abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119229672
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 01:34 schreef Jellereppe het volgende:
Zinedine Zidane wordt aangemerkt als Fransman, terwijl hij een Berber is,
ben ik het toch niet mee eens. Ben geen voetbalkenner, dus ik weet niet hoe lang geleden hij in frans nationaal elftal speelde. Maar toen (wereld kampioenschappen?) waren mijn uit Marokko afkomstige buren opeens enorm Frankrijk fan en gingen bij elke doelpunt van Zidane helemaal uit hun dak.
  donderdag 15 november 2012 @ 09:46:44 #27
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_119229973
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 09:24 schreef freeeman het volgende:
http://www.politie.nl/gez(...)gen-in-schiedam.html

ah, weer van die pracht cultuur verrijkers aan het werk :').

Heldendaad, zo'n 80 jarige rollatorbejaarde beroven :') :r

Laat iemand zo'n dader een keer tot pulp schoppen svp. Maar de kans op een taakstraf is waarschijnlijker. Als hij al gepakt wordt _O-
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 15 november 2012 @ 09:49:53 #28
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_119230057
quote:
10s.gif Op donderdag 15 november 2012 09:35 schreef Ryon het volgende:

[..]

Deze uitspraak. De ironie _O_
Precies. Net of Jan met de Pet zal geloven dat de gevangenispopulatie maar voor 5% uit mocro's bestaat. Die gelooft eerder dat er maar 5% blanken in de bak zitten.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_119230683
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 01:20 schreef whiterussian het volgende:
(...) Teeven (...) glibberige leugens.

(...)
Daarmee is alles verteld in dit hele topic.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_119230731
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 09:36 schreef computergirl het volgende:

[..]

ben ik het toch niet mee eens. Ben geen voetbalkenner, dus ik weet niet hoe lang geleden hij in frans nationaal elftal speelde. Maar toen (wereld kampioenschappen?) waren mijn uit Marokko afkomstige buren opeens enorm Frankrijk fan en gingen bij elke doelpunt van Zidane helemaal uit hun dak.
Waarom ben je hier niet mee eens? Je bevestigd hetgeen wat Jelle zegt... Zidane is een berber uit Algerije, je hebt berbers in Marokkaanse en Algerijnse gebieden.
pi_119230735
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 01:28 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Je mist enkel nog de zeepdoos, voor de rest is je opinie waardig om als een malloot over het dorpsplein te schreeuwen. Wat een gruwelijk zwart/wit denken.
Dat de opinie van TS niet de jouwe is, maakt TS nog geen malloot. Temeer omdat TS zijn opinie prima onderbouwt met argumentatie. Hij legt goed uit wat hij tegen heeft op de huidige methode van registratie.

Problemen onder het tapijt schuiven en doen alsof er niks aan de hand is, is niet alleen gevaarlijk, maar getuigt ook nog eens van arrogantie. Alsof jij wel even gaat voorschrijven wat er wel en niet gedacht mag worden. Je maakt je méér dan TS schuld aan zwart-witdenken. TS onderbouwt zijn betoog, jij veegt zonder enige argumentatie de problemen onder het tapijt.

Kwalijk en eigenlijk ook schandalig.
pi_119230781
quote:
13s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:17 schreef Boldface het volgende:

[..]

Dat de opinie van TS niet de jouwe is, maakt TS nog geen malloot. Temeer omdat TS zijn opinie prima onderbouwt met argumentatie. Hij legt goed uit wat hij tegen heeft op de huidige methode van registratie.

Problemen onder het tapijt schuiven en doen alsof er niks aan de hand is, is niet alleen gevaarlijk, maar getuigt ook nog eens van arrogantie. Alsof jij wel even gaat voorschrijven wat er wel en niet gedacht mag worden. Je maakt je méér dan TS schuld aan zwart-witdenken. TS onderbouwt zijn betoog, jij veegt zonder enige argumentatie de problemen onder het tapijt.

Kwalijk en eigenlijk ook schandalig.
[gaRp modus]
Is zwartemarkplaats misschien Teeven zelf?
[/gaRp modus]

TS heeft inderdaad een heel goed punt omdat hij aantoont dat de overheid dus moedwillig zaken aan het achterhouden is. What else is new zou je zeggen, maar niet minder kwalijk.

Iedereen weet dat er naar verhouding meer mocro's in aanraking komen met justitie dan NL'ers. Was het niet iets van 50% van de jongeren?
Hoe kan het dan zijn dat maar 5% daadwerkelijk aan het brommen is? Het is gewoon een groep die vaak 'niet erg lief' is. Kijk naar opsporing verzocht en je weet ook genoeg.

Bron:
http://www.nu.nl/binnenla(...)ing-met-politie.html

[ Bericht 23% gewijzigd door Red_85 op 15-11-2012 10:26:27 ]
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_119230888
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 01:33 schreef erikkll het volgende:
En dan wat? Wat heb je er aan? Even serieus. Je stelt dus voor om de houders van een Marokkaans paspoort te gaan tellen die wél in Nederland geboren zijn. Stel dit percentage is 30%.. Wat wíl je daar dan mee? Je kunt er minder dan niets mee beginnen want die mensen zijn voor de wet gewoon Nederlanders.
Ten eerste is het doel gewoon om problematiek helder in kaart te brengen. Maar stel dat je nog een stap verder wilt gaan, wat is daar dan op tegen? Het is Marokko dat deze mensen een Marokkaans paspoort opdringt. En het overgrote deel van de groep met een dubbel paspoort voelt zich bovendien meer Marokkaan dan Nederlander.

Ik ben er zeker niet voor dat iedere Marokkaanse Nederlander bij de eerste de beste fout meteen het land wordt uitgetrapt, maar waarom zouden we het afpakken van de Nederlandse nationaliteit niet als optie inbouwen bij criminelen die steeds opnieuw de fout in gaan? Sommigen zullen dan wel weer "discriminatie" schreeuwen, maar dat hoeft het niet persé te zijn. Zet het ontnemen van de Nederlandse nationaliteit gewoon als strafmogelijkheid in de wet; met daarbij de simpele constatering dat zoiets niet kan bij mensen die alleen over een Nederlands paspoort beschikken.

Ik word moe van het politiek-correcte geneuzel en vooral de achterliggende probleemontkenning, terwijl we overduidelijk hebben te maken met een bevolkingsgroep die én slecht geïntegreerd is en ruimschoots bovengemiddeld vaak crimineel. PVV-populisme hoeft van mij niet, Marokkanen hoeven van mij niet massaal het land uit. Maar soms moet je misschien maar eens een voorbeeld stellen. Trap maar eens een paar notoire, hardleerse criminelen terug naar het Rif-gebergte; geef een signaal af. Baat het niet, dan schaadt het niet....
pi_119231106
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 01:34 schreef Jellereppe het volgende:
Van mij mogen ze gerust alle cijfers op tafel leggen. Het hangt er alleen maar aan af wat voor definitie je hangt aan de nationaliteit 'Marokkaan'! Wat wel opvallend is dat beroemde Berbers gewoon Fransman, Nederlanders etcetra worden genoemd. Terwijl de criminele allochtonen die geboren zijn in die landen als allochtoon worden aangemerkt. Vooral bij de media is dit een opvallend verschijnsel. Hypocrisie ten top!! Zinedine Zidane wordt aangemerkt als Fransman, terwijl hij een Berber is, terwijl een criminele Berber geboren in Frankrijk als allochtoon wordt aangemerkt! :') Bloemetjes buiten zetten als je wat aan ze hebt, maar als het tuig betreft zijn het allochtonen. Belachelijk en bespottelijk.
Waarom? Het lijkt me niet meer dan logisch. Wanneer jij je als migrant goed gedraagt en op positieve manier iets bijdraagt, word je sneller geaccepteerd en omarmd dan wanneer je een slecht geïntegreerde crimineel bent. Bovendien hebben Marokkanen de opgeplakte labels toch echt aan zichzelf te danken. Er zijn genoeg groepen migranten die stukken, stukken beter integreren en die veel, veel minder crimineel zijn dan Marokkanen.

Sterker nog: dat geldt voor élke groep migranten in dit land. Waar 'Turken en Marokkanen' vroeger in één adem werden genoemd, hoor je tegenwoordig steeds minder over Turken en kom je het woord 'Marokkanen' steeds vaker in z'n eentje tegen als het over misdaad gaat... Dus zelfs de Turken, die ook niet een al te beste reputatie hadden, ontworstelen zich steeds beter aan dat label en doen het in Nederland dus gewoon ook beter dan Marokkanen. Een behoorlijk stukje beter zelfs.

Als de discussie steeds maar over de terminologie gaat (wel of niet allochtoon) en als er doelbewust met statistieken wordt gegoocheld om problemen kleiner te maken dan ze werkelijk zijn, ben je in mijn optiek gewoon helemaal verkeerd bezig. Niet alleen vanuit het oogpunt van beeldvorming, maar vooral omdat het daadwerkelijke probleem er niet door wordt opgelost.

Tegen alle criminelen - dus ook die met een Marokkaanse achtergrond - zijn harde en vooral gerichte maatregelen nodig (zowel preventie als repressie). Gericht betekent dat je dus ook aspecten als de sociale omgeving meeweegt. De rol van ouders in de opvoeding? De rol van grotere broers die hun jongere broers de criminaliteit in slepen? De invloed van straatbendes? - Het kan me niet schelen wat je meeneemt, als het maar relevant is voor de groep in kwestie.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2012 10:49:43 ]
pi_119231173
quote:
13s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:17 schreef Boldface het volgende:

[..]

Mee eens.
Met een bepaalde mening ben je tegenwoordig altijd een malloot, ook als je die mening met feiten kan onderbouwen, en interessante stellingen neerzet om over te discussiëren.

Verder is het toch wel een apart iets dat het blijkbaar verboden is voor het CBS om onderzoeken te doen met betrekking tot dubbele nationaliteit, en dat de statistieken er daardoor totaal anders uit komen te zien moeten we maar accepteren?
  donderdag 15 november 2012 @ 10:37:30 #36
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_119231237
Al die marokkaanse landen :')
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_119231291
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 01:46 schreef Tanin het volgende:
Het zou wat mij betreft veel interessanter zijn om te kijken naar economisch milieu waar een crimineel in opgegroeid is. Volgens mij is dat voor het meerendeel ("allochtoon", "nederlander met allochtone ouders" of "nederlander") namelijk de lagere economische klasse. En volgens mij zie je dan ook niet langer de disproportie die TS zo graag zou zien.
Of de disproportie die er wel degelijk is, maar die jij (kennelijk) zo graag wilt ontkennen. Waarom trouwens?

Economisch milieu? Lagere economische klasse? - Er zijn ook genoeg mensen uit hogere economische klasses die er criminele activiteiten op nahouden. Ook genoeg autochtonen (versus de allochtonen). En er zijn ook genoeg mensen uit de lagere economische klasse die zich niet-crimineel gedragen.

Waarom zouden we wél - zoals jij wilt - oog hebben voor economisch milieu en niet voor etnische achtergrond? Waarom is het wél gerechtvaardigd om dat milieu te betrekken in een gerichte aanpak, en waarom moet op etniciteit een taboe rusten?
pi_119231398
quote:
15s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:25 schreef Boldface het volgende:
Maar soms moet je misschien maar eens een voorbeeld stellen. Trap maar eens een paar notoire, hardleerse criminelen terug naar het Rif-gebergte; geef een signaal af. Baat het niet, dan schaadt het niet....
Maar denk je dat dat soort volk nog welkom is in Marokko?
pi_119231441
Het zou Nederland sieren als ze inderdaad wat deden aan de Criminelen, of ze nu Marokkanen zijn of niet er moeten gewoon hardere maatregelen komen. Bijvoorbeeld met Marokkanen zou je ze het land kunnen uitzetten, zelfs als zij ook een Nederlandse paspoort bezitten! Ik durf dan te zeggen dat een Marokkaanse crimineel wel 2x zal nadenken voordat hij een criminele daad uitvoert, en dat zal zonder twijfels ook een groot spoor nalaten betreft de veiligheid in Nederland.

Een beestje moet inderdaad ook bij de naam genoemd worden, het is gewoon een feit dat veel Marokkanen in de criminaliteit zitten en zij verpesten het ook voor een groot deel, en ik moet eerlijk zijn dat ik als Nederlandse Marokkaan (of andersom) ook doodziek wordt van dit gedrocht dat de straten onveilig maakt, ik vind het jammer! Maar wat ik nog erger vind is het feit dat dit soort mensen (Die Marokkaanse criminelen) mijn religie (De Islaam) een slecht beeld geeft en dat is o.a. dankzij dit soort gozers te danken. Daarom vind ik ook dat Nederland gewoon harder moet optreden tegen buitenlandse criminelen, en een Nationaliteit afpakken zou ik een goed begin vinden in de strijd tegen de criminelen. Het hoeft niet alleen om Marokkanen te gaan.

De Marokkanen hebben het zelf als gemeenschap verpest voor zichzelf en ook voor de anderen, het is tijd dat de Marokkanen wat meer verantwoording moeten nemen voor de criminaliteit dat zich voortbrengt vanuit hun gemeenschap!
  † In Memoriam † donderdag 15 november 2012 @ 10:43:52 #40
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_119231445
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:42 schreef Murdera het volgende:

[..]

Doet dat er toe?
pi_119231460
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 09:06 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Juridisch kan het volgens mij alleen bij misdrijven die tegen de Nederlandse staat zijn gericht, straatroven vallen daar niet onder lijkt me.
Waar een wil is, is een weg. Zeker als we het over notoire, gewelddadige criminelen hebben. Zulk gedrag beïnvloed de veiligheid in buurten negatief, veroorzaakt overlast, schade en/of letsel, vergroot de onrust én - ook niet onbelangrijk - het heeft een negatieve invloed op de groep Marokkanen die zich wél normaal gedraagt en die wél goed meedoet in Nederland.

Kortom: de genoemde criminele activiteiten zijn in meerdere opzichten schadelijk voor ons land. Schadelijk voor de veiligheid, schadelijk voor de integratie, schadelijk voor het welzijn van mensen. Pas gewoon de definitie van 'tegen de Nederlandse staat' aan. Maak deze veelomvattender en je hebt een stok om mee te slaan.

Zoals niels0 al zei: de betrokken criminelen worden niet statenloos. Ze houden gewoon nog een nationaliteit over.
pi_119231663
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:43 schreef De_Ilias het volgende:
Het zou Nederland sieren als ze inderdaad wat deden aan de Criminelen, of ze nu Marokkanen zijn of niet er moeten gewoon hardere maatregelen komen. Bijvoorbeeld met Marokkanen zou je ze het land kunnen uitzetten, zelfs als zij ook een Nederlandse paspoort bezitten! Ik durf dan te zeggen dat een Marokkaanse crimineel wel 2x zal nadenken voordat hij een criminele daad uitvoert, en dat zal zonder twijfels ook een groot spoor nalaten betreft de veiligheid in Nederland.

Een beestje moet inderdaad ook bij de naam genoemd worden, het is gewoon een feit dat veel Marokkanen in de criminaliteit zitten en zij verpesten het ook voor een groot deel, en ik moet eerlijk zijn dat ik als Nederlandse Marokkaan (of andersom) ook doodziek wordt van dit gedrocht dat de straten onveilig maakt, ik vind het jammer! Maar wat ik nog erger vind is het feit dat dit soort mensen (Die Marokkaanse criminelen) mijn religie (De Islaam) een slecht beeld geeft en dat is o.a. dankzij dit soort gozers te danken. Daarom vind ik ook dat Nederland gewoon harder moet optreden tegen buitenlandse criminelen, en een Nationaliteit afpakken zou ik een goed begin vinden in de strijd tegen de criminelen. Het hoeft niet alleen om Marokkanen te gaan.

De Marokkanen hebben het zelf als gemeenschap verpest voor zichzelf en ook voor de anderen, het is tijd dat de Marokkanen wat meer verantwoording moeten nemen voor de criminaliteit dat zich voortbrengt vanuit hun gemeenschap!
ik ben blij met deze reactie. ^O^ . Eindelijk iemand met (ook) een Marokkaans paspoort, die het misdragen van bepaalde groepen afkeurt en niet goed probeert te praten. Dat zouden er meer moeten doen. ;)
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
pi_119231761
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:42 schreef Murdera het volgende:
Dat is het probleem van Marokko, niet van Nederland. Marokko gedraagt zich zélf zo stug in deze discussie, door die nationaliteit aan mensen op te dringen. Dan moeten ze ook maar op de blaren zitten. De mensen in kwestie zijn in Nederland ongewenst vreemdeling. En ze zijn Marokkaans staatsburger. Marokko kan Marokkanen met alleen de Marokkaanse nationaliteit onder geen beding weigeren op te nemen in eigen land. Welk lot die mensen vervolgens is beschoren, moet Marokko maar fijn zelf uitzoeken; hun probleem.
pi_119231943
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:17 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Waarom ben je hier niet mee eens? Je bevestigd hetgeen wat Jelle zegt... Zidane is een berber uit Algerije, je hebt berbers in Marokkaanse en Algerijnse gebieden.
medeburgers van marokkaanse afkomst zien hem niet als fransman, maar als berber
pi_119232043
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:43 schreef De_Ilias het volgende:

_O_
pi_119232048
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:49 schreef kaatje50 het volgende:

[..]

ik ben blij met deze reactie. ^O^ . Eindelijk iemand met (ook) een Marokkaans paspoort, die het misdragen van bepaalde groepen afkeurt en niet goed probeert te praten. Dat zouden er meer moeten doen. ;)
Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet iemand die dit soort dingen zegt om geliefd te worden bij bijv. Nederlanders, dit zijn gewoon constanteerbare feiten. En als iets ook een feit is dan is het gewenst om het ook bekend te maken. Ik heb geen Marokkaanse paspoort (die kan ik wel aanvragen), ik heb wel een Marokkaanse ID kaart, verder getogen en geboren in Nederland met ook een Hollands paspoort. Ik kan mezelf niet ontdoen van de Marokkaanse nationaliteit, ik zal altijd een Marokkaan blijven. Hoewel ik me meer Nederlands voel.
pi_119232107
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:43 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Doet dat er toe?
Feitelijk niet, maar je weet hoe Nederland is.
Zoals bijv het probleem met uitgeprocedeerde immigranten, die durven we niet het land uit te zetten, dat laten we aan hun zelf over. Waardoor je bizarre situaties krijgt. Enkel omdat we bang zijn een slechte naam te krijgen.
  † In Memoriam † donderdag 15 november 2012 @ 11:04:47 #48
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_119232168
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 11:02 schreef Murdera het volgende:

[..]

Feitelijk niet, maar je weet hoe Nederland is.
Zoals bijv het probleem met uitgeprocedeerde immigranten, die durven we niet het land uit te zetten, dat laten we aan hun zelf over. Waardoor je bizarre situaties krijgt. Enkel omdat we bang zijn een slechte naam te krijgen.
Technisch gesproken zijn die ook strafbaar. Maar weet je wat een kaartje Ethiopië kost? :P
pi_119232244
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 11:04 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Technisch gesproken zijn die ook strafbaar. Maar weet je wat een kaartje Ethiopië kost? :P
Dat is het probleem niet.
Het vliegtuig staat (bij wijze van spreken) al klaar. Maar ze blijven gewoon.
  † In Memoriam † donderdag 15 november 2012 @ 11:10:12 #50
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_119232344
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 11:07 schreef Murdera het volgende:

[..]

Dat is het probleem niet.
Het vliegtuig staat (bij wijze van spreken) al klaar. Maar ze blijven gewoon.
Misschien moeten ze even geholpen worden met het instappen, net als mijn oud-tante. Die heeft ook moeite met de trap. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')