Als een mens met een hoog inkomen besluit elders te gaan huren of te kopen dan gaat ook de coporatiewoning in de verkoop.quote:Op dinsdag 13 november 2012 13:43 schreef graaierrr het volgende:
[..]
Ja maar door zulke maatregelen blijven er steeds minder goedkope huurwoningen over, of denk je dat ze de prijs weer verlagen als er iemand met een laag salaris in trekt?
mensen die niet in een bejaarden huis meer kunnen omdat ze slecht zijn en niet naar een ziekenhuis kunnen vanwege langdurig bedbeslag, die gaan naar het verpleeghuis of verzorgingshuis.quote:Op dinsdag 13 november 2012 10:05 schreef michaelHD9 het volgende:
Begrijpen jullie het verschil tussen 'bejaardentehuis' en 'verzorgingstehuis'? Compleet niet aan de orde (en volslagen offtopic trouwens)
Klopt, een groot deel wordt gewoon verkocht dus dan hebben mensen met een laag inkomen er sowieso nix aan. Van de rest van de woningen wordt de huur met 20% verhoogd (althans bij mij in de buurt).quote:Op dinsdag 13 november 2012 15:18 schreef HD9 het volgende:
[..]
Als een mens met een hoog inkomen besluit elders te gaan huren of te kopen dan gaat ook de coporatiewoning in de verkoop.
Hier wordt iedere hut die leeg komt verkocht hoor
Ik weet niet waar jij woont maar dat kan gewoon niet in NL zijn.quote:Op dinsdag 13 november 2012 15:18 schreef HD9 het volgende:
[..]
Als een mens met een hoog inkomen besluit elders te gaan huren of te kopen dan gaat ook de coporatiewoning in de verkoop.
Hier wordt iedere hut die leeg komt verkocht hoor
Dan nietquote:Op dinsdag 13 november 2012 15:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij woont maar dat kan gewoon niet in NL zijn.![]()
Dat ze een gedeelte verkopen klopt maar alles ga toch eens in de zandbak spelen en daar de mede spelende kinderen het wijs maken. Maar hier hebben we je al vaker bij zulke beweringen om bewijzen gevraagd, dus kom maar op met de link.
Dus als je selectief kijkt zie je het om je heen, maar kijk je objectief blijkt dat je gewoon wederom onzin zat te verkondigen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 15:33 schreef HD9 het volgende:
[..]
Dan niet
Ik zie het toch om me heen
alleen blokken de ze echt huur willen laten die worden weer verhuurd.
dat zijn de blokken die nog wel onderhouden worden, maar dat zijn er niet veel
http://www.rijksoverheid.(...)ing/huurwoning-kopenquote:Huurwoning kopen
Er zijn huurders die graag hun huurwoning willen kopen.
Het kabinet stimuleert dit en wil dat woningcorporaties minstens 75% van hun woningen te koop aanbieden aan hun huurders.
quote:Op dinsdag 13 november 2012 15:39 schreef HD9 het volgende:
[..]
http://www.rijksoverheid.(...)ing/huurwoning-kopen
Nee, 10 procent overwaarde heb je dan, als ze het al kunnen betalen. Over 5 jaar zitten al die relatief lage inkomens met dikke restschulden. Goedzo, overheid.quote:De bestaande regeling dat de corporatie woningen tegen 90% van de marktwaarde mag verkopen, blijft gelden. Soms mag de corporatie tegen een lagere prijs verkopen.
Ja en wat staat daar nu precies? Ik lees dat daar staat dat ze het aan zittenden huurders moeten aanbieden, daar staat niets dat ze als er een zittende huurder uit gaat ze ook 75% van hun openstaande huurvoorraad zouden moeten verkopen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 15:39 schreef HD9 het volgende:
[..]
http://www.rijksoverheid.(...)ing/huurwoning-kopen
Het is de intentie van de overheid dat de corporaties 75% van de woningvoorraad gaan afstotenquote:Op dinsdag 13 november 2012 15:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja en wat staat daar nu precies? Ik lees dat daar staat dat ze het aan zittenden huurders moeten aanbieden, daar staat niets dat ze als er een zittende huurder uit gaat ze ook 75 van hun openstaande huurvoorraad zouden moeten verkopen.
Verder is het al uit 2010 is dat wetsvoorstel ooit goedgekeurd?
Waar haal je deze dingen toch vandaan, ook dat lees ik nergens erin.quote:Op dinsdag 13 november 2012 15:44 schreef HD9 het volgende:
[..]
Het is de intentie van de overheid dat de corporaties 75% van de woningvoorraad gaan afstoten
De commercie moet dat gaan aanvullen en de corporaties moeten de winst afdragen aan de overheid middels extra belastingen
nee hoor, ik denk dat er ooit een teruggekocht is, want de kosten koper, die is de koper dan wel kwijtquote:Op dinsdag 13 november 2012 15:48 schreef Basp1 het volgende:
Ook is het nog eens zo dat wanneer ze woning met koopgarant oid verkopen ze in principe wel in hun eigen bezit blijven omdat deze wederom door hun teruggekocht zal gaan worden.
quote:Vaste korting voor huurders van SWZ
Huurders van SWZ die hun huidige huurwoning of een andere te verkopen huurwoning van SWZ kopen krijgen een vaste korting van ¤ 10.000.
De voorwaarden waaraan huurders moeten voldoen om voor deze kortingsregeling in aanmerking te komen zijn:
En dan nog moet je ondanks de koopgarant toch nog de hypotheek onder NHG aflsuiten.quote:Op dinsdag 13 november 2012 15:59 schreef HD9 het volgende:
[..]
nee hoor, ik denk dat er niet een daadwerkelijk teruggekocht is, want de kosten koper die is de koper dan wel kwijt
maar voor de bank is het prima, die extra zekerheid
Maar de overheid had het altijd over 1.000.000 woningen maar 75% is wel 2.000.000 woningen
Inderdaad. Ik ken mensen die op 3x modaal zitten en een ruime sociale huurwoning in het centrum van Utrecht hebben voor 270 euro per maand. Hebben ook nog eens geen kinderen en houden per maand ontzettend veel over. Kunnen makkelijk iets kopen maar vinden het wel lekker om die woning bezet te houden. En die alleenstaande moeder met kind op minimuminkomen maar lekker wachten op die wachtlijst.quote:
quote:Op dinsdag 13 november 2012 09:39 schreef RemcoDelft het volgende:
Als iemand niet meer zelfstandig kan eten, naar de WC kan, wassen/douchen, lopen, en ook nog eens zo dement is als een deur: laat zo iemand dan gewoon doodgaan! Rek het niet nog langer
quote:DEN HAAG - Voor vele duizenden woningeigenaren met een spaar- of levenhypotheek dreigt een fiscale strop zonder dat zij zich daarvan bewust zijn.
Met die waarschuwing komen de Organisatie van Financiële Dienstverleners (OvFD) en het Verbond van Verzekeraars dinsdag.
http://www.nu.nl/economie(...)spaarhypotheek-.html
Volgens mij hebben wij het gewoon in box 1 staan. En enkele honderden euro's per jaar is jammer maar geen fiscale strop.quote:
wat denk je als alle lonen omlaag gaan ?quote:Op woensdag 14 november 2012 11:51 schreef Emu het volgende:
Ben benieuwd wat de huizenprijzen gaan doen in 2013, evenals de prijzen bouwkavels.
Kavels zal niet veel aan gebeuren verwacht ik. De huizenprijs an sich kan met de huidige vooruitzichten maar één kant op: omlaag.quote:Op woensdag 14 november 2012 11:51 schreef Emu het volgende:
Ben benieuwd wat de huizenprijzen gaan doen in 2013, evenals de prijzen bouwkavels.
Niet omhoog denk ik. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard.quote:Op woensdag 14 november 2012 11:51 schreef Emu het volgende:
verkleurt het grasquote:Op woensdag 14 november 2012 13:29 schreef michaelHD9 het volgende:
Ik ben met LXIV, als iedereen azijn pist, dan.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |