abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118977870
Steeds meer moslims van de tweede generatie bezoeken minstens een keer per week de moskee. Het Sociaal en Cultureel Planbureau concludeert daaruit dat het geloof belangrijk blijft voor moslims.

Vandaag verschijnt een onderzoek van het SCP naar moslims in Nederland. Het is het vervolg op een studie uit 2004.

In dat jaar werd geconstateerd dat moslims minder religieus werden. Met name onder Marokkanen van de tweede generatie blijkt dat niet meer zo te zijn. Steeds meer mensen uit die groep bezoeken minstens een keer per week de moskee. Tussen 1998 en 2011 steeg het percentage bij Marokkaanse moslims van 9 naar 33 en bij Turkse moslims van 23 naar 35.

Er zijn meer verschillen tussen Marokkaanse een Turkse moslims. Marokkanen bidden vaker vijf keer per dag dan Turken. Vooral bij de tweede generatie zijn de verschillen groot. Van de Turks-Nederlandse jongeren tussen de 15 en 24 jaar bidt 10 procent vijf keer per dag. Bij de Marokkaans-Nederlandse jongeren is dat 61 procent.

Eigen etnische kring
Marokkanen doen vaker aan de ramadan en ze eten vaker iedere dag halal. Marokkaans-Nederlandse vrouwen dragen vaker een hoofddoek dan vrouwen van Turkse afkomst.

Het SCP komt verder tot de conclusie dat moslims die meer belang hechten aan hun geloof, zich sterker verbonden voelen met hun land van herkomst en minder met Nederland. Bovendien blijven zij vaker in hun eigen etnische kring en denken zij conservatiever over de positie van vrouwen en homoseksuelen. Het SCP heeft overigens niet onderzocht of dat ook geldt voor andere migrantengroepen uit de tweede generatie.

Nederland telt volgens een schatting van het CBS 825.000 moslims; de meesten zijn van Turkse en Marokkaanse afkomst. Kleinere groepen komen uit Afghanistan, Irak, Somalië en Iran. Uit Iran gevluchte moslims zijn het minst religieus.

Bron: NOS
pi_118978062
Dit onderzoek staat haaks op de opvatting van sommigen dat het enkele generaties duurt voordat moslims als ethno-culturele groep opgaan binnen een grotere gemeenschap. Integendeel, ze worden juist religieuzer en voelen zich minder verbonden met Nederland.
pi_118978063
Tja....Geert Wilders _O_
-XOXO-
  † In Memoriam † donderdag 8 november 2012 @ 14:15:25 #4
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_118978221
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 14:11 schreef datismijnmening het volgende:
Tja....Geert Wilders :r
Inderdaad, met zijn constante gezuig en getreiter richting moslims is het logisch dat ze juist meer naar elkaar en het geloof toetrekken. Waarmee Geertje precies bereikt wat hij wil, en dat is niet het beste voor dit land.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_118978260
Links haalt vaak aan dat het steeds beter gaat met migranten. Ze stromen vaker door naar het hogere onderwijs en ze verdienen steeds meer.

Natuurlijk, de tweede generatie komt meer in aanraking met de Nederlandse taal en cultuur dan de eerste generatie. Maar links vergeet dat het niveau van het hogere onderwijs flink onderuit is gegaan en dat het integratie is waar deze migranten zelf voordeel aan hebben. Meer verdienen is voor migranten natuurlijk prettig. Ideologisch hebben ze steeds minder op met de Nederlanders, ze gaan vaker naar de moskee. En uit eerder onderzoek bleek ook dat migranten meer omgaan met mensen uit hun eigen groep.
pi_118978299
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 14:15 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Inderdaad, met zijn constante gezuig en getreiter richting moslims is het logisch dat ze juist meer naar elkaar en het geloof toetrekken. Waarmee Geertje precies bereikt wat hij wil, en dat is niet het beste voor dit land.
Ja man! Dezelfde trend wereldwijd (die al decennia aan de gang is), ook in Islamitische landen, komt ook door Geert Wilders _O_
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  donderdag 8 november 2012 @ 14:18:15 #7
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_118978329
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 14:15 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Inderdaad. Aan de andere kant zijn er ook nog de linkse ideeën, die net zo racistisch van aard zijn. Namelijk door moslims niet als volwaardig te zien en ze overal voor te trekken en te vertroetelen. Beter behandel je ze gewoon net als ieder ander.
pi_118978331

Schuld van Wilders!
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_118979065
So what ... Wilders heeft ook genoeg aanhang dat bij elkaar komt op fora's e.d. om hun Grote Leider te aanbidden.
:: Even if you win the rat race, you are still a rat ::
  donderdag 8 november 2012 @ 14:39:19 #10
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_118979127
quote:
Uit Iran gevluchte moslims zijn het minst religieus.
Dat verbaast me niks aangezien een hoop Iraniërs atheïst zijn.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_118979219
Grappig dat Wilders er wederom onterecht wordt bijgehaald :D
Conscience do cost.
pi_118979485
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 14:42 schreef ems. het volgende:
Links en Wilders: hij is echt hun ultieme aftrekpaard :Y
  † In Memoriam † donderdag 8 november 2012 @ 14:57:56 #13
137949 Disana
pi_118979752
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 14:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Links en Wilders: hij is echt hun ultieme aftrekpaard :Y
En jij? Gisteren was hier al een heel topic over waarin je op de voorste rij zat. En nu loop je alweer voorop.

Ik zie niet wat een tweede topic hierover met herhalingen van zetten toe kan voegen.
  donderdag 8 november 2012 @ 14:58:04 #14
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_118979757
quote:
De islamisering van Europa gaat ondanks de bagatelliserende woorden van de gevestigde politiek in alarmerend tempo door. Inmiddels worden er iedere week gemiddeld 2 christelijke kerken veranderd in moskeeën. In de Europese hoofdstad Brussel is 57% van alle nieuwgeboren baby's moslim, waardoor zij uiterlijk in 2030 de meerderheid zullen vormen. In Gent leren scholieren op 2 basisscholen geen Vlaams meer, maar Turks. In Duitsland klaagt de politie letterlijk over de 'moordlust' onder de voornamelijk islamitische immigranten. Kortom: Europa valt steeds sneller ten prooi aan de islam. Als de meeste moslimlanden als maatstaf worden genomen betekent dat onvermijdelijk chaos, geweld, armoede, racisme, discriminatie, onderdrukking en pure barbarij.
'We zijn getuige van zowel de ontkerstening (de-christianisatie) als de islamisering van Europa,' aldus de Italiaanse journalist Giolio Meotti. Met de miljarden die worden verdiend met de verkoop van olie aan het Westen kopen rijke Arabieren christelijke kerken en gebouwen op en veranderen deze in islamitische centra. Volgens Meotti gaat dit proces steeds sneller en kan het niet langer door de zichzelf 'progressief' en 'liberaal' noemende Europese leiders worden genegeerd.

bron
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_118979801
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 14:57 schreef Disana het volgende:

[..]

En jij? Gisteren was hier al een heel topic over waarin je op de voorste rij zat. En nu loop je alweer voorop.

Ik zie niet wat een tweede topic hierover met herhalingen van zetten toe kan voegen.
He, ik heb het niet geopend hoor juffrouw Mier.
pi_118979806
Ach er is niks aan te doen.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_118979808
Goh, Xandernieuws.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_118980401
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 14:59 schreef KoosVogels het volgende:
Goh, Xandernieuws.
Ja nee inderdaad, dan mag het niet gezegd worden :s

Het zijn gewoon kuddedieren, heel simpel..

En diezelfde kuddedieren hebben ervoor gezorgd dat het gemiddelde IQ in ons landje enorm gekelderd is!
Misschien als ze hun best wat meer zouden doen, zou wellicht kunnen schelen..
pi_118980506
quote:
10s.gif Op donderdag 8 november 2012 14:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

He, ik heb het niet geopend hoor juffrouw Mier.
Dat zegt ze toch ook niet, held.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 8 november 2012 @ 15:19:46 #20
66825 Reya
Fier Wallon
pi_118980541
Terecht.
pi_118980701
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2012 15:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat zegt ze toch ook niet, held.
Nee ze zegt eigenlijk geen ene moer. As usual, boerke.
pi_118980738
Xandernieuws, die voorspelden ook dat Londen aangevallen zou worden tijdens de Olympische Spelen.
pi_118980739
Misschien stromen de kerken ook wel weer vol vanwege dezelfde redenen, je weet het niet he?
Zou daar ook een onderzoek op losgelaten worden?
Denk zomaar van niet.
pi_118980805
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 15:24 schreef Lavenderr het volgende:
Misschien stromen de kerken ook wel weer vol vanwege dezelfde redenen, je weet het niet he?
Zou daar ook een onderzoek op losgelaten worden?
Denk zomaar van niet.
Voor zover ik weet worden daar wel onderzoeken naar gedaan, ja. Dezelfde redenen zullen ze natuurlijk niet hebben.
Conscience do cost.
pi_118981099
quote:
Goh, Xandernieuws.
En ook nog Kopp als bron... bekend van o.a. nieuwsverzinsels dat Griekenland met EU-steungeld megamoskeeën voor illegalen bouwt enzo. :D
pi_118981127
Oh, tl;dr, schuld van Wilders!
pi_118981129
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 15:26 schreef ems. het volgende:

[..]

Voor zover ik weet worden daar wel onderzoeken naar gedaan, ja. Dezelfde redenen zullen ze natuurlijk niet hebben.
Nee, de redenen zullen niet helemaal hetzelfde zijn, maar misschien wel een hang naar oude waarden?
En ik vind het belachelijk dat Geert Wilders hier de schuld van krijgt, want schuld impliceert dat het dus slecht is als moslims meer naar de moskee gaan?
pi_118982732
Als het de schuld van Wilders is dat tweede-generatie moslims in deze tijd religieuzer worden, is het dan ook de schuld van de moslim-immigranten dat steeds meer Nederlanders xenofobischer gaan denken?

Het is diezelfde kromme denkwijze, alleen omgedraaid.
pi_118982854
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 14:42 schreef ems. het volgende:
Naar mate je bevolkingsgroepen meer in een hoek drijft en stigmatiseert, vallen ze meer terug op hun traditionele identiteit.

Moderne moslims gaan dan opeens weer hoofddoekjes dragen, en beesten met de hand slachten, en halal doen, en ramadannen, en naar de moskee, en rondjes om de Ka'aba lopen. Allemaal omdat u zo lelijk tegen ze doet. Zo'n groep trekt zich dan terug, grijpt weer naar de oude culturele waarden. En ze hebben nog gelijk ook; als ik u zo nu en dan tekeer hoor gaan, zou ik soms ook haast wensen dat ik moslim was.

http://www.volkskrant.nl/(...)-van-Nederland.dhtml
pi_118982969
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 15:34 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee, de redenen zullen niet helemaal hetzelfde zijn, maar misschien wel een hang naar oude waarden?
En ik vind het belachelijk dat Geert Wilders hier de schuld van krijgt, want schuld impliceert dat het dus slecht is als moslims meer naar de moskee gaan?
Ik in ieder geval wel omdat dat nadelig is voor de assimilatie / integratie en we geloof ik niet staan te juichen om islamisering.
pi_118983211
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 16:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik in ieder geval wel omdat dat nadelig is voor de assimilatie / integratie en we geloof ik niet staan te juichen om islamisering.
Ik zie niet in dat het slecht is als moslims meer naar de moskee gaan. Het is toch hun geloof?
Net zo min als ik het slecht zou vinden als er meer mensen naar de kerk zouden gaan. Is toch hun geloof?
pi_118983216
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 16:18 schreef Ushina het volgende:

Naar mate je bevolkingsgroepen meer in een hoek drijft en stigmatiseert, vallen ze meer terug op hun traditionele identiteit.
Het is de tegenstrijdigheid van de Westerse wereld met de Islam dat zorgt voor controversiële stellingen en hokjesdenken. Daar komt nog eens bij dat de Islam als godsdienst steeds dominanter wordt in Europa, en het aantal moslims per jaar met tienduizenden groeit. Waarom zouden praktiserende moslims assimileren als ze een steeds machtigere ethno-culturele groep worden in Europa? Er wordt ze geen strobreed in de weg gelegd en Europese politici capituleren bij het minste of geringste. Waarom je heil zoeken bij dhimmi's die een zwakke en decadente samenleving ondersteunen als je eigen cultuur een ontzettende groei doormaakt?

Dáár zit het probleem.
pi_118983286
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 16:27 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik zie niet in dat het slecht is als moslims meer naar de moskee gaan. Het is toch hun geloof?
Net zo min als ik het slecht zou vinden als er meer mensen naar de kerk zouden gaan. Is toch hun geloof?
Omdat dat betekent dat moslims minder geneigd zijn om hier goed te integreren. :) Bovendien sluit dat elkaar niet uit, natuurlijk.
pi_118983405
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 16:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Omdat dat betekent dat moslims minder geneigd zijn om hier goed te integreren. :) Bovendien sluit dat elkaar niet uit, natuurlijk.
Dat vind ik echt kul, tenzij er in de moskee imams zitten die de mensen opstoken en ik geloof dat dat op dit moment niet gebeurt. Dus laat mensen hun geloof belijden zoals ze willen. Op de geeigende plekken zoals kerk en moskee. Zie echt niet wat daar verkeerd aan is.
pi_118983650
Ik kan jullie vertellen dat de moskee allang niet meer een plek is waar alleen gebeden wordt. Het is meer een community center geworden waar je ook kunt biljarten, tafeltennissen en voetbalwedstrijden kijken.

Daarom stromen die moskeeën soms nog vol. Niet om te gaan bidden.
pi_118984124
quote:

[..]

Moderne moslims gaan dan opeens weer hoofddoekjes dragen, en beesten met de hand slachten, en halal doen, en ramadannen, en naar de moskee, en rondjes om de Ka'aba lopen. Allemaal omdat u zo lelijk tegen ze doet. Zo'n groep trekt zich dan terug, grijpt weer naar de oude culturele waarden. En ze hebben nog gelijk ook; als ik u zo nu en dan tekeer hoor gaan, zou ik soms ook haast wensen dat ik moslim was.

http://www.volkskrant.nl/(...)-van-Nederland.dhtml
Hmm. Dus die honderden miljoenen moslims die wereldwijd al decennia conservatiever worden zijn de schuld van Wilders? Is de Moslimbroederschap de schuld van Wilders? Is de Iraanse revolutie de schuld van Wilders? Said Qutb's denkbeelden zijn de schuld van Wilders?
pi_118984140
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 16:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat vind ik echt kul, tenzij er in de moskee imams zitten die de mensen opstoken en ik geloof dat dat op dit moment niet gebeurt. Dus laat mensen hun geloof belijden zoals ze willen. Op de geeigende plekken zoals kerk en moskee. Zie echt niet wat daar verkeerd aan is.
Dat dachten ze in Libanon ook. In 1911 was daar nog 79% van de bevolking Christen. Vandaag de dag bestaat de bevolking uit slechts 25% Christenen en heeft het land een Islamitische regering, waarin Hezbollah een machtige positie heeft ingenomen.
pi_118984286
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 16:27 schreef tuinworm het volgende:

[..]

Het is de tegenstrijdigheid van de Westerse wereld met de Islam dat zorgt voor controversiële stellingen en hokjesdenken. Daar komt nog eens bij dat de Islam als godsdienst steeds dominanter wordt in Europa, en het aantal moslims per jaar met tienduizenden groeit. Waarom zouden praktiserende moslims assimileren als ze een steeds machtigere ethno-culturele groep worden in Europa? Er wordt ze geen strobreed in de weg gelegd en Europese politici capituleren bij het minste of geringste. Waarom je heil zoeken bij dhimmi's die een zwakke en decadente samenleving ondersteunen als je eigen cultuur een ontzettende groei doormaakt?

Dáár zit het probleem.
Wel eens met deze post.
Maar vind nog steeds dat iedereen zijn of haar geloof mag belijden zoals men dat wil.
pi_118984389
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 15:33 schreef DarkSkywise het volgende:

[..]

En ook nog Kopp als bron... bekend van o.a. nieuwsverzinsels dat Griekenland met EU-steungeld megamoskeeën voor illegalen bouwt enzo. :D
http://www.gatestoneinstitute.org/2413/greece-mosque-athens
pi_118984455
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 16:57 schreef Lavenderr het volgende:

[..]
Maar vind nog steeds dat iedereen zijn of haar geloof mag belijden zoals men dat wil.
Ik niet. Als je volgens je geloof beter bent dan andere (ongelovige) mensen.
Van ze mag stelen, ze als minderwaardig zien etc. etc. etc.
pi_118984550
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 17:02 schreef Slurrrrp het volgende:

[..]

Ik niet. Als je volgens je geloof beter bent dan andere (ongelovige) mensen.
Van ze mag stelen, ze als minderwaardig zien etc. etc. etc.
Ik bedoel in de kerk en de moskee en synagoge.
pi_118984594
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 16:53 schreef tuinworm het volgende:

[..]

Dat dachten ze in Libanon ook. In 1911 was daar nog 79% van de bevolking Christen. Vandaag de dag bestaat de bevolking uit slechts 25% Christenen en heeft het land een Islamitische regering, waarin Hezbollah een machtige positie heeft ingenomen.
En heeft men een enorme burgeroorlog achter de rug die gestart is toen moslims de macht opeisten.
pi_118984682
Wat zou het toch heerlijk zijn als het een dag niet over moslims ging, maar over christenen, hindoestanen, boeddhisten of nog liever gewoon eens een keer niet over de uitwassen van een geloof.
pi_118984958
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 16:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Oogklepjes effe afzetten? Er is geen enkele moskee die "ongelovigen" niet als varkens bestempeld, om maar te zwijgen wat ze over Joden roepen...

Dus; DAT is er verkeerd, die mensen worden met haat volgegoten, en profiteren daarna onze maatschappij kapot!
Ze mogen van hun zgn. "geloof" niet eens integreren, dus laten we al die moskee-zaken gewoon terug in de zandbakken van deze wereld dumpen!
pi_118984998
Wat zou het toch heerlijk zijn als er helemaal geen geloof meer was.
Ik droom ook van zo'n land. Een land zonder hypocriete religekkies en haatbaarden.
We noemen het Dawkinia. *O*
pi_118985051
quote:
10s.gif Op donderdag 8 november 2012 16:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Hmm. Dus die honderden miljoenen moslims die wereldwijd al decennia conservatiever worden zijn de schuld van Wilders? Is de Moslimbroederschap de schuld van Wilders? Is de Iraanse revolutie de schuld van Wilders? Said Qutb's denkbeelden zijn de schuld van Wilders?
Nee, maar de negatieve houding van het westen naar islamitische landen is wel één van de oorzaken.
Natuurlijk is niet alles de schuld van Wilders, dat zou lekker makkelijk zijn. ik reageerde op de reactie dat Wilders ten onrechte in deze discussie wordt betrokken terwijl hij hier (in NL) wel een rol in speelt.
  donderdag 8 november 2012 @ 17:20:49 #47
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_118985054
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 17:18 schreef Slurrrrp het volgende:
Ik droom ook van zo'n land. Een land zonder hypocriete religekkies en haatbaarden.
Je denkt serieus dat, dat land een paradijs zou zijn?
Vergis je niet, geloof geeft over het algemeen alleen verlichting.
pi_118985216
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 17:20 schreef wickedmen het volgende:

[..]

Say whut? Is wel meermaals bewezen dat dat complete onzin is.
pi_118985292
quote:

[..]

Verlichting in wat? LED verlichting?
pi_118985322
quote:

[..]

Zoals in Afganistan, Iran en Irak?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 8 november 2012 @ 17:39:04 #51
241662 Jian
Well, well, well
pi_118985664
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 17:18 schreef Slurrrrp het volgende:
Vernoemd naar Dawkins neem ik aan, een man die geloofde, let wel geloofde in de evolutietheorie, let ook vooral op het woordje theorie. Een man die onder meer werd afgeschilderd als een dogmatisch extremist! :')
pi_118985792
quote:

[..]

Wellicht hadden ze de traditionele identiteit wat minder moeten tentoonstellen, dan was er nooit een Wilders geweest.

quote:
Dat ligt dus aan de moslim, niet aan Wilders. Ik ga ook niet veranderen omdat er een paar Nederlanders zijn die iemand met een donker huidskleurtje eng vinden. Verder hoor je mij niet tekeer gaan op moslims.
quote:
Onzin artikel.

Maar nu is alles wat de moslims doen natuurlijk weer Wilders' schuld :') De man heeft hier niets mee te maken. Een gebrek aan intelligentie en opleiding zijn oorzaken van geloof.
Conscience do cost.
pi_118985801
quote:
10s.gif Op donderdag 8 november 2012 16:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Het gaat over Nederlandse moslims, domoor.
pi_118985875
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 17:17 schreef zwaardegekste het volgende:

[..]

Oogklepjes effe afzetten? Er is geen enkele moskee die "ongelovigen" niet als varkens bestempeld, om maar te zwijgen wat ze over Joden roepen...
Je liegt. :)
pi_118985877
Waar maken jullie je zó druk om mensen. De tweedegeneratie is nu wat ouder en daarom gaan ze terug naar hun geloof. Als je het vergelijkt met 10 jaar geleden, dan is het niet meer dan logisch dat het percentage van mensen dat naar de moskee gaat stijgt. De meeste mensen worden als ze ouder zijn zich bewuster van hun omgeving, dat is ook zo met de tweedegeneratie Marokkanen/Turken. Deze generatie is over het algemeen genomen 20 a 30 jaar op het moment. Die gaan als gevolg daarvan terug naar hun oude waarden en worden dan een goede moslim, in plaats van er met de pet naar te gooien. Met de leeftijd groeit het besef. Logisch toch!
  donderdag 8 november 2012 @ 17:48:46 #56
241662 Jian
Well, well, well
pi_118985920
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 17:44 schreef ems. het volgende:

Een gebrek aan intelligentie en opleiding zijn oorzaken van geloof.
Jij bent vast heel gelovig :')
pi_118985977
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 17:48 schreef Jian het volgende:

[..]

Jij bent vast heel gelovig :')
Nee hoor, zelfs als niet heel intelligent persoon kan ik feit van fictie scheiden.
Conscience do cost.
pi_118985989
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 17:44 schreef ems. het volgende:
Maar nu is alles wat de moslims doen natuurlijk weer Wilders' schuld :')
Neuh, niet zozeer zijn schuld. Gevoelens van onvrede m.b.t. de komst van moslims waren er ook voor Geert Wilders. Maar het is wél een self-fulfilling prophecy geworden. :)

quote:
De man heeft hier niets mee te maken. Een gebrek aan intelligentie en opleiding zijn oorzaken van geloof.
Ja, niet-gelovige mensen zijn gelukkig een stuk realistischer en minder bekrompen!
pi_118986069
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 17:39 schreef Jian het volgende:

[..]

Vernoemd naar Dawkins neem ik aan, een man die geloofde, let wel geloofde in de evolutietheorie, let ook vooral op het woordje theorie. Een man die onder meer werd afgeschilderd als een dogmatisch extremist! :')
Geloofde? Dogmatisch extremist, zozo...

Hij staat vooraan in de strijd tegen religie, dus HELD.
  donderdag 8 november 2012 @ 17:53:58 #60
241662 Jian
Well, well, well
pi_118986085
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 17:50 schreef ems. het volgende:

[..]

Nee hoor, zelfs als niet heel intelligent persoon kan ik feit van fictie scheiden.
Jouw feiten zijn de fictie van een ander .....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')