abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119153863
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 23:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

.. Geen wonder dat NL naar de klote gaat. :W
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 00:58 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Onder de streep niet nee. Ben er helemaal klaar mee.
Geen wonder dat er steeds belastingverhogingen komen omdat zoveel mensen aan belastingontwijking doen.
  dinsdag 13 november 2012 @ 07:14:18 #152
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_119153982
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 00:58 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Onder de streep niet nee. Ben er helemaal klaar mee.
Ook jij
oudjes in een bejaardenhuis kostten per jaar 50 - 80.000 , ik denk dat mijn moeder de samenleving per jaar 100.000 kost aan verzorging, dokter, medicijnen en huisvesting
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_119154057
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 00:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Niemand verplicht je dan ook je recht op dat geld (hoeveel het t.z.t. ook mag wezen) te behouden he...

Wat mij betreft...Go for it.... In het buitenland is alles beter. Heus. Daar kun je niet alleen (net als in NL gewoon kan uiteraard) alles zelf 'fixen', maar daar moet je dat zelfs.

Succes. Enne.... graag niet terugkomen als je zorg nodig hebt. Ik mag aannemen dat je daar dan zelf al voor gespaard hebt. BVD.
Lol, dat is precies wat ik wil dan hou ik meer over heb ik een uitgebreider pakket en meer service... Net als met de pensioenen je stopt er minder in en krijgt meer terug. Ik zeg overigens niet dat alles beter is, maar voor mij zijn de pluspunten zeker niet verwaarloosbaar ondanks dat mijn familie en meeste vrienden hier wonen.

En dat je kan terugkomen en hier gewoon 'gratis' de zorg kan krijgen is 1 van de dingen die zo ontzettend fout is aan Nederland. Misschien ook een idee verzekering die geen langdurige ziektes dekt als ik zo'n ziekte heb kom ik terug naar NL XD dan hou ik nog meer over.
pi_119155048
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 07:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ook jij
oudjes in een bejaardenhuis kostten per jaar 50 - 80.000 , ik denk dat mijn moeder de samenleving per jaar 100.000 kost aan verzorging, dokter, medicijnen en huisvesting
bron voor deze hernieuwde bewering? (nu maar weer eens opgerekt naar 80.000). Bejaardentehuis he, niet verzorgingstehuis. Of is dat er weer één uit dezelfde categorie als dat nieuwbouwproject in Nieuwegein?
  dinsdag 13 november 2012 @ 09:39:01 #155
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119155392
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 07:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ook jij
Het is zoooo onnatuurlijk om zoveel middelen aan ouderen te besteden. Geen enkele diersoort doet dat! Gezonde jonge mensen die hun hele werkende leven niets anders doen dan mensen net voor hun dood nog even te voeren o.i.d. ... Tot op zekere hoogte goed, wat mij betreft zijn we ver doorgeschoten!
Als iemand niet meer zelfstandig kan eten, naar de WC kan, wassen/douchen, lopen, en ook nog eens zo dement is als een deur: laat zo iemand dan gewoon doodgaan! Rek het niet nog langer |:(
censuur :O
  Moderator dinsdag 13 november 2012 @ 09:55:19 #156
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_119155700
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 09:39 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Het is zoooo onnatuurlijk om zoveel middelen aan ouderen te besteden. Geen enkele diersoort doet dat! Gezonde jonge mensen die hun hele werkende leven niets anders doen dan mensen net voor hun dood nog even te voeren o.i.d. ... Tot op zekere hoogte goed, wat mij betreft zijn we ver doorgeschoten!
Als iemand niet meer zelfstandig kan eten, naar de WC kan, wassen/douchen, lopen, en ook nog eens zo dement is als een deur: laat zo iemand dan gewoon doodgaan! Rek het niet nog langer |:(
Dat is wel heel makkelijk gezegd. Vertel dat eens aan een familie die dat niet wil, en elke dag aan het bed zitten van hun vader of moeder die in de door jou beschreven situatie daar ligt? Sure, voor die man of vrouw zal het beter zijn, maar als de familie dat niet wil, wie ben jij dan om daar over te beslissen?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_119155795
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 09:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is wel heel makkelijk gezegd. Vertel dat eens aan een familie die dat niet wil, en elke dag aan het bed zitten van hun vader of moeder die in de door jou beschreven situatie daar ligt? Sure, voor die man of vrouw zal het beter zijn, maar als de familie dat niet wil, wie ben jij dan om daar over te beslissen?
Daar zou dan wel eens een uitgebreide maatschappelijke discussie over gevoerd moeten gaan worden. Als het voor het betreffende familielid beter zou zijn om deze situatie te beeindigen, wie is de familie dan dat deze toch het einde zolang mogelijk willen uitstellen alleen maar ter eer en glorie van hun eigen gevoel en dus geen rekening houden met het toch al stervende familielid.
  dinsdag 13 november 2012 @ 10:02:51 #158
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119155903
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 09:59 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Daar zou dan wel eens een uitgebreide maatschappelijke discussie over gevoerd moeten gaan worden.
Alleen durft geen enkele politicus z'n vingers er aan te branden. Voor je het weet roept een of ander vanuit extreem links "Hitler", en is het einde discussie...
  Moderator dinsdag 13 november 2012 @ 10:03:19 #159
16180 crew  CoolGuy
pi_119155916
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 09:59 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Daar zou dan wel eens een uitgebreide maatschappelijke discussie over gevoerd moeten gaan worden. Als het voor het betreffende familielid beter zou zijn om deze situatie te beeindigen, wie is de familie dan dat deze toch het einde zolang mogelijk willen uitstellen alleen maar ter eer en glorie van hun eigen gevoel en dus geen rekening houden met het toch al stervende familielid.
Die familie is de familie. Jij, of wie anders dan ook is een buitenstaander. Dat je een discussie voert over of onnodig lijden van de patient verlengd moet worden of beeindigd moet worden kan ik me nog iets bij voorstellen, al kent een buitenstaander de patient niet, maar dan doe je dat nog vanuit het oogpunt van het welzijn van de patient.

In dit topic wordt het geopperd vanuit kostenoogpunt, en dat vind ik heel wat anders, en ook ontzettend fout.
pi_119155978
Begrijpen jullie het verschil tussen 'bejaardentehuis' en 'verzorgingstehuis'? Compleet niet aan de orde (en volslagen offtopic trouwens)
pi_119156020
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 10:03 schreef CoolGuy het volgende:

Die familie is de familie. Jij, of wie anders dan ook is een buitenstaander. Dat je een discussie voert over of onnodig lijden van de patient verlengd moet worden of beeindigd moet worden kan ik me nog iets bij voorstellen, al kent een buitenstaander de patient niet, maar dan doe je dat nog vanuit het oogpunt van het welzijn van de patient.

Het welzijn van de patient staat vaak op een laatste plaats.

Mijn oma van 84 had een herseninfarct gehad was 3/4 verlamd, had een wilsverklaring dat ze euthenasie zou willen hebben wanneer haar zoiets zou overkomen, maar in het katholieke ziekenhuis waar ze terecht kwam werken ze daar niet aan mee en heeft ze 3 weken onderzoeken moeten ondergaan voordat ze weer naar huis kon om daar door de huisarts haar levensbeeindigings wens in vervulling te kunnen laten gaan. Over verspilde kosten in de gezondheids zorg, de wens van de patient die niet gerespecteerd wordt, de familie die de patient niet eerder naar huis kan krijgen.
  Moderator dinsdag 13 november 2012 @ 10:08:42 #162
16180 crew  CoolGuy
pi_119156055
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 10:05 schreef michaelHD9 het volgende:
Begrijpen jullie het verschil tussen 'bejaardentehuis' en 'verzorgingstehuis'? Compleet niet aan de orde (en volslagen offtopic trouwens)
Ja.
Het is in zoverre ontopic dat hier geopperd wordt dat gestopt moet worden met geld steken in ouderen vanuit kostenoverweging, omdat dat belachelijk is, en dat allemaal gepost in een huizenmarkttopic. Nou, dan ga je dus blijkbaar vrijwel letterlijk over lijken, zolang het lijk maar geen familie van je is denk ik dan.

Ik denk daar reageer ik even op, aangezien ik dat belachelijk vindt (in dit topic).
  Moderator dinsdag 13 november 2012 @ 10:13:56 #163
16180 crew  CoolGuy
pi_119156193
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 10:07 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het welzijn van de patient staat vaak op een laatste plaats.

Mijn oma van 84 had een herseninfarct gehad was 3/4 verlamd, had een wilsverklaring dat ze euthenasie zou willen hebben wanneer haar zoiets zou overkomen, maar in het katholieke ziekenhuis waar ze terecht kwam werken ze daar niet aan mee en heeft ze 3 weken onderzoeken moeten ondergaan voordat ze weer naar huis kon om daar door de huisarts haar levensbeeindigings wens in vervulling te kunnen laten gaan. Over verspilde kosten in de gezondheids zorg, de wens van de patient die niet gerespecteerd wordt, de familie die de patient niet eerder naar huis kan krijgen.
Das bijzonder. Een oom van mij wilde euthanasie omdat hij kanker had en niet onnodig wilde lijden. Dat is toen met een week geregeld. Dat verbaasde mij ook dat dat zo snel ging, maar het is toch echt zo.

Mijn vader 'durfde' geen euthanasie, hoewel hij dat wel heeft geroepen, maar toen hij aan de morfine moest werd er passieve euthanasie (noem je dat zo?) toegepast. Dwz, een of ander middel bij het morfinepompje erbij, heeft toen geloof ik een half uur geduurt.

Maar los daarvan, de discussie vanuit het welzijn van de patient kan ik, zoals ik net al aangaf, nog in komen, maar datzelfde doen zodat mensen die helemaal niks met die patienten van doen hebben denken dat ze dan uiteindlijk een paar cent minder gaan betalen, vind ik, zeker in dit topic, volledig misplaatst.

Maar goed, in dit topic vindt men het toch al niet erg als grote groepen mensen in de ellende komen, ten faveure van eigen gewin, en juicht men dat in sommige gevallen zelfs toe. Vind ik nogal ongepast.
pi_119156551
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 10:13 schreef CoolGuy het volgende:

Das bijzonder. Een oom van mij wilde euthanasie omdat hij kanker had en niet onnodig wilde lijden. Dat is toen met een week geregeld. Dat verbaasde mij ook dat dat zo snel ging, maar het is toch echt zo.

Bij mijn moeder was het idd ook zo geregeld maar dat oma verhaal was echt bizar om mee te maken.

Nu dan maar weer een beetje ontopic

quote:
Prijzen makelaars en notarissen flink lager

DEN HAAG - De prijzen van makelaars, taxateurs en notarissen blijven dalen door de aanhoudende malaise op de woningmarkt.

Makelaars en taxateurs waren in de eerste helft van dit jaar ongeveer 5 procent goedkoper dan een jaar eerder. Dat heeft het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) dinsdag bekendgemaakt.

Ook de prijzen voor aan- en verkoopbemiddeling en taxatie van bedrijfspanden lagen in het eerste halfjaar flink lager dan een jaar eerder.

De prijzen van notarissen staan door de invoering van vrije tarieven al langer onder druk. De prijsdalingen hangen samen met de afnemende woningverkoop en de toegenomen onderlinge concurrentie in de makelaars- en notarissenbranche
Heel leuk het geneuzel over vrije tarieven en marktwerking, maar waarom zakten die prijzen van hun diensten dan al niet voor de crisis toen er ook nog eens meer makelaars waren en hierdoor volgens die theorie dus de prijs allang gedrukt zou moeten zijn.
  dinsdag 13 november 2012 @ 10:34:43 #165
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119156766
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 10:03 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

In dit topic wordt het geopperd vanuit kostenoogpunt, en dat vind ik heel wat anders, en ook ontzettend fout.
Het is zelfs nog veel erger: vanuit winstoogpunt wordt lijden gerekt! Als de "behandelaars" niet onbeperkt geld van de Staat zouden krijgen, zou er veel minder geleden worden.
  Moderator dinsdag 13 november 2012 @ 10:38:07 #166
16180 crew  CoolGuy
pi_119156854
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 10:34 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Het is zelfs nog veel erger: vanuit winstoogpunt wordt lijden gerekt! Als de "behandelaars" niet onbeperkt geld van de Staat zouden krijgen, zou er veel minder geleden worden.
Nou mijn ervaring is dat als je niet meer wil, je ook niet meer hoeft. Twee keer van ontzettend dichtbij mee gemaakt.

Maar jij ligt niet zo wakker van de staat vermoed ik zo maar, ik denk eigenlijk (misschien heb ik t mis, maar misschien ook niet) dat jij meer doelt op je eigen portomonnee. Immers, jouw geld gaat naar dergelijke gevallen, en als die gevallen er niet meer zijn is dat positief voor jouw beurs. Zo kwam jouw post op mij over.

Als dat daadwerkelijk zo bedoeld is dan vind ik dat ronduit wanstaltig. Als dat niet zo is heb ik niks gezegd, maar ja, het is nu natuurlijk erg makkelijk om te zeggen dat je 't niet zo bedoelde ;)
pi_119159492
quote:
Als het aan regeringspartij PvdA ligt, kunnen sommige zogenoemde scheefhuurders komende zomer een maximale huurverhoging van ruim 10 procent tegemoetzien. Het gaat om huishoudens met een inkomen van meer dan 43 duizend euro per jaar in sociale huurwoningen met een relatief zeer lage huur. Het regeerakkoord laat ruimte deze groep extra hard aan te pakken, stelt PvdA-Kamerlid Jacques Monasch. 'En ik vind dat ook prima te verantwoorden. Je moet je voorstellen dat het hier gaat om mensen met een goed salaris, die bijvoorbeeld voor 300 euro per maand een ruime sociale huurwoning in de Amsterdamse Jordaan bewonen.'

http://www.volkskrant.nl/(...)dan-10-procent.dhtml
  Moderator dinsdag 13 november 2012 @ 12:13:12 #168
16180 crew  CoolGuy
pi_119159580
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 12:10 schreef graaierrr het volgende:

[..]

Volledig terecht.
pi_119159733
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 12:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Volledig terecht.
Waarom?
  Moderator dinsdag 13 november 2012 @ 12:19:36 #170
16180 crew  CoolGuy
pi_119159789
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 12:17 schreef graaierrr het volgende:

[..]

Waarom?
Waarom? De sociale huurwoningen zijn niet bedoeld voor mensen met een jaarsalaris van 43.000 euro. Daarom.
pi_119160508
sommige mensen 'mogen' geen euthanasie plegen vanuit hun geloof.
maar ondertussen zijn ze in de 90 en hebben geen mens waardig bestaan meer, erg schokkend dat ik laatst hoorde: "van mij hoeft het allemaal niet meer jonge" maar jah euthenasie kan niet want dan kom je in de hel, dan nog maar even doorlijden.

er zijn zoveel situaties te verzinnen waarin een hoog bejaarde niet mag of wil stoppen (actief er een einde aan maken), maar eigenlijk niet meer verder willen

in de natuur gaat dat anders inderdaad.
vroeger hadden we een hele oude kat 15 ofzo, technisch nog prima in orde, maar die heeft zich onder een struik terug getrokken en is gestopt met eten en drinken.

lastige discussie inderdaad, de situatie mag nooit ontstaan dat iemand anders zeggenschap heeft in de dood van iemand anders, dit kan misbruikt worden.

maar is het niet net zo ernstig dat men door middel van drugs het leven en dus de lijdensweg maar op blijft rekken?
bijwerking van goedkope medicijnen omdat we die 10x te duur inkopen omdat onze farmceuten te veel geld aan marketing uitgeven (2x de prijs dan die in research & development gaat)

ik vind dat bij het verstrekken van medicijnen goed voorlichting geven moet worden:
als u dit gaat gebruiken leeft u wellicht 10 jaar extra, echter, gaat u ook onvrijwillig kwijlen, moet u schoteltjes on de koffiekopjes afzweren, kunt u zich niets meer herinneren, en zien uw kinderen en kleinkinderen u langzaam maar zeker afzakken tot halve staat van ontbinding
kortom mensonterend bestaan door oprekking van de levensduur moet ook een bewuste keuze zijn, en hiervoor is voorlichting nodig,
even losstaand van de kosten die het met zich meebrengt wat een hele andere discussie is:
willen we als maatschappij voor deze extra 10 jaar mensonterend bestaan ons onderwijs, kwaliteit in de zorg en bijvoorbeeld de ww wel opofferen?

ik wil best wat bijleggen om mijn opa en oma een goede oude dag te geven, maar dat hebben ze nu al meer dan 40 jaar (vroeg haven pensioen) en de oude dag is nu niet goed meer, en dat vinden ze zelf ook.
  Moderator dinsdag 13 november 2012 @ 12:51:07 #172
16180 crew  CoolGuy
pi_119160790
Nou, mijn vader heeft bestraling en (lichte) chemo gehad, en heeft daar, anders dan dat zijn haar dunner werd, 0 hinder van ondervonden, ondanks de verhalen daarover. Het gevolg is dat hij nog een paar jaar zonder klachten heeft mee gekund, en dus oa aan mijn huis nog heeft mee helpen klussen ipv dat het snel afgelopen was.

Ik ben er blij om dat dat zo gebeurd is. Op het eind was er ook alle medewerking om daadwerkelijk lijden te besparen. Het interesseert mij werkelijk geen zak wat 't gekost heeft, ik ben blij dat het zo gegaan is, en hij verschillende dingen nog mee heeft kunnen maken.
pi_119161849
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 12:51 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, mijn vader heeft bestraling en (lichte) chemo gehad, en heeft daar, anders dan dat zijn haar dunner werd, 0 hinder van ondervonden, ondanks de verhalen daarover. Het gevolg is dat hij nog een paar jaar zonder klachten heeft mee gekund, en dus oa aan mijn huis nog heeft mee helpen klussen ipv dat het snel afgelopen was.

Ik ben er blij om dat dat zo gebeurd is. Op het eind was er ook alle medewerking om daadwerkelijk lijden te besparen. Het interesseert mij werkelijk geen zak wat 't gekost heeft, ik ben blij dat het zo gegaan is, en hij verschillende dingen nog mee heeft kunnen maken.
Dat is natuurlijk mooi en goed op het eerste gezicht! Maar ik vind het kortzichtig om te zeggen: besparen op zorg is fout, levens gaan voor geld. Immers: een heel groot deel van onze (belasting op) inkomens gaat op aan zorg. Dus: een groot deel van je werkende leven gaat op aan zorg -> zonder deze zorg zou je veel minder hoeven te werken -> meer quality time. Die paar jaar op het einde weegt wat mij betreft niet op aan alle jaren die ik nu extra moet werken. Geldt denk ik voor de meeste mensen, als je het optimaliseren van levensgeluk als doel hebt (en dat zou het doel moeten zijn van overheidsbeleid).
pi_119162397
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 12:19 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Waarom? De sociale huurwoningen zijn niet bedoeld voor mensen met een jaarsalaris van 43.000 euro. Daarom.
Ja maar door zulke maatregelen blijven er steeds minder goedkope huurwoningen over, of denk je dat ze de prijs weer verlagen als er iemand met een laag salaris in trekt?
pi_119163550
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 13:43 schreef graaierrr het volgende:

[..]

Ja maar door zulke maatregelen blijven er steeds minder goedkope huurwoningen over, of denk je dat ze de prijs weer verlagen als er iemand met een laag salaris in trekt?
Daarvoor hebben we toch een huurtoeslag.
  dinsdag 13 november 2012 @ 15:18:02 #176
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_119165503
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 13:43 schreef graaierrr het volgende:

[..]

Als een mens met een hoog inkomen besluit elders te gaan huren of te kopen dan gaat ook de coporatiewoning in de verkoop.
Hier wordt iedere hut die leeg komt verkocht hoor
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  dinsdag 13 november 2012 @ 15:21:58 #177
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_119165664
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 10:05 schreef michaelHD9 het volgende:
mensen die niet in een bejaarden huis meer kunnen omdat ze slecht zijn en niet naar een ziekenhuis kunnen vanwege langdurig bedbeslag, die gaan naar het verpleeghuis of verzorgingshuis.

In een bejaardenhuis daar zitten mensen die nog autorijden en kunnen biljarten en liedjes zingen
pi_119165989
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 15:18 schreef HD9 het volgende:

[..]

Als een mens met een hoog inkomen besluit elders te gaan huren of te kopen dan gaat ook de coporatiewoning in de verkoop.
Klopt, een groot deel wordt gewoon verkocht dus dan hebben mensen met een laag inkomen er sowieso nix aan. Van de rest van de woningen wordt de huur met 20% verhoogd (althans bij mij in de buurt).
  dinsdag 13 november 2012 @ 15:31:09 #179
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_119166056
Prijzen makelaars en notarissen flink gedaald
http://www.rtl.nl/compone(...)en-flink-gedaald.xml

Dat valt dan weer mee he
pi_119166071
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 15:18 schreef HD9 het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij woont maar dat kan gewoon niet in NL zijn. :')

Dat ze een gedeelte verkopen klopt maar alles ga toch eens in de zandbak spelen en daar de mede spelende kinderen het wijs maken. Maar hier hebben we je al vaker bij zulke beweringen om bewijzen gevraagd, dus kom maar op met de link.
  dinsdag 13 november 2012 @ 15:33:54 #181
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_119166212
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 15:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij woont maar dat kan gewoon niet in NL zijn. :')

Dat ze een gedeelte verkopen klopt maar alles ga toch eens in de zandbak spelen en daar de mede spelende kinderen het wijs maken. Maar hier hebben we je al vaker bij zulke beweringen om bewijzen gevraagd, dus kom maar op met de link.
Dan niet
Ik zie het toch om me heen

alleen blokken de ze echt huur willen laten die worden weer verhuurd.
dat zijn de blokken die nog wel onderhouden worden, maar dat zijn er niet veel
pi_119166408
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 15:33 schreef HD9 het volgende:

[..]

Dan niet
Ik zie het toch om me heen

alleen blokken de ze echt huur willen laten die worden weer verhuurd.
dat zijn de blokken die nog wel onderhouden worden, maar dat zijn er niet veel
Dus als je selectief kijkt zie je het om je heen, maar kijk je objectief blijkt dat je gewoon wederom onzin zat te verkondigen. _O-

Onze xeno had daar een term voor :+
  dinsdag 13 november 2012 @ 15:39:53 #183
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_119166516
quote:
Huurwoning kopen
Er zijn huurders die graag hun huurwoning willen kopen.
Het kabinet stimuleert dit en wil dat woningcorporaties minstens 75% van hun woningen te koop aanbieden aan hun huurders.
http://www.rijksoverheid.(...)ing/huurwoning-kopen
pi_119166610
quote:
quote:
De bestaande regeling dat de corporatie woningen tegen 90% van de marktwaarde mag verkopen, blijft gelden. Soms mag de corporatie tegen een lagere prijs verkopen.
Nee, 10 procent overwaarde heb je dan, als ze het al kunnen betalen. Over 5 jaar zitten al die relatief lage inkomens met dikke restschulden. Goedzo, overheid.
pi_119166669
quote:
Ja en wat staat daar nu precies? Ik lees dat daar staat dat ze het aan zittenden huurders moeten aanbieden, daar staat niets dat ze als er een zittende huurder uit gaat ze ook 75% van hun openstaande huurvoorraad zouden moeten verkopen.

Verder is het al uit 2010 is dat wetsvoorstel ooit goedgekeurd? :+
  dinsdag 13 november 2012 @ 15:44:19 #186
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_119166715
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 15:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja en wat staat daar nu precies? Ik lees dat daar staat dat ze het aan zittenden huurders moeten aanbieden, daar staat niets dat ze als er een zittende huurder uit gaat ze ook 75 van hun openstaande huurvoorraad zouden moeten verkopen.

Verder is het al uit 2010 is dat wetsvoorstel ooit goedgekeurd? :+
Het is de intentie van de overheid dat de corporaties 75% van de woningvoorraad gaan afstoten

De commercie moet dat gaan aanvullen en de corporaties moeten de winst afdragen aan de overheid middels extra belastingen
pi_119166866
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 15:44 schreef HD9 het volgende:

[..]

Het is de intentie van de overheid dat de corporaties 75% van de woningvoorraad gaan afstoten

De commercie moet dat gaan aanvullen en de corporaties moeten de winst afdragen aan de overheid middels extra belastingen
Waar haal je deze dingen toch vandaan, ook dat lees ik nergens erin.

Ook is het nog eens zo dat wanneer ze woning met koopgarant oid verkopen ze in principe wel in hun eigen bezit blijven omdat deze wederom door hun teruggekocht zal gaan worden.

Maar blijkbaar lees ik het allemaal fout, dus kun jij dan eens wat onderbouwen van de dingen die je hier qoute en waarom ik het dan verkeerd zou intrepeteren. ^O^
  dinsdag 13 november 2012 @ 15:59:20 #188
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_119167321
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 15:48 schreef Basp1 het volgende:

Ook is het nog eens zo dat wanneer ze woning met koopgarant oid verkopen ze in principe wel in hun eigen bezit blijven omdat deze wederom door hun teruggekocht zal gaan worden.
nee hoor, ik denk dat er ooit een teruggekocht is, want de kosten koper, die is de koper dan wel kwijt

maar voor de bank is het prima, die extra zekerheid

Maar de overheid had het altijd over 1.000.000 woningen maar 75% is wel 2.000.000 woningen

Nee ze willen echt flink verkopen, darom denk ik dat die truc met inkomens ook is om veel woningen leeg te krijgen

quote:
Vaste korting voor huurders van SWZ
Huurders van SWZ die hun huidige huurwoning of een andere te verkopen huurwoning van SWZ kopen krijgen een vaste korting van ¤ 10.000.

De voorwaarden waaraan huurders moeten voldoen om voor deze kortingsregeling in aanmerking te komen zijn:

[ Bericht 10% gewijzigd door HD9 op 13-11-2012 16:25:36 ]
pi_119168386
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 15:59 schreef HD9 het volgende:

[..]

nee hoor, ik denk dat er niet een daadwerkelijk teruggekocht is, want de kosten koper die is de koper dan wel kwijt

maar voor de bank is het prima, die extra zekerheid

Maar de overheid had het altijd over 1.000.000 woningen maar 75% is wel 2.000.000 woningen
En dan nog moet je ondanks de koopgarant toch nog de hypotheek onder NHG aflsuiten. ;)

Blijkbaar heb je geen betrouwbare bronnen en weet je het nu ook niet meer helemaal zeker, dat komt ook door het zwalken van onze overheid, maar beweer dan geen dingen die je niet kan onderbouwen.

Het totaal aantal sociale huurwoningen afhankelijk van de bron zit rond de 2.4 miljoen * 0.75 = 1.8 miljoen ach een procent of 10 er naast bij jou bewering dat natuurlijk weer niets uit.
pi_119169193
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 12:10 schreef graaierrr het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik ken mensen die op 3x modaal zitten en een ruime sociale huurwoning in het centrum van Utrecht hebben voor 270 euro per maand. Hebben ook nog eens geen kinderen en houden per maand ontzettend veel over. Kunnen makkelijk iets kopen maar vinden het wel lekker om die woning bezet te houden. En die alleenstaande moeder met kind op minimuminkomen maar lekker wachten op die wachtlijst.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2012 16:45:03 ]
  dinsdag 13 november 2012 @ 17:24:43 #191
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_119170723
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 09:39 schreef RemcoDelft het volgende:

_O- _O- _O-
wie zegt dat ze dement is ??
Helemaal niet ze is helder en leest boeken

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 13-11-2012 18:09:24 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_119174245
quote:
DEN HAAG - Voor vele duizenden woningeigenaren met een spaar- of levenhypotheek dreigt een fiscale strop zonder dat zij zich daarvan bewust zijn.
Met die waarschuwing komen de Organisatie van Financiële Dienstverleners (OvFD) en het Verbond van Verzekeraars dinsdag.

http://www.nu.nl/economie(...)spaarhypotheek-.html
pi_119174347
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 19:14 schreef graaierrr het volgende:

[..]

Volgens mij hebben wij het gewoon in box 1 staan. En enkele honderden euro's per jaar is jammer maar geen fiscale strop.
pi_119195535
Ben benieuwd wat de huizenprijzen gaan doen in 2013, evenals de prijzen bouwkavels.
  woensdag 14 november 2012 @ 12:26:27 #195
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_119196787
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:51 schreef Emu het volgende:
Ben benieuwd wat de huizenprijzen gaan doen in 2013, evenals de prijzen bouwkavels.
wat denk je als alle lonen omlaag gaan ?
Banken het steeds benauwder krijgen en inkomensnormen bijstellen
De NHG wordt ingeperkt
Corporaties een miljoen hutten willen verkopen
Babyboomers geld nodig hebben, want alleen aow en klein pensioentje is geen vetpot
De EU langzaam ineen zakt
Studenten alles zelf moeten gaan betalen
enz enz

[ Bericht 1% gewijzigd door HD9 op 14-11-2012 13:08:16 ]
pi_119196973
quote:
Kavels zal niet veel aan gebeuren verwacht ik. De huizenprijs an sich kan met de huidige vooruitzichten maar één kant op: omlaag.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_119198719
Ik ben met LXIV, als iedereen azijn pist, dan..... :)
pi_119199252
quote:
Niet omhoog denk ik. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard.
  woensdag 14 november 2012 @ 15:22:55 #199
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_119202151
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:29 schreef michaelHD9 het volgende:
Ik ben met LXIV, als iedereen azijn pist, dan..... :)
verkleurt het gras
  woensdag 14 november 2012 @ 15:23:41 #200
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_119202168
Kavels blijven nog wel even in de boeken voor teveel. Die gaan dus niet veel of misschien wel helemaal niet dalen. Liever een jaartje renteverlies dan in 1 x fiks afboeken....

Huizenprijzen lijken mij gewoon door te dalen, denk procentje of 5% eraf. Waarbij het onderin de markt minder zal zijn en hoger segment flink hogere daling.

Helaas maken deze 2 zaken de markt en mogelijkheden er niet beter op voor iedereen...
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')