abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 november 2012 @ 14:13:44 #1
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_119341559
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.
pi_119341813
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2012 19:05 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Als je dat zou willen doen heel graag.
De wielen van de chuggintontreintjes staan 2 cm uit elkaar. (zo kun je makkelijker zien of het tussen de ikea rail past?)
De rail van chuggington in binnenkant gemeten is 3.6 cm breed.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_119341888
Thx Asyniur :) We zullen ons hier ook wel doorslaan, hopelijk met succes. Maar als het zonder succes is, dan weten we dat we er alles aan gedaan hebben en moeten we ons niet de vraag stellen wat als...
pi_119344368
@davina roy ligt ondertussen in het ziekenhuis,hij zit onder de rode vlekken,opgezwollen voeten/enkels. Geen koorts wel pijn.
Morgen komt de huidarts en zal er een biopsie genomen worden.
Het kunnen een aantal dingen zijn en dat word nu uitgezocht.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_119344834
hopelijk snel goede uitslagen Bar... wat naar dat hij weer in t zh ligt..
Hoe gaat het nu met hem?? en met jou??

O. slaapt helemaal in t donker... we kunnen zogauw ze slaapt wel weer licht aan zetten met in slaap vallen moet het zo donker mogelijk zijn...

Gevoelens gaan hier ook aardig goed... Vooral eng/bang/boos..
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_119344978
Dankje, Karin. De ikea trainen hebben een afstand van 2,5 cm tussen de wiele, heb ik net gemeten. Straks nog maar even naar de rails kijken om te zien of het wel zou kunnen.

Sterkte Leonieke, ik duim voor jullie!

Bar, sterkte en beterschap voor Roy. Wanner is hij naar het ziekenhuis gekomen? Jeetje, dat lijkt me erg schrikken. Kunnen ze hem daar al iets tegen de pijn geven. Kan hij wel een beetje rusten daar en s'nachts slapen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_119345143
Opruimen gaat hier trouwens ook briljant..
Laatst wilde ze zelf persee eerst opruimen voordat ze zou gaan eten O+
We'll have love aplenty
You and Me
pi_119346231
Bar :* en beterschap!
Fake it till you make it...
  zondag 18 november 2012 @ 17:06:53 #9
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_119347923
Bar ik hoop dat ze snel vinden wat het is en ze er dan iets aan kunnen doen :* beterschap voor Roy.
  zondag 18 november 2012 @ 17:10:53 #10
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_119348069
Tinuvil roy krijgt alleen paracetamol tegen de pijn. Verder nog niks. Ook omdat hij koortsvrij is.
Hij is nu in de speelkamer aan het spelen.en hij is er nog maar van gisteravond.
Schrikken viel wel iets mee niet op gerekend dat wel.
Maar ze onderzoeken hem op 3 dingen.
Hij geeft overal een beetje van namelijk.
Maar buiten de pijn is hij wel vrolijk.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_119348524
Sterkte Bar! Ik hoop dat jullie morgen gelijk iets te weten komen en de behandeling gestart kan worden.

Mijn peuter was vanochtend om 7 uur wakker, maar had s'middags niet geslapen en ging naar de kinderverjaardag van een vriendje. Ze waren met de auto de straat nog niet uit en hij sliep. Nu ligt hij boven in bed te maffen, waarschijnlijk met alle kleren nog aan. Straks maar eens wakker maken voor het eten :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119349023
Sterkte Bar! :*
pi_119355353
Sterkte Bar...

Hier met enig (lees véél) drama, Mart op bed gelegd.
Hij wilde niet slapen, is niet moe. En komt zo ineens zelf uit bed en gaat boven aan de trap (zit traphek hoor) schreeuwen. Ik zat echt even met mijn handen in het haar.

Respect voor moeder met 'slecht' slapende kinderen. Mart heeft 2,5 jaar moeiteloos geslapen (met een enkele uitzondering daar gelaten) en nu ineens is er al meer dan 3 weken elke avond/nacht wel wat. En ik hoop dat het snel over gaat voor zowel hem als voor ons(mij vooral, doordat ik door de weeks alleen met hem ben).
Afgelopen nacht hadden wij een personeelsfeest in een hotel, heerlijk een kamer geboekt en kort maar aan één stuk, heerlijk geslapen.

Verder niet echt bij gelezen :@
pi_119418356
Bar, hoe is het nu met Roy?

En ik zeg niets over vannacht (fokwet zulks).
pi_119419797
Sterkte Bar!

Slapen, ach ene keer goed andere keer niet. Vannacht was ze wakker, wilde ze bij ons in bd maar ik ben bij haar op de grond (matras) gaan liggen en toen is ze weer gaan slapen. In eerste instantie zei ze dat ze wel klaar was met slapen.. Het was 1.45 :')
M. was gisteravond vergeten een luier bij d'r om te doen, vanmorgen was ze helemaal droog *O*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_119422137
Wat goed Vicky!!!!

Sofie gaat zo hard nu, ze is een spons qua woorden en wordt groot. Ze is de laatste week zo lief. Ze is helemaal in de ban van tekenen. Het eerste wat ze vraagt als ze wakker is, is of ze mag tekenen. Ze gaat dan aan haar woezel en pip tafel zitten en gaat tekenen. O+
*poef* nu is het weg
pi_119422860
Gossie, L had voor dr opvangvriendinnetje een cadeautje gemaakt. Een lege bellenblaas in Sinterklaaspapier met strikjes en zo. Ze verheugde zich al dagen op het geven. Vanmorgen was het eerste dat ze zei: 'Mag ik vandaag mn cadeautje aan Amy geven?' En omdat we eerder waren dan Amy heeft ze r in de gang met het cadeautje in dr hand op staan wachten.

Toen ze het eindelijk aan Amy gaf en zij het nog onuitgepakte cadeau omhoog hield naar dr moeder, pakte die het over, stopte het in dr tas en zei: 'Datisleukzullenwehetmaarindetasstoppen.' En weg was het cadeau.

Duurde nog geen vijf seconden.

En ik was te verbouwereerd om iets te zeggen. :(
pi_119426794
Wat goed Vicky!

Kaatje leuk dat tekenen. Mijn knul is daar altijd snel mee klar.

Spring :(
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 20 november 2012 @ 15:08:24 #19
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_119427442
Wat een domper zo Spring -o-
Vicky wat knap!!
Bar hoe is het?
Ahhhh tekeken O+

Sint heeft het erg lastig met een kado'tje verzinnen voor Ylana. Iemand hier nog wat ideeen voor een 2jarige die zichzelf heeeeeel erg groot vindt?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_119428544
:( Das ook jammer Spring! Wel super lief van L.

Vicky wat knap!

Leuk hè KJ Die begin 2-leeftijd... Ik verbaas mij nog wekelijks over de snelheid waarop de taal hier gaat... Ze maakt nu ook steeds vaker zinnen met ik, of woorden met ge- en woorden in de verleden tijd... Ook van die geweldige verbasteringen zoals geloopt hoor ik steeds vaker O+

Uhhh Saffier.. Dit is wat wij o.a hebben dit jaar:
Dokterskoffertje + zustersschortje, Houten Lottospel, Loco Bambino met 2 boekjes, 2 puzzels, kinderschaartje & een verkleedcape van een schaapje
We'll have love aplenty
You and Me
pi_119431342
hier ook moeite met cadeautjes. Hier duplo en houten treinbaan als groot cadeau en 2 spellen (1 van haba en die met die hond met kiespijn) plus een cars auto. kookspulletjes kreeg hij vorig jaar al maar das nu nog steeds een hit dus als je daar nog niets of niet veel van hebt... ;)

Wat lullig van die moeder spring.. Wel heel lief van je dochter zeg <3

En hier ook een goede slaper die plots niet meer naar bed wilde. Heel consequent zijn (hoe moeilijk ook!) en heb paar keer slaapje overdag overgeslapen (hij was savonds dus net niet moe genoeg om naar bed te gaan) en toen was t snel weer over. succes ermee!
pi_119431564
heh wat sneu Spring :(

Hier kwam Seb vanmorgen met het Lego foldertje aanzetten. 'Maaaaam, sinterklaas kan de brandweerkazerne niet meebrengen hoor.' Hoezo niet schat? 'Die wil ik niet meer, ik wil nou het politiebureau.'
-O- Die brandweerkazerne die hij perse wilde, waar hij al maanden met een plaatje op zak liep, die brandweerkazerne die de Sint al 2 maanden geleden gekocht heeft omdat hij in de aanbieding was,
die brandweerkazerne die deze week in de bonus bij Appie NOG eens 20 euro goedkoper blijkt :(
DIE brandweerkazerne wil meneer nu toch ineens niet meer. zucht
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_119431628
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:04 schreef Estrys het volgende:
heh wat sneu Spring :(

Hier kwam Seb vanmorgen met het Lego foldertje aanzetten. 'Maaaaam, sinterklaas kan de brandweerkazerne niet meebrengen hoor.' Hoezo niet schat? 'Die wil ik niet meer, ik wil nou het politiebureau.'
-O- Die brandweerkazerne die hij perse wilde, waar hij al maanden met een plaatje op zak liep, die brandweerkazerne die de Sint al 2 maanden geleden gekocht heeft omdat hij in de aanbieding was,
die brandweerkazerne die deze week in de bonus bij Appie NOG eens 20 euro goedkoper blijkt :(
DIE brandweerkazerne wil meneer nu toch ineens niet meer. zucht
Schat, Sinterklaas heeft al het speelgoed in Spanje al gekocht, en de boot is nu in Nederland.
Ik denk niet dat Sinterklaas een politiebureau bij zich heeft. Want hij heeft precies genoeg speelgoed meegenomen op de boot.
pi_119431661
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:06 schreef amaranta het volgende:

[..]

Schat, Sinterklaas heeft al het speelgoed in Spanje al gekocht, en de boot is nu in Nederland.
Ik denk niet dat Sinterklaas een politiebureau bij zich heeft. Want hij heeft precies genoeg speelgoed meegenomen op de boot.
Hij kijkt ook naar het sinterklaasjournaal he. Geen pakjes mee op die kleine boot, weet je nog... :{w
pi_119431681
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:06 schreef Estrys het volgende:

[..]

Hij kijkt ook naar het sinterklaasjournaal he. Geen pakjes mee op die kleine boot, weet je nog... :{w
Maar het komt toch wel uit waar de pakjes wel zijn. Wacht maar af ;D
pi_119431715
Ik heb papa ingeschakeld om ook flink mee te lobbyen voor de brandweerkazerne. :D
pi_119431959
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:08 schreef Estrys het volgende:
Ik heb papa ingeschakeld om ook flink mee te lobbyen voor de brandweerkazerne. :D
Ik zou toch iets verzinnen waarbij je zegt dat het waarschijnlijk niet meer kan. En hoe je het dan brengt moet je zelf weten.
En anders geen woorden meer aan vuil maken, en hopen dat hij het toch leuk vindt als hij het in zn schoen aantreft. :D

Of een brief sturen naar sint waarin hij vraagt of sint nog een politiebureau heeft, en dan een brief terug waarin staat dat dat helaas niet meer gaat, omdat de pieten alle centjes hebben weggegooid (aldus dat zelfde sintjournaal ) en hij dus geen bureau kan kopen.
pi_119432198
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:14 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik zou toch iets verzinnen waarbij je zegt dat het waarschijnlijk niet meer kan. En hoe je het dan brengt moet je zelf weten.
En anders geen woorden meer aan vuil maken, en hopen dat hij het toch leuk vindt als hij het in zn schoen aantreft. :D

Of een brief sturen naar sint waarin hij vraagt of sint nog een politiebureau heeft, en dan een brief terug waarin staat dat dat helaas niet meer gaat, omdat de pieten alle centjes hebben weggegooid (aldus dat zelfde sintjournaal ) en hij dus geen bureau kan kopen.
Ik gok gewoon dat hij wel blij gaat zijn. En tot die tijd gaan we gewoon steeds herhalen dat die brandweerkazerne echt vet cool is! :P Indoctrineren die handel. Zijn argument was trouwens omdat er meer auto's bij het politiebureau zitten, maar dat is niet zo volgens mij dus dat heb ik al van tafel weten te vegen.
  dinsdag 20 november 2012 @ 17:58:13 #29
259886 pessie
pi_119433734
Ik heb het politiebureau dus al anderhalve maand in de kast staan :P . Vandaag de kleine cadeautjes erbij gekocht. Potloden, een lunchbox en beker van Dick Bruna voor op de peuterspeelzaal en een nijntje puzzel met 6, 9, 12 en 16 stukjes O+ .
pi_119437925
De sinterklaascadeautjes zijn hier ook al een tijdje geleden gekocht: de fameuze tractor, een poetssetje (borstel en vuilblik) en wat dino's. Die laatste 2 zijn voor bij zijn schoen. Bij mijn zus krijgt Thomas een gezelfschapsspelletje en nu moeten we nog gaan verzinnen wat hij wil voor zijn peter. Het liefst zou ik eigenlijk zeggen "niets" maar dat gaat natuurlijk niet.

En Thomas fietst *O* (met zijwieltjes natuurlijk), maar opeens heeft hij het helemaal door (vorige week ging het al een beetje maar trapte hij nog altijd even achteruit). Op een paar dagen snapt hij het (ja, lang mee gewacht omdat we zelf nog geen fiets hebben voor hem ;) ).
pi_119440575
Pessie, als die van jou nu ineens de kazerne wil, kan je altijd nog een ruilactie doen met Estrys... ;)
pi_119449092
Floris komt er maat bekaaid vanaf met sinterklaas als ik t hier lees :P
Hoewel, wij hebben niet veel (2 dingen, bij iedere opa&oma 1). Maar van mn ouders krijgt ie 2 of 3 dingen, van andere opa.en oma.krijgt ie vast ook wat. Van zn overgrootopa vast ook wel wat en van mn schoonzus ook wel denk ik.
Hij krijgt vooral veel chuggington dingen :D.(voor zn spoorbaan)

Spring wat stom van die moeder zeg!

Vanavond naar een ouderavond van de opvang gegaan.
Ging over pesten (was ook voor de bso). Wel interessant, was meer een soort workshop. Wel veel bekend al, maar goed om even te horen. En vooral hopen,dat ze niet gepest gaan worden ;)
pi_119450059
Sofie krijgt geen kadootjes met sinterklaas. Alhoewel, ze krijgt een dezer dagen een broertje. Wilde ik ook altijd hebben.
We hebben wel wat doosjes duplo in de kast staan. En ik heb nog een woezel en pip pyjama liggen. Die krijgt ze misschien wel in dr schoen.
Ze snapt er toch nog niks van.
*poef* nu is het weg
pi_119452722
Wij zitten er een beetje tussenin. E krijgt wel kadootjes, maar we geven er geen fortuin aan uit. Aan de ene kant is er in onze optiek geen Sinterklaasfeest zonder kadootjes. Aan de andere kant: ze heeft al zó veel en we willen er geen graaifestijn van maken. Daarom geven we haar wel een paar (relatief kleine) dingen. Verder ik verwacht nog wel wat kadootjes van de opa's en oma's, dus volgens mij zit die zak van de Sint toch al weer veel te vol... :D

Ik ben heel trots: E heeft vandaag op het potje geplast. :o *O* We hebben 'm al een hele tijd en ze is er best in geïnteresseerd, maar i.v.m. kleine E had ik er nog niet zoveel aandacht aan besteed. Vandaag was ze na haar middagdutje weer met het potje aan het spelen (Nijntje en haar knuffelpoes moesten erop) en toen heb ik na het verschonen haar luier uitgelaten en haar voor de tv op het potje laten zitten. Eigenlijk met het idee 'er gebeurt toch niks'. Maar toen ik haar luier weer wilde aantrekken, voelde ik dat het "flapje" van haar romper nat was, en toen zag ik dat ze in het potje geplast had. Ik heb haar zo uitvoerig geprezen dat ze me aankeek of ik gek was. _O-

Ze gaat er trouwens stug achterstevoren op zitten, dus met de "punt" aan haar rugkant. Als ik 'm omdraai, zegt ze 'nee, afblijven! kan niet!' Leg dan maar eens uit waarom het andersom hoort... nou, ik doe geeneens een poging en laat haar lekker achterstevoren zitten. Maar echt, die eigenwijsheid... o|O O+

Sonnetje, goed dat ze zulke avonden houden. Wij hadden er pas één over kinder-EHBO. Pff, pesten, ik moet er echt niet aan denken... ;( Wat dat betreft mogen de kinderen van mij echt nog heel lang klein en naïef blijven, maar ja, dat kan zeker niet..?

[ Bericht 3% gewijzigd door Cantare op 21-11-2012 01:10:52 ]
pi_119453243
Wat goed van E zeg!
Floris zie ik voorlopig echt nog niet zindelijk worden. Laatste keer dat ie op t potje zat zei hij dat ie kapot was... :')

Ik vond t idd ook goed dat ze dat doen. T was ook een trainer.die echt kinderen die gepest worden/pesters enzo traint.
Het lijkt me.echt zo naar als ze.gepest zouden worden. Of als ze gaan pesten.
Maar wel goed.om te horen hoe je t kan signaleren en aanpakken e.d.

Beetje jammer van de laatste 10 minuten :') die sloegen nergens op. moest je lopen als en gepestte, pester en gewoon sterk. Oh en daarna elkaar afbranden over je schoenen en daarna complimenten geven :') niet zo mijn ding. Ik kan niet zoveel met rollenspellen...fijn dat t bij kinderen werkt, maar dat ben ik al even niet meer :')
pi_119454566
:( fok wet.

Gisteravond, Mart wilt niet liggen, wil niet slapen. Als ik van zijn kamer afloop krijsen! uit bed lampen aan doen en boven aan de trap roepen en krijsen. Ik ben uiteindelijk maar om 22:00 naar bed gegaan met hem naast mij in bed. En toen was hij direct vertrokken.

Maar met je handen in het haar zitten, niet weten wat te doen. Hoe te reageren -O-
Bang om het verkeerde te doen waardoor het erger wordt. Nou zo voelde ik mij gisteren en nu nog..

Tips of herkeningsverhalen zijn welkom.
pi_119454721
Heel herkenbaar, ymme.

Maar ik denk dat mijn tip niet goed zal zijn ;) Wij nemen Thomas voor het minste drama ook gewoon bij ons in bed. Of als het 's avonds gebeurt terwijl wij nog beneden zijn, dan valt hij bij ons in de zetel in slaap en kunnen we hem zonder problemen in zijn bed leggen.

Opvoedkundig zal het niet de beste oplossing zijn (hij is vannacht om 5.15u ook bij ons geëindigd, na een nachtmerrie), daar ben ik van overtuigd, maar het moet ook nog leuk blijven voor ons allemaal.
pi_119454807
ravi niet, selene bij tijden wel ymme. tsja. wat kan ik zeggen; zoveel mensen zoveel aanpakken. dus je kan het helemaal niet fout doen :*

wat bij selene trouwens wel was; als je toegaf, kwam ze de andere dag weer. en de dag erop weer, en wilde ze steeds een beetje meer. en bij ons in bed werkte al helemaal niet; dan slaapt niemand met de peuterende wibelende en babbelende peuter zo erbij :X dus bij ons zijn we redelijk vlot naar de harde lijn gegaan in die zin dat we (uiteraard na inschatting dat er niks aan de hand is) negeren. de laatste dagen hebben de achterburen een bouwlamp staan ( }:| ) en is het dus weer elke avond dolle pret daarboven tot dat rotding uitgaat. nou ja; dan zijn ze dus een tijdje aan het keten. niks aan te doen (en de andere ochtend megamoe, dus gedoe, boh....... ik heb zin in vrijdag, dan is sangdrax met het kinderspul een dagje naar zn pa!)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_119456513
Hier worden we boos als hij blijft drammen en doen. Dan zegt de een na tig keer naar boven gaan, ik kom niet meer naar boven! En komt dan ook echt niet meer. Dan moet nummer 2 opdraven en ziet hij dat papa (of mama) echt niet meer komt. Dan praat nummer 2 rustig met hem zodat de boze bui (hopelijk) weg trekt en gaat hij slapen. als hij echt lastig doet dreig ik met t babybedje :P en kiest hij eieren voor zn geld en gaat in t peuterbed liggen. (ledikant waar hij niet meer in wil sinds hij duidelijk doorheeft dat er een 2e kindje komt en dat nu de babykamer is inc babybed :P)
Dit lukt goed omdat we altijd heel consecuent zijn hierin. Geen idee of dit voor een ander kind ook werkt, wij hebben een peuter die bijna altijd braaf gaat slapen. O+ (i know, lucky me)
pi_119456536
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 08:33 schreef ymme het volgende:
:( fok wet.

Gisteravond, Mart wilt niet liggen, wil niet slapen. Als ik van zijn kamer afloop krijsen! uit bed lampen aan doen en boven aan de trap roepen en krijsen. Ik ben uiteindelijk maar om 22:00 naar bed gegaan met hem naast mij in bed. En toen was hij direct vertrokken.

Maar met je handen in het haar zitten, niet weten wat te doen. Hoe te reageren -O-
Bang om het verkeerde te doen waardoor het erger wordt. Nou zo voelde ik mij gisteren en nu nog..

Tips of herkeningsverhalen zijn welkom.
Misschien heb ik wat gemist, want ik lees niet altijd mee, maar weet je ook waarom hij dit doet? Is hij misschien bang? Is hij niet moe? Kan hij niet tot rust komen? Vindt hij het gewoon jammer om te moeten gaan slapen omdat hij het gezellig vindt bij jou? En hoe vaak komt dit voor?

Qua herkenning: E is een stukje jonger (2 jaar en 3 maanden) en heeft het ook wel eens, in lichte mate. Wij veren eigenlijk altijd mee. Als ze niet kan slapen dan mag ze nog even naar beneden - meestal geeft ze dan zelf aan wanneer ze weer naar bed 'kan'- en als ze 's nachts wakker wordt dan mag ze bij ons in bed. Voor onze eigen rust, maar ook omdat ik het het belangrijkst vindt dat E leert dat ze veilig is en dat wij er zijn als het haar niet lukt om te slapen. Haar kamer en bed moeten fijn zijn en niet een plaats waar je alleen boos/bang/verdrietig bent. Een enkele keer werkt helemaal niets en is ze gewoon over de rooie van moeheid, dan laten we haar t even toch even uitrazen. Meestal is dat snel over en valt ze daarna gauw in slaap.

Maar goed, E is geen "uitprobeerster", denk ik, ze vindt het op zich prima om op haar eigen kamer te zijn en te slapen en het is nog nooit van kwaad tot erger gegaan. Voor zover er überhaupt sprake is van "kwaad" als je je kind bij je in bed legt, want dat denk ik (in haar geval) niet. Als dat ervoor zorgt dat ze lekker slaapt en ook de volgende dag weer met een goed gevoel naar haar eigen bed gaat, lijkt me daar weinig mis mee.

[ Bericht 2% gewijzigd door Cantare op 21-11-2012 10:40:42 ]
pi_119456907
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:19 schreef ohnee het volgende:

Dit lukt goed omdat we altijd heel consecuent zijn hierin. Geen idee of dit voor een ander kind ook werkt, wij hebben een peuter die bijna altijd braaf gaat slapen. O+ (i know, lucky me)
Dat doet 'ie waarschijnlijk ook mede doordat jullie consequent zijn. ;)
pi_119457023
Waarschijnlijk wel ja. hij weet toch dat drammen niet werkt . :) als hij moeilijk doet is het meestal omdat hij te moe is. (of er zon rotmug rondzoemt :( )
pi_119457820
Hier geen slaapproblemen. Ze slaapt dan nog wel in een ledikant. Dat gaat nog prima, dus houden we dat zo. Ze valt meestal zo in slaap als we dr achterlaten O+
*poef* nu is het weg
  woensdag 21 november 2012 @ 11:14:09 #44
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_119457850
Ik had de updat in het kleutertopic gezet. :o

Oscar heeft zijn stempel weer gekregen bij het cb. Conclusie: hij is groot. :D O+
106cm bij 18,6kg. Niet extreem hoog, maar wel hoog in de curve, keurig op zijn eigen lijn en prima in verhouding.
Enige is dat zijn rechteroog niet helemaal door de oogtest kwam, maar aangezien we toch 12 december weer naar de orthoptiste moeten ging zij daar verder niks mee doen behalve dan het in het verslag zetten, we hoeven niet terug naar het cb daarvoor.

Ben dus wel benieuwd wat de bevindingen zijn bij de orthoptiste over drie weken, misschien dat dat oog toch een beetje lui aan het worden is.

Verder was haar conclusie dat hij een leuk, open jochie is. O+

En we zijn aan het kijken naar een leuke halfhoogslaper voor Oscar want hij barst een beetje uit zijn ledikant. :D
pi_119457894
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:20 schreef Cantare het volgende:

[..]

Misschien heb ik wat gemist, want ik lees niet altijd mee, maar weet je ook waarom hij dit doet? Is hij misschien bang? Is hij niet moe? Kan hij niet tot rust komen? Vindt hij het gewoon jammer om te moeten gaan slapen omdat hij het gezellig vindt bij jou? En hoe vaak komt dit voor?

Qua herkenning: E is een stukje jonger (2 jaar en 3 maanden) en heeft het ook wel eens, in lichte mate. Wij veren eigenlijk altijd mee. Als ze niet kan slapen dan mag ze nog even naar beneden - meestal geeft ze dan zelf aan wanneer ze weer naar bed 'kan'- en als ze 's nachts wakker wordt dan mag ze bij ons in bed. Voor onze eigen rust, maar ook omdat ik het het belangrijkst vindt dat E leert dat ze veilig is en dat wij er zijn als het haar niet lukt om te slapen. Haar kamer en bed moeten fijn zijn en niet een plaats waar je alleen boos/bang/verdrietig bent. Een enkele keer werkt helemaal niets en is ze gewoon over de rooie van moeheid, dan laten we haar t even toch even uitrazen. Meestal is dat snel over en valt ze daarna gauw in slaap.

Maar goed, E is geen "uitprobeerster", denk ik, ze vindt het op zich prima om op haar eigen kamer te zijn en te slapen en het is nog nooit van kwaad tot erger gegaan. Voor zover er überhaupt sprake is van "kwaad" als je je kind bij je in bed legt, want dat denk ik (in haar geval) niet. Als dat ervoor zorgt dat ze lekker slaapt en ook de volgende dag weer met een goed gevoel naar haar eigen bed gaat, lijkt me daar weinig mis mee.
Hier exact hetzelfde :Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_119458084
Oh wat een reusje BE!! Dat scheelt denk ik 10 cm met Lars!!!!
Hopelijk valt het oogje mee!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_119458668
Ik heb R net ook even gemeten: 94 cm. En S is 1m9 of 1m10 zoiets.
pi_119458737
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:20 schreef Cantare het volgende:

[..]

Hij geeft zelf niet echt aan waarom hij niet wilt slapen.
Ik ga hem vanmiddag eens niet op bed liggen, wellicht dat hij inderdaad gewoon niet moe is.
Door de weeks ben ik alleen met hem, dus kunnen we het niet 'samen' doen.
Mart is 2,5 jaar een goede slaper geweest, tot 3 weken geleden ineens. Niets veranderd in welke situatie dan ook, dus het is echt één groot vraagteken.
pi_119458818
Ymme, R heeft dat de laatste tijd ook gehad. Midden in de nacht ineens een uurlang wakker zijn enzo. Hij is bijna 3.

Ik houd hem nu overdag op en ook al is dat vaak net te zwaar nog en doet hij een aantal dagen per week nog wel een dutje op de bank/ in de auto, of weet ik wanneer hij de kans ziet ;-), de nachten gaan wel weer als vanouds. Dus hier was het wel om die reden ineens prut 's nachts. R is ook altijd een goede slaper geweest.
pi_119460215
Bedankt voor de tips. Ik denk dat ik Mart dan ook maar eens ophoudt tussen de middag.
Deden we soms al wel hoor en meestal gaat dat wel goed. Hopelijk heeft dit een positief effect op zijn slapen.

'S nachts wakker worden en dan bij mama willen lliggen vind ik nog niet z'n probleem. Maar vanaf bedtijd tot 22uur in de weer zijn met hem en dan uiteindelijk maar samen met hem in het grote bed gaan liggen, wat dus resulteert dat ik zelf geen avond heb, vind ik niet tof.
  woensdag 21 november 2012 @ 12:33:26 #51
259886 pessie
pi_119460227
Ymme, klinkt inderdaad een beetje alsof hij zn slaapje tussen de middag niet meer nodig heeft. Hoe lang slaapt hij nog?

Helaas heb ik nu toch even een serieuze peutervraag. Wanneer is een kind gewoon peuter en wanneer een oncorrigeerbaar kind? Ik ging Nathan ophalen bij de peuterspeelzaal en daar kreeg ik een heel gesprek over me heen over het feit dat Nathan niet/heel moeilijk te corrigeren is. Nu ben ik het er wel mee eens dat er bijna niets is wat echt indruk op hem maakt, maar verwachten ze misschien niet een beetje veel van em? Of verwacht ik te weinig van Nathan? Thuis gaat hij op de trap als hij dingen doet die niet mogen (met speelgoed gooien, slaan...) en langzamerhand heeft hij door dat hij moet blijven zitten totdat ik hem er weer af haal en ik hoop dat hij langzamerhand door gaat krijgen dat het niet leuk is om op de trap te zitten omdat je dan straf hebt. Ik kreeg laatst ook de opmerking dat hij niet aan tafel blijft zitten. Maar dat is toch gewoon oefenen? Dat oefenen we thuis ook en thuis gaat het steeds beter.
In hoeverre is dit mijn probleem of hun probleem? En wat moet ik hier nu mee?
pi_119460317
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:33 schreef pessie het volgende:
Ymme, klinkt inderdaad een beetje alsof hij zn slaapje tussen de middag niet meer nodig heeft. Hoe lang slaapt hij nog?

Helaas heb ik nu toch even een serieuze peutervraag. Wanneer is een kind gewoon peuter en wanneer een oncorrigeerbaar kind? Ik ging Nathan ophalen bij de peuterspeelzaal en daar kreeg ik een heel gesprek over me heen over het feit dat Nathan niet/heel moeilijk te corrigeren is. Nu ben ik het er wel mee eens dat er bijna niets is wat echt indruk op hem maakt, maar verwachten ze misschien niet een beetje veel van em? Of verwacht ik te weinig van Nathan? Thuis gaat hij op de trap als hij dingen doet die niet mogen (met speelgoed gooien, slaan...) en langzamerhand heeft hij door dat hij moet blijven zitten totdat ik hem er weer af haal en ik hoop dat hij langzamerhand door gaat krijgen dat het niet leuk is om op de trap te zitten omdat je dan straf hebt. Ik kreeg laatst ook de opmerking dat hij niet aan tafel blijft zitten. Maar dat is toch gewoon oefenen? Dat oefenen we thuis ook en thuis gaat het steeds beter.
Als ik Mart de wil laat, slaapt hij tussen de middag uren. We deden al niet meer langer dan 1,5 uur ivm 's ochtends dan wel heel vroeg wakker wezen.

En je psz vraag. Als ik het zo lees vind ik inderdaad dat ze wel heel veel van hem vragen.
Hier geen ervaring mee, hier benoemen ze ook alles met 'ze moeten het nog leren, komt wel'.
Al deed Mart ná dag 1 overal netjes in mee (bijna altijd dan hè).
pi_119460633
quote:

niet aan tafel willen blijven zitten is (in mijn ervaring met onze psz) hun probleem. juist die kleintjes moeten domweg nog vanalles mbt groepsdingen leren. en ziehier waarom ravi al in groep 2 zit; die is van huis uit gewend dat hij en selene allebei dingen moeten doen zoals even blijven zitten, samen delen enzovoorts. maar dat is dus helemaal niet vanzelf; dus je kan van kindjes tussen de 2 en 3 zo ongeveer (grofweg! en elk kind is anders en alles) niet verwachten dat ze dat zonder corrigeren zomaar doen
pi_119460975
Hier bleef peuter eerste keer samen aan tafel ook niet zitten. Dat was allemaal nieuw voor hem zo'n grote groep met kinders. Ondertussen zal hij wel goed blijven zitten want heb ze er niet meer over gehoord :). Ze kunnen van een kind van 2 niet verwachten dat hij alles maar ineens goed doet toch? psz is meer dan een plek om te spelen. Daar leren ze ook dingen. samen delen, wachten tot iedereen klaar is met eten..
  woensdag 21 november 2012 @ 12:59:17 #55
258612 nytar
boys boys boys
pi_119461025
niet aan tafel willen zitten is toch ook iets wat van huis uit geleerd moet worden?

Bijvoorbeeld met eten. Bij ons gaat er niemand van tafel tot we allemaal klaar zijn. Zo werkt dat voor een psz en een kinderopvang ook...ik vind eigenlijk ook dat een 2-jarige dat moet kunnen...
pi_119461074
Hier wacht peuter ook gewoon tot hij van tafel mag hoor. Maar het is tooch anders in zo'n grote groep in het begin. Vaak kijken ze ook naar elkaar en nemen ze dingen over. dus ook het zitten blijven. Maar bij de een zal dat sneller gaan dan bij de ander.
pi_119463781
Pessie... Ik zou het gewoon eens vragen aan de leidsters.. Wat hun verwachtingen zijn? En dus uitleggen wat jij al doet met de trap e.d en dat je hoopt dat hij op de psz ook zulke dingen gaat leren juist?

Mijn peuter is na een middag/avond flinke koorts gisteren weer goed wakker geworden vanmorgen..
Uiteindelijk nog 39.6 gemeten gisteren... Misschien toch haar kiezen? verder kon ik niets bedenken/ontdekken.. Ze vond zichzelf ook wel heel zielig..O+ "Mama, O. ziek..." "Ik moe even tv kijken bank"

Maar vanmorgen zat ze dus alweer zingend aan het ontbijt...
We'll have love aplenty
You and Me
pi_119463878
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:59 schreef nytar het volgende:
niet aan tafel willen zitten is toch ook iets wat van huis uit geleerd moet worden?

Bijvoorbeeld met eten. Bij ons gaat er niemand van tafel tot we allemaal klaar zijn. Zo werkt dat voor een psz en een kinderopvang ook...ik vind eigenlijk ook dat een 2-jarige dat moet kunnen...
nja, als de 2jarige in kwestie gewend is te moeten blijven zitten met het eten tot iemand hem/haar uit de kinderstoel vist, is heel wat anders dat ze met zn allen in een kring 'los' op stoeltjes blijven zitten
pi_119464313
Niet in alle kinderstoelen zitten ze vast hè...
We'll have love aplenty
You and Me
pi_119464669
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:21 schreef Lamb29 het volgende:
Niet in alle kinderstoelen zitten ze vast hè...
zeg ik ook toch niet? ik stel alleen dat wanneer een kind dat wel gewend is, die losse stoeltjes in de kring wellicht even wennen zijn. de peuterspeelzaal is sowieso in mijn ogen precies dat: een peuterSPEELzaal. tuurlijk zijn er regels en tuurlijk is er wat voorbereiding op basisschool, maar laten we wel realistisch blijven mbt wat een 2 of 3 jarige al moet kunnen.
pi_119465788
Het is natuurlijk leuker om positieve dingen op het kdv te horen over je kind. Toch denk ik dat dit echt niet zo negatief bedoeld is. Het is op het kdv blijkbaar iets wat opvalt. Zij zijn ervoor om de kinderen daar dingen te leren en te corrigeren. Lang niet ieder kind zal op die leeftijd makkelijk te corrigeren zijn, maar ik zou zelf wel graag die observaties willen horen van het kdv.
Het zegt niets over of je het als ouder goed of fout doet m.b.t. corrigeren.

Op de psz waar de oudste vroeger zat was ik regelmatig hulpouder. Daar waren het vaak ook dezelfde kinderen die niet rustig in een kring konden zitten. Ze werden daar wel gestimuleerd het toch te doen. Tot 4 jaar hebben ze nog de tijd het te leren, op school wordt er eigenlijk wel verwacht dat je het kunt.
pi_119468043
Ik had op de psz ook wel kindjes die niet goed bleven zitten, maar meestal ging dat na verloop van tijd beter. We probeerden ze er dan wel bij te halen vaak.
Pessie, misschien eens gesprekje aangaan over je gedachten hierover? Vragen wat zij nu dan van jou verwachten?

Peuterdame is heel erg mijn grenzen aan het opzoeken en gaat daar ook regelmatig overheen, ik vind het best wel heel lastig hoor, als ik eerlijk ben. Het is een leuk dametje, maar ook een pittig ding.
pi_119470016
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 16:08 schreef Nijna het volgende:
Pessie, misschien eens gesprekje aangaan over je gedachten hierover? Vragen wat zij nu dan van jou verwachten?
Ik denk dat dat inderdaad een goed begin is. Uiteindelijk gaat het niet om de vraag of een kind van 2,5 nu wel of niet op zijn stoel moet blijven zitten, maar hoe jullie gaan samenwerken om dat voor elkaar te krijgen, als dat nodig is. :)

Ik sluit me wel bij Simmu aan dat je er goed aan doet om vaardigheden zoals 'op je stoel blijven zitten' ook thuis aan te leren. In een groep gaat het natuurlijk allemaal anders dan thuis, dus wil het helemaal niet zeggen dat je kind op de PSZ of school dus ook blijft zitten, maar je geeft je kind zo wel een besef mee van normen en gehoorzaamheid, oftewel: 'zo doen we dit hier'.
  woensdag 21 november 2012 @ 17:11:22 #64
259886 pessie
pi_119470259
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 17:05 schreef Cantare het volgende:

[..]

Ik sluit me wel bij Simmu aan dat je er goed aan doet om vaardigheden zoals 'op je stoel blijven zitten' ook thuis aan te leren. In een groep gaat het natuurlijk allemaal anders dan thuis, dus wil het helemaal niet zeggen dat je kind op de PSZ of school dus ook blijft zitten, maar je geeft je kind zo wel een besef mee van normen en gehoorzaamheid, oftewel: 'zo doen we dit hier'.
Dat leren we hem dus ook aan en gaat thuis best goed. Ik zal het maandag eens even bespreken als die mogelijkheid zich voordoet.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik minder moeite heb met het stuk dat ie niet op zn stoeltje blijft zitten dan met het punt dat ze hem oncorrigeerbaar vinden.
pi_119470665
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 17:11 schreef pessie het volgende:

[..]

Dat leren we hem dus ook aan en gaat thuis best goed. Ik zal het maandag eens even bespreken als die mogelijkheid zich voordoet.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik minder moeite heb met het stuk dat ie niet op zn stoeltje blijft zitten dan met het punt dat ze hem oncorrigeerbaar vinden.
Ik kan me voorstellen dat dat je niet lekker zit. Hebben ze het nog verder toegelicht? Konden ze voorbeelden geven?

Ik kreeg hier een tijd terug steeds opmerkingen over het feit dat E in de groep weinig contact zoekt met anderen, zowel kinderen als leidsters. Ik vond dat zo lastig! Want je krijgt informatie waaruit blijkt dat je kind opvallend gedrag laat zien, maar je weet vervolgens niet wat je daarmee moet. Als ik doorvroeg, bagatelliseerden de leidsters het vaak direct weer: 'oh, maar dat gaat vanzelf wel over'. Uiteindelijk heb ik er een punt van gemaakt, nadat ook uit de observatie van Kijk! (observatiemethode) naar voren kwam dat E op het gebied van omgang met anderen "jong" zou zijn. Als moeder, maar ook vanuit mijn beroep, vind ik het namelijk niet juist om wel dingen te signaleren en die te communiceren met ouders, maar daar niets mee te doen. Naar aanleiding daarvan heeft één van de leidsters een plan opgesteld om E te stimuleren om wat meer uit haar schulp te komen en dit met mij besproken. Dat vond en vind ik een prima manier om samen op één lijn te komen en elkaars verwachtingen boven tafel te krijgen.

[ Bericht 17% gewijzigd door Cantare op 21-11-2012 17:36:29 ]
pi_119472254
quote:

Maar dat hij door heeft dat hij moet blijven zitten als hij straf heeft wil niet zeggen dat de boodschap duidelijk is. Ik gok dat ze heel anders corrigeren op de peuterspeelzaal en dat het conflict daar ook gewoon zit. Dat ze verwachten dat hij het wel snapt en daar naar zal handelen.

Dat kan inderdaad dus ook zijn dat ze teveel verwachten :Y
Of dat er voor hem een andere corrigeer tactiek moet komen.

Maar ik ben het heel erg met Cantare eens dat ze best wel eens met meer duidelijkheid kunnen komen en aangeven hoe ze het doen en wat ze verwachten.
pi_119485970
De juf hier maakte er ook al een opmerking over dat Mex niet bleef zitten, maar dat was helemaal geen probleem. Hun eerste doel is om hem daar prettig te laten voelen. Ik hebgezegd dat ze het hem wel mochten leren om te blijven zitten:-)
In een kinderstoel is hij altijd heel geduldig, we eten vaak bij opa en dat houdt hij altijd goed vol en is ook stil bij het bidden, maar zodra hij los op een stoel zit blijft hij er af gaan.
Ik vind dat erg lastig om aan te leren. Consequent zijn en hem teug zetten staat leuk in een zinnetje, maar in het echt ben ik dan aan het worstelen met een driftig kind wat dus niet meer gaat eten. Ik kies dus voor de kinderstoel en de psz vind ik juist de plek waar ze dat beter kunnen leren.

Ze hebben ook kastjes in de psz waar hun naam op staat en hun jas en tas en hij heeft een laag kastje gekregen. Nu gaat ie dus steeds maar zn kastje om een slokje drinken te nemen en dat is ook niet de bedoeling eigenlijk, maar ze vind het niet erg.
Hij drinkt thuis ook de hele dag eigenlijk en veel ook, als het op is vraagt hij nieuw drinken en geef ik dat. Hoe doen jullie dat? Ook zo of hebben jullie drinkmomenten?
pi_119493588
bij ons hebben we allemaal standaard een beker drinken op tafel staan en geen vaste drinkmomenten. dat komt er gewoon uit voort dat ik dat zelf ook doe :)
pi_119493991
bijna heel de dag drinken op tafel. En als het op is en hij heeft dorst komt hij wel vragen om drinken :) of hij pakt t zelf uit de koelkast :D. (maar zelf inschenken doet hij niet , 1x gedaan ondanks dat ik nee zei, en er toen ging een boel chocomelk over m heen. :') ...)

Ik heb wel drinkmomenten geprobeerd maar hij heeft niet altijd dorst op dat moment en vind t ook zo stom dat hij dan maar dorst moet hebben tot het drinkmoment. :S en vergat het vaak :P hij drink niet de hele dag limo, dat scheelt ook wel. lust ook water en thee, das niet zo erg om af en toe een slok van te nemen.
pi_119494195
Hier vragen ze beide om drinken, als ze te weinig drinken dan zet ik het neer zodat ze gaan drinken.
De oudste is nu 4,5 en kan zelf water pakken. :)
pi_119494341
Ik heb voo E eigenlijk drinkmomenten, maar aangezien ze nauwelijks drinkt blijft de beker vervolgens wel erg lang staan in de hoop dat E toch nog wat neemt...

Ze werd trouwens om een uur of 6 wakker en heeft toen ons bed geterroriseerd. :') Fokwet.
pi_119495099
omg 6 uur... ga ik binnenkort ook weer krijgen. :(
Hier slaapt meneer ineens niet meer overdag :? dus sochtends komt ie pas rond 8 uur de kamer op. *O* (behalve op de psz dagen, dan moet ik m wakker maken :P) Wel jammer: heb zelf nu geen rust meer van 1 tot 3. Maarja je kan niet alles hebben :P
pi_119495303
Maar een slaapje nu nog is toch best laat nog? Mijn V sliep al met 1 jaar niet meer overdag -O-
pi_119495319
Sofie slaapt nog elke dag. Meestal zo rond de 2 uur.
*poef* nu is het weg
pi_119495342
Nu ben ik jaloers ;)
  donderdag 22 november 2012 @ 10:08:23 #76
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_119495369
De meeste kindjes slapen nog zeker tot 2,5 jaar een keertje 's middags dacht ik. :Y
pi_119495370
Volgens mij is het juist heel vroeg van v om daar mee te stoppen. En niet laat van de,rest.
*poef* nu is het weg
pi_119495380
Dat kan natuurlijk ook :D
  donderdag 22 november 2012 @ 10:15:14 #79
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_119495529
Tobias sliep met bijna 5 jaar nog elke vrije middag 8-) (woe-vrij-zat-én-zondagmiddag) Die stopte er pas mee 2 weken voordat ik moest bevallen :D Oké, die was dus érg laat met zijn middagslaapjes stoppen.
Ylana (2jr) is aan het overgaan naar om de dag een keertje slapen van ongeveer 5 kwartier. Behalve bij mijn ouders, daar slaapt ze makkelijk 2 uur :')
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_119495541
quote:
2s.gif Op donderdag 22 november 2012 10:05 schreef Pvoesss het volgende:
Maar een slaapje nu nog is toch best laat nog? Mijn V sliep al met 1 jaar niet meer overdag -O-
ravi slaapt meestal ook nog 's middags hoor, uitgezonderd de dinsdag wegens psz 's middags en wanneer we op een uitje zijn
pi_119495557
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 10:08 schreef Brighteyes het volgende:
De meeste kindjes slapen nog zeker tot 2,5 jaar een keertje 's middags dacht ik. :Y
selene had het tot zeker 3.5 jaar nog nodig hoor. die was de dag na psz 's middags echt niet te genieten :X
pi_119495570
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 10:08 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, wat mis ik dat. :').
pi_119495677
Hier allang geen middagslaapjes meer. Beide bij precies 2 jaar acuut gestopt.
al slaapt er nog wel eens 1 op de bank.
pi_119495721
Ik vind het heerlijk dat Sofie nog slaapt. Zo kan ik ook even liggen.
*poef* nu is het weg
pi_119495759
Ik schijn zelf nog een middagdutje gedaan te hebben tot ik naar school ging. Ook nu ben ik nog een slaapkop. E slaapt gelukkig ook nog 's middags. Soms zelfs wel 3 uur, als ik haar laat liggen, vooral na een KDV-ochtend. Maar ik merk wel dat ze nu 's ochtends vroeger uitgeslapen is (dat is, voor half 9 :P) dus beperk ik haar slaapje meestal tot ca. 1,5 uur.
pi_119495790
Ik vind deze leeftijd echt mega vermoeiend. :D. Zo rond de 6 jaar, dus. Tijdje terug kon je idd nog wel eens een uurtje op de bank ploffen tussendoor maar dat is nu echt geen optie meer (als ze thuis is).

PAPAPAPAPAPAPAPAPAPAPAPAPA!!!!!!!!!!!!!!11111111 :D.
pi_119495821
L slaapt thuis niet meer. Wel op de opvang en bij oma en opa. Da's een paar maanden geleden ineens omgedraaid.
pi_119495836
Ben benieuwd hoe dat hier straks gaat. E vraagt/krijgt niet constant aandacht en kan zichzelf erg goed vermaken, maar ik moet haar natuurlijk wel in de gaten houden. Ik had eigenlijk gehoopt dat dat laatste met 6 jaar iets minder zou zijn... :o Speelt jouw dochter helemaal niet (wat langer) zelf Luigi?
pi_119495873
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 10:28 schreef Cantare het volgende:
Ben benieuwd hoe dat hier straks gaat. E vraagt gelukkig niet constant aandacht en kan zichzelf erg goed vermaken, maar ik moet haar natuurlijk wel in de gaten houden. Ik had eigenlijk gehoopt dat dat laatste met 6 jaar iets minder zou zijn... :o
Mja die van ons is natuurlijk 'alleen' en moét zich ook wel met ons vermaken (als er geen vriendinnetje is, wat gelukkig wel heel vaak is). Plus ze is zo lekker enthousiast over alles dus wil alles vertellen en delen en vragen en weten :D. Leuk hoor maar aan het eind van de dag tolt je hoofd wel eens :D.
pi_119495910
Oh ik had net mn post geëdit, ik vroeg me af of ze niet (lang) zelf (dus alleen) speelt. :)
pi_119495955
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 10:32 schreef Cantare het volgende:
Oh ik had net mn post geëdit, ik vroeg me af of ze niet (lang) zelf (dus alleen) speelt. :)
Ach het is geen probleemgeval hoor ;). Soms kom je boven en zit ze al een half uur braaf met d'r Little Pet Shops te spelen. Maar al met al is het wel behoorlijk pittig. Maar dat zal wel blijven tot ze het huis uit zijn gok ik? :P.
pi_119496012
K*t ik zie nu pas dat ik in het peutertopic zit :'). Geen idee waarom.

As you were. :7.
pi_119496082
Of het blijft tot ze uit huis is... dat zou zomaar kunnen, nog pakweg een jaar of 12 te gaan. ;)

Mja, het valt me steeds weer op hoe verschillend kinderen zijn. Omdat de mijne altijd al extreem goed zelf heeft kunnen spelen, kan ik me niet voorstellen hoe het is als je steeds mee moet doen/moet vermaken/moet sturen. Ik hoop stiekem wel dat E zo "zelfstandig" blijft als ze nu is, maar goed, we'll see.
pi_119496151
E had trouwens gisteravond haar schoen gezet. Nou, dat concept gaat dus nog volledig langs haar heen. Vanochtend zat er een kadootje in en ze snapte er zó niks van, dat ze maar gewoon ging puzzelen. _O- Ze wilde het kadootje niet pakken, laat staan uitpakken, ze negeerde het compleet.
pi_119497224
Ik vond het vorig jaar ook moeilijk Cantare. Thomas zag de Sint op tv, maar vond dat niet zo interessant. Veel gehuil toen hij hem in het echt zag en zeker niet op zijn schoot gaan zitten.

Gisteren zei hij dat Sinterklaas zijn vriend is (op school geleerd volgens mij) en dat hij een tractor zal brengen. Hij mag hem wel gewoon aan de deur afgeven en moet niet binnenkomen, want hij is toch nog een beetje bang :D
pi_119497513
Wat leuk al die verschillen. V gaat helemaal uit zijn dak van Sinterklaas.
Zodra hij de boot zag hier in de haven riep hij blij SINNEKLAAS!!!!

Maar hij kijkt natuurlijk sinterklaasjournaal braaf met zijn zus mee en die maakt hem heel goed duidelijk hoe het werkt en wat het is.. :Y Ook met schoen zetten tilt hij het zo snel mogelijk naar de bank om uit te pakken O+

pi_119497704
Floris slaapt iedere dag nog zo'n 2/3 uur. Vanaf 1 uur/half 2 tot minimaal half 4. En s avonds ligt ie er om half 8 weer in. Tot half 9 de volgende dag. Meestal wel al eerder wakker, maar hij gaat dan spelen. Huilen/roepen dat ie eruit wil doet ie niet meer.
Ik denk wel dat ie in een groei/ontwikkelingsspurt zit, want pasgeleden sloeg ie regelmatig zn slaapje over. Hij gaat hard met alles op dit moment.
De dag na t kdv is ook meestal een dag dat ik weinig doe, dan merk ik dat ie ook echt moe is.

Zelf spelen kan ie ook goed. Ook wel fijn ;)

Schoen zetten vindt ie leuk. Vooral t kadootje uitpakken. Op tv is t leuk, maar van dichtbij denk ik wel iets minder :P
pi_119497793
quote:
2s.gif Op donderdag 22 november 2012 10:05 schreef Pvoesss het volgende:
Die was er vroeg bij zeg! :D toen sliep de mijne nog 2x overdag een uurtje ^^. Morgen is meneer 2,5 jaar en hij heeft al een poos dat hij vaak niet meer wil slapen overdag en dan weer een paar dagen bijna 3 uur K.O. overdag... Maar denk dat hij nu echt het slaapje niet meer nodig heeft. zoon van vriendin sliep nog tot 3,5 jaar overdag. :)

Edit: Sinterklaas is hier een hot item hoor. vorig jaar (1,5 jaar) keek hij de intocht en met pakjesavond stond er plots een zak vol cadeautjes in de kamer :D. Nou dat heeft hij onthouden! hahaha. Hier nu elke dag sint dit en piet dat en hij kan niet wachten tot de grote cadeautjes arriveren. :') .
pi_119498436
Lars is nu ruim 2,5 en slaapt nu al een maand of 3, 4 niet meer overdag... (Ja, inderdaad, precies toen ik zwanger werd, en zelf wel een middagdutje kon gebruiken... lekkere timing!) Hij slaapt 's nachts ongeveer van 8 tot 8, heeft er blijkbaar genoeg aan.
Op het kinderdagverblijf slaapt hij nog wel 's middags, maar zo'n dag is natuurlijk sowieso drukker, en als de andere kindjes gaan slapen, gaat hij rustig mee.

Sinterklaas boeit Lars nog helemaal niets.. Hij was me afgelopen weekend iets te snotterig en verkouden om lang buiten te gaan staan voor de echte intocht (en ik was zelf ook niet echt fit), dus we hadden ons genesteld voor de tv.. maar dat was vooral voor m'n man en mij, Lars heeft amper iets gezien want hij was druk aan het spelen met van alles. Dus wij hebben ons jaarlijkse 'herken-de-zwarte-piet'-spelletje weer gedaan... ;) Ik kon mijn lachen niet inhouden elk moment dat Jochem Myjer in beeld kwam...
pi_119498883
quote:
2s.gif Op donderdag 22 november 2012 11:31 schreef Pvoesss het volgende:
Wat leuk al die verschillen. V gaat helemaal uit zijn dak van Sinterklaas.
Zodra hij de boot zag hier in de haven riep hij blij SINNEKLAAS!!!!

Maar hij kijkt natuurlijk sinterklaasjournaal braaf met zijn zus mee en die maakt hem heel goed duidelijk hoe het werkt en wat het is.. :Y Ook met schoen zetten tilt hij het zo snel mogelijk naar de bank om uit te pakken O+

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wel een grote schoen, als dat pak erin past. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')