SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: BlessuresOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2012Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hier
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!![]()
Ik wist toch echt zeker dat ik de titel veranderd had.. mobiel
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
5 dagen split was wel lekker ja, maar geen tijd meer voor. Nu gewoon altijd full body
Voor zo lang als ik dat volhoud.Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Ik kom het hier ook volgen. Ik ben sinds een maandje of 2 weer begonnen met krachttraining. Het ging aanvankelijk goed maar vorige week met opruimen in huis een spiertje verrekt in mijn onderrug, waarna ik genoodzaakt was wat rust te nemen. Gisteren en vandaag de trainingen weer opgepakt.
De rug is nog gevoelig maar ik kon alles doen, squats, deadlifts, buikspieren en hyper extension, het gaf geen echte problemen.
Mijn probleem is vooral energie vinden om doordeweeks na werk nog te trainen, ik doe fysiek inspannend werk vaak ben ik hondsmoe en lig al om 21/22 uur op bed.
Nu train ik dus op zaterdag en zondag 1.5 uur per keer, en wil dit met 1x doordeweeks volhouden tot na de winter.![]()
Zeker niet veilig getild.quote:Op zondag 18 november 2012 16:47 schreef kaasplankje het volgende:
Ik kom het hier ook volgen. Ik ben sinds een maandje of 2 weer begonnen met krachttraining. Het ging aanvankelijk goed maar vorige week met opruimen in huis een spiertje verrekt in mijn onderrug, waarna ik genoodzaakt was wat rust te nemen. Gisteren en vandaag de trainingen weer opgepakt.Door je kniën, rug recht, schouderbladen lichtelijk ingetrokken, borst omhoog, en tillen maar.
Of toch du vader?![]()
Ik weet het, ik was de berging op aan 't ruimen en wilde een zware kartonnen doos onderin een kast schuiven. Die doos bleef hangen en ik stond er mee te hannesen in een klein hoekje. Stom.quote:Op zondag 18 november 2012 16:53 schreef Luchtkoker het volgende:
Zeker niet veilig getild.Door je kniën, rug recht, schouderbladen lichtelijk ingetrokken, borst omhoog, en tillen maar.
![]()
Neem een pre-workout 30-45 minuten voordat je gaat trainen.quote:Op zondag 18 november 2012 16:47 schreef kaasplankje het volgende:
Ik kom het hier ook volgen. Ik ben sinds een maandje of 2 weer begonnen met krachttraining. Het ging aanvankelijk goed maar vorige week met opruimen in huis een spiertje verrekt in mijn onderrug, waarna ik genoodzaakt was wat rust te nemen. Gisteren en vandaag de trainingen weer opgepakt.
De rug is nog gevoelig maar ik kon alles doen, squats, deadlifts, buikspieren en hyper extension, het gaf geen echte problemen.
Mijn probleem is vooral energie vinden om doordeweeks na werk nog te trainen, ik doe fysiek inspannend werk vaak ben ik hondsmoe en lig al om 21/22 uur op bed.
Nu train ik dus op zaterdag en zondag 1.5 uur per keer, en wil dit met 1x doordeweeks volhouden tot na de winter.![]()
Herkenbaar. Ik heb ook een jaar fysiek zwaar werk gedaan omdat ik gestopt was met school en dat voel je gewoon in je gains. Nu zit ik weer op school dus ik kan gelukkig mijn rust nog pakken, wanneer ik slecht slaap kruip ik na school gewoon een uurtje mijn nest in voordat ik ga trainen.quote:Op zondag 18 november 2012 16:47 schreef kaasplankje het volgende:
Nu train ik dus op zaterdag en zondag 1.5 uur per keer, en wil dit met 1x doordeweeks volhouden tot na de winter.
Wat ik deed (in dat jaar dat ik werkte) was meteen vanuit het werk naar de gym gaan, want zodra je thuis komt en even gaat zitten ben je vaak verkocht en moet je jezelf wel een hele hard schop onder je reet geven om nog naar de gym te gaan. Maar wanneer ik er dan eenmaal was dan verdween die vermoeidheid en kon ik gewoon hard trainen, even mijn hoofd leegmaken.![]()
In de vorm van cardio? Dat heb ik nl. heel niet nodig als " Ectomorph". Het grootste probleem is in de gym te geraken na het werk. Als ik er eenmaal ben maakt het niet meer uit, dan ga ik ervoor.quote:Op zondag 18 november 2012 17:01 schreef kevin_ het volgende:
Neem een pre-workout 30-45 minuten voordat je gaat trainen.
Ik ben meestal 18u of 18:30 thuis, en dan is eerst avondeten wel het beste. Maar na het avondeten en de douche kom ik niet meer het huis uit.
Ik kan wel iets van een eiwitshake nemen of iets anders weghappen, en dan na het trainen avondeten, maar dan eet ik te laat ben ik bang.![]()
Ram er voor het eten een cap caffeïne off een paar koppen koffie in als je daar een beetje gevoelig voor bent. Kan je net door die lamme after-dinner dip halen!quote:Op zondag 18 november 2012 17:08 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
In de vorm van cardio? Dat heb ik nl. heel niet nodig als " Ectomorph". Het grootste probleem is in de gym te geraken na het werk. Als ik er eenmaal ben maakt het niet meer uit, dan ga ik ervoor.
Ik ben meestal 18u of 18:30 thuis, en dan is eerst avondeten wel het beste. Maar na het avondeten en de douche kom ik niet meer het huis uit.
Ik kan wel iets van een eiwitshake nemen of iets anders weghappen, en dan na het trainen avondeten, maar dan eet ik te laat ben ik bang.
Ik ga ook regelmatig tussen 8 en 9 trainen, heerlijk!-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.![]()
Hij bedoelt pre-workout in de zin van no-xplode, noxi pro of een van de andere honderden merken.quote:Op zondag 18 november 2012 17:08 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
In de vorm van cardio? Dat heb ik nl. heel niet nodig als " Ectomorph". Het grootste probleem is in de gym te geraken na het werk. Als ik er eenmaal ben maakt het niet meer uit, dan ga ik ervoor.
Ik kan wel iets van een eiwitshake nemen of iets anders weghappen, en dan na het trainen avondeten, maar dan eet ik te laat ben ik bang.
Tijdelijk of af en toe een goede oplossing, maar cardio kan ook wonderen doen hoor..![]()
quote:Op zondag 18 november 2012 17:11 schreef VASND het volgende:
[..]
Ram er voor het eten een cap caffeïne off een paar koppen koffie in als je daar een beetje gevoelig voor bent. Kan je net door die lamme after-dinner dip halen!
Ik ga ook regelmatig tussen 8 en 9 trainen, heerlijk!'s Avonds koffie drinken doe ik nooit, ik reageer er nogal heftig op. Ik doe geen oog dicht 's nachts als ik 's avonds koffie gedronken heb.quote:Op zondag 18 november 2012 17:11 schreef VASND het volgende:
Ram er voor het eten een cap caffeïne off een paar koppen koffie in als je daar een beetje gevoelig voor bent. Kan je net door die lamme after-dinner dip halen!
Ik ga ook regelmatig tussen 8 en 9 trainen, heerlijk!
8 of 9 uur trainen is idd wel lekker, alleen ook dan heb ik er last van met slapen, door de training ben je dan nog tot laat op de avond wakker.
Ik weet nog steed niet wat het beste is; eerst iets kleins eten en dan trainen doordeweeks 's avonds en daarna diner of andersom.![]()
Voor mij was dat het beste. Ik werkte tot 17:30 uur, at dan op het werk twee broodjes kipfilet/tonijn/ei en nam een wheyshake. Op de fiets at ik nog een banaan en dan ging ik trainen. Vervolgens at ik thuis nog warm, met een bak kwark met twee handjes cashewnoten als toetje.quote:Op zondag 18 november 2012 18:08 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
[..]
's Avonds koffie drinken doe ik nooit, ik reageer er nogal heftig op. Ik doe geen oog dicht 's nachts als ik 's avonds koffie gedronken heb.
8 of 9 uur trainen is idd wel lekker, alleen ook dan heb ik er last van met slapen, door de training ben je dan nog tot laat op de avond wakker.
Ik weet nog steed niet wat het beste is; eerst iets kleins eten en dan trainen doordeweeks 's avonds en daarna diner of andersom.![]()
Deze man leeft voor die shitquote:Op zondag 18 november 2012 18:18 schreef ZetaOS het volgende:
Beetje actueel te doen, een Palestijnse bodybuilder.
[ afbeelding ]![]()
ZetaOS![]()
![]()
Misschien een idee om het avondeten over te slaan tot na je training.quote:Op zondag 18 november 2012 17:08 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik kan wel iets van een eiwitshake nemen of iets anders weghappen, en dan na het trainen avondeten, maar dan eet ik te laat ben ik bang.![]()
Ik ben ook vaak pas 19.00 thuis. Ik neem dan wat lichts voor het trainen (yoghurt, salade of whey) en dan na trainen thuis eten. Skip ik wel de late snackDat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Weet iemand nog chill bulkvoedsel?
Zit 5 dagen in de week op stage, kan tussen de middag naar de winkel maar mijn inspiratie is een beetje op.. Heb beschikking over magnetron en oven.
Dingen die ik al eet: pizza, tosti's, vis, frikandelbroodjes, pinda's, chinees voedsel, kwark, bapao, pannenkoek noem maar op..
Maar heb meer nodig, hou van afwisseling![]()
![]()
Jemig daar noem je bijna al het bestaande voedsel al op.quote:Op zondag 18 november 2012 20:06 schreef robben93 het volgende:
Zit 5 dagen in de week op stage, kan tussen de middag naar de winkel maar mijn inspiratie is een beetje op.. Heb beschikking over magnetron en oven.
Dingen die ik al eet: pizza, tosti's, vis, frikandelbroodjes, pinda's, chinees voedsel, kwark, bapao, pannenkoek noem maar op..
Ga eitjes koken denk ik, eet ook makkelijk wegquote:Op zondag 18 november 2012 20:09 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Jemig daar noem je bijna al het bestaande voedsel al op.![]()
Vind je?quote:Op zondag 18 november 2012 20:19 schreef robben93 het volgende:
[..]
Ga eitjes koken denk ik, eet ook makkelijk weg![]()
Hmm, ik vind het niet echt makkelijk weg eten eigenlijk. Wel fijn spul om als ontbijt op brood te eten vind ik.quote:![]()
Ik vraag me af wat je aan frikandel broodjes, pizza's en bapao's hebt als je wilt bulken.quote:Op zondag 18 november 2012 20:06 schreef robben93 het volgende:
Maar heb meer nodig, hou van afwisseling
Dat is toch geen gezond voedsel voor een sporter?![]()
Definieer gezond.quote:Op zondag 18 november 2012 21:26 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat je aan frikandel broodjes, pizza's en bapao's hebt als je wilt bulken.
Dat is toch geen gezond voedsel voor een sporter?
Krijgen we deze discussie weer..
Bodybuilding #1
Hardlopen #2![]()
Ik haak net in dus ben onbekend met discussies in vorige reeksen.quote:Op zondag 18 november 2012 21:35 schreef Kerol het volgende:
Definieer gezond.
Krijgen we deze discussie weer..
Maak dan een salade niçoise ofzo. Of een grote pan chili con carne en vries wat je over hebt in.![]()
Waarom? Iifym..quote:Op zondag 18 november 2012 21:37 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik haak net in dus ben onbekend met discussies in vorige reeksen.
Maak dan een salade niçoise ofzo. Of een grote pan chili con carne en vries wat je over hebt in.Bodybuilding #1
Hardlopen #2![]()
kCal-dichte snacks worden nog wel eens gebruikt om boven het onderhoud te kunnen komen. Vanuit netto spieraanzet-oogpunt is het beter om ongezond 500kCal te eten om er boven te komen dan het met salades niet te halen.quote:Op zondag 18 november 2012 21:37 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik haak net in dus ben onbekend met discussies in vorige reeksen.
Maak dan een salade niçoise ofzo. Of een grote pan chili con carne en vries wat je over hebt in.
Buiten noobgains en spiergeheugen gains is dat de enige manier om (spier)massa aan te kunnen zetten.
Ideaal zou natuurlijk zijn met 'gezond' eten die veelal 3000+kCals te halen maar dat is voor veel mensen te duur en te arbeidsintensief.-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Zijn gewoon makkelijke kcals. Ik ben nu ook weer clean aan het eten, maar ik deed dat ook wel eens. Heb nu ook wel een redelijke bulkpens waar ik me ook aan begin te ergeren. Gelukkig groeit de rest ook.quote:Op zondag 18 november 2012 21:26 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat je aan frikandel broodjes, pizza's en bapao's hebt als je wilt bulken.
Dat is toch geen gezond voedsel voor een sporter?
Maar vanaf morgen maar weer eens cardio gaan doen![]()
Oké je hebt wel een punt. Toch vind ik het vreemd dat je junkfood gaat eten om aan je caloriebehoefte te komen. Nu snap ik best dat niet iedereen zin heeft om een uur in de keuken te staan om wat klaar te maken maar ik denk dat je met ander voedsel dan die rommel ook aan die 3000 kCals komen kan. Het is nu winter en de Hollandse keuken kan je wel een handje helpen.quote:Op zondag 18 november 2012 21:48 schreef VASND het volgende:
[..]
kCal-dichte snacks worden nog wel eens gebruikt om boven het onderhoud te kunnen komen. Vanuit netto spieraanzet-oogpunt is het beter om ongezond 500kCal te eten om er boven te komen dan het met salades niet te halen.
Buiten noobgains en spiergeheugen gains is dat de enige manier om (spier)massa aan te kunnen zetten.
Ideaal zou natuurlijk zijn met 'gezond' eten die veelal 3000+kCals te halen maar dat is voor veel mensen te duur en te arbeidsintensief.
Ik zou gaan bulken met:
erwtensoep
bruine bonensoep
stamppot hutspot/boerenkool/zuurkool/andijvie etc.
meergranen pannenkoeken met 4 eieren
roti kip kerrie
Chili con carne met rijst
rijstepap
havermout
spaghetti of macaroni bolognese of anders
Snacks:
eierkoeken
mueslibollen
[ Bericht 0% gewijzigd door kaasplankje op 18-11-2012 22:31:06 ]![]()
3000kcal is dan ook niet zo heel moeilijk. Het wordt wat anders als je naar de 4 of 5000kcal per dag gaat.![]()
Ben benieuwd of Edwin 'die ouwe zei dat ik 7000 kcal moest gaan eten' de powerlifter al aan z'n schransdieet is begonnen
Confidence through competence![]()
Hij heeft blijkbaar geen tijd meer om te posten, dus hij zal wel in de keuken leven tegenwoordig.quote:Op zondag 18 november 2012 22:31 schreef Stereotomy het volgende:
Ben benieuwd of Edwin 'die ouwe zei dat ik 7000 kcal moest gaan eten' de powerlifter al aan z'n schransdieet is begonnen![]()
Spareribsquote:Op zondag 18 november 2012 20:06 schreef robben93 het volgende:
![]()
vrouwenquote:Op zondag 18 november 2012 22:44 schreef Ethanolic het volgende:
Ondertussen op Tumblr:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
![]()
Kun je ook lekker een blok transvet naar binnen werken.. Waarom? Tsja, iifym. Zelf weten natuurlijk, maar je hebt ook vitamine e.d. nodig, die vind je niet in pizza's volgensmij.quote:![]()
Oja, het is inmiddels 2 weken geleden dat we daar met ze allen zo om gelachen hebben.quote:Op zondag 18 november 2012 22:31 schreef Stereotomy het volgende:
Ben benieuwd of Edwin 'die ouwe zei dat ik 7000 kcal moest gaan eten' de powerlifter al aan z'n schransdieet is begonnen
Hij heeft dus al 2 kilo spier aangemaakt, terwijl wij hier rondhingen.![]()
Pizza is groentequote:Op maandag 19 november 2012 00:08 schreef Shefkee het volgende:
[..]
Kun je ook lekker een blok transvet naar binnen werken.. Waarom? Tsja, iifym. Zelf weten natuurlijk, maar je hebt ook vitamine e.d. nodig, die vind je niet in pizza's volgensmij.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
FUARK als je lean wordt, gaat natrium wel meespelen zeg. Gisteren een halve pan paella leeg zitten bunkeren. Veel carbs en natrium; gelijk een kilo vocht erbij deze ochtend. Ziet er niet uit
[ Bericht 1% gewijzigd door star_gazer op 19-11-2012 01:26:08 ]"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Patat en chips ookquote:quote:
Beef Jerky is ook mooi voer."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Ik heb het nooit geprobeerd, maar ik heb begrepen dat je het zelf kunt maken door reepjes biefstuk in de oven te drogen.quote:"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Heb ik ook eens gedaan, was zeker goed te eten! (Y)quote:Op maandag 19 november 2012 03:09 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik heb het nooit geprobeerd, maar ik heb begrepen dat je het zelf kunt maken door reepjes biefstuk in de oven te drogen."If you do what you always did, then you will get what you always got."
Biefstuk is gelukkig wel een van de goedkopere vleessoorten.quote:Op maandag 19 november 2012 03:09 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik heb het nooit geprobeerd, maar ik heb begrepen dat je het zelf kunt maken door reepjes biefstuk in de oven te drogen.BEASTMODE![]()
Hoe doe je dat dan precies?quote:Op maandag 19 november 2012 07:52 schreef Pastapipos het volgende:
[..]
Heb ik ook eens gedaan, was zeker goed te eten! (Y)If not now, then when.![]()
Dit dus.quote:Op maandag 19 november 2012 00:08 schreef Shefkee het volgende:
[..]
Kun je ook lekker een blok transvet naar binnen werken.. Waarom? Tsja, iifym. Zelf weten natuurlijk, maar je hebt ook vitamine e.d. nodig, die vind je niet in pizza's volgensmij.
Uiteindelijk gaat het om de voedingswaarde van wat je eet en niet om het aantal kCals.
Je wilt dat wasbordje en geen dikke vette bierpens.![]()
Tijdens de bulk is het wel disregard abs natuurlijk. Laatst nog zo'n powerlifter op misc, probeerde het topic te vinden, maar is me niet gelukt. Iig had die gast tot 400lbs gebulkt en daarna pas cut. Was echt een Jabba the Hut gewoon.![]()
Ik las ergens dat een powerlifter op zijn sterkst is tussen de 140 en 150 kilo. Als dat daadwerkelijk zo is begrijp ik dat overdreven bulken nooit zo goed. Het schijnt je geen extra kracht te geven.quote:Op maandag 19 november 2012 11:10 schreef Sapstengel het volgende:
Tijdens de bulk is het wel disregard abs natuurlijk. Laatst nog zo'n powerlifter op misc, probeerde het topic te vinden, maar is me niet gelukt. Iig had die gast tot 400lbs gebulkt en daarna pas cut. Was echt een Jabba the Hut gewoon.![]()
Heb een bovenarmblessure en kan nu niks doen behalve mijn benen trainen met leg press en cardio fietsen![]()
![]()
Als je Auschwitz-abs wil krijgen ja.quote:Op maandag 19 november 2012 10:59 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dit dus.
Uiteindelijk gaat het om de voedingswaarde van wat je eet en niet om het aantal kCals.
Je wilt dat wasbordje en geen dikke vette bierpens.This isn't even my final form.![]()
Bitches be mirin' my stretchmarks and excess skin.quote:Op maandag 19 november 2012 11:10 schreef Sapstengel het volgende:
Tijdens de bulk is het wel disregard abs natuurlijk. Laatst nog zo'n powerlifter op misc, probeerde het topic te vinden,
maar is me niet gelukt. Iig had die gast tot 400lbs gebulkt en daarna pas cut. Was echt een Jabba the Hut gewoon."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Tja, als je van de patatgeneratie bent is het ook moeilijk te definiëren wat gezonde voeding precies omvat.quote:Op maandag 19 november 2012 12:05 schreef Levolution het volgende:
[..]
Als je Auschwitz-abs wil krijgen ja.![]()
quote:Op maandag 19 november 2012 12:55 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Tja, als je van de patatgeneratie bent is het ook moeilijk te definiëren wat gezonde voeding precies omvat.
De newbie maakt zich schuldig aan het Dunning-Kruger effect.This isn't even my final form.![]()
Ten eerste ben ik geen newbie, ten tweede heb ik een andere mening als een paar posters hier. Als een paar van jullie denken goed bezig te zijn door te bulken met junkfood, moet je dat lekker zelf weten, ik vind het onzin en ben niet van plan mijn mening daarover onder stoelen of banken te schuiven.quote:Op maandag 19 november 2012 13:14 schreef Levolution het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De newbie maakt zich schuldig aan het Dunning-Kruger effect.
![]()
![]()
ik bulk met bierquote:Op maandag 19 november 2012 13:19 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ten eerste ben ik geen newbie, ten tweede heb ik een andere mening als een paar posters hier. Als een paar van jullie denken goed bezig te zijn door te bulken met junkfood, moet je dat lekker zelf weten, ik vind het onzin en ben niet van plan mijn mening daarover onder stoelen of banken te schuiven.
u mirin ?![]()
Prima voedingswaarde toch en als je niet over je caloriebehoefte gaat behoudt je ook nog eens je wasbordje. Je wil geen dikke vette bierpens.quote:This isn't even my final form.![]()
Ik zit al langer op Fok dan jij en ik train al langer dan jou want ik ben veel ouder.quote:Op maandag 19 november 2012 13:23 schreef Levolution het volgende:
Prima voedingswaarde toch en als je niet over je caloriebehoefte gaat behoudt je ook nog eens je wasbordje. Je wil geen dikke vette bierpens.
Newbie.
En bier is lekker en een prima hersteldrankje trouwens.![]()
Vertel eens hoe lang je traint en meteen je stats?quote:Op maandag 19 november 2012 13:27 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik zit al langer op Fok en ik train al langer dan jou want ik ben veel ouder.
Newbie.
En bier is lekker en een prima hersteldrankje trouwens.This isn't even my final form.![]()
Ik denk ongeveer 21 jaar nu. Krachttraining is altijd wel mijn 2e sport geweest.quote:Op maandag 19 november 2012 13:28 schreef Levolution het volgende:
Vertel eens hoe lang je traint en meteen je stats?
Ik ben momenteel iets te licht, 73kg bij 1.81. Heb een vetpercentage van onder 10% Laatste meting was 7% met huidplooimeting.
Echt sterk ben ik nooit geweest maar dat is een beetje mijn lichaamsbouw. Schwarzenegger postuur zal ik nooit krijgen zonder steroïden. Ik zal het er maar mee moeten doen.![]()
Waarom roep je dan dat je ouder bent en langer traint?quote:Op maandag 19 november 2012 13:34 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik denk ongeveer 21 jaar nu. Krachttraining is altijd wel mijn 2e sport geweest.
Ik ben momenteel iets te licht, 73kg bij 1.81. Heb een vetpercentage van onder 10% Laatste meting was 7% met huidplooimeting.
Echt sterk ben ik nooit geweest maar dat is een beetje mijn lichaamsbouw. Schwarzenegger postuur zal ik nooit krijgen zonder steroïden. Ik zal het er maar mee moeten doen.
Natuurlijk moet iedereen ergens beginnen, maar roep dat dan niet als het gewoon leugens zijn.This isn't even my final form.![]()
Omdat ik in je profiel gekeken heb en daar staat je geboortedatum in, klopt die dan niet?quote:Op maandag 19 november 2012 13:37 schreef Levolution het volgende:
Waarom roep je dan dat je ouder bent en langer traint?
Natuurlijk moet iedereen ergens beginnen, maar roep dat dan niet als het gewoon leugens zijn.![]()
Laat eens zien welke post?quote:Op maandag 19 november 2012 13:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Omdat ik in je posthistorie gekeken heb en daar staat je geboortedatum in, klopt die dan niet?
In mijn profiel/fobo staat het juiste jaartal (1989).
Ninja edit van posthistorie naar profiel. Moeilijk hè, rekenen?
This isn't even my final form.![]()
Mijn eiwitjes zijn op en daarom heb ik in het kader van de TT 700ml chocomel gedronken en 6 boterhammen pindakaas #yolo #obeseDeathlift or Die.![]()
helemaal toppie meid !quote:Op maandag 19 november 2012 13:39 schreef Ethanolic het volgende:
Mijn eiwitjes zijn op en daarom heb ik in het kader van de TT 700ml chocomel gedronken en 6 boterhammen pindakaas #yolo #obese
Goed bezig![]()
![]()
Wel, ik ben van '76.quote:Op maandag 19 november 2012 13:38 schreef Levolution het volgende:
Laat eens zien welke post?
In mijn profiel/fobo staat het juiste jaartal (1989).
Maar daar gaat het hier niet over.![]()
![]()
Excuseer, ik las dat je 21 jaar oud was.quote:Op maandag 19 november 2012 13:40 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wel, ik ben van '76.
Maar daar gaat het hier niet over.!
Maar dan heb je wel behoorlijk weinig bereikt in die 21 jaar.This isn't even my final form.![]()
Dankju babe nwlyquote:Op maandag 19 november 2012 13:39 schreef Weissman het volgende:
[..]
helemaal toppie meid !
Goed bezigDeathlift or Die.![]()
Klopt, qua gewichtstoename wel iig als je dat bedoelt. Het is ook mijn 2e sport en het zou erg onhandig zijn al die kilo's mee te torsen als ik moet koersen. Ik train ook met andere schema's dan bodybuilders of powerlifters. Toch train ik graag met die mannen want ik kan veel van ze opsteken.quote:Op maandag 19 november 2012 13:41 schreef Levolution het volgende:
Excuseer, ik las dat je 21 jaar oud was.!
Maar dan heb je wel behoorlijk weinig bereikt in die 21 jaar.
Sterker worden is goed voor mij maar als ik teveel aan krachttraining doe word ik er juist trager van.
Ik train dus met specifieke doelen, ik bulk soms wel periodes, dat is wel om massa te kweken zei het dan een stuk minder dan de meesten hier.
[ Bericht 0% gewijzigd door kaasplankje op 19-11-2012 13:53:31 ]![]()
We ooit op dagelijks ~5000kCal gezeten?quote:Op maandag 19 november 2012 13:46 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Klopt, qua gewichtstoename wel iig als je dat bedoelt. Het is ook mijn 2e sport en het zou erg onhandig zijn al die kilo's mee te torsen als ik moet koersen. Ik train ook met andere schema's dan bodybuilders of powerlifters. Toch train ik graag met die mannen want ik kan veel van ze opsteken.
Sterker worden is goed voor mij maar als ik teveel aan krachttraining doe word ik er juist trager van.
Ik train dus met specifieke doelen, ik bulk soms wel periodes, dat is wel om massa te kweken zei het dan een stuk minder dan de meesten hier.-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Hoewel los van elkaar te rekenen gaat het om goede gezondheid natuurlijk om allebei. Echter, je kunt aan de ene kant niet deficiënt zijn in micronutrienten, maar tóch teveel kcals binnen krijgen, wat leidt tot:quote:Op maandag 19 november 2012 10:59 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dit dus.
Uiteindelijk gaat het om de voedingswaarde van wat je eet en niet om het aantal kCals.... en de daarbij horende problemen op lange termijn zoals insuline resistentie, hoge triglycerides, laag HDL/LDL ratio etc.quote:Je wilt dat wasbordje en geen dikke vette bierpens.
[ Bericht 0% gewijzigd door Stereotomy op 19-11-2012 15:15:23 ]Confidence through competence![]()
Iemand hier ervaring met Reverse Pyramid?
Ben er laatst namelijk mee begonnen maar daar haalde ik bij het 3e setje BP een rep count van 9. Dit is net buiten de limiet dat ik wil (6-8). Maar bij de eerste set haalde ik net 6 reps. Omdat ik hier nog 2 reps bij wil krijgen voordat ik het gewicht verhoog, moet ik dan het gewicht van de derde (en tweede?) set iets verhogen?
Dus:
set 1: 67.5kg
set 2: 60kg
set 3: 55 maar nu 57,5kg omdat ik met 55 9 reps haalde?![]()
Geen idee, ik reken dat nooit uit eigenlijk.quote:Op maandag 19 november 2012 14:25 schreef VASND het volgende:
We ooit op dagelijks ~5000kCal gezeten?
Hoeveel kCals is 16 bruine boterhammen (met worst en kaas bijv.) en een dubbele portie avondeten?
Dat zal de max zijn ongeveer.![]()
Weer zo'n dag dat ik blijf vreten
En ik moet juist van het vet af. Misschien wat minder zwaar trainen
Gisteren full-body met nadruk benen/rug.
Vorige week ook en de dag erna bunkeren als een bootwerker.Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
16 volkoren boterhammen zijn ongeveer 1200kcal exclusief beleg.quote:Op maandag 19 november 2012 15:35 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Geen idee, ik reken dat nooit uit eigenlijk.
Hoeveel kCals is 16 bruine boterhammen (met worst en kaas bijv.) en een dubbele portie avondeten?
Dat zal de max zijn ongeveer.![]()
Je kunt dweilen, maar beter is die kraan af te stemmen met je dweilwerk.quote:Op maandag 19 november 2012 15:41 schreef stinkie het volgende:
Weer zo'n dag dat ik blijf vreten
En ik moet juist van het vet af. Misschien wat minder zwaar trainen
Gisteren full-body met nadruk benen/rug.
Vorige week ook en de dag erna bunkeren als een bootwerker.Confidence through competence![]()
Ben even bezig geweest met een schema; Twijfel voornamelijk nog over de rugdag.
Wat is jullie eerste indruk?
https://www.dropbox.com/s/zjljckv32o670pk/Schema.png![]()
[braceyourselfdagboekshit] Na 5 dagen weer de sportschool ingegaan, komt zo'n kerel die ik al een tijd ken naar me toe: "Ben jij spooky aan het doen?" Ik:"Wat? Hoezo? Hij:"Ik heb al van 3 man gehoord dat jij aan de anabolen zit". Ik:haha nee man ik heb die shit niet nodig, gewoon discipline man. [/dagboek]
![]()
![]()
Wazig. Had ik een keer bij de huisarts. Kom ik voor een hartfilmpje, vragen ze of ik steroiden gebruik... Blijkbaar komen er verder alleen uitgezakte of graatmagere mannenquote:Op maandag 19 november 2012 15:58 schreef SunTzu het volgende:
[braceyourselfdagboekshit] Na 5 dagen weer de sportschool ingegaan, komt zo'n kerel die ik al een tijd ken naar me toe: "Ben jij spooky aan het doen?" Ik:"Wat? Hoezo? Hij:"Ik heb al van 3 man gehoord dat jij aan de anabolen zit". Ik:haha nee man ik heb die shit niet nodig, gewoon discipline man. [/dagboek]
"Happiness is not getting more, but wanting less"![]()
Heb het toen gegoogled, was in ieder geval eerst marineren en daarna een halve dag in de oven bijna. Heel dunne reepjes maken, eerst ff in de vriezer kan daarmee helpen.quote:"If you do what you always did, then you will get what you always got."
Hey Stereo, ik las op bb.com een topic waarbij iemand zei dat hij al tijden op laag (10-11%) bodyfat zat maar een zwaar #YOLO dieet volgde, dus een "dirty" dieet (jaja, in b4 wat is dirty en clean, maar voedsel rijk in transvetten, zeer hoge dosissen verzadigde vetten, veel extreem hoog GI voedsel, etc).quote:Op maandag 19 november 2012 14:54 schreef Stereotomy het volgende:
... en de daarbij horende problemen op lange termijn zoals insuline resistentie, hoge triglycerides, laag HDL/LDL ratio etc.
Deze had bloedwaardes laten testen en bleek dat de triglyceride niveaus through the roof waren. Diegene zei dat zijn dokter had gezegd dat je er inderdaad uit kan zien als een atleet op laag bodyfat, maar dat je alsnog 'van binnen' het lichaam van een vetzak kan hebben met alle risico's van dien.
Ik vind het een raar verhaal, maar het klonk ergens wel enigszins plausibel. Gedachten?
Of toch du vader?![]()
Zelfde vragen krijg je ook snel bij Paleo, omdat het uiteindelijk een high fat low carb dieet is. Toch ben ik benieuwd naar de meningen van Stereo, Diabox, Zith en Levo.![]()
Dat kan, want je gezondheid is niet alleen een functie van een hoog bf%, maar ook een afspiegeling van wat je de laatste tijd gegeten hebt, en dan met name of je boven of onder onderhoud eet, de hoeveelheid carbs (sterkst gecorreleerd aan triglyceride niveaus) en de type vetten.quote:
Iemand die nu een momentopname bloedwaardes maakt, en daarna een week lang 'dirty' (ja ik gebruik hem ook maar even) gaat schransen en dan nog een keer bloedwaardes gaat testen, krijgt een behoorlijke verslechtering te zien.Confidence through competence![]()
Dat kan inderdaad heel goed, valt niet eens echt tegen te spreken denk ik. De vraag is alleen wat de echte oorzaak is: zijn dieet, of genetisch factoren (of een combinatie van beide natuurlijk)?
Of wélk aspect van zijn dieet, komt het wel door de verzadigde vetten, of alleen door de transvetten? Dat soort vragen komen er dan op en dan wordt het moeilijker.
This isn't even my final form.![]()
high fat, low carb én lowish kcal én hoog in de micronutrienten.quote:Op maandag 19 november 2012 16:27 schreef Weissman het volgende:
Zelfde vragen krijg je ook snel bij Paleo, omdat het uiteindelijk een high fat low carb dieet is. Toch ben ik benieuwd naar de meningen van Stereo, Diabox, Zith en Levo.
Ik zeg nadrukkelijk 'lowish kcal' omdat van de meeste mensen de setpoint voor hun lichaamsgewicht, als ze 'tot verzadiging' Paleo eten, op een relatief laag bf% vinden. Terwijl de setpoint als je 'tot verzadiging' normaal / dirty / fabrieksvoedsel zou eten, je op een relatief hoog bf% komt met de bijbehorende slechte bloedwaardes.
Dan kom je weer op het terrein van o.a. Stephan Guyenet uit: waarom wil je nadat je tot verzadiging hebt gegeten, niet meer 50 kcal aan sla naar binnen werken maar wel 300 kcal aan Dame Blanche?Confidence through competence![]()
Ik heb eenzelfde eens gezien in een tv-programma waar een dikkerdje en een dunnertje worden geholpen op een normaal gewicht te komen. Die dunnert woog 50 kilo ofzo, echt Auschwitz dun. At alleen maar frikandelbroodjes, hamburgers en marsen. Had een cholesterol level van een morbide obesitas patiënt.quote:Op maandag 19 november 2012 16:21 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Hey Stereo, ik las op bb.com een topic waarbij iemand zei dat hij al tijden op laag (10-11%) bodyfat zat maar een zwaar #YOLO dieet volgde, dus een "dirty" dieet (jaja, in b4 wat is dirty en clean, maar voedsel rijk in transvetten, zeer hoge dosissen verzadigde vetten, veel extreem hoog GI voedsel, etc).
Deze had bloedwaardes laten testen en bleek dat de triglyceride niveaus through the roof waren. Diegene zei dat zijn dokter had gezegd dat je er inderdaad uit kan zien als een atleet op laag bodyfat, maar dat je alsnog 'van binnen' het lichaam van een vetzak kan hebben met alle risico's van dien.
Ik vind het een raar verhaal, maar het klonk ergens wel enigszins plausibel. Gedachten?Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Dat krijg je in een maatschappij waar dun = gezond.quote:Op maandag 19 november 2012 16:42 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik heb eenzelfde eens gezien in een tv-programma waar een dikkerdje en een dunnertje worden geholpen op een normaal gewicht te komen. Die dunnert woog 50 kilo ofzo, echt Auschwitz dun. At alleen maar frikandelbroodjes, hamburgers en marsen. Had een cholesterol level van een morbide obesitas patiënt.![]()
Ik denk dat parboiled iets hoger zal zijn dan zilvervlies, maar niet iets waar je je zorgen om moet maken, zeker als je niet de rijst puur maar in een gerecht consumeert met met name vetten.quote:Op maandag 19 november 2012 15:46 schreef Weissman het volgende:
Stereo, weet jij het verschil qua GI tussen parboiled rijst en zilvervlies ?
Het belang van gemeten GI van volkorenproducten vs. zonder bran producten is imo ook een beetje overhyped. Je kunt er in de praktijk weinig mee, omdat je ze altijd in een gerecht eet en bijna nooit puur. En dan nog is het verschil vaak te verwaarlozen.Confidence through competence![]()
Sowieso volgen de risico's een J-vormige curve:
(als voorbeeld, weet niet of die grafiek klopt)
Te hoog is niet goed, maar te laag is zeker ook niet goed.Confidence through competence![]()
Ben ziek, gelijk hongergevoel naar de klote. Baal er echt van dat ik zo weinig heb gegeten laatste dagen ging eindelijk de goede richting op.
Waar kopen jullie trouwens jullie noten, hier in de supermarkt zag ik alleen ongezouten niet ongeroosterd en allemaal in van die kleine plastic bakjes, nog best prijsig ook.No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Ik kreeg een tip hier om ze op de markt te halen. Sindsdien haal ik altijd ongezouten macadamiamix 200 gram voor 3 nogwat.quote:Op maandag 19 november 2012 17:07 schreef esv7 het volgende:
Ben ziek, gelijk hongergevoel naar de klote. Baal er echt van dat ik zo weinig heb gegeten laatste dagen ging eindelijk de goede richting op.
Waar kopen jullie trouwens jullie noten, hier in de supermarkt zag ik alleen ongezouten niet ongeroosterd en allemaal in van die kleine plastic bakjes, nog best prijsig ook.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: