Jij krijgt een jongetje.quote:Op donderdag 15 november 2012 09:51 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Hey zeg, spannend, die geslachtsbepaling! Maar waarom krijg je die niet gewoon tijdens de 20 weken echo? Ik moet nog bijna 4 weken wachten
Ik wist niet eens dat dat konquote:Op donderdag 15 november 2012 09:52 schreef Suikertante het volgende:
Omdat ik ¤ 25,- neerleg bij Echobureau Utrecht.
Dat doe ik met liefde, ik ben supernieuwsgierig!!
Dat vond ik ook, maar laatst droomde ik dat het een meisje was, dus nu weet ik het niet meerquote:
Alsof jouw dromen waardevoller zijn dan mijn voorgevoel, hálloooo!!quote:Op donderdag 15 november 2012 09:57 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Dat vond ik ook, maar laatst droomde ik dat het een meisje was, dus nu weet ik het niet meer
TOEVALLIG vindt mijn moeder ook dat het een meisje wordt! En volgens mijn pa heeft zij tot op heden steeds goed voorspeld, maar dan wel alleen als ze dronken was en nu wil ze niet dronken worden want mn ouders doen aan de lijn. Ik bedoel, hoe verkeerd kun je je prioriteiten stellen?!quote:Op donderdag 15 november 2012 10:02 schreef L-E het volgende:
[..]
Alsof jouw dromen waardevoller zijn dan mijn voorgevoel, hálloooo!!
Waardeloze grootoudersquote:Op donderdag 15 november 2012 10:07 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
TOEVALLIG vindt mijn moeder ook dat het een meisje wordt! En volgens mijn pa heeft zij tot op heden steeds goed voorspeld, maar dan wel alleen als ze dronken was en nu wil ze niet dronken worden want mn ouders doen aan de lijn. Ik bedoel, hoe verkeerd kun je je prioriteiten stellen?!
wat moet ze je vertellen over wat je te wachten staat dan? ?Waar heb je vragen over.quote:Op donderdag 15 november 2012 09:56 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat dat konSoms vraag ik me wel af of mn vk ons wel genoeg informatie geeft. Ze beantwoorden eigenlijk alleen vragen en geven bergen met folders mee en gesprekken gaan alleen over mij, of het goed gaat en waar ik last van heb, maar wat ons allemaal te wachten staat... geen idee!
Vragen beantwoordt ze prima hoor, maar ik heb echt geen idee wat ik bijvoorbeeld allemaal moet regelen, wat me te wachten staat en wat ik "mis". Ik heb het gevoel dat ik zonder dit forum bijvoorbeeld echt uberhaupt amper iets zou weten.quote:Op donderdag 15 november 2012 10:11 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
wat moet ze je vertellen over wat je te wachten staat dan? ?Waar heb je vragen over.
Plus pretecho's zijn helemaal niet iets dat zij moet vertellen.
Je flikt het nietquote:Op donderdag 15 november 2012 10:00 schreef Ticootje het volgende:
Oh 17 december is J weg.. Als in weg wegGewoon pas terug in nederland rond half 10... Dus ik heb een backupplan... Iemand die paraat staat voor het geval dat.. Uiteraard is het nog een maand voor mn uitgerekende datum, de 2 meiden kwamen allebei te laat.. Maar mn hormonen vonden dat ik dat moest regelen..
Heel herkenbaar. Maar zoveel informatie als je hier oppikt kan een vk ook nooit gevenquote:Op donderdag 15 november 2012 10:23 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Vragen beantwoordt ze prima hoor, maar ik heb echt geen idee wat ik bijvoorbeeld allemaal moet regelen, wat me te wachten staat en wat ik "mis". Ik heb het gevoel dat ik zonder dit forum bijvoorbeeld echt uberhaupt amper iets zou weten.
Ja en misschien is dat het ook wel hoor, dat ik hier dingen hoor dat ik denk: nou dat had ze me wel even mogen vertellen!! Misschien verwacht ik er ook wel teveel van, maar ik voel me zo'n ongelofelijke noobquote:Op donderdag 15 november 2012 10:30 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Heel herkenbaar. Maar zoveel informatie als je hier oppikt kan een vk ook nooit geven
Ook dat ken ik! bij mijn eerste zwangerschap liep ik bij de vk en die heeft een lijstje gemaakt met dingen die ik regelen moest. Nu in het ziekenhuis zeiden ze er niets over, alleen dat ik succesvol zwanger ben. Gelukkig had ik het briefje van de vk nogquote:Op donderdag 15 november 2012 10:31 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ja en misschien is dat het ook wel hoor, dat ik hier dingen hoor dat ik denk: nou dat had ze me wel even mogen vertellen!! Misschien verwacht ik er ook wel teveel van, maar ik voel me zo'n ongelofelijke noob
Ik vroeg mij vk om een lijst, maar die had ze niet. Dat vond ik ook zo gek. Ik bedoel, iedereen die voor de eerste keer zwanger is wil toch weten wat ze allemaal wanneer moet doen? En ja, dat kun je googelen, maar ik vertrouw mijn vk meer dan google. Naja, anyways, blij dus dat ik jullie hebquote:Op donderdag 15 november 2012 10:35 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Ook dat ken ik! bij mijn eerste zwangerschap liep ik bij de vk en die heeft een lijstje gemaakt met dingen die ik regelen moest. Nu in het ziekenhuis zeiden ze er niets over, alleen dat ik succesvol zwanger ben. Gelukkig had ik het briefje van de vk nog
Sorry! Doe mijn best!quote:Op donderdag 15 november 2012 10:06 schreef Keshet het volgende:
Schiet eens op dan! Ik wil bovenaan staan.
Die van mij schreef het zelf op een briefje. Het was ook maar heel kort hoor. Gewoon wat dingen die ik regelen moest en wanneer, zoals kraamzorg en bij de huisarts doorgeven dat ik zwanger ben.quote:Op donderdag 15 november 2012 10:36 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ik vroeg mij vk om een lijst, maar die had ze niet. Dat vond ik ook zo gek. Ik bedoel, iedereen die voor de eerste keer zwanger is wil toch weten wat ze allemaal wanneer moet doen? En ja, dat kun je googelen, maar ik vertrouw mijn vk meer dan google. Naja, anyways, blij dus dat ik jullie heb
Nou hè, alleen al die keuze aan speentjes!quote:Op donderdag 15 november 2012 10:55 schreef Suikertante het volgende:
Over kleertjes en dat soort dingen heb ik een boekwerk van de kraamzorg gekregen. Vond ik ook wel handig eigenlijk.. zeker nu ik laatst zonder dat boekwerk bij de hema en de etos stond. Wat een keuze, ik mag hopen dat ik niet álles nodig heb!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De meiden en ik zijn lekker thuis.
[ Bericht 48% gewijzigd door Cathmar op 15-11-2012 17:15:03 ]Met een meidenkwartet
Koop een speentje die je leuk vindt... Je kind tussendoor een ander merk speen geven omdat je de bibi onwijs stom vindt bijvoorbeeld... Dat is meestal een no go..quote:Op donderdag 15 november 2012 10:56 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Nou hè, alleen al die keuze aan speentjes!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zou het kwartje vallen? Denk het wel.
Hehe nee, we gaan niet behangen vermoed ik. Lenen de muren zich ook niet zo voor. Denk dat we eerder de fleur en kleur in de accenten gaan aanbrengen. Leuke lamp o.i.d, decoraties, dat soort dingen.quote:Op donderdag 15 november 2012 11:31 schreef Suikertante het volgende:
Haha ik mag het wel hopen!
En heb je maar wat gepakt of denk je er echt over?
Een speentje is een speentje...quote:Op donderdag 15 november 2012 11:46 schreef .Sparkling. het volgende:
Cathmar, leuke namen hebben jullie gekozen! En wat een bevalling is het geweest..
Hooi, wat een gaaf idee om het te vertellen! Ben zo benieuwd hoe ze reageren
Tico, dat klinkt verstandig ja.
Ik stond eergisteren in de Hema en zag daar speentjes hangen en vroeg me dan dus weer af of die net zo goed zijn als speentjes bij de Etos ofzo. Ik begrijp er echt niets van geloof ik. En we zijn ook nog lang niet toe aan speentjes kopen, waar maak ik me druk om?
Dat ook nog..quote:Op donderdag 15 november 2012 11:54 schreef nytar het volgende:
en wie weet wil je kind helemaal geen speen...zou ook niet alle soorten in huis halen
Laptop op buik?quote:Op donderdag 15 november 2012 12:08 schreef Logician het volgende:
Bleh heb weer erg veel harde buiken, terwijl ik gewoon op de bank zit met mijn laptop.. zwaar vervelend.
En nu heb je ook nog een hele rare rechte. Die lijkt het meest op een tepel. Aangezien ik geen borstvoeding ga geven voor mij geen verleiding, maar heb zelf maar die bolle/platte genomen. Altijd handig, als je net 16 weken bentquote:Op donderdag 15 november 2012 12:00 schreef ohnee het volgende:
Het enige echte verschil zit in de speen zelf. Je hebt 2 soorten, een bolle en een met platte onderkant. Geen idee meer waarom dat zo is, weet wel dat mijn zoon een had met platte kant en hij die fijn vond (tot hij zn duim ontdekte). als je kind een speenlurker blijkt, koop dan wel een speenketting zodat je niet plots een speen kwijt bent onderweg. En ik had een klein bakje waar een reservespeen in zat bij me. zo bleef hij schoon in mijn tas.
quote:Op donderdag 15 november 2012 11:29 schreef Hooiwagen het volgende:
Kijk!Ik ontlurk even. Dat schapenbehang, waar?!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zou het kwartje vallen? Denk het wel.
![]()
Gewoon, waarschijnlijk het feit dat het kind nummer 4 is?quote:Op donderdag 15 november 2012 12:21 schreef Logician het volgende:
Nee laptop op kussen op benengeen idee waar de harde buiken vandaan komen ze is ook niet druk oid nu..
Hoop het, zit nu op 7 in 30minquote:Op donderdag 15 november 2012 12:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Gewoon, waarschijnlijk het feit dat het kind nummer 4 is?
Dan heb je er blijkbaar vaker en vroeger last van zei mijn vk...
En als je gaat douchen?quote:Op donderdag 15 november 2012 12:25 schreef Logician het volgende:
[..]
Hoop het, zit nu op 7 in 30minen ook last van mijn onderrug, maar niet extreem.
Morgen moet ik naar de gyn, en heb geen zin om weer voor jan met de korte achternaam naar het ziekenhuis te moeten
Dit is trouwens mijn eerste zwangerschap dat ik met deze termijn (morgen 26wk) nog geen ontsluiting heb of aan de remmers in het ziekenhuis heb gelegen, dus neem aan dat het allemaal wel goed komt *afkloppen*
Net een uur geleden onder de douche gestaan al, kruik ook al geprobeerd. Maar word een beetje trillerig van de warmte?quote:
Praxis!quote:Op donderdag 15 november 2012 12:19 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Ik ontlurk even. Dat schapenbehang, waar?!
Ik las van de week juist dat het in slaap vallen met een speentje 50% van het aantallen wiegendood voorkomt. Wij gebruiken 'm ook alleen in bed, lijkt mij geen probleem.quote:Op donderdag 15 november 2012 13:00 schreef Omentielvo het volgende:
Cathmar, klinkt inderdaad als een heftige bevalling. Maar wat een mooie namen en wat fijn dat ze al thuis zijn.
Logi,En bij twijfel. Beter weer voor Jan met zijn korte achternaam te bellen dan dat er straks echt iets is hoor.
Suikertante,alweer 16 weken. Gaat snel
Speentjes heb ik nog niet in huis. Ik hoor dat men het liefste heeft dat je ze niet gaat gebruiken, maar als mijn baby er behoefte aan hebt, krijgt ze er wel eentje hoor.
Goddomme zit gewoon te janken van je opmerking.. die kwam echt even keihard aan.quote:Op donderdag 15 november 2012 13:19 schreef .Sparkling. het volgende:
Logi, het klinkt alsof je een hartstikke zware zwangerschap hebt. Wel fijn dat het tot nu toe allemaal goed gaat, hopelijk blijft het zo.
Suiker, 16 weken al!
Kijk, hier lees ik toch weer dingen waar ik nooit over nagedacht heb met speentjes!
quote:Op donderdag 15 november 2012 13:22 schreef Logician het volgende:
[..]
Goddomme zit gewoon te janken van je opmerking.. die kwam echt even keihard aan.
Het is zwaar kut allemaal om eerlijk te zijnmaar wil zo graag genieten.. en niet alleen maar telkens lopen te zeuren hier
Voel me zo'n aandachtshoer qua gezeur en geklaag en dat wil ik helemaal niet zijn, zo ben ik irl helemaal niet
blegh
ikea? Dat zijn van die hekjes die je klemt en dus hoef je niet te schroeven? Zou dat passen?quote:Op donderdag 15 november 2012 13:28 schreef LadyBlack het volgende:
Even een vraagje tussendoor zonder al te veel bijgelezen te zijn
Wij krijgen dit weekend allerlei kleine kindjes op bezoek, dus we gaan vast een traphekje kopen. We hebben niet veel ruimte in de gang, dus ik wilde zo'n harmonica-hekje. Zijn die überhaupt nog ergens te krijgenWaar hebben jullie je traphekjes vandaan en waar moet je op letten?
Och lieverdquote:Op donderdag 15 november 2012 13:22 schreef Logician het volgende:
[..]
Goddomme zit gewoon te janken van je opmerking.. die kwam echt even keihard aan.
Het is zwaar kut allemaal om eerlijk te zijnmaar wil zo graag genieten.. en niet alleen maar telkens lopen te zeuren hier
Voel me zo'n aandachtshoer qua gezeur en geklaag en dat wil ik helemaal niet zijn, zo ben ik irl helemaal niet
blegh
Die van IKEA hoeft niet geboord te worden hoor... althans, da's bij ons niet gebeurd. Die zit geklemd tussen de deurpost.quote:Op donderdag 15 november 2012 13:57 schreef ohnee het volgende:
Traphekje dat klemt moet je alsnog aan de bovenkant vastmaken hoor. Dus met een schroef in de muur. Heb hier ook zo'n klemding maar alleen onder hoef je niet te boren maar te klemmen. Moet hij wel helemaal op de grond staan,anders mag je m niet plaatsen.
edit: oh die van ikea werkt net anderson dus
En logi, gewoon lekker klagen hoor! Lucht alleen maar op als je het lekker allemaal hier neer kan kwakken toch. En het wemelt hier van de mensen met kaaltjes dus we vinden je posts heul niet vervelend. (ik iig niet
)
Mja.... ik weet het toch nietquote:Op donderdag 15 november 2012 13:56 schreef Lijnloos het volgende:
LB, wij hebben ook een IKEA-hekje (voor/in Minke's kamerdeur) en die zit echt ramvast hoor. Het drempeltje merk je bijna niet, maar daarin wordt ie juist vastgezet.
Mwah, ja ik snap je terughoudendheid wel hoor. En bij ons zit ie niet boven de trap, dat scheelt wel.quote:Op donderdag 15 november 2012 14:02 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Mja.... ik weet het toch niethet is denk ik vooral het drempeltje. Daar moet je dan altijd overheen als je de trap af gaat.
Mijn oma is overleden na een val van de trap, dat speelt toch altijd wel een beetje mee
OMG, brrrrrr.... ja dat kan ik me heel goed voorstellen.quote:Op donderdag 15 november 2012 14:04 schreef Logician het volgende:
Twinklyhoe lief!!!
LB Oei kan ik mij dan echt wel heel goed voorstellen![]()
ik heb mijn neefje van bijna 2jr zien verdrinken toen ik 7jr was en kinderen+water is mijn ergste nachtmerrie sindsdien.
Dat!quote:Op donderdag 15 november 2012 14:01 schreef ohnee het volgende:
haha Twinkle het is al een heus acrobaatje zo op die laatste fotoFijn dat alles goed is!
Wel een logische reactie van je moeder natuurlijk na zoiets toch traumatisch, enig idee hoe je jezelf er aan wilt laten wennen?quote:Op donderdag 15 november 2012 14:05 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
OMG, brrrrrr.... ja dat kan ik me heel goed voorstellen.
Ik denk ook dat mijn moeder zo'n hekje eigenhandig hier uit zou slopen trouwens
Mwa, het is inmiddels 8 jaar geleden, dus ik loop wel onbevangen de trap af normaal gesproken. Alleen zodra ik uitglij schrik ik wel extra hard.quote:Op donderdag 15 november 2012 14:06 schreef Logician het volgende:
[..]
Wel een logische reactie van je moeder natuurlijk na zoiets toch traumatisch, enig idee hoe je jezelf er aan wilt laten wennen?
Ja logisch iddquote:Op donderdag 15 november 2012 14:10 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Mwa, het is inmiddels 8 jaar geleden, dus ik loop wel onbevangen de trap af normaal gesproken. Alleen zodra ik uitglij schrik ik wel extra hard.
Drempels!quote:Op donderdag 15 november 2012 14:10 schreef Keshet het volgende:
Ik zit in de nieuwe auto, zonder matje want die ligt op de passagiersstoel. #yolo
quote:Op donderdag 15 november 2012 14:10 schreef Keshet het volgende:
Ik zit in de nieuwe auto, zonder matje want die ligt op de passagiersstoel. #yolo
Da's ook handig jaquote:Op donderdag 15 november 2012 14:12 schreef Ticootje het volgende:
Het traphekje komt bij ons niet voor de trap, maar een stuk ervoor... Dus als je dan struikelt breek je gewoon je nek op het kastje wat er nog staat.
Ga es over de A12 rijden... gewoon omdat het kanquote:Op donderdag 15 november 2012 14:10 schreef Keshet het volgende:
Ok dit klinkt misschien stom, maar ik ben juist blij dat je "zeurt". Doordat ik van iedereen om me heen alleen maar positieve verhalen heb gehoord (alles was fijn en goed en prima), ben ik compleet verkeerd mijn zwangerschap in gegaan en valt alles me vies tegen. Ik vind het juist heerlijk te horen dat ik niet de enige ben die het af en toe even niet ziet zitten (en ik ben pas 15+5quote:Op donderdag 15 november 2012 13:22 schreef Logician het volgende:
[..]
blegh
heb je nou je 20 weken echo gehad ?quote:Op donderdag 15 november 2012 14:16 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Da's ook handig jagaat hier helaas niet werken.
We gaan straks toch maar eens naar de babydump, daar hebben ze allerlei dingen die we toch nog moesten bekijken, zoals box en maxi-cosi.....
quote:Op donderdag 15 november 2012 14:16 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Da's ook handig jagaat hier helaas niet werken.
We gaan straks toch maar eens naar de babydump, daar hebben ze allerlei dingen die we toch nog moesten bekijken, zoals box en maxi-cosi.....
NEE, ik moet zo nog over de A12...quote:Op donderdag 15 november 2012 14:18 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Ga es over de A12 rijden... gewoon omdat het kan
Over een uurtje gaan we erheen! Ben zo benieuwd!!quote:Op donderdag 15 november 2012 14:19 schreef rebel-angel het volgende:
[..]
heb je nou je 20 weken echo gehad ?
of heb ik eroverheen gelezen
Neequote:Op donderdag 15 november 2012 14:20 schreef Ticootje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Let niet op de was
Maar je ziet dat ik een stuk voor de afgrond nog een stuk heb waar ik kan klemmen...
Veel succes en plezier!quote:Op donderdag 15 november 2012 14:22 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Over een uurtje gaan we erheen! Ben zo benieuwd!!
Ook wel een beetje spannend natuurlijk, maar ik ga maar van mn gevoel uit, en dat is heel goedEn dus ben ik vooral benieuwd hoe het kindje er nu uitziet! En of we kunnen zien wat het is
Whahaha, nee er staat nu geen traphekje, maar een klein stukje voor die grijze paal ja, kan ik klemmen tussen het hout en de muur er tegenover.quote:Op donderdag 15 november 2012 14:23 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Neeik zie het niet goed geloof ik
is je traphekje dat grijze achter de was?
Heeeeeel herkenbaar hoor. Is ook de reden dat ik hier amper post, in ieder geval niet over hoe het met mij gaat. Heb het idee dat ik toch alleen maar kan zeuren...quote:Op donderdag 15 november 2012 13:37 schreef Logician het volgende:
Ben absoluut niet gekwetst, maar even reality check oid? Kan gewoon niet wachten tot het allemaal klaar is en er een hele grote knoop/knip in kan en ik nooit meer zwanger hoef te zijnterwijl mijn hele schoonfam. en alle andere mensen om mij heen allemaal zo blij en enthousiast zijn en ik dan maar mee acteer, omdat ik geen zin/behoefte heb om uit te leggen hoe of wat en ik bang ben om dan te moeten huilen met andere mensen er bij.. en daar zit ik echt niet op te wachten
En klopt dat dit een goede uitlaadklep is, maar wil ook weer niet te veel gaan leunen op de mensen hier, mag ook af en toe wel een positief woord uitkomen zeg maar
![]()
Anyway.. nog een 10 tot 14wk en dan is het als het goed is allemaal achter de rug en kunnen we gaan genieten van een roze wolk
Wbt traphekjes, geen idee zo lang geleden als er goede tips zijn hoor ik ze ook graag
Good for you!quote:Op donderdag 15 november 2012 14:29 schreef _Ophelia_ het volgende:
Grappig, ik postte juist niet zoveel omdat alles zo goed ging
Dat vond ik ookquote:
Ik vind het juist dat er soms wel wat meer positief nieuws kan komen. Gewoon lekkere roze wolken af en toe is ook verfrissend.quote:Op donderdag 15 november 2012 14:33 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Dat vond ik ookalleen voelde het weer zo lullig om mijn roze wolk te posten terwijl zovelen zich rot voelden.
quote:Op donderdag 15 november 2012 14:39 schreef Ticootje het volgende:
Lezen jullie ook al sprookjes voor aan je buikbaby? Of zing je liedjes?
Dat laatste, maar alleen als er niemand in de buurt was ...quote:Op donderdag 15 november 2012 14:39 schreef Ticootje het volgende:
Arm kind.quote:Op donderdag 15 november 2012 14:43 schreef Ticootje het volgende:
Het was 1 van die tips van mn bevallings info avond... Partners moesten maar liedjes gaan zingen..
quote:Op donderdag 15 november 2012 14:39 schreef Ticootje het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sarcasme. Herken het.
Als je een harde buik hebt trekt gewoon je baarmoeder samen. Daarom heten het ook wel oefenweeen of voorwerk...quote:Op donderdag 15 november 2012 15:00 schreef Spirit82 het volgende:
Owja nog een noob vraag: hoe voelt een harde buik eigenlijk? Iedereen heeft het er steeds over en nou heb ik ook wel eens een "harde buik", dat alles helemaal strak staat en gespannen aanvoelt, maar ik bij mij voelt het dan alsof ik helemaal vol zit zoals dat ik teveel heb gegeten ofzo (ook omdat het meestal savonds is, dan wijt ik het daar maar aan). Maar of dat dan kwalificeert als een harde buik of gewoon aangeeft dat ik naar de wc moet, dat weet ik eigenlijk niet
Harde buiken komen op jouw termijn over het algemeen nog niet echt voor toch?quote:Op donderdag 15 november 2012 15:00 schreef Spirit82 het volgende:
Owja nog een noob vraag: hoe voelt een harde buik eigenlijk? Iedereen heeft het er steeds over en nou heb ik ook wel eens een "harde buik", dat alles helemaal strak staat en gespannen aanvoelt, maar ik bij mij voelt het dan alsof ik helemaal vol zit zoals dat ik teveel heb gegeten ofzo (ook omdat het meestal savonds is, dan wijt ik het daar maar aan). Maar of dat dan kwalificeert als een harde buik of gewoon aangeeft dat ik naar de wc moet, dat weet ik eigenlijk niet
Ja dat lees ik dus idd via google, maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk al bij mij omdat ik nog zo vroeg ben en als ik hierboven lees bij Logi wil je dat ook nog helemaal niet. Maar omdat mn buik dus zo keihard is soms (meestal kan ik er gewoon in prikken met mn vinger maar soms is het echt kei en keihard) vraag ik me af of ik me daar zorgen om moet maken...quote:Op donderdag 15 november 2012 15:03 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Als je een harde buik hebt trekt gewoon je baarmoeder samen. Daarom heten het ook wel oefenweeen of voorwerk...
De spieren in je baarmoeder trekken samen en daardoor voelt je buik dus hard.
Kan wel... Kan al vanaf 6 weken zijn, alleen zul je ze over het algemeen pas veel later een keer voelen.quote:Op donderdag 15 november 2012 15:04 schreef laziness het volgende:
[..]
Harde buiken komen op jouw termijn over het algemeen nog niet echt voor toch?
Doet het zeer? En hoevaak heb je het?quote:Op donderdag 15 november 2012 15:05 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ja dat lees ik dus idd via google, maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk al bij mij omdat ik nog zo vroeg ben en als ik hierboven lees bij Logi wil je dat ook nog helemaal niet. Maar omdat mn buik dus zo keihard is soms (meestal kan ik er gewoon in prikken met mn vinger maar soms is het echt kei en keihard) vraag ik me af of ik me daar zorgen om moet maken...
Zo lang de harde buiken geen pijn doen is er over het algemeen niets aan de hand, helaas doen ze bij mij echt pijn waardoor het dus tricky is. Denk dat dat het verschil isquote:Op donderdag 15 november 2012 15:05 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ja dat lees ik dus idd via google, maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk al bij mij omdat ik nog zo vroeg ben en als ik hierboven lees bij Logi wil je dat ook nog helemaal niet. Maar omdat mn buik dus zo keihard is soms (meestal kan ik er gewoon in prikken met mn vinger maar soms is het echt kei en keihard) vraag ik me af of ik me daar zorgen om moet maken...
Nee, zeer doet het niet, maar het voelt wel erg ongemakkelijk en letterlijk alsof ik helemaal ben opgeblazen van binnen van borst tot schaambeen, maar als ik dan naar het toilet ga gebeurt er meestal niks, dus ik weet niet of het lucht is of niet. Ik heb het nu denk ik 3 of 4 keer opgemerkt. De laatste keer is 2 of 3 dagen terug.quote:Op donderdag 15 november 2012 15:06 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Doet het zeer? En hoevaak heb je het?
Zolang het geen zeer doet, er geen regelmaat in zit en je het niet een paar keer per uur hebt, dan is er nog niets aan de hand..quote:Op donderdag 15 november 2012 15:08 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Nee, zeer doet het niet, maar het voelt wel erg ongemakkelijk en letterlijk alsof ik helemaal ben opgeblazen van binnen van borst tot schaambeen, maar als ik dan naar het toilet ga gebeurt er meestal niks, dus ik weet niet of het lucht is of niet. Ik heb het nu denk ik 3 of 4 keer opgemerkt. De laatste keer is 2 of 3 dagen terug.
Ok thanks, goed om te wetenquote:Op donderdag 15 november 2012 15:09 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Zolang het geen zeer doet, er geen regelmaat in zit en je het niet een paar keer per uur hebt, dan is er nog niets aan de hand..
Als je het vaker hebt, dan is het een teken dat je rustiger aan moet doen.
Ja, dat...quote:Op donderdag 15 november 2012 16:13 schreef Tally het volgende:
2e trimester hier en ik heb daar ook last van. Kan soms best pijnlijk zijn
jup! nog niet zo vaak maar komt wel eens voor, evenals de vlekken in bh.quote:Op donderdag 15 november 2012 16:11 schreef Ticootje het volgende:
OH... 3e trimester mama's zwanger van kind 2 of meer, hebben jullie ook last van stijve borsten? Ik voel dus echt wel een paar keer per dag toeschietreflex achtige toestanden... Vooral als het over de baby gaat![]()
Ik lek trouwens nog niet.
ze mogen meeluisteren als ik Midas voorlees of liedjes voor hem zingquote:Op donderdag 15 november 2012 14:39 schreef Ticootje het volgende:
Ik herken het niet. Het lekken ook niet trouwens. Maar ja ik heb dan ook een blauwe maandag borstvoeding gegevenquote:Op donderdag 15 november 2012 16:11 schreef Ticootje het volgende:
OH... 3e trimester mama's zwanger van kind 2 of meer, hebben jullie ook last van stijve borsten? Ik voel dus echt wel een paar keer per dag toeschietreflex achtige toestanden... Vooral als het over de baby gaat![]()
Ik lek trouwens nog niet.
Hahaha, vond je de eerste post te genant?!quote:Op donderdag 15 november 2012 17:28 schreef papillion het volgende:
Hier pas de eerste maar wel vooral snachts redelijk last van lektetten en ook echt dat het eruit spuit af en toe. En ja dat word erger als er zaken duidelijk op mijn hormonen werken.
Ik vond em anders behoorlijk geniaalquote:Op donderdag 15 november 2012 17:35 schreef papillion het volgende:
ik kreeg spontaan spijt, wilde hem niet helemaal verwijderen, maar toch aanpassen, maar toen was ik niet zo handig
quote:Op donderdag 15 november 2012 17:50 schreef LadyBlack het volgende:
Het meisje in mijn buik leek helemaal gezond te zijn
Meisje!quote:Op donderdag 15 november 2012 17:50 schreef LadyBlack het volgende:
Meisjes zijn echt de leukste!!quote:Op donderdag 15 november 2012 17:56 schreef LadyBlack het volgende:
Echt wel
Goede gevoel lijkt dus te kloppen, en dan ook nog een meisje, dat vind ik echt héél leuk
hoe weet jij dat nou?quote:Op donderdag 15 november 2012 19:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Meisjes zijn echt de leukste!!
Bij Sofie beviel ik met 41.3. Maar deze baby is groter, en ik heb nu zoveel meer last van mijn lijf. Liefst wil ik dat het vandaag of morgen komt. Maar zal wel niet.quote:Op donderdag 15 november 2012 19:18 schreef Solagratia het volgende:
LB, een meisje leuk! meisjes zijn leukjongens vast ook, dat ga ik dit keer meemaken.
KJ, Liep je bij de eerste over tijd? Zou je graag willen dat het nu begon of liever nog helemaal niet? Fijn dat jullie weer goedgekeurd zijn.
Ik heb 2 exemplaren rondlopen. Leuker kan niet.quote:
Wij hebben er ook 12 nodig. Het bedframe heeft 4 poten. En elke lattenbodem heeft ook 4 poten. Wordt nog wat, want die bodems zijn goed zwaar, hangt een motor aan.quote:Op donderdag 15 november 2012 19:47 schreef Estrys het volgende:
We zitten net te bekijken hoeveel klossen we nodig hebben. Dus ik vroeg gaan we de nachtkastjes ook op klossen zetten? Dan hebben we er 16 nodig. Mijn man: '16???!! Is het niet efficiënter om een geul te graven voor de verloskundige? Een loopgraaf'.![]()
Nam net een slok drinken![]()
Bevallen is oorlog hè
Koppig??? Nee joh!quote:Op donderdag 15 november 2012 20:11 schreef milka82 het volgende:
Ladyblack een meisjefijn dat alles goed leek. Meisjes zijn erg leuk maar dodelijk vermoeiend en koppig.
Peuter lenen? Heeft vandaag elke winkel op stelten gezet ( en ik moest echt even heen, alles was op). Het is een faaaaaaaasseuh....quote:
Je vergeet nog krengerig en driftigquote:
Kleuter lenen in ruil? Die heeft deze week 2x bij de directrice gezeten.quote:Op donderdag 15 november 2012 20:43 schreef milka82 het volgende:
[..]
Peuter lenen? Heeft vandaag elke winkel op stelten gezet ( en ik moest echt even heen, alles was op). Het is een faaaaaaaasseuh....
mijn 7 jarige lenen?quote:Op donderdag 15 november 2012 20:43 schreef milka82 het volgende:
[..]
Peuter lenen? Heeft vandaag elke winkel op stelten gezet ( en ik moest echt even heen, alles was op). Het is een faaaaaaaasseuh....
Meisjequote:Op donderdag 15 november 2012 17:50 schreef LadyBlack het volgende:
arme spen!quote:Op donderdag 15 november 2012 21:12 schreef Logician het volgende:
*slash ignore alles over meisjesproblemen*
Harde buiken blijven aanhouden, net enorme jankbui.. ben zo bang dat ik morgen moet blijven
ach meisje toch. Trek je wel op tijd aan de bel? En hoe naar ook, als het beter voor jou en je meisje is om daar te blijven dan is dat zo. Maar ik hoop dat het niet hoeftquote:Op donderdag 15 november 2012 21:12 schreef Logician het volgende:
*slash ignore alles over meisjesproblemen*
Harde buiken blijven aanhouden, net enorme jankbui.. ben zo bang dat ik morgen moet blijven
Als je 4 poten hebt dan is dat wat je nodig hebt.quote:Op donderdag 15 november 2012 21:17 schreef LadyBlack het volgende:
OMG, 12 klossen onder het bed? Ik ging heel naïef misschien uit van 1 onder elke poot
En Estrys, jouw man
hangt van je bed af ? Ons bed rust met 12 punten op de vloer dus 12 klossen minimaal.quote:Op donderdag 15 november 2012 21:17 schreef LadyBlack het volgende:
OMG, 12 klossen onder het bed? Ik ging heel naïef misschien uit van 1 onder elke poot
En Estrys, jouw man
No shitquote:Op donderdag 15 november 2012 21:20 schreef Ticootje het volgende:
Zoals jullie zien, we slapen in hetzelfde bed.
niet gek laten makenquote:Op donderdag 15 november 2012 21:20 schreef LadyBlack het volgende:
Wij hebben net een traphekje gekocht bij de babydump. Pfff ik krijg wel een beetje de zenuwen hoor, als ik in die winkel rondloop... Alles is voor veiligheid, verantwoord etc etc, maar je betaalt je helemaal scheel voor je gemoedsrust![]()
Gelukkig staat Marktplaats vol met redelijk nieuwe boxen, en waren de traphekjes niet zo duur...
En wat bedje betreft ga ik eens kijken of mijn oude bedje nog aan de eisen voldoet... ik vind die nieuwe echt stuk voor stuk niet mooi
Ik vond babybedjes kopen ook echt niet leuk. Ik vond ze allemaal stom.quote:Op donderdag 15 november 2012 21:20 schreef LadyBlack het volgende:
Wij hebben net een traphekje gekocht bij de babydump. Pfff ik krijg wel een beetje de zenuwen hoor, als ik in die winkel rondloop... Alles is voor veiligheid, verantwoord etc etc, maar je betaalt je helemaal scheel voor je gemoedsrust![]()
Gelukkig staat Marktplaats vol met redelijk nieuwe boxen, en waren de traphekjes niet zo duur...
En wat bedje betreft ga ik eens kijken of mijn oude bedje nog aan de eisen voldoet... ik vind die nieuwe echt stuk voor stuk niet mooi
Nee doe ik ook niet hoor, maar je moet wel echt duidelijk voor jezelf hebben dat het ook echt niet allemaal nodig is, dat er generaties kinderen zijn opgegroeid zonder maxicosi op de familyfix enzo... anders lijk je nog een ontaarde moeder omdat je je kind wel met de gordel vastzetquote:
Die Stokke vond ik op plaatjes niet veel aan, maar zo opgemaakt in de winkel vond ik ze toch wel mooi, met name de kleinste variantquote:Op donderdag 15 november 2012 21:23 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik vond babybedjes kopen ook echt niet leuk. Ik vond ze allemaal stom.
Stokke vind ik wel leuk. Maar nieuw zo goed als onbetaalbaar voor het hele bed.
Precies, voor jezelf keuzes maken. Wij hebben ons een aerosleep voor een wieg laten aansmeren. Achteraf onzin want hij kan toen nog helemaal niet draaien dus ook niet per ongeluk op zijn buik terecht komen. Ik vind de familyfix dan wel weer heel fijn maar dat is vooral praktisch. De stokke vind ik niet zo leuk.quote:Op donderdag 15 november 2012 21:27 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Nee doe ik ook niet hoor, maar je moet wel echt duidelijk voor jezelf hebben dat het ook echt niet allemaal nodig is, dat er generaties kinderen zijn opgegroeid zonder maxicosi op de familyfix enzo... anders lijk je nog een ontaarde moeder omdat je je kind wel met de gordel vastzet
[..]
Die Stokke vond ik op plaatjes niet veel aan, maar zo opgemaakt in de winkel vond ik ze toch wel mooi, met name de kleinste variant
het enige bedje wat we allebei leuk vonden , maar gelijk het duurste dusquote:Op donderdag 15 november 2012 21:27 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Die Stokke vond ik op plaatjes niet veel aan, maar zo opgemaakt in de winkel vond ik ze toch wel mooi, met name de kleinste variant
Ik zie jou naam staan en wil meteen een heel verhaal over traphekjes typen. Tot ik weer in de gaten had dat dit niet het babytopic isquote:Op donderdag 15 november 2012 21:34 schreef Soempie het volgende:
LB je hebt al een traphekje en wij nog niet eens.Terwijl hij wel al de trap op kan zelf.
![]()
Welke eisen ga/ moet je naar kijken voor het bedje? Het gaat toch om je eigen wiegje?Dat kan toch wel?
Ja de wieg is primaquote:Op donderdag 15 november 2012 21:34 schreef Soempie het volgende:
LB je hebt al een traphekje en wij nog niet eens.Terwijl hij wel al de trap op kan zelf.
![]()
Welke eisen ga/ moet je naar kijken voor het bedje? Het gaat toch om je eigen wiegje?Dat kan toch wel?
quote:Op donderdag 15 november 2012 21:40 schreef LadyBlack het volgende:
Onze kat gaat trouwens ook niet door de spijlen van het traphekje passen, hij keek nou al paniekerig toen mn vriend ermee bezig ging
Nu ben ik wel nieuwsgierig. Plaats je het verhaal in het babytopic?quote:Op donderdag 15 november 2012 21:35 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik zie jou naam staan en wil meteen een heel verhaal over traphekjes typen. Tot ik weer in de gaten had dat dit niet het babytopic is
Eentje van Lindam, in de aanbieding bij de Babydumpquote:Op donderdag 15 november 2012 21:41 schreef Kyara het volgende:
Ja, hier kunnen de katten er ook niet door. Welk traphekje heb je LB?
Ja, ik denk dat we straks een krijsende dochter én kat hebbenquote:Op donderdag 15 november 2012 21:42 schreef Soempie het volgende:
[..]
Die moeten dan nog halsbrekende toeren uithalen.
Ik vind het zodat je meisje straks in je eigen wiegje ligt.
quote:Op donderdag 15 november 2012 21:57 schreef Suikertante het volgende:
LB wat leuk een meisje! Weet even niet meer wie het vroeg, maar wij horen het hopelijk morgenochtend vroeg. Spannend!!! Jammer dat de winkels dan nog niet open zijn (wel zo veilig)
Die van ons springen er gewoon overheenquote:Op donderdag 15 november 2012 21:40 schreef LadyBlack het volgende:
Onze kat gaat trouwens ook niet door de spijlen van het traphekje passen, hij keek nou al paniekerig toen mn vriend ermee bezig ging
Nou, op vakantie niets gekocht maar daarvoor nog wel een paar dingetjes, mss dat ik er wel een foto van post nog jaquote:Op vrijdag 16 november 2012 07:56 schreef Suikertante het volgende:
Welkom thuis L0t! Zien we de leuke spulletjes en kleertjes in het fototopic?
Ik heb net vijf keer een dochter en vijf keer een zoon gezien, leuk die dromen, en over anderhalf uur weten we het hoop ik echt!
Hoiii! Yepquote:
quote:Op vrijdag 16 november 2012 06:53 schreef L0t.. het volgende:
Joehoe bollies, ik ben weer in het land!
Ik heb totaal niet bijgelezen, alleen even het updatetopic gecheckt, dus uiteraard nog even felicitaties voor Coco met haar meisje![]()
en voor Cathmar met haar twee meisjes
![]()
Van harte gefeliciteerd mama's!
En een meisje voor LB lees is, wat tof!En wat fijn dat alles er goed uit zag!
Heb ik nog spannende dingen gemist verder?
Hier een heerlijke vakantie gehad, lekker uitgerust, prachtig weer gehad. Ons meisje heeft ook duidelijk een groeispurt gemaakt, ze schopt al heel krachtig, het is zelfs al duidelijk zichtbaar van de buitenkant en ook voor mijn vriend is het al duidelijk voelbaar![]()
Ze is erg beweeglijk, mijn buik wordt regelmatig flink verbouwd al, is echt snel gegaan de afgelopen 2 weken! Ik schrik er soms gewoon van hoe hard ze al schopt
Verder niet zoveel te melden eigenlijk..
Ohh tof!! Ik had echt verwacht dat dat nog weken/maanden ging duren voor hij het zou kunnen voelen, dat lees je in ieder geval overal. Bijzonder is dat hè, om samen je kindje te voelenquote:Op vrijdag 16 november 2012 10:33 schreef LadyBlack het volgende:
Ow, haha die had ik nog niet gezien
Wat tof dat je het al zo duidelijk kan voelen!! Snel kan dat gaan he? Mijn vriend kon het gisteren ook voor het eerst voelen
Ja idioot! Ik zat in Canada in een bus die nogal rammelde en voelde vervolgens wat woelen in mn buik. Wil het net aan mn vriend gaan vertellen, en toen schoot ik ineens overeind omdat er echt een karatekick werd gegeven!quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:41 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Ohh tof!! Ik had echt verwacht dat dat nog weken/maanden ging duren voor hij het zou kunnen voelen, dat lees je in ieder geval overal. Bijzonder is dat hè, om samen je kindje te voelen![]()
Gaat echt supersnel idd, in 2 weken van zachte plopjes naar een heuse kickpartij
Nog niet. Ze wisselen elkaar meestal af en het drukste schoppertje heeft de placenta voorliggen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:48 schreef L0t.. het volgende:
Ohh Kyara, in jouw buik moet het helemaaaaal druk voelen jaWord je er nooit eens moe van?
Ahh kijk, jij bent ook ervaren natuurlijkquote:Op vrijdag 16 november 2012 11:04 schreef Kyara het volgende:
[..]
Nog niet. Ze wisselen elkaar meestal af en het drukste schoppertje heeft de placenta voorliggen.
Bovendien was Midas ook ontzettend beweeglijk dus ik ben wel wat gewend
Een jochiequote:Op vrijdag 16 november 2012 11:36 schreef Suikertante het volgende:
Even niet meer bij gelezen maar...
Ik krijg een zoon! Een lenige met een wipneusje!![]()
quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:36 schreef Suikertante het volgende:
quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:36 schreef Suikertante het volgende:
ik heb nog een heleboel kleertjes te koopquote:Op vrijdag 16 november 2012 11:36 schreef Suikertante het volgende:
Jongens zijn gewoon het leukstequote:Op vrijdag 16 november 2012 11:36 schreef Suikertante het volgende:
Ja, wij hebben er sinds vanochtend eentje hangenquote:Op vrijdag 16 november 2012 08:43 schreef Gulara het volgende:
Oh en Estrys geniet van je laatste werkdag.
En ik las iets over traphekjes. Maar eehm, die zijn toch nog lang niet nodig?
Oowquote:Op vrijdag 16 november 2012 11:36 schreef Suikertante het volgende:
Ja, in v&a staat een link.quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:20 schreef Suikertante het volgende:
Oh my een jongetje![]()
Wat fijn Inca écht verlof! Is tóch anders
En bellelena, dat herken ik wel hoor! Ik word dan een half uur voor de echo toch zenuwachtig of alles wel goed is. Ik voel nog helemaal niks! Maar het was weer een vrolijke mini met hartslag.
Kyara, in het v&a topic?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |