Bah..ik ril er nu al van. Ik zou het nooit kiezen. Ik heb me laatst uitvoerig ingelezen over anticonceptie. We willen geloof ik nu toch wel allebei (ik sowieso wel) een tweede, maar niet nu. Heb even gedacht aan een spiraal, maar de werking daarvan staat me enorm tegen. Het werkt namelijk bevruchting niet tegen, alleen de innesteling van een bevrucht ei. En dat idee bevalt me helemaal niet. En nee, ik ben niet gristelijk. Komt nog bij dat ik volgens mij best vruchtbaar ben, en dan zie ik al horrorscenario's met tóch ingenestelde vruchtjes. Nee, voor mij geen koperspiraal. Sowieso niet eentje met hormonen, want daar wilde ik nou juist wel vanaf. Maar het lukt me niet, omdat ik gewoon geen goed alternatief kan bedenken.quote:Op woensdag 7 november 2012 13:11 schreef Pvoesss het volgende:
Ik kreeg meerdere verdovingsspuiten, die spuit in de baarmoedermond was pijnlijk!!
En verder was het hele spiraaltje verhaal echt horror! nooit meer weer.
Klopt, en dat komt dan door dat ding. In feite dus een abortus door jouw (niet jou als in Pvoess, ik bedoel jou in het algemeen) toedoen. Vreselijk idee! Ik ben verder totaal niet tegen abortus (provocatus) hoor, maar dat is heel iets anders dan niet zwanger willen worden, daar alles aan doen en als het dan toch zover is niet eens een keuze hebben.quote:Op woensdag 7 november 2012 14:31 schreef Pvoesss het volgende:
Ik heb laatst inderdaad positief getest terwijl ik mijn gynefix dus had.
En dat vond ik toch wel zo vreselijk, ik ging vlak na NOD wel bloeden maar is het dan een miskraam of gewoon werkende anticonceptie. Voor mijn gevoel gewoon een miskraam.. En dat vond ik echt niet fijn.
Ja drie is dus mijn max.quote:Op woensdag 7 november 2012 14:30 schreef Aventura het volgende:
Nu een tweeling krijgen is ook mijn grootste angst, haha. Ik wil echt geen drie kids. Dan word ik denk ik gék.
Dat is dus ook mijn bezwaar tegen de koperspiraal.quote:Op woensdag 7 november 2012 14:37 schreef Aventura het volgende:
[..]
Klopt, en dat komt dan door dat ding. In feite dus een abortus door jouw (niet jou als in Pvoess, ik bedoel jou in het algemeen) toedoen. Vreselijk idee! Ik ben verder totaal niet tegen abortus (provocatus) hoor, maar dat is heel iets anders dan niet zwanger willen worden, daar alles aan doen en als het dan toch zover is niet eens een keuze hebben.
Nee koperspiraal zorgt ervoor dat er geen innesteling plaatsvind en werkt dus abortief.quote:Op woensdag 7 november 2012 18:14 schreef Lovechild het volgende:
Maar dames, sorry dat ik ongenood binnenval, het is toch zo dat hetgeen een spiraal afgeeft (koper dus bijv.) ervoor zorgt dat er geen bevruchting kan plaatsvinden?
wanneer mn nod is weet ik niet precies, mn laatste menstruatie was tijdens mn laatste pilstrip. en weet eigenlijk niet meer precies welke datum, maar mijn gok is dat het zaterdag is. maar ik wil sowieso nog ff afwachten daarna omdat het de eerste keer na de pil is en dat mn lichaam waarschijnlijk ook weer moet wennen en op gang moet komen.quote:Op woensdag 7 november 2012 11:15 schreef zandsculptuur het volgende:
Hilliebillie die gekke dromen klinken bekendwanneer is je NOD?
Seks, neuken, wippen, vrijen. Ik gebruik het woord 'klussen' nooit. Ik zeg meestal seks of neuken, jij?quote:Op woensdag 7 november 2012 11:15 schreef zandsculptuur het volgende:
Uberhaupt is het hele zwanger worden een onderwerp waar ik nog een ontzettende newbe in ben, dus ik lees wat, google wat, test wat, 'klus' (is daar geen gezelliger term voor?) er vrolijk op los, en zie wel wat er allemaal wel of niet gebeurt
. Ik was gezegend met een gigantisch regelmatige cyclus, kon er de klok haast op gelijk zetten. Hopelijk herstelt zich dat weer (over 9 maanden
).
ja maar das anders he...die geeft hormonen af waardoor je sws geen eisprong hebt. Maar genoeg over voorbeheodmiddelen hier inderdaadquote:Op woensdag 7 november 2012 23:03 schreef Limone het volgende:
Ik ben fan van Mirena. Ik heb dat van die abortus nooit zo beseft..En nu ik het hier zo lees, voel ik daar eigenlijk niet zo veel bij. Ik ben een ontaarde moeder prenatalis
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |