abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119236670
quote:
14s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:33 schreef Murdera het volgende:

[..]

Uiteraard. :) En dat geld ook voor mensen die al 12 generaties in NL wonen trouwens.
_O_
pi_119236677
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:34 schreef computergirl het volgende:

[..]

duuuuhhhhhh.
:{w
Sorry.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_119236731
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:17 schreef DarkSkywise het volgende:
(over het afnemen van de NL nationaliteit bij het hebben van meerdere nationaliteiten)

Het heeft geen zin om daar een wet voor te maken, we hebben internationale (mensenrechten)verdragen ondertekend, waarin staat dat we een strafmaat niet mogen baseren op bijvoorbeeld iemands nationaliteit, etniciteit of afkomst. Als je zegt "Ja maar, hij heeft ook een Marokkaans paspoort, dus kunnen we rustig de NL nationaliteit ontnemen, kijk maar, we hebben er nu zelfs een wet voor", is het nog steeds onwettig.

Naast het mensenrechten-aspect is er ook nog een practisch aspect. Als je om het minste geringste meteen al de NL nationaliteit afneemt, kun je moeilijk andere landen verbieden om dat ook te doen en dan wordt het een wedstrijdje wie het snelst een nationaliteit kan intrekken. Je hebt er niks aan als je een Marokkaanse Nederlander de NL nationaliteit ontneemt en bij het uitzetten blijkt dat de Marokkaanse regering je nét even voor is geweest. :P

Kort samengevat: het bemoeilijken van denaturaliseren is om te voorkomen dat landen "ongewensten" over elkaars grens dumpen. Lijkt me niet dat we dat zouden moeten willen. ;)
Is het wél in lijn met mensenrechtenverdragen dat Marokko een nationaliteit opdringt aan mensen die niet eens in het land zijn geboren en die er niet wonen? Als je per land gaat kijken of en in welke mate mensenrechtenverdragen worden geschonden, wil je nog schrikken. Nederland is in veel opzichten een voorbeeldig land op dat terrein. Zelfs als we de genoemde wetgeving invoeren, zullen we internationaal gezien nog steeds voorop lopen.

Verder baseren we de strafmaat niet op etniciteit of afkomst. Een Fin met dubbel paspoort wordt net zo behandeld als een Marokkaan met dubbel paspoort. Ook de afkomst weegt niet mee. Iemand van Marokkaanse afkomst met alleen een Nederlands paspoort wordt net zo behandeld als een autochtone Nederlander.

Verder ga je niet om het minste of geringste de Nederlandse nationaliteit afnemen. Je kunt werken op een manier zoals bij het puntenrijbewijs. Heb je te veel notities, dan zet je je Nederlandse nationaliteit op het spel. Voor het intrekken van een nationaliteit zul je gegronde redenen moeten hebben. Als we éérst een wet invoeren die het mogelijk maakt, kunnen we die vervolgens naleven en - waar nodig - uitvoeren. Met geen mogelijkheid kan Marokko lukraak de nationaliteit intrekken van een Marokkaanse Nederlander die in Nederland misdrijven heeft gepleegd en volgens het Nederlandse recht in Nederland terechtstaat. De man heeft in Marokko immers niks misdaan...
pi_119236814
quote:
15s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:12 schreef Boldface het volgende:
Fijn voor dat wetsvoorstel... Ken je het woord doorpakken?
Bel Leers even, misschien kun je 'm dat uitleggen.

quote:
Ik heb het over de groep Marokkanen die én de Nederlandse én de Marokkaanse nationaliteit bezit, ongeacht geboorteplaats. Ik heb het niet over in Nederland aanwezige Marokkanen die alleen een Marokkaans paspoort hebben (die kunnen sowieso terug), ook niet over mensen met alleen een Nederlands paspoort (want dat kun je ze niet afnemen).
Dat zal helaas niet gaan. :) Over denken in onmogelijkheden gesproken...

quote:
:W Begin anders het topic nog eens te lezen bij de OP. Dat die cijfers niet voorhanden zijn, is precies wat hier ter discussie wordt gesteld door TS. Die cijfers worden verzwegen en vervangen door cijfers die slechts een beperkt beeld van de omvang geven.
Ik geef slechts aan wat de achterliggende redenen daarvan zijn.
  donderdag 15 november 2012 @ 13:43:39 #105
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_119236980
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 01:20 schreef whiterussian het volgende:
Wilders wilde weten hoeveel Marokkanen in Nederlandse detentie leven. Volgens Teeven is slechts 5% van de gevangenispopulatie Marokkaans. Hij baseert zich echter op cijfers aangaande geboorteland. Maar daarmee beantwoord Teeven helemaal niet de vraag van Wilders.

Ter informatie: alle nakomelingen van Marokkaanse ouders in Nederland ontvangen het Marokkaanse paspoort. Dat komt omdat Nederland een verdrag met Marokko heeft, wat de Nederlandse burgelijke stand verplicht om geboorten van Marokkaanse ouders te melden aan Marokko, die vervolgens een Marokkaans paspoort opstelt. Hierover was al eens een reportage in Pownews. Kinderen van Marokkanen krijgen dus áltijd een Marokkaans paspoort. Bovendien staat Marokko het niet toe om een paspoort in te leveren. Alle Marokkanen en hun nakomelingen hebben dus allemaal een Marokkaans paspoort.

Teeven geeft Wilders dus niet het juiste antwoord. Teeven moet kijken naar het aantal houders van Marokkaanse paspoorten. Echter, in Nederland worden deze statistieken niet bijgehouden. Het CBS registreert uitsluitend geboorteland. Om politieke redenen wordt ethniciteit en dubbele paspoort status níet geregistreerd (ik geloof dat dit onder Bos/Balkenende in ingevoerd). We mogen de statistieken dus niet meer weten.

De laatst bekende cijfers dateren uit de jaren '90, toen paspoort en ethniciteit wél werd bijgehouden door het CBS. Toen was 29% van de gedetineerden een houder van het Marokkaanse paspoort.

Wat ik schrikbarend vind, is dat Teeven ofwel de cijfers niet kent, ofwel de cijfers niet wil geven. Ik weet niet wat erger is. Maar vast staat, dat de Nederlandse politiek geen beleid kan afstemmen op de waarheid dat 1 op 3 gedetineerden een Marokkaan is. Door slechts naar geboorteland te kijken, in plaats van paspoort of ethniciteit, verdwijnen de Marokkanen uit de statistieken. Dit is overigens opzettelijk politiek beleid: door de definitie van 'allochtoon' opzettelijk te vervagen, weet niemand meer wat er in ons land gebeurt.

Ik snel daarom het volgende voor: een oproep aan bewakers om zelf een telling te doen, en deze gegevens te publiceren op internet. Dan wéten we tenminsten hoe het zit. En hoeven niet meer naar de glibberige leugens van politici te luisteren.

Maar wat echt verschrikkelijk erg is, is dat diverse media (onterecht) klakkeloos overnemen dat 'slechts 5% gedetineerden' Marokkaan is. Simpele Nederlandse zielen geloven wat op internet of in de krant staat. Terwijl het in werkelijkheid 30-35% is, wat een schrikbarend hoog aantal is: Marokkanen zijn de grootste hofleverancier van gedetineerden in Nederlandse gevangenissen.

Het wordt tijd dat we ons weer op de feiten mogen baseren, en de linkse "gevoelspolitiek" in de Noordzee flikkeren. Feiten zijn feiten. Gevoel doe je maar bij Job Cohen thuis.

Link naar bericht van Teeven
En wat nog veel erger is: ondanks dat er dus al een groot aantal achter de tralies zit, gaat buiten de muren het criminele Marokkanenprobleem nog onverdroten voort. Een soort van onuitputtelijke bron, blijkbaar.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_119236996
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:18 schreef Jellereppe het volgende:
Criminele jongeren die geboren zijn in de twee bovengenoemde landen worden ook allochtoon genoemd, waarom voor de succesvolle allochtonen een ander definitie hanteren?
Ik heb er niks op tegen wanneer succesvolle allochtonen in Nederland zich als zodanig willen profileren. Ik heb er ook niks op tegen als we de prestaties van groepen allochtonen beter inzichtelijk maken door die prestaties concreter te splitsen. Laat maar zien hoeveel procent van de Marokkaanse jongeren een HBO-opleiding volgt. Vergelijk die cijfers maar met Turkse jongeren. En met het aantal Marokkaanse jongeren dat geen opleiding afmaakt en/of op het criminele pad raakt. Hoe meer duidelijkheid, hoe beter.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:18 schreef Jellereppe het volgende:
Als je de cijfers op tafel hebt, wat gaat men er dan aan doen? Je kunt mensen die geboren en getogen zijn in dit land niet uitzetten op basis van wat kleine criminele activiteiten. Voordat je tot die stap mag overgaan moet er heel wat stront aan de knikker zitten. Mensen roepen maar wat, maar vergeten de huidige wet-en regelgeving erbij te betrekken. Stompzinnige reacties lees ik weer op dit forum.
Ik heb er juist voor gepleit dat we crimineel gedrag zo veel mogelijk in de kiem smoren. Etterbakjes van amper 10 jaar moet je harder aanpakken, om te voorkomen dat ze ongecorrigeerd uitgroeien tot de criminelen van morgen. Straffen voor jonge criminelen (grofweg de groep 14-17 jaar) moeten flink omhoog. Het afnemen van het Nederlands paspoort is wat mij betreft alleen een optie bij notoire criminelen die meerderjarig zijn.
pi_119237066
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:43 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

En wat nog veel erger is: ondanks dat er dus al een groot aantal achter de tralies zit, gaat buiten de muren het criminele Marokkanenprobleem nog onverdroten voort. Een soort van onuitputtelijke bron, blijkbaar.
Aangezien ze 500 jaar gelden al bekend stonden als 'de schrik van de middellandse zee' zie ik dat niet echt snel veranderen...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Barbarijse_zeerovers
  donderdag 15 november 2012 @ 13:53:16 #108
3647 B.R.Oekhoest
pi_119237294
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:46 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Aangezien ze 500 jaar gelden al bekend stonden als 'de schrik van de middellandse zee' zie ik dat niet echt snel veranderen...

en dat ook nog hebben bewezen tijdens WO2:
C&H / Ook in WO2 grote misdragingen door Marokkanen
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_119237342
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:46 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Please, dude. Als we oude koeien uit de sloot gaan halen, dan gaan we het spelletje op die manier spelen. Nederland heeft ook veel littekens opgelopen gedurende de eeuwen heen. Laat mij het niet hebben over haar slavenverleden. Wat in die periode is gebeurd, kan het zonlicht niet eens verdragen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 15 november 2012 @ 13:59:58 #110
3647 B.R.Oekhoest
pi_119237522
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:54 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Please, dude. Als we oude koeien uit de sloot gaan halen, dan gaan we het spelletje op die manier spelen. Nederland heeft ook veel littekens opgelopen gedurende de eeuwen heen. Laat mij het niet hebben over haar slavenverleden. Wat in die periode is gebeurd, kan het zonlicht niet eens verdragen.

Alsof slavernij alleen door Nederlanders gedaan werd.
Ik weet dat Berbers eigenlijk niet tot de Arabieren gerekend worden, maar je kunt beter niet beginnen over de slavernij door de Arabieren, want dan ben je op voorhand kansloos. Daar lusten de honden ook geen brood van:

Slavernij in de Arabische wereld
Slavenmarkt van omstreeks 1236 in Jemen
De routes waarin slaven werden getransporteerd door de Arabieren in Noord en West Afrika en de Somaliërs in Oost Afrika.De Arabische-Afrikaanse slavenhandel is ouder dan de Europese en heeft eveneens een zeer grote omvang gekend. De Arabisch-Afrikaanse slavenhandel startte rond de 6e eeuw n. Chr. en eindigde in de 20e eeuw. Exacte cijfers over het aantal gevangengenomen Afrikanen zijn niet voorhanden, schattingen liggen tussen de 15 en 28 miljoen mensen. De Arabieren haalden hun Afrikaanse slaven ook uit West-Afrika net als de Westerse landen. De Somaliërs participeerden ook met de slavernij, ze haalden hun slaven uit West en Centraal van Afrika en de Swahili kust, en verkocht ze door aan de Arabieren. De meesten waren Ethiopische krijgsgevangenen, maar er werden ook veel dorpen geplunderd door de Somaliërs in Zuid-Oost Afrika, wat veel mensen uit hedendaags Tanzania, Malawi en Mozambique naar Somalie bracht[10]. Zanzibar was een bekend centrum voor slavenhandel. Het was in de Arabische wereld gebruikelijk dat bij rivaliserende stammen die met elkaar in conflict raakten de winnaar de mannen doodde en de vrouwen en kinderen tot bezit maakten. Dat was in conflicten tussen Arabieren en Afrikanen niet anders. De buitgemaakte vrouwen en kinderen werden per schip of middels een karavaan (lopend) naar de Arabische wereld gebracht. Zo'n 60 procent van de door de Arabieren veroverde Afrikaanse slaven stierf tijdens dit transport. Waar de Westerlingen zich concentreerde op mannelijke slaven (voor arbeid), richtte de Arabieren zich op vrouwen, de Arabieren importeerden ongeveer 65% vrouwen tegen 35% mannen - deze vrouwen kwamen veelal in harems terecht. De mannen werden vooral ingezet in het leger (zie ook: Mamelukken). Jongetjes werden vaak omgevormd tot eunuch.

Tot in de 20e eeuw heeft er in bepaalde delen van de Arabische wereld slavenhandel plaatsgevonden. Discriminatie op grond van huidskleur was er niet, niet gedurende de tijd dat iemand slaaf was en ook niet na eventuele vrijlating of vrijkoping.

De Arabische slavenhandel richtte zich niet alleen op slaven uit Afrika, maar ook op 'christenslaven' uit Europa. Deze slavenhandel was het domein van de zogenaamde 'Barbarijse zeerovers' (zie hierna).

http://nl.wikipedia.org/w(...)_de_Arabische_wereld
pi_119237631
Lekker hoor, Marokkaanse teefjes! Alleen jammer dat het er maar 5% van zijn.
pi_119237651
quote:
15s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:44 schreef Boldface het volgende:
Ik heb er niks op tegen wanneer succesvolle allochtonen in Nederland zich als zodanig willen profileren. Ik heb er ook niks op tegen als we de prestaties van groepen allochtonen beter inzichtelijk maken door die prestaties concreter te splitsen. Laat maar zien hoeveel procent van de Marokkaanse jongeren een HBO-opleiding volgt. Vergelijk die cijfers maar met Turkse jongeren. En met het aantal Marokkaanse jongeren dat geen opleiding afmaakt en/of op het criminele pad raakt. Hoe meer duidelijkheid, hoe beter.
Helemaal mee eens. Dat mogen ze van mij ook concreet maken. Geen poespas meer, maar gewoon alles op tafel leggen.

quote:
15s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:44 schreef Boldface het volgende:
Ik heb er juist voor gepleit dat we crimineel gedrag zo veel mogelijk in de kiem smoren. Etterbakjes van amper 10 jaar moet je harder aanpakken, om te voorkomen dat ze ongecorrigeerd uitgroeien tot de criminelen van morgen. Straffen voor jonge criminelen (grofweg de groep 14-17 jaar) moeten flink omhoog. Het afnemen van het Nederlands paspoort is wat mij betreft alleen een optie bij notoire criminelen die meerderjarig zijn.
Niks aan toe te voegen. De Nederlandse straf- en politieapparaat moet stukken strenger worden. Als zelfs jochies van 10 jaar al aan het sollen zijn met de politieagenten dan weet je dat het vijf voor twaalf is. Een ding wil ik wel aanmerken. Tegenwoordig zie je veel meer agentes bij het politiekorps, maar die stralen totaal geen gezag uit. Laat de mannelijke politieagenten maar de arrestaties verrichten en de vrouwelijke agenten de kleinere zaakjes behandelen. Het is niet de eerste keer dat tuig moet lachen, omdat een vrouwelijke agente ze aanspreekt. Dat straalt totaal geen gezag uit!
pi_119237708
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:59 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Alsof slavernij alleen door Nederlanders gedaan werd.
Ik weet dat Berbers eigenlijk niet tot de Arabieren gerekend worden, maar je kunt beter niet beginnen over de slavernij door de Arabieren, want dan ben je op voorhand kansloos. Daar lusten de honden ook geen brood van.

Slavernij in de Arabische wereld
Slavenmarkt van omstreeks 1236 in Jemen
De routes waarin slaven werden getransporteerd door de Arabieren in Noord en West Afrika en de Somaliërs in Oost Afrika.De Arabische-Afrikaanse slavenhandel is ouder dan de Europese en heeft eveneens een zeer grote omvang gekend. De Arabisch-Afrikaanse slavenhandel startte rond de 6e eeuw n. Chr. en eindigde in de 20e eeuw. Exacte cijfers over het aantal gevangengenomen Afrikanen zijn niet voorhanden, schattingen liggen tussen de 15 en 28 miljoen mensen. De Arabieren haalden hun Afrikaanse slaven ook uit West-Afrika net als de Westerse landen. De Somaliërs participeerden ook met de slavernij, ze haalden hun slaven uit West en Centraal van Afrika en de Swahili kust, en verkocht ze door aan de Arabieren. De meesten waren Ethiopische krijgsgevangenen, maar er werden ook veel dorpen geplunderd door de Somaliërs in Zuid-Oost Afrika, wat veel mensen uit hedendaags Tanzania, Malawi en Mozambique naar Somalie bracht[10]. Zanzibar was een bekend centrum voor slavenhandel. Het was in de Arabische wereld gebruikelijk dat bij rivaliserende stammen die met elkaar in conflict raakten de winnaar de mannen doodde en de vrouwen en kinderen tot bezit maakten. Dat was in conflicten tussen Arabieren en Afrikanen niet anders. De buitgemaakte vrouwen en kinderen werden per schip of middels een karavaan (lopend) naar de Arabische wereld gebracht. Zo'n 60 procent van de door de Arabieren veroverde Afrikaanse slaven stierf tijdens dit transport. Waar de Westerlingen zich concentreerde op mannelijke slaven (voor arbeid), richtte de Arabieren zich op vrouwen, de Arabieren importeerden ongeveer 65% vrouwen tegen 35% mannen - deze vrouwen kwamen veelal in harems terecht. De mannen werden vooral ingezet in het leger (zie ook: Mamelukken). Jongetjes werden vaak omgevormd tot eunuch.

Tot in de 20e eeuw heeft er in bepaalde delen van de Arabische wereld slavenhandel plaatsgevonden. Discriminatie op grond van huidskleur was er niet, niet gedurende de tijd dat iemand slaaf was en ook niet na eventuele vrijlating of vrijkoping.

De Arabische slavenhandel richtte zich niet alleen op slaven uit Afrika, maar ook op 'christenslaven' uit Europa. Deze slavenhandel was het domein van de zogenaamde 'Barbarijse zeerovers' (zie hierna).

http://nl.wikipedia.org/w(...)_de_Arabische_wereld
Je hoort mij dat niet beweren. Ik speel alleen het spelletje mee. Gaat men dingen van 500 jaar geleden opnoemen, dan geeft mij dat het recht om ook koeien van 50 jaar en meer boven water te halen. Er is bijna geen enkel volk of land dat geen bloed aan zijn handen heeft kleven. Zeer zeker.

We kunnen dit kinderachtige spel tot morgen spelen en van alles dumpen op dit forum, maar laten we dat hier een halt toe stoppen!? Laten we het intern houden.
  donderdag 15 november 2012 @ 14:06:37 #114
3647 B.R.Oekhoest
pi_119237759
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 14:04 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Je hoort mij dat niet beweren. Ik speel alleen het spelletje mee. Gaat men dingen van 500 jaar opnoemen, dan geeft mij dat het recht om ook koeien van 50 jaar en meer boven water te halen. Er is bijna geen enkel volk of land dat geen bloed aan zijn handen heeft kleven. Zeer zeker.
Eehhhhh, Zwitserland?

Maar nee, ook niet echt. Willens en wetens geld beheren van moordenaars, criminelen en oorlogsmisdadigers.
pi_119237760
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 14:03 schreef Jellereppe het volgende:
Niks aan toe te voegen. De Nederlandse straf- en politieapparaat moet stukken strenger worden. Als zelfs jochies van 10 jaar al aan het sollen zijn met de politieagenten dan weet je dat het vijf voor twaalf is. Een ding wil ik wel aanmerken. Tegenwoordig zie je veel meer agentes bij het politiekorps, maar die stralen totaal geen gezag uit. Laat de mannelijke politieagenten maar de arrestaties verrichten en de vrouwelijke agenten de kleinere zaakjes behandelen. Het is niet de eerste keer dat tuig moet lachen, omdat een vrouwelijke agente ze aanspreekt. Dat straalt totaal geen gezag uit!
Ook onze mannelijke politie straalt geen gezag uit.
Tijd om ze een MP5 en een nieuw kloffie te geven...
  donderdag 15 november 2012 @ 14:07:33 #116
3647 B.R.Oekhoest
pi_119237783
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 14:06 schreef Murdera het volgende:

[..]

MP5? Is dat de nieuwe compressiecodec voor digitale muziek?
pi_119237801
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 14:06 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Eehhhhh, Zwitserland?

Maar nee, ook niet echt. Willens en wetens geld beheren van moordenaars, criminelen en oorlogsmisdadigers.
Geen idee. Zwitserland is inderdaad een land dat wel weinig heeft misdaan lijkt mij. Tenminste nooit wat van vernomen. Rijk land en volk. Hebben hun zaakjes puik voor elkaar. Jammer dat het zo'n duur vakantieland is.
pi_119237823
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 14:07 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

MP5? Is dat de nieuwe compressiecodec voor digitale muziek?
pi_119237849
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 14:06 schreef Murdera het volgende:

[..]

Den Haag is op dit moment druk bezig met het regeerakkoord en bezuinigingen. Lijkt mij niet dat ze na het uitkleden van defensie opeens gaan investeren in agenten.
  donderdag 15 november 2012 @ 15:07:28 #120
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_119239753
Ik lees vaak als een soort excuus dat Marokkanen er niks aan kunnen doen dat ze een Marokkaans paspoort meekrijgen ook als ze hier geboren zijn.
Toch vraag ik me af of dat wel zo is.
Hoe zit het dan over 100 jaar? Als je ouders, grootouders en overgrootouders in Nederland geboren en getogen zijn, je niemand meer kent in Marokko en je je helemaal Nederlander voelt.
Zou je dan ook accepteren dat je een Marokkaans paspoort krijgt? Of zou je dan wel een weg vinden om er vanaf te komen? Bijvoorbeeld door je te verenigen en massaal verzoeken in gaat dienen bij zowel onze als de Marokkaanse regering om te stoppen met de uitgifte van die paspoorten?
Waar een wil is is een weg.
Ik denk dat veel mensen nu toch nog de voordelen zien van zo'n dubbel paspoort . al was het maar omdat er nog veel familie woont in Marokko.
Begrijpelijk, dat zeker, maar dan ook niet als excuus aanvoeren dat je er niet vanaf kan want er zijn best wel wegen om dat te bewerkstelligen. Als je echt van je dubbel paspoort af wil zou je de mogelijkheden kunnen gaan onderzoeken en de publiciteit op kunnen zoeken ipv zomaar klakkeloos te accepteren dat het nu eenmaal zo is.

Staat me iets van bij dat de ouders van die baby Sara toendertijd een bezwaarschrift hadden ingediend? Actie ondernemen kán dus wel :Y
pi_119241438
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:17 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Waarom ben je hier niet mee eens? Je bevestigd hetgeen wat Jelle zegt... Zidane is een berber uit Algerije, je hebt berbers in Marokkaanse en Algerijnse gebieden.
Tunesië en wat zuidelijker vind je ze ook in grote getale. Vooral in de blauwe gebieden zijn ze aanwezig. Daarbuiten veelal Arabieren.

donderdag 15 november 2012 @ 16:00:57 #122
3647 B.R.Oekhoest
pi_119241762
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:53 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

en dat ook nog hebben bewezen tijdens WO2:
C&H / Ook in WO2 grote misdragingen door Marokkanen
en nog steeds bewijzen:

http://www.volkskrant.nl/(...)aak-mishandeld.dhtml
pi_119241797
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 14:03 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

[..]

Dit vind ik weer nergens op slaan. Je hebt je gewoon te houden aan dat wat de politie je opdraagt of van je vraagt. Of het nu een man of vrouw is, het is politie en daarmee basta...
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
pi_119241818
quote:
Wat wil je precies met die berichten zeggen?
pi_119241847
quote:
Om de beurt. Jij post negatief nieuws over Marokkanen en ik over Nederlanders. Deal?

http://nl.wikipedia.org/w(...)ooms-katholieke_Kerk

quote:
Begin 2010 werd bekend dat ook in Nederland seksueel misbruik van minderjarigen had plaatsgevonden. De eerste zaak die de aandacht trok was misbruik binnen het juvenaat Don Rua door de Salesianen van Don Bosco. Deze en andere gevallen leidden tot een breder onderzoek. Er werd door de Kerk zelf een onderzoekscommissie[54] onder leiding van Wim Deetman ingesteld. Tweeduizend meldingen van personen die beweren dat zij slachtoffer of ooggetuige zijn meldden zich bij deze commissie om hun verhaal te doen. In februari 2011 vroeg de commissie aan de daders om zich te melden bij de commissie. De commissie Deetman vroeg en kreeg toegang tot alle archieven. In haar eerste tussenrapportage[55] van december 2010 kritiseerde de commissie het katholieke klachtenbureau Hulp en Recht, dat in 1995 door de kerk was ingesteld om klachten over seksueel misbruik af te handelen. Volgens de commissie had Hulp en Recht geen goede hulp geboden aan de slachtoffers.[56] In haar tweede tussenrapportage[57] van november 2011 deed de commissie nadere aanbevelingen voor de afhandeling van meldingen.

In december 2011 verscheen het eindrapport als samenvatting,[58] als reguliere editie, en in een uitgebreide wetenschappelijke editie.[59] Hieruit bleek dat de commissie 1795 meldingen van seksueel misbruik heeft ontvangen. De commissie stelt vast dat enkele duizenden kinderen in de periode tussen 1945 en 1985 ernstig seksueel zijn misbruikt. Hierbij hebben zich ongeveer 1000 gevallen van penetratie voorgedaan.[60] Hierbij waren circa 800 daders betrokken. Wanneer ook minder ernstige vormen van misbruik worden meegeteld, komt het totale aantal slachtoffers -volgens een wetenschappelijk onderbouwde schatting- op een aantal tussen 10.000 en 20.000. Enige tienduizenden minderjarigen hebben te maken gehad met lichte, ernstige, of zeer ernstige vormen van grensoverschrijdend seksueel gedrag. Het overgrote deel van het misbruik werd gepleegd met kinderen tussen de zes en veertien jaar. In hun latere leven ondernamen de slachtoffers veel meer suïcidepogingen dan gemiddeld.[61] Het misbruik kwam het meest voor in de jaren vijftig en zestig en het begin van de jaren zeventig.[62] De wijze waarop bestuurlijk verantwoordelijken zijn omgegaan met het misbruik kent ernstige tekortkomingen[63] (zie onder).

Ook na het verschijnen van het eindrapport kwamen nog nieuwe gevallen van misbruik aan het licht. Een daarvan was de kwestie-Henk Heithuis. Heithuis deed aangifte en kreeg vervolgens zelf de schuld van het misbruik. Om hem te genezen werd hij zelfs gecastreerd.
  donderdag 15 november 2012 @ 16:05:15 #126
3647 B.R.Oekhoest
pi_119241921
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat wil je precies met die berichten zeggen?
Dat er tot aan de dag van vandaag cultuurgerelateerde misstanden zijn
pi_119242016
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:05 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

In hoeverre is misbruik gerelateerd aan cultuur? :)
pi_119242048
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:05 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

oke Betrek alle Marokkanen op deze aardkloot erbij. Je levert goed werk af. Ik krijg meer de indruk dat het jou gaat om het neerhalen van deze groep? Er zijn problemen met Marokkanen in Nederlanders, maar laat degenen buiten de landsgrenzen buiten dit topic. Die hebben niks te maken met dit land.
  donderdag 15 november 2012 @ 16:08:25 #129
3647 B.R.Oekhoest
pi_119242056
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

In hoeverre is misbruik gerelateerd aan cultuur? :)
In het geval van misbruikte dienstmeisjes heeft het vrouwenbeeld er weer eens mee te maken
pi_119242090
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:08 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

In het geval van misbruikte dienstmeisjes heeft het vrouwenbeeld er weer eens mee te maken
En in hoeverre is dat voorbehouden aan de Marokkaanse cultuur? :)
pi_119242124
Ach gossie het 'jamaaaaar jullie zijn ook fout' is begonnen? Neemt niet weg dat er meer mocro's in de cel zitten dan teeven beweert en dat mocro's vaker in aanraking komen met justitie dan echte NL'ers.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_119242142
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:09 schreef Red_85 het volgende:
Ach gossie het 'jamaaaaar jullie zijn ook fout' is begonnen? Neemt niet weg dat er meer mocro's in de cel zitten dan teeven beweert en dat mocro's vaker in aanraking komen met justitie dan echte NL'ers.
Wat zijn 'echte' Nederlanders precies?
  donderdag 15 november 2012 @ 16:10:21 #133
3647 B.R.Oekhoest
pi_119242146
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:08 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

oke Betrek alle Marokkanen op deze aardkloot erbij. Je levert goed werk af.
Nee dat doen die foute Marokkanen zelf wel, daar hoef ik helemaal niks voor te doen. De feiten spreken voor zich. Dat neemt niet weg dat dat natuurlijk geen betrekking heeft op alle andere Marokkanen.
pi_119242183
quote:
10s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat zijn 'echte' Nederlanders precies?
Dooddoenertje zo'n post. En vragen naar de bekende weg.
1947-2016
pi_119242247
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:10 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Nee dat doen die foute Marokkanen zelf wel, daar hoef ik helemaal niks voor te doen. De feiten spreken voor zich. Dat neemt niet weg dat dat natuurlijk geen betrekking heeft op alle andere Marokkanen.
Die zijn bezig met criminele activiteiten, maar die betrekken niemand erbij behalve hun slachtoffers. Dat zijn voornamelijk de Nederlanders en de media die het op alle Marokkanen betrekken. Kortom dat doen de Nederlanders. De Nederlandse loyaliteit die zo geroemd wordt in het buitenland heeft alleen betrekking op toeristen. Zodra men geen toerist is meer in het land, wordt je veelal heel anders behandeld. De daden van criminele Marokkanen afrekenen op een veel groter groep is het vuile spelletje van Nederlanders en van niemand anders.

Genoeg buitenlandse forums waar er gesproken wordt over de 'dutch people'. Wat daar allemaal naar boven komt. Twee gezichten wanneer het ze uitkomt. Ze willen wel de vruchten plukken van succes, maar zodra een individu minder is wordt je als buitenlander gezien. 'Ja, maar hij doet zijn best, dus dan heeft hij het recht om als Nederlander te worden gezien'. Ga toch weg met dat bekrompen gedoe. Het is of Nederlander of allochtoon. Je kunt niet je eigen definitie gaan hanteren. ''Succes = Nederlander. Crimineel = buitenlander. :')''
pi_119242270
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dooddoenertje zo'n post. En vragen naar de bekende weg.
Gelukkig is spreken van 'echte Nederlanders' totaal geen dooddoener.
pi_119242312
quote:
10s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk dat het gewoon een kort woord is voor inwoner van nederland die hier geboren is en maar 1 paspoort in zijn bezit heeft.
pi_119242329
quote:
10s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Een vraag stellen is de vraag beantwoorden in het geval van jou.
1947-2016
  donderdag 15 november 2012 @ 16:17:21 #139
3647 B.R.Oekhoest
pi_119242403
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:13 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

De daden van criminele Marokkanen afrekenen op een veel groter groep is het vuile spelletje van Nederlanders en van niemand anders.

Genoeg buitenlandse forums waar er gesproken wordt over de 'dutch people'. Wat daar allemaal naar boven komt. Twee gezichten wanneer het ze uitkomt.
Dat gebeurt met alle volkeren uit landen waar men een crimineel-Marokkanenprobleem heeft (Spanjaarden, Fransen, Belgen, Italianen), dus dat is echt niet voorbehouden aan Nederlanders. Waarmee de generalisatie natuurlijk niet goed gepraat is, maar een natuurlijke reactie is het wel.

Worden Berbers in Marokko niet stelselmatig gediscrimineerd?
pi_119242450
Okee, laten we er voor het gemak maar van uitgaan dat het - net als in de jaren '90 - nog steeds 33% is en geen 5%? Dan wat? Het gaat ons helaas niet helpen bij het uitzetten van dat tuig. Stel, je kent de feiten. Wat wil je ermee?
PWBF
pi_119242461
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:14 schreef Murdera het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk dat het gewoon een kort woord is voor inwoner van nederland die hier geboren is en maar 1 paspoort in zijn bezit heeft.
Dat kunnen dus ook andere huidskleuren zijn.
pi_119242483
quote:
14s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat kunnen dus ook andere huidskleuren zijn.
Dat kan zeker ja. :)
pi_119242536
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:17 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Dat gebeurt met alle volkeren uit landen waar men een crimineel-Marokkanenprobleem heeft (Spanjaarden, Fransen, Belgen, Italianen), dus dat is echt niet voorbehouden aan Nederlanders. Waarmee de generalisatie natuurlijk niet goed gepraat is, maar een natuurlijke reactie is het wel.

Worden Berbers in Marokko niet stelselmatig gediscrimineerd?
'
Er gingen zelfs stemmen op om een eigen Berberse koning te benoemen, omdat de Koning alleen voor de belangen van de Arabische bevolking zou opkomen. In de twintigste eeuw hebben Berbers het niet makkelijk gehad met de Arabische koning die protesten bloedig uit elkaar sloeg. Alleen door die protesten is de Berberse taal en het schrift erkend naast het Arabisch. Gelukkig is het nooit tot een interne conflict gekomen met Arabieren, maar Berbers kunnen hun bloed soms wel drinken. Onze principes en gebruiken gaan onderdrukken, stelletje lafaarden.

De Marokkaanse regering bouwde huizen voor het zuiden, maar voor het noorden van het land die wordt bevolkt door Berbers werden totaal geen huizen gebouwd. Die zijn gebouwd door particulieren, waardoor de bouwkwaliteit veel minder is. Huizen missen zelfs funderingen. Als er dan een aardbeving is zoals destijds in Al Hoceima, dan vallen er veel doden omdat de woningen van dusdanige mindere bouwkwaliteit zijn. Het is dat de Arabische koning het noorden veelal bezoekt en er geld in investeert, waardoor hij nu gezien wordt als koning van het volk, maar zijn vader Hassan was een ramp op lopende voeten. Deze koning Mohamed levert goed werk af. Ook vrouwen hebben onder zijn regime meer rechten gekregen. Een man kan niet van zijn vrouw scheiden. Hij moet de helft van zijn vermogen aan haar afstaan. Alleen als de vrouw zelf wil scheiden, dan komt ze met lege handen te staan. Veelal kwamen afhankelijke jonge vrouwen met kinderen op eigen voeten te staan. Dat is nu veel minder geworden. Puike regelgeving. _O_

[ Bericht 2% gewijzigd door Jellereppe op 15-11-2012 16:34:54 ]
pi_119242632
quote:
2s.gif Op donderdag 15 november 2012 15:07 schreef Flow3r het volgende:
Ik lees vaak als een soort excuus dat Marokkanen er niks aan kunnen doen dat ze een Marokkaans paspoort meekrijgen ook als ze hier geboren zijn.
Toch vraag ik me af of dat wel zo is.
Inderdaad, iemand die net geboren is kan daar makkelijk bezwaar tegen maken! Toen onze dochter net geboren was wilden we haar ook een tweede nationaliteit aansmeren. Toen zei die gup - net 2 maanden oud! - tegen ons: "Nee papa, mama, ik wil geen Belgische nationaliteit, steek die maar lekker in je hol!"
PWBF
  donderdag 15 november 2012 @ 16:33:02 #145
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_119242986
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:23 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Inderdaad, iemand die net geboren is kan daar makkelijk bezwaar tegen maken! Toen onze dochter net geboren was wilden we haar ook een tweede nationaliteit aansmeren. Toen zei die gup - net 2 maanden oud! - tegen ons: "Nee papa, mama, ik wil geen Belgische nationaliteit, steek die maar lekker in je hol!"
Stel ik ben hier geboren en getogen, en stel mijn ouders zijn hier geboren en getogen, en stel mijn over-over grootouders zijn hier geboren en getogen, en stel we voelen ons in onze familie al jarenlang Nederlanders.

Dan zou ik toch heel gek opkijken als zou blijken dat ik naast Nederlander ook nog gezien zou worden als Fin/Belg/Griek/Marokkaan omdat ik ook in het bezit ben van een Fins/Belgisch/Grieks/Marokkaans etc paspoort.

Ik denk niet dat ik dat zou willen. Zeker als ik nooit in Finland/Griekenland/Belgie/Marokko zou komen en er geen familie/vrienden of andere banden mee had.

Zeker weten dat ik er moeite voor zou doen om er vanaf te komen en niet zonder meer zou accepteren dat het nu eenmaal een feit is.Ik zou het niet pikken, zo'n opgedrongen nationaliteit.

Ik zou veel te bang zijn dat er eventuele consequenties aan vast zouden ziten; belasting of opgeroepen worden voor het leger aldaar, je weet niet wat er nog komen gaat. Dat land kan dan immers ook regels voor je bepalen?

Een gup van 2 maanden oud kan inderdaad niet veel doen, maar ook die worden uiteindelijk volwassen en dan kunnen ze hun stem namelijk wél laten horen.
Toch gebeurt dat nu niet, er wordt slechts aangevoerd dat het andere paspoort 'opgedrongen 'wordt.
Maar niemand neemt de moeite om er tegen in opstand te komen?
Dan heeft het nu nog teveel voordelen ( familiebanden etc ) denk ik.

Zoals ik al zei: zeer begrijpelijk, maar in de toekomst kan het wellicht anders zijn.
pi_119243269
quote:
2s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:33 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Stel ik ben hier geboren en getogen, en stel mijn ouders zijn hier geboren en getogen, en stel mijn over-over grootouders zijn hier geboren en getogen, en stel we voelen ons in onze familie al jarenlang Nederlanders.

Dan zou ik toch heel gek opkijken als zou blijken dat ik naast Nederlander ook nog gezien zou worden als Fin/Belg/Griek/Marokkaan omdat ik ook in het bezit ben van een Fins/Belgisch/Grieks/Marokkaans etc paspoort.

Ik denk niet dat ik dat zou willen. Zeker als ik nooit in Finland/Griekenland/Belgie/Marokko zou komen en er geen familie/vrienden of andere banden mee had.

Zeker weten dat ik er moeite voor zou doen om er vanaf te komen en niet zonder meer zou accepteren dat het nu eenmaal een feit is.Ik zou het niet pikken, zo'n opgedrongen nationaliteit.

Ik zou veel te bang zijn dat er eventuele consequenties aan vast zouden ziten; belasting of opgeroepen worden voor het leger aldaar, je weet niet wat er nog komen gaat. Dat land kan dan immers ook regels voor je bepalen?

Een gup van 2 maanden oud kan inderdaad niet veel doen, maar ook die worden uiteindelijk volwassen en dan kunnen ze hun stem namelijk wél laten horen.
Toch gebeurt dat nu niet, er wordt slechts aangevoerd dat het andere paspoort 'opgedrongen 'wordt.
Maar niemand neemt de moeite om er tegen in opstand te komen?
Dan heeft het nu nog teveel voordelen ( familiebanden etc ) denk ik.

Zoals ik al zei: zeer begrijpelijk, maar in de toekomst kan het wellicht anders zijn.
Klopt. Het gaat om de familiebanden. Ik zal mijn Marokkaanse paspoort niet opgeven als het kon. Heb daar nog tientallen familieleden wonen, dus houd je nog wel warme banden met het land door er eenmaal per jaar op vakantie te gaan. Dat wil niet zeggen dat ik niet loyaal ben naar Nederland toe. Volg een opleiding en werk daarnaast 10 a 15 uren per week. Maak wel gebruik van het socialistische systeem van Nederland door gebruik te maken van de luxe die studiefinanciering + ov-studentenkaart wordt genoemd. Hopelijk kan ik dat later terugbetalen middels het af dragen van inkomstenbelasting aan Den Haag. Wat moet je nog meer doen voor het land als jongere?

[ Bericht 4% gewijzigd door Jellereppe op 15-11-2012 16:46:22 ]
  donderdag 15 november 2012 @ 16:45:54 #147
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_119243431
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:41 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Klopt. Het gaat om de familiebanden. Ik zal mijn Marokkaanse paspoort niet opgeven. Heb daar nog tientallen familieleden wonen, dus houd je nog wel warme banden met het land door er eenmaal per jaar op vakantie te gaan.
Precies, dat bedoel ik ook. ;)
Je krijgt die 2de nationaliteit er ongevraagd bij, maar het komt ook wel goed uit ivm met familiebanden en zo.
Mocht je er echt vanaf willen dan zou je kunnen protesteren , publiciteit opzoeken of je kunnen verenigen met anderen en kijken welke middelen jullie hebben om er een eind aan te maken.
Vaak krijgt men onder grote druk toch wel iets gedaan.
Ik denk dat het in de toekomst vaker zal voorkomen dat mensen er vanaf willen.
Zo is het voor mensen met maar eén paspoort soms niet te begrijpen dat iemand het wel prima vindt om 2 paspoorten te bezitten, maar voor mensen zoals jij is het niet meer dan logisch. :Y

edit; ik wéet dat jij loyaal bent naar Nederland toe, net als mijn beste vriendin die van Turkse afkomst is, in Nederland is geboren en getogen maar met een flinke dosis Turkse invloed en nog veel familie in Turkije.Voor haar is het een uitkomst om 2 paspoorten te bezitten
Ik kan me wel voorstellen dat voor jullie nakomelingen in de verre verre toekomst dat misschien heel anders is.
Ik vind ook niet dat we mensen moeten dwingen hun 2 de paspoort op te geven, dat moet vanuit de mensen zélf komen.

edit: maar voor criminelen die zeggen dat ze er niet vanaf kunnen omdat het hun wordt opgedrongen is het natuurlijk een excuus om hier te klooien en dáar uit de bak te blijven, als ze het écht een probleem zouden vinden kunnen ze natuurlijk best wel moeite doen om van dat 2de paspoort af te komen.Het komt helaas ook hén goed uit.

[ Bericht 10% gewijzigd door Flow3r op 15-11-2012 16:51:28 ]
pi_119243602
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:21 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

'
Er gingen zelfs stemmen op om een eigen Berberse koning te benoemen, omdat de Koning alleen voor de belangen van de Arabische bevolking zou opkomen. In de twintigste eeuw hebben Berbers het niet makkelijk gehad met de Arabische koning die protesten bloedig uit elkaar sloeg. Alleen door die protesten is de Berberse taal en het schrift erkend naast het Arabisch. Gelukkig is het nooit tot een interne conflict gekomen met Arabieren, maar Berbers kunnen hun bloed soms wel drinken. Onze principes en gebruiken gaan onderdrukken, stelletje lafaarden.

De Marokkaanse regering bouwde huizen voor het zuiden, maar voor het noorden van het land die wordt bevolkt door Berbers werden totaal geen huizen gebouwd. Die zijn gebouwd door particulieren, waardoor de bouwkwaliteit veel minder is. Huizen missen zelfs funderingen. Als er dan een aardbeving is zoals destijds in Al Hoceima, dan vallen er veel doden omdat de woningen van dusdanige mindere bouwkwaliteit zijn. Het is dat de Arabische koning het noorden veelal bezoekt en er geld in investeert, waardoor hij nu gezien wordt als koning van het volk, maar zijn vader Hassan was een ramp op lopende voeten. Deze koning Mohamed levert goed werk af. Ook vrouwen hebben onder zijn regime meer rechten gekregen. Een man kan niet van zijn vrouw scheiden. Hij moet de helft van zijn vermogen aan haar afstaan. Alleen als de vrouw zelf wil scheiden, dan komt ze met lege handen te staan. Veelal kwamen afhankelijke jonge vrouwen met kinderen op eigen voeten te staan. Dat is nu veel minder geworden. Puike regelgeving. _O_
Met alle respect, de berbers zijn ook niet altijd lief en hebben ook vaak genoeg voor overlast gezorgd, zelfs vandaag de dag heb je berber nationalisten die zichzelf willen afscheiden van Marokko, je weet wel.. die klootviolen die graag azul zeggen in plaats van salaam alaikom.
pi_119243675
quote:
2s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:45 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Precies, dat bedoel ik ook. ;)
Je krijgt die 2de nationaliteit er ongevraagd bij, maar het komt ook wel goed uit ivm met familiebanden en zo.
Mocht je er echt vanaf willen dan zou je kunnen protesteren , publiciteit opzoeken of je kunnen verenigen met anderen en kijken welke middelen jullie hebben om er een eind aan te maken.
Vaak krijgt men onder grote druk toch wel iets gedaan.
Ik denk dat het in de toekomst vaker zal voorkomen dat mensen er vanaf willen.
Zo is het voor mensen met maar eén paspoort soms niet te begrijpen dat iemand het wel prima vindt om 2 paspoorten te bezitten, maar voor mensen zoals jij is het niet meer dan logisch. :Y
Als men als een volk opstaat, dan kan het met veel moeite waarschijnlijk wel worden bewerkstelligd. Maar het komt inderdaad reuzehandig uit. Ik zou voor geen goud mijn jonge neefjes en nichtjes een paar jaar niet willen zien, omdat je als Marokkaan niet eens het land binnenkomt, als je geen Marokkaanse paspoort hebt.

Alleen de Marokkaanse overheid gaat dat niet zonder slag en stoot opgeven. Die mensen die middels dat boekje aan Marokko worden gebonden brengen namelijk miljarden per jaar in het laatje.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jellereppe op 15-11-2012 16:58:41 ]
pi_119243720
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:49 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Met alle respect, de berbers zijn ook niet altijd lief en hebben ook vaak genoeg voor overlast gezorgd, zelfs vandaag de dag heb je berber nationalisten die zichzelf willen afscheiden van Marokko, je weet wel.. die klootviolen die graag azul zeggen in plaats van salaam alaikom.
Klopt. Beide volken hebben schuld. Gelukkig gaat het sinds een paar jaar al veel beter. De huidige koning denkt aan alle groepen in het land in tegenstelling tot zijn vader.

Die nationalisten zijn verder op een hand te tellen. Niks om je zorgen over te maken. De meeste Berbers en Arabieren willen het land gewoon bij elkaar houden. Gelukkig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')