abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118967656
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:
Zomerzon - 01-12
Projskippy: 4-12
Wumb 29-10

Users:
Aemelia (01-2012)
Babbel1 (02-2012)
Chanty (09-2011)
Cwen (10-2012)
Dushi2012(08-2012)
Elmo76 (12-2011)
Estelle_ (07-2012)
Frummeltje86 (12-2010)
Happyme28
Kekaa (11-2010)
Lindala (10-2011)
Marijevdh
Martine1984
Poppejans
Projskippy (06-2012)
Sethiwe (08-2011)
Winka (01-2011)
Zomerzon01 (08-2012)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

Afkortingen:
NOD = Niet Ongesteldheidsdag (de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar het niet wilt)
DPO = Days Past Ovulation (het aantal dagen dat verstreken is sinds je ovulatie)
LF = Luteale fase (het aantal dagen tussen je eisprong en je menstruatie, tussen 9-14 dagen is normaal)
PUPO = pregnant until proven otherwise
KvK = klussen voor kindje (functioneel klussen dus, of te wel neuken in je vruchtbare periode)
FFF = Fuck for Fun (gewoon lekker neuken omdat je daar gewoon zin in hebt)
FF = Fertility Friend (site waar je je cyclus kunt bijhouden mbv temperaturen)

[ Bericht 0% gewijzigd door Limone op 09-11-2012 19:52:57 ]
pi_118967720
De laatste vijf posts uit het vorige topc:

quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 08:05 schreef Cwen het volgende:
Limone, niks ontaards aan hoor :).

Hilliebillie, ook voor jou nog even spannend dus!

Raz, gefeliciteerd met je menstruatie ;).

Hier voelt mijn hele lijf alsof het al volop ongesteld is, maar nog altijd geen bloed en alleen een beetje bruin/rood verlies bij het afvegen. Ik ben benieuwd of het vandaag dan doorzet... Hoezo controle? ;)
quote:
10s.gif Op donderdag 8 november 2012 08:28 schreef Limone het volgende:

[..]

Seks, neuken, wippen, vrijen. Ik gebruik het woord 'klussen' nooit. Ik zeg meestal seks of neuken, jij?

:) Cwen, controle in dit geval is niet zo gek, toch? Al is het maar vanwege de (on) praktische kant van ongesteldheid.
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2012 08:37 schreef Aventura het volgende:

[..]

ja maar das anders he...die geeft hormonen af waardoor je sws geen eisprong hebt. Maar genoeg over voorbeheodmiddelen hier inderdaad :)
quote:
14s.gif Op donderdag 8 november 2012 08:44 schreef Silmarwen het volgende:
Seks!
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 08:44 schreef Limone het volgende:
ah vandaar Aventura! Pak van mijn hart ;)
Moet er nog iets aangepast worden?
pi_118967810
Ik wil bog steeds graag in de OP :). NOD weet ik alleen nog ff niet zeker...

Hier trouwens ook seks of vrijen, maar mijn schoonmoeder heb ik het woord klussen geleerd - die kan nogal een flapuit zijn, soms en ik hoor in een restaurant dan liever klussen :)
Home is where the O+ is...
pi_118967965
Wil je er ook een datum achter, Cwen?

Heb je het met je schoonmoeder over seks? Of meer over het maken van kinderen? Voor mij is dat net iets te prive om mijn schoonouders over te praten. ;)
pi_118968078
Het slakkengehalte is weer hoog en mijn buik is gevoelig het lijkt erop dat er een eisprong aan komt. Nu maar zien of de ovulatie test dit ook weer geeft. Ik ga deze in mn lunch pauze doen ben bang mn piek te missen.
  donderdag 8 november 2012 @ 09:14:13 #6
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_118968251
Oeh, oeh, mijn NOD moet even gewijzigd worden naar 4 december. Dat was een foutje in de OP van deel 237 (had daar 30-10 ipv 30-11 moeten zijn). Achter mijn username mag trouwens nog even 06-2012.

Danku!

Oef, ik las deel 237 terug en ik zag dat jullie een beetje op me hadden zitten wachten. *schuldig voelt
Nog al een aantal rotdagen achter de rug, dus ik ben even onder een steen gekropen geweest. Ook nog eens ongesteld geworden trouwens, dus hier definitief geen twee streepjes.
  donderdag 8 november 2012 @ 09:53:58 #7
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_118969105
Out of context komt mijn seks wel een beetje vreemd over. :D

Ik ga iig vandaag of morgen ongesteld worden, daarna eens starten met een nieuwe lijst.
Twijfel of ik zal temperaturen enzo.

Klussen ga ik overigens de komende weekenden doen. Seks waarschijnlijk ook.

Ik heb klussen altijd al zo debiel gevonden. De Niet Ongi Dag krijg ik ook kotsneigingen van hoor. :+
pi_118969522
quote:
10s.gif Op donderdag 8 november 2012 08:28 schreef Limone het volgende:
Seks, neuken, wippen, vrijen. Ik gebruik het woord 'klussen' nooit. Ik zeg meestal seks of neuken, jij?
Ook meestal een van die woorden, maar ik vond het zo opgeschreven een beetje raar/plat staan in dit topic :P ;) .

Ik heb trouwens een (nogal pijnlijke :X ) eisprong gehad, dus als mijn LF netjes 14 dagen duurt, heb ik een soort van idee van waneer ik mijn nod kan verwachten. Zou fijn zijn als het klopt ;) .
pi_118969535
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 09:53 schreef Silmarwen het volgende:

Ik ga iig vandaag of morgen ongesteld worden, daarna eens starten met een nieuwe lijst.
Twijfel of ik zal temperaturen enzo.

Klussen ga ik overigens de komende weekenden doen. Seks waarschijnlijk ook.

Ik heb klussen altijd al zo debiel gevonden. De Niet Ongi Dag krijg ik ook kotsneigingen van hoor. :+
Sowieso. Ongi. :') :{w .
pi_118969586
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 09:14 schreef ProjSkippy het volgende:
Oef, ik las deel 237 terug en ik zag dat jullie een beetje op me hadden zitten wachten. *schuldig voelt
Nog al een aantal rotdagen achter de rug, dus ik ben even onder een steen gekropen geweest. Ook nog eens ongesteld geworden trouwens, dus hier definitief geen twee streepjes.
:* :* :*
  donderdag 8 november 2012 @ 10:16:54 #11
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_118969737
Ongi is ook het laatste woord dat je hier wilt lezen!

Silmarwen, begrijp ik nu goed dat je ook niet meer ongi wilt worden? ;)
Zoja, leuk!
I'm so glamourous I piss glitter!
  donderdag 8 november 2012 @ 10:22:55 #12
54772 Silmarwen
pi_118969896
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 10:16 schreef RockabeIIa het volgende:
Ongi is ook het laatste woord dat je hier wilt lezen!

Silmarwen, begrijp ik nu goed dat je ook niet meer ongi wilt worden? ;)
Zoja, leuk!
Is wel de bedoeling. ;)
  donderdag 8 november 2012 @ 11:00:01 #13
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_118970971
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 10:11 schreef zandsculptuur het volgende:

[..]

:* :* :*
Maar, inmiddels leef ik weer helemaal hoor :D.

En ongi. Dat woord. Yugh. Gewoon. Feestweek met rode vlag *O* . Alhoewel het voor niemand hier natuurlijk een feestweek is als de hele zooi weer eens losbarst. Maar zo werd het vroegah bij ons op de middelbare school altijd genoemd.... :X
pi_118971308
Ik vind ongesteld zijn nooit zo heel erg, het is hét teken dat je vrouw bent, dat vind ik eigenlijk wel mooi ;) .
Zwanger zijn natuurlijk ook, dus dat zou nog mooier zijn :7 .
  donderdag 8 november 2012 @ 11:17:40 #15
54772 Silmarwen
pi_118971583
Ongesteld zijn doet hier piiiiiiiijjjjjjjjjjjnnnnnnnnnnnnn. Vooral mijn onderrug. :(
pi_118972794
Skippy, :*

Martine, je LH piek duurt 36-50 uur dus je kunt ook rustig vanavond testen - je mist 'm niet zomaar, tenzij je uiteraard een uitzondering op de regel bent.

Silmarwen, balen van je rugpijn :{

Ongi is echt een rotwoord, al vind ik ongesteld zijn zelf net als Zand helemaal niet zo erg. Ik heb er vrij weinig last van en voel me dan juist vaak een stuk beter dan de dagen ervoor.

Oh, en voor iedereen denkt dat ik mijn seksleven met mijn schoonmoeder bespreek: no way! ;)
Zij wil alleen héél graag kleinkinderen, dus momenteel (sinds manlief zo STOM was om te laten vallen dat ik m'n spiraal heb laten verwijderen) informeert ze er graag naar, hoe het gaat, hoe ik me voel en hoe spannend ik het vind... Nou ja, het is lief bedoeld. :P

En voor de OP: we zijn bezig sinds 10-12 en ik weet nog steeds niet wanneer mijn NOD is. Geen rood bloed is nog geen nieuwe cyclus, toch?
pi_118973584
Net weer een negatieve ovulatie test.... Er was dit keer helemaal geen test streep. ( wel de controle) dit terwijl mn eisprong toch wel in aantocht zou moeten zijn. Morgen hopelijk meer succes
pi_118973860
Cwen mijn schoonmoeder vroeg laatst aan mn man ' is martine nou al eens zwanger?' wij zijn er open over dat we bezig zijn voor een 2de, maar dit soort vragen zit nou ook weer niet wachten....
pi_118974255
Jeunig Martine, da's wel heel bot! Zo erg is ze gelukkig niet, maar wat kunnen mensen zich er druk om maken hè?
  donderdag 8 november 2012 @ 12:53:56 #20
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_118975016
Haha, hier weet ook een deel van de familie dat we bezig zijn met onze eerste. Eens in de zoveel tijd krijg ik van mijn zusje een bericht "of het nou eigenlijk al eens gelukt is". Ze bedoelt het goed, maar af en toe voelt het toch een beetje lullig. Ik denk dat zij nog steeds het gevoel heeft dat het voor íédereen bijna direct raak is.

Oooh, en over ongesteld zijn.. Ik vind het echt vreselijk. Het doet bij mij altijd behoorlijk veel pijn (vroegah lag ik er echt plat door) en ik vind het zo...vies :@ .
pi_118975949
Dat is dan weer een voordeel van een mk, niemand durft er daarna nog naar te vragen :')
pi_118975989
Mijn ouders en schoonouders weten het wel, maar houden verder hun mond. Ik zou vragen ernaar ook erg vervelend vinden, en opmerkingen zoals die van de zus van Martine al helemaal :{ .

Wel kreeg ik laatst een stapel oude 'Ouders van Nu'-tijdschriften van m'n schoonmoeder, weggemoffeld in een tasje van de drogist omdat de broer van m'n man er nog niets van weet. Dat vond ik wel weer lief van haar.

Een cyclus-n00b-vraagje: Ik ben dus vandaag ongesteld geworden. Mijn cyclus begint dus nu. Laatste dag van laatste pil-menstruatie was 3 oktober. Kan ik dit dan beschouwen als een 'cyclus' van 35 dagen, of telt deze hele afgelopen periode eigenlijk niet echt als cyclus omdat het nog zo vlak na de pil viel?

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2012 13:24:04 ]
  donderdag 8 november 2012 @ 13:28:24 #23
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_118976245
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:21 schreef Razztwizzle het volgende:

Een cyclus-n00b-vraagje: Ik ben dus vandaag ongesteld geworden. Mijn cyclus begint dus nu. Laatste dag van laatste pil-menstruatie was 3 oktober. Kan ik dit dan beschouwen als een 'cyclus' van 35 dagen, of telt deze hele afgelopen periode eigenlijk niet echt als cyclus omdat het nog zo vlak na de pil viel?
Ik ben mijn cyclus gewoon van af het moment dat ik de pil in de prullenbak mikte gaan bijhouden. Sommige mensen zijn direct al heel regelmatig ongesteld na het stoppen met de pil, voor anderen duurt het even. Mijn lichaam vond dat het na het stoppen met de pil de eerste cyclus moest overslaan.

Ik zou gewoon bij blijven houden tot je een mooie regelmaat ziet - en daarna ook nog (alhoewel lang niet iedereen altijd regelmaat heeft).
pi_118980243
idd razztwizzle, kwestie van een of twee cycli verder afwachten. Ikzelf had de 1e keer stoppen met de pil in ronde 1 een cyclus van 35 dagen, en daarna altijd rond de 27/28 dagen. Dit keer de 1e ronde 34 dagen, en daarna 27 dagen. Ik vermoed dat het vanaf nu weer rond de 27/28 zal liggen (al hoop ik van niet..).
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_118980793
Seks(en), ongesteld, menstruatie :Y.
Ongi, duivels, klussen :')...
pi_118980876
De liefde bedrijven...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118980974
Neuken, en de rode zee bevaren. 8-)
pi_118981043
Ik was wat aan het Googlen op cyclus, ovulatie, etc. en toen kwam ik steeds de uitdrukking "ik heb mijn regels" tegen, ook zo'n vreemde (Vlaamse?) term :') . Ik ben juist enorm ongeregeld nu :+ .
pi_118981052
Welkom, MoMo!

Skippy, ik vind het ook niet zo leuk klinken idd, dat berichtje van je zus. Maar goed, mensen snappen soms niet helemaal hoe iets bij de ander aankomt.

Om dat soort dingen te voorkomen zijn wij er heel erg open over. We hebben onze vaste vrienden toegezegd dat ze het horen als het zo ver is en iedereen kan daar gelukkig wat mee. Het scheelt wel dat we het 3e stel zijn dit jaar dat die stap zet en dat iedereen zich bij de anderen rot heeft geërgerd aan de hints... ;).
pi_118981489
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 15:32 schreef Cwen het volgende:
Welkom, MoMo!
dank :D
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_118981703
ik denk steeds dat je DJMO bent }:|
pi_118983383
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 15:32 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik was wat aan het Googlen op cyclus, ovulatie, etc. en toen kwam ik steeds de uitdrukking "ik heb mijn regels" tegen, ook zo'n vreemde (Vlaamse?) term :') . Ik ben juist enorm ongeregeld nu :+ .
dat is hier standaard ja :(
pi_118985747
Ik vind regels nog altijd beter klinken dan ongi ;).

Hier is alles weer opgehouden. Geen bruinverlies meer... Hmmm.
pi_118987712
quote:
2s.gif Op donderdag 8 november 2012 15:49 schreef Pvoesss het volgende:
ik denk steeds dat je DJMO bent }:|
Oh dat is niet zo dus?... :D

Hier nog steeds geen regels, ongi, rode zee, maandstonden, rode vlag, bloed of mislukt pastasausje...

[ Bericht 5% gewijzigd door Wumb op 08-11-2012 18:54:34 ]
pi_118995609
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2012 18:48 schreef Wumb het volgende:

[..]

Oh dat is niet zo dus?... :D

Nee da's volgens mij een andere forummer hier?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_118997773
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 15:28 schreef Ticootje het volgende:
De liefde bedrijven...
Dat klinkt dan weer wel lekker lang :9~
pi_118998686
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 22:00 schreef Limone het volgende:

[..]

Dat klinkt dan weer wel lekker lang :9~
Je kunt het beter lekker lang doen dan er lekker lang over praten :P
pi_118999096
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 09:14 schreef ProjSkippy het volgende:
Oeh, oeh, mijn NOD moet even gewijzigd worden naar 4 december. Dat was een foutje in de OP van deel 237 (had daar 30-10 ipv 30-11 moeten zijn). Achter mijn username mag trouwens nog even 06-2012.

Danku!

:D Dat oeh, oeh hoor ik vriendinnen en mijzelf zo zeggen :D Aangepast!

quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 09:53 schreef Silmarwen het volgende:

Ja, zo wel! :D

quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 10:09 schreef zandsculptuur het volgende:

[..]

Ook meestal een van die woorden, maar ik vond het zo opgeschreven een beetje raar/plat staan in dit topic :P ;) .

Ik heb trouwens een (nogal pijnlijke :X ) eisprong gehad, dus als mijn LF netjes 14 dagen duurt, heb ik een soort van idee van waneer ik mijn nod kan verwachten. Zou fijn zijn als het klopt ;) .
Plat heb ik heb ik nooit zo moeite mee

Wat fijn, joh dat je nu al weer een eisprong hebt! Geniet er van ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 11:50 schreef Cwen het volgende:

Ongi is echt een rotwoord, al vind ik ongesteld zijn zelf net als Zand helemaal niet zo erg. Ik heb er vrij weinig last van en voel me dan juist vaak een stuk beter dan de dagen ervoor.

Oh, en voor iedereen denkt dat ik mijn seksleven met mijn schoonmoeder bespreek: no way! ;)
Zij wil alleen héél graag kleinkinderen, dus momenteel (sinds manlief zo STOM was om te laten vallen dat ik m'n spiraal heb laten verwijderen) informeert ze er graag naar, hoe het gaat, hoe ik me voel en hoe spannend ik het vind... Nou ja, het is lief bedoeld. :P

En voor de OP: we zijn bezig sinds 10-12 en ik weet nog steeds niet wanneer mijn NOD is. Geen rood bloed is nog geen nieuwe cyclus, toch?
Nou precies dat over ongesteld zijn heb ik ook! Ik voel me dan inderdaad weer stukken beter dan de dagen daarvoor. Vooral die buik die dan weer normaal plat is. Goed dat je dat zo zegt. Ik vergeet dat namelijk wel eens in the heat of the moment.

Ik bedacht me later dat mijn post over je seksleven bespreken met je schoonouders misschien wat veroordelend klonk. Was niet de bedoeling! Toch bijzonder als je dat soort persoonlijke dingen met je schoonouders kan bespreken?
Omdat ik een miskraam had 'moest'ik het mijn ouders (en schoonouders) wel vertellen dat wij bezig zijn. En omdat ze van mij houden is mijn cyclus en ongesteldheid nu opeens blijkbaar onderwerpen waar je prima aan de borreltafel over kan praten. Over gênant gesproken. Dat je schoonvader vraagt of 'het allemaal weer regelmatig is'. Lief bedoeld natuurlijk..
pi_118999196
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 22:17 schreef zandsculptuur het volgende:

[..]

Je kunt het beter lekker lang doen dan er lekker lang over praten :P
Ik wilde zeggen: 'nou, hup, maak dan gebruik van die eisprong!' Maar je mag nog niet voor het echie gaan, of wel?
pi_118999560
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 22:26 schreef Limone het volgende:

[..]

Ik wilde zeggen: 'nou, hup, maak dan gebruik van die eisprong!' Maar je mag nog niet voor het echie gaan, of wel?
Ja hoor, we mogen er weer voor gaan, mocht zelfs van het ziekenhuis ;).
En we hebben er al flink gebruik van gemaakt :9 .
pi_118999726
hè, gelukkig maar! Ze zeggen dat je na een miskraam extra vruchtbaar bent, dus ik verwacht veel van je deze maand ;)
pi_118999812
quote:
10s.gif Op donderdag 8 november 2012 22:36 schreef Limone het volgende:
hè, gelukkig maar! Ze zeggen dat je na een miskraam extra vruchtbaar bent, dus ik verwacht veel van je deze maand ;)
:D Gelukkig zijn de verwachtingen niet hoog :') .
We zullen het zien ;) .
pi_118999964
No pressure! O-)
pi_119005356
Het duimen kan weer stoppen.
Ben weer ongesteld geworden -O-.
pi_119005409
Sethiwe -O- :*
pi_119005760
Sethiwe :(

Limone, voelde me niet veroordeeld hoor! Het ís ook een beetje gek, dus ik dacht, ik leg het uit :). En precies wat je zegt, met je schoonvader aan de borrel je cyclus bespreken is een beetje... Awkward :).
pi_119006015
Nou, Setiwe! :( Doe lekker rustig aan vandaag (als dat kan).

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 08:17 schreef Cwen het volgende:

Limone, voelde me niet veroordeeld hoor! Het ís ook een beetje gek, dus ik dacht, ik leg het uit :). En precies wat je zegt, met je schoonvader aan de borrel je cyclus bespreken is een beetje... Awkward :).
:D Beyond awkward! Zeker omdat zij ook niet helemaal confortabel zijn met dit onderwerp, dus is het van beide kanten een nogal ongemakkelijk gesprek. Zou een mooie scene in een Festen-achtige film kunnen zijn!
pi_119006554
Swethi :( laat je maar verwennen vandaag!
  vrijdag 9 november 2012 @ 09:22:20 #49
54772 Silmarwen
  vrijdag 9 november 2012 @ 09:57:23 #50
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')