Vernoemd naar Dawkins neem ik aan, een man die geloofde, let wel geloofde in de evolutietheorie, let ook vooral op het woordje theorie. Een man die onder meer werd afgeschilderd als een dogmatisch extremist!quote:Op donderdag 8 november 2012 17:18 schreef Slurrrrp het volgende:
Wat zou het toch heerlijk zijn als er helemaal geen geloof meer was.
Ik droom ook van zo'n land. Een land zonder hypocriete religekkies en haatbaarden.
We noemen het Dawkinia.
Wellicht hadden ze de traditionele identiteit wat minder moeten tentoonstellen, dan was er nooit een Wilders geweest.quote:Op donderdag 8 november 2012 16:18 schreef Ushina het volgende:
[..]
Naar mate je bevolkingsgroepen meer in een hoek drijft en stigmatiseert, vallen ze meer terug op hun traditionele identiteit.
Dat ligt dus aan de moslim, niet aan Wilders. Ik ga ook niet veranderen omdat er een paar Nederlanders zijn die iemand met een donker huidskleurtje eng vinden. Verder hoor je mij niet tekeer gaan op moslims.quote:Moderne moslims gaan dan opeens weer hoofddoekjes dragen, en beesten met de hand slachten, en halal doen, en ramadannen, en naar de moskee, en rondjes om de Ka'aba lopen. Allemaal omdat u zo lelijk tegen ze doet. Zo'n groep trekt zich dan terug, grijpt weer naar de oude culturele waarden. En ze hebben nog gelijk ook; als ik u zo nu en dan tekeer hoor gaan, zou ik soms ook haast wensen dat ik moslim was.
Onzin artikel.quote:
Het gaat over Nederlandse moslims, domoor.quote:Op donderdag 8 november 2012 16:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hmm. Dus die honderden miljoenen moslims die wereldwijd al decennia conservatiever worden zijn de schuld van Wilders? Is de Moslimbroederschap de schuld van Wilders? Is de Iraanse revolutie de schuld van Wilders? Said Qutb's denkbeelden zijn de schuld van Wilders?
Je liegt.quote:Op donderdag 8 november 2012 17:17 schreef zwaardegekste het volgende:
[..]
Oogklepjes effe afzetten? Er is geen enkele moskee die "ongelovigen" niet als varkens bestempeld, om maar te zwijgen wat ze over Joden roepen...
Jij bent vast heel gelovigquote:Op donderdag 8 november 2012 17:44 schreef ems. het volgende:
Een gebrek aan intelligentie en opleiding zijn oorzaken van geloof.
Nee hoor, zelfs als niet heel intelligent persoon kan ik feit van fictie scheiden.quote:
Neuh, niet zozeer zijn schuld. Gevoelens van onvrede m.b.t. de komst van moslims waren er ook voor Geert Wilders. Maar het is wél een self-fulfilling prophecy geworden.quote:Op donderdag 8 november 2012 17:44 schreef ems. het volgende:
Maar nu is alles wat de moslims doen natuurlijk weer Wilders' schuld![]()
Ja, niet-gelovige mensen zijn gelukkig een stuk realistischer en minder bekrompen!quote:De man heeft hier niets mee te maken. Een gebrek aan intelligentie en opleiding zijn oorzaken van geloof.
Geloofde? Dogmatisch extremist, zozo...quote:Op donderdag 8 november 2012 17:39 schreef Jian het volgende:
[..]
Vernoemd naar Dawkins neem ik aan, een man die geloofde, let wel geloofde in de evolutietheorie, let ook vooral op het woordje theorie. Een man die onder meer werd afgeschilderd als een dogmatisch extremist!
Jouw feiten zijn de fictie van een ander .....quote:Op donderdag 8 november 2012 17:50 schreef ems. het volgende:
[..]
Nee hoor, zelfs als niet heel intelligent persoon kan ik feit van fictie scheiden.
Dat hij eraan heeft bijgedragen zal ongetwijfeld. Echter, de schaal waarop die nu geschetst wordt is compleet uit z'n verband getrokken. Ik geloof niet dat Wilders al te veel invloed heeft gehad op het terug-naar-de-moskee verhaal.quote:Op donderdag 8 november 2012 17:51 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Neuh, niet zozeer zijn schuld. Gevoelens van onvrede m.b.t. de komst van moslims waren er ook voor Geert Wilders. Maar het is wél een self-fulfilling prophecy geworden.
Dat ze realistischer zijn lijkt me voor de hand liggend. Minder bekrompen valt niets over te zeggen.quote:Ja, niet-gelovige mensen zijn gelukkig een stuk realistischer en minder bekrompen!
Interessant, vertel meer.quote:Op donderdag 8 november 2012 17:53 schreef Jian het volgende:
[..]
Jouw feiten zijn de fictie van een ander .....
Ik ga het maar niet proberen uit te leggen, misschien moet je gewoon nog een paar keer aandachtig lezen wat er staat en als dat niet helpt, soit ....quote:Op donderdag 8 november 2012 17:53 schreef Slurrrrp het volgende:
[..]
Geloofde? Dogmatisch extremist, zozo...
Hij staat vooraan in de strijd tegen religie, dus HELD.
Dat lukt je ook nietquote:Op donderdag 8 november 2012 17:56 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik ga het maar niet proberen uit te leggen..
Wat moet ik er meer over vertellen, het zegt wat het zegt. Wellicht dat het oefenen van iets minder arrogantie je het inzicht verschaft om het te begrijpen.quote:
Het blijft lastig meetbaar.quote:Op donderdag 8 november 2012 17:55 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat hij eraan heeft bijgedragen zal ongetwijfeld. Echter, de schaal waarop die nu geschetst wordt is compleet uit z'n verband getrokken. Ik geloof niet dat Wilders al te veel invloed heeft gehad op het terug-naar-de-moskee verhaal.
Tja, de vraag is of het godsbeeld wat jij van gelovigen voor ogen hebt ook niet tot een karikatuur verworden is. En daarmee nogal onrealistisch.quote:Dat ze realistischer zijn lijkt me voor de hand liggend. Minder bekrompen valt niets over te zeggen.
Ik had reeds de verwachting dat het niet zou binnenkomen, dus inderdaad de kans is vrij groot dat het me niet lukt.quote:
Wat heeft een oorlog om wat olie en een niet geaccepteerde bewind, uberhaupt met geloof te maken?quote:Op donderdag 8 november 2012 17:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zoals in Afganistan, Iran en Irak?
Iets geloven maakt het niet minder realistisch. Er is geen arrogantie nodig om dat te concluderen.quote:Op donderdag 8 november 2012 18:00 schreef Jian het volgende:
[..]
Wat moet ik er meer over vertellen, het zegt wat het zegt. Wellicht dat het oefenen van iets minder arrogantie je het inzicht verschaft om het te begrijpen.
Van welk gelijk ben ik overtuigd? Daarnaast insinueert fanatisme dat je kritiekloos achter iets staat, daar doe ik niet aan.quote:Die fanatische haatbaard is overigens net zo overtuigd van zijn gelijk als jij ..
Waar en wanneer is dat bewezen?quote:Op donderdag 8 november 2012 17:25 schreef Slurrrrp het volgende:
[..]
Say whut? Is wel meermaals bewezen dat dat complete onzin is.
de man heeft er wel degelijk iets mee te maken maar is niet de enige oorzaak.quote:Op donderdag 8 november 2012 17:44 schreef ems. het volgende:
[..]
Wellicht hadden ze de traditionele identiteit wat minder moeten tentoonstellen, dan was er nooit een Wilders geweest.
[..]
Dat ligt dus aan de moslim, niet aan Wilders. Ik ga ook niet veranderen omdat er een paar Nederlanders zijn die iemand met een donker huidskleurtje eng vinden. Verder hoor je mij niet tekeer gaan op moslims.
[..]
Onzin artikel.
Maar nu is alles wat de moslims doen natuurlijk weer Wilders' schuldDe man heeft hier niets mee te maken. Een gebrek aan intelligentie en opleiding zijn oorzaken van geloof.
Een godsbeeld is per definitie onrealistisch daar het uitsluitend op speculatie berust.quote:Op donderdag 8 november 2012 18:03 schreef Xa1pt het volgende:
Tja, de vraag is of het godsbeeld wat jij van gelovigen voor ogen hebt ook niet tot een karikatuur verworden is. En daarmee nogal onrealistisch.
Heb je wel vaker met bullshitquote:Op donderdag 8 november 2012 18:03 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik had reeds de verwachting dat het niet zou binnenkomen, dus inderdaad de kans is vrij groot dat het me niet lukt.
Hij heeft er helemaal niets mee te maken en is zeker niet de oorzaak van het toegenomen bezoek aan de moskee.quote:Op donderdag 8 november 2012 18:04 schreef Ushina het volgende:
[..]
de man heeft er wel degelijk iets mee te maken maar is niet de enige oorzaak.
En dat gelovige mensen een gebrek aan opleiding en intelligentie hebben is natuurlijk niet waar er zijn een hoop gelovige mensen met een goede opleiding.
Maar welke theorie hang jij aan dan? Of ben jij iemand tegengekomen die de ultieme waarheid omtrent "het ontstaan van" en het reilen en zeilen van het universum kent?quote:Op donderdag 8 november 2012 18:03 schreef ems. het volgende:
[..]
Iets geloven maakt het niet minder realistisch. Er is geen arrogantie nodig om dat te concluderen.
[..]
Van welk gelijk ben ik overtuigd? Daarnaast insinueert fanatisme dat je kritiekloos achter iets staat, daar doe ik niet aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |