abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119226133
Wilders wilde weten hoeveel Marokkanen in Nederlandse detentie leven. Volgens Teeven is slechts 5% van de gevangenispopulatie Marokkaans. Hij baseert zich echter op cijfers aangaande geboorteland. Maar daarmee beantwoord Teeven helemaal niet de vraag van Wilders.

Ter informatie: alle nakomelingen van Marokkaanse ouders in Nederland ontvangen het Marokkaanse paspoort. Dat komt omdat Nederland een verdrag met Marokko heeft, wat de Nederlandse burgelijke stand verplicht om geboorten van Marokkaanse ouders te melden aan Marokko, die vervolgens een Marokkaans paspoort opstelt. Hierover was al eens een reportage in Pownews. Kinderen van Marokkanen krijgen dus áltijd een Marokkaans paspoort. Bovendien staat Marokko het niet toe om een paspoort in te leveren. Alle Marokkanen en hun nakomelingen hebben dus allemaal een Marokkaans paspoort.

Teeven geeft Wilders dus niet het juiste antwoord. Teeven moet kijken naar het aantal houders van Marokkaanse paspoorten. Echter, in Nederland worden deze statistieken niet bijgehouden. Het CBS registreert uitsluitend geboorteland. Om politieke redenen wordt ethniciteit en dubbele paspoort status níet geregistreerd (ik geloof dat dit onder Bos/Balkenende in ingevoerd). We mogen de statistieken dus niet meer weten.

De laatst bekende cijfers dateren uit de jaren '90, toen paspoort en ethniciteit wél werd bijgehouden door het CBS. Toen was 29% van de gedetineerden een houder van het Marokkaanse paspoort.

Wat ik schrikbarend vind, is dat Teeven ofwel de cijfers niet kent, ofwel de cijfers niet wil geven. Ik weet niet wat erger is. Maar vast staat, dat de Nederlandse politiek geen beleid kan afstemmen op de waarheid dat 1 op 3 gedetineerden een Marokkaan is. Door slechts naar geboorteland te kijken, in plaats van paspoort of ethniciteit, verdwijnen de Marokkanen uit de statistieken. Dit is overigens opzettelijk politiek beleid: door de definitie van 'allochtoon' opzettelijk te vervagen, weet niemand meer wat er in ons land gebeurt.

Ik snel daarom het volgende voor: een oproep aan bewakers om zelf een telling te doen, en deze gegevens te publiceren op internet. Dan wéten we tenminsten hoe het zit. En hoeven niet meer naar de glibberige leugens van politici te luisteren.

Maar wat echt verschrikkelijk erg is, is dat diverse media (onterecht) klakkeloos overnemen dat 'slechts 5% gedetineerden' Marokkaan is. Simpele Nederlandse zielen geloven wat op internet of in de krant staat. Terwijl het in werkelijkheid 30-35% is, wat een schrikbarend hoog aantal is: Marokkanen zijn de grootste hofleverancier van gedetineerden in Nederlandse gevangenissen.

Het wordt tijd dat we ons weer op de feiten mogen baseren, en de linkse "gevoelspolitiek" in de Noordzee flikkeren. Feiten zijn feiten. Gevoel doe je maar bij Job Cohen thuis.

Link naar bericht van Teeven

[ Bericht 1% gewijzigd door Frutsel op 15-11-2012 08:52:26 ]
pi_119226195
Eensch
pi_119226207
Je mist enkel nog de zeepdoos, voor de rest is je opinie waardig om als een malloot over het dorpsplein te schreeuwen. Wat een gruwelijk zwart/wit denken.
pi_119226264
En dan wat? Wat heb je er aan? Even serieus. Je stelt dus voor om de houders van een Marokkaans paspoort te gaan tellen die wél in Nederland geboren zijn. Stel dit percentage is 30%.. Wat wíl je daar dan mee? Je kunt er minder dan niets mee beginnen want die mensen zijn voor de wet gewoon Nederlanders.
pi_119226276
Dit topic gaat in mijn bookmarks. Zal de posts morgen eens rustig op mijn gemak lezen. Als Marokkaan is het interessant om te lezen. Van mij mogen ze gerust alle cijfers op tafel leggen. Het hangt er alleen maar aan af wat voor definitie je hangt aan de nationaliteit 'Marokkaan'! Wat wel opvallend is dat beroemde Berbers gewoon Fransman, Nederlanders etcetra worden genoemd. Terwijl de criminele allochtonen die geboren zijn in die landen als allochtoon worden aangemerkt. Vooral bij de media is dit een opvallend verschijnsel. Hypocrisie ten top!! Zinedine Zidane wordt aangemerkt als Fransman, terwijl hij een Berber is, terwijl een criminele Berber geboren in Frankrijk als allochtoon wordt aangemerkt! :') Bloemetjes buiten zetten als je wat aan ze hebt, maar als het tuig betreft zijn het allochtonen. Belachelijk en bespottelijk.

Marokkaan is overigens geen volk als je het mij vraagt, maar een nationaliteit. Want die bestaat uit Arabieren, Berbers en Sahrawi's. Die laatste 2 voelen zich zelfs in eigen land niet Marokkaan, maar houden vast aan hun eigen wortels. Alleen de Marokkaanse overheid legt je de Marokkaanse nationaliteit op. Je hebt geen keus.

Zie je Frankrijk roepen dat ze een van de beste voetballers allertijden hebben voortgebracht. Was hij crimineel was het een Algerijnse Berber. Ibrahim Affelay wordt in de media ''Nederlander'' genoemd, maar als hij kleine criminele activiteiten op zijn conto had, dan was het een ''Marokkaan'' volgens die media. Terwijl je bij Badr Hari van echt tuig kunt spreken, maar hij wordt weer aangemerkt als ''Marokkaan''. Een paar kleine voorbeelden om mijn post te onderstrepen. Draaikonten zijn het.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jellereppe op 15-11-2012 01:46:43 ]
  donderdag 15 november 2012 @ 01:46:50 #6
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_119226392
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 01:34 schreef Jellereppe het volgende:
Dit topic gaat in mijn bookmarks. Zal de posts morgen eens rustig op mijn gemak lezen. Als Marokkaan is het interessant om te lezen. Van mij mogen ze gerust alle cijfers op tafel leggen. Het hangt er alleen maar aan af wat voor definitie je hangt aan de nationaliteit 'Marokkaan'! Wat wel opvallend is dat beroemde Berbers gewoon Fransman, Nederlanders etcetra worden genoemd. Terwijl de criminele allochtonen die geboren zijn in die landen als allochtoon worden aangemerkt. Vooral bij de media is dit een opvallend verschijnsel. Hypocrisie ten top!! Zinedine Zidane wordt aangemerkt als Fransman, terwijl hij een Berber is, terwijl een criminele Berber geboren in Frankrijk als allochtoon wordt aangemerkt! :') Bloemetjes buiten zetten als je wat aan ze hebt, maar als het tuig betreft zijn het allochtonen. Belachelijk en bespottelijk.

Marokkaan is overigens geen volk als je het mij vraagt, maar een nationaliteit. Want die bestaat uit Arabieren, Berbers en Sahrawi's. Die laatste 2 voelen zich zelfs in eigen land niet Marokkaan, maar houden vast aan hun eigen wortels. Alleen de Marokkaanse overheid legt je de Marokkaanse nationaliteit op. Je hebt geen keus.

Zie je Frankrijk roepen dat ze een van de beste voetballers allertijden hebben voortgebracht. Was hij crimineel was het een Algerijnse Berber. Ibrahim Affelay wordt in de media ''Nederlander'' genoemd, maar als hij kleine criminele activiteiten op zijn conto had, dan is het een ''Marokkaan'' volgens die media. Draaikonten zijn het. Terwijl Badr Hari echt tuig is, maar hij wordt weer aangemerkt als ''Marokkaan''. Een paar kleine voorbeelden om mijn post te onderstrepen.
_O_

Het zou wat mij betreft veel interessanter zijn om te kijken naar economisch milieu waar een crimineel in opgegroeid is. Volgens mij is dat voor het meerendeel ("allochtoon", "nederlander met allochtone ouders" of "nederlander") namelijk de lagere economische klasse.
En volgens mij zie je dan ook niet langer de disproportie die TS zo graag zou zien.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_119226518
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 01:46 schreef Tanin het volgende:

[..]

_O_

Het zou wat mij betreft veel interessanter zijn om te kijken naar economisch milieu waar een crimineel in opgegroeid is. Volgens mij is dat voor het meerendeel ("allochtoon", "nederlander met allochtone ouders" of "nederlander") namelijk de lagere economische klasse.
En volgens mij zie je dan ook niet langer de disproportie die TS zo graag zou zien.
Zal morgen (vandaag) op je post reageren. Moet over 4 alweer op. Snel even wat slaap pakken. ;)
pi_119228021
Laat maar
pi_119228163
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 01:20 schreef whiterussian het volgende:
Wilders wilde weten hoeveel Marokkanen in Nederlandse detentie leven. Volgens Teeven is slechts 5% van de gevangenispopulatie Marokkaans. Hij baseert zich echter op cijfers aangaande geboorteland. Maar daarmee beantwoord Teeven helemaal niet de vraag van Wilders.

Ter informatie: alle nakomelingen van Marokkaanse ouders in Nederland ontvangen het Marokkaanse paspoort. Dat komt omdat Nederland een verdrag met Marokko heeft, wat de Nederlandse burgelijke stand verplicht om geboorten van Marokkaanse ouders te melden aan Marokko, die vervolgens een Marokkaans paspoort opstelt. Hierover was al eens een reportage in Pownews. Kinderen van Marokkanen krijgen dus áltijd een Marokkaans paspoort. Bovendien staat Marokko het niet toe om een paspoort in te leveren. Alle Marokkanen en hun nakomelingen hebben dus allemaal een Marokkaans paspoort.

Teeven geeft Wilders dus niet het juiste antwoord. Teeven moet kijken naar het aantal houders van Marokkaanse paspoorten. Echter, in Nederland worden deze statistieken niet bijgehouden. Het CBS registreert uitsluitend geboorteland. Om politieke redenen wordt ethniciteit en dubbele paspoort status níet geregistreerd (ik geloof dat dit onder Bos/Balkenende in ingevoerd). We mogen de statistieken dus niet meer weten.

De laatst bekende cijfers dateren uit de jaren '90, toen paspoort en ethniciteit wél werd bijgehouden door het CBS. Toen was 29% van de gedetineerden een houder van het Marokkaanse paspoort.

Wat ik schrikbarend vind, is dat Teeven ofwel de cijfers niet kent, ofwel de cijfers niet wil geven. Ik weet niet wat erger is. Maar vast staat, dat de Nederlandse politiek geen beleid kan afstemmen op de waarheid dat 1 op 3 gedetineerden een Marokkaan is. Door slechts naar geboorteland te kijken, in plaats van paspoort of ethniciteit, verdwijnen de Marokkanen uit de statistieken. Dit is overigens opzettelijk politiek beleid: door de definitie van 'allochtoon' opzettelijk te vervagen, weet niemand meer wat er in ons land gebeurt.
Volgens mij is de definitie van allochtoon helemaal niet vaag (1 of beide ouders geboren in het buitenland)

quote:
Ik snel daarom het volgende voor: een oproep aan bewakers om zelf een telling te doen, en deze gegevens te publiceren op internet. Dan wéten we tenminsten hoe het zit. En hoeven niet meer naar de glibberige leugens van politici te luisteren.
En hoe bepaald een bewaker wie Marokkaan is? Alsof die het verschil zien tussen een Turk en een Marokkaan.
quote:
Maar wat echt verschrikkelijk erg is, is dat diverse media (onterecht) klakkeloos overnemen dat 'slechts 5% gedetineerden' Marokkaan is. Simpele Nederlandse zielen geloven wat op internet of in de krant staat. Terwijl het in werkelijkheid 30-35% is, wat een schrikbarend hoog aantal is: Marokkanen zijn de grootste hofleverancier van gedetineerden in Nederlandse gevangenissen.

Het wordt tijd dat we ons weer op de feiten mogen baseren, en de linkse "gevoelspolitiek" in de Noordzee flikkeren. Feiten zijn feiten. Gevoel doe je maar bij Job Cohen thuis.
Wat heb je precies aan het feit over het percentage van de gevangenisbevolking dat naast een NL-paspoort ook een marokkaans paspoort heeft?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_119228305
Niemand die het heeft over het feit dat Teeven de boel voorliegt en manipuleert?
pi_119228353
Vrij bizar dat de nichegroep van echte buitenlandse Marokkanen al 5 procent beslaat. Ex de veel grotere hier geboren groep.... en alle andere allochtonen. Iedereen weet dat de Klazen en Henks ver in de minderheid zijn in de bak.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_119228357
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 07:45 schreef Refragmental het volgende:
Niemand die het heeft over het feit dat Teeven de boel voorliegt en manipuleert?
Lies and statistics he
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_119228371
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 07:45 schreef Refragmental het volgende:
Ik denk dat Teven de groep noemt met alleen een Marokkaans paspoort.

De groep met 2 paspoorten noemt hij (al dan niet terecht) Nederlands.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_119228380
quote:

Jij wil beweren dat onderbuikgevoelens en je niets aantrekken van feiten een linkse aangelegenheid zijn?
compact en kleverig.
pi_119228688
Ik zie wel mogelijkheden. Onderzoek naar de identiteit van de ouders van gedetineerden. Aan de hand daarvan kan worden vastgesteld of iemand al dan niet een marokkaans paspoort heeft.
Daarna straf laten uitzitten (zo ben ik dan ook wel weer), nederlands paspoort afnemen en vervolgens op een wekelijkse chartervlucht naar Marokko sturen.

Laten we eens aannemen dat er 10.000 gedetineerden zijn en daarvan is 1/3 daarvan is marokkaan.
Een transavia Boeing 737 daar kunnen 180 mensen in. Ok wat minder dan ivm beveiliging (We zullen ze moeten boeien. Dat lijkt me het meest praktisch). Zo'n toestel kost ongeveer EURO135.000 per dag.

Het kost wel wat maar dan heb je ook wat. Wie is voor?
pi_119228747
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 08:37 schreef niels0 het volgende:
Ik zie wel mogelijkheden. Onderzoek naar de identiteit van de ouders van gedetineerden. Aan de hand daarvan kan worden vastgesteld of iemand al dan niet een marokkaans paspoort heeft.
Daarna straf laten uitzitten (zo ben ik dan ook wel weer), nederlands paspoort afnemen en vervolgens op een wekelijkse chartervlucht naar Marokko sturen.

Laten we eens aannemen dat er 10.000 gedetineerden zijn en daarvan is 1/3 daarvan is marokkaan.
Een transavia Boeing 737 daar kunnen 180 mensen in. Ok wat minder dan ivm beveiliging (We zullen ze moeten boeien. Dat lijkt me het meest praktisch). Zo'n toestel kost ongeveer EURO135.000 per dag.

Het kost wel wat maar dan heb je ook wat. Wie is voor?
Niet om de zure linkse geitenwollensokken dhimi uit te hangen hoor, maar hoe zie je het afnemen van een nationlaiteit juridisch precies voor je?
pi_119228766
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 08:45 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Niet om de zure linkse geitenwollensokken dhimi uit te hangen hoor, maar hoe zie je het afnemen van een nationlaiteit juridisch precies voor je?
Simpel, ze hebben een tweede en zijn de eerste niet waardig. Ze worden er niet staatsloos van dus ik zie juridisch niet zo'n probleem.
pi_119229045
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 08:47 schreef niels0 het volgende:

[..]

Simpel, ze hebben een tweede en zijn de eerste niet waardig. Ze worden er niet staatsloos van dus ik zie juridisch niet zo'n probleem.
Juridisch kan het volgens mij alleen bij misdrijven die tegen de Nederlandse staat zijn gericht, straatroven vallen daar niet onder lijkt me.
pi_119229249
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 01:46 schreef Tanin het volgende:

[..]

_O_

dat smoesje hebben we al zo vaak gehoord.
Ten eerste kan iedereen in nederland een opleiding volgen naar zijn niveau.
Je moet dan wel studeren of hard werken en je gedragen maar voor de rest is alles mogelijk.

Uiteraard speelt SES ook mee maar tokkies geven veel minder overlast en vooral met zaken waar veel mensen last van hebben.

Van mij mag er wel eens een echte telling komen en dan niet volgens vage regels.
pi_119229292
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 09:06 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Juridisch kan het volgens mij alleen bij misdrijven die tegen de Nederlandse staat zijn gericht, straatroven vallen daar niet onder lijkt me.
wetswijzigingetje, denk dat het merendeel van het volk al voor is.
pi_119229294
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 09:17 schreef freeeman het volgende:

[..]

dat smoesje hebben we al zo vaak gehoord.
Ten eerste kan iedereen in nederland een opleiding volgen naar zijn niveau.
Je moet dan wel studeren of hard werken en je gedragen maar voor de rest is alles mogelijk.

Uiteraard speelt SES ook mee maar tokkies geven veel minder overlast en vooral met zaken waar veel mensen last van hebben.

Van mij mag er wel eens een echte telling komen en dan niet volgens vage regels.
Wat zou je daarmee willen doen dan?
pi_119229342
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2012 09:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat zou je daarmee willen doen dan?
Het zijn gewoon gegevens die wel eens boven tafel mogen komen.
Als blijkt, al is dat wel aangetoond, dat bepaalde groepen oververtegenwoordigd zijn dan moet je maatregelen treffen.

Bouw ergens in friesland tuigdorpen waar je ze allemaal neer zet met zulke kut omstandigheden dat ze vanzelf wel terug gaan naar marokko.
En als dat niet werkt een wet aannemen die het mogelijk maakt ze uit te zetten.
pi_119229391
http://www.politie.nl/gez(...)gen-in-schiedam.html

ah, weer van die pracht cultuur verrijkers aan het werk :').
  donderdag 15 november 2012 @ 09:35:20 #24
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_119229654
quote:
Deze uitspraak. De ironie _O_
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  † In Memoriam † donderdag 15 november 2012 @ 09:36:08 #25
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_119229668
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 09:24 schreef freeeman het volgende:
http://www.politie.nl/gez(...)gen-in-schiedam.html

ah, weer van die pracht cultuur verrijkers aan het werk :').
Sssst... je bent aan het stigmatiseren. En ondanks je gelijk hebt is stigmatiseren veel fouter in Nederland dan dit soort misdrijven.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')