quote:Op donderdag 15 november 2012 01:34 schreef Jellereppe het volgende:
Dit topic gaat in mijn bookmarks. Zal de posts morgen eens rustig op mijn gemak lezen. Als Marokkaan is het interessant om te lezen. Van mij mogen ze gerust alle cijfers op tafel leggen. Het hangt er alleen maar aan af wat voor definitie je hangt aan de nationaliteit 'Marokkaan'! Wat wel opvallend is dat beroemde Berbers gewoon Fransman, Nederlanders etcetra worden genoemd. Terwijl de criminele allochtonen die geboren zijn in die landen als allochtoon worden aangemerkt. Vooral bij de media is dit een opvallend verschijnsel. Hypocrisie ten top!! Zinedine Zidane wordt aangemerkt als Fransman, terwijl hij een Berber is, terwijl een criminele Berber geboren in Frankrijk als allochtoon wordt aangemerkt!Bloemetjes buiten zetten als je wat aan ze hebt, maar als het tuig betreft zijn het allochtonen. Belachelijk en bespottelijk.
Marokkaan is overigens geen volk als je het mij vraagt, maar een nationaliteit. Want die bestaat uit Arabieren, Berbers en Sahrawi's. Die laatste 2 voelen zich zelfs in eigen land niet Marokkaan, maar houden vast aan hun eigen wortels. Alleen de Marokkaanse overheid legt je de Marokkaanse nationaliteit op. Je hebt geen keus.
Zie je Frankrijk roepen dat ze een van de beste voetballers allertijden hebben voortgebracht. Was hij crimineel was het een Algerijnse Berber. Ibrahim Affelay wordt in de media ''Nederlander'' genoemd, maar als hij kleine criminele activiteiten op zijn conto had, dan is het een ''Marokkaan'' volgens die media. Draaikonten zijn het. Terwijl Badr Hari echt tuig is, maar hij wordt weer aangemerkt als ''Marokkaan''. Een paar kleine voorbeelden om mijn post te onderstrepen.
Zal morgen (vandaag) op je post reageren. Moet over 4 alweer op. Snel even wat slaap pakken.quote:Op donderdag 15 november 2012 01:46 schreef Tanin het volgende:
[..]
Het zou wat mij betreft veel interessanter zijn om te kijken naar economisch milieu waar een crimineel in opgegroeid is. Volgens mij is dat voor het meerendeel ("allochtoon", "nederlander met allochtone ouders" of "nederlander") namelijk de lagere economische klasse.
En volgens mij zie je dan ook niet langer de disproportie die TS zo graag zou zien.
Volgens mij is de definitie van allochtoon helemaal niet vaag (1 of beide ouders geboren in het buitenland)quote:Op donderdag 15 november 2012 01:20 schreef whiterussian het volgende:
Wilders wilde weten hoeveel Marokkanen in Nederlandse detentie leven. Volgens Teeven is slechts 5% van de gevangenispopulatie Marokkaans. Hij baseert zich echter op cijfers aangaande geboorteland. Maar daarmee beantwoord Teeven helemaal niet de vraag van Wilders.
Ter informatie: alle nakomelingen van Marokkaanse ouders in Nederland ontvangen het Marokkaanse paspoort. Dat komt omdat Nederland een verdrag met Marokko heeft, wat de Nederlandse burgelijke stand verplicht om geboorten van Marokkaanse ouders te melden aan Marokko, die vervolgens een Marokkaans paspoort opstelt. Hierover was al eens een reportage in Pownews. Kinderen van Marokkanen krijgen dus áltijd een Marokkaans paspoort. Bovendien staat Marokko het niet toe om een paspoort in te leveren. Alle Marokkanen en hun nakomelingen hebben dus allemaal een Marokkaans paspoort.
Teeven geeft Wilders dus niet het juiste antwoord. Teeven moet kijken naar het aantal houders van Marokkaanse paspoorten. Echter, in Nederland worden deze statistieken niet bijgehouden. Het CBS registreert uitsluitend geboorteland. Om politieke redenen wordt ethniciteit en dubbele paspoort status níet geregistreerd (ik geloof dat dit onder Bos/Balkenende in ingevoerd). We mogen de statistieken dus niet meer weten.
De laatst bekende cijfers dateren uit de jaren '90, toen paspoort en ethniciteit wél werd bijgehouden door het CBS. Toen was 29% van de gedetineerden een houder van het Marokkaanse paspoort.
Wat ik schrikbarend vind, is dat Teeven ofwel de cijfers niet kent, ofwel de cijfers niet wil geven. Ik weet niet wat erger is. Maar vast staat, dat de Nederlandse politiek geen beleid kan afstemmen op de waarheid dat 1 op 3 gedetineerden een Marokkaan is. Door slechts naar geboorteland te kijken, in plaats van paspoort of ethniciteit, verdwijnen de Marokkanen uit de statistieken. Dit is overigens opzettelijk politiek beleid: door de definitie van 'allochtoon' opzettelijk te vervagen, weet niemand meer wat er in ons land gebeurt.
En hoe bepaald een bewaker wie Marokkaan is? Alsof die het verschil zien tussen een Turk en een Marokkaan.quote:Ik snel daarom het volgende voor: een oproep aan bewakers om zelf een telling te doen, en deze gegevens te publiceren op internet. Dan wéten we tenminsten hoe het zit. En hoeven niet meer naar de glibberige leugens van politici te luisteren.
Wat heb je precies aan het feit over het percentage van de gevangenisbevolking dat naast een NL-paspoort ook een marokkaans paspoort heeft?quote:Maar wat echt verschrikkelijk erg is, is dat diverse media (onterecht) klakkeloos overnemen dat 'slechts 5% gedetineerden' Marokkaan is. Simpele Nederlandse zielen geloven wat op internet of in de krant staat. Terwijl het in werkelijkheid 30-35% is, wat een schrikbarend hoog aantal is: Marokkanen zijn de grootste hofleverancier van gedetineerden in Nederlandse gevangenissen.
Het wordt tijd dat we ons weer op de feiten mogen baseren, en de linkse "gevoelspolitiek" in de Noordzee flikkeren. Feiten zijn feiten. Gevoel doe je maar bij Job Cohen thuis.
Lies and statistics hequote:Op donderdag 15 november 2012 07:45 schreef Refragmental het volgende:
Niemand die het heeft over het feit dat Teeven de boel voorliegt en manipuleert?
Ik denk dat Teven de groep noemt met alleen een Marokkaans paspoort.quote:Op donderdag 15 november 2012 07:45 schreef Refragmental het volgende:
Niemand die het heeft over het feit dat Teeven de boel voorliegt en manipuleert?
Jij wil beweren dat onderbuikgevoelens en je niets aantrekken van feiten een linkse aangelegenheid zijn?quote:Op donderdag 15 november 2012 01:20 schreef whiterussian het volgende:
Het wordt tijd dat we ons weer op de feiten mogen baseren, en de linkse "gevoelspolitiek" in de Noordzee flikkeren. Feiten zijn feiten. Gevoel doe je maar bij Job Cohen thuis.
Niet om de zure linkse geitenwollensokken dhimi uit te hangen hoor, maar hoe zie je het afnemen van een nationlaiteit juridisch precies voor je?quote:Op donderdag 15 november 2012 08:37 schreef niels0 het volgende:
Ik zie wel mogelijkheden. Onderzoek naar de identiteit van de ouders van gedetineerden. Aan de hand daarvan kan worden vastgesteld of iemand al dan niet een marokkaans paspoort heeft.
Daarna straf laten uitzitten (zo ben ik dan ook wel weer), nederlands paspoort afnemen en vervolgens op een wekelijkse chartervlucht naar Marokko sturen.
Laten we eens aannemen dat er 10.000 gedetineerden zijn en daarvan is 1/3 daarvan is marokkaan.
Een transavia Boeing 737 daar kunnen 180 mensen in. Ok wat minder dan ivm beveiliging (We zullen ze moeten boeien. Dat lijkt me het meest praktisch). Zo'n toestel kost ongeveer EURO135.000 per dag.
Het kost wel wat maar dan heb je ook wat. Wie is voor?
Simpel, ze hebben een tweede en zijn de eerste niet waardig. Ze worden er niet staatsloos van dus ik zie juridisch niet zo'n probleem.quote:Op donderdag 15 november 2012 08:45 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Niet om de zure linkse geitenwollensokken dhimi uit te hangen hoor, maar hoe zie je het afnemen van een nationlaiteit juridisch precies voor je?
Juridisch kan het volgens mij alleen bij misdrijven die tegen de Nederlandse staat zijn gericht, straatroven vallen daar niet onder lijkt me.quote:Op donderdag 15 november 2012 08:47 schreef niels0 het volgende:
[..]
Simpel, ze hebben een tweede en zijn de eerste niet waardig. Ze worden er niet staatsloos van dus ik zie juridisch niet zo'n probleem.
dat smoesje hebben we al zo vaak gehoord.quote:Op donderdag 15 november 2012 01:46 schreef Tanin het volgende:
[..]
Het zou wat mij betreft veel interessanter zijn om te kijken naar economisch milieu waar een crimineel in opgegroeid is. Volgens mij is dat voor het meerendeel ("allochtoon", "nederlander met allochtone ouders" of "nederlander") namelijk de lagere economische klasse.
En volgens mij zie je dan ook niet langer de disproportie die TS zo graag zou zien.
wetswijzigingetje, denk dat het merendeel van het volk al voor is.quote:Op donderdag 15 november 2012 09:06 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Juridisch kan het volgens mij alleen bij misdrijven die tegen de Nederlandse staat zijn gericht, straatroven vallen daar niet onder lijkt me.
Wat zou je daarmee willen doen dan?quote:Op donderdag 15 november 2012 09:17 schreef freeeman het volgende:
[..]
dat smoesje hebben we al zo vaak gehoord.
Ten eerste kan iedereen in nederland een opleiding volgen naar zijn niveau.
Je moet dan wel studeren of hard werken en je gedragen maar voor de rest is alles mogelijk.
Uiteraard speelt SES ook mee maar tokkies geven veel minder overlast en vooral met zaken waar veel mensen last van hebben.
Van mij mag er wel eens een echte telling komen en dan niet volgens vage regels.
Het zijn gewoon gegevens die wel eens boven tafel mogen komen.quote:Op donderdag 15 november 2012 09:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat zou je daarmee willen doen dan?
Deze uitspraak. De ironiequote:Op donderdag 15 november 2012 01:20 schreef whiterussian het volgende:
Maar wat echt verschrikkelijk erg is, is dat diverse media (onterecht) klakkeloos overnemen dat 'slechts 5% gedetineerden' Marokkaan is. Simpele Nederlandse zielen geloven wat op internet of in de krant staat. Terwijl het in werkelijkheid 30-35% is, wat een schrikbarend hoog aantal is: Marokkanen zijn de grootste hofleverancier van gedetineerden in Nederlandse gevangenissen.
Sssst... je bent aan het stigmatiseren. En ondanks je gelijk hebt is stigmatiseren veel fouter in Nederland dan dit soort misdrijven.quote:Op donderdag 15 november 2012 09:24 schreef freeeman het volgende:
http://www.politie.nl/gez(...)gen-in-schiedam.html
ah, weer van die pracht cultuur verrijkers aan het werk.
ben ik het toch niet mee eens. Ben geen voetbalkenner, dus ik weet niet hoe lang geleden hij in frans nationaal elftal speelde. Maar toen (wereld kampioenschappen?) waren mijn uit Marokko afkomstige buren opeens enorm Frankrijk fan en gingen bij elke doelpunt van Zidane helemaal uit hun dak.quote:Op donderdag 15 november 2012 01:34 schreef Jellereppe het volgende:
Zinedine Zidane wordt aangemerkt als Fransman, terwijl hij een Berber is,
quote:Op donderdag 15 november 2012 09:24 schreef freeeman het volgende:
http://www.politie.nl/gez(...)gen-in-schiedam.html
ah, weer van die pracht cultuur verrijkers aan het werk.
Precies. Net of Jan met de Pet zal geloven dat de gevangenispopulatie maar voor 5% uit mocro's bestaat. Die gelooft eerder dat er maar 5% blanken in de bak zitten.quote:
Daarmee is alles verteld in dit hele topic.quote:Op donderdag 15 november 2012 01:20 schreef whiterussian het volgende:
(...) Teeven (...) glibberige leugens.
(...)
Waarom ben je hier niet mee eens? Je bevestigd hetgeen wat Jelle zegt... Zidane is een berber uit Algerije, je hebt berbers in Marokkaanse en Algerijnse gebieden.quote:Op donderdag 15 november 2012 09:36 schreef computergirl het volgende:
[..]
ben ik het toch niet mee eens. Ben geen voetbalkenner, dus ik weet niet hoe lang geleden hij in frans nationaal elftal speelde. Maar toen (wereld kampioenschappen?) waren mijn uit Marokko afkomstige buren opeens enorm Frankrijk fan en gingen bij elke doelpunt van Zidane helemaal uit hun dak.
Dat de opinie van TS niet de jouwe is, maakt TS nog geen malloot. Temeer omdat TS zijn opinie prima onderbouwt met argumentatie. Hij legt goed uit wat hij tegen heeft op de huidige methode van registratie.quote:Op donderdag 15 november 2012 01:28 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Je mist enkel nog de zeepdoos, voor de rest is je opinie waardig om als een malloot over het dorpsplein te schreeuwen. Wat een gruwelijk zwart/wit denken.
[gaRp modus]quote:Op donderdag 15 november 2012 10:17 schreef Boldface het volgende:
[..]
Dat de opinie van TS niet de jouwe is, maakt TS nog geen malloot. Temeer omdat TS zijn opinie prima onderbouwt met argumentatie. Hij legt goed uit wat hij tegen heeft op de huidige methode van registratie.
Problemen onder het tapijt schuiven en doen alsof er niks aan de hand is, is niet alleen gevaarlijk, maar getuigt ook nog eens van arrogantie. Alsof jij wel even gaat voorschrijven wat er wel en niet gedacht mag worden. Je maakt je méér dan TS schuld aan zwart-witdenken. TS onderbouwt zijn betoog, jij veegt zonder enige argumentatie de problemen onder het tapijt.
Kwalijk en eigenlijk ook schandalig.
Ten eerste is het doel gewoon om problematiek helder in kaart te brengen. Maar stel dat je nog een stap verder wilt gaan, wat is daar dan op tegen? Het is Marokko dat deze mensen een Marokkaans paspoort opdringt. En het overgrote deel van de groep met een dubbel paspoort voelt zich bovendien meer Marokkaan dan Nederlander.quote:Op donderdag 15 november 2012 01:33 schreef erikkll het volgende:
En dan wat? Wat heb je er aan? Even serieus. Je stelt dus voor om de houders van een Marokkaans paspoort te gaan tellen die wél in Nederland geboren zijn. Stel dit percentage is 30%.. Wat wíl je daar dan mee? Je kunt er minder dan niets mee beginnen want die mensen zijn voor de wet gewoon Nederlanders.
Waarom? Het lijkt me niet meer dan logisch. Wanneer jij je als migrant goed gedraagt en op positieve manier iets bijdraagt, word je sneller geaccepteerd en omarmd dan wanneer je een slecht geïntegreerde crimineel bent. Bovendien hebben Marokkanen de opgeplakte labels toch echt aan zichzelf te danken. Er zijn genoeg groepen migranten die stukken, stukken beter integreren en die veel, veel minder crimineel zijn dan Marokkanen.quote:Op donderdag 15 november 2012 01:34 schreef Jellereppe het volgende:
Van mij mogen ze gerust alle cijfers op tafel leggen. Het hangt er alleen maar aan af wat voor definitie je hangt aan de nationaliteit 'Marokkaan'! Wat wel opvallend is dat beroemde Berbers gewoon Fransman, Nederlanders etcetra worden genoemd. Terwijl de criminele allochtonen die geboren zijn in die landen als allochtoon worden aangemerkt. Vooral bij de media is dit een opvallend verschijnsel. Hypocrisie ten top!! Zinedine Zidane wordt aangemerkt als Fransman, terwijl hij een Berber is, terwijl een criminele Berber geboren in Frankrijk als allochtoon wordt aangemerkt!Bloemetjes buiten zetten als je wat aan ze hebt, maar als het tuig betreft zijn het allochtonen. Belachelijk en bespottelijk.
Mee eens.quote:Op donderdag 15 november 2012 10:17 schreef Boldface het volgende:
[..]
Dat de opinie van TS niet de jouwe is, maakt TS nog geen malloot. Temeer omdat TS zijn opinie prima onderbouwt met argumentatie. Hij legt goed uit wat hij tegen heeft op de huidige methode van registratie.
Of de disproportie die er wel degelijk is, maar die jij (kennelijk) zo graag wilt ontkennen. Waarom trouwens?quote:Op donderdag 15 november 2012 01:46 schreef Tanin het volgende:
Het zou wat mij betreft veel interessanter zijn om te kijken naar economisch milieu waar een crimineel in opgegroeid is. Volgens mij is dat voor het meerendeel ("allochtoon", "nederlander met allochtone ouders" of "nederlander") namelijk de lagere economische klasse. En volgens mij zie je dan ook niet langer de disproportie die TS zo graag zou zien.
Maar denk je dat dat soort volk nog welkom is in Marokko?quote:Op donderdag 15 november 2012 10:25 schreef Boldface het volgende:
Maar soms moet je misschien maar eens een voorbeeld stellen. Trap maar eens een paar notoire, hardleerse criminelen terug naar het Rif-gebergte; geef een signaal af. Baat het niet, dan schaadt het niet....
Doet dat er toe?quote:Op donderdag 15 november 2012 10:42 schreef Murdera het volgende:
[..]
Maar denk je dat dat soort volk nog welkom is in Marokko?
Waar een wil is, is een weg. Zeker als we het over notoire, gewelddadige criminelen hebben. Zulk gedrag beïnvloed de veiligheid in buurten negatief, veroorzaakt overlast, schade en/of letsel, vergroot de onrust én - ook niet onbelangrijk - het heeft een negatieve invloed op de groep Marokkanen die zich wél normaal gedraagt en die wél goed meedoet in Nederland.quote:Op donderdag 15 november 2012 09:06 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Juridisch kan het volgens mij alleen bij misdrijven die tegen de Nederlandse staat zijn gericht, straatroven vallen daar niet onder lijkt me.
ik ben blij met deze reactie.quote:Op donderdag 15 november 2012 10:43 schreef De_Ilias het volgende:
Het zou Nederland sieren als ze inderdaad wat deden aan de Criminelen, of ze nu Marokkanen zijn of niet er moeten gewoon hardere maatregelen komen. Bijvoorbeeld met Marokkanen zou je ze het land kunnen uitzetten, zelfs als zij ook een Nederlandse paspoort bezitten! Ik durf dan te zeggen dat een Marokkaanse crimineel wel 2x zal nadenken voordat hij een criminele daad uitvoert, en dat zal zonder twijfels ook een groot spoor nalaten betreft de veiligheid in Nederland.
Een beestje moet inderdaad ook bij de naam genoemd worden, het is gewoon een feit dat veel Marokkanen in de criminaliteit zitten en zij verpesten het ook voor een groot deel, en ik moet eerlijk zijn dat ik als Nederlandse Marokkaan (of andersom) ook doodziek wordt van dit gedrocht dat de straten onveilig maakt, ik vind het jammer! Maar wat ik nog erger vind is het feit dat dit soort mensen (Die Marokkaanse criminelen) mijn religie (De Islaam) een slecht beeld geeft en dat is o.a. dankzij dit soort gozers te danken. Daarom vind ik ook dat Nederland gewoon harder moet optreden tegen buitenlandse criminelen, en een Nationaliteit afpakken zou ik een goed begin vinden in de strijd tegen de criminelen. Het hoeft niet alleen om Marokkanen te gaan.
De Marokkanen hebben het zelf als gemeenschap verpest voor zichzelf en ook voor de anderen, het is tijd dat de Marokkanen wat meer verantwoording moeten nemen voor de criminaliteit dat zich voortbrengt vanuit hun gemeenschap!
Dat is het probleem van Marokko, niet van Nederland. Marokko gedraagt zich zélf zo stug in deze discussie, door die nationaliteit aan mensen op te dringen. Dan moeten ze ook maar op de blaren zitten. De mensen in kwestie zijn in Nederland ongewenst vreemdeling. En ze zijn Marokkaans staatsburger. Marokko kan Marokkanen met alleen de Marokkaanse nationaliteit onder geen beding weigeren op te nemen in eigen land. Welk lot die mensen vervolgens is beschoren, moet Marokko maar fijn zelf uitzoeken; hun probleem.quote:Op donderdag 15 november 2012 10:42 schreef Murdera het volgende:
medeburgers van marokkaanse afkomst zien hem niet als fransman, maar als berberquote:Op donderdag 15 november 2012 10:17 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Waarom ben je hier niet mee eens? Je bevestigd hetgeen wat Jelle zegt... Zidane is een berber uit Algerije, je hebt berbers in Marokkaanse en Algerijnse gebieden.
quote:Op donderdag 15 november 2012 10:43 schreef De_Ilias het volgende:
Het zou Nederland sieren als ze inderdaad wat deden aan de Criminelen, of ze nu Marokkanen zijn of niet er moeten gewoon hardere maatregelen komen. Bijvoorbeeld met Marokkanen zou je ze het land kunnen uitzetten, zelfs als zij ook een Nederlandse paspoort bezitten! Ik durf dan te zeggen dat een Marokkaanse crimineel wel 2x zal nadenken voordat hij een criminele daad uitvoert, en dat zal zonder twijfels ook een groot spoor nalaten betreft de veiligheid in Nederland.
Een beestje moet inderdaad ook bij de naam genoemd worden, het is gewoon een feit dat veel Marokkanen in de criminaliteit zitten en zij verpesten het ook voor een groot deel, en ik moet eerlijk zijn dat ik als Nederlandse Marokkaan (of andersom) ook doodziek wordt van dit gedrocht dat de straten onveilig maakt, ik vind het jammer! Maar wat ik nog erger vind is het feit dat dit soort mensen (Die Marokkaanse criminelen) mijn religie (De Islaam) een slecht beeld geeft en dat is o.a. dankzij dit soort gozers te danken. Daarom vind ik ook dat Nederland gewoon harder moet optreden tegen buitenlandse criminelen, en een Nationaliteit afpakken zou ik een goed begin vinden in de strijd tegen de criminelen. Het hoeft niet alleen om Marokkanen te gaan.
De Marokkanen hebben het zelf als gemeenschap verpest voor zichzelf en ook voor de anderen, het is tijd dat de Marokkanen wat meer verantwoording moeten nemen voor de criminaliteit dat zich voortbrengt vanuit hun gemeenschap!
Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet iemand die dit soort dingen zegt om geliefd te worden bij bijv. Nederlanders, dit zijn gewoon constanteerbare feiten. En als iets ook een feit is dan is het gewenst om het ook bekend te maken. Ik heb geen Marokkaanse paspoort (die kan ik wel aanvragen), ik heb wel een Marokkaanse ID kaart, verder getogen en geboren in Nederland met ook een Hollands paspoort. Ik kan mezelf niet ontdoen van de Marokkaanse nationaliteit, ik zal altijd een Marokkaan blijven. Hoewel ik me meer Nederlands voel.quote:Op donderdag 15 november 2012 10:49 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
ik ben blij met deze reactie.. Eindelijk iemand met (ook) een Marokkaans paspoort, die het misdragen van bepaalde groepen afkeurt en niet goed probeert te praten. Dat zouden er meer moeten doen.
Feitelijk niet, maar je weet hoe Nederland is.quote:
Technisch gesproken zijn die ook strafbaar. Maar weet je wat een kaartje Ethiopië kost?quote:Op donderdag 15 november 2012 11:02 schreef Murdera het volgende:
[..]
Feitelijk niet, maar je weet hoe Nederland is.
Zoals bijv het probleem met uitgeprocedeerde immigranten, die durven we niet het land uit te zetten, dat laten we aan hun zelf over. Waardoor je bizarre situaties krijgt. Enkel omdat we bang zijn een slechte naam te krijgen.
Dat is het probleem niet.quote:Op donderdag 15 november 2012 11:04 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Technisch gesproken zijn die ook strafbaar. Maar weet je wat een kaartje Ethiopië kost?
Misschien moeten ze even geholpen worden met het instappen, net als mijn oud-tante. Die heeft ook moeite met de trap.quote:Op donderdag 15 november 2012 11:07 schreef Murdera het volgende:
[..]
Dat is het probleem niet.
Het vliegtuig staat (bij wijze van spreken) al klaar. Maar ze blijven gewoon.
Denk je dat ze in Marokko gek zijn dan? Die willen dat volk toch ook niet terug. Dit schaadt gewoon keihard de politieke verhoudingen met Marokko en heeft daardoor een gigantische economische impact.quote:Op donderdag 15 november 2012 10:25 schreef Boldface het volgende:
[..]
Ten eerste is het doel gewoon om problematiek helder in kaart te brengen. Maar stel dat je nog een stap verder wilt gaan, wat is daar dan op tegen? Het is Marokko dat deze mensen een Marokkaans paspoort opdringt. En het overgrote deel van de groep met een dubbel paspoort voelt zich bovendien meer Marokkaan dan Nederlander.
Ik ben er zeker niet voor dat iedere Marokkaanse Nederlander bij de eerste de beste fout meteen het land wordt uitgetrapt, maar waarom zouden we het afpakken van de Nederlandse nationaliteit niet als optie inbouwen bij criminelen die steeds opnieuw de fout in gaan? Sommigen zullen dan wel weer "discriminatie" schreeuwen, maar dat hoeft het niet persé te zijn. Zet het ontnemen van de Nederlandse nationaliteit gewoon als strafmogelijkheid in de wet; met daarbij de simpele constatering dat zoiets niet kan bij mensen die alleen over een Nederlands paspoort beschikken.
Ik word moe van het politiek-correcte geneuzel en vooral de achterliggende probleemontkenning, terwijl we overduidelijk hebben te maken met een bevolkingsgroep die én slecht geïntegreerd is en ruimschoots bovengemiddeld vaak crimineel. PVV-populisme hoeft van mij niet, Marokkanen hoeven van mij niet massaal het land uit. Maar soms moet je misschien maar eens een voorbeeld stellen. Trap maar eens een paar notoire, hardleerse criminelen terug naar het Rif-gebergte; geef een signaal af. Baat het niet, dan schaadt het niet....
Het gaat mij nog niet eens zozeer om het hebben van dat paspoort. Ik wist niet dat "Marokkanen"dat automatisch kregen en het niet kunnen weigeren. Ik reageerde omdat jij het gedrag veroordeelt en niet probeert af te schuiven op allerlei "goedpratertjes". Wat ik ook denk is, dat als meerdere mensen met Marokkaanse achtergrond dit zouden doen er al snel anders gedacht zou worden over Marokkanen en Moslims in zijn geheel. Ik weet dat er ook veel Marokkanen zich gewoon aanpassen aan de wetten, regels, normen en waarden van Nederland. Die worden nu helaas toch stiekem ook aangekeken als tuig. Dat is jammerquote:Op donderdag 15 november 2012 11:00 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet iemand die dit soort dingen zegt om geliefd te worden bij bijv. Nederlanders, dit zijn gewoon constanteerbare feiten. En als iets ook een feit is dan is het gewenst om het ook bekend te maken. Ik heb geen Marokkaanse paspoort (die kan ik wel aanvragen), ik heb wel een Marokkaanse ID kaart, verder getogen en geboren in Nederland met ook een Hollands paspoort. Ik kan mezelf niet ontdoen van de Marokkaanse nationaliteit, ik zal altijd een Marokkaan blijven. Hoewel ik me meer Nederlands voel.
Omdat de sociaal-economische status een veel grotere rol speelt.quote:Op donderdag 15 november 2012 10:39 schreef Boldface het volgende:
[..]
Of de disproportie die er wel degelijk is, maar die jij (kennelijk) zo graag wilt ontkennen. Waarom trouwens?
Economisch milieu? Lagere economische klasse? - Er zijn ook genoeg mensen uit hogere economische klasses die er criminele activiteiten op nahouden. Ook genoeg autochtonen (versus de allochtonen). En er zijn ook genoeg mensen uit de lagere economische klasse die zich niet-crimineel gedragen.
Waarom zouden we wél - zoals jij wilt - oog hebben voor economisch milieu en niet voor etnische achtergrond? Waarom is het wél gerechtvaardigd om dat milieu te betrekken in een gerichte aanpak, en waarom moet op etniciteit een taboe rusten?
Aantoonbare onzin.quote:Op donderdag 15 november 2012 11:02 schreef Murdera het volgende:
[..]
Feitelijk niet, maar je weet hoe Nederland is.
Zoals bijv het probleem met uitgeprocedeerde immigranten, die durven we niet het land uit te zetten, dat laten we aan hun zelf over. Waardoor je bizarre situaties krijgt. Enkel omdat we bang zijn een slechte naam te krijgen.
Marokko heeft niet zo veel te willen in zo'n situatie. Ik heb al uitgelegd waarom, maar nogmaals: we hebben het over iemand die alleen nog een Marokkaans paspoort heeft en die in Nederland ongewenst vreemdeling is.quote:Op donderdag 15 november 2012 11:23 schreef erikkll het volgende:
Denk je dat ze in Marokko gek zijn dan? Die willen dat volk toch ook niet terug. Dit schaadt gewoon keihard de politieke verhoudingen met Marokko en heeft daardoor een gigantische economische impact.
Een Marokkaans paspoort is een Marokkaans paspoort. Of je nou in Den Haag of in Rabat bent geboren, doet niet ter zake. Vind je als Marokkaanse Nederlander van wel? Prima, ga maar klagen bij het land waarvan je officieel staatsburger bent. Het is Marokko dat jou die nationaliteit opdringt; daar moet je zijn met je klacht.quote:Op donderdag 15 november 2012 11:48 schreef Killaht het volgende:
Er zijn hier een aantal punten die aandacht vereisen in dit topic om verdere verwarring en knulligheid te voorkomen:
1. Gaat het hier om Marokkanen in het algemeen of degene met een verblijfsvergunning of paspoort en geboorteplaats in Marokko?
2. Gaat het hier om Nederlandse Marokkanen die hier geboren zijn en een Nederlands paspoort bezitten.
1 en 2 hebben allebei een Marokkaanse Nationaliteit. Dit wordt hen opgedrongen door de Marokkaanse overheid en is niet van af te wijken. Dit moet echter niet meegerekend worden als optie voor Nationaliteit voor punt 1 met paspoort en 2.
Tevens moet rekening gehouden worden met het feit dat wanneer men hier al jaren woont en geen affiniteit heeft met het geboorte land, je niet zomaar iemand het land kunt uitzetten.
Daarnaast zal Marokko deze personen niet zomaar accepteren. Je kunt niet zomaar individuen dumpen ergens, het gaat hier om mensen en ons probleem onafhankelijk van afkomst.
Daarnaast wil ik nog geeneens in gaan op het feit dat men alle Noord Afrikanen en Arabieren/Turken/Perzen vaak worden gezien als Marokkanen, maar dat is een ander verhaal.
Het ging me er niet om welke factor de grootste rol speelt. Ik kan ook nog wel andere factoren bedenken, zoals IQ, erfelijke aanleg (taboe), verslavingen (drank, drugs, etc).quote:Op donderdag 15 november 2012 11:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Omdat de sociaal-economische status een veel grotere rol speelt.
Omdat je simpelweg - op een aantal uitzonderingen na - niet mag registreren op basis van etniciteit.quote:Op donderdag 15 november 2012 12:15 schreef Boldface het volgende:
[..]
Het ging me er niet om welke factor de grootste rol speelt. Ik kan ook nog wel andere factoren bedenken, zoals IQ, erfelijke aanleg (taboe), verslavingen (drank, drugs, etc).
Het ging me erom dat er geen reden is om wél op de ene factor in te zoomen en (vanwege politiek-correctheid) een andere mogelijke factor doelbewust te negeren.
Ja, hoe zou dat toch komen?quote:Op donderdag 15 november 2012 10:39 schreef Boldface het volgende:
[..]
Of de disproportie die er wel degelijk is, maar die jij (kennelijk) zo graag wilt ontkennen. Waarom trouwens?
Economisch milieu? Lagere economische klasse? - Er zijn ook genoeg mensen uit hogere economische klasses die er criminele activiteiten op nahouden. Ook genoeg autochtonen (versus de allochtonen). En er zijn ook genoeg mensen uit de lagere economische klasse die zich niet-crimineel gedragen.
Waarom zouden we wél - zoals jij wilt - oog hebben voor economisch milieu en niet voor etnische achtergrond? Waarom is het wél gerechtvaardigd om dat milieu te betrekken in een gerichte aanpak, en waarom moet op etniciteit een taboe rusten?
quote:
Ja, en als je die niet hebt gaat het feest niet door.quote:Er worden laatste controles uitgevoerd op onder meer de juiste (reis)documenten,
In dat geval zorgt het IOM ervoor dat de betreffende vreemdelingen die alsnog krijgen en zodoende uitgezet kunnen worden.quote:Op donderdag 15 november 2012 12:26 schreef Murdera het volgende:
[..]
[..]
Ja, en als je die niet hebt gaat het feest niet door.![]()
Als het land je niet wil terughebben, dan blijf je in nederland, als illigaal. Zo simpel is het.
Waarom spreek je me aan of het een persoonlijke vete is.Ik bedoel maar te zeggen dat je niet moet kijken naar het stempeltje dat men geeft aan een individu. Nederlandse burgerschap is meer dan een papiertje.quote:Op donderdag 15 november 2012 12:13 schreef Boldface het volgende:
[..]
Een Marokkaans paspoort is een Marokkaans paspoort. Of je nou in Den Haag of in Rabat bent geboren, doet niet ter zake. Vind je als Marokkaanse Nederlander van wel? Prima, ga maar klagen bij het land waarvan je officieel staatsburger bent. Het is Marokko dat jou die nationaliteit opdringt; daar moet je zijn met je klacht.
Verder weet iedere Nederlandse Marokkaan wat zijn situatie is. En het is niet zo dat zomaar dat Nederlandse paspoort wordt afgepakt. Daar moet je wél wat voor doen.... Namelijk: crimineel zijn, onverbeterlijk gedrag tonen en een grote last vormen voor de Nederlandse samenleving. Als jou het paspoort wordt afgepakt, is dat niet iets wat je overkomt, maar wat je aan jezelf te danken hebt. Iedereen weet van tevoren dat die mogelijkheid in de wet wordt opgenomen, dus iedereen kan daar in zijn gedrag rekening mee houden.
Geen affiniteit met Marokko? Vervelend voor je man... - Met je onverstoorbare, criminele gedrag heb je de afgelopen jaren aangetoond dat je ook geen affiniteit met Nederland hebt. We zijn wel klaar met jou en daar heb je het zelf naar gemaakt. Misschien heb je meer geluk in Marokko. Doei
Ik had het niet gedacht, maar ik ben het volkomen met je eens. Met name de laatste alinea. En nee, niet alle Marokkanen hoeven zich aangesproken te voelen over hun verder volstrekt onbekende mede-Marokkanen, maar de directe omgeving van die criminelen mag zich dit ten zeerste aantrekken. Het verstrekken van bijv. valse alibi's aan familieleden is absoluut onacceptabel. Imo ben je daarmee op slag nét zo crimineel, als dat familielid, zo niet erger...quote:Op donderdag 15 november 2012 10:43 schreef De_Ilias het volgende:
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Want het creëren van de gewenste uitzondering is gewoon een kwestie van willen. Als je écht relevante cijfers wilt hebben, dan is daar altijd een manier voor te vinden.quote:
Als ze de beschikking hebben over een Marokkaans paspoort moet Marokko ze wel toelaten.quote:Op donderdag 15 november 2012 10:42 schreef Murdera het volgende:
[..]
Beantwoord de vraag eens dan, in plaats van 'm alleen lachend te herhalen...quote:
Grappig genoeg lijkt dat taboe eerder andersom als je bijvoorbeeld naar reacties op een forum als dit kijkt. Er is een sterke focus op etnische achtergrond (zo wordt bij een nieuwsbericht rondom een misdrijf vaak direct gevraagd naar de afkomst van verdachten, en nooit naar de sociaal economische status), terwijl het not done is om te beginnen over de moeilijke omstandigheden waarin een crimineel wellicht is opgegroeid. Dat zou maar suggereren dat je iets probeert goed te praten.quote:Op donderdag 15 november 2012 10:39 schreef Boldface het volgende:
[..]
Er ligt momenteel een wetsvoorstel om vreemdelingen die - binnen 2 jaar na dato van de aanvraag van hun verblijfsvergunning - 3 of meer misdrijven plegen uit te zetten.quote:Op donderdag 15 november 2012 12:04 schreef Boldface het volgende:
[..]
Marokko heeft niet zo veel te willen in zo'n situatie. Ik heb al uitgelegd waarom, maar nogmaals: we hebben het over iemand die alleen nog een Marokkaans paspoort heeft en die in Nederland ongewenst vreemdeling is.
Wat bedoel je met notoire Marokkaanse criminelen? Nederlandse staatsburgers? Vreemdelingen? Mensen met een voorlopig verblijfsdocument?quote:Het belang van het uitzetten van notoire Marokkaanse criminelen weegt zwaarder dan de eventuele verstoring van politieke verhoudingen met een land in Noord-Afrika, dat bij mijn weten toch echt geen voorname afzetmarkt is voor onze export....
Als je die gevonden hebt geef dan even een brul.quote:Op donderdag 15 november 2012 12:40 schreef Boldface het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Want het creëren van de gewenste uitzondering is gewoon een kwestie van willen. Als je écht relevante cijfers wilt hebben, dan is daar altijd een manier voor te vinden.
Sorry, maar dat ben ik dus volstrekt met je oneens. Wie z'n billen brandt moet maar op de blaren zitten.quote:Op donderdag 15 november 2012 11:48 schreef Killaht het volgende:
Tevens moet rekening gehouden worden met het feit dat wanneer men hier al jaren woont en geen affiniteit heeft met het geboorte land, je niet zomaar iemand het land kunt uitzetten.
Het gaat hier om mensen die KWAADWILLEND zijn en niet anders willen. Die hoef je als goedwillende samenleving niet blijvend te tolereren. En wat Marokko daarvan vind is niet zo bijster interessant......quote:Daarnaast zal Marokko deze personen niet zomaar accepteren. Je kunt niet zomaar individuen dumpen ergens, het gaat hier om mensen en ons probleem onafhankelijk van afkomst.
Nope, da's slechts een mening. Sommigen hebben een andere mening.quote:Op donderdag 15 november 2012 11:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Omdat de sociaal-economische status een veel grotere rol speelt.
Voornamelijk omdat je geen beleid mag doorvoeren op basis van etniciteit.quote:Op donderdag 15 november 2012 12:41 schreef Boldface het volgende:
[..]
Beantwoord de vraag eens dan, in plaats van 'm alleen lachend te herhalen...
Problemen daadwerkelijk aanpakken begint met het erkennen en benoemen ervan.
Registratie alleen is geen beleid doorvoeren.quote:Op donderdag 15 november 2012 12:51 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Voornamelijk omdat je geen beleid mag doorvoeren op basis van etniciteit.
De "je" in de laatste alinea van mijn tekst is natuurlijk niet persoonlijk aan jou gericht, maar is algemeen bedoeld.quote:Op donderdag 15 november 2012 12:30 schreef Killaht het volgende:
Waarom spreek je me aan of het een persoonlijke vete is.Ik bedoel maar te zeggen dat je niet moet kijken naar het stempeltje dat men geeft aan een individu. Nederlandse burgerschap is meer dan een papiertje.
Je gaat niet in op mijn punten en dramt je eigen verhaal erover heen. Je hebt duidelijk een verstoord subjectief beeld van de realiteit, waardoor discussie onmogelijk wordt gemaakt. Gelukkig zijn er geen mensen aan de macht, met zulke dwaze idealen en gedachtegoed.![]()
Nee:quote:Ik denk dat Teven de groep noemt met alleen een Marokkaans paspoort.
De groep met 2 paspoorten noemt hij (al dan niet terecht) Nederlands.
quote:Vijf procent van de mensen die tussen 2011 en september van dit jaar in de gevangenis terechtkwamen heeft de Marokkaanse nationaliteit. Van deze groep heeft een derde ook een Nederlands paspoort.
5% gedetineerden Marokkaans
Op het bespreken van de sociale achtergrond rust geen enkel taboe. Sterker nog: dat wordt veelvuldig betrokken in de argumentatie waarom jongeren op het criminele pad belanden. We hebben zelfs het über-politiek-correcte woord kansenjongeren ervoor uitgevonden.quote:Op donderdag 15 november 2012 12:42 schreef Anyanka het volgende:
Grappig genoeg lijkt dat taboe eerder andersom als je bijvoorbeeld naar reacties op een forum als dit kijkt. Er is een sterke focus op etnische achtergrond (zo wordt bij een nieuwsbericht rondom een misdrijf vaak direct gevraagd naar de afkomst van verdachten, en nooit naar de sociaal economische status), terwijl het not done is om te beginnen over de moeilijke omstandigheden waarin een crimineel wellicht is opgegroeid. Dat zou maar suggereren dat je iets probeert goed te praten.
Het probleem met afkomst (net als met geslacht) is dat het onveranderlijk is. We hebben bijvoorbeeld allang vastgesteld dat mannen echt ontzettend veel crimineler zijn dan vrouwen. Maar wat wil je eraan doen? Als de politie mannen sneller als verdachte beschouwt, of een bewaker meer op mannen dan op vrouwen let, lijkt het verschil alleen maar groter, en wordt men meer bevestigd in zo'n denkbeeld (dat dus om te beginnen niet onterecht was). Maar wie schiet daar iets mee op? Volgens mij niemand.
(Nou is het geluk van mannen dat ze een grote groep vormen die niet alleen een machtige positie heeft in de maatschappij, maar ook min of meer als 'default' persoon wordt gezien. Dat een crimineel een man is, straalt nauwelijks negatief af op andere mannen. Dat een crimineel een Marokkaan is, beïnvloedt daarentegen wel het beeld dat mensen van Marokkanen hebben. En dan voelen werkgevers zich bijvoorbeeld weer gerechtvaardigd om geen Marokkanen aan te nemen.)
Waar ben je het niet mee eens? Als je de vruchten wil plukken van wat mensen van andere volkeren voor je land bewerkstelligen, dan moet je ook de criminelen aanpakken, maar ook niet de richtlijn gaan hanteren dat ze niet bij je land en volk horen als het tuig is. Dat is gewoon krom en heel scheef.quote:Op donderdag 15 november 2012 09:36 schreef computergirl het volgende:
[..]
ben ik het toch niet mee eens. Ben geen voetbalkenner, dus ik weet niet hoe lang geleden hij in frans nationaal elftal speelde. Maar toen (wereld kampioenschappen?) waren mijn uit Marokko afkomstige buren opeens enorm Frankrijk fan en gingen bij elke doelpunt van Zidane helemaal uit hun dak.
Maar wat wil je dan met de betreffende gegevens doen? Nationaliteit e.d. worden allang geregistreerd en in een aantal gevallen de etniciteit ook.quote:Op donderdag 15 november 2012 12:54 schreef Specularium het volgende:
[..]
Registratie alleen is geen beleid doorvoeren.
Fijn voor dat wetsvoorstel... Ken je het woord doorpakken?quote:Op donderdag 15 november 2012 12:44 schreef Xa1pt het volgende:
Er ligt momenteel een wetsvoorstel om vreemdelingen die - binnen 2 jaar na dato van de aanvraag van hun verblijfsvergunning - 3 of meer misdrijven plegen uit te zetten.![]()
Ik heb het over de groep Marokkanen die én de Nederlandse én de Marokkaanse nationaliteit bezit, ongeacht geboorteplaats. Ik heb het niet over in Nederland aanwezige Marokkanen die alleen een Marokkaans paspoort hebben (die kunnen sowieso terug), ook niet over mensen met alleen een Nederlands paspoort (want dat kun je ze niet afnemen).quote:Op donderdag 15 november 2012 12:44 schreef Xa1pt het volgende:
Wat bedoel je met notoire Marokkaanse criminelen? Nederlandse staatsburgers? Vreemdelingen? Mensen met een voorlopig verblijfsdocument?
quote:Op donderdag 15 november 2012 12:45 schreef Xa1pt het volgende:
Als je die gevonden hebt geef dan even een brul.
Maar waarom is het dan van belang om de achtergrond te benoemen als het je primair om de rotte appels - ongeacht afkomst - gaat? Het schrijven van de problemen op conto van de etniciteit draagt immers wel weer bij aan de stigmatisering die we willen voorkomen.quote:Op donderdag 15 november 2012 13:08 schreef Boldface het volgende:
2) Als we de rotte appels er beter uitpikken (in plaats van politiek-correct verbloemen), dan is dat absoluut in het belang van de wezenlijke groep Marokkanen in Nederland die zich wél normaal gedragen.
Registreren is geen beleid voeren. En mensen een dubbele nationaliteit ontnemen, doe je ook niet op basis van etniciteit, maar op basis van het kenmerk dat ze twee nationaliteiten bezitten. Ik zie geen probleem.quote:Op donderdag 15 november 2012 12:51 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Voornamelijk omdat je geen beleid mag doorvoeren op basis van etniciteit.
Huh?quote:Op donderdag 15 november 2012 13:09 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Waar ben je het niet mee eens? Als je de vruchten wil plukken van wat mensen van andere volkeren voor je land bewerkstelligen, dan moet je ook de criminelen aanpakken, maar ook niet de richtlijn gaan hanteren dat ze niet bij je land en volk horen als het tuig is. Dat is gewoon krom en heel scheef.
(over het afnemen van de NL nationaliteit bij het hebben van meerdere nationaliteiten)quote:wetswijzigingetje, denk dat het merendeel van het volk al voor is.
Het is scheef. Als een allochtoon succesvol is, dan is het een Fransman of een Nederlander, maar als hij zich bezig houdt met criminaliteit dan wordt er geroepen dat hij niet bij het land en het volk hoort. Dat is gewoon profiteren van andermans succes. Als we gewoon de definitie hanteren zoals de meeste mensen in dit land doen dan is Zinedine Zidane gewoon een Berber (Barbaar). Affelay en Aboutaleb zijn ook Berbers en geen Nederlanders zoals ze worden aangemerkt in de media. Criminele jongeren die geboren zijn in de twee bovengenoemde landen worden ook allochtoon genoemd, waarom voor de succesvolle allochtonen een ander definitie hanteren?quote:Op donderdag 15 november 2012 10:33 schreef Boldface het volgende:
[..]
Waarom? Het lijkt me niet meer dan logisch. Wanneer jij je als migrant goed gedraagt en op positieve manier iets bijdraagt, word je sneller geaccepteerd en omarmd dan wanneer je een slecht geïntegreerde crimineel bent. Bovendien hebben Marokkanen de opgeplakte labels toch echt aan zichzelf te danken. Er zijn genoeg groepen migranten die stukken, stukken beter integreren en die veel, veel minder crimineel zijn dan Marokkanen.
Sterker nog: dat geldt voor élke groep migranten in dit land. Waar 'Turken en Marokkanen' vroeger in één adem werden genoemd, hoor je tegenwoordig steeds minder over Turken en kom je het woord 'Marokkanen' steeds vaker in z'n eentje tegen als het over misdaad gaat... Dus zelfs de Turken, die ook niet een al te beste reputatie hadden, ontworstelen zich steeds beter aan dat label en doen het in Nederland dus gewoon ook beter dan Marokkanen. Een behoorlijk stukje beter zelfs.
Als de discussie steeds maar over de terminologie gaat (wel of niet allochtoon) en als er doelbewust met statistieken wordt gegoocheld om problemen kleiner te maken dan ze werkelijk zijn, ben je in mijn optiek gewoon helemaal verkeerd bezig. Niet alleen vanuit het oogpunt van beeldvorming, maar vooral omdat het daadwerkelijke probleem er niet door wordt opgelost.
Tegen alle criminelen - dus ook die met een Marokkaanse achtergrond - zijn harde en vooral gerichte maatregelen nodig (zowel preventie als repressie). Gericht betekent dat je dus ook aspecten als de sociale omgeving meeweegt. De rol van ouders in de opvoeding? De rol van grotere broers die hun jongere broers de criminaliteit in slepen? De invloed van straatbendes? - Het kan me niet schelen wat je meeneemt, als het maar relevant is voor de groep in kwestie.
De gastarbeiders die destijds naar Nederland kwamen (door toedoen van rechtse politieke partijen) hebben hard gewerkt voor hun centen. We hebben alleen de kapitale fout gemaakt door veel te weinig eisen te stellen aan hun integratie in Nederland. Achteraf zijn de kosten van die fout misschien wel groter dan de destijds geleverde bijdrage...quote:Op donderdag 15 november 2012 13:09 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Waar ben je het niet mee eens? Als je de vruchten wil plukken van wat mensen van andere volkeren voor je land bewerkstelligen, dan moet je ook de criminelen aanpakken, maar ook niet de richtlijn gaan hanteren dat ze niet bij je land en volk horen als het tuig is. Dat is gewoon krom en heel scheef.
Vroeger waren er heel andere grenzen in Noord-Afrika. Berbers waren een volk. Dat is pas veranderd sinds de Arabieren om de hoek kwamen kijken. Die twee mogen elkaar niet eens zo heel erg kan ik je vertellen. Verschillen enorm. Zelfs Berbers en Joden hebben meer overeenkomsten met elkaar, dan Berbers en Arabieren.quote:Op donderdag 15 november 2012 13:14 schreef computergirl het volgende:
[..]
Huh?
Lezen?
Gaat over Zidane die als Fransman gezien wordt (maar niet door marokkanen). hou mij er verder buiten svp
Vroeger had je ook paard en wagen.quote:Op donderdag 15 november 2012 13:20 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Vroeger waren er heel andere grenzen in Noord-Afrika. Berbers waren een volk. Dat is pas veranderd sinds de Arabieren om de hoek kwamen kijken. Die twee mogen elkaar niet eens zo heel erg kan ik je vertellen. Verschillen enorm. Zelfs Berbers en Joden hebben meer overeenkomsten met elkaar, dan Berbers en Arabieren.
Omdat we simpelweg zicht moeten hebben op de precieze omvang van de groep criminele Marokkanen in Nederland. Als we een doos met honderd appels hebben, moeten we weten hoe veel van die appels rotte appels zijn. Zijn dat er 2, 3 of 40? Dat maakt nogal wat uit. We moeten niet doen alsof er maar 3 rotte appels zijn, als er duidelijke aanwijzingen zijn dat er in werkelijkheid wel 20 in de doos zitten.quote:Op donderdag 15 november 2012 13:13 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Maar waarom is het dan van belang om de achtergrond te benoemen als het je primair om de rotte appels - ongeacht afkomst - gaat? Het schrijven van de problemen op conto van de etniciteit draagt immers wel weer bij aan de stigmatisering die we willen voorkomen.
Tegenwoordig gaat het veel verder dan het eisen van integratie. Den Haag en Nederlanders willen dat je gewoon al je wortels opgeeft en een volbloed Nederlander wordt. Je kunt integratie verlangen tot een bepaalde hoogte. Men moet in het openbaar gewoon de Nederlandse normen en waarden hanteren en respecteren. Helaas wordt er veelal meer gevraagd. Ik en vele allochtonen hebben het idee dat men van je vraagt dat je alles vergeet en je gaat gedragen als volbloed Nederlander. Dat kun je niet eisen.quote:Op donderdag 15 november 2012 13:20 schreef Boldface het volgende:
[..]
De gastarbeiders die destijds naar Nederland kwamen (door toedoen van rechtse politieke partijen) hebben hard gewerkt voor hun centen. We hebben alleen de kapitale fout gemaakt door veel te weinig eisen te stellen aan hun integratie in Nederland. Achteraf zijn de kosten van die fout misschien wel groter dan de destijds geleverde bijdrage...
Verder praat je niet over één en dezelfde groep mensen. Je praat over een eerste generatie die hier kwam en hard heeft gewerkt voor z'n centen. En je praat over nakomelingen die in veel gevallen niet of nauwelijks werken én bovengemiddeld veel crimineel gedrag vertonen. Linksom of rechtsom zullen we iets moeten met die groep. Ik zie niet in wat er mis is met de dreiging van het Nederlandse paspoort verliezen - en de consequenties daarvan dragen.
Vergelijk het maar met notoire aso's in het verkeer, die de ene na de andere groffe overtreding maken. Op een gegeven moment verlies je je rijbewijs en heb je te leven met de consequenties. Je weet van tevoren dat je je rijbewijs kunt kwijtraken als je je herhaaldelijk misdraagt, dus je bent er gewoon zelf bij.
Nee, we willen dat ze zich ook Nederlander voelen. Bewoner van dit land. Dat ze werken om dit land en zichzelf groot te maken. Dat ze onze normen en waarden ongeveer hanteren, en dat ze er geen enorme tyfuszooi van maken.quote:Op donderdag 15 november 2012 13:28 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Tegenwoordig gaat het veel verder dan het eisen van integratie. Den Haag en Nederlanders willen dat je gewoon al je wortels opgeeft en een volbloed Nederlander wordt.
Grotendeels eens. Normen en waarden binnen je woning mag je zelf bepalen, maar verder puike post. Niks tot weinig op aan te merken.quote:Op donderdag 15 november 2012 13:31 schreef Murdera het volgende:
[..]
Nee, we willen dat ze zich ook Nederlander voelen. Bewoner van dit land. Dat ze werken om dit land en zichzelf groot te maken. Dat ze onze normen en waarden ongeveer hanteren, en dat ze er geen enorme tyfuszooi van maken.
Dan maakt het niet uit waar je vandaan komt, waar je roots liggen, wat je wil eten of welke feesten je graag viert.
Uiteraard.quote:Op donderdag 15 november 2012 13:32 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Grotendeels eens. Normen en waarden binnen je woning mag je zelf bepalen, maar verder puike post. Niks tot weinig op aan te merken.
Klopt. Berbers zijn een volk, dat wil ik met die post duidelijk maken.quote:Op donderdag 15 november 2012 13:25 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Vroeger had je ook paard en wagen.
duuuuhhhhhh.quote:Op donderdag 15 november 2012 13:20 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Vroeger waren er heel andere grenzen in Noord-Afrika. Berbers waren een volk. Dat is pas veranderd sinds de Arabieren om de hoek kwamen kijken. Die twee mogen elkaar niet eens zo heel erg kan ik je vertellen. Verschillen enorm. Zelfs Berbers en Joden hebben meer overeenkomsten met elkaar, dan Berbers en Arabieren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |