Ja, de kip met zwarte bonensaus ziet er inderdaad weinig sauzerig uit. :-)quote:Op donderdag 8 november 2012 16:19 schreef Sorella het volgende:
Ik beloofde robinook wat foto,s dus bij dezeDeze gerechten heb ik afgelopen donderdag gemaakt voor 15 man, met gewoon witte basmati rijst erbij.
Kip gemarineerd in hoisin saus en daarna in de oven gebakken, erg lekker en sappig.
Kip met zwarte bonen saus, ook wel lekker alleen even te weinig saus.
Mapo tofu, hier waren de meningen over verdeeld, sommige vonden het te heet anderen vonden het erg lekker.
dat vind ik een bijzonder goeie vraagquote:Op vrijdag 9 november 2012 20:46 schreef gianni61 het volgende:
is die blog waar je al die plaatjes af haalt ook van jou?
Jeps! Mijn zusje en ik. Als je bij about us leest dan zie je ook dat we uit NL komen.quote:Op vrijdag 9 november 2012 20:46 schreef gianni61 het volgende:
is die blog waar je al die plaatjes af haalt ook van jou?
geef dan ook even wat meer info bij de foto's , het is niet de bedoeling een stortvloed aan foto's te posten zonder enige relevante uitleg, om op die manier bezoekers naar je eigen site te genereren.quote:Op vrijdag 9 november 2012 21:29 schreef Pocahontasjee het volgende:
[..]
Jeps! Mijn zusje en ik. Als je bij about us leest dan zie je ook dat we uit NL komen.
Er staat post foto's van je kook kunsten. Dat doe ik.quote:Op vrijdag 9 november 2012 21:29 schreef Mirjam het volgende:
[..]
geef dan ook even wat meer info bij de foto's , het is niet de bedoeling een stortvloed aan foto's te posten zonder enige relevante uitleg, om op die manier bezoekers naar je eigen site te genereren.
een beschrijving erbij van wat het nou eigenlijk is lijkt me niet teveel gevraagdquote:Op vrijdag 9 november 2012 21:31 schreef Pocahontasjee het volgende:
[..]
Er staat post foto's van je kook kunsten. Dat doe ik.
Foto 1: Een home made salade.quote:Op vrijdag 9 november 2012 21:31 schreef Mirjam het volgende:
[..]
een beschrijving erbij van wat het nou eigenlijk is lijkt me niet teveel gevraagd
ah heel duidelijkquote:Op vrijdag 9 november 2012 21:36 schreef Pocahontasjee het volgende:
[..]
Foto 1: Een home made salade.
Foto 2: Panagne ( Soort van pannenkoeken wat je op elkaar stapelt. Vult met kip, verschillende groentes en kaas
Foto 3: Lemsemen ( Heerlijk brood)
Sorry hoor, maar ik kijk hier altijd graag om te zien wat men maakt en hoe het dan gemaakt wordt, en dan vooral of ik het zelf ook aandurf een keer te proberenquote:Op vrijdag 9 november 2012 22:42 schreef Noek het volgende:
[..]
Doe niet zo onaardig joh.![]()
Jammer dat de foto's weg zijn.
Foto´s posten en alleen maar commentaar krijgen terwijl je nog niet zo lang op FOK! zit kan behoorlijk afschrikken.quote:Op vrijdag 9 november 2012 23:31 schreef Mirjam het volgende:
Ik snap niet waarom de foto's verwijderd zijn, er is verder niks aan de hand.
dat zag ikquote:Op vrijdag 9 november 2012 21:29 schreef Pocahontasjee het volgende:
[..]
Jeps! Mijn zusje en ik. Als je bij about us leest dan zie je ook dat we uit NL komen.
Er is verder niks aan de hand, op z'n minst kun je er natuurlijk ff bijzetten wat het is. We hoeven geen hele recepten en NAW-gegevens te zien.quote:Op zaterdag 10 november 2012 09:53 schreef Myraela het volgende:
[..]
Foto´s posten en alleen maar commentaar krijgen terwijl je nog niet zo lang op FOK! zit kan behoorlijk afschrikken.
Daarbij snap ik al die heisa niet, geen idee wat deze foto´s waren. Maar in het vorige topic postte ze wat verzamelafbeeldingen met meerdere foto´s, zonder linkje of whatever en dat kan ook gewoon leuk zijn om naar te kijken.
Als mensen dan vragen wat het is, reageert ze ook nog eens gewoon netjes. Seriously, het zou best wel wat vriendelijker kunnen.
myraela is dan ook kapot liefquote:Op zondag 11 november 2012 17:53 schreef Pocahontasjee het volgende:
[ afbeelding ]
CARAMEL ROLLS
Vandaag heb ik caramel rolls gemaakt en ik heb de foto's weg gehaald omdat ze te groot waren. Ik zal er voortaan wel bij vermelden wat het is.
@ myraela ik mag je nu al! Tnx girl:)
Aaaah dank je wel!quote:Op zondag 11 november 2012 18:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
myraela is dan ook kapot lief
je karamel dingen zien er lekker uit trouwensen welkom op fok
Dit ziet er heel smakelijk uit!quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:02 schreef DarkElf het volgende:
Gisteravond gegeten, was erg lekker![]()
[ afbeelding ]
Gegrilde kipsalade met mango
was het ook!quote:
Erg cool.quote:Op zaterdag 17 november 2012 17:31 schreef Molleman het volgende:
Vanmiddag Croque Madame Muffins gemaakt voor lunch.
[ afbeelding ]
Ziet er heerlijk uit! Ik wil het zeker eens maken, maar hoeveel zou je er nemen per persoon als lunch?quote:Op zaterdag 17 november 2012 17:31 schreef Molleman het volgende:
Vanmiddag Croque Madame Muffins gemaakt voor lunch.
[ afbeelding ]
Brood is ontzettend knapperig van boven tot onderen. Helpt mee dat het brood met boter ingesmeerd is.quote:Op zondag 18 november 2012 11:33 schreef RobinOok het volgende:
Volgens mij zijn alleen de puntjes brood gebakken, het brood mandje zelf lijkt me soggy.
Ziet er erg droog uit, of lijkt dat maar zo?quote:Op zondag 18 november 2012 20:11 schreef Trusten het volgende:
[ afbeelding ]
Spaghetti met knoflook, citroen, rode peper (of eigenlijk oranje), spinazie en garnalen
Lijkt inderdaad maar zoquote:Op zondag 18 november 2012 22:08 schreef Myraela het volgende:
Ziet er erg droog uit, of lijkt dat maar zo?
Dat magquote:Op woensdag 21 november 2012 18:27 schreef Myraela het volgende:
Vind ze er zonder versiering wel mooier uitzien dan met. Eigenlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 21 november 2012 20:00 schreef Myraela het volgende:
Zolang het niet het kant en klare framboos glazuur was, niet nee.
Dat spul heb ik eens over een brownie gedaan, overigens voor een schoolopdracht waarbij ik gewoon de kleur op de foto kon gebruiken en hoopte dat het ook wel te eten zou zijn. Maar het was echt niet meer te eten, wat een smerig spul.
Roze voedingskleurstof, citroensap, poedersuikerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet moeilijk en past bij de rest van de smaak
![]()
Oh, dat is wel een stuk beter ja.quote:Op woensdag 21 november 2012 20:03 schreef Selestha het volgende:
[..]
Roze voedingskleurstof, citroensap, poedersuikerNiet moeilijk en past bij de rest van de smaak
quote:Op woensdag 21 november 2012 20:00 schreef Myraela het volgende:
Zolang het niet het kant en klare framboos glazuur was, niet nee.
Dat spul heb ik eens over een brownie gedaan, overigens voor een schoolopdracht waarbij ik gewoon de kleur op de foto kon gebruiken en hoopte dat het ook wel te eten zou zijn. Maar het was echt niet meer te eten, wat een smerig spul.
het ziet eruit alsof roze pino is klaargekomen over de uitwerpselen van tommy waar innie minnie net gekleurde poepjes op heeft gekeuteldSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Oké, welke paddenstoelen heb jij gegeten?quote:Op woensdag 21 november 2012 20:08 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
het ziet eruit alsof roze pino is klaargekomen over de uitwerpselen van tommy waar innie minnie net gekleurde poepjes op heeft gekeuteld
Ziet er lekker uitquote:Op zaterdag 17 november 2012 20:11 schreef Molleman het volgende:
[..]
Zeer makkelijk om te maken en smaakte goed.
Was het ook zeker. Heb het recept dan ook maar eens online gezet.quote:
Nou, de ragout is wel lekker, maar die verschrikkelijk smerige bladerdeegdingen absoluut nietquote:Op maandag 26 november 2012 20:58 schreef FigureBirdStars het volgende:
Pasteitje met ragout![]()
Echt een van mijn alltime favorieten om te eten.
wT een fantastische koekjesquote:Op maandag 26 november 2012 20:59 schreef Pocahontasjee het volgende:
Mijn choco koekjes van vandaag:
[ afbeelding ]
Alleen ragout is wel lekker maar er moet toch iets lekker knapperigs bij. En dan vind ik een bladerdeegpasteitje een hele goede optie. En natuurlijk maak ik ze veel liever zelf, is lekkerder. Als ik de tijd had had ik dat ook gedaanquote:Op maandag 26 november 2012 21:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, de ragout is wel lekker, maar die verschrikkelijk smerige bladerdeegdingen absoluut niet
Mooie koekjes, Pocahontasjee!
Zien er echt goed uit de koekjes! Zou het recept graag willen hebbenquote:Op maandag 26 november 2012 21:35 schreef Pocahontasjee het volgende:
Dank jullie wel robincook, Isabeau en mirjam:) Ze zijn super makkelijk om te maken!
Ik zal morgen wel het recept plaatsen als er mensen geļnteresseerd zijn?
quote:Op maandag 26 november 2012 21:35 schreef Pocahontasjee het volgende:
Ik zal morgen wel het recept plaatsen als er mensen geļnteresseerd zijn?
Mooie site! Haha, maar wel duidelijk dat je net bent begonnenquote:Op zondag 25 november 2012 21:38 schreef Molleman het volgende:
Gisteren een lekker klassiek en makkelijk voorgerecht bij het diner. Kippenragout op de luie manier
[ afbeelding ]
Achja, je moet ergens beginnen. Vond het al leuk om mijn gerechten te fotograferen, dan is de stap klein om de recepten ook te delen.quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:51 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Mooie site! Haha, maar wel duidelijk dat je net bent begonnen. In iedere categorie staat nog 't zelfde maar dat zal wel goed komen
.
Wauw! Recept? Ziet er fantastisch uit.quote:Op maandag 3 december 2012 20:22 schreef Bortecinem het volgende:
Een dirty chocoalde taart![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ziet er goed uit DE. Wat voor camera/lens heb je gebruikt?quote:Op zaterdag 1 december 2012 11:11 schreef DarkElf het volgende:
Van de week opgerolde moussaka met zelfgemaakte bechamelsaus gemaakt, en lekker dat dat was!
[ afbeelding ]
Mijn kleine compactje, canon ixus 95 is ofzo?quote:Op donderdag 6 december 2012 20:24 schreef Molleman het volgende:
[..]
Ziet er goed uit DE. Wat voor camera/lens heb je gebruikt?
Mooie scherpe foto voor zo'n compactje.quote:Op donderdag 6 december 2012 20:50 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Mijn kleine compactje, canon ixus 95 is ofzo?
op de macrostand gezetquote:Op donderdag 6 december 2012 20:53 schreef Molleman het volgende:
[..]
Mooie scherpe foto voor zo'n compactje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Baby darling doll face honey
quote:Op dinsdag 18 december 2012 00:41 schreef Crack_ het volgende:
[ afbeelding ]
Pasta met paddenstoelen-roomsaus. Als je van paddenstoelen houdt is het erg lekker.
ik zou het opetenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
welke camera?
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
Ontzettend mooie presentatie. Die moet ik even onthoudenquote:Op zaterdag 1 december 2012 11:11 schreef DarkElf het volgende:
Van de week opgerolde moussaka met zelfgemaakte bechamelsaus gemaakt, en lekker dat dat was!
[ afbeelding ]
Tnx! Als hapje is het zeker ook een idee jaquote:Op vrijdag 21 december 2012 16:36 schreef Tooto7moe het volgende:
[..]
Ontzettend mooie presentatie. Die moet ik even onthouden
lijkt me namelijk wel leuk als tapas gerecht.
Mooi!quote:Op zondag 23 december 2012 15:23 schreef DarkElf het volgende:
Vandaag met chocolade geknutseld
[ afbeelding ]
Ziet er lekker (maar érg tijdrovendquote:
Jupquote:Op zondag 23 december 2012 17:32 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Ziet er lekker (maar érg tijdrovend) uit, eigen filmpje dus neem ik aan?
pfoe, das een flinke tijdsinvesteringquote:Op zondag 23 december 2012 17:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
JupAl met al zit er 30 uur tussen het openknippen van de verpakking en het moment op het bord
Nop, met z'n vieren en overquote:Op zondag 23 december 2012 17:57 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
pfoe, das een flinke tijdsinvestering
Maar ziet er heerlijk uit![]()
Was een flinke steak, heb je 'm in je eentje opgegeten?
Extreem in welke zin?quote:Op zondag 23 december 2012 17:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nop, met z'n vieren en overSowieso is de smaak extreem, het is niet iets waar je de volle 1250 gram even van wegschuift
Oh dat zag ik niet aan het filmpje af, 1250 gramquote:Op zondag 23 december 2012 17:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nop, met z'n vieren en overSowieso is de smaak extreem, het is niet iets waar je de volle 1250 gram even van wegschuift
Meer dan waardquote:Op woensdag 26 december 2012 21:15 schreef Tooto7moe het volgende:
Aparte bereiding van je steak LeeHarveyOswald, vind je het ook echt de bereidingstijd waard? Of was het meer een eens en nooit weer recept? Apart dat de smaak dusdanig verandert.
Hier had ik gisteren de tijd&energie voor falafal met extra... alles homemade en vond vooral de mayo goed gelukt.
[ afbeelding ]
Op je website staan bij het recept een paar taalfoutjes.. Zo staat er meet in plaats van meat in recept in plaats van recipequote:Op vrijdag 28 december 2012 01:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Meer dan waardZo'n intense, aparte smaak
Oe!quote:Op zondag 23 december 2012 15:23 schreef DarkElf het volgende:
Vandaag met chocolade geknutseld
[ afbeelding ]
Merci!quote:
Yup! Vijf ingredienten, nog veganistisch ook en supermakkelijk te maken. Recept komt van de onvolprezen OhSheGlows: No-bake date squaresquote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:25 schreef Mirjam het volgende:
Die dadelkoeken zien er top uit, zou je daar het recept van willen posten?
hhmm wat lekker.ik heb alleen geen keuken machine. Zou een staafmixer voldoen?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:29 schreef minilot het volgende:
[..]
Yup! Vijf ingredienten, nog veganistisch ook en supermakkelijk te maken. Recept komt van de onvolprezen OhSheGlows: No-bake date squares
Enneh, mocht je niet zo'n behoefte hebben aan plantaardig dan kun je de kokosolie uitstekend vervangen door roomboter.
Ai, dat wordt lastig, aangezien je met alleen een staafmixer havermout en amandelen niet echt lekker fijngemalen krijgt zonder dat het prut wordt. Of heb je zo'n mini-keukenmachientje waar je je staafmixer in kunt klikken? Dat werkt namelijk wél prima.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:32 schreef Mirjam het volgende:
[..]
hhmm wat lekker.ik heb alleen geen keuken machine. Zou een staafmixer voldoen?
Wat moet ik me voorstellen bij een in melk gepocheerde meringue, een soort īle flottante? Het klinkt in elk geval lekker.quote:
Pitaya, granaatappelpitjes, avocado, macadamianoten en wat groen spul. Vooral pitaya is gaaf, het ziet eruit als de eighties: groen, roze, hanenkam!quote:Op maandag 7 januari 2013 16:26 schreef Tegan het volgende:
Welke vruchten zijn dat allemaal bij dat fruitontbijtje?
Nom.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:29 schreef minilot het volgende:
[..]
Yup! Vijf ingredienten, nog veganistisch ook en supermakkelijk te maken. Recept komt van de onvolprezen OhSheGlows: No-bake date squares
Enneh, mocht je niet zo'n behoefte hebben aan plantaardig dan kun je de kokosolie uitstekend vervangen door roomboter.
Is de Ibood van vandaag niet wat voor je?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:49 schreef Mirjam het volgende:
Nee,.maar zal eens kijken of ik ergens en goedkope keukenmachine o de kop kan tikken, er zijn meer gerechten die ik graag maak, maar nu niet kan maken.
Morgen op de markt kijken of ze ze weer hebben! Goeie tip die squaresquote:Op maandag 7 januari 2013 18:35 schreef minilot het volgende:
Mo, bah, gewone dadels!![]()
Kopen, die medjools! Je kunt ze hartstikke lang bewaren.
Nou, dat inderdaad! Sinds ik de medjooldadels heb ontdekt vraag ik me af hoe ik ooit die andere heb kunnen etenquote:Op maandag 7 januari 2013 18:35 schreef minilot het volgende:
Mo, bah, gewone dadels!![]()
Kopen, die medjools! Je kunt ze hartstikke lang bewaren.
Geklopt eiwit en suiker mengsel met een ijsscoop 2 minuten in de zachtjes kokende melk. Voelt daarna heel grappig aan.quote:Op maandag 7 januari 2013 18:32 schreef minilot het volgende:
[..]
Wat moet ik me voorstellen bij een in melk gepocheerde meringue, een soort īle flottante? Het klinkt in elk geval lekker.
quote:Op zondag 6 januari 2013 14:26 schreef rhubarb het volgende:
[ afbeelding ]
Raspberry and Hazelnut Tart with Milk-Poached Meringue and Frangelico Syrup
(uit het kookboek "The sweet life" van Masterchef winnares 2011 Kate Bracks)
Ja hoor, dat was lekker krokant geworden, een beetje zoals bij een kip maar dan dikker.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:33 schreef RobinOok het volgende:
Ik ga het weer vragen: eet je dat vel/vet op?
(ziet er verder lekker uit! Mooi bordje eten.)
de eerste keer dat ik die at had ik ze ook geprobeerd uit elkaar te halen, een grote plakzooiquote:Op zondag 13 januari 2013 15:49 schreef RobinOok het volgende:
Niet echt kookkunsten. Men koopt een pak verse rijstnoodles bij de toko. Warmt die eerst vast wat op in een bak warm water, dan uit de verpakking, in de stoompan. Minuut of 5-8 stomen. Op voorverwarmd bord, sausje erbij, lente-uitjes erover. Yum.![]()
[ link | afbeelding ]
Verse rijst noodles
Eerder probeerde ik ze in repen te snijden en te roerbakken, maar nee, dat ga ik niet meer doen. Gewoon zo eten. Echt lekker. Misschien dat ik er volgende keer achteraf nog wat gestoomde garnalen aan toevoeg (lees tussenprop), maar meer moet dat niet zijn.![]()
Of misschien toch ooit eens zelf maken, dan kun je ze daarna wel makkelijk vullen en oprollen.
Wat zit er in het sausje?quote:Op zondag 13 januari 2013 15:49 schreef RobinOok het volgende:
Niet echt kookkunsten. Men koopt een pak verse rijstnoodles bij de toko. Warmt die eerst vast wat op in een bak warm water, dan uit de verpakking, in de stoompan. Minuut of 5-8 stomen. Op voorverwarmd bord, sausje erbij, lente-uitjes erover. Yum.![]()
[ link | afbeelding ]
Verse rijst noodles
Eerder probeerde ik ze in repen te snijden en te roerbakken, maar nee, dat ga ik niet meer doen. Gewoon zo eten. Echt lekker. Misschien dat ik er volgende keer achteraf nog wat gestoomde garnalen aan toevoeg (lees tussenprop), maar meer moet dat niet zijn.![]()
Of misschien toch ooit eens zelf maken, dan kun je ze daarna wel makkelijk vullen en oprollen.
Van jouw foto's krijg ik altijd trek. Je maakt echt lekkere diverse dingen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:00 schreef DarkElf het volgende:
Zelf Foe Yong Hai gemaakt:
En lekker dat het was!![]()
[ afbeelding ]
Tnxquote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:12 schreef Noek het volgende:
[..]
Van jouw foto's krijg ik altijd trek. Je maakt echt lekkere diverse dingen.
dit recept moet ik ook eens uitproberen ik heb ooit is uit een pakje foe yong hai gemaakt dat van conimex geloof ik dat was niet lekker. Maar dit ziet er wel lekker uit.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:00 schreef DarkElf het volgende:
Zelf Foe Yong Hai gemaakt:
En lekker dat het was!![]()
[ afbeelding ]
mooie foto.quote:Op maandag 21 januari 2013 13:44 schreef n0a het volgende:
[ afbeelding ]
Chocolademousse
105 gram pure chocolade en 3 eieren. Erg lekker al ga ik het de volgende keer met een extra ei of eiwit proberen.
quote:Op maandag 21 januari 2013 20:08 schreef RobinOok het volgende:
Toevallig dit weekend de ingredienten gekocht, omdat ik tijdens het winkelen zin had in chocolademousse! Maar het is er niet van gekomen. Had ook geen recept voorhanden en was te lui om te googelen. ;-)
Fraai hoor! Nam bijna een lik van mijn scherm.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 00:11 schreef n0a het volgende:
[..], wel vaker gemaakt? En dan met of zonder slagroom?
Dank je DarkElf. Ben weer wat met mijn DSLR gaan uitproberen ipv de compact camera.
Oh wat heerlijkquote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:51 schreef minilot het volgende:
Voorlopig weer even de laatste, beloofd!![]()
Net opgegeten: pierogie met vulling van rode kool, appel, aardappel, ui en dille. Erg lekker!
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |