abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119230141
Zwangerschap & geboorte

10 november: Spees_Eend (jongetje)
26 november: Keshet (jongetje)
26 november: OooLizaooO (jongetje)
30 november: Kaatjejannie (jongetje)

06 december: Nytar (jongetje)
12 december: Solagratia
17 december: ohnee (meisje)
24 december: Ladylike (jongetje)
29 december: Incantrix (meisje)
31 december: becky27 (meisje)
31 december: rebel-angel

2013

01 januari: Estrys
10 januari: eliis
16 januari: draculettetje
***16 januari: Ticootje & Joene*** (baby)
18 januari: papillion (meisje)
22 januari: __Isis__ (jongen)
23 januari: Omentielvo (meisje)

05 februari: As1981 (jongen)
14 februari: Zillah666 (meisje)
21 februari: pessie en kleiduif
22 februari: Logician78 & -Spenny- (meisje)
22 februari: Fieder (jongetje)
27 februari: Klumsy (meisje)
27 februari: Asfalthooligan (papa)

06 maart: Gulara
11 maart: Kyara (meisjes-tweeling)
18 maart: Barbabientje01 & pipo_de_clown
20 maart: Milka82 (jongen)
31 maart: LadyBlack

***06 april: Knetterkrankjorum & JJH***
08 april: dananana (tweeling)
10 april: bellelena
11 april: Ereshkigal
12 april: _Wolk82_
15 april: Danic
16 april: L0t (meisje)
22 april: Tally

02 mei: Suikertante
03 mei: Vencodark
04 mei: Spirit82
06 mei: -mandy-
10 mei: Shandaly

1 juni: .Sparkling.
***12 juni: L-E & fokking.fokker***
25 juni: Vulpenballetje

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
pi_119230163
Als er iets gewijzigd moet worden hoor ik het wel!
SpeesEend, jij bijvoorbeeld al gebaard? :%
pi_119230205
orgen! Kleuter beter + goed geslapen = humeur beter :). In BE standaard ziekenhuisbevalling, daarna gewoon naar huis zonder extra hulp. Nu met thuis/ambulante bevalling komt de vroedvrouw gedurende een week dagelijks een langs en hebben we 30 uur kraamhulp, naar eigen wens in blokken van 4u op te nemen tijdens de eerste 6 weken na de bevalling :). Meer kan, minder kan ook... We zien wel hoe het loopt.
pi_119230207
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 09:51 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Hey zeg, spannend, die geslachtsbepaling! Maar waarom krijg je die niet gewoon tijdens de 20 weken echo? Ik moet nog bijna 4 weken wachten ;(
Jij krijgt een jongetje.
pi_119230213
Stom zeg. Afgelopen dagen was duidelijk dat mijn buik voorzichtig begon te groeien. Stond zelfs opvallend naar voren en beetje harder. Word ik vanmorgen wakker, niets meer te zien! ;( Zal wel bijtrekken vandaag maar was wel maf. Where's my baby!?
pi_119230219
Ja Spees! Hoe gaat ie??
pi_119230242
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 09:52 schreef Suikertante het volgende:
Omdat ik ¤ 25,- neerleg bij Echobureau Utrecht.
Dat doe ik met liefde, ik ben supernieuwsgierig!!
Ik wist niet eens dat dat kon :') Soms vraag ik me wel af of mn vk ons wel genoeg informatie geeft. Ze beantwoorden eigenlijk alleen vragen en geven bergen met folders mee en gesprekken gaan alleen over mij, of het goed gaat en waar ik last van heb, maar wat ons allemaal te wachten staat... geen idee!
Sarcasme. Herken het.
pi_119230268
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 09:55 schreef L-E het volgende:

[..]

Jij krijgt een jongetje.
Dat vond ik ook, maar laatst droomde ik dat het een meisje was, dus nu weet ik het niet meer ;(
Sarcasme. Herken het.
pi_119230309
Spirit, de VK heeft het ons ook niet verteld hoor. Ik hoor altijd anderen over pretecho's en ik wilde wel eens weten hoe duur dat was. Toen keek ik op de website van het echobureau en zag daar "Geslachtsbepaling ¤ 25,-". Heb mijn vriend moeten overhalen maar door mijn gewauwel is hij nu ook erg nieuwsgierig geworden ;)
  donderdag 15 november 2012 @ 09:59:52 #10
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_119230326
Een verloskundige wijst je ook niet op de mogelijkheden van een pretecho, dat klopt.
Zij is er voor de officiele medische zaken.
De voor de leuk zaken zijn niet haar zaken om je op te wijzen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 15 november 2012 @ 10:00:41 #11
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_119230340
Ik meld me met niks te melden. :)
A grand adventure has begun.
pi_119230346
Oh 17 december is J weg.. Als in weg weg :'( Gewoon pas terug in nederland rond half 10... Dus ik heb een backupplan... Iemand die paraat staat voor het geval dat.. Uiteraard is het nog een maand voor mn uitgerekende datum, de 2 meiden kwamen allebei te laat.. Maar mn hormonen vonden dat ik dat moest regelen..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_119230371
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 09:57 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Dat vond ik ook, maar laatst droomde ik dat het een meisje was, dus nu weet ik het niet meer ;(
Alsof jouw dromen waardevoller zijn dan mijn voorgevoel, hálloooo!!
pi_119230410
Nee, hier heeft nog geen baring plaatsgevonden! Heb nog steeds zo af en toe eens voorweeën, althans dat denk ik, maar de pijn gaat dan met een kruik weg. En heb de hele dag harde buiken na inspanning (lees bij inspanning: voorover buigen om met mijn lepeltje door de koffie te roeren :+ ). Dus helaas heb ik de weg voor Keshet nog niet vrij gebaand! ;)
  donderdag 15 november 2012 @ 10:06:11 #15
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_119230452
Schiet eens op dan! Ik wil bovenaan staan. :D
A grand adventure has begun.
pi_119230472
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:02 schreef L-E het volgende:

[..]

Alsof jouw dromen waardevoller zijn dan mijn voorgevoel, hálloooo!!
TOEVALLIG vindt mijn moeder ook dat het een meisje wordt! En volgens mijn pa heeft zij tot op heden steeds goed voorspeld, maar dan wel alleen als ze dronken was en nu wil ze niet dronken worden want mn ouders doen aan de lijn. Ik bedoel, hoe verkeerd kun je je prioriteiten stellen?! :(
Sarcasme. Herken het.
pi_119230556
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:07 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

TOEVALLIG vindt mijn moeder ook dat het een meisje wordt! En volgens mijn pa heeft zij tot op heden steeds goed voorspeld, maar dan wel alleen als ze dronken was en nu wil ze niet dronken worden want mn ouders doen aan de lijn. Ik bedoel, hoe verkeerd kun je je prioriteiten stellen?! :(
Waardeloze grootouders :{w
pi_119230579
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 09:56 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ik wist niet eens dat dat kon :') Soms vraag ik me wel af of mn vk ons wel genoeg informatie geeft. Ze beantwoorden eigenlijk alleen vragen en geven bergen met folders mee en gesprekken gaan alleen over mij, of het goed gaat en waar ik last van heb, maar wat ons allemaal te wachten staat... geen idee!
wat moet ze je vertellen over wat je te wachten staat dan? ?Waar heb je vragen over.
Plus pretecho's zijn helemaal niet iets dat zij moet vertellen.
pi_119230580
Ik verheug me nu ook al op de kraamzorg hoor. Mijn tante (die is kraamverzorgende) heb ik als voorkeur opgegeven. En het is bijna helemaal zeker dat zij komt. En ik weet dus ook niet hoe je goed een luier moet verschonen. Dus ben erg blij met de hulp die ik ga krijgen hierbij.

Hooiwagen, *O* voor de 12 weken mijlpaal

Nytar, *O* een LLM met meldplicht

Tico, wat lekker dat je zo goed geslapen hebt zeg.

Hooi, wat een leuk idee.
pi_119230849
quote:
2s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:11 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

wat moet ze je vertellen over wat je te wachten staat dan? ?Waar heb je vragen over.
Plus pretecho's zijn helemaal niet iets dat zij moet vertellen.
Vragen beantwoordt ze prima hoor, maar ik heb echt geen idee wat ik bijvoorbeeld allemaal moet regelen, wat me te wachten staat en wat ik "mis". Ik heb het gevoel dat ik zonder dit forum bijvoorbeeld echt uberhaupt amper iets zou weten.
Sarcasme. Herken het.
pi_119230912
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:00 schreef Ticootje het volgende:
Oh 17 december is J weg.. Als in weg weg :'( Gewoon pas terug in nederland rond half 10... Dus ik heb een backupplan... Iemand die paraat staat voor het geval dat.. Uiteraard is het nog een maand voor mn uitgerekende datum, de 2 meiden kwamen allebei te laat.. Maar mn hormonen vonden dat ik dat moest regelen..
Je flikt het niet :D
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_119230936
Info over vanalles kan ik zo krijgen bij mijn vk? Liggen tig folders over pretecho's en weet ik wat allemaal niet. Ik heb geen behoefte aan extra echo's en pufclubs dus heb er nooit echt tussen gesnuffeld maar neem aan dat elke VK praktijk wel folders zal hebben?

intake kraamzorg is geweest van de week. als een van de dames die ik vorige keer had vrij is als ik moet bevallen krijg ik haar. Ik had zulke relaxte kraamhulp vorige keer. ^^ hopelijk kan er een van komen kramen. :)

En al aardig last van voorwerk... als dat weer 3 weken gaat duren komt ze in week 38 :D Dat zou echt relaxt zijn. ^^ Maar ik gok nog steeds op 24 dec..
pi_119231013
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:23 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Vragen beantwoordt ze prima hoor, maar ik heb echt geen idee wat ik bijvoorbeeld allemaal moet regelen, wat me te wachten staat en wat ik "mis". Ik heb het gevoel dat ik zonder dit forum bijvoorbeeld echt uberhaupt amper iets zou weten.
Heel herkenbaar. Maar zoveel informatie als je hier oppikt kan een vk ook nooit geven ;)
E.
pi_119231047
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:30 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Heel herkenbaar. Maar zoveel informatie als je hier oppikt kan een vk ook nooit geven ;)
Ja en misschien is dat het ook wel hoor, dat ik hier dingen hoor dat ik denk: nou dat had ze me wel even mogen vertellen!! Misschien verwacht ik er ook wel teveel van, maar ik voel me zo'n ongelofelijke noob :')
Sarcasme. Herken het.
pi_119231149
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:31 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ja en misschien is dat het ook wel hoor, dat ik hier dingen hoor dat ik denk: nou dat had ze me wel even mogen vertellen!! Misschien verwacht ik er ook wel teveel van, maar ik voel me zo'n ongelofelijke noob :')
Ook dat ken ik! bij mijn eerste zwangerschap liep ik bij de vk en die heeft een lijstje gemaakt met dingen die ik regelen moest. Nu in het ziekenhuis zeiden ze er niets over, alleen dat ik succesvol zwanger ben. Gelukkig had ik het briefje van de vk nog ;)
E.
pi_119231215
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:35 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Ook dat ken ik! bij mijn eerste zwangerschap liep ik bij de vk en die heeft een lijstje gemaakt met dingen die ik regelen moest. Nu in het ziekenhuis zeiden ze er niets over, alleen dat ik succesvol zwanger ben. Gelukkig had ik het briefje van de vk nog ;)
Ik vroeg mij vk om een lijst, maar die had ze niet. Dat vond ik ook zo gek. Ik bedoel, iedereen die voor de eerste keer zwanger is wil toch weten wat ze allemaal wanneer moet doen? En ja, dat kun je googelen, maar ik vertrouw mijn vk meer dan google. Naja, anyways, blij dus dat ik jullie heb O+
Sarcasme. Herken het.
pi_119231439
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:06 schreef Keshet het volgende:
Schiet eens op dan! Ik wil bovenaan staan. :D
Sorry! Doe mijn best! 8-)
* Spees_Eend eet haar 44e ananashart
pi_119231592
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:36 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ik vroeg mij vk om een lijst, maar die had ze niet. Dat vond ik ook zo gek. Ik bedoel, iedereen die voor de eerste keer zwanger is wil toch weten wat ze allemaal wanneer moet doen? En ja, dat kun je googelen, maar ik vertrouw mijn vk meer dan google. Naja, anyways, blij dus dat ik jullie heb O+
Die van mij schreef het zelf op een briefje. Het was ook maar heel kort hoor. Gewoon wat dingen die ik regelen moest en wanneer, zoals kraamzorg en bij de huisarts doorgeven dat ik zwanger ben.
Ik begrijp dan weer niets over welke kleding ik dadelijk nodig heb en of ze sokjes of schoentjes dragen enzo ;) gelukkig staat er echt veel in dat dummies topic!
E.
pi_119231868
Over kleertjes en dat soort dingen heb ik een boekwerk van de kraamzorg gekregen. Vond ik ook wel handig eigenlijk.. zeker nu ik laatst zonder dat boekwerk bij de hema en de etos stond. Wat een keuze, ik mag hopen dat ik niet álles nodig heb!
pi_119231899
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:55 schreef Suikertante het volgende:
Over kleertjes en dat soort dingen heb ik een boekwerk van de kraamzorg gekregen. Vond ik ook wel handig eigenlijk.. zeker nu ik laatst zonder dat boekwerk bij de hema en de etos stond. Wat een keuze, ik mag hopen dat ik niet álles nodig heb!
Nou hè, alleen al die keuze aan speentjes!
E.
pi_119231929
Dat bedoel ik! En dan kies ik er eentje, zit precies dezelfde in die felicitas doos.
Ik heb net wel een ledikantje gescoord via Marktplaats O+
En volgens mij voldoet het ook nog aan alle eisen!
pi_119231942
Gaaaaf! Heb je foto?
E.
pi_119232040
Ja, in het kinderkamertopic!
pi_119232265
Nog 1 weekje en als de uitslagen van de combitest goed zijn, ga ik ook struinen :Y.

Behangetjes gescoord O+
pi_119232426
Ooooh spannend Hooi!
Ik was echt al een half uur binnen, ik dacht dat ik ging kotsen van enthousiasme :')
pi_119232638
Hoiii :W

Foto's volgen snel, maar

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De meiden en ik zijn lekker thuis.

[ Bericht 48% gewijzigd door Cathmar op 15-11-2012 17:15:03 ]
Met een meidenkwartet
pi_119232744
Cathmar! Wat een hele mooie leuke namen en ook in combinatie!
Wat een sterke vrouw ben jij, geen persweeën en dan in één keer je tweede en grootste meisje eruit persen? Heel bijzonder, gefeliciteerd!!! *O*
pi_119232747
Mooie namen Cathmar O+ :Y En fijn dat het toch nog zelf gelukt is!! Klinkt heftig inderdaad!
pi_119232751
Klinkt heel heftig zeg! Maar ze zijn er!! En toch fijn, een 2ling krijgen zonder keizersnee. ^O^ En wat matchen de namen prachtig zeg!! ^^ Geniet maar heerlijk van je meiden. <3
pi_119232839
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:56 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Nou hè, alleen al die keuze aan speentjes!
Koop een speentje die je leuk vindt... Je kind tussendoor een ander merk speen geven omdat je de bibi onwijs stom vindt bijvoorbeeld... Dat is meestal een no go..
pi_119232840
Heftig!! Knap gedaan hoor! Gefeliciteerd en idd: mooie, lieve namen!
pi_119232956
Kijk!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zou het kwartje vallen? Denk het wel :Y.
pi_119232999
Haha ik mag het wel hopen!
En heb je maar wat gepakt of denk je er echt over? ;)
  donderdag 15 november 2012 @ 11:32:36 #44
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_119233015
Hooi leuk!

Cathmar, mooie namen! Oef, wat een bevalling.
pi_119233032
Gefeliciteerd Cathmar!! *O*
Sarcasme. Herken het.
pi_119233038
Cathmar, wat een bevalling zeg _O_ En mooie namen inderdaad O+
pi_119233123
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 11:31 schreef Suikertante het volgende:
Haha ik mag het wel hopen!
En heb je maar wat gepakt of denk je er echt over? ;)
Hehe nee, we gaan niet behangen vermoed ik. Lenen de muren zich ook niet zo voor. Denk dat we eerder de fleur en kleur in de accenten gaan aanbrengen. Leuke lamp o.i.d, decoraties, dat soort dingen.
pi_119233242
Aha :) Hoe laat ga je morgen naar je ouders?
pi_119233320
Tegen de avond pas. Vriendlief moet gewoon werken. Ik ben lekker vandaag en morgen vrij :z. Dus wordt nog hele dag duimen draaien :+. En dan in het weekend door naar zijn ouders. Zelfde trucje uithalen.

Mooi ledikantje trouwens! :Y
pi_119233475
Cathmar, leuke namen hebben jullie gekozen! En wat een bevalling is het geweest..

Hooi, wat een gaaf idee om het te vertellen! Ben zo benieuwd hoe ze reageren :D

Tico, dat klinkt verstandig ja.
Ik stond eergisteren in de Hema en zag daar speentjes hangen en vroeg me dan dus weer af of die net zo goed zijn als speentjes bij de Etos ofzo. Ik begrijp er echt niets van geloof ik. En we zijn ook nog lang niet toe aan speentjes kopen, waar maak ik me druk om? :D
E.
pi_119233521
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 11:46 schreef .Sparkling. het volgende:
Cathmar, leuke namen hebben jullie gekozen! En wat een bevalling is het geweest..

Hooi, wat een gaaf idee om het te vertellen! Ben zo benieuwd hoe ze reageren :D

Tico, dat klinkt verstandig ja.
Ik stond eergisteren in de Hema en zag daar speentjes hangen en vroeg me dan dus weer af of die net zo goed zijn als speentjes bij de Etos ofzo. Ik begrijp er echt niets van geloof ik. En we zijn ook nog lang niet toe aan speentjes kopen, waar maak ik me druk om? :D
Een speentje is een speentje...

Waar ik een beetje rekening mee hou, is dat als je op pad bent, en speen is opeens weg, dat je dan niet een of ander exotisch merk hebt wat je alleen bij die en die winkel kan halen, maar dat je elke etos of kruidvat in kan rennen en dat ze daar dat merk hebben.
  donderdag 15 november 2012 @ 11:54:17 #52
258612 nytar
boys boys boys
pi_119233720
en wie weet wil je kind helemaal geen speen...zou ook niet alle soorten in huis halen :)
pi_119233876
Cath wat heftig, maar knap zeg hoe je het hebt gedaan :Y
En wat een mooie namen! O+ *O*
pi_119233921
Het enige echte verschil zit in de speen zelf. Je hebt 2 soorten, een bolle en een met platte onderkant. Geen idee meer waarom dat zo is, weet wel dat mijn zoon een had met platte kant en hij die fijn vond (tot hij zn duim ontdekte :P). als je kind een speenlurker blijkt, koop dan wel een speenketting zodat je niet plots een speen kwijt bent onderweg. En ik had een klein bakje waar een reservespeen in zat bij me. zo bleef hij schoon in mijn tas. :)
pi_119234173
Bleh heb weer erg veel harde buiken, terwijl ik gewoon op de bank zit met mijn laptop.. zwaar vervelend.
pi_119234186
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 11:54 schreef nytar het volgende:
en wie weet wil je kind helemaal geen speen...zou ook niet alle soorten in huis halen :)
Dat ook nog..

Ik heb er 1 uit een blije doos... Ik ga geen speen erbij kopen. Sowieso probeer ik speentje toch liever niet te gebruiken. Maar dat laat ik van mn kindje afhangen of het heel veel zuigbehoefte heeft of niet... Zo niet dan liever geen speentje maar dan moet het maar lekker leren duimen ofzo.
pi_119234206
quote:
13s.gif Op donderdag 15 november 2012 12:08 schreef Logician het volgende:
Bleh heb weer erg veel harde buiken, terwijl ik gewoon op de bank zit met mijn laptop.. zwaar vervelend.
Laptop op buik?

Standaard harde buiken van, warmte en gewicht vindt kleine puk niet tof.
pi_119234215
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 12:00 schreef ohnee het volgende:
Het enige echte verschil zit in de speen zelf. Je hebt 2 soorten, een bolle en een met platte onderkant. Geen idee meer waarom dat zo is, weet wel dat mijn zoon een had met platte kant en hij die fijn vond (tot hij zn duim ontdekte :P). als je kind een speenlurker blijkt, koop dan wel een speenketting zodat je niet plots een speen kwijt bent onderweg. En ik had een klein bakje waar een reservespeen in zat bij me. zo bleef hij schoon in mijn tas. :)
En nu heb je ook nog een hele rare rechte. Die lijkt het meest op een tepel. Aangezien ik geen borstvoeding ga geven voor mij geen verleiding, maar heb zelf maar die bolle/platte genomen. Altijd handig, als je net 16 weken bent :')

Is wel een beetje een mijlpaal toch, 16 weken? *O* voor mezelf
pi_119234220
Idd wat een mooie namen (jongste heeft als tweede naam Carlijn ;) )

Wat speentjes betreft, hier heeft mini wel een voorkeur voor die bolle, platte blieft ze niet. Vanaf het begin al niet dus al die leuke ' I love mem' en dat soort heeft ze nooit gehad want platte speen. Nu al 2 jaar en negen maanden verslaafd aan de bolletjes van Difrax
pi_119234376
Oh handig zo'n 3e keuze... :P Ik heb een platte gekocht en ik de doos zat er nog 1, niet eens gekeken wat dat was.. hopelijk een bolle :P. Verder hoop ik dat ze ook gaat duimen. Leert lastiger af maar scheelt veel drama's op den avond/nacht. (10x eruit snachts want speen uitgespuugt pff of zoals bij mn zusje drama want speen was kwijt en dr tut zat er ook nog aan vast dus dubbeldrama. :'))
pi_119234436
Wat leuk dat jullie nog in de illusie zijn dat je zelf kan kiezen voor welke speen je gaat :D
pi_119234512
quote:
17s.gif Op donderdag 15 november 2012 11:29 schreef Hooiwagen het volgende:
Kijk!

SPOILER
Zou het kwartje vallen? Denk het wel :Y.
Ik ontlurk even. Dat schapenbehang, waar?! :D
pi_119234570
Nee laptop op kussen op benen :{ geen idee waar de harde buiken vandaan komen ze is ook niet druk oid nu..
pi_119234622
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 12:21 schreef Logician het volgende:
Nee laptop op kussen op benen :{ geen idee waar de harde buiken vandaan komen ze is ook niet druk oid nu..
Gewoon, waarschijnlijk het feit dat het kind nummer 4 is?
Dan heb je er blijkbaar vaker en vroeger last van zei mijn vk...
pi_119234711
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 12:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Gewoon, waarschijnlijk het feit dat het kind nummer 4 is?
Dan heb je er blijkbaar vaker en vroeger last van zei mijn vk...
Hoop het, zit nu op 7 in 30min :X en ook last van mijn onderrug, maar niet extreem.
Morgen moet ik naar de gyn, en heb geen zin om weer voor jan met de korte achternaam naar het ziekenhuis te moeten ;(

Dit is trouwens mijn eerste zwangerschap dat ik met deze termijn (morgen 26wk) nog geen ontsluiting heb of aan de remmers in het ziekenhuis heb gelegen, dus neem aan dat het allemaal wel goed komt *afkloppen*

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2012 12:26:54 ]
pi_119234756
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 12:25 schreef Logician het volgende:

[..]

Hoop het, zit nu op 7 in 30min :X en ook last van mijn onderrug, maar niet extreem.
Morgen moet ik naar de gyn, en heb geen zin om weer voor jan met de korte achternaam naar het ziekenhuis te moeten ;(

Dit is trouwens mijn eerste zwangerschap dat ik met deze termijn (morgen 26wk) nog geen ontsluiting heb of aan de remmers in het ziekenhuis heb gelegen, dus neem aan dat het allemaal wel goed komt *afkloppen*
En als je gaat douchen?
pi_119234777
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 12:27 schreef Ticootje het volgende:

[..]

En als je gaat douchen?
Net een uur geleden onder de douche gestaan al, kruik ook al geprobeerd. Maar word een beetje trillerig van de warmte?

En eergisteren al laten testen op blaasontsteking...

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2012 12:34:16 ]
pi_119235049
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 12:19 schreef zandsculptuur het volgende:

[..]

Ik ontlurk even. Dat schapenbehang, waar?! :D
Praxis!
pi_119235133
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 12:36 schreef Hooiwagen het volgende:
Praxis!
Dank je!
pi_119235680
Cathmar, klinkt inderdaad als een heftige bevalling. Maar wat een mooie namen en wat fijn dat ze al thuis zijn. O+

Logi, :* En bij twijfel. Beter weer voor Jan met zijn korte achternaam te bellen dan dat er straks echt iets is hoor.

Suikertante, *O* alweer 16 weken. Gaat snel

Speentjes heb ik nog niet in huis. Ik hoor dat men het liefste heeft dat je ze niet gaat gebruiken, maar als mijn baby er behoefte aan hebt, krijgt ze er wel eentje hoor.
pi_119235681
Wat rot logi. als het niet over gaat wellicht toch maar even bellen? voor de zekerheid.
  donderdag 15 november 2012 @ 13:07:54 #72
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_119235861
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:00 schreef Omentielvo het volgende:
Cathmar, klinkt inderdaad als een heftige bevalling. Maar wat een mooie namen en wat fijn dat ze al thuis zijn. O+

Logi, :* En bij twijfel. Beter weer voor Jan met zijn korte achternaam te bellen dan dat er straks echt iets is hoor.

Suikertante, *O* alweer 16 weken. Gaat snel

Speentjes heb ik nog niet in huis. Ik hoor dat men het liefste heeft dat je ze niet gaat gebruiken, maar als mijn baby er behoefte aan hebt, krijgt ze er wel eentje hoor.
Ik las van de week juist dat het in slaap vallen met een speentje 50% van het aantallen wiegendood voorkomt. Wij gebruiken 'm ook alleen in bed, lijkt mij geen probleem.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  donderdag 15 november 2012 @ 13:09:04 #73
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_119235899
Logi, met jouw voorgeschiedenis juist even laten checken hoor! Wordt jouw cervix ook regelmatig gecontroleerd? :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_119236073
Cervix wordt bij elk bezoek gemeten idd ivm geschiedenis, vermoedelijke beval datum is ook gezegd rond 36wk (25jan) mede hierdoor.
pi_119236098
En Suiker *O* 16wk alweer! (sorrie had er helemaal overheen gelezen :@ )
pi_119236176
Cathmar, gefeliciteerd met je 2 dames! Mooie namen zeg en wat een heftige bevalling!

Logi, niet te lang wachten met bellen hoor. Vooral niet met je voorgeschiedenis. Tenzij je zelf wel denkt dat het goed zit.

Ik ben op zoek naar iets om in te bevallen. ik weet gewoon niet wat. Wil iets met knoopjes zodat hij open kan en de baby op mijn blote borst kan zonder dat ik helemaal naakt ben. Maar dan, lange of korte mouw? een shirt of iets van een pyamajurkding? Shirt moet dan wel enorm zijn anders past mijn buik er niet in. Keuzes, keuzes :P En ik kan gewoon geen keuzes maken als ik zwanger ben :')
pi_119236252
Logi, het klinkt alsof je een hartstikke zware zwangerschap hebt. Wel fijn dat het tot nu toe allemaal goed gaat, hopelijk blijft het zo.

Suiker, 16 weken al! *O*

Kijk, hier lees ik toch weer dingen waar ik nooit over nagedacht heb met speentjes!
E.
pi_119236302
Ik vond alle kleding aan mn lijf irritant tijdens bevallen... ik ga wel gewoon naakt.
pi_119236330
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:19 schreef .Sparkling. het volgende:
Logi, het klinkt alsof je een hartstikke zware zwangerschap hebt. Wel fijn dat het tot nu toe allemaal goed gaat, hopelijk blijft het zo.

Suiker, 16 weken al! *O*

Kijk, hier lees ik toch weer dingen waar ik nooit over nagedacht heb met speentjes!
Goddomme zit gewoon te janken van je opmerking.. die kwam echt even keihard aan.
Het is zwaar kut allemaal om eerlijk te zijn ;( maar wil zo graag genieten.. en niet alleen maar telkens lopen te zeuren hier :@ Voel me zo'n aandachtshoer qua gezeur en geklaag en dat wil ik helemaal niet zijn, zo ben ik irl helemaal niet :( blegh
pi_119236353
Ik zou dan niet voor flanel gaan. Weet je hoe heet het is in het ziekenhuis.

Meld trouwens. Al een drukke ochtend gehad. Huisarts met Sofie, Sofie naar de gastouder en ik naar de fysio. Daar ben ik nu klaar. Massage helpt niet meer, ws is de last nu van de indaling. Ze voorspelde dat ik volgende week bevallen zou zijn.
*poef* nu is het weg
pi_119236414
@Pvoess daar past mijn buik niet in. Ik pas de tshirts van J (maat XL) al bijna niet meer. Ik heb normaal maat 36.

Ik kan natuurlijk ook gewoon een hemdje aan doen en dan zo'n jasje los. Warm heb ik het eigenlijk toch wel.

Dat lijkt me een goede voorspelling KJ. Hopelijk is het zo en heb je het weer achter de rug. Kun je gaan genieten van Caspertje.
pi_119236440
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:22 schreef Logician het volgende:

[..]

Goddomme zit gewoon te janken van je opmerking.. die kwam echt even keihard aan.
Het is zwaar kut allemaal om eerlijk te zijn ;( maar wil zo graag genieten.. en niet alleen maar telkens lopen te zeuren hier :@ Voel me zo'n aandachtshoer qua gezeur en geklaag en dat wil ik helemaal niet zijn, zo ben ik irl helemaal niet :( blegh
:*

Dan gooi je hier gewoon een keer in de zoveel tijd eruit hoe je je voelt, en dan probeer je tussendoor zoveel mogelijk te genieten :Y
pi_119236496
He Logi, daarvoor is zo'n forum er toch juist? Omdat hier iedereen zwanger is en wel eens een kwaaltje heeft? En zich dus heel goed kan voorstellen hoe kut het is als je alles tegelijk hebt en je heel rot voelt? Gewoon eruit gooien inderdaad, wat LB zegt. :*
pi_119236498
Even een vraagje tussendoor zonder al te veel bijgelezen te zijn :@

Wij krijgen dit weekend allerlei kleine kindjes op bezoek, dus we gaan vast een traphekje kopen. We hebben niet veel ruimte in de gang, dus ik wilde zo'n harmonica-hekje. Zijn die überhaupt nog ergens te krijgen :? Waar hebben jullie je traphekjes vandaan en waar moet je op letten?
pi_119236569
quote:
5s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:28 schreef LadyBlack het volgende:
Even een vraagje tussendoor zonder al te veel bijgelezen te zijn :@

Wij krijgen dit weekend allerlei kleine kindjes op bezoek, dus we gaan vast een traphekje kopen. We hebben niet veel ruimte in de gang, dus ik wilde zo'n harmonica-hekje. Zijn die überhaupt nog ergens te krijgen :? Waar hebben jullie je traphekjes vandaan en waar moet je op letten?
ikea? Dat zijn van die hekjes die je klemt en dus hoef je niet te schroeven? Zou dat passen?
pi_119236591
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:22 schreef Logician het volgende:

[..]

Och lieverd :* sorry! Ik hoop dat ik je niet gekwetst heb, dat was mijn bedoeling niet!
Voel je niet rot! Ik kan ook niet echt genieten van het zwanger zijn en daar hoef je je niet voor te schamen. Als ik kijk naar je voorgaande zwangerschappen vind ik het niet vreemd dat je je zo voelt. En juist door je verhaal hier kwijt te kunnen maakt het misschien ietsje draaglijker voor je.
E.
pi_119236636
Nee die zijn er eigenlijk niet meer de echte harmonica traphekjes ivm veiligheid.
http://www.baby-dump.nl/i(...)12585&groep_id=12581
Deze besparen veel ruimte en zijn heel fijn.

En anders de ikea hekjes?
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50226520/
pi_119236766
Ben absoluut niet gekwetst, maar even reality check oid? Kan gewoon niet wachten tot het allemaal klaar is en er een hele grote knoop/knip in kan en ik nooit meer zwanger hoef te zijn :@ terwijl mijn hele schoonfam. en alle andere mensen om mij heen allemaal zo blij en enthousiast zijn en ik dan maar mee acteer, omdat ik geen zin/behoefte heb om uit te leggen hoe of wat en ik bang ben om dan te moeten huilen met andere mensen er bij.. en daar zit ik echt niet op te wachten :@ En klopt dat dit een goede uitlaadklep is, maar wil ook weer niet te veel gaan leunen op de mensen hier, mag ook af en toe wel een positief woord uitkomen zeg maar ;)

Anyway.. nog een 10 tot 14wk en dan is het als het goed is allemaal achter de rug en kunnen we gaan genieten van een roze wolk O+

Wbt traphekjes, geen idee zo lang geleden als er goede tips zijn hoor ik ze ook graag ;)
pi_119236925
Sterkte Logi, hoop toch voor je dat het de komende weken wat beter gaat.

Oh, ruimtebesparende traphekjes. Moet hier ook. Toch echt eens dat boekje gaan aanleggen met handige 'oh ja'-dingen.

Vandaag over een week start mn tweede trimester. Ik hoop dat deze week héél snel gaat :+. En dat je het nu toch eens een keer een beetje gaat zien. Zou wel leuk zijn.
pi_119237021
Een traphekje dat klemt :o zou nooit denken dat dat even veilig is als een hekje dat je vastschroeft, maar het voldoet wel aan alle eisen zie ik... :? Wat mij er niet aan bevalt is het feit dat er een 'drempeltje' aan zit. Bovenaan de trap vind ik dat eigenlijk best eng :{

We gaan straks maar eens naar wat winkels... kijken wat we tegenkomen.

Bedankt voor de tips so far!
pi_119237409
LB, wij hebben ook een IKEA-hekje (voor/in Minke's kamerdeur) en die zit echt ramvast hoor. Het drempeltje merk je bijna niet, maar daarin wordt ie juist vastgezet.
pi_119237453
Traphekje dat klemt moet je alsnog aan de bovenkant vastmaken hoor. Dus met een schroef in de muur. Heb hier ook zo'n klemding maar alleen onder hoef je niet te boren maar te klemmen. Moet hij wel helemaal op de grond staan,anders mag je m niet plaatsen.
edit: oh die van ikea werkt net anderson dus :P

En logi, gewoon lekker klagen hoor! Lucht alleen maar op als je het lekker allemaal hier neer kan kwakken toch ;). En het wemelt hier van de mensen met kaaltjes dus we vinden je posts heul niet vervelend. (ik iig niet ;))
pi_119237487
Logi :*

Wij hebben vanmorgen weer een echo gehad :D

Via de buikwand:

Toch maar vaginaal:

9w3d nu, dus het was precies goed gegroeid sinds vorige week. Het kindje was al flink aan het bewegen <3
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_119237516
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:57 schreef ohnee het volgende:
Traphekje dat klemt moet je alsnog aan de bovenkant vastmaken hoor. Dus met een schroef in de muur. Heb hier ook zo'n klemding maar alleen onder hoef je niet te boren maar te klemmen. Moet hij wel helemaal op de grond staan,anders mag je m niet plaatsen.
edit: oh die van ikea werkt net anderson dus :P

En logi, gewoon lekker klagen hoor! Lucht alleen maar op als je het lekker allemaal hier neer kan kwakken toch ;). En het wemelt hier van de mensen met kaaltjes dus we vinden je posts heul niet vervelend. (ik iig niet ;))
Die van IKEA hoeft niet geboord te worden hoor... althans, da's bij ons niet gebeurd. Die zit geklemd tussen de deurpost.
pi_119237526
Twinkly, wat fijn!!! *O*
pi_119237563
haha Twinkle het is al een heus acrobaatje zo op die laatste foto ;) Fijn dat alles goed is! :)
pi_119237597
quote:
11s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:56 schreef Lijnloos het volgende:
LB, wij hebben ook een IKEA-hekje (voor/in Minke's kamerdeur) en die zit echt ramvast hoor. Het drempeltje merk je bijna niet, maar daarin wordt ie juist vastgezet.
Mja.... ik weet het toch niet :D het is denk ik vooral het drempeltje. Daar moet je dan altijd overheen als je de trap af gaat.

Mijn oma is overleden na een val van de trap, dat speelt toch altijd wel een beetje mee :X
pi_119237673
Twinkly O+ hoe lief!!!

LB Oei kan ik mij dan echt wel heel goed voorstellen :* :* ik heb mijn neefje van bijna 2jr zien verdrinken toen ik 7jr was en kinderen+water is mijn ergste nachtmerrie.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2012 14:04:50 ]
pi_119237682
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 14:02 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Mja.... ik weet het toch niet :D het is denk ik vooral het drempeltje. Daar moet je dan altijd overheen als je de trap af gaat.

Mijn oma is overleden na een val van de trap, dat speelt toch altijd wel een beetje mee :X
Mwah, ja ik snap je terughoudendheid wel hoor. En bij ons zit ie niet boven de trap, dat scheelt wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')