Verdiep jij je nog maar eens in Charles Taze Russell.quote:Op vrijdag 30 november 2012 17:46 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Geen antwoord op? Natuurlijk wel anders zou ik het niet zeggen.
![]()
![]()
is voor jouw gebrek aan kennis. Je probeert mee te kletsen over bijbelse zaken en blah blah. Terwijl je 0,0 verstand hebt van de Bijbel
![]()
Echt als je zelfs dit niet weet ga dan eerst even een weekje nemen om de Bijbel te bestuderen.
Ps: Over deze profetie: Lees Daniel maar eens goed
Alsof het alleen op dit is. Er zijn zoveel gevallen!quote:Op vrijdag 30 november 2012 22:09 schreef BerjanII het volgende:
Ik kan mijzelf ook mensenzoon noemen. Is er een wonder geschied? En heeft Daniel over mij geprofeteerd? Of maak ik gebruik van een idee van een ander?
Even logisch nadenken, zonder de druk van de JG en dan weet je het wel. Veel succes met nadenken.
Wat een onzinquote:Op vrijdag 30 november 2012 22:22 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Dit zegt God over Bianconeri in Jesaja 5:8 - 24:
21 Wee degenen die wijs zijn in eigen ogen,
die naar eigen oordeel verstandig zijn.
In afwachting tot jij me de vers uit Daniël geeft waar Jezus' komst werd voorspelt, ga ik jou met deze bewering even een handje helpen: Koning David zou volgens de overlevering in Betlehem zijn geboren. Om Jezus een geloofwaardig opvolger van David te maken hebben de auteurs er niet beter op gevonden dan ook maar Betlehem als geboorteplaats aan te duiden. Dit is dus zeker geen voorspelling, maar een verwachting in hun schrijven inlassen. Niet meer of niet minder. Vertel dat maar eens morgen aan je sekte-genoten.quote:Op zaterdag 1 december 2012 13:30 schreef bianconeri het volgende:
Volgens jouw redenatie zouden de profetietjes al 1000-en keren vervuld zijn...
+de Bijbel voorspelde de geboorte in Betlehem, dat haalt jou als mogelijkheid al weg.
JG vieren geen zondagsrust, die gaan op zaterdag naar de bijeenkomsten.quote:Op zaterdag 1 december 2012 13:44 schreef ATON het volgende:
[..]
In afwachting tot jij me de vers uit Daniël geeft waar Jezus' komst werd voorspelt, ga ik jou met deze bewering even een handje helpen: Koning David zou volgens de overlevering in Betlehem zijn geboren. Om Jezus een geloofwaardig opvolger van David te maken hebben de auteurs er niet beter op gevonden dan ook maar Betlehem als geboorteplaats aan te duiden. Dit is dus zeker geen voorspelling, maar een verwachting in hun schrijven inlassen. Niet meer of niet minder. Vertel dat maar eens morgen aan je sekte-genoten.
Je doet net alsof je wijs bent en alsof jij zo keurig weet wat er in de Bijbel staat en als we je vragen om bewijs dan kom je met allemaal lulkoek aanzetten.quote:Op zaterdag 1 december 2012 13:30 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat een onzin
Ik zeg niet dat ik wijs ben...
Oei, ik dacht dat die op zondag bijbelstudie hadden. In Brussel kwamen die steeds samen op zondagmorgen met hun aktentasje.quote:Op zaterdag 1 december 2012 14:40 schreef BerjanII het volgende:
JG vieren geen zondagsrust, die gaan op zaterdag naar de bijeenkomsten.
quote:Op zaterdag 1 december 2012 14:40 schreef BerjanII het volgende:
JG vieren geen zondagsrust, die gaan op zaterdag naar de bijeenkomsten.
We komen ook zondags bij elkaar. Afhankelijk van aantal gemeenten op 1 locatie kan er ook zaterdagavond een vergadering zijn.quote:Op zaterdag 1 december 2012 15:39 schreef ATON het volgende:
Oei, ik dacht dat die op zondag bijbelstudie hadden. In Brussel kwamen die steeds samen op zondagmorgen met hun aktentasje.
Wel heel toevallig dat het precies uitkwamquote:Op zaterdag 1 december 2012 13:44 schreef ATON het volgende:
Dit is dus zeker geen voorspelling, maar een verwachting in hun schrijven inlassen.
Ik zeg precies dat het in Daniel staat.quote:Op zaterdag 1 december 2012 14:54 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Je doet net alsof je wijs bent en alsof jij zo keurig weet wat er in de Bijbel staat en als we je vragen om bewijs dan kom je met allemaal lulkoek aanzetten.
Oke, dan heeft ATON gelijk.quote:Op zaterdag 1 december 2012 21:33 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
We komen ook zondags bij elkaar. Afhankelijk van aantal gemeenten op 1 locatie kan er ook zaterdagavond een vergadering zijn.
Je begrijpt er weinig van he, dat schrijven van zaken heel makkelijk gaat en dat het dan geen wonder is dat het uitkomt.quote:Wel heel toevallig dat het precies uitkwamEn dat voor heel veel voorspellingen.
Het verschil is dat er rond Jezus heel erg veel profetien geschreven zijn!quote:Op zaterdag 1 december 2012 21:53 schreef BerjanII het volgende:
Hoppa, de profetie ging over Foppe de Haan, het staat er zelf!
Zoals ik zo vaak heb gezegd moet je gewoon zelfstandig nadenken Bianconeri en dan kom je er vanzelf wel eens achter.
Zit jij onder medicatie ?quote:Op zaterdag 1 december 2012 21:33 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik zeg precies dat het in Daniel staat.
En in die link van Aton.
Zou je niet beter hulp zoeken ?quote:Op zaterdag 1 december 2012 21:33 schreef bianconeri het volgende:
Wel heel toevallig dat het precies uitkwam.
Toevallig moet ik van arts dagelijks medicatie slikken. Dus jaquote:
Je hebt hier enkel de vers te plaatsen, meer niet. Enkel de vers waar Jezus verwacht werd zodat er geen misverstanden kunnen optreden. Tot zolang ben je helemaal niet geloofwaardig. En kijk eens op de bijsluiter van je medicatie naar de bijverschijnselen.quote:Op zondag 2 december 2012 09:26 schreef bianconeri het volgende:
Toevallig moet ik van arts dagelijks medicatie slikken. Dus ja
Maar echt kerel, kijk dat stukje over inhoudelijke dingen in de hoofdstukken.
Daar staat toch erg duidelijk bij over komst Messias.
En 1 profetie ok kan toeval zijn, maar zoveel.... Echt niet.
Nou, ATON komaan zeg. Dit is echt niet netjes. Wees blij dat er nog gelovigen de moeite nemen om te reageren.quote:
Helemaal mee eens. Met zulke uitspraken overtuig je niemand. En dat lijkt me toch de basis van een discussie: de ander overtuigen van jouw standpunt op basis van argumenten.quote:Op zondag 2 december 2012 12:39 schreef Uitstekelbaars het volgende:
[..]
Nou, ATON komaan zeg. Dit is echt niet netjes. Wees blij dat er nog gelovigen de moeite nemen om te reageren.
Dat je het er niet mee eens bent is duidelijk. En vast terecht, gezien je grote historische kennis. Maar probeer wel een beetje inhoudelijk te blijven. Dat is wel nodig ook, want persoonlijk snap ik de kwestie die hier besproken wordt ook nog niet helemaal.
Hoe kan ik nu het al dan niet eens zijn met iemand die, na herhaaldelijk aandringen van mijn kant, niet duidelijk maakt waar die beweringen op gebaseerd zijn. Daarom wordt hier dan helemaal niet moeilijk over gedaan dat die met mij een loopje denkt te mogen nemen ? Was mijn vraag dan niet keer op keer met respect gesteld ? Ook ik heb mijn grenzen hoor. Waar heb ik de mods hier zien ingrijpen ? Noppes.quote:Op zondag 2 december 2012 12:39 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Dat je het er niet mee eens bent is duidelijk. En vast terecht, gezien je grote historische kennis. Maar probeer wel een beetje inhoudelijk te blijven. Dat is wel nodig ook, want persoonlijk snap ik de kwestie die hier besproken wordt ook nog niet helemaal.
Ik heb zowel jou als bianconeri daarop aangesproken. Hard ingrijpen doe ik liever zo min mogelijk.quote:Op zondag 2 december 2012 13:02 schreef ATON het volgende:
[..]
Hoe kan ik nu het al dan niet eens zijn met iemand die, na herhaaldelijk aandringen van mijn kant, niet duidelijk maakt waar die beweringen op gebaseerd zijn. Daarom wordt hier dan helemaal niet moeilijk over gedaan dat die met mij een loopje denkt te mogen nemen ? Was mijn vraag dan niet keer op keer met respect gesteld ? Ook ik heb mijn grenzen hoor. Waar heb ik de mods hier zien ingrijpen ? Noppes.
Zijn laatste reacties leken me sterk in die richting te wijzen, wat hij dan ook ruiterlijk toegeeft en verder mij niet meer aanbelangd. Ik had wel graag een openlijke reactie van een mod. gezien zoals ik hier heb moeten lezen en dat hadden deze laatste posten onnodig geweest.quote:Op zondag 2 december 2012 13:06 schreef Molurus het volgende:
Natuurlijk is het frustrerend dat bianconeri zo'n vraag niet beantwoordt en er een beetje omheen lult... maar vragen naar zijn medicatie zal hem echt niet motiveren om die vraag alsnog te beantwoorden. Dan ben je toch beter af als je hem gewoon negeert.
Wellicht heb je dat gemist?quote:Op zondag 2 december 2012 13:11 schreef ATON het volgende:
Ik had wel graag een openlijke reactie van een mod.
Je weet dat er elke dag duizenden mensen bijkomen?quote:Op zondag 18 november 2012 10:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
In tegendeel, het lijkt er juist op dat het lang zou gaan duren, omdat God wil dat iedereen tot bekering komt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |