Ja, de rand is recht, deze methode heb ik gebruikt:quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:04 schreef jufMeghan het volgende:
Wat een mooie ripple! Hoe heb je dat randje nu gedaan, dat is recht??
Ben heel benieuwd :-)quote:Op zaterdag 17 november 2012 19:29 schreef Lyssa het volgende:
Sniffle is bezorgd! Moeraskat, heb je hem al uitgepakt?
ik zou eerder voor de eerste gaan, ik heb 1.50 en 1:75 naalden van clover en vind t vooral bij die dunne draden een goede grip fijnquote:Op zaterdag 17 november 2012 19:35 schreef MarinaJozina het volgende:
Leuk! Ik ben benieuwd naar de reactie van Moeraskat
Kent iemand deze soort haaknaalden?
Of deze?
Of zou ik beter naar Knotten kunnen gaan en dan een paar naalden kopen van bijv Lana grossa?
Ooh spannendquote:Op zaterdag 17 november 2012 19:29 schreef Lyssa het volgende:
Sniffle is bezorgd! Moeraskat, heb je hem al uitgepakt?
Die blauwe had ik maar dan met meerdere kleurtjes maar dat was zooi. 1 naald al na een dag kapotquote:Op zaterdag 17 november 2012 19:35 schreef MarinaJozina het volgende:
Of deze?
Ik kwam ook nog een andere set tegen.
Of zou ik beter naar Knotten kunnen gaan en dan een paar naalden kopen van bijv Lana grossa?
te liefquote:Op zaterdag 17 november 2012 08:07 schreef Koningin het volgende:
Voor Sinterklaas
[ link | afbeelding ]
Sinterklaas by estherqueens, on Flickr
[ link | afbeelding ]
Amerigo by estherqueens, on Flickr
[ link | afbeelding ]
Zwarte piet by estherqueens, on Flickr
oei, die is mooi geworden en leuk de kleuren, mag je trots op wezenquote:Op zaterdag 17 november 2012 12:41 schreef YogaLove het volgende:
Hierbij de foto's van mijn Ripple Blanket..![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Weet wel dat je bij hele kleine naalden het beste de sterkste kwaliteit moet nemen. Ze zijn enorm kwetsbaar, want buigen heel snel. Ik had een zonder handvat en die was heel snel verbogen. Met handvat is wellicht iets sterker, maar zal dan wel een merkje nemen :-)quote:Op zaterdag 17 november 2012 19:35 schreef MarinaJozina het volgende:
Of deze?
Graag gedaan! Hij is mooi geworden!quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:46 schreef YogaLove het volgende:
Thanks!
Oja nogmaals Daste bedankt voor de turquoise wol!![]()
Het heeft even geduurd maar eindelijk is de deken klaar..
Volgens mij zat die eerste een keer bij de Molly Makes, of iets wat er heel erg op lijkt. Ik heb steeds het gevoel alsof die in tweeën gaat breken als ik 'm gebruik...(dat handvat zeg maar)quote:Op zaterdag 17 november 2012 19:35 schreef MarinaJozina het volgende:
Of deze?
welke was dat? heb je daar een foto van?quote:Op zondag 18 november 2012 14:54 schreef SpaceInvaders het volgende:
Heeft er iemand nog tweed garen zien liggen (donkergrijs) bij de zeeman? Ik heb waarschijnlijk nog 1 extra bol nodig
Dezequote:Op zondag 18 november 2012 14:56 schreef Ynske het volgende:
[..]
welke was dat? heb je daar een foto van?
die hebben ze hier nietquote:Op zondag 18 november 2012 15:06 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Deze
[ afbeelding ]
Hoeveel meter heb je ongeveer nodig voor een muts trouwens?
er zitten breinaalden in de,sjaal!quote:Op zondag 18 november 2012 15:26 schreef SpaceInvaders het volgende:
Is dat een breipatroon? Oepsik wil m haken dus ff een andere zoeken
Huh het is wel een haakpatroon
Oohquote:Op zondag 18 november 2012 15:30 schreef SpaceInvaders het volgende:
Dat is mijn shawl trouwens niet he, ik vond dit plaatje op google
Oh, daar had ik niet eens naar gekeken lolquote:Op zondag 18 november 2012 15:39 schreef B.ertha het volgende:
[..]
er zitten breinaalden in de,sjaal!
Ikke! Mail me je adres maar, dan kan ik de bol naar je opsturen!quote:Op zondag 18 november 2012 14:54 schreef SpaceInvaders het volgende:
Heeft er iemand nog tweed garen zien liggen (donkergrijs) bij de zeeman? Ik heb waarschijnlijk nog 1 extra bol nodig
nee heb ik niet en zag bij zeeman ook niet meer.quote:Op zondag 18 november 2012 14:54 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik zal morgen even kijken, heb zelf ook nog drie bollen nodig. Niet dezelfde kleur trouwens maar wel tweed van de zeeman :pquote:Op zondag 18 november 2012 14:54 schreef SpaceInvaders het volgende:
zuou ik niet doenals de.pan te heet is en smelt met je huid lijkt me geen strak planquote:Op zondag 18 november 2012 18:29 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Even een snelle vraag: kan je ook pannenlappen van 100% acryl maken?
Ik weet niet hoe heet jouw pannen worden maar bij mij smelt er niets....ovenschalen doen ook geen schade.quote:Op zondag 18 november 2012 18:54 schreef Doobsie het volgende:
@zouzomaarkunnen ik denk dat dat smelt als je een hete pan ermee oppakt of er een hete pan opzet ,,,
zelfs gewone pannelappen fikken hier wel eensquote:Op zondag 18 november 2012 18:58 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe heet jouw pannen worden maar bij mij smelt er niets....ovenschalen doen ook geen schade.
Je moet ze dan ook niet aansteken.quote:Op zondag 18 november 2012 19:02 schreef Ynske het volgende:
[..]
zelfs gewone pannelappen fikken hier wel eens
Maakt het uit als de kleurbadnummers niet overeen komen? /autistquote:Op zondag 18 november 2012 17:01 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ikke! Mail me je adres maar, dan kan ik de bol naar je opsturen!
wat leuk allemaalquote:Op zondag 18 november 2012 15:26 schreef creatiesvankokosnoot het volgende:
Wat hebben jullie de afgelopen dagen al weer veel geschreven en ook veel gehaakt. Ik heb niet meer alles teruggelezen, want jullie gaan zo snel.
Gisteren heb ik eindelijk de kraamcadeautjes kunnen geven aan ons nichtje, nu kan ik dus ook de foto's showen![]()
[ afbeelding ]
De teckel had ik al eerder laten zien, maar was toen nog niet af.
[ afbeelding ]
Voor ons nichtje een lekker dekentje voor in de wandelwagen of het bedje en voor alle gezinsleden een muis. (Hun achternaam is Muijs)
Serieus?quote:Op zondag 18 november 2012 19:33 schreef B.ertha het volgende:
Ik heb laatst expres kokend water over mijn acryl gegoten in een wanhopige poging het te laten krimpen. Er gebeurde niets
Denk dat het relatief veilig is zolang je het als onderzetter gebruikt. Niet met je handen in aanraking laten komen als het heet is.
Ja, nooit last gehad van brandende/smeulende lappen.quote:Op zondag 18 november 2012 19:28 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Haha :-) ik twijfel een beetje, was ook bang dat ze niet tegen de hitte zouden kunnen. Ik wil ze als kado voor mijn moeder maken, en nu heb ik iets in de keuken omhaakt met zeeman baby soft. Dit wil ik voor de pannenlappen ook gebruiken. Het bestaat uit 80% acryl en 20% polyamide. Katoenen stofje er onder.
Trovey , jij hebt dus wel pannenlappen van acryl?
het werd wel wat minder fluffig maar is niet aan elkaar gesmolten ofzo.quote:Op zondag 18 november 2012 20:21 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Serieus?
Op mijn acrylbollen staat altijd dat t met handwas op 30 graden moet, vreemd
Nou ik denk zo heet als bij de meeste die bijvoorbeeld aardappels koken.. HEET dus... en dus smelt acryl dan fijne meteen tegen de onderkant van je pan aan lijkt me... acryl is een soort plasticachtig iets al is het dan met een hele lage waarde.. plastic en hoge warmte gaan nu eenmaal niet samen...quote:Op zondag 18 november 2012 18:58 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe heet jouw pannen worden maar bij mij smelt er niets....ovenschalen doen ook geen schade.
Ben ik ook nog niet achter. Ik plaats foto's daarom meestal maar vanaf mijn pc of mijn laptop.quote:Op zondag 18 november 2012 21:05 schreef CREADO het volgende:
Slofjes klaar drie paar nu de kerstsloffies nog :-) iemand enig idee hoe je fotos vanaf een tablet. Ik zie geen buttons hiervoor :-(
quote:Op zondag 18 november 2012 21:22 schreef BrainTeaser het volgende:
Hier een plastic expert op de bank zitten, die het toch echt afraadt om acryl te gebruiken bij zulke temperaturen
hee wat leuk!! en wat een klus!!! ik loop te miepen over 17 vogels, maar dit is nog wel meer werk geloof ikquote:Op zondag 18 november 2012 21:14 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Ben ik ook nog niet achter. Ik plaats foto's daarom meestal maar vanaf mijn pc of mijn laptop.
Ik ben trouwens begonnen met 20(!) evil green pigs, van het patroon van EsseEi. Deze zijn om uit te delen voor mijn ukje die vrijdag 1 wordt!
Ik ben je erg dankbaar voor het patroon.quote:Op zondag 18 november 2012 21:28 schreef EsseEi het volgende:
[..]
hee wat leuk!! en wat een klus!!! ik loop te miepen over 17 vogels, maar dit is nog wel meer werk geloof ik(nog maar 4 te gaan trouwens
)
Welkom Dapmar! ik vind een Granny Stripe wel lekker makkelijk, het is een beetje als een granny square maar dan heen en weer. ik weet eingelijk niet waarvoor, voor een deken? want je kan bijvoorbeeld ook een reuze granny square deken makenZigzag is best lastig ja...
(en dat over die lossen snap ik niet helemaal wat je bedoeld?)
EsseEi, kun jij een linkje doen? Gaat veel te irritant op de iPad.quote:Op zondag 18 november 2012 21:41 schreef Dottey het volgende:
20 wattes.... linkje?ben wel nieuwschierig
Dat is wel zo. Ik wil alleen geen lekkers uitdelen en al helemaal geen fruit. Het ene vind ik niet verantwoord en het andere gewoon niet leuk. Ze zit in een verticale groep, waardoor ik iets voor alle leeftijden moest bedenken. Dit leek me dan het meest handig!quote:Op zondag 18 november 2012 21:42 schreef SpaceInvaders het volgende:
Al die traktaties voor school! Toen ik klein was kreeg je een zakje chips en was t klaar
Dezequote:Op zondag 18 november 2012 21:41 schreef Dottey het volgende:
20 wattes.... linkje?ben wel nieuwschierig
Wat had je dan gelezen?quote:Op zondag 18 november 2012 21:31 schreef dapmar het volgende:
Maar als je die lossen hebt gedaan in veelvoud van 3 dan moet je vasten haken bij die granny stripe en dan die stokjes in de vasten daar loop ik al vast hihihi.
Ik las ergens over lossen en dan vasten erin haken in het vtje?
of een ijsje die je moeder dan afleverdequote:Op zondag 18 november 2012 21:42 schreef SpaceInvaders het volgende:
Al die traktaties voor school! Toen ik klein was kreeg je een zakje chips en was t klaar
Dat ook! Maar ik ben in de winter jarig dus dat was bij mij nooit het gevalquote:Op zondag 18 november 2012 22:29 schreef Toverheks het volgende:
[..]
of een ijsje die je moeder dan afleverde
moet nog 15 popcorn vierkantjes, en dan dank ik god op me blote knieen dat het af is, dan aan elkaar naaien en een mooie rand er nog om heen en dan nooit, ik herhaal NOOIT meer een popcorndekenquote:Op zondag 18 november 2012 22:31 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Dat ook! Maar ik ben in de winter jarig dus dat was bij mij nooit het geval
Ik wil ook nog eens een ripple maken! Eerst maar eens verder aan mijn square deken, heb er pas 3
ga ik morgen voor je posten ..............quote:Op zondag 18 november 2012 22:35 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik vind dat fire deken op ravelry ook helemaal fantastisch. Wat is een popcorndeken?
wat is fire deken??quote:Op zondag 18 november 2012 22:35 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik vind dat fire deken op ravelry ook helemaal fantastisch. Wat is een popcorndeken?
ja deze wordt langer meer kleuren enzo, zal morgen eens foto maken van alles, ondertussen had ik weer AH tas gepimt en ben aan het breien een poncho en een trui........quote:Op zondag 18 november 2012 22:38 schreef EsseEi het volgende:
[..]
wat is fire deken??
haha Toverheks je bent er echt al een eeuw mee bezig toch? Dit is toch nr 2?? naja het resultaat wordt waarschijnlijk geweldig dus nog even volhouden!!!
Leuke onderzetters, I <3 de kleuren!
Ik ben benieuwd!quote:Op zondag 18 november 2012 22:35 schreef Toverheks het volgende:
[..]
ga ik morgen voor je posten ..............
schitterde kleurtjes lijkt me erg zacht ook en mooi patroontje zo in de rondte, welk garen heb je gebruiktquote:Op zondag 18 november 2012 22:48 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd!
Dit is de fire blanket:
http://www.ravelry.com/patterns/library/fire-blanket
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is niet van mij! Ik wil die graag nog eens makenquote:Op zondag 18 november 2012 22:50 schreef Toverheks het volgende:
[..]
schitterde kleurtjes lijkt me erg zacht ook en mooi patroontje zo in de rondte, welk garen heb je gebruikt
oke vind hem wel gaaf, en volgens mij heeft de Wibra ook iets wol met moihair erinquote:Op zondag 18 november 2012 22:51 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Dat is niet van mij! Ik wil die graag nog eens maken
oh k daht dat het een bepaalde handeling was die je dan verkeerd doet?quote:Op zondag 18 november 2012 22:47 schreef BrainTeaser het volgende:
Als je in het rond haakt, krult je haakwerk bijna altijd zo om, dat je inderdaad binnenstebuiten haakt. Zodra mijn haakwerkje begint te krullen, duw ik 'm meteen de andere kant op, zodat ik verder 'goed' haak.
Hier kun je goed zien wat de binnen- en buitenkant is
Edit: Hier staat het ook goed uitgelegd, met meerdere foto's en uitleg over dat omkrullen
eerst tekst posten dan editten en je hebt een fotoicoontje of je url tussen [IMG ] [/ img ] zetten zonder de spatiesquote:Op zondag 18 november 2012 21:05 schreef CREADO het volgende:
Slofjes klaar drie paar nu de kerstsloffies nog :-) iemand enig idee hoe je fotos vanaf een tablet. Ik zie geen buttons hiervoor :-(
Nee hoor, de steken blijven precies hetzelfde, het zit 'm puur in dat omkrullen. Daarom doe ik dat altijd zo vroeg mogelijk, zodat je er daarna geen omkijken meer naar hebt.quote:Op zondag 18 november 2012 22:52 schreef Mirjam het volgende:
[..]
oh k daht dat het een bepaalde handeling was die je dan verkeerd doet?
quote:Op zondag 18 november 2012 22:35 schreef SpaceInvaders het volgende:
prachtig mooi :! daarom vroeg ik al of je ook niet de oma van mijn mogelijk toekomstige kinderen kunt wordenquote:Op zondag 18 november 2012 22:56 schreef Toverheks het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
DEZE IS KLEINER WAS VOOR MIJN KLEINDOCHTER SOORT SPEELKLEED.......DE ANDERE WAAR IK NU MEE BEZIG BEN SMALLER MAAR MEER KLEUREN .......IN HET MIDDEN ALLEMAAL POPCORNSTEKEN. RANDJE WIT DAN RAND VAN DE KLEUR WAAR JE MEE BEZIG BENT.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |