abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119014318
Help, ik weet het even niet meer.
Ik ben een moeder van 2 zonen .De jongste is al 2 jaar uit huis en alles gaat goed met hem. Sindskort is mijn oudste zoon weer gaan samen wonen. Hij was al eerder het huis uit maar die relatie ging naar 1 jaar samen wonen stuk en ja wat doe je dan als ouder? Kom maar weer in huis wonen toch.

Na 5 maanden vrijgezel te zijn geweest, kwam hij 5 maanden geleden met het nieuws dat hij voorzichtig weer afsprak met een (leuke) meid en 3 maanden geleden kwam hij thuis met "Ik heb verkering". Wij blij voor hen en alles was toen nog goed. We hebben haar 8 keer ontmoet toen mijn zoon vertelde "mam we willen gaan samen wonen". Wij nog "is dat niet erg snel?" Maar nee, het voelde goed en ja we stonden achter zijn beslissing. Ook al kende we het meisje nog niet zo lang; als hij gelukkig is ben ik het ook.

Ze kreeg gelijk een huurwoning op haar naam en daar zouden ze gaan wonen. We hebben gelijk gevraagd "moet er nog iets gedaan worden in de woning?" en of we konden helpen. De reactie van mijn schoondochter was "dat is iets voor ons samen". We hebben aangeboden dat als we iets konden doen we dat graag hoorden . 2 weken terug had onze zoon gevraagd of mijn man de was machine en nog meer timmerklusjes voor hem wilden doen. Afgesproken op dinsdagavond, alleen moest mijn zoon dan wel werken maar zij was daar wel aanwezig .Toen mijn man daar kwam, werd er niet opengedaan terwijl ze echt thuis was. Een uur later belden mijn zoon dat ze liever niet had dat me man die dingen kwam doen en dat ze het anders oplosten.

Donderdag vroeg mijn zoon of we hem wilden helpen met zijn meubels te verhuizen (meubels van zijn vorige huis) en ja natuurlijk wilden wij dit wel. Maar een dag van te voren vertelde mijn zoon dat ze hadden het even overlegd maar ze wilden niets van zijn meubels in haar!! huis hebben want daar had hij met een ander op geleefd.. Al die tijd hadden mijn man en ik het huisje waar mijn zoon ging samen wonen nog niet gezien; hij had nog geen sleutel en steeds vergat zijn vriendin hem die te geven. Zaterdag, nu een week geleden, vroeg mijn zoon "mam ga je even mee naar de nieuwe woning en gelijk even naar de hobby markt voor verf?" "Ja natuurlijk", ik blij dat ik het huisje ging zien waar hij kwam te wonen.

Na witsel te hebben gekocht op naar zijn nieuwe woning. En vanaf toen ging alles als een film aan mij voorbij. Eerlijk nog nooit een woord van ongenoegen met haar gehad was altijd die 8 keer dat we haar gezien hebben leuk en soms ook gezellig.We kwamen binnen met de witsel en gelijk begon ze hem te kleineren dat hij niets goed kon doen want de witsel die zij had gekocht was van een ander merken nu zag je kleur verschil. Dit waren letterlijk mijn woorden "A jo niet zo stressen dan ruilen we hem toch zo weer". Daarna kreeg ik gelijk de wind van voren dat ik niet kon denken om in haar huis de dienst uit te maken en dat ik mijn zoontje los moest laten enz enz

Ik heb daar een kwartier lamgeslagen met mijn emmertje gestaan. Heel langzaam kwamen de tranen bij mij in de ogen en voelden ik me boos worden. Toen madam uitgeraasd was ben ik van leer getrokken en haar gezegd dat ook mijn zoon daar ging wonen. Maar nee, ik begreep hun relatie niet. Zij deelt het mede en dat noemt ze overleg en ik moest oprotten, letterlijk haar woorden.

Al die tijd stond mijn zoon als een stil dood muisje in de hoek van de kamer met tranen in zijn ogen. Heb me naar hem omgedraaid. Heb hem gezegd "het is jouw leven schat maar het lijkt me beter dat ik naar huis ga".Hij "nee mama blijf", maar zij gilde dat ik een slechte moeder was en mijn zoon niet kon loslaten en dat ik kon dood vallen .Heb me zoon vastgepakt een hele dikke knuffel gegeven en gezegd dat ik heel veel van hem hou en heb hem snikkend op de trap achter gelaten.

Verscheurd door tranen ben ik thuis gekomen. Ben er kapot van. Ik begrijp er helemaal niets van. Ik krijg af en toe een smsje van mijn zoon met "ik hou van je mam", maar heb hem daarna niet meer gezien.
Wat moet ik nu toch doen?

Een heel verdrietige moeder

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2012 15:39:41 ]
pi_119014409
Denk dat je als moeder wel je best en support heb laten zien.. denk dat je hem nu een beetje moet loslaten. maar hou wel nog losjes contact om in zn hoofd te blijven voordat ie helemaal vertrokken is
pi_119014545
Sorry voor de lap tekst en de spel fouten maar het is wat moeilijk met tranen in de ogen dit te schrijven
pi_119014547
Het klinkt alsof jij je van je beste kant hebt laten zien, geen rare dingen. Je zoon zit erg onder de plak, zij is erg dominant.
Hou met je zoon contact, al is het via sms. Dat hij weet dat hij altijd welkom is. Verder kan je op dit moment niets doen. Je kan hem moeilijk daar uit huis trekken als een klein kind.
pi_119014564
Je kunt niks doen, je zoon moet zelf inzien dat hij met een heks samen is gaan wonen. Als jij je erin gaat mengen drijf je hem nog verder van je af.
pi_119014679
Je enter-toets werkt volgens mij niet helemaal goed

En je zoon is gewoon een mietje die ver onder de duim zit bij dat wijf van hem
pi_119014767
Wachten tot je zoon met hangende poten thuiskomt, geen andere optie. Kan het alleen maar slechter maken.
All management is Strategic Management.
pi_119014813
Wat een watje is je zoon, lekker laten gaan, misschien leert hij ervan...
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
  vrijdag 9 november 2012 @ 13:38:13 #9
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_119014826
Je schoondochter is een kutwijf en je zoon een watje, gefeliciteerd.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  † In Memoriam † vrijdag 9 november 2012 @ 13:38:55 #10
137949 Disana
pi_119014852
Ik vraag me af of ze eerder slechte ervaringen met schoonmoeders heeft gehad, want als jij er geen aanleiding toe hebt gegeven, is dit wel heel vijandig gedrag.

Als ik jou was, zou ik er zo rustig mogelijk onder blijven zodat de relatie tussen jou en je zoon niet verder onder druk komt te staan. Het is aan je zoon hier iets aan te doen, en ook zou hij er goed aan doen er eens met je over te praten; misschien wordt er dan meer duidelijk.

Geef de hoop niet op. De relatie kan uit raken, of zij kan bijdraaien (op aanraden van je zoon), of je zoon gaat zelfstandig contact met je onderhouden.
pi_119014981
Hier kun je weinig aan veranderen, het is je zoon die zichzelf moet veranderen en dat kan soms een tijdje duren, vaak word men met de jaren wijzer en sterker.
Je schoondochter is nu eenmaal een hele dominante vrouw en liefde maakt blind.

Heel veel sterkte en wat hier is gezegd, hou contact met hem ook al is het via sms, laat je namelijk niets meer horen, kan zij dit gebruiken.
pi_119015042
Haha kostte even wat moeite om te lezen, maar dat geeft niet!

Eerlijk... wat een bitch zeg. Niet om het één of ander, maar als ik je zoon was geweest had ik mijn vriendin even goed op haar plaats gezet.

Wat denk ik het beste is, is om dit even op zijn beloop te laten. Je moet in ieder geval zeker geen ruzie gaan maken met je zoon. Je moet flink afstand houden en dan komt hij vanzelf met de vraag van waarom. En dan zeg je gewoon dat je je niet welkom voelt door zijn vriendin en dat het je beter lijkt om wat afstand te houden. Hij gaat daar als het goed is vanzelf van balen en dan krijgen ze ruzie, het kan lang duren... maar ooit barst de bom.
  vrijdag 9 november 2012 @ 13:44:08 #13
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_119015062
Naja ik vind die zoon ook best een pielemuis omdat ie zoiets pikt en niet tegen die chick ingaat. Het is grotendeels ook de schuld van zoonlief want hij laat het toe dat er zo onbeschoft tegen zijn moeder gesproken wordt.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  vrijdag 9 november 2012 @ 13:44:28 #14
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_119015076
Ik denk, en het spijt me echt dat te moeten zeggen, dat je simpelweg niets meer kan doen dan ervoor zorgen dat je zoon weet dat je van hem houdt en dat hij altijd welkom is.

Zij heeft haar klauwen om zijn nek zitten en jij kan hem helaas echt niet loswringen zonder dat hij dat wilt en dat gaat hij pas willen als die klauwen losser komen te zitten, wat dus weer iets is waar jij zo geen invloed op hebt.

Waarom accepteert je zoon dat zij zich zo tegen je gedraagt denk je? Het klinkt mij namelijk in de oren alsof zij niet alleen bezig is fysiek een gat tussen jullie te drijven, maar dat ze ook uitgebreid aan het manipuleren is.

Waarom accepteert hij überhaupt dat zij zich zo gedraagt, dus ook tegen hem? Hoe is (of was) zijn zelfvertrouwen? Is hij vroeger gepest?

----

Verder wil ik even aan een hoop FOK!kers in dit topic kwijt dat (psychisch) huiselijk geweld ook van vrouw naar man voorkomt, dus roepen dat hij een watje, pielemuis en wat dan ook is, is voorbarig en naar mijn mening nogal onrespectvol tegenover TS.
pi_119015288
Borderliner much?
Verder mentaal geretardeerd, maar dat is een open deur intrappen.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_119015307
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 13:24 schreef fratsman het volgende:
Dju! Wat een lap tekst! Alinea's! Spaties! Witregels!
dit en doe iets aan het hoge 'me' gehalte
je spelling en grammatica zuigt en daardoor is het echt heel naar lezen
(en ik ben ook geen spellingswonder of zo)

verder: je reageert nogal dramatisch
je bent toch nog niemand kwijt?
hij zal zelf ook wel beseffen dat dit niet kan
laat ze het zelf uit vechten, hij neemt vanzelf wel weer contact op

als dat niet zo is kun je altijd nog bedenken wat je moet doen/kunt doen

natuurlijk was het naar om mee te maken etc maar laat het even bezinken aan zijn kant
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_119015366
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 13:52 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

natuurlijk was het naar om mee te maken etc maar laat het even bezinken aan zijn kant
Spelling is klote, maar ze heeft tenminste wel iets voor dr zoon over.

Tegenwoordig mensen genoeg die teveel aan hun eigen denken, kan je van TS niet zeggen :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_119015383
Rustig afwachten.
Als hij klaar is met "haar" huurhuisje op te knappen, trapt ze hem er waarschijnlijk toch wel uit, dus nog niet zijn slaapkamertje omtoveren tot een brei-atelier.
pi_119015395
je zoon zal dat zelf moeten oplossen hij kiest kennelijk voor zulk een vriendin...
komt wel over alsof hij niet zo'n sterke persoonlijkheid heeft en misschien te makkelijk het schoothondje speelt tov 'bepalende' personen..

Was dat altijd zo, misschien ook in de gezinssituatie thuis?

[ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2012 15:36:58 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_119015430
Vind het heel erg voor jou en je zoon. Wat een arrogante schoondochter heb je! Ik zou haar niet eens accepteren. Verder vind ik het te vroeg om samenwonen maar je moet even afwachten of de relatie strandt of niet. Als ik jou was zou ik alleen aandacht aan je zoon geven. Hou contact door middel van smsjes of even bellen zonder 'haar' in de buurt ;)
pi_119015676
Volgens mij is dit niet bedoeld om me af te zeiken .De gene die zelf geen kinderen hebben en het nodig vinden alleen op de spelling te letten .
Bedenk even als je zelf je moeder nooit meer ziet wel dat ze er nog is maar je mag haar nooit meer zien
pi_119015789
komt wel over alsof hij niet zo'n sterke persoonlijkheid heeft en misschien te makkelijk het schoothondje speelt tov 'bepalende' personen..

Was dat altijd zo, misschien ook in de gezinssituatie thuis?

Nee hij had heeft altijd zijn woordje klaar ,
Is zeer zelfstandig.
Het leuke jongetje uit de klas
Veel aandacht door uiterlijk van vrouwen
pi_119015791
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 14:03 schreef ann4 het volgende:
Volgens mij is dit niet bedoeld om me af te zeiken .De gene die zelf geen kinderen hebben en het nodig vinden alleen op de spelling te letten .
Bedenk even als je zelf je moeder nooit meer ziet wel dat ze er nog is maar je mag haar nooit meer zien
Je mag je zoon wel zien hoor. Wat dat betreft stel je je aan. Je zoon wil je gewoon nog zien. Verder zal hij ook wel tot inkeer komen. Geef hem wat tijd ook al kan dit moeilijk zijn.
Als je tegen je zoon zijn vriendin af gaat zeiken etc. dan zal dit alleen maar een wig drijven tussen jullie. Hij moet hier zelf achter komen.
pi_119015795
quote:
Sinds wanneer luisteren moeders naar schoondochters? :') Ik zou gewoon contact houden, hem zien en gewoon op bezoek komen en goed contact houden. Zij is immers samen met hem. Als zij dat niet leuk vind is dat pech voor haar. JIJ bent wel zijn moeder :')
  vrijdag 9 november 2012 @ 14:07:34 #25
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_119015796
Zoiets hoor je wel vaker, ik snap echt niet waarom mannen bij zulke wijven blijven :X
All she wants and needs is just a little taste..
pi_119015800
quote:
ook mensen die geen kinderen hebben kunnen je advies geven
en je weet helemaal niet wie wel of geen kinderen heeft hier :?

ook weet je nog niet of je hem nooit meer zult zien of niet
met dit soort voorbarige conclusies laat je de boel alleen maar escaleren
dus blijf rustig, wacht tot hij contact op neemt en als hij dat niet doet bel je over een paar dagen even rustig
en ik zou dan misschien zelf niet eens deze situatie aan snijden maar alleen aan geven dat je het jammer vond maar dat je deur altijd open staat en verder gewoon 'normaal' verder doen

ik moet wel even zeggen dat ik vind dat deze reactie wel een beetje raar en misplaatst is
je spelling en grammatica zijn gewoon bedroevend en zo'n lap tekst leest voor geen meter
natuurlijk kun je daar commentaar op verwachten
je kunt er ook gewoon overheen lezen ipv meteen gaan roepen, zeggen dat je het advies niet serieus gaat nemen en gaan dmmen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_119015816
Ik ben zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer nieuwsgierig naar de schoondochter's kant van het verhaal. Ik denk dat dat een heleboel duidelijkheid zal scheppen voor ons.
pi_119015845
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 14:07 schreef Luxuria het volgende:
Zoiets hoor je wel vaker, ik snap echt niet waarom mannen bij zulke wijven blijven :X
Omdat ze wel heel lief is wanneer niemand anders erbij is? Omdat ze sex hebben wat prettig is?

Ik snap het ook niet hoor, daar niet van. Vind het wel sneu voor de ts ;(.
pi_119015859
Je mag je zoon wel zien hoor. Wat dat betreft stel je je aan.

Heb hem vanmorgen gebeld hij moest ophangen van haar toen ze hoorden met wie hij sprak en dat deed hij ook
pi_119015922
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 14:09 schreef ann4 het volgende:

Heb hem vanmorgen gebeld hij moest ophangen van haar toen ze hoorden met wie hij sprak en dat deed hij ook
dan nog wil dat niet zeggen dat hij geen contact meer met je zal zoeken
ze zullen het misschien eerst even zelf uit moeten vechten
wie weet belt ie vanavond wel als zij niet thuis is of weet ik het
nogmaals: je stelt voorbarige conclusies
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_119015930
quote:
99s.gif Op vrijdag 9 november 2012 14:08 schreef stbabylon het volgende:
Ik ben zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer nieuwsgierig naar de schoondochter's kant van het verhaal. Ik denk dat dat een heleboel duidelijkheid zal scheppen voor ons.
dit begin ik ook steeds meer te denken door de reacties van TS

elk verhaal heeft twee kanten natuurlijk
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_119015950
Ik ben zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer nieuwsgierig naar de schoondochter's kant van het verhaal. Ik denk dat dat een heleboel duidelijkheid zal scheppen voor o

In het 3 gesprek met haar op de bank vertelde ze dat haar vorige relaties waren stuk gelopen omdat haar schoonouders haar niet mochten

Ook ik ben heel nieuwsgierig
pi_119015967
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 14:09 schreef ann4 het volgende:

Is nu serieus of is dit allemaal nep? Als je zoon, zoals je zelf zegt, een zelfverzekerd iemand is met een goed uiterlijk en zijn woordje klaar heeft... dan moet dit wel een ontiegelijk lekker wijf zijn waar iedere vent van begint te stuiteren, ik kan me geen andere reden bedenken om überhaupt bij haar te blijven.
pi_119016007
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 14:11 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

dan nog wil dat niet zeggen dat hij geen contact meer met je zal zoeken
ze zullen het misschien eerst even zelf uit moeten vechten
wie weet belt ie vanavond wel als zij niet thuis is of weet ik het
nogmaals: je stelt voorbarige conclusies
Ik vind dit niet voorbarig, ik vind dit alles behalve normaal wanneer je vriendin je verteld dat je op moet hangen omdat je niet met je eigen moeder mag telefoneren... is ze gek ofzo?
pi_119016020
Nee dit is allemaal echt al lijk het wel een film waar we nu inzitten
pi_119016057
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 14:14 schreef Kostyan het volgende:

[..]

Ik vind dit niet voorbarig, ik vind dit alles behalve normaal wanneer je vriendin je verteld dat je op moet hangen omdat je niet met je eigen moeder mag telefoneren... is ze gek ofzo?
het is ook niet normaal, maar dat wil niet zeggen dat die zoon niet zelf tot die conclusie kan komen
of dat hij nooit meer zal bellen

je kunt als ouder de relatie van je kinderen toch niet sturen
en hoe meer drama je er van maakt hoe meer die schoondochter ook weer munitie krijgt etc
rustig reageren is echt de beste optie en dat kun je niet als je jezelf zo op zit te naaien na 1 voorval en 1 telefoontje
dat is alleszins nog geen complete breuk he
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_119016090
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 14:15 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

het is ook niet normaal, maar dat wil niet zeggen dat die zoon niet zelf tot die conclusie kan komen
of dat hij nooit meer zal bellen

je kunt als ouder de relatie van je kinderen toch niet sturen
en hoe meer drama je er van maakt hoe meer die schoondochter ook weer munitie krijgt etc
rustig reageren is echt de beste optie en dat kun je niet als je jezelf zo op zit te naaien na 1 voorval en 1 telefoontje
dat is alleszins nog geen complete breuk he
Klopt, het is beter om dit nu even te slikken want reageren als het tegenovergestelde maakt meer kapot dan je lief zal zijn.
pi_119016377
jezelf zo op zit te naaien na 1 voorval en 1 telefoontje

Ik heb hem gebeld na van een sms'je vanmorgen met mam ik houw van je
Verder neem ik geen contact op ik laat het ook aan hem over en ik naai me niet op.
Heb er met hem niet overgehad dus hoezo maak er tegenover hem geen drama van
pi_119016564
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 14:24 schreef ann4 het volgende:
jezelf zo op zit te naaien na 1 voorval en 1 telefoontje

Ik heb hem gebeld na van een sms'je vanmorgen met mam ik houw van je
Verder neem ik geen contact op ik laat het ook aan hem over en ik naai me niet op.
Heb er met hem niet overgehad dus hoezo maak er tegenover hem geen drama van
je maakt er een drama van door nu al te stellen dat het contact over is
hij heeft toch gesmst? en je hebt hem gesproken?
dat is meer dan ik mijn moeder in een week spreek :P

en houwt? jullie moeten allebei op cursus :')
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_119016688
Ja Jesse daar ben ik van overtuigd dit is voor mij dus ook het vreemde
En natuurlijk moet hij zijn eigen leven lijden
Maar we zijn altijd een close warm gezin geweest
Lopen bij elkaar de deur niet plat kunnen altijd bij elkaar terecht
houden er van om eens in de drie maanden even uit eten te gaan of gewoon even gezellig een biertje te vatten
pi_119016820
NEE ik heb hem niet gesproken
heb zijn stem gehoord hij zei ha mam en moest toen gelijk ophangen wat hij dan ook deed
pi_119017104
Ik zou het nu even van me af zetten als ik jou was en hem en jezelf wat rust gunnen om van de situatie te bekomen.

En vooral vertrouwen in je zoon te hebben dat hij de juiste keuze weet te maken. Als zij echt zo'n heks is, komt hij daar vanzelf wel achter, vooral als ze samenwonen. Je kunt volgens mij niet meer doen dan laten zien dat je hem steunt, wat hij ook kiest, en voor hem klaar staat als hij je nodig heeft en dat heb je volgens mij al gedaan.

En niet letten op de commentaren over de spelfouten enzo, dat hoort bij Fok :)
Sarcasme. Herken het.
pi_119017122
Ik kan begrijpen dat je het als moeder moeilijk vind wanneer je zoon uit huis gaat. Het is belangrijk dat je hem wel los laat, in zoverre dat hij nu op zichzelf woont. Je kan ook eens proberen om te vragen of je mag langskomen, met toestemming van zijn vriendin (hoe geschift het ook is) om te praten. Geef haar het gevoel dat ze in control is en probeer een gesprek aan te gaan. Laat duidelijk weten dat je begrijpt dat ze slechte ervaring heeft met schoonouders maar dat jij graag een kans zou willen krijgen om het wel goed te doen. En als er iets is wat zijn vriendin te ver vind gaan, dan moet ze dat tegen je zeggen, zodat je er wat mee kunt doen. En vooral blijven vragen waarom.. waarom doet ze nou zo? Heb ik wat verkeerd gedaan? Hoe kan ik het dan beter doen? Waarom doe ik het niet goed?

Ik denk als je op zo'n manier met haar op gesprek weet te gaan dat je een goede kans maakt. Maar het belangrijkste is dat je haar het gevoel geeft dat ze de "baas" is, want dat is ze zo te zien nogal graag.

Wat een takke teef, haha.
  vrijdag 9 november 2012 @ 14:45:39 #44
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_119017194
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 14:35 schreef ann4 het volgende:
NEE ik heb hem niet gesproken
heb zijn stem gehoord hij zei ha mam en moest toen gelijk ophangen wat hij dan ook deed
Waarom moest hij gelijk ophangen?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_119017907
Waarom moest hij gelijk ophangen?

Omdat ik aan de telefoon was denk ik ? weet het niet heb het hem niet kunnen vragen.
En nee ik had er geen moeite mee dat hij weer het huis uit ging .
Was juist Ben juist blij voor hem .
En ook voor ons zelf geen rekening meer moeten houden wie er wel of niet mee eet wie er vroeg of laat thuis komt .
Vergeet niet mijn man en ik hebben de vrijheid al geproefd he
En dat kan heerlijk zijn .
We zijn jong aan kinderen begonnen dus zijn nog onder de 50
Los laten is niet het probleem
pi_119018177
Hoorde je haar gillen dat hij op moest hangen?

Nou ja, je zoon zal er zelf achter moeten komen wat een heks zij is en dat hij meer voor zichzelf op moet komen. Zij heeft waarschijnlijk zeer negatieve ervaringen met schoonouders, dus alles wat je doet zal verkeerd zijn en overkomen als bemoeienis.
Laat ze maar. Hij zal vanzelf wel weer wat laten horen. Het helpt niet als je nu hem de hele tijd berichtjes gaat sturen en gaat bellen, want dat komt inderdaad over alsof je hem niet los kunt laten.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_119018327
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 13:44 schreef CruellaDeVil het volgende:
Ik denk, en het spijt me echt dat te moeten zeggen, dat je simpelweg niets meer kan doen dan ervoor zorgen dat je zoon weet dat je van hem houdt en dat hij altijd welkom is.

Zij heeft haar klauwen om zijn nek zitten en jij kan hem helaas echt niet loswringen zonder dat hij dat wilt en dat gaat hij pas willen als die klauwen losser komen te zitten, wat dus weer iets is waar jij zo geen invloed op hebt.

Waarom accepteert je zoon dat zij zich zo tegen je gedraagt denk je? Het klinkt mij namelijk in de oren alsof zij niet alleen bezig is fysiek een gat tussen jullie te drijven, maar dat ze ook uitgebreid aan het manipuleren is.

Waarom accepteert hij überhaupt dat zij zich zo gedraagt, dus ook tegen hem? Hoe is (of was) zijn zelfvertrouwen? Is hij vroeger gepest?

----

Verder wil ik even aan een hoop FOK!kers in dit topic kwijt dat (psychisch) huiselijk geweld ook van vrouw naar man voorkomt, dus roepen dat hij een watje, klootviool, lamzak en wat dan ook is, is voorbarig en naar mijn mening nogal onrespectvol tegenover TS.
Dit. Geen woord aan toe te voegen.
pi_119018358
Hoe denkt je andere zoon er eigenlijk over, TS?
pi_119018390
Help, ik weet het even niet meer.
Ik ben een moeder van 2 zonen .De jongste is al 2 jaar uit huis en alles gaat goed met hem. Sindskort is mijn oudste zoon weer gaan samen wonen. Hij was al eerder het huis uit maar die relatie ging naar 1 jaar samen wonen stuk en ja wat doe je dan als ouder? Kom maar weer in huis wonen toch.

Na 5 maanden vrijgezel te zijn geweest, kwam hij 5 maanden geleden met het nieuws dat hij voorzichtig weer afsprak met een (leuke) meid en 3 maanden geleden kwam hij thuis met "Ik heb verkering". Wij blij voor hen en alles was toen nog goed. We hebben haar 8 keer ontmoet toen mijn zoon vertelde "mam we willen gaan samen wonen". Wij nog "is dat niet erg snel?" Maar nee, het voelde goed en ja we stonden achter zijn beslissing. Ook al kende we het meisje nog niet zo lang; als hij gelukkig is ben ik het ook.

Ze kreeg gelijk een huurwoning op haar naam en daar zouden ze gaan wonen. We hebben gelijk gevraagd "moet er nog iets gedaan worden in de woning?" en of we konden helpen. De reactie van mijn schoondochter was "dat is iets voor ons samen". We hebben aangeboden dat als we iets konden doen we dat graag hoorden . 2 weken terug had onze zoon gevraagd of mijn man de was machine en nog meer timmerklusjes voor hem wilden doen. Afgesproken op dinsdagavond, alleen moest mijn zoon dan wel werken maar zij was daar wel aanwezig .Toen mijn man daar kwam, werd er niet opengedaan terwijl ze echt thuis was. Een uur later belden mijn zoon dat ze liever niet had dat me man die dingen kwam doen en dat ze het anders oplosten.

Donderdag vroeg mijn zoon of we hem wilden helpen met zijn meubels te verhuizen (meubels van zijn vorige huis) en ja natuurlijk wilden wij dit wel. Maar een dag van te voren vertelde mijn zoon dat ze hadden het even overlegd maar ze wilden niets van zijn meubels in haar!! huis hebben want daar had hij met een ander op geleefd.. Al die tijd hadden mijn man en ik het huisje waar mijn zoon ging samen wonen nog niet gezien; hij had nog geen sleutel en steeds vergat zijn vriendin hem die te geven. Zaterdag, nu een week geleden, vroeg mijn zoon "mam ga je even mee naar de nieuwe woning en gelijk even naar de hobby markt voor verf?" "Ja natuurlijk", ik blij dat ik het huisje ging zien waar hij kwam te wonen.

Na witsel te hebben gekocht op naar zijn nieuwe woning. En vanaf toen ging alles als een film aan mij voorbij. Eerlijk nog nooit een woord van ongenoegen met haar gehad was altijd die 8 keer dat we haar gezien hebben leuk en soms ook gezellig.We kwamen binnen met de witsel en gelijk begon ze hem te kleineren dat hij niets goed kon doen want de witsel die zij had gekocht was van een ander merken nu zag je kleur verschil. Dit waren letterlijk mijn woorden "A jo niet zo stressen dan ruilen we hem toch zo weer". Daarna kreeg ik gelijk de wind van voren dat ik niet kon denken om in haar huis de dienst uit te maken en dat ik mijn zoontje los moest laten enz enz

Ik heb daar een kwartier lamgeslagen met mijn emmertje gestaan. Heel langzaam kwamen de tranen bij mij in de ogen en voelden ik me boos worden. Toen madam uitgeraasd was ben ik van leer getrokken en haar gezegd dat ook mijn zoon daar ging wonen. Maar nee, ik begreep hun relatie niet. Zij deelt het mede en dat noemt ze overleg en ik moest oprotten, letterlijk haar woorden.

Al die tijd stond mijn zoon als een stil dood muisje in de hoek van de kamer met tranen in zijn ogen. Heb me naar hem omgedraaid. Heb hem gezegd "het is jouw leven schat maar het lijkt me beter dat ik naar huis ga".Hij "nee mama blijf", maar zij gilde dat ik een slechte moeder was en mijn zoon niet kon loslaten en dat ik kon dood vallen .Heb me zoon vastgepakt een hele dikke knuffel gegeven en gezegd dat ik heel veel van hem houw .en hem snikkend op de trap achter gelaten.

Verscheurd door tranen ben ik thuis gekomen. Ben er kapot van. Ik begrijp er helemaal niets van. Ik krijg af en toe een smsje van mijn zoon met "ik houw van je mam", maar heb hem daarna niet meer gezien.
Wat moet ik nu toch doen?

Een heel verdrietige moeder

[ Bericht 0% gewijzigd door MightyMightyM op 09-11-2012 15:27:43 ]
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:19:55 #50
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119018471
Ietwat opgeschoond, ja grammatica en enters etc... Bla bla bla. En hou het netjes, dus geen gescheld
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_119018594
Lief dank je
Heb een oude pc letters blijven soms hangen en door mijn tranen heen dit schrijven was even moeilijk
.Moest gewoon mij hart even luchten
pi_119018639
Je zoon moet het zelf opknappen, hoe moeilijk het ook is. Hij moet inzien dat zij geen goede partij voor hem is.
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:26:35 #53
351921 CruellaDeVil
pi_119018700
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 14:07 schreef Luxuria het volgende:
Tsja, waarom blijven vrouwen bij soortgelijke mannen.
pi_119018703
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:23 schreef ann4 het volgende:
Lief dank je
Heb een oude pc letters blijven soms hangen en door mijn tranen heen dit schrijven was even moeilijk
Graag gedaan en mensen moeten niet zo zeuren.

Echt een vervelend verhaal overigens. Ik zou proberen de relatie zo goed mogelijk te onderhouden en ondertussen hopen dat je zoon bij zinnen komt. Want grote kans dat de relatie (of in ieder geval deze situatie) voor hem ook geen pretje is.
pi_119018725
quote:
Lief dank je
wat zou helpen is wat zelfreflectie op alle gebieden
je spelling is niet ruk door toetsen die blijven hangen :? anders stond er houdtttt en niet houwt
en ik gok dat dit ook toepasbaar is op de hele situatie

als ik op je reacties hier af ga denk ik dat je ook nogal aangebrand en pessimistisch reageert op het geheel
ja het is niet leuk als je zoon zo reageert etc
maar er is ook nog niets blijvend beschadigd etc
stom met huilen, ga iets leuks doen vandaag en zie de situatie even aan
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:28:06 #56
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_119018751
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:26 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Tsja, waarom blijven vrouwen bij soortgelijke mannen.
Dat snap ik ook niet :P
All she wants and needs is just a little taste..
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:28:28 #57
351921 CruellaDeVil
pi_119018771
quote:
Lief dank je
Ik vraag me af of die mensen überhaupt de bassischool afgemaakt hebben als een gebrek aan witregels, wat dubbele danwel ontbrekende letters en een misplaatste spatie hier en daar ze gelijk zo van kaart brengen dat de tekst onleesbaar voor ze wordt...
pi_119018854
Onze andere zoon weet niet van mij wat is voorgevallen
Ik wil hem er niet mee belasten nog niet .
Volgens hem heeft hij 4 keer een poging gedaan om een afspraak te maken om even bij zijn broer zijn huis te komen kijken.
Maar steeds wordt de afspraak verzet.

Het enige wat hij woensdag tegen me zei dat hij dat raar vond omdat ze heel goed met elkaar omgaan
Ik heb maar gereageerd zo van hij zal wel erg druk zijn blijven proberen maar
Verder had hij hem ook niet meer gesproken na dat hij is gaan samen wonen .
pi_119018963
stom met huilen????

Heb je katjes gegeten of zo
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:34:10 #60
351921 CruellaDeVil
pi_119018985
TS (jij dus ann4 :)), als je met je muis in de rechter bovenhoek van een post gaat hangen en op quote.png klikt, dan quote je die post. Zo is het duidelijker op wie je precies reageert.
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:34:41 #61
351921 CruellaDeVil
pi_119019007
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:33 schreef ann4 het volgende:
_O-
pi_119019060
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:34 schreef CruellaDeVil het volgende:
TS (jij dus ann4 :)), als je met je muis in de rechter bovenhoek van een post gaat hangen en op [ afbeelding ] klikt, dan quote je die post. Zo is het duidelijker op wie je precies reageert.
dank je wel wist ik nog niet
pi_119019122
Ann,
Wat is de rol van zijn vader? Heb je met hem erover gepraat en hoe denkt hij erover?
pi_119019149
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:18 schreef MightyMightyM het volgende:

(...)

Thanks! Even plaatsen in de OP.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2012 15:41:16 ]
pi_119019174
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:27 schreef rhubarbje het volgende:
stom met huilen,
wat zou helpen is wat zelfreflectie op alle gebieden Stom met huilen ??
heb je katjes gegeten of zo
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:41:33 #66
351921 CruellaDeVil
pi_119019273
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:39 schreef ann4 het volgende:

[..]

wat zou helpen is wat zelfreflectie op alle gebieden Stom met huilen ??
heb je katjes gegeten of zo
Nog een tip:
Wanneer je bij een eigen post, tevens in de rechter bovenhoek, op edit.png klikt kan je die post bewerken.
pi_119019370
Katjes? :?
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:45:05 #68
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_119019391
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:44 schreef Biancavia het volgende:
Katjes? :?
Van kattig, gok ik.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_119019401
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:37 schreef Ti-boy het volgende:
Ann,
Wat is de rol van zijn vader? Heb je met hem erover gepraat en hoe denkt hij erover?
Zijn vader snap er ook helemaal niets van .
Ik bedoel maar neemt eerder vrij van zijn werk ,Neemt een gereedschap kist mee en komt er niet in.
Toen ik hem dit vertelde na het gebeuren klapte hij in
.Heeft geprobeerd of hij zijn zoon kon bellen maar deze naam gelukkig niet op en ik wilde niet dat hij iets boos zou inspreken en gevraagd of hij het even laat bezinken.
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:47:34 #70
351921 CruellaDeVil
pi_119019462
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:45 schreef ann4 het volgende:

[..]

Zijn vader snap er ook helemaal niets van .
Ik bedoel maar neemt eerder vrij van zijn werk ,Neemt een gereedschap kist mee en komt er niet in.
Toen ik hem dit vertelde na het gebeuren klapte hij in
.Heeft geprobeerd of hij zijn zoon kon bellen maar deze naam gelukkig niet op en ik wilde niet dat hij iets boos zou inspreken en gevraagd of hij het even laat bezinken.
Probeert dat inderdaad te voorkomen. Zo manipulatief als ze is zal ze dat enkel aangrijpen om hem ervan te overtuigen dat jullie ze uit elkaar willen drijven en weet ik wat nog allemaal.
pi_119019513
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:33 schreef ann4 het volgende:
stom met huilen????

stop moest dat zijn
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_119019538
quote:
9s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:45 schreef Copycat het volgende:

[..]

Van kattig, gok ik.
Nee van een snoepje hier vandaan deze zijn nogal zuur
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:51:06 #73
277627 Seven.
We are Borg.
pi_119019574
quote:
99s.gif Op vrijdag 9 november 2012 14:08 schreef stbabylon het volgende:
Dat ja. Of er is mentaal iets mis met haar, of het verhaal hierboven is veel te eenzijdig.
Resistance is futile.
pi_119019782
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:51 schreef Seven. het volgende:
Dat ja. Of er is mentaal iets mis met haar, of het verhaal hierboven is veel te eenzijdig.
Ik kan je natuurlijk ook alleen vertellen wat er is gebeurt vorige week en ja dat is eenzijdig.
maar echt het komt als een verrassing voor ons voor mij.
Een voorbeeld eind oktober zat ze hier op de bank wel is waar met wat drank achter de kiezen en vertelde ze dat ze zo blij was dat ze nu eens( normalen) schoonouders had
Heb toen ook gezegd leer ons eerst maar eens kennen
pi_119019866
Je zoon moet niet zo over zich heen laten lopen. Als ik een relatie had en zij zou zo tegen mijn moeder doen had ik direct mn spullen gepakt en het haar uit laten zoeken.

Hij komt er nog wel achter wat ze is, laat het voor nu maar gewoon even rusten en spreek hem over een paar daagjes weer aan.
  vrijdag 9 november 2012 @ 16:04:37 #76
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_119020029
Uit de OP:
quote:
Hij "nee mama blijf", maar zij gilde dat ik een slechte moeder was en mijn zoon niet kon loslaten en dat ik kon dood vallen .
quote:

[..]

...
....
Rhubarbje, ik weet niet wat wat de heersende moraal is bij de jeugd (denk ik maar even voor het gemak), maar de situatie in de openingspost IS in mijn ogen nogal dramatisch. Dat zit hem niet in de reactie van mama, die uiteindelijk gewoon wegloopt.

Echt, moest een wijf zo tegen mijn mama praten (die ik helaas niet meer heb), dan zou ik de zojuist aangeschafte emmers witsels ter plekke legen, en samen met mijn moeder het pand verlaten om daar nooit meer terug te komen.

Onbegrijpelijk dat zoonlief dit laat gebeuren. Mama doet in dit verhaal precies wat ze kan, weglopen en afwachten. Dat siert haar. Natuurlijk kan de hele OP verzonnen of bij elkaar gelogen zijn, maar op basis van wat er staat is de zoon gewoon een ziel- en ruggegraatloze lamlul.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  vrijdag 9 november 2012 @ 16:07:11 #77
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_119020108
Eens. Die vriendin is wellicht een kenau, maar zoonlief laat het gebeuren.
pi_119020231
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 16:04 schreef drijfhout het volgende:
Uit de OP:

[..]
Ik ben weg gegaan om mijn zelf respect te bewaren ,niet om hem pijn te doen .

[..]

Rhubarbje, ik weet niet wat wat de heersende moraal is bij de jeugd (denk ik maar even voor het gemak), maar de situatie in de openingspost IS in mijn ogen nogal dramatisch. Dat zit hem niet in de reactie van mama, die uiteindelijk gewoon wegloopt.

Echt, moest een wijf zo tegen mijn mama praten (die ik helaas niet meer heb), dan zou ik de zojuist aangeschafte emmers witsels ter plekke legen, en samen met mijn moeder het pand verlaten om daar nooit meer terug te komen.

Onbegrijpelijk dat zoonlief dit laat gebeuren. Mama doet in dit verhaal precies wat ze kan, weglopen en afwachten. Dat siert haar. Natuurlijk kan de hele OP verzonnen of bij elkaar gelogen zijn, maar op basis van wat er staat is de zoon gewoon een ziel- en ruggegraatloze lamlul.
En nee wij zitten hier nu midden in had nooit gedacht dat dit kon
pi_119020358
Nodig je zoon via sms dan uit om volgende week een hapje te komen eten. Eerst eens zonder haar? Wellicht kan hij aangeven waarom hij dit pikt..
dag
  vrijdag 9 november 2012 @ 16:16:10 #80
351921 CruellaDeVil
pi_119020392
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 16:15 schreef Peter het volgende:
Nodig je zoon via sms dan uit om volgende week een hapje te komen eten. Eerst eens zonder haar? Wellicht kan hij aangeven waarom hij dit pikt..
Ik zie haar hem al dwingen te vertellen waar hij heen gaat met wie en het hem vervolgens verbieden danwel meekomen om een scene te schoppen.
  vrijdag 9 november 2012 @ 16:16:50 #81
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_119020424
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 16:11 schreef ann4 het volgende:

[..]

En nee wij zitten hier nu midden in had nooit gedacht dat dit kon
Ik vind dat je juist reageert.

Ik hoop dat dat je zoon's ogen snel opengaan. Op enig moment moeten zijn ballen toch gaan jeuken zou je zeggen.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_119020437
Ik ben geen heilige drijfhoud
Heb ook zeker mijn fouten.
Ben weggegaan om me zelf respect te behouden want geloof me die emmer had ik op dat moment het liefst over haar heen gekwakt
En dan ?Het is wel en blijft mijn zoon
pi_119020449
quote:
12s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:56 schreef ann4 het volgende:

[..]

Ik kan je natuurlijk ook alleen vertellen wat er is gebeurt vorige week en ja dat is eenzijdig.
maar echt het komt als een verrassing voor ons voor mij.
Een voorbeeld eind oktober zat ze hier op de bank wel is waar met wat drank achter de kiezen en vertelde ze dat ze zo blij was dat ze nu eens( normalen) schoonouders had
Heb toen ook gezegd leer ons eerst maar eens kennen
Dat komt nogal dreigend over! :o
  vrijdag 9 november 2012 @ 16:19:20 #84
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_119020526
Nog even en dat klatergoud is van haar vagina gevallen en dan ziet je zoon het hopelijk weer in juist perspectief.
pi_119020643
Het is natuurlijk met en grap gezegd en met een lag
  vrijdag 9 november 2012 @ 16:29:12 #86
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_119020863
Heftig. Wat een kreng zeg, totaal geen respect.

Zelf had ik het wel geweten als ik je zoon was, ik heb zelf geen goede band met mijn moeder maar van je partner valt te verwachten dat diegene respect toont voor je ouder. Als mijn vriend zo zou praten tegen mijn vader zou ik sterk gaan twijfelen.

Arme jongen, en nog erger, jij. Je moet hem loslaten, hopelijk komt hij er vanzelf achter en maakt hij zich los van haar.
Bay of Plenty
pi_119020992
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 16:04 schreef drijfhout het volgende:
Uit de OP:

[..]

[..]

Onbegrijpelijk dat zoonlief dit laat gebeuren.
Agreed. Jemig, zo laat je toch niemand tegen je mam praten?
Je raekt an de dinge geweun.
pi_119021075
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 16:32 schreef Messina het volgende:

[..]

Agreed. Jemig, zo laat je toch niemand tegen je mam praten?
Inderdaad.

En TS, je hebt naar mijn idee prima gehandeld tijdens de situatie. Nu jezelf er niet "midden in" plaatsen, maar erbuiten. Maak je zoon duidelijk dat hij altijd bij jullie terecht kan, en dan maar afwachten. Meer kun je niet doen, want alles wat je wel doet, zal zij waarschijnlijk tegen je gebruiken.
"Ich?"
pi_119021175
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 november 2012 16:35 schreef VenenumVirginis het volgende:

[..]

Inderdaad.

En TS, je hebt naar mijn idee prima gehandeld tijdens de situatie. Nu jezelf er niet "midden in" plaatsen, maar erbuiten. Maak je zoon duidelijk dat hij altijd bij jullie terecht kan, en dan maar afwachten. Meer kun je niet doen, want alles wat je wel doet, zal zij waarschijnlijk tegen je gebruiken.
Dit dus. En veel s6. Lijkt me echt heftig niet op bezoek mogen bij je eigen kind.
History became legend, legend became myth.
pi_119022679
Vervelende situatie , of dat meisje is echt een bitch, of haar gedrag is een reactie op te bemoeizuchtige schoonouders... wij horen nu slechts 1 kant van t verhaal .
pi_119023206
Oh, en TS:

quote.png

met deze knop kun je posts 'quoten', zodat er duidelijk wordt op wie je reageert en je niet meer tekst hoeft te kopieren.
Ja doei.
pi_119024678
Ik weet vrijwel zeker dat 't aan beide kanten ligt.
pi_119025754
Holy fuck, wat is je zoon een pussy. Het zal vast een hele lieve en aardige en toffe knul zijn, maar kom op zeg .. dit is op geen enkele manier normaal of gezond.

Over haar .. Ze is een enorme bitch, dat lijkt wel duidelijk. Geef het een paar maanden en je ziet m wel terug (als ie ooit de ballen krijgt om dr te dumpen, that is). Hopelijk zit hij dan niet al te vast aan haar (financieel gezien, gedeelde schulden ofzo) dat hij er later veel last van ondervindt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_119025820
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 november 2012 16:35 schreef VenenumVirginis het volgende:

[..]

Inderdaad.

Dit.
  vrijdag 9 november 2012 @ 18:51:16 #95
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_119025869
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 13:54 schreef Svlad_Cjelli het volgende:
Rustig afwachten.
Als hij klaar is met "haar" huurhuisje op te knappen, trapt ze hem er waarschijnlijk toch wel uit, dus nog niet zijn slaapkamertje omtoveren tot een brei-atelier.
Dat was ook mijn gedachte toen ik de OP las. Het moet allemaal zoals zij het wil, dat is niet mijn definitie van samenwonen.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  vrijdag 9 november 2012 @ 18:56:37 #96
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_119026042
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:30 schreef ann4 het volgende:
Onze andere zoon weet niet van mij wat is voorgevallen
Ik wil hem er niet mee belasten nog niet .
Volgens hem heeft hij 4 keer een poging gedaan om een afspraak te maken om even bij zijn broer zijn huis te komen kijken.
Maar steeds wordt de afspraak verzet.

Het enige wat hij woensdag tegen me zei dat hij dat raar vond omdat ze heel goed met elkaar omgaan
Ik heb maar gereageerd zo van hij zal wel erg druk zijn blijven proberen maar
Verder had hij hem ook niet meer gesproken na dat hij is gaan samen wonen .
Ik zou het hem gewoon vertellen. :Y Dat verklaart voor hem ook een hoop, denk ik.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  vrijdag 9 november 2012 @ 19:10:48 #97
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_119026650
Ik word hier verdrietig van. ;(
pi_119028736
Ow en om TS wellicht wat gerust te stellen;

Jij en je zoon lijken een hechte band te hebben, hij houdt van je en vindt jouw mening en de plaats die je in zijn leven hebt belangrijk. Het komt wel goed, t gaat dr niet lukken en hij zal toch wel voor jou kiezen. O+
pi_119028775
Hoe oud zijn je zonen en de vriendin van de oudste btw?
pi_119028975
Nee ik geloof niet dat je hem kwijt bent. Wel denk ik dat je voorzichtig moet zijn in wat je zegt en doet; hij is immers verliefd op haar en misschien wat verblind daardoor. Wat anderen ook al aangeven, er zijn 2 kanten van het verhaal natuurlijk maar mocht zij echt zo'n kenau zijn, moet hij daar toch zelf achter komen.

Sterkte in ieder geval, ik kan me voorstellen dat je dit veel verdriet doet.
pi_119032828
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 november 2012 18:16 schreef emmyemmy het volgende:
Dat hoeft niet perse, ik ken twee situaties die vrijwel identiek zijn en de vrouwen in kwestie denken dat de de wereld om hun draait.

Lastig om mee om te gaan of je moet heel veel water bij heel weinig wijn doen.
pi_119035507
Stuur je andere zoon, dat die hem even een paar petsen voor z'n smoel geeft.

Bij broers onderling kan dat vaak wel.
pi_119035971
Laat hem dan ook de magische woorden snap out of it zeggen O-)
pi_119036286
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 22:06 schreef formerjellybean het volgende:
Laat hem dan ook de magische woorden snap out of it zeggen O-)
Precies

Een broer-broer relatie is toch anders dan zoon-ouder
pi_119038040
TS, ik vind dat je behoorlijk coulant bent geweest. De eerste 3 incidenten heb je zomaar geslikt. Ik zou na het eerste incident al minder toeschietelijk zijn geweest om verder nog te helpen. Ze heeft je man aan de deur laten staan, die NB. kwam helpen.. Jullie moeten je toen toch al geschoffeerd hebben gevoeld?
Heb je niet de neiging gehad om daar gewoon eens heen te gaan met je man en haar de mantel eens flink uit te vegen met haar kleinerende opmerkingen aan het adres van je zoon en het ongefundeerde verwijt dat jij je zoon los zou moeten laten? Wie zit er hier bovenop hem, eigenlijk?
Je zoon is volwassen. Welke partner hij kiest moet hij weten, maar ik zou wel als schoonouder verlangen dat er een beschaafde omgangsvorm in acht wordt genomen.
pi_119038332
Mooi en treurig verhaal! Ik wens je in elk geval veel sterkte
Regardant au tour de moi sur ce site, toujours partout continuellement, c'est moi qui tente de trouver ceux qui me veulent répondre tout ce que je me demande pendant ma randonnée de survie en grandissant.
pi_119038421
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 22:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
TS, ik vind dat je behoorlijk coulant bent geweest. De eerste 3 incidenten heb je zomaar geslikt. Ik zou na het eerste incident al minder toeschietelijk zijn geweest om verder nog te helpen. Ze heeft je man aan de deur laten staan, die NB. kwam helpen.. Jullie moeten je toen toch al geschoffeerd hebben gevoeld?
Heb je niet de neiging gehad om daar gewoon eens heen te gaan met je man en haar de mantel eens flink uit te vegen met haar kleinerende opmerkingen aan het adres van je zoon en het ongefundeerde verwijt dat jij je zoon los zou moeten laten? Wie zit er hier bovenop hem, eigenlijk?
Je zoon is volwassen. Welke partner hij kiest moet hij weten, maar ik zou wel als schoonouder verlangen dat er een beschaafde omgangsvorm in acht wordt genomen.
Misschien prima om even je hart te luchten, maar het zal haar zoon niet terugbrengen. Ik denk zelfs dat het averechts zal werken.
pi_119039103
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 22:46 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Misschien prima om even je hart te luchten, maar het zal haar zoon niet terugbrengen. Ik denk zelfs dat het averechts zal werken.
Die zoon moet zelf terugkomen en ik denk dat een mening geven geven over wat wel en niet normaal is duidelijkheid schept en helemaal niet averechts zou werken.
pi_119039128
Probeer eens rustig te praten met je zoon.. Als hij alleen bij jullie is.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_119039260
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 22:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Die zoon moet zelf terugkomen en ik denk dat een mening geven geven over wat wel en niet normaal is duidelijkheid schept en helemaal niet averechts zou werken.
En hoe ga je dat bereiken door haar eens flink uit te foeteren?

Uiteindelijk zal het gewoon van hem vandaan moeten komen idd en ik betwijfel of dit de manier is.
pi_119039898
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 22:59 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

En hoe ga je dat bereiken door haar eens flink uit te foeteren?

Uiteindelijk zal het gewoon van hem vandaan moeten komen idd en ik betwijfel of dit de manier is.
Zoonlief ziet dan een contrast tussen wat wel en niet een normale omgangsvorm is. De ouders hoeven haar niet af te wijzen, hun relatie ook niet en hun zoon ook niet. Ze kunnen haar wel laten weten dat bv iemand die NB. op hun verzoek en volgens afspraak komt helpen klussen aan de deur laten staan volkomen belachelijk is.
Ik weet niet of het hun zoon zal helpen aan haar klauwen te ontsnappen maar het zal de situatie naar mijn idee niet veregeren. Zij weet dan ook beter waar ze aan toe is. Ik schreef overigens al dat het bij hem vandaan zal moeten komen.
pi_119040643
Als die zoon nu nog niet weet wat normaal is en niet zijn er wat behoorlijke steken gevallen in zijn opvoeding en dan verander je dat zo ook niet hoor
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_119040831
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 23:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Zoonlief ziet dan een contrast tussen wat wel en niet een normale omgangsvorm is. De ouders hoeven haar niet af te wijzen, hun relatie ook niet en hun zoon ook niet. Ze kunnen haar wel laten weten dat bv iemand die NB. op hun verzoek en volgens afspraak komt helpen klussen aan de deur laten staan volkomen belachelijk is.
Ik weet niet of het hun zoon zal helpen aan haar klauwen te ontsnappen maar het zal de situatie naar mijn idee niet veregeren. Zij weet dan ook beter waar ze aan toe is. Ik schreef overigens al dat het bij hem vandaan zal moeten komen.
Ik geloof niet dat zoonlief dat nu ook al niet ziet.
pi_119040907
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 23:26 schreef rhubarbje het volgende:
Als die zoon nu nog niet weet wat normaal is en niet zijn er wat behoorlijke steken gevallen in zijn opvoeding en dan verander je dat zo ook niet hoor
Je kunt makkelijk uit het oog verliezen wat normaal is als je geleidelijk in een abnormale situatie terecht komt. Dat is een reden waarom mensen bij mishandelende partners blijven, bv.
pi_119051417
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 19:57 schreef probeer het volgende:
Hoe oud zijn je zonen en de vriendin van de oudste btw?
Bedankt voor de reacties.
Ik laat het ook even aan hem over,
Heb mezelf voor genomen dat als ik 14 dagen niets meer van hem heb gehoord een sms'je te sturen,
Gewoon luchtig Iets in de trant van hallo moppie hoe is ie ,want ik weet niet of zij zijn sms'jes leest.
Hij wordt 26 november 24 en zijn broer is 22
Volgens mij is ze 4 of 5 jaar ouder dan hij dat weet ik niet ,Kort om we hebben haar 8 keer gezien ik weet niet eens haar achternaam
pi_119063549
Ik heb me de moeite genomen deze lappen text door te jassen, maar niemand ziet et......

Dat wijf is een berekende feeks die jou zoon financieel gaat leegzuigen door leningen op zijn naam te nemen en die zij er door brast of weg sluist. Daarna word hij gedumpt.

Ik zou proberen er achter te komen wie haar vorige partners waren en daarmee in contact te komen over het hoe en wat.
pi_119064175
Oeh detective spelen :9
  zaterdag 10 november 2012 @ 20:33:32 #118
76108 bluuf
Powershell fan
pi_119064567
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 20:06 schreef Buikboor het volgende:
Ik heb me de moeite genomen deze lappen text door te jassen, maar niemand ziet et......

Dat wijf is een berekende feeks die jou zoon financieel gaat leegzuigen door leningen op zijn naam te nemen en die zij er door brast of weg sluist. Daarna word hij gedumpt.

Ik zou proberen er achter te komen wie haar vorige partners waren en daarmee in contact te komen over het hoe en wat.
Je vergeet nog 1 belangrijk detail : eerst raakt ze nog zwanger en na de geboorte van het kind gaat ze hem ermee chanteren zodat zij altijd haar zin krijgt (anders krijgt hij het kind niet te zien).
Dit soort types zijn zo verschrikkelijk voorspelbaar. Dit is ook de grootste nachtmerrie als ouder.

Ik heb ook ooit zo'n soort vriendin gehad alleen was ik wel sterk genoeg om er tegen in te gaan (misschien ook wel omdat ik een goed inkomen had en zij helemaal geen inkomen had). Pas jaren later begreep ik waarom mijn moeder zo fel tegen die relatie was.
pi_119064773
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 20:33 schreef bluuf het volgende:

[..]

Je vergeet nog 1 belangrijk detail : eerst raakt ze nog zwanger en na de geboorte van het kind gaat ze hem ermee chanteren zodat zij altijd haar zin krijgt (anders krijgt hij het kind niet te zien).
Dit soort types zijn zo verschrikkelijk voorspelbaar. Dit is ook de grootste nachtmerrie als ouder.

Ik heb ook ooit zo'n soort vriendin gehad alleen was ik wel sterk genoeg om er tegen in te gaan (misschien ook wel omdat ik een goed inkomen had en zij helemaal geen inkomen had). Pas jaren later begreep ik waarom mijn moeder zo fel tegen die relatie was.
Klopt, maar ik wou haar niet direkt helemaal misselijk maken, maar idd die kans is ook zeer aannemelijk als er dik geld achter blijft zitten bij de jongeman.

Maar ik zou eerst haar eerdere partners traceren, daar trek je het snelst de juiste conclussies.
pi_119067033
quote:

[..]

Leestekens, ook zoiets.. ;)

Ontopic: Zij klinkt verschrikkelijk onredelijk. Ik hoop dat je zoon echt gelukkig met haar is, maar kan het me haast niet voorstellen. Ik hoop voor je dat ze bijdraait.
Ik kan niet meer.. MAAR OOK ZEKER NIET MINDER!
pi_119079888
quote:

[..]

Iedereen schrijft hier over zijn of haar eigen problemen.

En als je wat wil zeggen over hoe andere mensen schrijven, dan moet je maar eens iets doen aan je gebrek aan hoofdletters. Dat is veel irritanter dan hoe de TS schrijft.
  zondag 11 november 2012 @ 12:33:08 #122
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_119080134
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 14:07 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ik moet wel even zeggen dat ik vind dat deze reactie wel een beetje raar en misplaatst is
je spelling en grammatica zijn gewoon bedroevend en zo'n lap tekst leest voor geen meter
natuurlijk kun je daar commentaar op verwachten
je kunt er ook gewoon overheen lezen ipv meteen gaan roepen, zeggen dat je het advies niet serieus gaat nemen en gaan dmmen
Moet je horen wie het zegt, ooit gehoord van hoofdletters, punten etc? :')
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
  zondag 11 november 2012 @ 12:52:41 #123
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_119080722
Wat een kutwijf, lijkt m'n ex wel.
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_119107868
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 20:33 schreef bluuf het volgende:

[..]

Hier zijn wij ook zo bang voor: .Dat ze eerst HAAR huisje laat opknappen door hem,Laat inrichten,
En omdat ze de eerste keer dat wij haar zagen het al over kinderen had gezien haar leeftijd dat ze vlug zwanger wil worden
  maandag 12 november 2012 @ 01:40:58 #125
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_119113056
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 22:37 schreef ann4 het volgende:

[..]

Hier zijn wij ook zo bang voor: .Dat ze eerst HAAR huisje laat opknappen door hem,Laat inrichten,
En omdat ze de eerste keer dat wij haar zagen het al over kinderen had gezien haar leeftijd dat ze vlug zwanger wil worden
Het verhaal lezende denk ik ook dat dit wel eens zou kunnen gebeuren.
En moeilijk hoe dit op te lossen.
Als ik zou horen dat de vriendin van mijn broertje zo zou doen dan zou mijn eerste reactie zijn om eens even een goed "gesprek" met hem te hebben.
Maar de kans is groot dat je hem dan alleen maar verder in haar armen drijft natuurlijk.

Wat hierboven al is gezegd, probeer eerst eens achter haar achternaam en dergelijke te komen.
Wie weet heeft ze wel een verleden waarmee je je zoon kan confronteren ofzo.

Verder heel veel sterkte, en hoop voor je dat het snel goedkomt.
  maandag 12 november 2012 @ 05:48:52 #126
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_119113561
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 23:26 schreef rhubarbje het volgende:
ben jij dat wijf ofzo :')
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  maandag 12 november 2012 @ 07:38:45 #127
20346 elgringo
Valt uit vliegtuigen
pi_119113930
Heftig verhaal.

Probleem is dat je je zoon alleen advies kan geven. Probleem is dat als je dit verkeerd doet het mis gaat. Wat handig is weet ik niet. Volgens mij moet je met hem praten, zonder zijn vriendin. Waar je dat doet maakt weinig uit; van mijn part wacht je hem op bij zijn werk.

Ik zou hem dan alleen maar feiten vertellen over wat er is gebeurd en willen weten waarom. Zonder ergens een stempel op te zetten. Hij is immers toch op haar gevallen en misschien inmiddels gechanteerd; je weet het niet. Hij zal toch zelf met de conclusie moeten komen of hij met haar door wil of niet.

Misschien een idee om zijn vrienden eens te vragen? Die hebben wel een idee hoe hij is, met zijn nieuwe vriendin.
If broken it is, fix it you should.... (en niet eerder ;) )
  maandag 12 november 2012 @ 10:16:00 #128
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_119116322
Wehe, zoontje is tot aan zijn oren verliefd op meisje en dat meisje gebruikt hem maar omdat hij zo wanhopig is.

Een schop onder zijn kont heeft hij nodig.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_119117590
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 november 2012 18:16 schreef emmyemmy het volgende:
ik weet dat niet zeker, maar heb wel ergens ook een vermoeden dat dat best goed mogelijk kan zijn....

Die 'schoondochter' (sowieso al vreemde term voor een vriendin sinds 3 maanden) zal vast een kreng zijn, maar kennelijk de keuze van de zoon en meestal is het ook zo dat mannen ook een vrouw kiezen die ergens hen aantrekt omdat ze wat erin denken te 'vinden' waaraan ze gewend zijn (en vaak, als een man een vrouw uitkiest die hen 'controleert' is het meestal zo dat die ook dat 'gewend' zijn uit hun opvoeding; erg 'bemoederende' vrouwen).

per definitie is het eigenlijk gewoon vriwjel altijd zo dat een moeder die zich wil inmengen in de partner-keuze van haar volwassen zoon, zich gewoon bemoeit met dingen die haar niet zouden moeten aangaan.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 12 november 2012 @ 12:19:51 #130
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_119120250
Ik ben toch wel benieuwd wat voor type die zoon is hoor. Niemand, maar dan ook echt niemand, zal ooit zo over mijn moeder praten, of mijn familie in het algemeen zo behandelen. En hij staat erbij en kijkt er naar. Aangezien ik hier al met mijn brein niet bij kan, is het lastig om verder constructief te zijn. Als hij hier al niet tegenin gaat, dan heeft ie nog een lange weg te gaan.

Je kan op zich niet zoveel doen. Inderdaad contact houden op de achtergrond en eventueel via zijn broer of vrienden (zijn die ook in beeld?) invloed uitoefenen. Misschien als meer mensen bij hem aangeven dat ie met zn hoofd in een strop zit, dat hij er eens over na gaat denken.

Ik kan je wel vertellen dat als mijn vriendin mijn moeder zo had behandeld, dat er diezelfde dag nog een lading familie op de stoep had gestaan, mijn lieftallige doch zeer scherpe zus voorop, om verhaal te halen. Dat was niet met een sisser afgelopen. En terecht. Ze is deel uit gaan maken van de familie en dus zal dat gedrag verantwoord of aangepast moeten worden. Ik kan niet inschatten of je je zoon ermee weg zou duwen, maar een volwassen gesprek tussen familieleden zou toch haalbaar moeten zijn? Gewoon een kwestie van afspraken maken over hoe je met elkaar om gaat. Of niet (de consequentie van onaanvaardbaar gedrag). Zou de vriendin de deur daartoe dichtgooien, dan zou mijn zus mij wel weten te vinden voor een pittig gesprek over normen, waarden en toekomst.

Mijn familie zou me, als een goed onderling gesprek niets oplost, dwingen te kiezen voor haar of voor hen. Beter de breuk uit te spreken, dan stilzwijgend maar te aanvaarden (zoals je nu al doet) Ik zou dan zeker wakker worden en kiezen voor hen, maargoed, ik had die emmer verf al in dr hol gedouwd op t moment zelf. Ik ben er hoe dan ook van overtuigd dat je zoon een keer wakker zal worden en alsnog voor zn familie kiest. Hopelijk lopen er dan nog geen koters rond en heeft ie niet samen met haar een huis gekocht.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_119121425
Wat een kutwijf die schoondochter van jou.

Je zou bijna verbieden zoonlief met haar te laten samenwonen, want eerlijk is eerlijk, uit de OP kan al geconcludeerd worden dat de partner van hem niet helemaal in orde is.

Wat de peroson hierboven ook zegt... je laat je vriendin toch niet tegen je moeder zeggen dat ze kan doodvallen? Wat een domme doos die vriendin van je zoon. :')
pi_119121535
even een tegengeluidje; volgens mijn schoonvader ben ik een feeks uit de hel die zijn arme lieve zoon van hem vervreemd heeft. inmiddels klopt het wel in die zin dat ik rechtstreeks contact vermijd waar mogelijk, aangezien ik de achterbakse leugens over mij ook wel zat ben :') er zijn dingen gebeurd en gezegd die voor mij aanleiding zijn om niets met die man te maken te willen hebben. en dat gaat inmiddels best ver. zover dat we overwegen een schenking die hij wil doen te weigeren. dat wordt toch maar weer gebruikt om ons te manipuleren, dus laat maar dan, ik hoef geen zak met geld.

moraal van het verhaal; we weten niet wat hier allemaal achter steekt. doorgaans komen dit soort dingen niet zomaar uit de lucht vallen en zit er veel, heel veel, meer achter
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_119121736
Ik zou me gewoon verder niet bemoeien met dat nieuwe huis, je schoondochter stelt het blijkbaar niet op prijs, nou dan niet.

Het is toch niet meteen zo dat het contact met je zoon en schoondochter helemaal verbroken wordt? De 8 keer daarvoor dat je haar hebt ontmoet viel het toch ook mee?

Laat het verder gewoon los, je zult je zoon vast nog vaak genoeg zien.
٩๏̯͡๏)۶
pi_119122848
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 12:55 schreef simmu het volgende:
even een tegengeluidje; volgens mijn schoonvader ben ik een feeks uit de hel die zijn arme lieve zoon van hem vervreemd heeft. inmiddels klopt het wel in die zin dat ik rechtstreeks contact vermijd waar mogelijk, aangezien ik de achterbakse leugens over mij ook wel zat ben :') er zijn dingen gebeurd en gezegd die voor mij aanleiding zijn om niets met die man te maken te willen hebben. en dat gaat inmiddels best ver. zover dat we overwegen een schenking die hij wil doen te weigeren. dat wordt toch maar weer gebruikt om ons te manipuleren, dus laat maar dan, ik hoef geen zak met geld.

moraal van het verhaal; we weten niet wat hier allemaal achter steekt. doorgaans komen dit soort dingen niet zomaar uit de lucht vallen en zit er veel, heel veel, meer achter
Ik vind dit heel erg ook voor jouw en ook voor je vriend/man.
Kijk dat hij niet voor mij opkwam kan ik heel goed begrijpen
.Ik ben zelf zo. Laat vaak alles eerst even over me heen komen en klap vaak dicht
.Maar dat wil niet zeggen dat ik er niet over na denk of een geen mening heb.
Al zal ik mijn woorden wel goed overdenken voor ik iets zeg . .Hij staat wel tussen 2 vuren in. Weet zeker dat hij van ons houd maar ook gek is op zijn vriendin.
pi_119123077
Brr wat een verhaal. Iets met bloed en nagels. Werkelijk, ik zou flippen. Wat een respectloos gedrocht. :r
pi_119123220
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 13:38 schreef ann4 het volgende:

[..]

Ik vind dit heel erg ook voor jouw en ook voor je vriend/man.
Kijk dat hij niet voor mij opkwam kan ik heel goed begrijpen
.Ik ben zelf zo. Laat vaak alles eerst even over me heen komen en klap vaak dicht
.Maar dat wil niet zeggen dat ik er niet over na denk of een geen mening heb.
Al zal ik mijn woorden wel goed overdenken voor ik iets zeg . .Hij staat wel tussen 2 vuren in. Weet zeker dat hij van ons houd maar ook gek is op zijn vriendin.
laat het gewoon eerst eens even een maandje of wat gewoon gaan. stuur een kaartje "veel plezier in jullie nieuwe huis" ofzo en laat ze eventjes met rust.
pi_119123238
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 11:06 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ik weet dat niet zeker, maar heb wel ergens ook een vermoeden dat dat best goed mogelijk kan zijn....

'gewend' zijn uit hun opvoeding; erg 'bemoederende' vrouwen).

Voor je kind zorgen is niet bemoederen..
Ik kreeg naar mijn hoofd dat ik hem met alles de wet voor wil schrijven. Alleen en dat herhaalde ze ook"" ik een week voor dat hij samen ging wonen zei denken jullie aan levertijd van banken, kasten enz Want dat kan wel even duren hoor ,Omdat dat nog niet geregeld was/is . Bemoederd ik hem daar om.Ik denk als jouw kind gaat verhuizen je dit zelf ook zou doen .
pi_119123273
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 13:50 schreef ann4 het volgende:

[..]

Hij is ouder dan twintig en kan voor zichzelf zorgen.
pi_119123392
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 13:51 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Hij is ouder dan twintig en kan voor zichzelf zorgen.
Dat weet ik maar mag je hem dan niet wijzen op enige dingen waar hij misschien nog niet zelf aan gedacht heeft.Is dat bemoederen
pi_119123842
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 13:54 schreef ann4 het volgende:

[..]

Dat weet ik maar mag je hem dan niet wijzen op enige dingen waar hij misschien nog niet zelf aan gedacht heeft.Is dat bemoederen
nja, dat is wel een beetje bemoeizuchtig ja. laat ze lekker zelf doen!
pi_119124220
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 13:54 schreef ann4 het volgende:

[..]

je mag alles doen wat je wilt... enkel, wat verwacht je ermee te bereiken?

van hem komt iig nu geen dankbaarheid en je maakt enkel jezelf ermee gek door dat contact de hele tijd op te willen zoeken en je tegen wil en dank in zn leven te mengen.

Sowieso komt je zoon een beetje over als en moederszoontje die zn leven kennelijk door anderen laat 'bemoederen'... of dat nu zn nieuwe vriendin is, of voorheen vermoedelijk zn moeder, bij wie hij woonde, en die het idee heeft hem in alles te moeten 'bijstaan'.

Overigens, imho is het verder geen vraag of die nieuwe vriendin een 'kreng' is, dat lijkt ze zeker te zijn, ook een erg manipulatief iemand... enkel neemt dat niet weg dat je als moeder soms ook je zoon zélf zijn eigen weg moet laten gaan en mogelijk ook juist fouten moet laten maken zodat hij er misschien van leert...
Ook die zoon lijkt een ruggegraatloze sul, die de telefoon onmiddelijk neerlegt als zn vriendin hem zegt dat hij niet mag telefoneren met iemand.

[ Bericht 18% gewijzigd door RM-rf op 12-11-2012 14:27:55 ]
pi_119124394
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 13:50 schreef ann4 het volgende:

[..]

Ik kreeg naar mijn hoofd dat ik hem met alles de wet voor wil schrijven. Alleen en dat herhaalde ze ook"" ik een week voor dat hij samen ging wonen zei denken jullie aan levertijd van banken, kasten enz Want dat kan wel even duren hoor ,Omdat dat nog niet geregeld was/is . Bemoederd ik hem daar om.Ik denk als jouw kind gaat verhuizen je dit zelf ook zou doen .
ik denk dat de meeste dat wel als bemoederen en irritant zullen zien
na een bepaalde leeftijd moet je mensen ook hun eigen fouten laten maken
dat vinden ze vaak fijner en dat leert meestal ook nog beter
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_119124562
Ik vind dat soort tips totaal niet bemoederend. Sterker nog; ik zou 't ook fijn vinden als familie en vrienden mee zouden denken. En weet je die informatie al omdat je het zelf had uitgezocht dan zeg je toch vriendelijk 'Ah, bedankt voor 't meedenken! Hadden we inderdaad zelf ook al uitgezocht/waren we zelf ook al tegengekomen en dat is inderdaad iets om op te letten!'?
Ja doei.
  maandag 12 november 2012 @ 14:31:07 #144
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119124677
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2012 14:23 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ik denk dat de meeste dat wel als bemoederen en irritant zullen zien
na een bepaalde leeftijd moet je mensen ook hun eigen fouten laten maken
dat vinden ze vaak fijner en dat leert meestal ook nog beter
in dit geval zou ik het gewoon goed bedoeld advies noemen hoor
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  † In Memoriam † maandag 12 november 2012 @ 14:32:30 #145
137949 Disana
pi_119124723
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:27 schreef motorbloempje het volgende:
Ik vind dat soort tips totaal niet bemoederend. Sterker nog; ik zou 't ook fijn vinden als familie en vrienden mee zouden denken. En weet je die informatie al omdat je het zelf had uitgezocht dan zeg je toch vriendelijk 'Ah, bedankt voor 't meedenken! Hadden we inderdaad zelf ook al uitgezocht/waren we zelf ook al tegengekomen en dat is inderdaad iets om op te letten!'?
Helemaal mee eens. Je kennis en ervaring delen is heel wat anders dan je in het leven van de ander dringen. Dat laatste is bemoeizucht en dat bespeur ik helemaal niet bij TS.
pi_119124857
Wij gaan komende maand(en) ook weer verhuizen en m'n moeder bood meteen aan om over te komen uit NL om te komen helpen met inpakken/verhuizen/sjouwen/uitpakken O+ Superlief! We hebben bedankt en gezegd dat het niet nodig is om daarvoor helemaal over te komen terwijl ze hun vakantiedagen beter aan echte vakantie kunnen besteden en zeer zeker welkom zijn zodra we over zijn om er een leuke week/paar dagen van te maken, en dat was ook geen enkel probleem.

Ook m'n schoonvader kwam meteen met allemaal meedenktips over het verbouwen en 'denk je wel dat dit en dit en dit wel kan, maar dat en dat en dat waarschijnlijk niet', dat is toch helemaal niet 'erg'? Als je dat al erg vind zou ik gewoon alle contact met de wereld verbreken en compleet je eigen ding gaan doen in Alaska ofzo :')
Ja doei.
pi_119124983
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:27 schreef motorbloempje het volgende:
Sterker nog; ik zou 't ook fijn vinden als familie en vrienden mee zouden denken.
jij misschien, sterker nog ik zou er ook geen probleem mee hebben

belangrijkste punt echter is dat de zoon zélf niet aangeeft dat te willen én het leidt tot een probleem met diens vriendin die er boos van wordt...
Hoezeer het verder ook het probleem van die vriendin is, als haar zoon geen afstand van die vriendin neemt, moet je ook dat accepteren en inzien dat bij zulke mensen 'goedbedoeld' advies niet wenselijk is.

TS is gewoon beter af om die jongen wat meer ruimte te geven, ook om mogelijk fouten te maken wat vermoedeljk die relatie met die feeks van een vrouw idd is, maar nu is dat hetgeen waar die zoon voor kiest... Iig is het een fout die die volwassen jongen zélf maakt.

Ouders moeten hun kinderen soms ook een beetje loslaten, juist uit liefde en omdat dat ook deel is van het opvoeden (waarbij ik vrees dat de opvoeding van die jongen ergens al misgelopen is als die zoveel moeite heeft zijn eigen wil te bepalen).
pi_119125046
denk dat het allemaal nogal afhangt van context.

voorbeeld 1:
kind gaat uit huis en samenwonen. moeders laat ze lekker tutten met hun nieuwe huisje. een week voor de datum hoort moeders dat de meubels nog niet besteld zijn en zegt: "vergeten jullie niet dat die een levertijd hebben?"

voorbeeld 2:
kind gaat uit huis en samenwonen. moeders zit bomvol vragen en stelt die ook. elke dag. een week voor de datum hoort moeders dat de meubels nog niet betseld zijn en zegt: "vergeten jullie niet dat die een levertijd hebben?". de volgende dag belt ze erover. nog een dag later weer.

zoiets dan iig. dat maakt nogal uit jongens :)
pi_119125852
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:40 schreef simmu het volgende:
denk dat het allemaal nogal afhangt van context.

voorbeeld 1:
kind gaat uit huis en samenwonen. moeders laat ze lekker tutten met hun nieuwe huisje. een week voor de datum hoort moeders dat de meubels nog niet besteld zijn en zegt: "vergeten jullie niet dat die een levertijd hebben?"

voorbeeld 2:
kind gaat uit huis en samenwonen. moeders zit bomvol vragen en stelt die ook. elke dag. een week voor de datum hoort moeders dat de meubels nog niet betseld zijn en zegt: "vergeten jullie niet dat die een levertijd hebben?". de volgende dag belt ze erover. nog een dag later weer.

zoiets dan iig. dat maakt nogal uit jongens :)
dit
en boe het in het verleden is gegaan
als de moeder in owestie er altijd boven op zit zonder dat je zelf fouten kunt maken word dat heel snel irritant
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_119134040
Dit gesprekje over e.v.t . bank heeft plaats gevonden nadat zij beiden op de bank zaten en waarbij onze zoon aan zijn vader vroeg of deze een paar dingen wilde komen doen.
Ik heb toen alleen gezegd dat sommige dingen levertijd hadden. (Moet er niet aan denken om mee te gaan of zo) Toen zij nog O JA dat is ook zo moeten we even naar kijken .Waarom heb ze toen dan niet gelijk gezegd bemoei je er niet mee.Maar gaf ze ons /mij het gevoel van :dankjewel dat je mee denkt
Iedere ouder denk dat ze hun kinderen goed opvoeden .Natuurlijk heb ik fouten gemaakt ,Dat doet iedereen ook de gene die nu denken dat ze alles goed doen.We hebben ze altijd beiden opgevoed van probeer eerst eens zelf ,Kom je er niet uit staan we voor je klaar als vang net .Als dat een grote fout in zijn opvoeding is het zal dan wel.

[ Bericht 26% gewijzigd door ann4 op 12-11-2012 18:36:06 ]
pi_119135608
TS het is niet dat ik je niet geloof hoor, maar moeders die dit wel op een irritante manier doen hebben dit zelden door en doen het vanuit de liefste bedoelingen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_119135780
Ook al is TS haar gedrag (onbedoeld) irritant, dan is het nog goed bedoeld. Dan heb je totaal geen fatsoen in je donder als je tegen je schoonouders zegt dat ze dood kunnen vallen. Sterker nog, dan ben je totaal van lotje getikt. En je zoon moet ballen groeien en die teef bij het grof vuil zetten. Maar ja, dat kan wat tijd kosten. Maar ik zou zeggen blijf het in de gaten houden en waarschuw hem voor zwangerschap, dat je haar voor geen meter vertrouwt.
pi_119135853
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 19:06 schreef rhubarbje het volgende:
TS het is niet dat ik je niet geloof hoor, maar moeders die dit wel op een irritante manier doen hebben dit zelden door en doen het vanuit de liefste bedoelingen
ja, mijn zusje dr schoonmoeder is er zoeen. :X
Bedoelt het allemaal heel goed, maar zelfs ik stoor me aan dat mens en ik zie haar maar drie keer per jaar ofzo...

Overigens ken ik ook een verhaal waarbij schoonmoeders echt niets verkeerd deed en die schoondochter gewoon jaloers was omdat hij veel van zijn moeder hield. Zij kon echt niets goed doen in schoondochters ogen en loog zelfs tegen haar vriend. Bv dat schoonmoeder geen hallo had gezegd toen ze elkaar in de stad tegenkwamen en haar negeerde, dat soort dingen.
Uiteindelijk heeft zoon voor die vrouw gekozen waarbij hij totaal onder de plak zit ( hij mocht bv niet naar de begrafenis van zijn vader van haar) en heeft zijn ouders nooit meer gezien.

Meestal loopt het natuurlijk niet zo'n vaart, maar als het wel zo is, kun je er verder weinig aan doen.
Wellicht met hem afspreken in de stad om koffie te gaan drinken ofzo en hopen dat ze dat toestaat. Of hopen dat het overwaait, geen idee, hem vertellen wat er mis is met haar zal waarschijnlijk averechts werken..

Nou ja, ik weet het dus niet, heel veel succes.
compact en kleverig.
  † In Memoriam † maandag 12 november 2012 @ 19:13:18 #154
43556 miss_dynastie
pi_119135863
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 19:11 schreef Henk1056 het volgende:
Ook al is TS haar gedrag (onbedoeld) irritant, dan is het nog goed bedoeld. Dan heb je totaal geen fatsoen in je donder als je tegen je schoonouders zegt dat ze dood kunnen vallen. Sterker nog, dan ben je totaal van lotje getikt. En je zoon moet ballen groeien en die teef bij het grof vuil zetten. Maar ja, dat kan wat tijd kosten. Maar ik zou zeggen blijf het in de gaten houden en waarschuw hem voor zwangerschap, dat je haar voor geen meter vertrouwt.
Da's wel het domste advies eigenlijk. Een garantie om je kind mijlenver van je verwijderd te krijgen.
pi_119137711
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 19:13 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Da's wel het domste advies eigenlijk. Een garantie om je kind mijlenver van je verwijderd te krijgen.
Niet als je eerst met goede argumenten komt om haar niet te vertrouwen en het verhaal eerst inleidt. Je moeder zou zo maar eens gelijk kunnen hebben en dan ben je in ieder geval gewaarschuwd. Het zou zomaar het type vrouw kunnen zijn dat vriendlief voorhoudt trouw de pil te slikken en OEPS wat raar, opeens is ze zwanger. Dan ben je een stuk verder van huis dan dat je moeder je gewaarschuwd heeft en je het hebt kunnen voorkomen. Dat moeder die 'schoondochter' niet vertrouwt lijkt me niet verwonderlijk gezien het totaal debiele gedrag van die teef. Ik zie dan ook niet in waarom een waarschuwing van je moeder, die als stront behandeld wordt door je vriendin, je per definitie mijlenver zou verwijderen van je moeder. Ligt er maar net aan hoe je het brengt en hoe de situatie is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Henk1056 op 12-11-2012 20:01:28 ]
pi_119147920
Tegen de zoon beginnen over "per ongeluk" zwanger worden, zou ik niet doen als moeder. Dan eerder door de broer of een goede vriend.
En over dat bemoeizuchtige, als mijn moeder te ver zou gaan "ja, mam we weten het nu wel".
Maar nooit, echt nooit zou ik accepteren dat mijn vriend(in) mijn moeder uit zou schelden, laatstaan zeggen dat ze moet doodvallen.
pi_119150890
Hm, ik hoef mijn schoonmoeder nooit meer te zien maar ik zou nooit naar m'n vriend roepen dat hij niet met haar mag telefoneren.

Denk dat het beste advies al wel gegeven is; laat hem los en hij komt vanzelf terug. Kwestie van tijd.
  zondag 18 november 2012 @ 21:52:29 #158
267448 Newahoo
nee, want ja
pi_119362785
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 november 2012 13:51 schreef Seam het volgende:
Borderliner much?
Dit ja
don't fawk abow in mah newahoo
pi_119373159
Zei ze letterlijk dat je kon doodvallen? Niemand zegt dat tegen mijn ouders zonder mij kwijt te raken, het zou een prima aanwijzing zijn dat ze niet echt van me houdt.
pi_119373191
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 04:06 schreef Henno het volgende:
Zei ze letterlijk dat je kon doodvallen? Niemand zegt dat tegen mijn ouders zonder mij kwijt te raken, het zou een prima aanwijzing zijn dat ze niet echt van me houdt.
Mijn partner zou een groot probleem hebben en zonder excuses aan mijn moeder en door het stof kruipen al snel ex-partner zijn.

Verder sterkte met de situatie, ik vrees dat het verloop vooral aan je zoon gaat liggen en niet zozeer aan jou.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_119376564
Ik vind dat TS wel goed gehandeld heeft.
Al vraag ik me af waarom, en hoe, ze zo'n weekdier heeft opgevoed.
  vrijdag 23 november 2012 @ 15:31:52 #162
367167 Poepje-miauw
miauwww, rrrraauw!
pi_119540429
altijd contact blijven houden, want hij komt zeker bij je terug. Niemand houd het uit bij een heks
Poepje miauw, kom eens gauw
bruin substantie lekker rauw
Eet ik snel lekker weg
en andere visjes hebben lekker pech!
pi_119549469
TS, ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de situatie nu is :)
pi_119564917
Een vriend van mij heeft in een zelfde soort situatie gezeten. Zat gruwelijk onder de plak bij zijn vriendin. Mijn tip: Doe wat je nu doet, hou contact met je zoon al is het minimaal. Probeer hem niet om te praten of je er mee te bemoeien (dan geef je zijn vriendin alleen maar meer voer). Hij komt er vanzelf achter, ook al duurt dat een paar jaar. En op dat moment sta jij weer voor hem klaar om hem op te vangen.
  zaterdag 24 november 2012 @ 02:33:18 #165
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_119564983
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 13:38 schreef mstx het volgende:
Je schoondochter is een kutwijf en je zoon een watje, gefeliciteerd.
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
pi_119565899
Een soortgelijke situatie hadden we een tijdje geleden hier in de familie.

Mijn advies: probeer afstand te houden maar blijf wel contact houden met je zoon. Af en toe een sms'je en nodig hem uit bij je langs te komen voor thee / eten / bezoekje. Niet stoken! Ook niet uit bezorgdheid!

Hij moet zelf bezien in hoeverre hij het rare gedrag van z'n vriendin acceptabel vindt en hoe hij daar mee om wil gaan.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_119637919
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:48 schreef Oognip het volgende:
TS, ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de situatie nu is :)
Afgelopen vrijdag hield mijn man het niet meer uit een heeft hem een sms'je gestuurd.
Met ik mis je jongen !
Geen antwoordt op gehad en hem ook niet meer gezien of gesproken .Niemand van de fam
Heb hem net een sms'je gestuurd met gefeliciteerd met je verjaardag
pi_119637991
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 14:29 schreef ann4 het volgende:

[..]

Afgelopen vrijdag hield mijn man het niet meer uit een heeft hem een sms'je gestuurd.
Met ik mis je jongen !
Geen antwoordt op gehad en hem ook niet meer gezien of gesproken .Niemand van de fam
pi_119640674
Gaat hij nog wel met zijn 'oude vrienden' om, weet je daar iets van?

Nogmaals sterkte, ik vind het echt heel verdrietig zoals het voor jullie loopt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_119661836
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 14:29 schreef ann4 het volgende:

[..]

Met ik mis je jongen !
Jeetje wat rot zeg :{
pi_119669112
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 15:52 schreef Isabeau het volgende:
Gaat hij nog wel met zijn 'oude vrienden' om, weet je daar iets van?

Nogmaals sterkte, ik vind het echt heel verdrietig zoals het voor jullie loopt.
Nee hij heeft 2 hele goede vrienden en die hebben ook niets van hem gehoord
.Deze wisten niet beter of hij vierden zijn verjaardag gewoon thuis (bij ons) en stonden dan ook gisteren gewoon op de stoep. Heb tegen 1 vriend mijn hele verhaal gedaan en die begreep nu pas waarom hij al 4 weken niets van hem had gehoord.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')