetel, ga ik naar het toilet, werk ik, sta ik mijn haar te kammen ( :') ), ... En iedereen maar denken dat Thomas weer niet goed geslapen heeft als ik er tegen het einde van de week als een wrak bij loop, maar Thomas merkt daar echt helemaal niets van, die kleine snurker :)

Mijn topper was trouwens dat ik te midden van mijn groot verlof 's nachts rond 1u een mail heb gestuurd naar mijn baas met een aantal vragen :X
Dat klinkt niet best! Heb je stress?

E net: mama, nat!
Ik: is je luier nat?
E: ja, luier nat, plast.
Ik: wil je een schone luier?
E: ja, jippie! Leuk!

:D
pi_119639968
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 15:06 schreef Cantare het volgende:

[..]

Dat klinkt niet best! Heb je stress?
Misschien, maar het is ook omdat alles blijft doormijmeren in mijn hoofd (zie bv de mail naar mijn baas tijdens mijn vakantie, van stress durf ik dan niet te spreken want ik was echt al anderhalve week in verlof). Ik kan het ook niet terugschroeven naar iets specifieks: werk, privé, ... Ik zou gewoon een knopje moeten hebben dat ik 's avonds in bed kan omdraaien om niet meer eeuwig te piekeren. Maar ik zit 's nachts effectief in mijn hoofd mail of documenten op te stellen of hele telefoongesprekken te voeren.
quote:
E net: mama, nat!
Ik: is je luier nat?
E: ja, luier nat, plast.
Ik: wil je een schone luier?
E: ja, jippie! Leuk!

Die laatste zin, ik hoor het Thomas ook gewoon zeggen O+
pi_119640484
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 14:57 schreef Cantare het volgende:

[..]

:D O+

E zit nu ook regelmatig op het potje. Een brilverkleiner lijkt me ook wel wat, maar omdat er dan ook een voetensteunachtig iets bij moet, heb je dan gelijk zo'n hele stellage in de wc en daar had ik (nog) niet zo'n zin in, nu ze nog niet "serieus" zindelijk aan het worden is.

Hebben jullie trouwens een voetensteun/trapje voor de wc staan? Op het cb werd mij dat aangeraden, omdat een kind de voeten neer moet kunnen zetten bij het plassen/poepen. Anders kan het de bekkenbodem niet goed ontspannen.
Jup, zo'n opstapje. Anders kan hij ook niet zelf op de wc komen.
pi_119641065
Hier zo'n trapje met brilverkleiner er aan vast... Ideaal ding!

En "Jaaa jippie Leuk!" of "Leuk Joehoeee" :D Hier ook veel gehoord
We'll have love aplenty
You and Me
pi_119642772
Leo, jeetje! Kun je niet uitleggen dat hij onderweg op het potje gaat en thuis op de wc mag?

Wij hebben onze peuter ook tijdelijk wakker gemaakt voordat wij gingen slapen als hij lang voor het naar bed gaan had geplast of in tijden, dat hij weer ongelukjes s'nachts kreeg. Dan sliep hij gewoon zo diep, dat hij plaste zonder het te merken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119643431
quote:
7s.gif Op maandag 26 november 2012 12:53 schreef amaranta het volgende:

[..]

Nouja, als hij maar zindelijk is als hij straks naar de basisschool moet. Ik ga me er niet over opwinden.
Hij zegt het wel als het in zn luier zit, dus het is niet zo dat hij helemaal niks voelt. Komt goed.

Hier exact hetzelfde! Het plassen/poepen op potje/wc is toch het het stukje dat ze helemaal zelf moeten doen :D daar kan ik niet bij helpen.
Een leuk boekje over dit onderwerp heeft hij wel, maar dat maakt dus geen verschil, ik heb zelfs zo'n muziekpotje hier staan :')
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_119643567
Nou, zijn broek zat op zijn enkels en z'n benen konden niet wijder, of misschien zat ie toch verkeerd. En hij ging aan z'n piemel frunnikken.

Ik vond net wel deze http://www.babyplein.nl/v(...)=product&ref=beslist
pi_119643701
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 17:12 schreef Troeta het volgende:
Nou, zijn broek zat op zijn enkels en z'n benen konden niet wijder, of misschien zat ie toch verkeerd. En hij ging aan z'n piemel frunnikken.

Ik vond net wel deze http://www.babyplein.nl/v(...)=product&ref=beslist
Heeeeej mamaaaaa kijk nou issie grooot. }:|
  maandag 26 november 2012 @ 17:24:37 #163
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_119643992
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 17:16 schreef Estrys het volgende:

[..]

i
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 17:16 schreef Estrys het volgende:

[..]

Dat was hier laatst ook, alleen dan zonder er iets bij te zeggen. Vond het best wel schattig.
Nu wel, over 10 jaar niet meer :D
pi_119644345
Hier was hij laatst bij mijn ouders naar de wc geweest op de badkamer en daar hangt een grote spiegel. Ging mijn moeder kijken waarom het zo lang duurde. Stond hij voor die spiegel met zijn broek op zijn enkels en dan met zijn piemel te schudden en ondertussen zingen: 'piemelbips, piemelbips' _O-
pi_119647032
whahahaha Estrys.
Ik doe altijd maar of ik het niet zie.
Hij maakt hem in bad wel netjes schoon altijd, heeft ie van zijn vader geleerd. Toch handig dat samen douchen.
pi_119647076
Ik ben zooooo blij dat ik meisjes heb... :D
pi_119647540
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 18:54 schreef Cantare het volgende:
Ik ben zooooo blij dat ik een meisjes heb... :D
Al kan dat meisje er ook wat van op een ander gebied..
Midden in de winkel:

MAMA NIET AANKOMEN!!

Uhh....
We'll have love aplenty
You and Me
pi_119647568
Over scholen...hier zit dus om de hoek Dalton en Montessori. Er is een open dag geweest en toen zijn we bij beide scholen gaan kijken. Bij de Montessori kregen we beiden een beetje een kriebelig gevoel, dus die viel gelijk af. De sfeer op die school was gewoon niet goed, of anders gezegd, voor ons voelde het niet goed.

Dan blijft op loopafstand de openbare Dalton over. Ik ben best fan van de Dalton methode en ik denk ook dat de methode geschikt is voor onze dochter. Ze starten in kleuterklassen al met weektaken en hebben 'maatjes' uit hogere groepen waar ze opdrachten mee doen. Bij deze school gaan we aanstaande vrijdag kijken en ik hoop echt dat het een fijne ervaring wordt.
Eén nadeel bij deze school is de aangrenzende BSO, daar kan ik per ongeluk een fout beeld van hebben, maar ik zie er nooit kindjes buitenspelen. Ik vind dat echt wel een belangrijk onderdeel van de ontwikkeling, ervaringen opdoen qua buitenspelen en tijd buiten doorbrengen.

De BSO die ik op het oog heb is een BSO die wel iets duurder is, maar die er wel op uit gaan met de kindjes, naar het bos, naar het strand, naar een speeltuin, maar ook binnen is genoeg te doen. Een artistieke ruimte waar geschilderd, geknutseld en getekend, maar ook geplaybackt en gedanst kan worden etc. Verder doen ze in de zomervakantie uitgebreide activiteiten zoals echt een hele dag strand, een uitstapje naar een pretpark in de buurt of naar Space Expo science center. Het feit dat ze de kinderen zoveel laten ontdekken vind ik een regelrechte pré. Hier gaan we dus ook vrijdag kijken. Enige wat ik me afvraag is of er wel andere kindjes van deze school naar die BSO gaan. Ik vind het denk toch een beetje sneu als straks alle vriendjes en vriendinnetjes naar de BSO aan de school gaan en Lisa niet. Aan de andere kant kun je zeggen dat ze dan andere contacten opdoet, maar ik weet niet of ik daar tegenover Lisa dan volledig achter kan staan. Eerst maar eens horen hoeveel kindjes er ongeveer naar welke BSO gaan. Oh, Lisa zal waarschijnlijk drie dagen gaan, dus best veel.

Op fietsafstand zit een Katholieke school, maar die staat slecht bekend, veel kinderen gaan er weg door gebrek aan begeleiding bij moeilijk meekomen en er werd tot vrij kort geleden (bijna) geen huiswerk meegegeven aan kindjes in de bovenbouw. Achter deze school staat op basis van reputatie dus een kruisje en ook door onveilig schoolplein, kinderen kunnen vrij makkelijk de straat op lopen.
En er zijn nog wel meer scholen, maar deze zijn het makkelijkst bereikbaar. :)

Miss Sly... dat je gewoon moet loten om op een school te komen... mèh! Ik hoop van harte dat het in ieder geval jullie eerste of tweede keus gaat worden. Weet je of betreffende scholen erg populair zijn?

Ik las over jongetjes die over de bril heen piesen, nou een meisje is ook geen garantie op succes, Lisa kan als ze gewoon rechtopzit letterlijk de muur recht voor haar onderpiesen. Dus ik houd ook net als bij een jongetje haar gevalletje een beetje naar beneden of stop een doekje tussen bril en gevalletje zodat het er niet overheen kan.
pi_119647766
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 19:06 schreef Lamb29 het volgende:

[..]

Al kan dat meisje er ook wat van op een ander gebied..
Midden in de winkel:

MAMA NIET AANKOMEN!!

Uhh....
Ghehe... herkenbaar.

Ik hoor hier nu heel regelmatig:

-Niet doen!
-Opblijven! (= afblijven)
-Ophouden!
-Dat mag niet!
-Dat kan niet!
-Is míj!
-Stop!
-Nééééééééé!
-Nééhéé!
-Só!
pi_119648068
Hier is dat:
- zeker niet
- zeker wel
- echt wel
- echt niet
- ik ga niet.... (insert activiteit)
- dat kan/mag wel O+ --> op vragen als: mag ik een hapje worst?
pi_119648512
Nikki, misschien kan je op die BSO vragen waarom ze niet zo vaak naar buiten gaan? Misschien is er een goede reden voor, bijv. omdat de kindjes toch wel moe zijn na zo'n lange dag school en misschien ook VSO? Of zitten ze vaak in de gymzaal? Of zie jij hun speeltuintje niet? En weet je zeker dat hun ook geen leuke uitstapjes hebben in de vakantie?

Hier is ook een psz die 2 dagdelen naar buiten gaan en waar ik Mex graag op wilde hebben, maar eigenlijk zie ik ze vaak hier voor mijn huis in de speeltuin of op de kinderboerderij...nou dat vind ik niet zo bijzonder.
En dat zijn ook 2 ochtenden en 2 middagen, op de middagen gaan ze dan naar buiten, maar eigenlijk vind ik een vast ritme van 4 ochtenden veel beter wat ie op deze psz heeft en hun hebben een eigen speeltuintje en dat is eigenlijk veel leuker dan een half uur naar een speeltuin wandelen en weer terug.
.
pi_119648632
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 18:54 schreef Cantare het volgende:
Ik ben zooooo blij dat ik meisjes heb... :D
+1 :D

En over scholen, wij hebben gekozen voor een school hier dichtbij, dat als een protestants-christelijke school. Wat ons betreft prima, er zit ook een Katholieke school, die doen actiever aan geloof (klassikaal aan communie doen enz), dat legt wat ons betreft meer een nadruk op het soort geloof waar wij niet achter staan. Wat Miss al eerder zei, geloof is wat mij betreft iets wat je vooral thuis doet, en dat een school een bepaald karakter heeft, prima.
De school die wij hebben begint de dag met een gebed en verhaal, ik ken die verhalen nog van vroeger (t/m mn 19e dagelijks gehoord :D ) en dat zijn best okaye verhalen. Het gaat meer om de moraal die erin zit dan om echt 'het geloof'. Gebed is het Onze Vader, kinderen hoeven niet mee te bidden maar moeten wel stil zijn en respect opbrengen voor degenen die wel willen bidden.

Qua BSO, we twijfelen nog ofwel met de gastouder kijken wat de mogelijkheden zijn, ofwel de sportieve BSO. Dat is hier heel keurig geregeld, die komen de kinderen halen met een aantal bakfietsen, gaan dan naar de lokale sportvelden en daar kunnen de kinderen aan de sport doen waar je ze voor opgegeven hebt. Vervolgens kun je ze of daar of op school weer op komen halen.
:)
pi_119648716
Herkenbaar dat jongetjes gedrag :D
  Moderator maandag 26 november 2012 @ 19:38:23 #174
5428 crew  miss_sly
pi_119648770
NIKKI, onze eerste, tweede en vijfde keus zijn de populairste scholen. Door de nieuwe regels met betrekking tot inschrijving en loting is er wel meer kans dat je kind op de school van je eerste keus terechtkomt. Ik hoop het maar, we weten het in januari.

Goed dat je dat post van die sportieve BSO, mignonne! Zoiets zit hier ook en daar wilde ik nog naar kijken!
pi_119648812
Mignonne, de sportieve BSO klinkt ook heel leuk. En het scheelt je weer wat gezeul naar sportclubjes op 'vrije' dagen. Tof, ik wist niet dat dat ook al bestond. Sowieso heb ik geen ouders van oudere kindjes in de buurt, dus ik kan ook niet afgaan op ervaringen van anderen, ik moet het echt zelf ontdekken, soms is dat best een gemis.
pi_119648927
Ja wij vonden het ook leuk klinken. Maar we moeten wel even aankijken hoe het allemaal gaat strakjes. Het kan zo zijn dat het juist extra lekker voor haar is, dat ze zich even uit kan leven enzo. Het kan ook zijn dat school zoveel energie vraagt van haar dat we het fijner vinden als ze bij haar zusje is en bij de gastouder op de bank kan liggen met een dekentje. Als ik haar nu zie, de dagen bij de gastouder kosten haar erg veel energie, als ze thuiskomt is ze doodop en kan ze alleen maar op de bank hangen.

Sowieso probeer ik het met studie zo te regelen dat ik haar zoveel mogelijk zelf kan ophalen, Het is echt nog zo'n 'ding' om na te gaan kijken en uit te zoeken.
pi_119649169
Haha, als ik naar S kijk is een sportbso wel het laatste waar ik naar op zoek ga. :o Ze moeten al zo veel. Het lijkt me meer iets voor wat oudere kinderen.

Ik heb S nu op zwemles, 30 minuten per week en dat vind ik echt meer dan genoeg (bijna te veel al).
pi_119649583
Seb mag woensdag kennis gaan maken bij zijn juf. En dan spreken we af wanneer hij gaat wennen. Als het aan mij ligt zal dat in januari zijn en dan in februari naar school. Spannend!
Volgens mij is het een school met oorspronkelijk katholieke grondslag maar dat zijn zo'n beetje alle scholen in de hele gemeente. Geloof alleen niet dat ze er echt iets mee doen.

Wat betreft BSO, er is 1 BSO hier in het dorp en in de wijk dus veel keus is er niet. Wel heb ik met de moeder van een vriendje afgesproken te kijken of we samen een dag of wat voor elkaar op kunnen vangen. Maar dat is pas weer na de zomer aan de orde. Hij staat wel ingeschreven voor september voor 3 dagen.
pi_119650065
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 19:47 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Haha, als ik naar S kijk is een sportbso wel het laatste waar ik naar op zoek ga. :o Ze moeten al zo veel. Het lijkt me meer iets voor wat oudere kinderen.

Ik heb S nu op zwemles, 30 minuten per week en dat vind ik echt meer dan genoeg (bijna te veel al).

ja dat kan, het idee is dan natuurlijk wel dat ze verder niet meer naar een andere sport of club gaat dan. En het zou dan waarschijnlijk om 1 hooguit 2 middagen per week gaan. Het is denk ik heel kindafhankelijk want ik weet dat er ook jongere kindjes zitten. We bekijken het tzt wel. Kans is ook groot dat re helemaal geen geld voor is dus dan houdt t op :Y)
pi_119651192
Ja, natuurlijk, per kind afhankelijk enzo (en geld)... het was gewoon mijn eerste reactie puur op basis van mijn ervaringen met mijn eigen dochter tot nu toe. :)

Ik ben heel erg benieuwd hoe zich dat hier gaat ontwikkelen en ook naar hoe mijn peuter het straks op school gaat doen enzo.
pi_119651570
Estrys, wanneer wordt Seb dan ook alweer 4 jaar oud? Zit er dan veel tijd tussen wennen en echte plaatsing op school?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 26 november 2012 @ 20:36:47 #182
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_119651627
Tinu, officieel mogen kinderen vanaf drie jaar tien mnd vijf dagdelen komen wennen. Die dagdelen zijn in overleg met school in te plannen
pi_119651985
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 20:35 schreef Tinuviel het volgende:
Estrys, wanneer wordt Seb dan ook alweer 4 jaar oud? Zit er dan veel tijd tussen wennen en echte plaatsing op school?
6 januari. Geloof dat hij een aantal ochtenden moet gaan wennen. Maar we moeten het nog goed overleggen want er is natuurlijk een kans dat in diezelfde tijd ook zijn zusje komt dat wordt denk ik echt teveel voor hem. Vandaar dat hij waarschijnlijk niet meteen na zijn verjaardag gaat maar eerst nog even thuis wennen aan de nieuwe situatie.
pi_119652081
Mijnes zou mogen komen wennen precies voor de zomervakantie, omdat ze eind augustus 4 wordt. Ik vind het wel best maar ik denk niet dat we dat doen, misschien een ochtend om eens kennis te maken ofzo, maar echt 'wennen' vind ik het niet, aangezien ze daarna direct weer 2 maanden thuis is.

We wachten gewoon tot ze 4 is, wat mij betreft gaat ze dan in eerste instantie de ochtenden en kijken we hoe dat gaat. Ze wil héél graag, maar mijn dolle duo heeft niet bijster veel energie.
  maandag 26 november 2012 @ 20:45:39 #185
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_119652159
Spannend allemaal hè? We zitten allemaal in hetzelfde schuitje, leuk is dat! Mijnes gaan in april beginnen met wennen.
pi_119652248
Ik denk dat het allemaal wel goed komt met mijn manneke :) hij is er ook zo mee bezig nu. Woensdag eerst kennismaken, dan komen alle januari instromers kennismaken geloof ik. Dus die ziet hij dan ook meteen.

Van de baby wil hij op het moment niet zoveel weten. Dat is te spannend denk ik.
pi_119653195
Ja school komt wel steeds dichterbij voor velen hier!!
Ik had afgelopen vrijdag een gesprekje met Kyllian en zijn juf, maar Dyon begon het al aardig over te nemen. Geloof dat hij het echt geweldig gaat vinden, maar toch nog even een jaartje wachten :D

Gisteravond had Dyon zijn luier in de badkamer uit gedaan omdat hij moest plassen. Hij sliep de nachten nog met luier om. Aangezien hij al sliep toen ik dat ontdekte heb ik het zo gelaten en hij was vanmorgen helemaal droog :)

Ow en hier niet herkenbaar dat jongetjesgedrag. Dyon zakt echt diep in de wc met zn billen, kan bijna niet fout gaan :P Hij weigerde op een toiletverkleiner met trappetje te gaan zitten, daar was hij veeeeel te groot voor ;)
pi_119655192
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2012 20:36 schreef mikoxx het volgende:
Tinu, officieel mogen kinderen vanaf drie jaar tien mnd vijf dagdelen komen wennen. Die dagdelen zijn in overleg met school in te plannen
Waar heb je deze kennis vandaan? Ik heb met de school gebeld en gevraagd wat de mogelijkheid was dat onze peuter iets eerder naar school mocht. Ze belde mij terug en zei dat dat van de wet niet eerder mocht, dan 5 dagen voordat hij 4 wordt. Wellicht dat wennen wel eerder mag maar niet overgaan naar school? Ik zie ook geen nut om een kind zoveel eerder te laten wennen en vervolgens moet hij/ zei lang wachten voordat hij/ zij officieel naar school mag.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119655452
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2012 21:44 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Waar heb je deze kennis vandaan? Ik heb met de school gebeld en gevraagd wat de mogelijkheid was dat onze peuter iets eerder naar school mocht. Ze belde mij terug en zei dat dat van de wet niet eerder mocht, dan 5 dagen voordat hij 4 wordt. Wellicht dat wennen wel eerder mag maar niet overgaan naar school? Ik zie ook geen nut om een kind zoveel eerder te laten wennen en vervolgens moet hij/ zei lang wachten voordat hij/ zij officieel naar school mag.
Vijf dagen of vijf dagdelen voordat het kind vier wordt? Ik zie wel waar de verwarring zou kunnen ontstaan.
pi_119655612
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2012 21:49 schreef Estrys het volgende:

[..]

Vijf dagen of vijf dagdelen voordat het kind vier wordt? Ik zie wel waar de verwarring zou kunnen ontstaan.
Estrys mijn vraag ging echt over eerder overgaan naar school. Maar misschien zijn de 5 dagen of 5 dagdelen idd alleen voor wennen bedoeld. Ze zei dat er anders problemen zouden komen, verzekeringsissues enz.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119655724
Tinuviel, waarom lijkt het je goed dat hij eerder naar school gaat?

Hier krijg je ook een aantal weken van te voren de mogelijkheid voor een aantal wendagen.
pi_119655753
vandaag kwam ravi zeggen dat hij moest plassen en deed vervolgens keurig een plasje O+
pi_119655825
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 20:44 schreef mignonne het volgende:
Mijnes zou mogen komen wennen precies voor de zomervakantie, omdat ze eind augustus 4 wordt. Ik vind het wel best maar ik denk niet dat we dat doen, misschien een ochtend om eens kennis te maken ofzo, maar echt 'wennen' vind ik het niet, aangezien ze daarna direct weer 2 maanden thuis is.

We wachten gewoon tot ze 4 is, wat mij betreft gaat ze dan in eerste instantie de ochtenden en kijken we hoe dat gaat. Ze wil héél graag, maar mijn dolle duo heeft niet bijster veel energie.
hebben we met selene ook niet gedaan mignonne. we hebben haar enkel meegenomen naar de 2 schoolbezoekjes om te kijken welke school ons het beste paste. is ook echt geen probleem geweest.
pi_119655892
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 21:57 schreef simmu het volgende:

[..]

hebben we met selene ook niet gedaan mignonne. we hebben haar enkel meegenomen naar de 2 schoolbezoekjes om te kijken welke school ons het beste paste. is ook echt geen probleem geweest.
Fijn om te horen :)
En knap van Ravi!!
pi_119656096
Tadaa: http://www.rijksoverheid.(...)-de-basisschool.html

Wij gaan niet voor eind januari laten wennen denk ik, al mag het inderdaad wel. Ik begreep van een kennis dat ze op 'onze' school januarileerlingen vaak direct na de kerstvakantie laten instromen (dat komt dan niet overeen met bovenstaande tekst, maar goed) maar daar heb ik ook niet veel trek in. Twee maandjes nog maar ;(
pi_119656133
Go Ravi *O*

Hier hebben we oudste ook niet laten wennen op school. Kwam erg ongelukkig uit met week herfstvakantie ervoor (en mijn werkdagen :@). Dat in combinatie met dat we echt zeker wisten dat het super zou gaan en hij geen wenperiode nodig had.

Geen idee nog hoe we het bij Dyon doen. Hij is 3 dagen voor de kerstvakantie jarig, dus denk dat het voor hem misschien wel beter zal zijn als hij al iets eerder gaat wennen zodat hij niet maar 1 week school heeft en dan weer twee weken vakantie.
Ook op de BSO zal hij wendagen aangeboden krijgen.
pi_119656303
ok, hier moet ik nu toch wel een beetje lachen van wat er op die website staat:

quote:
Neem hiervoor één van onderstaande documenten van uw kind mee:

het paspoort of het identiteitsbewijs;
het uitschrijfbewijs van de vorige school;
het geboortebewijs;
een afschrift van de persoonslijst die u bij de geboorte van uw kind heeft gekregen.
wij hoefden enkel een tweetal gekopieerde a4'tjes in te vullen. werd wel persoonlijk door de toekomstige juf gebracht. mijnessen hebben geeneens een paspoort of identiteitsbewijs :@
pi_119656453
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 22:05 schreef simmu het volgende:
ok, hier moet ik nu toch wel een beetje lachen van wat er op die website staat:

[..]

wij hoefden enkel een tweetal gekopieerde a4'tjes in te vullen. werd wel persoonlijk door de toekomstige juf gebracht. mijnessen hebben geeneens een paspoort of identiteitsbewijs :@
Je bedoelt dat je het mee moet nemen bij inschrijving?
Lijkt me op zich wel logisch toch? Dyon z'n kopie van ID (met babyfoto ;)) hebben we ook bij de inschrijving in moeten leveren.
pi_119656814
Goed zeg ravi!
pi_119656952
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 22:08 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Je bedoelt dat je het mee moet nemen bij inschrijving?
Lijkt me op zich wel logisch toch? Dyon z'n kopie van ID (met babyfoto ;)) hebben we ook bij de inschrijving in moeten leveren.
ehm, nee. wij hebben niks ingeleverd behalve die door ons netjes ingevulde a4'tjes.......
pi_119657021
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 21:54 schreef Meimeltje het volgende:
Tinuviel, waarom lijkt het je goed dat hij eerder naar school gaat?

Hier krijg je ook een aantal weken van te voren de mogelijkheid voor een aantal wendagen.
Hij is soms op het kdv wat baldadig, wat voor mijn gevoel een beetje komt omdat hij wat uitdaging mist. Verbaal en intellectuuel denken wij dat hij dat prima aan zou kunnen, maar het mag dus helaas niet. We gaan hem wel laten wennen.

Simmu, wat knap van Ravi!
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119657512
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2012 22:18 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Hij is soms op het kdv wat baldadig, wat voor mijn gevoel een beetje komt omdat hij wat uitdaging mist. Verbaal en intellectuuel denken wij dat hij dat prima aan zou kunnen, maar het mag dus helaas niet. We gaan hem wel laten wennen.
Misschien kunnen ze op het kdv wel iets meer uitdaging bieden?
pi_119657607
Is toch ook niet verplicht een legitimatie?
pi_119657798
Hier wel, neem aan dat scholen dit zelf mogen beslissen.
  dinsdag 27 november 2012 @ 08:06:53 #205
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_119664625
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2012 21:44 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Ik werk in het basisonderwijs...vandaar mijn 'kennis' ;-). Op sociale indicatie kunnen kinderen, bij hoge uitzondering, eerder beginnen dan dat ze vier zijn. En dat vijf dagdelen wennen is volgens mij wettelijk vastgelegd, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Het is wel maximaal vijf dagdelen iig.

Soms kiezen ouders er voor om vijf weken lang 1 dagdeel te wennen, vandaar vanaf 3jr en 10mnd.
pi_119664862
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 22:17 schreef simmu het volgende:

[..]

ehm, nee. wij hebben niks ingeleverd behalve die door ons netjes ingevulde a4'tjes.......
Hebben wij ook gedaan, bsn-nummers keurig ingevuld op de aanmeldingsformulieren (jongste ook gelijk opgegeven) maar we kregen ze terug dat er een kopie van de verzekeringspas bij moest van de kinderen.
We gaan nog overstappen van verzekering dus ik wacht er nog heel evn mee, hoewel ik vermoed dat het eerder om het bsn op de pas gaat dan om de verzekering zelf, maar toch.

We hebben voor beide meiden overigens aangegeven dat ze coeliakie hebben bij medische aandoeningen. Voelde voor de oudste wat overdreven want we zitten er nog midden in de onderzoeken en de kans blijft 'slechts' 1 op 5 dat ze t heeft. Maar we hadden gedacht dat het waarschijnlijk makkelijker zou zijn om dat bij de intake al door te geven zodat het in alle systemen staat en dat de juf het op haar bijzonderhedenlijstje krijgt aan t begin van het jaar. Makkelijker in elk geval dan dat er eerst niets aan de hand is en dan daarna van alles moeten wijzigen en doorgeven enzo.

Verder, ik kijk er wel naar uit, dat hele school. Ik vind het echt wel even slikken dat ze al zó groot is blijkbaar. Maar ze is er ook zo enorm aan toe, ze kijkt er zelf zo naar uit dat ik het stiekem toch ook wel heel erg leuk vind. O+
pi_119664867
oh en meimel wat goed dat Dyon de hele nacht droog was!
  dinsdag 27 november 2012 @ 08:38:41 #208
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_119664898
Ik wilde Oscar gisteren wakker maken voor een plas, maar er kwam heel weinig sjoege, dus ik heb zijn dekentje er maar weer overheen getrokken. O+

Het pak luiers is bijna op dus bij de volgende ronde maar van die broekjes kopen, dat is makkelijker, anders moet je ook die luier weer terug omhannesen 's nachts. Tot die tijd mag hij lekker blijven slapen. ;)
pi_119664933
Jen slaapt gewoon door op de toilet :D
  dinsdag 27 november 2012 @ 08:48:50 #210
259886 pessie
pi_119664987
Ik heb gisteren trouwens even een kort gesprekje gehad met de peuterleidster van Nathan over de verschillende opmerkingen die ik had gekregen. Nu blijkt dat Nathan het normaal gewoon heel leuk doet op de peuterspeelzaal maar dat ie soms zn dag of zn week niet heeft, en dat vertellen ze dan. Dus dat hij vorige week moeilijk te corrigeren was hield in dat dat vorige week zo was, gisteren zat hij een stuk beter in zn vel en deed weer veel meer volgens de regels. Verder is het een klas vol met jongens (denk dat de verhouding 75-25% ligt) dus baldadigheid zijn ze wel gewend. Toch wel een opluchting dat ik het bespreekbaar heb gemaakt dat ik niet wist wat ik met zo'n opmerking moest doen. Was ze zelf ook blij mee.
pi_119665049
O God, school. Wij hebben nog helemaal niets bezichtigd of geregeld. Het was de bedoeling dat ze naar het dorpsschooltje om de hoek zou gaan, maar dat is door een politiek spelletje ten dode opgeschreven. Er zitten nu nog in totaal negen kinderen op, waarvan momenteel drie in de combiklas groep 1 en 2. :{ Zo jammer, want het was zo'n leuk schooltje. Ze zou er best nog op kunnen, en voor het voortbestaan van de school zou dat ook het beste zijn, maar dat gaat wmb ten koste van L. Je zal naar het VO moeten terwijl je nooit met meer dan vier kinderen in de klas hebt gezeten. :')

Wat goed van Ravi, Simmu!

L is nu een zo'n zes maanden 's nachts zindelijk en die heb ik nog nooit halverwege de nacht op de pot gezet. Vaak wil ze niet eens meer plassen voordat ze naar bed gaan 's avonds. Gaat, op nu in totaal drie ongelukjes na, gelukkig altijd goed.

Poepen durft ze alleen nog steeds niet op de wc. Pushen, zelfs stimuleren, werkt averechts Maar de eerste stap lijkt gezet: ze doet af en toe alsof ze op de wc poept. Zolang het bij doen alsof blijft, is het prima, maar zodra ze echt moet, is er nog steeds geen andere optie dan een luier.
Ik begin me nu wel een beetje af te vragen wat wijsheid is. L nog maar even d'r eigen tempo laten bepalen en daar volledig in meegaan, of toch weer voorzichtig, bijv. dmv boekjes gaan stimuleren. M'n gevoel zegt dat ik haar haar eigen tempo moet laten bepalen, ik ben alleen bang dat ze dan nog steeds niet op de wc durft zodra ze naar school moet.

[ Bericht 0% gewijzigd door -Spring op 27-11-2012 11:44:19 ]
pi_119665069
Als ik Jen niet laat plassen voordat ik naar bed ga, dan moet ik 's nachts mn bed uit om de boel te verschonen...
pi_119665190
Een school van 9 kinderen? :o Da's wel heel uitzonderlijk. Bijzonder dat ze toch blijven bestaan, in financiëel opzicht kan dat toch niet lang duren?

Wat een knappe (bijna) zindelijke kinderen hier allemaal! Ik heb er nog echt geen kaas van gegeten, dus over L die nog niet durft te poepen op de wc kan ik echt geen wijs woord zeggen.

Ik ging gisteravond voor ik naar bed ging (om 1 uur :') ) nog even bij E kijken. Ligt ze met haar blote kont in bed en de luier naast haar hoofdeind. }:| Bed nat. E sliep heel diep, maar ja, dat bed moest toch schoon dus ze moest eruit. Volgens mij heeft ze staand gewoon doorgeslapen tot ik klaar was met het bed, want ze liep als een zombie weer naar haar bed toe - na 3 mislukte pogingen, toen ze erin wilde toen het nog niet opgemaakt was - en ik heb haar niet meer gehoord.

Mja, toch maar weer een romper aan (ze had nu een hemd en broekje). Ze had trouwens bij haar middagslaapje al al haar kleren uit de kast getrokken. Ach, het houdt me van de straat. ;)
pi_119665226
Ik denk dat Leyla ook begint met zindelijkheid... Zodra de luier uit gaat, gaat ze plassen... En ze was op de wc gekropen, met deksel er nog op :') En had daar geplast...

Maar ze is bang voor de wc als de deksel er niet op zit...
pi_119666930
Spring, je hoort het wel vaker dat kindjes echt niet op de WC durven. Wil ze ook niet op het potje poepen? Dat is misschien net iets "veiliger". Ik vind het echt lastig. Lisa is nooit bang geweest om op de WC te poepen, maar deed het in eerste instantie gewoon niet, alsof het besef er niet was. Dat hebben we toen wel gestimuleerd met stickers plakken en dat was succesvol, al vraag ik me wel af of dat bij angst een oplossing kan bieden. Het gaat er bij L denk ik meer om dat de angst op één of andere manier minder wordt, dan denk ik dat uitleggen hoe het werkt beter is. En misschien een stom idee, maar mee laten kijken als je zelf gaat? Dat ze echt ziet dat jij het ook doet en er niets ergs gebeurd?
  Moderator dinsdag 27 november 2012 @ 10:47:23 #216
5428 crew  miss_sly
pi_119667238
Spring, ik vond het idee om eens te beginnen om met L af te spreken dat ze natuurlijk gewoon in haar luier mag poepen, maar dat wel dan in de wc-ruimte te doen, wel een hele goede. Het tornt op geen enkele manier aan haar veiligheid met betrekking tot die luier, je vertelt haar alleen dat het gebruikelijk is om poepen in die ruimte te doen. Als dat goed werkt, kun je verder opbouwen. Ik geloof dat die methode van trui komt, dus misschien kun je haar eens vragen hoe ze het gedaan heeft.
pi_119668206
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 09:06 schreef Cantare het volgende:
Een school van 9 kinderen? :o Da's wel heel uitzonderlijk. Bijzonder dat ze toch blijven bestaan, in financiëel opzicht kan dat toch niet lang duren?
Die blijft ook niet lang bestaan ws. Het schoolbestuur, het schooltje is onderdeel Nobego, had besloten de school te sluiten omdat ie te kleinschalig was. Hier werd jaren eerder al mee gedreigd, maar als het leerlingenaantal verhoogd zou worden, zou dat risico van de baan zijn. Dus de school en het dorp hebben er de afgelopen jaren met succes aan getrokken om het leerlingenaantal op peil te krijgen. Helaas beloot Nebego vorig jaar tóch plotseling dat de school dicht moest. Dit kwam, ook voor de docenten, zo plotseling, dat ze stonden te huilen op het schoolplein.

Achteraf bleek echter dat Nobego de beslissing voor haar beurt had genomen. Sterker nog, ze was helemaal niet gerechtigd om deze beslissing te nemen; de gemeente heeft hier een groot aandeel in. Dus bleef de school tóch open. Maar inmiddels had het merendeel van de ouders hun kinderen al elders ondergebracht natuurlijk.

Miss, ik vond het ook een goed idee, en heb het geprobeerd, maar merk toch dat het voor haar te beladen is. Zodra ik haar een richting opduw die met poepen te maken heeft, gooit ze huilend d'r kont tegen de krib. Ook als het alleen om de locatie gaat. Ze wil pertinent níet in de wc-ruimte poepen.

Nikki, potje wil ze ook niet. Heb alles geprobeerd: een luier ín het potje leggen, een potje met muziek, poepboekjes, met mij mee naar de wc doet ze dagelijks ('Heb je gepoept? Mag ik kijken? :') )pushen, loslaten, you name it. Dat laatste lijkt toch het beste te werken, heb ik het idee. Ze gaat er al íets onspannender mee om. Ik laat het ook maar zo, denk ik. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door -Spring op 27-11-2012 11:45:19 ]
  dinsdag 27 november 2012 @ 11:40:24 #218
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_119668473
miss_sly, zo zijn wij inderdaad ook begonnen. eerst afspreken dat poepen alleen in die ruimte mag. als die stap bereikt is kun je als volgende stap instellen dat poepen alleen nog zittend op de wc gebeurt, de luier mag dan nog wel aan blijven. dat was bij ons de grootste stap, cato vond die houding gewoon heel lastig. maar na een tijdje lukte het toch. toen ging de stap naar 'luier uit' heel makkelijk. (terwijl er evt nog een stap tussen kan worden geplaatst, die waarbij je de luier in de wc legt of onder de bril plakt. :') )

maar te beladen maken is ook niet goed nee. het is dan ook het best om het als iets heel normaals te brengen. 'vanaf nu doen we het hier zo'. hoe dan ook, succes spring!
in de haak.
pi_119668477
Wat sneu dat het schooltje nu door zo'n misverstand waarschijnlijk toch dicht moet. Ik kan me voorstellen dat het vervelend is om naar een ander dorp te moeten voor school.

En het duurt gelukkig nog flink wat maanden voor ze naar school moet, dus als loslaten nu het beste lijkt te werken kun je dat nog wat tijd geven toch? En inderdaad gewoon laten kijken bij jou en misschien op een indirecte manier af en toe aandacht besteden aan het feit dat mensen op de WC poepen, bijvoorbeeld door er met je man/vriend over te praten terwijl L het kan horen?
pi_119669035
Thanks, Trui! Ik heb geprobeerd om ontspannen aan te geven dat poepen vanaf dat moment in de wc gebeurt. Dat ze dus best in d'r luier mocht poepen, maar dat ze dan wel in de wc moest gaan staan. En ook dat resulteerde in paniekerig gehuil. En omdat ik mezelf 'verwijt' in het verleden te hard doorgepakt te hebben, en dat averechts gewerkt heeft, durf ik nu niet meer aan te dringen. :)

Nikki, het was geen misverstand, hoor. Nobego wilde dit schooltje sluiten en heeft dat, heel slim, op deze manier bijna voor elkaar. Ze hoopten alleen dat de kinderen dan naar een grote Nobegoschool een dorp verderop zouden gaan. De dorpsewoners kotsen Nobego nu alleen zo uit, dat ze hun kinderen bewust naar een andere school hebben gedaan.

En het was zo leuk allemaal. Ze kon dan zo door de tuin van d'r vriendje D steken en dan was ze er. En dan zou ze in de klas zitten met d'r dorpsgenootjes. Die zitten nu verspreid op scholen in Goes eo.
pi_119670116
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 16:05 schreef Lamb29 het volgende:
Hier zo'n trapje met brilverkleiner er aan vast... Ideaal ding!

En "Jaaa jippie Leuk!" of "Leuk Joehoeee" :D Hier ook veel gehoord
En dan heb je een dochter die geen L kan zeggen. Ze zegt de N.Roept ze keihard op de fiets na de intocht van Sinterklaas. Sinterklaasje leuk he mama, leuk sinterklaasje!
*poef* nu is het weg
pi_119670481
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 12:43 schreef kaatjejannie het volgende:
En dan heb je een dochter die geen L kan zeggen. Ze zegt de N.Roept ze keihard op de fiets na de intocht van Sinterklaas. Sinterklaasje leuk he mama, leuk sinterklaasje!
pi_119670482
hahahha :D Ook heel fijn KJ
We'll have love aplenty
You and Me
pi_119670793
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 12:43 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

L gisteren: "Goppedomme is een lelijk woord, he? Dat mag je niet zeggen! En shit ook niet. En kut ook niet, hè? Ik zeg geen goppedomme. En ook geen shit. En ook geen kut. O-) "
  dinsdag 27 november 2012 @ 13:16:49 #225
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_119670969
Spring, S van easy-going heeft ook nog echt heel lang in een luier gepoept. En hij kon het echt dagenlang ophouden als hij geen luier kreeg, dus die weg werkt iig ook niet.
Ze hadden wel ook de regel ingesteld dat hij op de wc moest poepen, maar goed, toen was hij vlgs mij al richting 5 of 6 ofzo, dan kan je iig dat beter beargumenteren.
Voor nu zou ik het gewoon lekker op zijn beloop laten, je hebt nog wel even toch?
pi_119671628
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:16 schreef Brighteyes het volgende:
Spring, S van easy-going heeft ook nog echt heel lang in een luier gepoept. En hij kon het echt dagenlang ophouden als hij geen luier kreeg, dus die weg werkt iig ook niet.
Ze hadden wel ook de regel ingesteld dat hij op de wc moest poepen, maar goed, toen was hij vlgs mij al richting 5 of 6 ofzo, dan kan je iig dat beter beargumenteren.
Voor nu zou ik het gewoon lekker op zijn beloop laten, je hebt nog wel even toch?
Thanks, dan kan ik evt nog eens contact met haar opnemen. En verder eens. Ik heb idd nog wel even en laat het voorlopig nog even op z'n beloop. Ik ben bang dat we weer terug bij af zijn als we er nu de nadruk op gaan vestigen.
pi_119671650
Ik zal het trouwens op m'n werk eens vragen. Ik vergeet steeds dat ik die mogelijkheid heb. Ik zit hier tussen de CB-jeugdverpleegkundigen.
pi_119671814
Mijn L. wil ook echt niet op de wc poepen. Ik krijg hem gewoon met geen tien paarden die pot op. Af en toe word ik er wel gestoord van (koppig!) maar ik ga de strijd niet uitspelen, ik weet zeker dat er dan problemen van komen. School komt al in de buurt maar hij is een thuispoeper en hij weet dat hij, als hij onverhoopt toch moet poepen op school, dat op de wc moet doen.
Hij vindt poep heel erg vies, hij moet ervan kokhalzen. Dat je minder meekrijgt van de poep als je het op de wc doet krijg ik hem niet aan zijn verstand gepeuterd, of hij vindt het gewoon geen argument. Toen hij nog geen twee was stond hij al te kokhalzen als hij een luier van z'n zusje in het vizier kreeg, hij heeft er al heel lang last van :{
  dinsdag 27 november 2012 @ 13:45:50 #229
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_119671865
Hier lukte het m ook heel lang niet, veel geprobeerd om te stimuleren, uiteindelijk losgelaten en dat bleek te helpen. Zo opeens was het klaar. Evt hebben de meeste zkh ook en poeppoli hè? Voor als je t echt niet meer weet....
pi_119672121
Beste,

Zou u zo vriendelijk willen zijn mij te helpen met een onderzoek naar speelgoed voor jonge kinderen?

http://www.thesistools.com/web/?id=307868

Alvast hartelijk bedankt!
pi_119673815
Ticootje, ja de onze slaapt ook half op z'n avondlijke/ nachtelijke wcgang. Hij lijkt wel een Zombie en als wij niet uitkijken gaat hij zo de verkeerde kamer binnen. Zou toch wat zijn als hij naast ons bed plaste in plaats van op de wc :P

Met het thema zindelijkheid en angst kan ik helaas niet helpen. Dat hebben wij niet gehad.

Mikoxx, bedankt dat je me eraan herinnert, zal nog eens aanspreken op het kdv hoe dat met het wennen bij de school gaat?

Meimel, meer uitdaging op het kdv hebben wij ook al besproken. Ze gaan nu op het kdv programma's maken met spelletjes, boekjes enzo voor de oudste groep op de peutergroep. Morgen gaat deze groep naar het museum alwaar een speciaal ontworpen programma wordt gevolgd. En ze gaan ook weer nieuwe materialen aanschaffen: boekjes, speeltjes etc.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119683164
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:16 schreef Brighteyes het volgende:
Hij was 4 en een half. Hield het inderdaad dagen op als we geen luier gaven, langer dan 3 dagen deden we dat niet overigens. We probeerden ook van alles, niet teveel druk (ik zei druk :P ) erop leggen, belonen..... Hij wilde het op het laatst ook wel, ging dan op de wc zitten,maar het lukte dan toch niet. Wij hadden wel altijd het idee dat ALS het eenmaal lukte hij er dan "doorheen" zou zijn, en dat was ook zo ( het was 1e kerstdag, weet ik nog). Het zindelijk zijn voor school was geen probleem omdat hij het dus desnoods dagen op kon houden, daar heb ik het dus ook nooit verteld.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  dinsdag 27 november 2012 @ 19:34:39 #233
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_119683759
:o Ik dacht echt dat hij ouder was! Wat heb ik dat dan raar onthouden. :@
pi_119685500
Ik heb een peuter die overdag zindelijk is, maar 's nachts plast ze volgens mij nog vaak en vooral veel. Dus luier is wat dat betreft nog echt wel nodig. Maar nu klaagt ze steeds dat de luier kriebelt en irriteert... Iemand nog een idee? Want zonder luier slapen is niet echt een optie, als ik niet midden in de nacht een bed wil gaan staan verschonen. 's Morgens doet ze haar luier zelf uit, maar dan gaat ze niet meer slapen dus dat gaat wel goed.
pi_119685613
Nijna, gebeurd dat met verschillende merken luiers?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119686207
We hebben tot nu toe eigenlijk altijd pampers gehad en ze heeft er nooit over geklaagd. Ander merk is wellicht nog wel een idee. Beetje jammer dat ik nog anderhalf pak pampers heb liggen, gaat niet zo hard met 1 luier per nacht ;)
pi_119690699
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 19:21 schreef easy-going het volgende:

[..]

Hij was 4 en een half. Hield het inderdaad dagen op als we geen luier gaven, langer dan 3 dagen deden we dat niet overigens. We probeerden ook van alles, niet teveel druk (ik zei druk :P ) erop leggen, belonen..... Hij wilde het op het laatst ook wel, ging dan op de wc zitten,maar het lukte dan toch niet. Wij hadden wel altijd het idee dat ALS het eenmaal lukte hij er dan "doorheen" zou zijn, en dat was ook zo ( het was 1e kerstdag, weet ik nog). Het zindelijk zijn voor school was geen probleem omdat hij het dus desnoods dagen op kon houden, daar heb ik het dus ook nooit verteld.
L heeft nu een keer of twee per ongeluk tijdens het plassen op de wc gepoept. En hoewel ze het daar nog steeds supertrots en bijna dagelijks over heeft, is het niet zo dat het haar 'er doorheen' heeft geholpen helaas.

Ophouden doet ze ook niet. Zodra ze moet, begint ze direct te jammeren dat ze meteen een luier wil.
pi_119691191
Peuter in paniek vanmiddag..
Ze hing head down over de rand van haar bedje, zich vastklampend aan de spijltjes en haar heupen op de rand.... :{
Gelukkig was ik dichtbij en had haar dus zo weer rechtop... maar dat was dus de eerste keer dat ze bijna uit haar ledikant flikkerde...

Toch maar denken aan een peuterbed nu dus..
We'll have love aplenty
You and Me
pi_119701257
Goede morgen, leuke verhalen hier over de schoolkeuzes!
Ravi *O* goed joh!
Leuk de sinterklaasverhalen.
Lamb :D

Hier is er veel veranderd in de tussentijd vandaar dat ik ook wat weinig online ben.
Van een enorm drukke altijd met speelgoed/spullen gooiende, vaak gillende en huilende peuter.
Naar een ineens leuk spelende, komt knuffels halen, gaat boekjes lezen op de bank, gooit niet meer zonder rede met spullen of speelgoed, de kussen blijven weer in de bank.
Hij is vrolijker, en hij lijkt steeds meer en meer te begrijpen, en komt hij er niet uit dan gebruikt Roy of gebaren of komt met een plaatje aanzetten. en hij trekt ons gewoon mee.
Hij wilt zelf eten, en geeft braaf vork aan als hij meer wilt.

Zelfs na opvangdagen is het geen gegil meer, maar laat hij trots zijn tas zien, trekt me mee richting de keuken maakt gebaar voor drinken en een koekje en gaan daarna even samen op de bank zitten O+ zelfs tegenwoordig echt spelen, met een auto of met zijn trein. komt met boekjes aanzetten om te lezen of voor te laten lezen.

En over middagslaapjes op de opvang dan is het max 1 uur dan word hij wakker gemaakt voor therapie of activiteit.
En thuis slaapt Roy tussen de middag nog met gemak 2,5 uur en gaat sávonds om 19 uur terug naar bed zonder problemen en slaapt dan tot 7 uur smorgens door.

Ondertussen al weer dik een week uit het ziekenhuis,zijn uitslag verdwijnt,de pijnaanvallen zijn weg.
Uit de punctie is er niet echt iets bijzonders uitgekomen, en lijkt het erop dat het idd een reactie geweest is op zijn oorontsteking.
Morgen weer controlle bij de huidarts maar vermoed dat ze niet veel zal veranderen qua zalfjes.
Het enige wat ons opvalt is dat Roy bloedneuzen krijgt van de cortisonenzalf dus smeren we nu daar wat minder mee.
pi_119701321
wat klinkt dat allemaal goed bar O+

en ja; cortisonen is echt rommel. maar ja; soms ook het enige wat helpt (ervaringsdeskundige hier, al levenslang in de weer met dat spul)
pi_119706084
Bar, wat klinkt het fijn die verandering O+

Oeps Lamb, dan wordt het inderdaad tijd voor een ander bed....

De mijne was vanmorgen al om 5.45 uur wakker! Nou was ik zelf ook om 5.30 uur al beneden omdat ik niet meer kon slapen (ben zelf ziekjes), maar zo vroeg is niets voor Dyon en die viel dus om 11 uur vanmorgen in slaap op de bank. Daar ligt hij nu nog steeds te slapen.
pi_119711164
Fijn om te lezen dat er meer peuters zijn met poepongelukjes.. Hier ook een plaszindelijk meisje. Maar poepen doet ze gewoon in dr broekje/ of luier. Ik maak er ook geen gedoe van, zeg dat het niet erg is, dat het kan gebeuren, maak dr schoon. En vertel dat als ze het voelt aankomen ze ook op het potje of de wc kan/mag poepen... Komt vast wel goed.
En soms is ze halverwege, en zet ik dr op het potje en is ze heeeel trots als er een drol inligt haha ;)

Hier een drukke tijd, Sint en verjaardag... en meisje hangt tegen het skippen van het middagslaapje aan.. echt ff wennen hoor.

mijn hulppietje 8}
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_119711305
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 22:03 schreef Lamb29 het volgende:
Peuter in paniek vanmiddag..
Ze hing head down over de rand van haar bedje, zich vastklampend aan de spijltjes en haar heupen op de rand.... :{
Gelukkig was ik dichtbij en had haar dus zo weer rechtop... maar dat was dus de eerste keer dat ze bijna uit haar ledikant flikkerde...

Toch maar denken aan een peuterbed nu dus..
De mijne was minder gelukkig. Die is er echt uitgekukeld. Meteen een peuterbed neergezet.
  woensdag 28 november 2012 @ 15:29:01 #244
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_119712449
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 20:11 schreef Nijna het volgende:
Ik heb een peuter die overdag zindelijk is, maar 's nachts plast ze volgens mij nog vaak en vooral veel. Dus luier is wat dat betreft nog echt wel nodig. Maar nu klaagt ze steeds dat de luier kriebelt en irriteert... Iemand nog een idee? Want zonder luier slapen is niet echt een optie, als ik niet midden in de nacht een bed wil gaan staan verschonen. 's Morgens doet ze haar luier zelf uit, maar dan gaat ze niet meer slapen dus dat gaat wel goed.
kan je dd luiers aan het kdv geven? of is het nog heel veel?

madam gaat goed qua zindelijkheid. Ze gaf net aan dat ze moest poepen, maar plas wil nog niet. Zeer regelmatig op de pot zetten en dan komt er altijd een plasje. Jopelijk gaat ze het snel zelf aangeven. Maar ze is nog geen drie en de wasmachine is geduldig. Het is meer mijn ongemak.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_119712629
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2012 14:57 schreef Ticootje het volgende:

[..]

De mijne was minder gelukkig. Die is er echt uitgekukeld. Meteen een peuterbed neergezet.
:( Das niet fijn nee..

Wij kijken het nog heel even aan... ze snapte het wel enorm goed..
Zei zelf al dat ze niet meer over het bedje haar knuffel moest pakken en herhaalde dat vandaag ook..
"Zo pop pakken mama" al reikend door haar spijltjes ipv eroverheen..

Bij enige twijfel staan we zaterdag bij ikea
We'll have love aplenty
You and Me
  woensdag 28 november 2012 @ 15:36:00 #246
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_119712694
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:34 schreef Lamb29 het volgende:

[..]

:( Das niet fijn nee..

Wij kijken het nog heel even aan... ze snapte het wel enorm goed..
Zei zelf al dat ze niet meer over het bedje haar knuffel moest pakken en herhaalde dat vandaag ook..
"Zo pop pakken mama" al reikend door haar spijltjes ipv eroverheen..

Bij enige twijfel staan we zaterdag bij ikea
wil ze zelf niet in een groter bed?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_119712731
Ze vindt haar bedje nog heerlijk + een enorm kleine kamer waar een peuterbedje gewoon al proppen wordt maakt dat we hoopte nog even te kunnen rekken ;)
De commode vind ik nog erg prettig, en dat past dan niet meer...

Maar veiligheid boven alles... dus ik kijk het even aan..
We hebben een webcam, dus ik kan gelukkig ook heel goed meekijken of er nog zulke acties gebeuren
We'll have love aplenty
You and Me
  woensdag 28 november 2012 @ 17:53:30 #248
259886 pessie
pi_119718198
Een peuterbedje is 70x140 en een ledikant 60x120. Maakt op zich niet heel veel uit dus, maar ja het moet maar net passen natuurlijk.

Bar, wat heerlijk dat het zoveel beter gaat met Roy!

BJ, je hulppietje O+
pi_119720340
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 17:53 schreef pessie het volgende:
Een peuterbedje is 70x140 en een ledikant 60x120. Maakt op zich niet heel veel uit dus, maar ja het moet maar net passen natuurlijk.

Bar, wat heerlijk dat het zoveel beter gaat met Roy!

BJ, je hulppietje O+
Die 20 cm was precies teveel dat hier het bedje niet kan staan waar ik wil.

Ik heb trouwens een hekje ook op het bedje. Zo voelt het toch nog iets beschermd. Zelfs Jenny wilde ook zo'n hekje.
pi_119722430
Jeps... Nu kan ik NET tussen het bedje en het ledikantje door... straks niet meer dus (Dan gaan de lades ook niet meer open)

Zaterdag over een week staat ikea op de kalender ;) + hulpkrachten om ledikantje en commode bij mijn ouders op zolder neer te kunnen zetten.. zware krengen
We'll have love aplenty
You and Me
pi_119722554

Dit wordt ws de oplossing :D Ipv de commode 2 of 3 van deze kastjes (Ook van ikea en dan geschilderd.. gaan we hetzelfde doen
We'll have love aplenty
You and Me
pi_119723568
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:29 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

kan je dd luiers aan het kdv geven? of is het nog heel veel?

Ze gaat naar gastouder en die gebruikt geen pampers, vindt het geen fijne luiers...
Maar anders ga ik even langs de buren, ik heb nog anderhalf pak mt 5. Ik ga ander merk halen en heb even zitten kijken voor katoen... maar ja, je weet ook niet voor hoe lang...
  donderdag 29 november 2012 @ 07:08:04 #253
258612 nytar
boys boys boys
pi_119737009
even een vraagje tussendoor.

Neem je je peuter mee als je naar een basisschool gaat kijken? We hebben een afspraak met de directeur voor een rondleiding...
pi_119737460
Wij hebben Thomas altijd meegenomen :Y Hij mocht ook telkens spelen in de klas waar hij zou terechtkomen.
pi_119737594
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 07:08 schreef nytar het volgende:
even een vraagje tussendoor.

Neem je je peuter mee als je naar een basisschool gaat kijken? We hebben een afspraak met de directeur voor een rondleiding...
hebben wij wel gedaan met selene. tot hilarisch vermaak van de docenten toen we met een krijsende peuter die niet wegwilde weer moesten vertrekken........

maar goed; selene stond met 3 al te trappelen, gaat nu dan ook oprecht met plezier naar school. het idee vanuit ons was dat zij uiteindelijk degene is die naar school moet en dat zij dan dus een grote stem had. we hebben dus bij beide scholen hier een proefrondje gedaan :)
  donderdag 29 november 2012 @ 08:50:42 #256
258612 nytar
boys boys boys
pi_119737841
tja, dat is mijn idee ook, maar mn man vindt het onzin. Ik twijfel nu heel erg wat te doen...
  donderdag 29 november 2012 @ 09:19:20 #257
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_119738238
Ik zou hem/haar zal je peuter wel meenemen want dan weet je ook hoe hij/zij het zelf ervaart. Hier mochten ze gewoon even meespelen in de klas en dat vonden ze helemaal leuk en wij konden meteen zien dat ze het er fijn zouden hebben of niet en dat kan je als ouder niet beslissen.

Bij ons ging het erom dat ze zichzelf konden zijn. Bij de school recht tegenover ons huis zou dat absoluut niet kunnen en dat resulteert dan in ongelukkige kindjes. Nu hebben we kindjes die wat verder weg zitten maar iedere ochtend fluitend naar school toe gaan.

Sorry ik hoor hier helemaal niet meer natuurlijk..
If you can dream it, you can do it...
  donderdag 29 november 2012 @ 09:29:00 #259
258612 nytar
boys boys boys
pi_119738389
bedankt voor de reacties! Nu kan ik hem dit laten lezen :)
pi_119738485
Ik zou het ook even navragen bij de school. En het is ook afhankelijk van wat voor afspraak het is. Hier was een aantal scholen waar kinderen niet mee mochten, bij de overige mocht het wel, maar had het kind er niets aan. Hier waren het echter ook drukbezochte bijeenkomsten met veel informatie en een rondleiding.
  donderdag 29 november 2012 @ 09:51:04 #261
258612 nytar
boys boys boys
pi_119738788
we hebben een persoonlijke afspraak met de directeur, dus druk zal het niet zijn... :)
pi_119738825
Ja, dan zou ik je peuter zeker meenemen! Bij de scholen hier hebben ze alleen maar gezamenlijke bijeenkomsten, vanwege belachelijk druk enzo ;)
  donderdag 29 november 2012 @ 09:54:25 #263
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_119738862
Wij hebben hem meegenomen! Meteen laten zien wat zijn klas kon worden, even over het schoolplein, de lesmethodes kort uitgelegd gekregen. Kan je ook kijken hoe de (korte) interactie is tussen verschillende leerkrachten en je kind. (dat konden wij wel in elk geval)
Ylana
pi_119739407
Bar wat klinkt dat heerlijk! O+

En wat een superleuk hulppietje BJ :D
pi_119739454
O ja, vergat ik dat nog: Bar wat een heerlijke positieve post O+ fijn dat het zo goed met Roy en jullie gaat!
pi_119739960
enfin. dan sta ik dus af te wassen in de keuken en hoor ik trippelende kindervoetjes gevolgd door het geluid van de brievenbus.........

ik: "ravi, wat heb jij gedaan?" --> ravi: "niks"

niks mis met zn taalontwikkeling.
heb maar ff het kleurboek die hij blijkbaar niet wil van de stoep geraapt :')
pi_119743220
Haha Simmu, die verleiding van de brievenbus :D herkenbaar.

Bar, wat een fijne post! Fijn dat het zo goed gaat!

Basisschool, wat klinkt dat nog ver weg. Dat lijkt me nou echt een leuke stap O+

Leuke oplossing Lamb!

Ik ben op zoek naar uitdagend speelgoed voor de peuter. Ze is nu 2 jaar en 4 maanden ongeveer. Waar houdt ze van: klimmen, klauteren, op de bank springen, op haar keukentje staan en heel hard door de kamer rennen. Het speelgoed waar ze zich op dit moment goed mee kan vermaken is duplo (ze bouwt graag) en een houten werkbankje met gereedschap en schroeven enzo.
Tekenen, knutselen, puzzelen en boekjes lezen heeft ze geen geduld voor en het stimuleren werpt nog geen vruchten af. Ze heeft er gewoon geen zin in. En ze is heel onbehouwen, dus een prikblok dat durf ik echt nog niet aan.

Ik wil graag iets waarmee ze zich even lekker aan tafel of op de bank kan vermaken. Waar we samen mee kunnen spelen (ik vind samen spelen met haar lastig omdat ze dus vooral van de lichamelijke spelletjes is) maar waar ze dus ook gewoon alleen mee kan spelen. Vanaf 3 jaar zie ik allemaal leuke dingen maar ik weet niet of het geschikt is voor haar.

Het is verbazingwekkend hoe weinig ze op mij lijkt als ik dit zo lees :D Ze is echt een kopie van papa. Vind ik echt zo leuk :Y Af en toe wel heel lastig als het dus gaat om samen spelen en ik krijg 3 hartverzakkingen per dag met dat geklauter :+
pi_119743542
sola, er zijn leuke stickerboeken. is dat niet iets? hier hadden we er eentje van bumba, vonden ze allebei leuk
pi_119743756
Alle stickers moeten op je shirt Simmu. Er komt dan weinig in het boek terecht vrees ik :P
pi_119744217
textielstiften geven en een cheap-ass wit tshirt?
vingerverf en bloot?
heb je ruimte binnen voor zo'n plastic glijbaantje?
zo'n kruiptunnel?
pi_119745966
Een duplobouwtafel misschien?
Zou ze spelletjes leuk vinden om te doen?
Grote legpuzzel voor op de vloer?
  donderdag 29 november 2012 @ 15:14:18 #272
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_119748332
Hier is het visjesvangspel, of hoe je dat ook noemt, met hengeltjes, een hit!
pi_119748461
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2012 15:14 schreef mikoxx het volgende:
Hier is het visjesvangspel, of hoe je dat ook noemt, met hengeltjes, een hit!
ja, dat was het hier ook. dat ding zwiept zo leuk richting het andere kind :X
staat nu dus op zolder en tief ik wegwegweg
  donderdag 29 november 2012 @ 15:20:35 #274
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_119748524
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 15:18 schreef simmu het volgende:

[..]

ja, dat was het hier ook. dat ding zwiept zo leuk richting het andere kind :X
staat nu dus op zolder en tief ik wegwegweg
Zonde!!!
pi_119748566
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2012 15:20 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Zonde!!!
juh. met 1 kind tegelijk is het leuk, maar samen ontaart het echt altijd. ze zijn heel lief voor lekaar hoor, maar allebei nogal, ehm, lomp :P
pi_119748586
Alles wat met knutselen te maken heeft vindt ze gewoon niet leuk genoeg. Ik heb al heel wat geprobeerd, maar na 3 krassen is het klaar. Na een veegje vingerverf ook en kruidnoten bakken was ook al geen succes. Met puzzelen dan gooit ze alles neer en dan is het ook klaar. Spelletjes hebben we nog niet en daar ben ik wel naar op zoek, maar ik weet niet goed wat geschikt is voor haar. Het visspel klinkt wel heel erg leuk Mikoxx! Daar ga ik eens naar kijken.

En grofmotorische dingen hoef ik niet echt te stimuleren. Een glijbaan binnen zorg haar kennende voor gevaarlijke situaties :P Dan klimt ze waarschijnlijk via de glijbaan op een nog hogere kast.
  donderdag 29 november 2012 @ 15:22:59 #277
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_119748591
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 15:22 schreef simmu het volgende:

[..]

juh. met 1 kind tegelijk is het leuk, maar samen ontaart het echt altijd. ze zijn heel lief voor lekaar hoor, maar allebei nogal, ehm, lomp :P
Hihi, maar niet eens, hier gaat t samen juist heel goed. Alleen vangen ze elkaars vissen... ;-)
pi_119748635
Ik zou haar graag op peutergym doen, volgens mij vindt ze dat fantastisch, maar dat is hier pas vanaf 3 jaar.
  donderdag 29 november 2012 @ 15:27:57 #279
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_119748734
En peuterzwemmen oid?
pi_119748810
Die lessen zijn precies op mijn werkdagen. En op een of andere manier vindt ze zwemmen weer een stuk minder leuk. Ze is toch wat bangig voor water. Dus het zou wel goed voor haar zijn eigenlijk. Maar zo gaan zwemmen met haar, dan wil ze alleen poedelen in het pierenbadje.
  donderdag 29 november 2012 @ 19:09:51 #281
259886 pessie
pi_119755435
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 10:34 schreef simmu het volgende:
enfin. dan sta ik dus af te wassen in de keuken en hoor ik trippelende kindervoetjes gevolgd door het geluid van de brievenbus.........

ik: "ravi, wat heb jij gedaan?" --> ravi: "niks"

niks mis met zn taalontwikkeling.
heb maar ff het kleurboek die hij blijkbaar niet wil van de stoep geraapt :')
Heeeeel herkenbaar :') wij vinden ook vaak iets op de stoep wat binnen hoort.

Sola, Nathan had ook nooit de rust om te tekenen en boekjes te lezen, dat is hier echt iets van de laatste 2 a 3 maanden, hij moest er echt naar toe groeien. Hij vind het tegenwoordig best leuk om (kort) aan tafel te zitten met de klei. Verder puzzelt hij heel graag (tot en met 12 stukjes). Onthou haar de uitdaging niet maar als ze er nog niet aan toe is dan kun je haar ook niet echt pushen denk ik.
pi_119757862
Hmmm Sola lastig idd alles alles qua knutselen zo snel klaar is..

En dingen zoals kleien of spelen met scheerschuim?
En een treinbaan? Dan kan ze op haar knieen heen en weer om dat ding vooruit te duwen... Beweging en ander soort spel in een...
Of samen dansen? leuk dansjurkje en liedjes van k3 ofzo.. (O. probeert dan echt pasjes na te doen)
Losse houten blokjes ipv duplo en dan proberen zo hoog mogelijke toren te maken
We'll have love aplenty
You and Me
  donderdag 29 november 2012 @ 20:19:30 #283
259886 pessie
pi_119758034
Oh trein is echt een hit!!! We hebben hier het circustreintje van duplo waar echt het meest mee wordt gespeeld, meer dan met de elektrische trein. Ook de houten trein en Thomas de trein vind Nathan geweldig.
pi_119760183
Oh leuke tips allemaal! Ik ga denk ik gewoon nog wat knutselspulletjes kopen en als ze er volgende week niet aan toe is, dan misschien de week daarna wel. Hebben we in elk geval iets om samen te doen. Net als puzzelen.

En we zaten al te denken over een trein inderdaad. Bij opa en oma speelt ze met rails en trein van duplo (maar dan de versie van 20 jaar geleden zeg maar) en dat vindt ze erg leuk. Is dan zo'n soort trein leuker of een houten treinbaan?

Dansen op k3, O+ leuke! Ze vindt dansen erg leuk. Dansen jullie met de dvd ofzo Lamb? Waarvan doet O. de pasjes na?
pi_119760749
Ik zet meestal youtube aan Sola :D en ook de radio (3fm hier) staat regelmatig aan
K3 vindt ze leuk, maar vooral dansen op gewoon top 40 met een flinke beat erin is het leukst ;)
Pasjes van bv "Dansles" van nijntje (te vinden via youtube) kan ze helemaal meedoen
We'll have love aplenty
You and Me
pi_119763514
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 15:22 schreef Solagratia het volgende:
Alles wat met knutselen te maken heeft vindt ze gewoon niet leuk genoeg. Ik heb al heel wat geprobeerd, maar na 3 krassen is het klaar. Na een veegje vingerverf ook en kruidnoten bakken was ook al geen succes. Met puzzelen dan gooit ze alles neer en dan is het ook klaar. Spelletjes hebben we nog niet en daar ben ik wel naar op zoek, maar ik weet niet goed wat geschikt is voor haar. Het visspel klinkt wel heel erg leuk Mikoxx! Daar ga ik eens naar kijken.

En grofmotorische dingen hoef ik niet echt te stimuleren. Een glijbaan binnen zorg haar kennende voor gevaarlijke situaties :P Dan klimt ze waarschijnlijk via de glijbaan op een nog hogere kast.
Herkenbaar! Die van ons is ook zo. Of nou ja, was zo. Hij lijkt nu ineens wel te gaan puzzelen, maar tekenen is nog steeds niks. Hij vindt gewoonweg niet leuk genoeg. Maar kan wel makkelijk alleen buiten spelen. Of met de playmobiel. Dus tja. Dan dat maar. Stilzitten doet ie eigenlijk alleen met een filmpje op de bank.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_119763876
De onze zit niet eens bij een filmpje stil. Maar houdt van puzzelen en daar kan hij soms ook echt het geduld en de tijd voor opbrengen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  donderdag 29 november 2012 @ 22:30:42 #288
259886 pessie
pi_119764710
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:09 schreef Solagratia het volgende:
Oh leuke tips allemaal! Ik ga denk ik gewoon nog wat knutselspulletjes kopen en als ze er volgende week niet aan toe is, dan misschien de week daarna wel. Hebben we in elk geval iets om samen te doen. Net als puzzelen.

En we zaten al te denken over een trein inderdaad. Bij opa en oma speelt ze met rails en trein van duplo (maar dan de versie van 20 jaar geleden zeg maar) en dat vindt ze erg leuk. Is dan zo'n soort trein leuker of een houten treinbaan?

Dansen op k3, O+ leuke! Ze vindt dansen erg leuk. Dansen jullie met de dvd ofzo Lamb? Waarvan doet O. de pasjes na?
Wij hebben beide en ik moet zeggen dat ondanks dat we van de houten trein heel weinig hebben deze wel het vaakst uitgelegd wordt. Op het moment ligt trouwens wel het duplo spoor weer in de kamer. Oh, ik zie dat het houten spoor ernaast ligt. Beide wordt gewoon (veel) mee gespeeld. De houten omdat het zo leuk is met de magneetjes de wagonnetjes aan elkkaar te klikken en de duplo omdat we daar een kraan en een tankstation en heel veel meer bij hebben...
pi_119771362
Bar, fijn dat het zo goed gaat.

Ik kom even heel trots doen. Gisterochtend zaten we op de bank en ik had het volgende gespek met mijn peuter.
Peuter: Ik wil vandaag naar Sammy (is een goede vriend van hem en zit op zijn groep op het kdv) toe.
Mama: Maar jij gaat toch vandaag naar school en daar zie je Sammy dan.
Peuter: Nee vandaag is donderdag en op donderdagen komt Sammy niet naar school.

En dat dus zonder dat wij eerder in de ochtend hadden gezegd dat het donderdag was. Retetrotse mama hier. Ik ga maar eens met hem de weekdagen testen denk ik :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
  Moderator vrijdag 30 november 2012 @ 07:58:17 #290
5428 crew  miss_sly
pi_119771648
Sola, tip voor een trein: bij de Lidl hebben ze nu een houten treinbaan met allerlei accessoires waarbij de trein op batterijen ook zelf kan rijden voor 25 euro!
pi_119771752
Sola, ik zou zoveel mogelijk aansluiten bij de interesses die ze al heeft. Ze vindt Duplo leuk en haar werkbank, dus misschien kunnen jullie samen aan tafel gaan zitten met constructiespeelgoed. Dat is misschien nog niet helemaal geschikt voor haar leeftijd, maar dat maakt niet uit. Dan doen jullie het samen en doet zij wat ze wel kan. Hamertje tik is misschien ook wel leuk.

Je zegt dat ze onbehouwen is, maar vaak werkt het ook wel goed om juist meer mogelijkheden te geven (wel goed opletten, natuurlijk). Ik heb het idee dat verveling laconiek gedrag in de hand werkt en dat meer macht/uitdaging reuze spannend is en er over het algemeen vrij zorgvuldig mee wordt omgegaan. Al moet je ook uitkijken met het aanbieden van speelgoed dat te moeilijk is, want dat kan onzekerheid in de hand werken of ze raakt bij voorbaat al afgeknapt.

Ivan houdt ook helemaal niet van knutselen (en ik ook niet, dus we zitten mooi op één lijn :+). Wat hij geweldig vindt is samen aan tafel zijn dierenkaartjes van de AH uitzoeken. Hij vindt kwartetten ook heel leuk, maar dat kan hij nog niet zo goed. Memory oefenen we ook. Het principe van kaarten die bij elkaar horen bij elkaar zoeken vindt hij leuk. Je moet alleen wel jouw ideeën van hoe het spel eruit hoort te zien opzij zetten en haar er meer in volgen. Anders gaan jullie je allebei alleen gefrustreerd voelen.

Zit ze op een kinderdagverblijf of op een peuterspeelzaal? Daar zou je eventueel kunnen vragen wat ze leuk vindt. Zo hebben ze hier op het kinderdagverblijf pas lijntjes zitten trekken en dat vond Ivan hartstikke leuk. Gaan we thuis vaker doen. Hij vindt cijfers en letters ook interessant, dus ik wil dit graag voor hem kopen:

Misschien begint de fascinatie voor cijfers en letters ookal bij haar te komen? Ivan is (nog) niet zo heel wild van tekenen, maar schrijven vindt hij des te interessanter. Gister zei hij dat hij later schrijver wil worden. :Y)

[ Bericht 1% gewijzigd door Claudia_x op 30-11-2012 08:17:53 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_119772060
Seb is helemaal geen fan van knutselen of tekenen. Al vanaf dat hij heel klein is niet. En oma maar zeuren om een tekening. Zelfs zo dat hij laatst ging zitten met de woorden: ' ik moet een tekening maken van oma.' Niet voor oma maar dat moet van oma. Ik heb gezegd dat hij alleen een tekening hoeft te maken als hij dat zelf wil. Nu zette hij drie strepen op papier: 'zo die is voor oma'. Geloof dat we daar ook een beetje het doel voorbij schieten :D

Het liefst bouwt hij hutten van de kussens van de bank O+ Hij kan echt een uur zoet zijn met kussens sjouwen en sjorren met dekens. Maar ik merk dat hij nu met bijna vier wat meer geduld op kan brengen. Zo heeft hij best lang met van die grote houten kralen kettingen zitten rijgen.

De Duplo trein blijft hier een groot succes. Bij oma speelt hij trouwens wel heel veel met mijn Brio trein van vroeger. En mijn My little pony's. O+ O+ Ik ga dan ook het liefste bij oma spelen met hem :P

En even een crosspost uit het Z&G topic:
Hier zitten vast meer ervaringsdeskundige :)
Net Seb weggebracht naar het kdv. Hij is erg aanhankelijk naar mij toe en dat levert enorme drama's op. Dat ik hem van mij los moet wrikken om weg te kunnen gaan. Volgende keren moet mijn man hem maar weer brengen hoor, dit werkt zo op mijn hormonen
Dinsdag was hij bij mijn moeder en tegen de tijd dat ik hem op zou halen begon hij uit het niets ineens heel hard te huilen. 'Mijn mamaaahaa is mij vergeeeheeeten'. Hij is zo bang dat ik wegga of hem vergeet. Alsof ik hem straks inruil voor de baby of zo. Ik merk dat hij er niet veel van wil weten. Dus ik heb het er ook maar niet teveel over en geef hem veel positieve aandacht. Ik weet het anders ook niet zo goed hoe te reageren.
pi_119772206
Gewoon zo als het is eerlijk en helder vertellen dat jij zijn mama bent en blijft.
Dat je hem nooit zal vergeten dat jij er altijd voor hem zal zijn.
Vragen waarom hij daar bang voor is. (zo link je het niet onnodig aan de baby maar kan het ook zijn dat andere kinderen dit gedrag vertonen in zijn omgeving, hij nare dromen heeft etc.)

En als het wel de baby is gewoon daar wat meer over uitleggen hoe dat straks zal gaan.
Wat dat voor hem voor leuke en minder leuke gevolgen heeft.
Mijn ervaring met deze situatie is vooral dat de onwetendheid de grootste voedingsbron van deze angsten is.
pi_119774284
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 19:56 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ze gaat naar gastouder en die gebruikt geen pampers, vindt het geen fijne luiers...
Maar anders ga ik even langs de buren, ik heb nog anderhalf pak mt 5. Ik ga ander merk halen en heb even zitten kijken voor katoen... maar ja, je weet ook niet voor hoe lang...
Anders wil ik ze wel overnemen, gebruik die maat voor Jelle
pi_119774478
[quote]0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 08:11 schreef Claudia_x het volgende:

Die is leuk! Heb je die al ergens gevonden?
  Moderator vrijdag 30 november 2012 @ 11:44:29 #296
5428 crew  miss_sly
pi_119776176
Volgens mij gewoon Hema, mrien!

Estrys, ik zou er inderdaad gewoon eens met hem over praten en het aan hem vragen. En benadrukken dat hij best mag zeggen dat hij het niet leuk vindt van de baby, of bang is dat je hem inruilt voor de baby ofzo. Ik begin bij S te merken dat ze het moeilijk vindt om dingen te zeggen waarvan ze denkt dat de ontvanger dat niet leuk zal vinden. Dus ik benadruk iedere keer dat ze alles mag zeggen, ook al vindt (fill in the blanks) het niet leuk. Dat dat niet erg is, dat het belangrijker is dat ze gewoon zegt wat ze denkt/voelt.
  vrijdag 30 november 2012 @ 14:29:16 #297
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_119790308
Claudia, bedankt voor je uitgebreide post! Ik houd ook niet van knutselen, maar ik heb het gevoel dat het iets is wat we toch moeten uitproberen. Constructiespeelgoed en hamertje tik is een goede! Al vind ik de kleine spijkertjes dan nog heel eng (eens uitzoeken of je ook een grotere versie hebt) volgens mij vindt ze dat echt fantastisch O+ Wat betreft vrijheid geven, dat is wel echt een puntje hier. Ik ben heel voorzichtig en ik denk vaak dat ik haar meer vrijheid moet geven (voornamelijk buiten). Maar ik vind het ook lastig omdat ze heel snel is en ik ben altijd bang dat ik niet snel genoeg ben en dat er iets gebeurt.

Cijfers, letters en kleuren vindt ze nog niet interessant. Al ziet die letterbak er echt heel erg leuk uit. Gewoon aanbieden :+

Veel goede tips, dankjewel :)
pi_119800011
Hamertje tik, goeie, lijkt me ook wel wat.voor mijn peuter!
Kind heeft echt technisch inzicht, ik vind t geniaal, kind van zn vader O+ (en opa's + overgrootopa)

Zo heb me net ingelezen in de scholen hier in de buurt. Ik had 3 scholen en nu nog 1.
(ik kan t goede topic niet vinden dus maar even hier :P) De protestant-christelijke valt af. Ik vind een beetje geloof prima, maar 2x per dag bidden/liedje zingen, meerdere keren per week verhalen behandelen (ofzoiets) gaat me iets te ver. Dat staat zo gigantisch ver af van de manier waarop wij ze opvoeden.
De katholieke school heeft 1x per week een half uur :D
Sowieso spreekt de manier van onderwijs me bij die andere scholen meer aan.
Vind t wel een gek idee, september 2014 mag ie gewoon naar school :o
Enige waarvan ik niet weet of.ik t wel wat vind is dat ze bij die openbare vanaf groep 3 ieder jaar op kamp gaan. Daar moet ik even aan wennen :')

[ Bericht 69% gewijzigd door Sonnetje85 op 30-11-2012 23:24:13 ]
pi_119802053
Sola herkenbaar hoor.. Ik vind dat vrijheid geven ook lastig...
Zeker nadat de dochter van een goede vrienden een behoorlijk ongeluk gehad heeft ben ik extra beschermend geworden op klim/klauter gebied...
Gelukkig is ze zelf heel voorzichtig.. maar moet er dus echt voor waken dat ik dat niet nog verder versterk

Dat letter/cijferbord is leuk zeg!
O. is de laatste weken enorm van het schrijven ook.. Ze wil zeker 10x per dag dat ik haar naam schrijf en ze gaat hem nu ook herkennen O+
We'll have love aplenty
You and Me
pi_119802074
Dan ook maar vol ook!
We'll have love aplenty
You and Me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties