Meer dan waardquote:Op woensdag 26 december 2012 21:15 schreef Tooto7moe het volgende:
Aparte bereiding van je steak LeeHarveyOswald, vind je het ook echt de bereidingstijd waard? Of was het meer een eens en nooit weer recept? Apart dat de smaak dusdanig verandert.
Hier had ik gisteren de tijd&energie voor falafal met extra... alles homemade en vond vooral de mayo goed gelukt.
[ afbeelding ]
Op je website staan bij het recept een paar taalfoutjes.. Zo staat er meet in plaats van meat in recept in plaats van recipequote:Op vrijdag 28 december 2012 01:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Meer dan waardZo'n intense, aparte smaak
Oe!quote:Op zondag 23 december 2012 15:23 schreef DarkElf het volgende:
Vandaag met chocolade geknutseld
[ afbeelding ]
Merci!quote:
Yup! Vijf ingredienten, nog veganistisch ook en supermakkelijk te maken. Recept komt van de onvolprezen OhSheGlows: No-bake date squaresquote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:25 schreef Mirjam het volgende:
Die dadelkoeken zien er top uit, zou je daar het recept van willen posten?
hhmm wat lekker.ik heb alleen geen keuken machine. Zou een staafmixer voldoen?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:29 schreef minilot het volgende:
[..]
Yup! Vijf ingredienten, nog veganistisch ook en supermakkelijk te maken. Recept komt van de onvolprezen OhSheGlows: No-bake date squares
Enneh, mocht je niet zo'n behoefte hebben aan plantaardig dan kun je de kokosolie uitstekend vervangen door roomboter.
Ai, dat wordt lastig, aangezien je met alleen een staafmixer havermout en amandelen niet echt lekker fijngemalen krijgt zonder dat het prut wordt. Of heb je zo'n mini-keukenmachientje waar je je staafmixer in kunt klikken? Dat werkt namelijk wél prima.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:32 schreef Mirjam het volgende:
[..]
hhmm wat lekker.ik heb alleen geen keuken machine. Zou een staafmixer voldoen?
Wat moet ik me voorstellen bij een in melk gepocheerde meringue, een soort île flottante? Het klinkt in elk geval lekker.quote:
Pitaya, granaatappelpitjes, avocado, macadamianoten en wat groen spul. Vooral pitaya is gaaf, het ziet eruit als de eighties: groen, roze, hanenkam!quote:Op maandag 7 januari 2013 16:26 schreef Tegan het volgende:
Welke vruchten zijn dat allemaal bij dat fruitontbijtje?
Nom.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:29 schreef minilot het volgende:
[..]
Yup! Vijf ingredienten, nog veganistisch ook en supermakkelijk te maken. Recept komt van de onvolprezen OhSheGlows: No-bake date squares
Enneh, mocht je niet zo'n behoefte hebben aan plantaardig dan kun je de kokosolie uitstekend vervangen door roomboter.
Is de Ibood van vandaag niet wat voor je?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:49 schreef Mirjam het volgende:
Nee,.maar zal eens kijken of ik ergens en goedkope keukenmachine o de kop kan tikken, er zijn meer gerechten die ik graag maak, maar nu niet kan maken.
Morgen op de markt kijken of ze ze weer hebben! Goeie tip die squaresquote:Op maandag 7 januari 2013 18:35 schreef minilot het volgende:
Mo, bah, gewone dadels!![]()
Kopen, die medjools! Je kunt ze hartstikke lang bewaren.
Nou, dat inderdaad! Sinds ik de medjooldadels heb ontdekt vraag ik me af hoe ik ooit die andere heb kunnen etenquote:Op maandag 7 januari 2013 18:35 schreef minilot het volgende:
Mo, bah, gewone dadels!![]()
Kopen, die medjools! Je kunt ze hartstikke lang bewaren.
Geklopt eiwit en suiker mengsel met een ijsscoop 2 minuten in de zachtjes kokende melk. Voelt daarna heel grappig aan.quote:Op maandag 7 januari 2013 18:32 schreef minilot het volgende:
[..]
Wat moet ik me voorstellen bij een in melk gepocheerde meringue, een soort île flottante? Het klinkt in elk geval lekker.
quote:Op zondag 6 januari 2013 14:26 schreef rhubarb het volgende:
[ afbeelding ]
Raspberry and Hazelnut Tart with Milk-Poached Meringue and Frangelico Syrup
(uit het kookboek "The sweet life" van Masterchef winnares 2011 Kate Bracks)
Ja hoor, dat was lekker krokant geworden, een beetje zoals bij een kip maar dan dikker.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:33 schreef RobinOok het volgende:
Ik ga het weer vragen: eet je dat vel/vet op?
(ziet er verder lekker uit! Mooi bordje eten.)
de eerste keer dat ik die at had ik ze ook geprobeerd uit elkaar te halen, een grote plakzooiquote:Op zondag 13 januari 2013 15:49 schreef RobinOok het volgende:
Niet echt kookkunsten. Men koopt een pak verse rijstnoodles bij de toko. Warmt die eerst vast wat op in een bak warm water, dan uit de verpakking, in de stoompan. Minuut of 5-8 stomen. Op voorverwarmd bord, sausje erbij, lente-uitjes erover. Yum.![]()
[ link | afbeelding ]
Verse rijst noodles
Eerder probeerde ik ze in repen te snijden en te roerbakken, maar nee, dat ga ik niet meer doen. Gewoon zo eten. Echt lekker. Misschien dat ik er volgende keer achteraf nog wat gestoomde garnalen aan toevoeg (lees tussenprop), maar meer moet dat niet zijn.![]()
Of misschien toch ooit eens zelf maken, dan kun je ze daarna wel makkelijk vullen en oprollen.
Wat zit er in het sausje?quote:Op zondag 13 januari 2013 15:49 schreef RobinOok het volgende:
Niet echt kookkunsten. Men koopt een pak verse rijstnoodles bij de toko. Warmt die eerst vast wat op in een bak warm water, dan uit de verpakking, in de stoompan. Minuut of 5-8 stomen. Op voorverwarmd bord, sausje erbij, lente-uitjes erover. Yum.![]()
[ link | afbeelding ]
Verse rijst noodles
Eerder probeerde ik ze in repen te snijden en te roerbakken, maar nee, dat ga ik niet meer doen. Gewoon zo eten. Echt lekker. Misschien dat ik er volgende keer achteraf nog wat gestoomde garnalen aan toevoeg (lees tussenprop), maar meer moet dat niet zijn.![]()
Of misschien toch ooit eens zelf maken, dan kun je ze daarna wel makkelijk vullen en oprollen.
Van jouw foto's krijg ik altijd trek. Je maakt echt lekkere diverse dingen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:00 schreef DarkElf het volgende:
Zelf Foe Yong Hai gemaakt:
En lekker dat het was!![]()
[ afbeelding ]
Tnxquote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:12 schreef Noek het volgende:
[..]
Van jouw foto's krijg ik altijd trek. Je maakt echt lekkere diverse dingen.
dit recept moet ik ook eens uitproberen ik heb ooit is uit een pakje foe yong hai gemaakt dat van conimex geloof ik dat was niet lekker. Maar dit ziet er wel lekker uit.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:00 schreef DarkElf het volgende:
Zelf Foe Yong Hai gemaakt:
En lekker dat het was!![]()
[ afbeelding ]
mooie foto.quote:Op maandag 21 januari 2013 13:44 schreef n0a het volgende:
[ afbeelding ]
Chocolademousse
105 gram pure chocolade en 3 eieren. Erg lekker al ga ik het de volgende keer met een extra ei of eiwit proberen.
quote:Op maandag 21 januari 2013 20:08 schreef RobinOok het volgende:
Toevallig dit weekend de ingredienten gekocht, omdat ik tijdens het winkelen zin had in chocolademousse! Maar het is er niet van gekomen. Had ook geen recept voorhanden en was te lui om te googelen. ;-)
Fraai hoor! Nam bijna een lik van mijn scherm.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 00:11 schreef n0a het volgende:
[..], wel vaker gemaakt? En dan met of zonder slagroom?
Dank je DarkElf. Ben weer wat met mijn DSLR gaan uitproberen ipv de compact camera.
Oh wat heerlijkquote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:51 schreef minilot het volgende:
Voorlopig weer even de laatste, beloofd!![]()
Net opgegeten: pierogie met vulling van rode kool, appel, aardappel, ui en dille. Erg lekker!
[ afbeelding ]
Het recept komt uit het kookboek Vegan Eats World en is dus helemaal veganistisch, met een aantal substituten dus. Ik kan het recept voor je uploaden, maar ik denk eerlijk gezegd dat pierogi gemaakt met roomboter en zure room enzo nóg wel wat lekkerder zijnquote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:10 schreef Zo-is-dat het volgende:
oehh, recept van die pierogi? Dat ken ik nog niet. Ziet er geweldig uit!
Ah ja zag de link nietquote:
Als dat er bij past zekerquote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:21 schreef DarkElf het volgende:
dat kan je er toch makkelijk zelf in stoppen?
Oooeee, over dat soort hapjes geproken..quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:36 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Jiaozi
In het kader van Chinees Nieuwjaa: zelf jiaozi maken.
Foto boven met kant-en-klare jiaoi velletjes, hieronder met zelfgemaakte:
[ link | afbeelding ]
100% zelfgemaakte jiaozi
Zien er een stuk lomper uit, maar het werkt wel fijner/soepeler, met zelfgemaakte velletjes.
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:38 schreef minilot het volgende:
Grrrrr, ik wou dat het zomer was. Geen daglicht meer vanaf vijf uur 's middags sucks!
Ha, ik weet het!quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:54 schreef rhubarb het volgende:
Lijkt wel plastic, zo groen als die bieslook is. Ik heb mooiere foto's van je gezien minilot
quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:14 schreef minilot het volgende:
Kantoormoestuintjes ftw inderdaad!Ruimte genoeg, en ik woon maar op vijf minuten fietsen van mijn werk vandaan, dus geen verlep-risico tijdens het forenzen.
![]()
Ontopic: zojuist gemaakt en er direct vijf van opgegeten..
[ afbeelding ]
..chocoladeblokjes met zoute pinda's en gepofte quinoa![]()
(Helemaal plantaardig)
Losjes hierop gebaseerd:quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:51 schreef BananaPancake het volgende:
[..]dat ziet er mooi en lekker uit!
Heb je daar een recept van?
Klinkt erg lekker, zal het eens proberen!quote:Op zaterdag 2 februari 2013 18:03 schreef minilot het volgende:
[..]
Losjes hierop gebaseerd:
http://ohsheglows.com/2011/01/28/no-bake-peanut-butter-chocolate-crispies-with-pb-fudge/
..maar dan met gepofte quinoa in plaats van de rice krispies en in de onderlaag alleen 'raw' cacaopoeder en geen gewone chocolade, dus ze zijn wat kruimeliger.
O, en een veel dikkere bovenlaag, want pure chocolade + kokosolie =![]()
Ze zitten ook wel in het assortiment (prijskaartje ervan hing boven de vriezer), maar ze waren gewoon op. Helaas!quote:Op zondag 3 februari 2013 19:25 schreef RobinOok het volgende:
(WNH heeft ze tegenwoordig wel hoor, in die vrieskisten, lieve kleintjes)
Ik vond de broodjes in gebakken toestand echt prima smaken, al vind ik gestoomde broodjes doorgaans ook hartstikke lekker.quote:Ik vraag me alleen af of ze gebakken wel echt lekkerder zijn, of het recept zich daar wel voor leent. Of had je dat aangepast?
mits goed gemaakt kan ik me hier helemaal klem aan eten.quote:Op maandag 18 februari 2013 18:11 schreef minilot het volgende:
Hmmmm, buikspek![]()
Ik hou het nog 'n beetje vegan: hierbij een foto van zojuist opgegeten 'jin dui' (gefrituurde sesamballetjes van rijstbloem, met zoete rode bonenvulling)
[ afbeelding ]
Heel leuk om zelf te maken!
Snufjes zout: sowieso onmisbaar in zoete frutsels.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 10:41 schreef Novem het volgende:
Ziet er heerlijk uit N0a! Nog nooit buikspek gemaakt, maar eens een keer proberen.
Lekker raw brownies minilotTijdje terug ook gemaakt naar het recept van My New Roots dacht ik en vond echt dat het snufje zout het afmaakte. Wel gemaakt met Green & Blacks cacao, ipv rauw en met amandelen en walnoten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |