abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118900333

21 januari 2012 heeft Laura het eiland Sint Maarten bereikt en daarmee haar wereldreis voltooid.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wie is Laura?
Laura is een bijzonder meisje. Ze had een droom: Als jongste wil zij rondom de wereld zeilen. Is zij een stoere heldin die haar hoofd boven het maaiveld uitsteekt? Is deze recordpoging een verkapte vakantie? Is Laura slachtoffer van de dromen van haar vader? :? Is zij een stampvoetende puber? Wil zij haar toch wel zwakke sociale achtergrond (scheiding, eigenaardige ouders, moeder die zelf uit de ouderlijke macht ontzet wil worden omdat zij de emotionele chantage van haar dochter vreest, eerdere aanvaringen van de vader met autoriteiten, enz.) ontvluchten? En wat te denken van fietspaden in de oceaan en piraten waar je omheen kan zeilen? Was de bemoeienis van Jeugdzorg terecht?
En who de fok was mister Mercer?! :?
En wie is Gerard van Erp? Conferencier en Laura-adept?

Update 25 augustus 2012:
Laura is met haar scheepsmaat Bruno op weg naar haar geboorteplaats Whangarei. Zij wil daar haar toekomst inrichten, maar naar verluidt is er vooralsnog helemaal niets voor haar geregeld. Hoe gaat Laura zich hieruit redden?

En zo zijn er veel vragen, waar iedereen vanuit zijn eigen beperkte inzicht antwoord op probeert te geven. Reden genoeg dus voor deze geanimeerde discussie! :Y

Update 6 november 2012:
Laura is op weg naar Auckland om zich daar te vestigen. Laura zal hier een leven opbouwen waarbij ze zeilles gaat geven aan kinderen. Daarnaast gaat Laura meedoen met zeilwedstrijden, waaronder de Sydney-Hobart race.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De harde kern van posters:

avatar.png BabeWatcher ("Laura is fantasties! *O* ")

xc0ysg.jpg spuitje ("Laura is net Pinokkio" en tevens de enige echte ontdekker van de Guppy-tas),

noiconn.png Enneacanthus_Obesus ("Hoe zeer kan Laura zichzelf tegenspreken?!")

disana2.jpg Disana ("Van die blog klopt niets! Slapen en tegelijkertijd in de storm varen?, ja hoor! :P ")

wereldbol1.JPG livelink ("Ik hoop dat Laura de positieve flow weer snel te pakken krijgt")

noiconn.png svetan (Troll, Dick Dekker of gewoon Mr. Badguy?)

Mexklein.jpg RobertoCarlos, tevens maker van de OP ("Ik vertrouw die Henk niet helemaal")

noiconn.png wich ("Laura heeft het gewoon goed geregeld")

noiconn.png Hammondorgel ("ER IS GEEN VOLGBOOT!!!!!! :N ")

wksp3c.JPG sp3c ("owja ik mod dit hele spektakel")

zoso.jpg Spijkerbroek ("Ach, ze heeft ook de motor nog.")

Tide.jpg Tide (" http://solozeilster.hyves.nl/ ")

Eclipse%20klein.jpg Motorboot ("Zeilersspirit zit in ieder geval in d'r bloed! ")

noiconn.png MrFoureyes ("Die Mercer mediablokkade is inderdaad onverdraaglijk!")
Topicreeks: Laura Dekker
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_118924728
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:09 schreef BabeWatcher het volgende:
Daarnaast gaat Laura meedoen met zeilwedstrijden, waaronder de Sydney-Hobart race.
Dat zegt ze niet:
quote:
I will sail at the end of December from Hobart, Australia back to New Zealand after they have done the Sydney - Hobart race
Volgens mij vaart ze de boot terug nadat anderen de Sydney Hobart hebben voltooid.
(gebeurt wel vaker op die manier)
People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
  donderdag 8 november 2012 @ 17:36:11 #3
340258 MrFoureyes
Through the looking glass
pi_118985591
Piet 07-11-2012

This is indeed exciting news for everyone! The whole world is watching you full of admiration and fascination. You are truly an example to mankind!

Ik moest even kijken of hetzelfde moderatorbeleid nog steeds gold. Dat blijkt dus zo te zijn.
  donderdag 8 november 2012 @ 21:49:00 #4
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_118997222
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 17:36 schreef MrFoureyes het volgende:
Piet 07-11-2012

This is indeed exciting news for everyone! The whole world is watching you full of admiration and fascination. You are truly an example to mankind!

Ik moest even kijken of hetzelfde moderatorbeleid nog steeds gold. Dat blijkt dus zo te zijn.
Laura is toch gisterennacht verkozen tot president van Amerika?
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  vrijdag 9 november 2012 @ 10:01:09 #5
340258 MrFoureyes
pi_119007467
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 21:49 schreef Redefine het volgende:

[..]

Laura is toch gisterennacht verkozen tot president van Amerika?
Ja, maar ze houden het op advies van Mercer nog stil tot het grote persoffensief.
  vrijdag 9 november 2012 @ 17:36:48 #6
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_119023614
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 10:01 schreef MrFoureyes het volgende:

[..]

Ja, maar ze houden het op advies van Mercer nog stil tot het grote persoffensief.
Uiteraard. En wanneer het naar buiten komt, weten alleen bepaalde in de wereld hoog aangeschreven fokkers.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_119024551
Oh wow! Weer eens posten in een Laura-topic. Dat is lang geleden! En dat het nog steeds loopt :P

quote:
10s.gif Op vrijdag 2 november 2012 00:44 schreef Ziba het volgende:
Zo, hele topic doorgelezen. Is dat negatieve gezeik op haar serieus? Is het jaloezie of gewoon fijn om op een minderjarige te zeuren en interessant om haar leven te volgen en 't vervolgens af te kraken?
Het gaat vooral om dingen die haar niet zo sieren.. Zoals het niet nakomen van afspraken met sponsors, verhalen de wereld insturen die niet waar bleken te zijn, mensen vooraf laten betalen voor een boek dat er bij mijn weten nog steeds niet is, het dubieuze recordverhaal, het afgeven op de Nederlandse autoriteiten terwijl die best coulant zijn geweest, het rad dat Pa Dekker de rechtbank voor ogen heeft gedraaid om zijn zin te krijgen en dat opeens wel legitiem vindt. het in de wereld sturen van een mythe dat ze aan boord geboren zou zijn en daarmee automatisch een zeilwonder zou zijn.. de idiote claim dat ze de oceaan sneller overstak dan Mike Perham terwijl ze dagenlang de motor heeft gebruikt en dat later ook nog zelf zei, hoe ze soms schoffeert en mensen afdankt die ze niet meer nodig heeft... En vast nog veel meer dat ik niet meer paraat heb.
Misschien is het idd. te negatief, maar het is wel onderbouwd. Ze is net zo asociaal als dat ze bijzonder/vrijheidsminnend/eigenzinnig/whatever en dat mag op zich best gezegd worden.
  zaterdag 10 november 2012 @ 00:03:46 #8
340258 MrFoureyes
pi_119042351
Vergeet Sea Shepherd niet! (die wordt nog steeds gebruikt als lokmiddel op de site).

"40 procent van alle donaties gaat naar het goede doel en de opbrengst wordt na afloop bekend gemaakt" (dat was de claim toen ze nog aan land zat)

"10 procent van alle donaties gaat naar het goede doel en de opbrengst wordt na afloop bekend gemaakt" (dat was de claim toen ze op zee zat)

"10 procent van alle donaties gaat naar het goede doel" (dat is de huidige claim)

Maar Sea Shepherd wacht nog steeds - evenals de goedgelovigen die dachten via Zeilmeisje het Goede Doel te steunen.

Zijn maar details.
pi_119056592
@ MrFoureyes

Is er een recente verklaring van Sea Shepherd dat ze nog niets van Laura ontvangen hebben? Graag details!
  zaterdag 10 november 2012 @ 17:23:56 #10
340258 MrFoureyes
pi_119057993
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 16:42 schreef svetan het volgende:
@ MrFoureyes

Is er een recente verklaring van Sea Shepherd dat ze nog niets van Laura ontvangen hebben? Graag details!
Ik heb na de aankomst op St Maarten gemaild met die vage woordvoerder alias cabaretier (ben de naam even kwijt) met de vraag of er nu ook nog een feestelijke afdracht aan Sea Shepherd zou plaatsvinden. Dat leek hem een goed idee.

Toen er na twee weken nog niets gebeurd was, heb ik gerappelleerd. Zijn reactie toen was dat Laura het heel druk had met de afronding van alle formaliteiten, maar dat er zeer binnenkort duidelijkheid zou komen. Na twee weken heb ik weer eens gemaild - maar vanaf dat moment bleven de reacties uit. Kort daarna was ook deze woordvoerder weer aan de kant geschoven.

Ik heb toen Sea Shepherd gemaild, die mij antwoordde dat ze erg blij waren met Laura's initiatief en uitzagen naar de donatie, want die konden ze goed gebruiken. Enkele maanden daarna (dus - uit mijn hoofd - zo ergens rond februari) heb ik nog eens gemaild of er al wat binnen was. Ik kreeg toen weer hetzelfde antwoord: ze keken uit naar de donatie; ditmaal met de toevoeging dat ik het beste direct contact kon opnemen met Zeilmeisje als ik meer wilde weten.

Toen wist ik eigenlijk wel genoeg; ik heb het toen niet verder opgevolgd.

Overigens: als team Zeilmeisje de toezeggingen na zou komen, zouden ze op regelmatige basis moeten doneren. Immers; tien procent van alle giften gaan naar het Goede Doel.

Of zou de afdracht ergens heel ver in de toekomst zijn: bijvoorbeeld op het moment dat Zeilmeisje haar school afmaakt?
  zaterdag 10 november 2012 @ 20:32:58 #11
340258 MrFoureyes
pi_119064546
En de laatste update: Sea Shepherd krijgt helemaal niets meer.

Nu staat er op haar site:

HELP LAURA
Bank: ABN Amro
Donatie op bankrekening xxx
IBANnr.:xxx
Bicnr.: xxx
t.n.v. Laura Dekker te Brouwershaven

Wilt u Sea-Shepherd steunen kan dat natuurlijk ook.

Bank: ABN Amro Tiel (NL): 44 09 38 643
SWIFT: ABNANL2A
IBAN: NL30ABNA0440938643
t.n.v. Sea-Shepherd

Geen woord meer over afdracht. Wel wordt de naam Sea Shepherd nog gebruikt om een soort goede-doelen-sausje te maken.
pi_119113482
People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
pi_119113562
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 20:32 schreef MrFoureyes het volgende:

HELP LAURA

t.n.v. Sea-Shepherd

Geen woord meer over afdracht. Wel wordt de naam Sea Shepherd nog gebruikt om een soort goede-doelen-sausje te maken.
Kind is gestoord :')
pi_119113625
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 05:48 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Kind is gestoord :')
Ben bang dat je je dan nog voorzichtig uitdrukt ;)
Win een iPad, BlackBerry of iPhone! Kras hier ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ met een sleutel of ander scherp voorwerp.
pi_119138774
quote:
_O_
Laura wordt zeillerares aan het Voyager Maritime Museum. Mooie organisatie als opstapje naar iets heel groots.
pi_119152409
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 20:13 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

_O_
Laura wordt zeillerares aan het Voyager Maritime Museum.
Nee, ze wordt rondleidster voor kinderen en geeft elke derde Zondag een presentatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hammondorgel op 13-11-2012 00:41:07 ]
  dinsdag 13 november 2012 @ 16:31:19 #17
340258 MrFoureyes
pi_119168649
Ik kan het me toch niet zo goed voorstellen, Zeilmeisje die vol geduld steeds dezelfde vragen beantwoordt: mis je je ouders niet? / was je niet bang op zee? / hoe deed je het met douchen onderweg?

En dan nog maar hopen dat niemand vraagt: hoeveel heb je nu eigenlijk opgehaald voor Sea Shepherd?
pi_119198668
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 16:31 schreef MrFoureyes het volgende:
Ik kan het me toch niet zo goed voorstellen, Zeilmeisje die vol geduld steeds dezelfde vragen beantwoordt: mis je je ouders niet? / was je niet bang op zee? / hoe deed je het met douchen onderweg?

En dan nog maar hopen dat niemand vraagt: hoeveel heb je nu eigenlijk opgehaald voor Sea Shepherd?
Ze doet het in ruil voor een aanlegplaats. We weten hoe ze met deals omgaat en het is nog niet rond. Ze moeten nog wat details doornemen.
Ben benieuwd na hoeveel keer ze niet meer op komt dagen..
pi_119207099
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 20:32 schreef MrFoureyes het volgende:

HELP LAURA

t.n.v. Sea-Shepherd

http://podcast.radionz.co(...)laura_dekker-048.mp3

[ Bericht 38% gewijzigd door Hammondorgel op 14-11-2012 18:01:30 ]
  Moderator woensdag 14 november 2012 @ 18:13:16 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119207719
tja het blijft geen feest natuurlijk voor die onderwaterhippies

de recordpoging is afgelopen, het record staat in de boeken dus dat is gewoon klaar, het is nu nog ff mediastilte maar strakjes tijdens het mediaoffensief word de uiteindelijke opbrengst bekend gemaakt en persoonlijk aan de organisatie overhandigd :Y

zoals beloofd

echt *O*
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 14 november 2012 @ 21:44:49 #21
340258 MrFoureyes
pi_119217349
Oh, dat stemmetje!

Ze heeft de hele boot terugbetaald aan Dick (van Sea Shepherd donaties?), ze was heel goed op school, altijd hoge cijfers.

Maar het meest fascinerende zit in het midden: You are working a a documentary and a book?

Lange aarzeling - dan kiest ze:

Yes. ehm. well, I hope sometime next year.

Nog maar even afwachten dus.
pi_119217535
Ik vind haar beheersing van de Engelse taal na al deze tijd echt belabberd slecht. Ze heeft totaal geen woordenschat, en volgens mij draagt dat voor een groot deel ook bij aan de uiterst debiele antwoorden die ze geeft.
  † In Memoriam † woensdag 14 november 2012 @ 21:54:21 #23
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_119217940
Tsja, als je altijd maar aan het zeilen bent leer je natuurlijk geen Engels. :')
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_119218035
quote:
99s.gif Op woensdag 14 november 2012 21:54 schreef Cynix ® het volgende:
Tsja, als je altijd maar aan het zeilen bent leer je natuurlijk geen Engels. :')
Ze heeft meer tijd doorgebracht aan land met al haar nieuwe vrienden, dan dat ze op zee was, vaak met behulp van de motor.
pi_119218124
morgen maar eens luisteren, daarna mijn analyse
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')