ben ik het toch niet mee eens. Ben geen voetbalkenner, dus ik weet niet hoe lang geleden hij in frans nationaal elftal speelde. Maar toen (wereld kampioenschappen?) waren mijn uit Marokko afkomstige buren opeens enorm Frankrijk fan en gingen bij elke doelpunt van Zidane helemaal uit hun dak.quote:Op donderdag 15 november 2012 01:34 schreef Jellereppe het volgende:
Zinedine Zidane wordt aangemerkt als Fransman, terwijl hij een Berber is,
quote:Op donderdag 15 november 2012 09:24 schreef freeeman het volgende:
http://www.politie.nl/gez(...)gen-in-schiedam.html
ah, weer van die pracht cultuur verrijkers aan het werk.
Precies. Net of Jan met de Pet zal geloven dat de gevangenispopulatie maar voor 5% uit mocro's bestaat. Die gelooft eerder dat er maar 5% blanken in de bak zitten.quote:
Daarmee is alles verteld in dit hele topic.quote:Op donderdag 15 november 2012 01:20 schreef whiterussian het volgende:
(...) Teeven (...) glibberige leugens.
(...)
Waarom ben je hier niet mee eens? Je bevestigd hetgeen wat Jelle zegt... Zidane is een berber uit Algerije, je hebt berbers in Marokkaanse en Algerijnse gebieden.quote:Op donderdag 15 november 2012 09:36 schreef computergirl het volgende:
[..]
ben ik het toch niet mee eens. Ben geen voetbalkenner, dus ik weet niet hoe lang geleden hij in frans nationaal elftal speelde. Maar toen (wereld kampioenschappen?) waren mijn uit Marokko afkomstige buren opeens enorm Frankrijk fan en gingen bij elke doelpunt van Zidane helemaal uit hun dak.
Dat de opinie van TS niet de jouwe is, maakt TS nog geen malloot. Temeer omdat TS zijn opinie prima onderbouwt met argumentatie. Hij legt goed uit wat hij tegen heeft op de huidige methode van registratie.quote:Op donderdag 15 november 2012 01:28 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Je mist enkel nog de zeepdoos, voor de rest is je opinie waardig om als een malloot over het dorpsplein te schreeuwen. Wat een gruwelijk zwart/wit denken.
[gaRp modus]quote:Op donderdag 15 november 2012 10:17 schreef Boldface het volgende:
[..]
Dat de opinie van TS niet de jouwe is, maakt TS nog geen malloot. Temeer omdat TS zijn opinie prima onderbouwt met argumentatie. Hij legt goed uit wat hij tegen heeft op de huidige methode van registratie.
Problemen onder het tapijt schuiven en doen alsof er niks aan de hand is, is niet alleen gevaarlijk, maar getuigt ook nog eens van arrogantie. Alsof jij wel even gaat voorschrijven wat er wel en niet gedacht mag worden. Je maakt je méér dan TS schuld aan zwart-witdenken. TS onderbouwt zijn betoog, jij veegt zonder enige argumentatie de problemen onder het tapijt.
Kwalijk en eigenlijk ook schandalig.
Ten eerste is het doel gewoon om problematiek helder in kaart te brengen. Maar stel dat je nog een stap verder wilt gaan, wat is daar dan op tegen? Het is Marokko dat deze mensen een Marokkaans paspoort opdringt. En het overgrote deel van de groep met een dubbel paspoort voelt zich bovendien meer Marokkaan dan Nederlander.quote:Op donderdag 15 november 2012 01:33 schreef erikkll het volgende:
En dan wat? Wat heb je er aan? Even serieus. Je stelt dus voor om de houders van een Marokkaans paspoort te gaan tellen die wél in Nederland geboren zijn. Stel dit percentage is 30%.. Wat wíl je daar dan mee? Je kunt er minder dan niets mee beginnen want die mensen zijn voor de wet gewoon Nederlanders.
Waarom? Het lijkt me niet meer dan logisch. Wanneer jij je als migrant goed gedraagt en op positieve manier iets bijdraagt, word je sneller geaccepteerd en omarmd dan wanneer je een slecht geïntegreerde crimineel bent. Bovendien hebben Marokkanen de opgeplakte labels toch echt aan zichzelf te danken. Er zijn genoeg groepen migranten die stukken, stukken beter integreren en die veel, veel minder crimineel zijn dan Marokkanen.quote:Op donderdag 15 november 2012 01:34 schreef Jellereppe het volgende:
Van mij mogen ze gerust alle cijfers op tafel leggen. Het hangt er alleen maar aan af wat voor definitie je hangt aan de nationaliteit 'Marokkaan'! Wat wel opvallend is dat beroemde Berbers gewoon Fransman, Nederlanders etcetra worden genoemd. Terwijl de criminele allochtonen die geboren zijn in die landen als allochtoon worden aangemerkt. Vooral bij de media is dit een opvallend verschijnsel. Hypocrisie ten top!! Zinedine Zidane wordt aangemerkt als Fransman, terwijl hij een Berber is, terwijl een criminele Berber geboren in Frankrijk als allochtoon wordt aangemerkt!Bloemetjes buiten zetten als je wat aan ze hebt, maar als het tuig betreft zijn het allochtonen. Belachelijk en bespottelijk.
Mee eens.quote:Op donderdag 15 november 2012 10:17 schreef Boldface het volgende:
[..]
Dat de opinie van TS niet de jouwe is, maakt TS nog geen malloot. Temeer omdat TS zijn opinie prima onderbouwt met argumentatie. Hij legt goed uit wat hij tegen heeft op de huidige methode van registratie.
Of de disproportie die er wel degelijk is, maar die jij (kennelijk) zo graag wilt ontkennen. Waarom trouwens?quote:Op donderdag 15 november 2012 01:46 schreef Tanin het volgende:
Het zou wat mij betreft veel interessanter zijn om te kijken naar economisch milieu waar een crimineel in opgegroeid is. Volgens mij is dat voor het meerendeel ("allochtoon", "nederlander met allochtone ouders" of "nederlander") namelijk de lagere economische klasse. En volgens mij zie je dan ook niet langer de disproportie die TS zo graag zou zien.
Maar denk je dat dat soort volk nog welkom is in Marokko?quote:Op donderdag 15 november 2012 10:25 schreef Boldface het volgende:
Maar soms moet je misschien maar eens een voorbeeld stellen. Trap maar eens een paar notoire, hardleerse criminelen terug naar het Rif-gebergte; geef een signaal af. Baat het niet, dan schaadt het niet....
Doet dat er toe?quote:Op donderdag 15 november 2012 10:42 schreef Murdera het volgende:
[..]
Maar denk je dat dat soort volk nog welkom is in Marokko?
Waar een wil is, is een weg. Zeker als we het over notoire, gewelddadige criminelen hebben. Zulk gedrag beïnvloed de veiligheid in buurten negatief, veroorzaakt overlast, schade en/of letsel, vergroot de onrust én - ook niet onbelangrijk - het heeft een negatieve invloed op de groep Marokkanen die zich wél normaal gedraagt en die wél goed meedoet in Nederland.quote:Op donderdag 15 november 2012 09:06 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Juridisch kan het volgens mij alleen bij misdrijven die tegen de Nederlandse staat zijn gericht, straatroven vallen daar niet onder lijkt me.
ik ben blij met deze reactie.quote:Op donderdag 15 november 2012 10:43 schreef De_Ilias het volgende:
Het zou Nederland sieren als ze inderdaad wat deden aan de Criminelen, of ze nu Marokkanen zijn of niet er moeten gewoon hardere maatregelen komen. Bijvoorbeeld met Marokkanen zou je ze het land kunnen uitzetten, zelfs als zij ook een Nederlandse paspoort bezitten! Ik durf dan te zeggen dat een Marokkaanse crimineel wel 2x zal nadenken voordat hij een criminele daad uitvoert, en dat zal zonder twijfels ook een groot spoor nalaten betreft de veiligheid in Nederland.
Een beestje moet inderdaad ook bij de naam genoemd worden, het is gewoon een feit dat veel Marokkanen in de criminaliteit zitten en zij verpesten het ook voor een groot deel, en ik moet eerlijk zijn dat ik als Nederlandse Marokkaan (of andersom) ook doodziek wordt van dit gedrocht dat de straten onveilig maakt, ik vind het jammer! Maar wat ik nog erger vind is het feit dat dit soort mensen (Die Marokkaanse criminelen) mijn religie (De Islaam) een slecht beeld geeft en dat is o.a. dankzij dit soort gozers te danken. Daarom vind ik ook dat Nederland gewoon harder moet optreden tegen buitenlandse criminelen, en een Nationaliteit afpakken zou ik een goed begin vinden in de strijd tegen de criminelen. Het hoeft niet alleen om Marokkanen te gaan.
De Marokkanen hebben het zelf als gemeenschap verpest voor zichzelf en ook voor de anderen, het is tijd dat de Marokkanen wat meer verantwoording moeten nemen voor de criminaliteit dat zich voortbrengt vanuit hun gemeenschap!
Dat is het probleem van Marokko, niet van Nederland. Marokko gedraagt zich zélf zo stug in deze discussie, door die nationaliteit aan mensen op te dringen. Dan moeten ze ook maar op de blaren zitten. De mensen in kwestie zijn in Nederland ongewenst vreemdeling. En ze zijn Marokkaans staatsburger. Marokko kan Marokkanen met alleen de Marokkaanse nationaliteit onder geen beding weigeren op te nemen in eigen land. Welk lot die mensen vervolgens is beschoren, moet Marokko maar fijn zelf uitzoeken; hun probleem.quote:Op donderdag 15 november 2012 10:42 schreef Murdera het volgende:
Maar denk je dat dat soort volk nog welkom is in Marokko?
medeburgers van marokkaanse afkomst zien hem niet als fransman, maar als berberquote:Op donderdag 15 november 2012 10:17 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Waarom ben je hier niet mee eens? Je bevestigd hetgeen wat Jelle zegt... Zidane is een berber uit Algerije, je hebt berbers in Marokkaanse en Algerijnse gebieden.
quote:Op donderdag 15 november 2012 10:43 schreef De_Ilias het volgende:
Het zou Nederland sieren als ze inderdaad wat deden aan de Criminelen, of ze nu Marokkanen zijn of niet er moeten gewoon hardere maatregelen komen. Bijvoorbeeld met Marokkanen zou je ze het land kunnen uitzetten, zelfs als zij ook een Nederlandse paspoort bezitten! Ik durf dan te zeggen dat een Marokkaanse crimineel wel 2x zal nadenken voordat hij een criminele daad uitvoert, en dat zal zonder twijfels ook een groot spoor nalaten betreft de veiligheid in Nederland.
Een beestje moet inderdaad ook bij de naam genoemd worden, het is gewoon een feit dat veel Marokkanen in de criminaliteit zitten en zij verpesten het ook voor een groot deel, en ik moet eerlijk zijn dat ik als Nederlandse Marokkaan (of andersom) ook doodziek wordt van dit gedrocht dat de straten onveilig maakt, ik vind het jammer! Maar wat ik nog erger vind is het feit dat dit soort mensen (Die Marokkaanse criminelen) mijn religie (De Islaam) een slecht beeld geeft en dat is o.a. dankzij dit soort gozers te danken. Daarom vind ik ook dat Nederland gewoon harder moet optreden tegen buitenlandse criminelen, en een Nationaliteit afpakken zou ik een goed begin vinden in de strijd tegen de criminelen. Het hoeft niet alleen om Marokkanen te gaan.
De Marokkanen hebben het zelf als gemeenschap verpest voor zichzelf en ook voor de anderen, het is tijd dat de Marokkanen wat meer verantwoording moeten nemen voor de criminaliteit dat zich voortbrengt vanuit hun gemeenschap!
Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet iemand die dit soort dingen zegt om geliefd te worden bij bijv. Nederlanders, dit zijn gewoon constanteerbare feiten. En als iets ook een feit is dan is het gewenst om het ook bekend te maken. Ik heb geen Marokkaanse paspoort (die kan ik wel aanvragen), ik heb wel een Marokkaanse ID kaart, verder getogen en geboren in Nederland met ook een Hollands paspoort. Ik kan mezelf niet ontdoen van de Marokkaanse nationaliteit, ik zal altijd een Marokkaan blijven. Hoewel ik me meer Nederlands voel.quote:Op donderdag 15 november 2012 10:49 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
ik ben blij met deze reactie.. Eindelijk iemand met (ook) een Marokkaans paspoort, die het misdragen van bepaalde groepen afkeurt en niet goed probeert te praten. Dat zouden er meer moeten doen.
Feitelijk niet, maar je weet hoe Nederland is.quote:
Technisch gesproken zijn die ook strafbaar. Maar weet je wat een kaartje Ethiopië kost?quote:Op donderdag 15 november 2012 11:02 schreef Murdera het volgende:
[..]
Feitelijk niet, maar je weet hoe Nederland is.
Zoals bijv het probleem met uitgeprocedeerde immigranten, die durven we niet het land uit te zetten, dat laten we aan hun zelf over. Waardoor je bizarre situaties krijgt. Enkel omdat we bang zijn een slechte naam te krijgen.
Dat is het probleem niet.quote:Op donderdag 15 november 2012 11:04 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Technisch gesproken zijn die ook strafbaar. Maar weet je wat een kaartje Ethiopië kost?
Misschien moeten ze even geholpen worden met het instappen, net als mijn oud-tante. Die heeft ook moeite met de trap.quote:Op donderdag 15 november 2012 11:07 schreef Murdera het volgende:
[..]
Dat is het probleem niet.
Het vliegtuig staat (bij wijze van spreken) al klaar. Maar ze blijven gewoon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |