Maak er een wetenschappelijk studie van, Boris de lul.quote:Op zaterdag 17 november 2012 11:02 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Waarom heeft dat niet geleid tot andere zaken dan? Wat is dat voor selectief proces? En als die video's je bekend zijn, maak je ze toch aanhangig?
Bijdrage was gericht naar de mod die er om vroeg;). Zo triest is het dus niet.quote:Op zaterdag 17 november 2012 11:06 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Zucht..
Als een Jood in Gaza zou belanden omdat hij de weg kwijt is wordt die wel vriendelijk geholpen denk jij?![]()
Triest en éénzijdig is je bijdrage..
Jij weet dan ook dat je altijd kan vinden wat je zoekt op het World Wide Web, mits je maar de trefwoorden intoets wat je als uitkomst wilt?quote:Op zaterdag 17 november 2012 09:56 schreef deVerdeler het volgende:
[..]
Ik ben daar nu gewoon even te lui voor. World Wide Web is groot en voor iedereen. Toets wat trefwoorden in en je krijgt tientallen video's moderator.
Of je leest de conversatie tussen mij en de mod terug. Zal een hoop schelen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 11:18 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Jij weet dan ook dat je altijd kan vinden wat je zoekt op het World Wide Web, mits je maar de trefwoorden intoets wat je als uitkomst wilt?
Zoek eens een keer objectief i.p.v. selectief en daarmee een hele bevolkingsgroep zwart te maken.
http://www.btselem.org/pr(...)elcome_to_bir_nabalaquote:During the 1990s, the Northwestern Jerusalem suburb of Bir Nabala enjoyed an economic boom due to its central location and the fact that it had easy access to both Ramallah and East Jerusalem and, from there, to cities in central Israel. This central location made the town a meeting place for Palestinian merchants from the West Bank with Israeli merchants, and contributed to the prosperity of businesses and the commerce in the town.
The prosperity lasted well into the years of the second intifada, but ended almost overnight in 2006, with the construction of the Separation Barrier along a route that encircled the town and completely detached it from East Jerusalem.
על היוצרים:
The short film "Welcome to Bir Nabala" tells the story of the town through two wedding halls that operated there until the construction of the barrier. The film includes rare archival footage of the wedding halls' glory days, before their owners were forced to abandon them when business plummeted.
The film was made by Yoav Gross and Ehab Tarabieh, of B'Tselem's video department. Tarabieh, a native of Majdal Shams, is a graduate of the Sam Spiegel Film and Television School. His film "The Forgotten" was awarded the school's first prize in 2012. Gross, a native of West Jerusalem is a graduate of the Tel Aviv University Film School. His award-winning documentary film "Susiya" was shown in many festivals worldwide.
Background on the Bir Nabala enclave, from B'Tselem's Report "Arrested Development":
The Separation Barrier in the Ramallah area has created a closed rural enclave surrounded on all sides by the barrier. The length of the barrier enclosing this enclave is 18.3 km. Four communities are trapped inside, the town of Bir Nabala being the largest of them. Before completion of the barrier in this area, 6,090 people were registered residents of the town but the local council estimates that another 4,000 people, residents of East Jerusalem, were living in apartments they rented or owned in Bir Nabala while retaining their Jerusalem addresses.
Since the 1970s, the town served as a residential suburb of East Jerusalem. The Separation Barrier cut the town off from East Jerusalem; once the barrier was built in 2006, Bir Nabala was linked only to Ramallah via a new “fabric of life” road. The barrier almost completely severed the commercial ties between town residents and other West Bank cities and with business people in Israel, and likewise ended the extensive ties between East Jerusalem residents and the town. Bir Nabala lost nearly half its inhabitants after the barrier went up: By 2011, five years after construction of the barrier, there were 5,140 people living in the village, all of them West Bank residents.
The al-Mawahel neighborhood in the eastern part of the town, where about 250 families from East Jerusalem had been living and in which some 30 small businesses were located, lost nearly all its residents and became a ghost town. On the town’s main road, a-Latrun, which in the past was a major traffic artery, dozens of businesses have closed their doors, multi-story buildings stand with entire floors empty and others wait in vain for their construction to be completed. The mass abandonment by East Jerusalem residents has also led to a dramatic drop in both the extent of construction and in the rental and purchase prices for apartments in Bir Nabala.
En het IDF staat er natuurlijk bij te kijken.quote:Events raise suspicion that Security forces not prepared to protect Palestinian olive harvesters and their property from settler violence
Between October 7th and 10th, 2012, with the start of the West Bank's annual olive harvest, B'Tselem has documented five cases of injury to Palestinian farmers and their olive trees in the Ramallah and Nablus regions. In two incidents, settlers attacked farmers picking olives and damaged their yields. In three other cases, olive trees were discovered damaged or with the olives stolen, apparently by settlers. The direct attacks documented by B'Tselem occurred while members of the security forces were present. All the locations where damage to trees was discovered are familiar to the security forces as areas where Palestinians are subject to repeated harassment by settlers.
The accumulation of incidents since the start of the olive harvest suggests that security forces were not adequately deployed to fulfill their duty to protect Palestinian olive harvesters and their property from settler violence. In the two settler attacks on olive pickers, forces in the field apparently did not abide by clear instructions from the army and the High Court of Justice, which prohibit closing off areas to Palestinian farmers and removing Palestinian farmers attacked by settlers. The police and the army must investigate each of these incidents and examine complaints that soldiers stood idly by during the attacks by settlers.
Vat het anders even samen en geef de bron, leest wat makkelijkerquote:Op zaterdag 17 november 2012 11:28 schreef Peunage het volgende:
[..]
http://www.btselem.org/pr(...)elcome_to_bir_nabala
[..]
En het IDF staat er natuurlijk bij te kijken.
http://www.btselem.org/press_releases/20121011_settler_attacksquote:Op zaterdag 17 november 2012 11:33 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Vat het anders even samen en geef de bron, leest wat makkelijker
http://pics.lockerz.com/s/261621427quote:Hamas uses photo of dead child from Syria to wage Twitter propaganda war against Israel; Update: More bogus injuries
Van dezelfde bron:quote:Op zaterdag 17 november 2012 11:44 schreef Smack10 het volgende:
Nov 17, 10:13 GMT: Unconfirmed reports that the IDF has begun artillery strikes on Gaza from tanks positioned on the border.
bron: http://rt.com/news/gaza-israel-hamas-attack-687/
Die website doettut inderdaad niet meer.quote:The hacktivist group, Anonymous, has claimed it has attacked the website of the Israeli government, www.tel-aviv.gov.il. The website was unavailable as of Saturday morning. The group also claimed it deleted a database at the Israeli Ministry of Foreign Affairs. The cyber attacks come as a part of the so called #OpIsrael launched by Anonymous to rally support for the Palestinians.
En wat wil Anonymous ermee bereiken?quote:Op zaterdag 17 november 2012 11:47 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Van dezelfde bron:
[..]
Die website doettut inderdaad niet meer.
Anonymousquote:Op zaterdag 17 november 2012 11:47 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Die website doettut inderdaad niet meer.
quote:Op zaterdag 17 november 2012 11:15 schreef deVerdeler het volgende:
[..]
Maak er een wetenschappelijk studie van, Boris de lul.
Niks, misschien wat aandacht.quote:Op zaterdag 17 november 2012 11:47 schreef Smack10 het volgende:
[..]
En wat wil Anonymous ermee bereiken?
Komen Joden daar uberhaupt? Hebben ze daar iets te zoeken, of verplichtingen? En er verdwalen, kom op zeg. Alsof dat gebeurd.quote:Op zaterdag 17 november 2012 11:06 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Zucht..
Als een Jood in Gaza zou belanden omdat hij de weg kwijt is wordt die wel vriendelijk geholpen denk jij?![]()
Triest en éénzijdig is je bijdrage..
Oh ja, de grote drogreden om semi-legaal joden te mogen haten: de kolonisten.quote:Op zaterdag 17 november 2012 11:36 schreef Peunage het volgende:
[..]
http://www.btselem.org/press_releases/20121011_settler_attacks
Beetje hypocriet dat Anonymous..quote:Op zaterdag 17 november 2012 11:51 schreef Starm het volgende:
[..]
Niks, misschien wat aandacht.
Sws is Anonymous lachwekkend![]()
Ze willen vrij internet, maar ondertussen liggen er allerlei websites plat door hun
Wordt men nou nooit moe van dergelijke vergelijkingen?quote:Op zaterdag 17 november 2012 11:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wat een treurigheid trouwens, om een duitse herder op een oud vrouwtje af te sturen en die in haar arm te laten bijten, je zou toch denken dat de Joden wat hadden geleerd van WO2 en wat er met duitse herders in de kampen met hún gebeurde. Geen haar beter dit!
Je snapt het echt niet hequote:Op zaterdag 17 november 2012 11:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Komen Joden daar uberhaupt? Hebben ze daar iets te zoeken, of verplichtingen? En er verdwalen, kom op zeg. Alsof dat gebeurd.
Wat een treurigheid trouwens, om een duitse herder op een oud vrouwtje af te sturen en die in haar arm te laten bijten, je zou toch denken dat de Joden wat hadden geleerd van WO2 en wat er met duitse herders in de kampen met hún gebeurde. Geen haar beter dit!
Nee, uiteraard mogen de schandalen tijdens WO2 er alleen bij worden gehaald als dit in het voordeel is van de Israeliers.quote:Op zaterdag 17 november 2012 11:54 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Wordt men nou nooit moe van dergelijke vergelijkingen?
Zuchtquote:Op zaterdag 17 november 2012 11:57 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nee, uiteraard mogen de schandalen tijdens WO2 er alleen bij worden gehaald als dit in het voordeel is van de Israeliers.
Sorry, mijn fout.
Ik snap het prima, denk alleen dat de kans alleen al voor Palestijnen om Joden te pakken te krijgen vele malen kleiner is.quote:Op zaterdag 17 november 2012 11:56 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Je snapt het echt niet he![]()
Het gaat erom dat er gezegd wordt dat het leger van Israël Palestijnen slecht behandeld, maar andersom gebeurd precies hetzelfde..
Raar dat Israël zichzelf verdedigd aangezien al die landen wat er omheen liggen hebben geprobeerd Israël te veroveren.quote:Op zaterdag 17 november 2012 11:58 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik snap het prima, denk alleen dat de kans alleen al voor Palestijnen om Joden te pakken te krijgen vele malen kleiner is.
Juist zij zouden beter moeten weten! (de joden he)
Anonymous zijn gewoon losers op de zolder zonder vrienden en met scriptjes.quote:Op zaterdag 17 november 2012 11:51 schreef Starm het volgende:
[..]
Niks, misschien wat aandacht.
Sws is Anonymous lachwekkend![]()
Ze willen vrij internet, maar ondertussen liggen er allerlei websites plat door hun
Wat een flauwekul dat je het recht hebt om minder te pikken als je voorouders zelf vervolgd zijn. Ach, dan mag je ook oude vrouwtjes bij grensovergangen treiteren ja, ik snap het helemaal.quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:01 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Raar dat Israël zichzelf verdedigd aangezien al die landen wat er omheen liggen hebben geprobeerd Israël te veroveren.
Daarnaast weten de Joden hoe het is om vervolg te worden etc. Logisch dat ze nu wat minder pikken..
Ben je er al eens geweest of heb je je mening alleen van filmpjes op internet?
Denk je nou werkelijk dat de Israeli's ook maar enigszins 'redelijk' zouden zijn na 60 jaar raketten op de kop en terroristische aanslagen? Natuurlijk zijn ze niet 'redelijk' zoals wij dat zouden zijn, ze zijn er gewoon klaar mee en het boeit ze geen fuck meer hoe het ophoudt, ALS het maar ophoudt.quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:05 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat een flauwekul dat je het recht hebt om minder te pikken als je voorouders zelf vervolgd zijn. Ach, dan mag je ook oude vrouwtjes bij grensovergangen treiteren ja, ik snap het helemaal.
Wat een lulkoek.
En mijn schoonzus is een half jaar in Israel geweest en woonde tegenover de muur dus afgaande op haar verhalen en wat ik hier allemaal zie en lees mag ik best een mening hebben.
Nee.quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Denk je nou werkelijk dat de Israeli's ook maar enigszins 'redelijk' zouden zijn na 60 jaar raketten op de kop en terroristische aanslagen? Natuurlijk zijn ze niet 'redelijk' zoals wij dat zouden zijn, ze zijn er gewoon klaar mee en het boeit ze geen fuck meer hoe het ophoudt, ALS het maar ophoudt.
Die positie kan je je wel in verplaatsen toch?
Je bent er dus niet zelf geweest en je hebt "van horen zeggen" allemaal verhalen gehoord.quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:05 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat een flauwekul dat je het recht hebt om minder te pikken als je voorouders zelf vervolgd zijn. Ach, dan mag je ook oude vrouwtjes bij grensovergangen treiteren ja, ik snap het helemaal.
Wat een lulkoek.
En mijn schoonzus is een half jaar in Israel geweest en woonde tegenover de muur dus afgaande op haar verhalen en wat ik hier allemaal zie en lees mag ik best een mening hebben.
Ach, ik kan mij de opstelling van de Pali's ook goed voorstellen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Denk je nou werkelijk dat de Israeli's ook maar enigszins 'redelijk' zouden zijn na 60 jaar raketten op de kop en terroristische aanslagen? Natuurlijk zijn ze niet 'redelijk' zoals wij dat zouden zijn, ze zijn er gewoon klaar mee en het boeit ze geen fuck meer hoe het ophoudt, ALS het maar ophoudt.
Die positie kan je je wel in verplaatsen toch?
Ja. Hoe kom je er bij te denken dat ik dat niet weet?quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:10 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Je bent er dus niet zelf geweest en je hebt "van horen zeggen" allemaal verhalen gehoord.
Ik ben er ook geweest een lange tijd en heb zowel Israël bezocht, Palestijnse gebieden, Joodse Nederzettingen..
Overal waren ze aardig tegen mij![]()
Wel vond ik de Joden in Hebron (nederzetting) best extreem qua religie en sommige Palestijnen ook.
Veel Israëlische mensen vinden de mensen in de nederzettingen ook profiteurs aangezien deze uitkering krijgen en niet hoeven te werken/niet leger in hoeven etc. Wist je dit ook?
Ja stelletje kneuzen die van Anonymous inderdaad.quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:01 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Anonymous zijn gewoon losers op de zolder zonder vrienden en met scriptjes.
Gelukkig laat Israel momenteel eindelijk zien dat de maat vol is, schoonvegen dat Gaza.
@Smack: ik kan geen DM of PM gebruiken. Dat is nog afgesloten om mij monddood te houden
Gezien het feit dat jij over de mensen uit Israël praat alsof het één en dezelfde groep is. En in jouw ogen doen de Palestijnen niks verkeerd?quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:11 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja. Hoe kom je er bij te denken dat ik dat niet weet?
Dit is allemaal echt je eigen invulling.quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:13 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Gezien het feit dat jij over de mensen uit Israël praat alsof het één en dezelfde groep is. En in jouw ogen doen de Palestijnen niks verkeerd?
Lekker laten gaan, ik ben beter dan hen denk ik maarquote:Op zaterdag 17 november 2012 12:12 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ja stelletje kneuzen die van Anonymous inderdaad.
Ja mij bannen ze ook voor de meest vreemde redenen..
Onzin. Anonymous is geen vaste groep. Anonymous is een idee, een visie (namelijk dat cencuur op welke manier dan ook tegengewerkt moet worden) welk gedragen kan worden door iedereen die dat wil. Ik ben bijvoorbeeld voor het feit dat Anonymous credit card bedrijven pakte die zorgde dat wikileaks niet meer gesteund kon worden. Op dat vlak ben ik het dus eens met het idee en BEN ik dus Anonymous.quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:01 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Anonymous zijn gewoon losers op de zolder zonder vrienden en met scriptjes.
Gelukkig laat Israel momenteel eindelijk zien dat de maat vol is, schoonvegen dat Gaza.
@Smack: ik kan geen DM of PM gebruiken. Dat is nog afgesloten om mij monddood te houden
Dat mag je niet zeggen he, alle Palestijnen zijn lief.quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:14 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Lekker laten gaan, ik ben beter dan hen denk ik maarIk kan het af met een discussie, hoef mensen niet monddood te maken. Dat is een teken van zwakte, het lijken wel Palestijnen.
Ahh....je bevestigd zojuist mijn mening over Anounymousquote:Op zaterdag 17 november 2012 12:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Onzin. Anonymous is geen vaste groep. Grote kans dat Anonymous in DIT geval gewoon Hamas leden zijn of mensen die Palestina steunen. Anonymous is een idee, een visie, welk gedragen kan worden door iedereen die dat wil. Ik ben bijvoorbeeld voor het feit dat Anonymous credit card bedrijven pakte die zorgde dat wikileaks niet meer gesteund kon worden. Op dat vlak ben ik het dus eens met het idee en BEN ik dus Anonymous.
Anonymous is extreem-recht, jihadistisch, extreem links en pro-westers tegelijk.
Het is gewoon niet stoer om te zeggen dat je pro Israel bent...dat is op bepaalde fora 'not done'.quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:15 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dat mag je niet zeggen he, alle Palestijnen zijn lief.
Even een documentaire kijken over een Palestijn met een camera en meteen een mening vormen
Anonymous is tegen censuur. Dat is hun punt. Israel maakt zich schuldig aan censuur door internet te willen afsluiten. Daarom reageert Anonymous.quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:20 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Ahh....je bevestigd zojuist mijn mening over Anounymous, net zo'n faalbegrip als Occupy. Een trent om te zeggen dat 'JIJ' ook Anounymous bent....dat hoor je bij Occupy ook vaak. Van mij mogen beiden verdwijnen.
En hoe doen ze dat, juist door andere websites proberen plat te leggen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Onzin. Anonymous is geen vaste groep. Anonymous is een idee, een visie (namelijk dat cencuur op welke manier dan ook tegengewerkt moet worden) welk gedragen kan worden door iedereen die dat wil. Ik ben bijvoorbeeld voor het feit dat Anonymous credit card bedrijven pakte die zorgde dat wikileaks niet meer gesteund kon worden. Op dat vlak ben ik het dus eens met het idee en BEN ik dus Anonymous.
Anonymous is extreem-recht, jihadistisch, extreem links en pro-westers tegelijk. In dit geval reageert Anonymous omdat Israel het internet wil afsluiten in Gaza. Dat is hun punt. Niet de oorlog ansich.
Shit...daar gaat het argument van 'ze hebben ons verjaagd'..... ben benieuwd wat het volgende argument wordtquote:Op zaterdag 17 november 2012 12:20 schreef 3-voud het volgende:
Nogmaals om de discussie te eindigen over "who was first":
De joden kwamen niet naar een Palestijnse staat en verdreven de Palestijnen. De joden kwamen naar een stuk woestijn van de Britten, met relatief zeer lage aantallen arabieren(dus niet Palestijnen, want die bestonden toen nog niet), en begonnen daar land te kopen, dat land te bewerken en er een volwaardige staat voor henzelf op te bouwen. Die economische welvaart trok veel Arabieren uit de naburige landen -Syrie, Egypte, Transjordanie - aan, die ervan profiteerden en aanvankelijk in vrede naast de Joden leefden. Deze Egyptenaren, Syriers en Transjordaniers en hun nakomelingen zijn wat tegenwoordig wordt verstaan onder 'Palestijnse vluchtelingen - die er zogenaamd al honderden jaren leefden voor de gemene joden kwamen'. Echter, op een gegeven moment vond het Arabische leiderschap in het gebied, onder leiding van de beruchte Mufti Hussein, oom van Arafat en goede vriend van Adolf Hitler, die een speciale SS eenheid van moslims had opgericht, dat de Joden niet in het Islamitische midden-oosten thuishoorden en begon de Arabische bevolking mbv vrijwel identieke propaganda als Hitler (er was zelfs een Nazistische radiozender) op te zetten tegen de joden. Dit leidde ertoe dat de spanningen opliepen, zeker omdat de Joden ondertussen in Europa in de zwartste dagen van de geschiedenis zaten en dus steeds meer naar het mandaatgebied trokken. De Joden moesten zich verdedigen tegen Arabische aanvallen, begonnen ook zelf aan te vallen en uiteindelijk leidde dit tot een burgeroorlog waarbij aan beide kanten misdaden werden begaan. Dit leidde ertoe dat de Britten hun handen ervan aftrokken en het mandaat afliep. Op dat moment riep Israel de onafhankelijkheid uit en werd dezelfde avond aangevallen door de legers van alle omringende Arabische landen, die de Arabieren opriepen om uit de weg te gaan - zij zouden even alle Joden afslachten en dan konden ze terugkomen. De rest is geschiedenis, Israel hield vol. Alle Joden uit Arabische landen werden verdreven maar grotendeels opgevangen in Israel, De gevluchte Arabieren werden 'Palestijnen' en in de omringende Arabische landen in concentratiekampen gezet waar ze tot op de dag van vandaag zitten, fokkend als konijnen. Omdat de VN van de honderden volkeren op aarde enkel voor de Palestijnen een afwijkende definitie van vluchteling hanteert is het aantal 'vluchtelingen' inmiddels opgelopen tot zo'n 4 miljoen.
Ondertussen is het oorspronkelijke doel, Israel wegvagen en Joden afslachten, nog steeds niet voltooid maar staat hoog op de agenda, zoals expliciet te lezen in het Hamas handvest. De middelen hiertoe zijn gelukkig beperkt, te weten zelfmoordaanslagen en raketaanvallen, maar gevaarlijk genoeg voor Israel om tegen op te treden, zoals de afgelopen dagen weer het geval is.
Link naar bron?quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:20 schreef 3-voud het volgende:
Nogmaals om de discussie te eindigen over "who was first":
De joden kwamen niet naar een Palestijnse staat en verdreven de Palestijnen. De joden kwamen naar een stuk woestijn van de Britten, met relatief zeer lage aantallen arabieren(dus niet Palestijnen, want die bestonden toen nog niet), en begonnen daar land te kopen, dat land te bewerken en er een volwaardige staat voor henzelf op te bouwen. Die economische welvaart trok veel Arabieren uit de naburige landen -Syrie, Egypte, Transjordanie - aan, die ervan profiteerden en aanvankelijk in vrede naast de Joden leefden. Deze Egyptenaren, Syriers en Transjordaniers en hun nakomelingen zijn wat tegenwoordig wordt verstaan onder 'Palestijnse vluchtelingen - die er zogenaamd al honderden jaren leefden voor de gemene joden kwamen'. Echter, op een gegeven moment vond het Arabische leiderschap in het gebied, onder leiding van de beruchte Mufti Hussein, oom van Arafat en goede vriend van Adolf Hitler, die een speciale SS eenheid van moslims had opgericht, dat de Joden niet in het Islamitische midden-oosten thuishoorden en begon de Arabische bevolking mbv vrijwel identieke propaganda als Hitler (er was zelfs een Nazistische radiozender) op te zetten tegen de joden. Dit leidde ertoe dat de spanningen opliepen, zeker omdat de Joden ondertussen in Europa in de zwartste dagen van de geschiedenis zaten en dus steeds meer naar het mandaatgebied trokken. De Joden moesten zich verdedigen tegen Arabische aanvallen, begonnen ook zelf aan te vallen en uiteindelijk leidde dit tot een burgeroorlog waarbij aan beide kanten misdaden werden begaan. Dit leidde ertoe dat de Britten hun handen ervan aftrokken en het mandaat afliep. Op dat moment riep Israel de onafhankelijkheid uit en werd dezelfde avond aangevallen door de legers van alle omringende Arabische landen, die de Arabieren opriepen om uit de weg te gaan - zij zouden even alle Joden afslachten en dan konden ze terugkomen. De rest is geschiedenis, Israel hield vol. Alle Joden uit Arabische landen werden verdreven maar grotendeels opgevangen in Israel, De gevluchte Arabieren werden 'Palestijnen' en in de omringende Arabische landen in concentratiekampen gezet waar ze tot op de dag van vandaag zitten, fokkend als konijnen. Omdat de VN van de honderden volkeren op aarde enkel voor de Palestijnen een afwijkende definitie van vluchteling hanteert is het aantal 'vluchtelingen' inmiddels opgelopen tot zo'n 4 miljoen.
Ondertussen is het oorspronkelijke doel, Israel wegvagen en Joden afslachten, nog steeds niet voltooid maar staat hoog op de agenda, zoals expliciet te lezen in het Hamas handvest. De middelen hiertoe zijn gelukkig beperkt, te weten zelfmoordaanslagen en raketaanvallen, maar gevaarlijk genoeg voor Israel om tegen op te treden, zoals de afgelopen dagen weer het geval is.
Is ook moeilijk vanuit je zolderkamer.quote:
Je hebt het uit Geenstijl.quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:29 schreef 3-voud het volgende:
[..]
NWS / Palestijnen & Israël #97 - Mogelijke incursie
Was al eerder vermeld...quote:
Alsof ik dit hele topic door ga lezen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:43 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Was al eerder vermeld...
Voor mensen met een blik tot hun neuslengte doe ik weinig moeite. Jammer dat jij er alsnog op springt.
Klaag dan ook niet.quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:44 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Alsof ik dit hele topic door ga lezen.
Je zit in Israel terwijl de raketten om je heen inslaan?quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:42 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Is ook moeilijk vanuit je zolderkamer.
Nee, dat is een fabel toch?quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Je zit in Israel terwijl de raketten om je heen inslaan?
Ik bedoel dat de beelden voor zich spreken, dat jij je niet kan indenken dat de Israeli's 't zat zijn constant te worden gebombardeerd door die zelfgemaakte raketten is lichtelijk vreemd te noemen.quote:
Pleonasme dit.quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:56 schreef Smack10 het volgende:
[..]![]()
Dalijk snappen de Pallie-sympathisanten het niet meer
twitter:RT_com twitterde op zaterdag 17-11-2012 om 12:47:354 rockets from Gaza hit Ashdod, Israel; 3 out of 4 actually hit targets: house, car & the 3d landed near a kindergarten http://t.co/BVV1LIkI reageer retweet
Dat ze het niet meer snappen lijkt me een overbodige boodschap anders.quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:58 schreef De_Guidance het volgende:
Volgens mij snap jij niet wat een pleonasme is.
Dat is geen pleonasme.quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:59 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat ze het niet meer snappen lijkt me een overbodige boodschap anders.
Ik denk dat jij wat dingen door elkaar haalt. Ik kan me best voorstellen dat Israel reageert op raketaanvallen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:56 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik bedoel dat de beelden voor zich spreken, dat jij je niet kan indenken dat de Israeli's 't zat zijn constant te worden gebombardeerd door die zelfgemaakte raketten is lichtelijk vreemd te noemen.
De filmpjes van iemand die zich opblaast tussen kinderen laat je even buiten beschouwing?quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik denk dat jij wat dingen door elkaar haalt. Ik kan me best voorstellen dat Israel reageert op raketaanvallen.
Maar van filmpjes waarin onschuldige bejaarden en kinderen worden mishandelt door soldaten in hun nieuwste uniforms en wapenuitrusting walg ik. Dat valt niet goed te praten, ook al wordt je dan nog zo gek van Palestijnen. Die alsnog geen schijn van kans maken en zo goed als bijna al hun raketjes mis schieten.
Dat ze geen kans maken geeft niks, beter zelfs.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik denk dat jij wat dingen door elkaar haalt. Ik kan me best voorstellen dat Israel reageert op raketaanvallen.
Maar van filmpjes waarin onschuldige bejaarden en kinderen worden mishandelt door soldaten in hun nieuwste uniforms en wapenuitrusting walg ik. Dat valt niet goed te praten, ook al wordt je dan nog zo gek van Palestijnen. Die alsnog geen schijn van kans maken en zo goed als bijna al hun raketjes mis schieten.
quote:
Wat jij wil jonge, be happy.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:01 schreef De_Guidance het volgende:
Overigens begin jij met taalkundige termen te gooien om mensen onderuit te halen, niet ik.
Jij begon met strooien met het begrip.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:02 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
[..]
Wat jij wil jonge, be happy.
We zijn nou eenmaal minder tolerant.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:03 schreef De_Guidance het volgende:
Wel grappig trouwens , mensen die wat sympathieker tegenover Palestijnen staan zie ik nergens Israëliërs doodwensen of luchtig doen over Israëlische burgerdoden.
Aan de andere kant gebeurt dit veelvuldig.
Je snapt het niet, jonguh!quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:03 schreef De_Guidance het volgende:
Wel grappig trouwens , mensen die wat sympathieker tegenover Palestijnen staan zie ik nergens Israëliërs doodwensen of luchtig doen over Israëlische burgerdoden.
Gelukkig aan jou de taak om ze te humaniseren dan die terroristen, zijn ook mensen enzo.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:06 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Palestijnen moeten nu eenmaal gedehumaniseerd worden. Anders stort de logica inelkaar.
Moeten mensen verder ook zelf weten. Maar weet wel dat het forum te klein is als je de bal terugkaatst.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:06 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Palestijnen moeten nu eenmaal gedehumaniseerd worden. Anders stort de logica inelkaar.
Ik laat mij gelukkig niet zo verzuren dat ik het daadwerkelijk fijn vindt als er een raket een Israëlische familie raakt.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Moeten mensen verder ook zelf weten. Maar weet wel dat het forum te klein is als je de bal terugkaatst.
Als je sympathieker tegenover de Palestijnen staat dan ben je automatisch voor Israelische doden en dan met name burgerdoden.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:03 schreef De_Guidance het volgende:
Juist.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:10 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
Als je sympathieker tegenover de Palestijnen staat dan ben je automatisch voor Israelische doden en dan met name burgerdoden.
Ze schieten namelijk raketten af op burgers. Laat ze eerst maar eens gaan richten op Israelische soldaten ipv steden waar je hoogstens burgers kunt raken.
Waar heb jij leren redeneren ? Op LTS-zwakstroom?quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:10 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
Als je sympathieker tegenover de Palestijnen staat dan ben je automatisch voor Israelische doden en dan met name burgerdoden.
Ze schieten namelijk raketten af op burgers. Laat ze eerst maar eens gaan richten op Israelische soldaten ipv steden waar je hoogstens burgers kunt raken.
Waarom zou ik, ik ben geen pally sympathisant.quote:
Ah dit forum is alleen voor meningen die jou welgevallig zijn?quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:13 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Waarom zou ik, ik ben geen pally sympathisant.
Of zie je Gretta op mijn naambordje?
Precies.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:14 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ah dit forum is alleen voor meningen die jou welgevallig zijn?
Die Anja Meulenbelt gister ook, zo'n wijf zou je toch van tafel beuken of niet.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:14 schreef YazooW het volgende:
Pro Israël mag blijven, de rest allemaal opzouten nu!
Wat een heldin.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:15 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Die Anja Meulenbelt gister ook, zo'n wijf zou je toch van tafel beuken of niet.
Ja, een gezonde Nederlandse dame die 3 keer per jaar naar Gaza gaat.quote:
quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:17 schreef YazooW het volgende:
Ondertussen gaan de luchtaanvallen op Gaza gewoon door trouwens, zwarte rook weer boven de stad:
http://reuters.livestation.com/demo
http://rt.com/s/swf/playe(...)flv&abouttext=Russia
Kolonisten.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:10 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
Ze heeft gewoon gelijk, begrijp wel dat je agressief wordt als je filterdunne logica in gevaar komt.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, een gezonde Nederlandse dame die 3 keer per jaar naar Gaza gaat.
Gestoorde gek.
Goed, ik maak wel eens een grapje en dan raakt heel FOK! overstuur.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:10 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik laat mij gelukkig niet zo verzuren dat ik het daadwerkelijk fijn vindt als er een raket een Israëlische familie raakt.
Dus die bal kaats ik niet terug.
Dat is ook zo. Ze verschuilen zich in steden tussen de burgers. Dat is hun tactiek.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:12 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Waar heb jij leren redeneren ? Op LTS-zwakstroom?
Vooralsnog hebben de Israëliërs een hogere ratio aan burgerdoden die ze maken.
Maar ook dat is de schuld van de Palestijnen in de wondere wereld van de logica van sommige mensen hier.
Alleen zwakzinnige linksen en moslims geloven in haar gespui.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:19 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ze heeft gewoon gelijk, begrijp wel dat je agressief wordt als je filterdunne logica in gevaar komt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |