abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119722015
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 18:03 schreef Haushofer het volgende:
Ik krijg nou de indruk dat alleen omwille van de negatieve aspecten van religie, en het Christendom in het bijzonder, je je al die jaren verdiept hebt in de geschiedenis van het Christendom en de bijbel.

Dat lijkt me nogal eenzijdig.
Aan alles zitten zowel positieve als negatieve kanten, maar als de negatieve kanten ruimschoots de positieve overtreffen is dit reden genoeg deze te veroordelen, zeker als dit op een leugen gebaseerd is.
quote:
Dat willen we allemaal, denk ik. Maar denk je dat je met jouw aanpak en benadering fundamentalistische Christenen hun wereldbeeld kunt laten nuanceren? Ik denk namelijk dat je daar dan nogal in tekort schiet.
Omdat ik dit niet zie als een gezellige ervaring ? Leg me maar eens uit waar ik tekort schiet.

quote:
Ik krijg bij jou sterk de indruk dat je die fundamentalistische opvattingen van bepaalde Christenen moeilijk kunt loskoppelen van de tekst zelf. Probeer de teksten eens te lezen zonder dat je dit soort opvattingen of de negatieve geschiedenis van het Christendom in gedachten houdt, zou ik zeggen. Mocht je dat nog niet gedaan hebben
Ik maak geen vakjes voor enerzijds gematigde of fundamentalistische christenen. Ben je nu wél gesteld op het indelen in vakjes, nu dat het je uitkomt ?

quote:
Het mooie van bijvoorbeeld een Bijbels scheppingsverhaal is dat het laat zien hoe mensen toendertijd de schepping interpreteerden. Ik kan er natuurlijk ook allerlei etymologische en historisch-vergelijkende analyses op loslaten, maar dat is slechts 1 benadering.
Het scheppingsverhaal geeft wel aanleiding tot het promoten van het creationisme. Historisch gezien, en dit is zeker voor mij de enige benadering, is dit een Sumerisch epos wat totaal misvormd is bij het overnemen door de Judeeërs in hun religie. Voor de rest mag je voor mijn part daar nog eeuwig over zweefkezen.
pi_119722026
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 19:15 schreef ATON het volgende:

[..]

Er zijn wel meerdere relschoppers ( door de ogen van de Romeinen ) gekruisigd. Dit is nog helemaal geen bewijs dat deze Jezus bestaan heeft. Je kan ook niet verwachten dat de joden een gekruisigde kunnen zien als een messias.
Maar er waren Joden en iets later joodse christenen die Jezus zagen als de messias, wat absurd zomaar aan te nemen als Jood in die tijd tenzij Jezus daadwerkelijk aan het kruis is geslagen en er een kern van volgelingen is gebleven die zijn blijven geloven dat Jezus hun messias was.
Ondanks de zeer vernederende dood die Jezus had ondervonden aan de hand van de Romeinen.
pi_119722204
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 18:23 schreef Mr.44 het volgende:
Wat het erop doet lijken dat Paulus denkt dat Jezus nog tijdens hun leven terug zal komen

Dus Paulus was misschien niet volledig in de eerdere brief en heeft extra uitleg gegeven, hij was van standpunt veranderd of hij heeft het niet eens geschreven.
Paulus heeft het hier helemaal niet over Jezus, maar over Christus, de Here. ( zijn mystieke versie ).
pi_119722481
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 19:32 schreef ATON het volgende:

[..]

Paulus heeft het hier helemaal niet over Jezus, maar over Christus, de Here. ( zijn mystieke versie ).
Waarom zou het in deze briefen een ander christus zijn dan de Jezus christus uit de brief aan de Romeinen.
pi_119722717
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 19:29 schreef Mr.44 het volgende:
Maar er waren Joden en iets later joodse christenen die Jezus zagen als de messias, wat absurd zomaar aan te nemen als Jood in die tijd tenzij Jezus daadwerkelijk aan het kruis is geslagen en er een kern van volgelingen is gebleven die zijn blijven geloven dat Jezus hun messias was.
Ondanks de zeer vernederende dood die Jezus had ondervonden aan de hand van de Romeinen.
Als je met ' joden ' vrome joden bedoeld is dit niet zo. Als het gehelleniseerde joden ( joodse christenen ) betreft waren dit volgelingen van Paulus ( en co. ) die er een spirituele mysterie-religie van gemaakt hebben en spreken van de Christus. Kun je nalezen bij Gilles Quispel, R.L.Fox, K.Dietzfelbinger, T.Freke en P.Gandy, om er enkele te noemen.
pi_119722863
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 19:36 schreef Mr.44 het volgende:
Waarom zou het in deze briefen een ander christus zijn dan de Jezus christus uit de brief aan de Romeinen.
Alle brieven van Paulus hebben het over dezelfde Christus. ( mits rekening houdende met de latere aanpassingen en brieven onder zijn naam uitgebracht.)
pi_119739780
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 19:28 schreef ATON het volgende:
Omdat ik dit niet zie als een gezellige ervaring ? Leg me maar eens uit waar ik tekort schiet.
De manier waarop jij mensen aanspreekt, op een dergelijke arrogante en hautaine manier en zonder enige manier van respect, werkt alleen maar averechts. Dat jij het niet gezellig vindt is prima, maar ik snap werkelijk waar niet dat je daadwerkelijk denkt dat je ook maar enige impact zal hebben met zo'n manier van benaderen. Dat verbaast me, en niet zo'n beetje ook :)

Het gaat er niet alleen om wat je zegt, maar ook vooral hoe je het brengt. Het lijkt wel alsof je denkt dat wanneer je maar overtuigd genoeg ben van je eigen gelijk, je mensen willekeurig arrogant zult kunnen benaderen en dat ze dan uiteindelijk wel zullen luisteren. Dat is nogal naief.

quote:
Ik maak geen vakjes voor enerzijds gematigde of fundamentalistische christenen. Ben je nu wél gesteld op het indelen in vakjes, nu dat het je uitkomt ?
Die hokjes zijn er nu eenmaal. De ene Christen heeft een compleet andere bijbellezing dan de ander. Het lijkt me wel zo handig om niet alles over 1 kam te scheren.

quote:
Het scheppingsverhaal geeft wel aanleiding tot het promoten van het creationisme. Historisch gezien, en dit is zeker voor mij de enige benadering, is dit een Sumerisch epos wat totaal misvormd is bij het overnemen door de Judeeërs in hun religie. Voor de rest mag je voor mijn part daar nog eeuwig over zweefkezen.
En wellicht dat de Sumeriërs het ook weer ergens vandaan hebben. Wat maakt het uit? Je lijkt het bijna als een soort fraude of plagiaat te ervaren.

Het is treffend dat je alles wat geen "historische lezing" betreft als zweefkezerij wil wegzetten. Het zegt namelijk heel veel over het wereldbeeld wat mensen toendertijd hadden, en dat is lang niet altijd in de ons nu bekende historisch-wetenschappelijke termen te vatten. Denk aan b.v. allegorische lezingen. Het is natuurlijk een vraag hoe de oorspronkelijke auteurs het verhaal bedoeld hebben, maar waarom zou dat een puur historische verhandeling zijn (zoals wij nu wetenschappelijke verhandelingen zouden schrijven)?

In mijn ogen heb je een nogal eenzijdige opvatting van religieuze teksten, iets wat ik b.v. creationisten trouwens ook zal kwalijk nemen :)
pi_119740312
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 10:28 schreef Haushofer het volgende:
De manier waarop jij mensen aanspreekt, op een dergelijke arrogante en hautaine manier en zonder enige manier van respect, werkt alleen maar averechts.
Het enige wat ik hier aanbreng is de geschiedenis achter deze geschriften. En sommigen kunnen daar moeilijk mee om en dat zal me worst wezen. Raar dat je zulke opmerkingen alleen naar mij hebt, terwijl ik enkel reageer op de arrogantie waarop de gelovigen hun waarheid neerpoten. Ik stel me ook geen vragen of mijn inbreng al dan niet averechts werkt. Dat moet de lezer zelf maar uitmaken.
quote:
Die hokjes zijn er nu eenmaal.
Ahaaa, nu ineens wel als jij aan hokjesdenken doet. Hoeveel keer heb je mij niet verweten aan hokjesdenken te doen ?
quote:
En wellicht dat de Sumeriërs het ook weer ergens vandaan hebben. Wat maakt het uit?
Niet zoveel eigenlijk. Het is eerder stroomafwaarts wat relevant is, denk je ook niet ?

quote:
Het is treffend dat je alles wat geen "historische lezing" betreft als zweefkezerij wil wegzetten. Het zegt namelijk heel veel over het wereldbeeld wat mensen toendertijd hadden, en dat is lang niet altijd in de ons nu bekende historisch-wetenschappelijke termen te vatten.
O, dan lees jij zeker al mijn post niet. Ik heb daar reeds meermaals op attent gemaakt dat sommige termen door de eeuwen heen misbegrepen zijn door een of andere reden, en dat men zich moet verplaatsen in de tijd van toen.
quote:
Denk aan b.v. allegorische lezingen. Het is natuurlijk een vraag hoe de oorspronkelijke auteurs het verhaal bedoeld hebben, maar waarom zou dat een puur historische verhandeling zijn (zoals wij nu wetenschappelijke verhandelingen zouden schrijven)?
Juist ! Maar als ik je ooit de vraag stelde of men dit niet gnostisch moest benaderen was je naam Haas. Ga toch fietsen man.

quote:
In mijn ogen heb je een nogal eenzijdige opvatting van religieuze teksten, iets wat ik b.v. creationisten trouwens ook zal kwalijk nemen :)
Je spiegeltje gebroken ?
pi_119740499
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 10:48 schreef ATON het volgende:

....
Ik zie dat mijn kritiek weer amper aankomt, wat me trouwens niet verbaast.

Ik vind het alleen typisch dat je daadwerkelijk lijkt te menen dat mensen die je wilt overtuigen naar je zullen luisteren met zo'n houding. Als je daadwerkelijk mensen wilt laten nadenken zul je drastisch je houding moeten veranderen. De reden waarom ik dit bij jou zeg is omdat je wel de achtergrondkennis lijkt te hebben om daadwerkelijk zinnige dingen hierover te zeggen. Nu heb je al die boeken gelezen, gedeeltelijk met de intentie om andere mensen ervan te overtuigen (neem ik aan uit je eerdere posts), en het komt amper tot niet aan door je ego. Zonde, wat mij betreft.

Doe ermee wat je wilt. :)
pi_119740700
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 10:48 schreef ATON het volgende:
Juist ! Maar als ik je ooit de vraag stelde of men dit niet gnostisch moest benaderen was je naam Haas. Ga toch fietsen man.
Nee, hier heb ik meerdere keren op gereageerd. Ik zei dat een allegorische lezing deel kan uitmaken van een gnostische interpretatie, maar dat dat natuurlijk niet automatisch impliceert dat die interpretatie gnostisch is. Zie b.v. hier,

quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 15:19 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik vind het typisch dat in een topic waarin ik mijn persoonlijke houding jegens religie op een integere manier probeer uiteen te zetten, jij weer vooraan staat met tekstboekdefinities om mij te moeten zeggen dat ik kennelijk iets niet begrepen heb. Ik heb wellicht een houding jegens het concept God die je enigezins in bepaalde gnostische stromingen zou kunnen zien, maar die ik ook tegenkom bij Katholieken of bij Joodse mystici. Ik plak er dus niet het etiket "gnostisch" op, en ik snap ook niet waarom jij dat zo graag wil. Noem mij maar agnost. Als ik van basketbal houd en een gouden ketting draag, ben ik dan gelijk een neger? Jij weet toch net zo goed als ik dat wat in godsdiensthistorische kringen als "de gnostiek" bekend staat toch veel meer inhoudt dan een specifiek godsconcept?

Maar als het etiketje "gnostisch georienteerd" jou helpt me beter te begrijpen, dan hou ik je niet tegen.
pi_119741364
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 19:29 schreef Mr.44 het volgende:
Maar er waren Joden en iets later joodse christenen die Jezus zagen als de messias,
Natuurlijk waren er heel wat orthodoxe joden die Jezus als hun messias zagen,.....tot men hem gekruisigd heeft. Aan een dooie koning-messias hadden ze niet veel. En dan spring je zomaar naar de joodse christenen. Dat waren ( voor de zoveelste maal ) gehelleniseerde joden die door de orthodoxe joden ook als ' heidenen ' beschouwd werden. Deze leefden in hoofdzaak in de diaspora ( zie brieven Paulus waar deze zich in hoofdzaak ophielden ). Dat ze enerzijds de Wet niet meer naleefden neemt niet weg dat ze van origine nog jood voelden. Je moet je eens indenken wat voor beschimpingen van de Helleense buren men moest aanhoren dat de zoveelste messias weer mislukt was in zijn opzet. En dan hebben we het nog niet over de frustratie dat hun voorvaderen hen wat loze voorschriften en beloften gedaan hadden. Geen nood, sprak Paulus, de Christus is niet écht dood, maar is naar het rijk der goden, zoals men toen tal van cultussen had. Iets vergelijkbaar met een kind dat haar waterschildpadje dood is en papa zegt, om haar te troosten: je kan er zo nog mee spelen ( en doet dezelfde handeling zoals men met een speelgoed-autootje doet ).
pi_119783207
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 12:02 schreef ATON het volgende:

Voor mij nog steeds vaag gezien je nog steeds niet hebt geantwoord op mijn vraag waar we dat in het O.T. kunnen lezen !!!

:'( :'( :'(
pi_119785932
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 15:56 schreef bianconeri het volgende:
:'( :'( :'(
Je hebt er dus geen antwoord op. Gewoon wat komen trollen ?
pi_119786820
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 17:15 schreef ATON het volgende:

Je hebt er dus geen antwoord op. Gewoon wat komen trollen ?
Geen antwoord op? Natuurlijk wel anders zou ik het niet zeggen.

:'( :'( :'( is voor jouw gebrek aan kennis. Je probeert mee te kletsen over bijbelse zaken en blah blah. Terwijl je 0,0 verstand hebt van de Bijbel :'(
Echt als je zelfs dit niet weet ga dan eerst even een weekje nemen om de Bijbel te bestuderen.

Ps: Over deze profetie: Lees Daniel maar eens goed ;)
pi_119788070
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 17:46 schreef bianconeri het volgende:

[..]

:'( :'( :'( is voor jouw gebrek aan kennis. Je probeert mee te kletsen over bijbelse zaken en blah blah. Terwijl je 0,0 verstand hebt van de Bijbel :'(
Echt als je zelfs dit niet weet ga dan eerst even een weekje nemen om de Bijbel te bestuderen.

Als iemand, in jouw optiek, een gebrek aan kennis heeft dan kun je twee dingen doen:

- huilie smilies posten
- de missende relevante kennis verstrekken.

Het eerste maakt je wat mij betreft een nogal zielig figuur. Het tweede zou potentieel constructief kunnen zijn.

Met andere woorden: met ad hominems maak je geen indruk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_119789559
quote:

[..]

En dat is nog steeds geen antwoord op mijn vraag waar dit geschreven staat. Zo wat komen beweren kan iedereen. Waar in Daniël staat dit ?
pi_119789729
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 18:34 schreef Molurus het volgende:

Als iemand, in jouw optiek, een gebrek aan kennis heeft dan kun je twee dingen doen:

- huilie smilies posten
- de missende relevante kennis verstrekken.

Het eerste maakt je wat mij betreft een nogal zielig figuur. Het tweede zou potentieel constructief kunnen zijn.

Met andere woorden: met ad hominems maak je geen indruk.
Echter heb ik al genoeg gesprekken met ATON gehad, dus ik weet wel wat ik kan doen.
Het 1e laat hem zelf misschien nadenken en onderzoeken.
Het 2e is total waste of time, al zo vaak gedaan en elke keer weer ontkent ie alles en doet ie alsof hij oost-indisch blind is :'(
+dat ik hem al een hint gaf richting het boek Daniel. Hij laat een groot gebrek aan Bijbelse kennis zien terwijl hij volop mee probeert te doen in discussies over de Bijbel. Iemand die dat probeert zou dit gewoon moeten weten ipv iets te doen waar hij niets van weet.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 19:20 schreef ATON het volgende:

En dat is nog steeds geen antwoord op mijn vraag waar dit geschreven staat. Zo wat komen beweren kan iedereen. Waar in Daniël staat dit ?
Antwoord genoeg. Het staat in het boek Daniel.
Lees dit prachtige boek maar eens lekker door, staan hele mooie dingen in.
Waaronder de profetie over de komst van de Christus.

Ik denk dat het goed voor je is dit hele boek te lezen, je hebt in je leven nog geen enkel onderzoek naar de Bijbel gedaan (zo wel dan wel heel erg slecht gedaan, gewoon bladeren en aan eind zeggen zonder dus echt te lezen zeggen: Ah! Dacht ik wel, tis gewoon onzin blah blah)
Dus onderzoek dit boek Daniel maar eens lekker, zo'n groot boek is het niet.
pi_119790124
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 19:26 schreef bianconeri het volgende:
Antwoord genoeg. Het staat in het boek Daniel.
Lees dit prachtige boek maar eens lekker door, staan hele mooie dingen in.
Waaronder de profetie over de komst van de Christus.
Nee hoor, dat staat er helemaal niet. Je kent je bijbel niet.

quote:
Ik denk dat het goed voor je is dit hele boek te lezen, je hebt in je leven nog geen enkel onderzoek naar de Bijbel gedaan (zo wel dan wel heel erg slecht gedaan, gewoon bladeren en aan eind zeggen zonder dus echt te lezen zeggen: Ah! Dacht ik wel, tis gewoon onzin blah blah)
Dus onderzoek dit boek Daniel maar eens lekker, zo'n groot boek is het niet.
Ik heb in mijn leven er nu net geteld 25 jaar onderzoek op zitten. Hoe oud ben jij broekje ?
Van Daniël weet ik zo te vertellen dat het eerste deel geschreven is tijdens de ballingschap en over enkele honderd jaren tijdspanne is bijgewerkt. Kwestie van die profetieën te laten uitkomen. Lees en leer:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dani%C3%ABl_%28boek%29
En nu nog de verzen waar jij denkt dat Jezus' komst verwacht werd, want ik zie dit niet in geen enkele van mijn bijbelversies staan hoor.
pi_119790743
@ Bianconeri, kun je het niet vinden ? Ik ook niet.
pi_119790760
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 19:39 schreef ATON het volgende:

Ik heb in mijn leven er nu net geteld 25 jaar onderzoek op zitten. Hoe oud ben jij broekje ?
Van Daniël weet ik zo te vertellen dat het eerste deel geschreven is tijdens de ballingschap en over enkele honderd jaren tijdspanne is bijgewerkt. Kwestie van die profetieën te laten uitkomen. Lees en leer:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dani%C3%ABl_%28boek%29
En nu nog de verzen waar jij denkt dat Jezus' komst verwacht werd, want ik zie dit niet in geen enkele van mijn bijbelversies staan hoor.
Moet niet gekker worden!

In jouw linkje staat duidelijk daat het boek Daniel VOOR het jaar 0 nog geschreven is.
Dus hoe kan het dan alsnog de komst van de profetie van de Christus voorspellen?
Dat heeft dus helemaal niets te maken met het geschreven zijn na de gebeurtenis.

en nog hilarischer is dat er in dat linkje zelfs gesproken wordt over de profetie over de Christus.
En nog ontken je dat het er staat :'( :'( Het staat in je eigen link!!! Hoezo oost-indisch blind..... :'(
  vrijdag 30 november 2012 @ 20:01:55 #121
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_119790828
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 12:32 schreef sjoemie1985 het volgende:
vraagje aan de atheisten.

Hebben jullie ook wel eens op google gezocht naar verhalen over de echtheid van de bijbel?
Of dus teksten ook waargebeurd kunnen zijn?
Ik doe niet anders! Ik besloot om vooraan te beginnen, maar na regel 1 van genesis werd al duidelijk dat ik met een sprookje te maken had. Dat kan je mij ook niet kwalijk nemen dan.

Toen heb ik een sprongetje gemaakt naar de zondvloed. Maar verder dan iemand die een aquarium heen en weer laat bewegen ben ik ook niet gekomen met bewijs daarvoor te vinden. Wel vond ik dit: http://nl.wikipedia.org/wiki/23e_eeuw_v.Chr. Al deze dingen gebeurden 100 jaar na de zondvloed. Dat is knap.
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
pi_119791551
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 19:59 schreef bianconeri het volgende:
Moet niet gekker worden!
Nee hoor. Gek genoeg.

quote:
In jouw linkje staat duidelijk daat het boek Daniel VOOR het jaar 0 nog geschreven is.
Dus hoe kan het dan alsnog de komst van de profetie van de Christus voorspellen?
Ja natuurlijk is Daniël VOOR het jaar 0 geschreven. De data staan toch duidelijk aangegeven of niet soms ?
quote:
en nog hilarischer is dat er in dat linkje zelfs gesproken wordt over de profetie over de Christus.
In heel deze Wiki link is nergens sprake van een Christus, noch een geboorte van Jezus ( en daar ging het hem aanvankelijk over ).
quote:
En nog ontken je dat het er staat :'( :'( Het staat in je eigen link!!! Hoezo oost-indisch blind.....
Ik niet nee, of je zou dit bedoelen:
quote:
Het gezicht van de vier dieren: Vier wereldrijken, culminerend in de beschrijving van het oordeel door de Mensenzoon, een titel die Jezus op zichzelf betrekt. (NBV: iemand die er uitzag als een mens).
maar dit heeft totaal niks met Daniël's voorspelling te maken of je zou een probleem hebben met begrijpelijk lezen.

[ Bericht 12% gewijzigd door ATON op 30-11-2012 20:27:01 ]
pi_119795963
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 20:21 schreef ATON het volgende:

Ja natuurlijk is Daniël VOOR het jaar 0 geschreven. De data staan toch duidelijk aangegeven of niet soms ?
Nou mss omdat jij net doet alsof elke profetie pas na afloop geschreven is. Onzin dus,

quote:
In heel deze Wiki link is nergens sprake van een Christus, noch een geboorte van Jezus ( en daar ging het hem aanvankelijk over ).
Dat je arrogant overkomt met denken dat je van de Bijbel afweet is al :'( waardig.
Maar dat je dan een linkje stuurt waar het duidelijk in staat zelf niet eens weet,
terwijl je zelf met het linkje komt is mega :'( :'(
Het staat er toch duidelijk in.... Kijk maar onder kopje inhoud, staat er wel ;)
pi_119795970
Algemene onontkoombare waarheden voorspellen zoals; jij zult sterven, zijn voorspellingen zonder enige waarde.
pi_119796789
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 21:53 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Nou mss omdat jij net doet alsof elke profetie pas na afloop geschreven is. Onzin dus,

Zucht, ben jij nou ziende blind en horende doof? Dat Jezus het op zichzelf zou hebben betrokken geeft nog niet aan dat Daniel hem bedoelde? Mensenzoon, dat is zo vaag dat is geen voorspelling.

quote:
Dat je arrogant overkomt met denken dat je van de Bijbel afweet is al :'( waardig.
Maar dat je dan een linkje stuurt waar het duidelijk in staat zelf niet eens weet,
terwijl je zelf met het linkje komt is mega :'( :'(
Het staat er toch duidelijk in.... Kijk maar onder kopje inhoud, staat er wel ;)
Lees het nog eens, en dan vooral dit:

quote:
Hoofdstuk 7 Het gezicht van de vier dieren: Vier wereldrijken, culminerend in de beschrijving van het oordeel door de Mensenzoon, een titel die Jezus op zichzelf betrekt. (NBV: iemand die er uitzag als een mens).
Ik kan mijzelf ook mensenzoon noemen. Is er een wonder geschied? En heeft Daniel over mij geprofeteerd? Of maak ik gebruik van een idee van een ander?

Even logisch nadenken, zonder de druk van de JG en dan weet je het wel. Veel succes met nadenken.
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
  vrijdag 30 november 2012 @ 22:18:09 #126
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_119797154
quote:

[..]

Verdiep jij je nog maar eens in Charles Taze Russell. :)
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  vrijdag 30 november 2012 @ 22:22:47 #127
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_119797324
Dit zegt God over Bianconeri in Jesaja 5:8 - 24:

21 Wee degenen die wijs zijn in eigen ogen,
die naar eigen oordeel verstandig zijn.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_119810323
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 22:09 schreef BerjanII het volgende:

Ik kan mijzelf ook mensenzoon noemen. Is er een wonder geschied? En heeft Daniel over mij geprofeteerd? Of maak ik gebruik van een idee van een ander?

Even logisch nadenken, zonder de druk van de JG en dan weet je het wel. Veel succes met nadenken.
Alsof het alleen op dit is. Er zijn zoveel gevallen!
Volgens jouw redenatie zouden de profetietjes al 1000-en keren vervuld zijn...
+de Bijbel voorspelde de geboorte in Betlehem, dat haalt jou als mogelijkheid al weg.

En het ging trouwens niet eens om h7

Denken jullie eens na zonder het vooroordeel over JG en over God..
pi_119810332
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 22:22 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Dit zegt God over Bianconeri in Jesaja 5:8 - 24:

21 Wee degenen die wijs zijn in eigen ogen,
die naar eigen oordeel verstandig zijn.
Wat een onzin :'(

Ik zeg niet dat ik wijs ben...
pi_119810593
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 13:30 schreef bianconeri het volgende:
Volgens jouw redenatie zouden de profetietjes al 1000-en keren vervuld zijn...
+de Bijbel voorspelde de geboorte in Betlehem, dat haalt jou als mogelijkheid al weg.
In afwachting tot jij me de vers uit Daniël geeft waar Jezus' komst werd voorspelt, ga ik jou met deze bewering even een handje helpen: Koning David zou volgens de overlevering in Betlehem zijn geboren. Om Jezus een geloofwaardig opvolger van David te maken hebben de auteurs er niet beter op gevonden dan ook maar Betlehem als geboorteplaats aan te duiden. Dit is dus zeker geen voorspelling, maar een verwachting in hun schrijven inlassen. Niet meer of niet minder. Vertel dat maar eens morgen aan je sekte-genoten.
pi_119811954
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 13:44 schreef ATON het volgende:

[..]

In afwachting tot jij me de vers uit Daniël geeft waar Jezus' komst werd voorspelt, ga ik jou met deze bewering even een handje helpen: Koning David zou volgens de overlevering in Betlehem zijn geboren. Om Jezus een geloofwaardig opvolger van David te maken hebben de auteurs er niet beter op gevonden dan ook maar Betlehem als geboorteplaats aan te duiden. Dit is dus zeker geen voorspelling, maar een verwachting in hun schrijven inlassen. Niet meer of niet minder. Vertel dat maar eens morgen aan je sekte-genoten.
JG vieren geen zondagsrust, die gaan op zaterdag naar de bijeenkomsten.
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
  zaterdag 1 december 2012 @ 14:54:09 #132
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_119812334
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 13:30 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Wat een onzin :'(

Ik zeg niet dat ik wijs ben...
Je doet net alsof je wijs bent en alsof jij zo keurig weet wat er in de Bijbel staat en als we je vragen om bewijs dan kom je met allemaal lulkoek aanzetten.
pi_119813458
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:40 schreef BerjanII het volgende:

Oei, ik dacht dat die op zondag bijbelstudie hadden. In Brussel kwamen die steeds samen op zondagmorgen met hun aktentasje.
pi_119823902
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:40 schreef BerjanII het volgende:

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 15:39 schreef ATON het volgende:

Oei, ik dacht dat die op zondag bijbelstudie hadden. In Brussel kwamen die steeds samen op zondagmorgen met hun aktentasje.
We komen ook zondags bij elkaar. Afhankelijk van aantal gemeenten op 1 locatie kan er ook zaterdagavond een vergadering zijn.

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 13:44 schreef ATON het volgende:

Dit is dus zeker geen voorspelling, maar een verwachting in hun schrijven inlassen.
Wel heel toevallig dat het precies uitkwam :'( En dat voor heel veel voorspellingen.
pi_119823915
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:54 schreef MetalIsAwesome het volgende:

Je doet net alsof je wijs bent en alsof jij zo keurig weet wat er in de Bijbel staat en als we je vragen om bewijs dan kom je met allemaal lulkoek aanzetten.
Ik zeg precies dat het in Daniel staat.
En in die link van Aton.
pi_119824729
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 21:33 schreef bianconeri het volgende:

[..]

[..]

We komen ook zondags bij elkaar. Afhankelijk van aantal gemeenten op 1 locatie kan er ook zaterdagavond een vergadering zijn.

Oke, dan heeft ATON gelijk.

ATON je hebt gelijk

quote:
Wel heel toevallig dat het precies uitkwam :'( En dat voor heel veel voorspellingen.
Je begrijpt er weinig van he, dat schrijven van zaken heel makkelijk gaat en dat het dan geen wonder is dat het uitkomt.

Voorbeeldje:

Profetie: Er zal een man geboren worden in Sneek, hij zal een groot landen leiden.

Foppe de Haan werd geboren in een stal in Sneek. ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,Foppe de Haan was 67 jaar toen hij beëdigd werd tot koning van Nederland.

Hoppa, de profetie ging over Foppe de Haan, het staat er zelf!

Zoals ik zo vaak heb gezegd moet je gewoon zelfstandig nadenken Bianconeri en dan kom je er vanzelf wel eens achter.
Friedrich Nietzsche
pi_119826104
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 21:53 schreef BerjanII het volgende:

Hoppa, de profetie ging over Foppe de Haan, het staat er zelf!

Zoals ik zo vaak heb gezegd moet je gewoon zelfstandig nadenken Bianconeri en dan kom je er vanzelf wel eens achter.
Het verschil is dat er rond Jezus heel erg veel profetien geschreven zijn!
Niet slechts 1-tje die zo simpel is als jij nu geeft.
pi_119828009
quote:

[..]

Ik zeg precies dat het in Daniel staat.
En in die link van Aton.
Zit jij onder medicatie ?
pi_119828064
quote:
Wel heel toevallig dat het precies uitkwam.
Zou je niet beter hulp zoeken ?
pi_119835208
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 23:16 schreef ATON het volgende:

Toevallig moet ik van arts dagelijks medicatie slikken. Dus ja ;)

Maar echt kerel, kijk dat stukje over inhoudelijke dingen in de hoofdstukken.
Daar staat toch erg duidelijk bij over komst Messias.
En 1 profetie ok kan toeval zijn, maar zoveel.... Echt niet.
pi_119835566
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 09:26 schreef bianconeri het volgende:
Toevallig moet ik van arts dagelijks medicatie slikken. Dus ja ;)

Maar echt kerel, kijk dat stukje over inhoudelijke dingen in de hoofdstukken.
Daar staat toch erg duidelijk bij over komst Messias.
En 1 profetie ok kan toeval zijn, maar zoveel.... Echt niet.
Je hebt hier enkel de vers te plaatsen, meer niet. Enkel de vers waar Jezus verwacht werd zodat er geen misverstanden kunnen optreden. Tot zolang ben je helemaal niet geloofwaardig. En kijk eens op de bijsluiter van je medicatie naar de bijverschijnselen.
  zondag 2 december 2012 @ 12:39:43 #142
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_119838623
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 23:16 schreef ATON het volgende:

[..]

Nou, ATON komaan zeg. Dit is echt niet netjes. Wees blij dat er nog gelovigen de moeite nemen om te reageren.

Dat je het er niet mee eens bent is duidelijk. En vast terecht, gezien je grote historische kennis. Maar probeer wel een beetje inhoudelijk te blijven. Dat is wel nodig ook, want persoonlijk snap ik de kwestie die hier besproken wordt ook nog niet helemaal.
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
  zondag 2 december 2012 @ 12:45:08 #143
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_119838761
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 12:39 schreef Uitstekelbaars het volgende:

[..]

Nou, ATON komaan zeg. Dit is echt niet netjes. Wees blij dat er nog gelovigen de moeite nemen om te reageren.

Dat je het er niet mee eens bent is duidelijk. En vast terecht, gezien je grote historische kennis. Maar probeer wel een beetje inhoudelijk te blijven. Dat is wel nodig ook, want persoonlijk snap ik de kwestie die hier besproken wordt ook nog niet helemaal.
Helemaal mee eens. Met zulke uitspraken overtuig je niemand. En dat lijkt me toch de basis van een discussie: de ander overtuigen van jouw standpunt op basis van argumenten.

Ik moet dan toch weer even denken aan deze reprimande gericht aan Richard Dawkins:

Tyson heeft hier gewoon helemaal gelijk. Being an educator is not only getting the truth right... there has to be an act of persuasion in there as well. En die mis ik nog wel eens in dit forum.

PS: overigens werkt dat natuurlijk twee kanten op. Bianconeri had die in mijn ogen directe en inhoudelijke vraag ook gewoon direct en inhoudelijk kunnen beantwoorden. Door dat niet te doen gaat zo'n discussie ineens over een vermeend gebrek aan kennis en/of medicatie. En daar wordt niemand wijzer van.

[ Bericht 2% gewijzigd door Molurus op 02-12-2012 13:01:48 ]
pi_119839176
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 12:39 schreef Uitstekelbaars het volgende:

Hoe kan ik nu het al dan niet eens zijn met iemand die, na herhaaldelijk aandringen van mijn kant, niet duidelijk maakt waar die beweringen op gebaseerd zijn. Daarom wordt hier dan helemaal niet moeilijk over gedaan dat die met mij een loopje denkt te mogen nemen ? Was mijn vraag dan niet keer op keer met respect gesteld ? Ook ik heb mijn grenzen hoor. Waar heb ik de mods hier zien ingrijpen ? Noppes.
  zondag 2 december 2012 @ 13:06:04 #145
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_119839266
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 13:02 schreef ATON het volgende:

[..]

Hoe kan ik nu het al dan niet eens zijn met iemand die, na herhaaldelijk aandringen van mijn kant, niet duidelijk maakt waar die beweringen op gebaseerd zijn. Daarom wordt hier dan helemaal niet moeilijk over gedaan dat die met mij een loopje denkt te mogen nemen ? Was mijn vraag dan niet keer op keer met respect gesteld ? Ook ik heb mijn grenzen hoor. Waar heb ik de mods hier zien ingrijpen ? Noppes.
Ik heb zowel jou als bianconeri daarop aangesproken. Hard ingrijpen doe ik liever zo min mogelijk.

Natuurlijk is het frustrerend dat bianconeri zo'n vraag niet beantwoordt en er een beetje omheen lult... maar vragen naar zijn medicatie zal hem echt niet motiveren om die vraag alsnog te beantwoorden. Dan ben je toch beter af als je hem gewoon negeert.

Zo heb ik hem toch al zeker 10 keer gevraagd naar zijn uitleg van het begrip 'soort' (biologie). Nooit een antwoord op gekregen... maar ik lig daar niet van wakker: het feit dat hij die vraag consequent negeert bewijst wat mij betreft al zijn ongelijk. Geen reden om daar meer woorden aan vuil te maken.
pi_119839413
quote:
3s.gif Op zondag 2 december 2012 13:06 schreef Molurus het volgende:

Natuurlijk is het frustrerend dat bianconeri zo'n vraag niet beantwoordt en er een beetje omheen lult... maar vragen naar zijn medicatie zal hem echt niet motiveren om die vraag alsnog te beantwoorden. Dan ben je toch beter af als je hem gewoon negeert.
Zijn laatste reacties leken me sterk in die richting te wijzen, wat hij dan ook ruiterlijk toegeeft en verder mij niet meer aanbelangd. Ik had wel graag een openlijke reactie van een mod. gezien zoals ik hier heb moeten lezen en dat hadden deze laatste posten onnodig geweest.
  zondag 2 december 2012 @ 13:14:32 #147
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_119839484
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 13:11 schreef ATON het volgende:

Ik had wel graag een openlijke reactie van een mod.
Wellicht heb je dat gemist?

F&L / De profetieën in de Bijbel als argument

Laten we in elk geval allemaal ons best doen om te voorkomen dat dit topic verder ontspoort... dus nu graag weer on topic. Wie er een gebrek aan kennis heeft en wie er precies welke medicatie gebruikt is hier eenvoudig niet aan de orde.
pi_119839903
Edit: on topic nu.

[ Bericht 98% gewijzigd door Molurus op 02-12-2012 13:32:36 ]
pi_119839944
weg

[ Bericht 99% gewijzigd door Molurus op 02-12-2012 13:33:51 ]
pi_119874320
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 10:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

In tegendeel, het lijkt er juist op dat het lang zou gaan duren, omdat God wil dat iedereen tot bekering komt.
Je weet dat er elke dag duizenden mensen bijkomen?

Wachten omdat hij wil dat iedereen tot bekering komt zou alleen werken in een wereld waar niemand bij komt. In werkelijkheid is er een constante instroom van nieuwe mensen, dus wachten heeft geen enkele zin.

Ook het argument dat het Woord eerst op elke plek in de wereld verkondigd moet zijn slaat kant noch wal. Wat hebben de mensen daar aan die al eerder stierven? Of de mensen die pas daarna geboren werden toen het Woord alweer weg was in dat gebied? Een religie verspreiden is een kwestie van onderhouden, niet een checklist.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')