abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118981127
Oh, tl;dr, schuld van Wilders!
pi_118981129
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 15:26 schreef ems. het volgende:

[..]

Voor zover ik weet worden daar wel onderzoeken naar gedaan, ja. Dezelfde redenen zullen ze natuurlijk niet hebben.
Nee, de redenen zullen niet helemaal hetzelfde zijn, maar misschien wel een hang naar oude waarden?
En ik vind het belachelijk dat Geert Wilders hier de schuld van krijgt, want schuld impliceert dat het dus slecht is als moslims meer naar de moskee gaan?
pi_118982732
Als het de schuld van Wilders is dat tweede-generatie moslims in deze tijd religieuzer worden, is het dan ook de schuld van de moslim-immigranten dat steeds meer Nederlanders xenofobischer gaan denken?

Het is diezelfde kromme denkwijze, alleen omgedraaid.
pi_118982854
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 14:42 schreef ems. het volgende:
Grappig dat Wilders er wederom onterecht wordt bijgehaald :D
Naar mate je bevolkingsgroepen meer in een hoek drijft en stigmatiseert, vallen ze meer terug op hun traditionele identiteit.

Moderne moslims gaan dan opeens weer hoofddoekjes dragen, en beesten met de hand slachten, en halal doen, en ramadannen, en naar de moskee, en rondjes om de Ka'aba lopen. Allemaal omdat u zo lelijk tegen ze doet. Zo'n groep trekt zich dan terug, grijpt weer naar de oude culturele waarden. En ze hebben nog gelijk ook; als ik u zo nu en dan tekeer hoor gaan, zou ik soms ook haast wensen dat ik moslim was.

http://www.volkskrant.nl/(...)-van-Nederland.dhtml
pi_118982969
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 15:34 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee, de redenen zullen niet helemaal hetzelfde zijn, maar misschien wel een hang naar oude waarden?
En ik vind het belachelijk dat Geert Wilders hier de schuld van krijgt, want schuld impliceert dat het dus slecht is als moslims meer naar de moskee gaan?
Ik in ieder geval wel omdat dat nadelig is voor de assimilatie / integratie en we geloof ik niet staan te juichen om islamisering.
pi_118983211
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 16:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik in ieder geval wel omdat dat nadelig is voor de assimilatie / integratie en we geloof ik niet staan te juichen om islamisering.
Ik zie niet in dat het slecht is als moslims meer naar de moskee gaan. Het is toch hun geloof?
Net zo min als ik het slecht zou vinden als er meer mensen naar de kerk zouden gaan. Is toch hun geloof?
pi_118983216
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 16:18 schreef Ushina het volgende:

Naar mate je bevolkingsgroepen meer in een hoek drijft en stigmatiseert, vallen ze meer terug op hun traditionele identiteit.
Het is de tegenstrijdigheid van de Westerse wereld met de Islam dat zorgt voor controversiële stellingen en hokjesdenken. Daar komt nog eens bij dat de Islam als godsdienst steeds dominanter wordt in Europa, en het aantal moslims per jaar met tienduizenden groeit. Waarom zouden praktiserende moslims assimileren als ze een steeds machtigere ethno-culturele groep worden in Europa? Er wordt ze geen strobreed in de weg gelegd en Europese politici capituleren bij het minste of geringste. Waarom je heil zoeken bij dhimmi's die een zwakke en decadente samenleving ondersteunen als je eigen cultuur een ontzettende groei doormaakt?

Dáár zit het probleem.
pi_118983286
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 16:27 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik zie niet in dat het slecht is als moslims meer naar de moskee gaan. Het is toch hun geloof?
Net zo min als ik het slecht zou vinden als er meer mensen naar de kerk zouden gaan. Is toch hun geloof?
Omdat dat betekent dat moslims minder geneigd zijn om hier goed te integreren. :) Bovendien sluit dat elkaar niet uit, natuurlijk.
pi_118983405
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 16:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Omdat dat betekent dat moslims minder geneigd zijn om hier goed te integreren. :) Bovendien sluit dat elkaar niet uit, natuurlijk.
Dat vind ik echt kul, tenzij er in de moskee imams zitten die de mensen opstoken en ik geloof dat dat op dit moment niet gebeurt. Dus laat mensen hun geloof belijden zoals ze willen. Op de geeigende plekken zoals kerk en moskee. Zie echt niet wat daar verkeerd aan is.
pi_118983650
Ik kan jullie vertellen dat de moskee allang niet meer een plek is waar alleen gebeden wordt. Het is meer een community center geworden waar je ook kunt biljarten, tafeltennissen en voetbalwedstrijden kijken.

Daarom stromen die moskeeën soms nog vol. Niet om te gaan bidden.
pi_118984124
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 16:18 schreef Ushina het volgende:

[..]

Moderne moslims gaan dan opeens weer hoofddoekjes dragen, en beesten met de hand slachten, en halal doen, en ramadannen, en naar de moskee, en rondjes om de Ka'aba lopen. Allemaal omdat u zo lelijk tegen ze doet. Zo'n groep trekt zich dan terug, grijpt weer naar de oude culturele waarden. En ze hebben nog gelijk ook; als ik u zo nu en dan tekeer hoor gaan, zou ik soms ook haast wensen dat ik moslim was.

http://www.volkskrant.nl/(...)-van-Nederland.dhtml
Hmm. Dus die honderden miljoenen moslims die wereldwijd al decennia conservatiever worden zijn de schuld van Wilders? Is de Moslimbroederschap de schuld van Wilders? Is de Iraanse revolutie de schuld van Wilders? Said Qutb's denkbeelden zijn de schuld van Wilders?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_118984140
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 16:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat vind ik echt kul, tenzij er in de moskee imams zitten die de mensen opstoken en ik geloof dat dat op dit moment niet gebeurt. Dus laat mensen hun geloof belijden zoals ze willen. Op de geeigende plekken zoals kerk en moskee. Zie echt niet wat daar verkeerd aan is.
Dat dachten ze in Libanon ook. In 1911 was daar nog 79% van de bevolking Christen. Vandaag de dag bestaat de bevolking uit slechts 25% Christenen en heeft het land een Islamitische regering, waarin Hezbollah een machtige positie heeft ingenomen.
pi_118984286
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 16:27 schreef tuinworm het volgende:

[..]

Het is de tegenstrijdigheid van de Westerse wereld met de Islam dat zorgt voor controversiële stellingen en hokjesdenken. Daar komt nog eens bij dat de Islam als godsdienst steeds dominanter wordt in Europa, en het aantal moslims per jaar met tienduizenden groeit. Waarom zouden praktiserende moslims assimileren als ze een steeds machtigere ethno-culturele groep worden in Europa? Er wordt ze geen strobreed in de weg gelegd en Europese politici capituleren bij het minste of geringste. Waarom je heil zoeken bij dhimmi's die een zwakke en decadente samenleving ondersteunen als je eigen cultuur een ontzettende groei doormaakt?

Dáár zit het probleem.
Wel eens met deze post.
Maar vind nog steeds dat iedereen zijn of haar geloof mag belijden zoals men dat wil.
pi_118984389
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 15:33 schreef DarkSkywise het volgende:

[..]

En ook nog Kopp als bron... bekend van o.a. nieuwsverzinsels dat Griekenland met EU-steungeld megamoskeeën voor illegalen bouwt enzo. :D
http://www.gatestoneinstitute.org/2413/greece-mosque-athens
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_118984455
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 16:57 schreef Lavenderr het volgende:

[..]
Maar vind nog steeds dat iedereen zijn of haar geloof mag belijden zoals men dat wil.
Ik niet. Als je volgens je geloof beter bent dan andere (ongelovige) mensen.
Van ze mag stelen, ze als minderwaardig zien etc. etc. etc.
pi_118984550
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 17:02 schreef Slurrrrp het volgende:

[..]

Ik niet. Als je volgens je geloof beter bent dan andere (ongelovige) mensen.
Van ze mag stelen, ze als minderwaardig zien etc. etc. etc.
Ik bedoel in de kerk en de moskee en synagoge.
pi_118984594
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 16:53 schreef tuinworm het volgende:

[..]

Dat dachten ze in Libanon ook. In 1911 was daar nog 79% van de bevolking Christen. Vandaag de dag bestaat de bevolking uit slechts 25% Christenen en heeft het land een Islamitische regering, waarin Hezbollah een machtige positie heeft ingenomen.
En heeft men een enorme burgeroorlog achter de rug die gestart is toen moslims de macht opeisten.
pi_118984682
Wat zou het toch heerlijk zijn als het een dag niet over moslims ging, maar over christenen, hindoestanen, boeddhisten of nog liever gewoon eens een keer niet over de uitwassen van een geloof.
pi_118984958
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 16:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Oogklepjes effe afzetten? Er is geen enkele moskee die "ongelovigen" niet als varkens bestempeld, om maar te zwijgen wat ze over Joden roepen...

Dus; DAT is er verkeerd, die mensen worden met haat volgegoten, en profiteren daarna onze maatschappij kapot!
Ze mogen van hun zgn. "geloof" niet eens integreren, dus laten we al die moskee-zaken gewoon terug in de zandbakken van deze wereld dumpen!
pi_118984998
Wat zou het toch heerlijk zijn als er helemaal geen geloof meer was.
Ik droom ook van zo'n land. Een land zonder hypocriete religekkies en haatbaarden.
We noemen het Dawkinia. *O*
pi_118985051
quote:
10s.gif Op donderdag 8 november 2012 16:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Hmm. Dus die honderden miljoenen moslims die wereldwijd al decennia conservatiever worden zijn de schuld van Wilders? Is de Moslimbroederschap de schuld van Wilders? Is de Iraanse revolutie de schuld van Wilders? Said Qutb's denkbeelden zijn de schuld van Wilders?
Nee, maar de negatieve houding van het westen naar islamitische landen is wel één van de oorzaken.
Natuurlijk is niet alles de schuld van Wilders, dat zou lekker makkelijk zijn. ik reageerde op de reactie dat Wilders ten onrechte in deze discussie wordt betrokken terwijl hij hier (in NL) wel een rol in speelt.
  donderdag 8 november 2012 @ 17:20:49 #47
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_118985054
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 17:18 schreef Slurrrrp het volgende:
Wat zou het toch heerlijk zijn als er helemaal geen geloof meer was.
Ik droom ook van zo'n land. Een land zonder hypocriete religekkies en haatbaarden.
We noemen het Dawkinia. *O*
Je denkt serieus dat, dat land een paradijs zou zijn?
Vergis je niet, geloof geeft over het algemeen alleen verlichting.
pi_118985216
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 17:20 schreef wickedmen het volgende:

[..]

Say whut? Is wel meermaals bewezen dat dat complete onzin is.
pi_118985292
quote:

[..]

Verlichting in wat? LED verlichting?
pi_118985322
quote:

[..]

Zoals in Afganistan, Iran en Irak?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')