Mogelijk, al vind ik dat een zeer slechte zaak aangezien senatoren zich in het Nederlandse stelsel niet met politiek horen te bemoeien, zij moeten enkel kijken kijken of dat de wet niet strijdig is met andere wetten.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:24 schreef michaelmoore het volgende:
Het hele plan gaat de eerste kamer niet eens halen
het rotte van dit plan is dat de heren zelf met 200.000 redelijk buiten schot blijvenquote:Op donderdag 8 november 2012 21:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Mogelijk, al vind ik dat een zeer slechte zaak aangezien senatoren zich in het Nederlandse stelsel niet met politiek horen te bemoeien, zij moeten enkel kijken kijken of dat de wet niet strijdig is met andere wetten.
Mocht dit plan niet in deze vorm het senaat halen dan zal er op een andere manier in dezelfde mate genivelleerd moeten worden. Dat is voor de VVD net zo noodzakelijk als voor de PvdA aangezien anders een plan van de VVD in de vuilbak moet verdwijnen, dat plan een ander gewicht heeft dan dit plan enzovoorts, heel het kaartenhuis stort in.
De rijkere Nederlanders moeten zich dus niet rijk rekenen omdat dit plan nu onder vuur ligt omdat de VVD-leden huiliehuilie doen.
Je denkt dat ze de nivellering nog verder uit gaan breiden?quote:Op donderdag 8 november 2012 21:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het rotte van dit plan is dat de heren zelf met 200.000 redelijk buiten schot blijven
en tot 200.000 en dalen met de premie naar 7% en de basispremie naar 40 euroquote:Op donderdag 8 november 2012 21:32 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Je denkt dat ze de nivellering nog verder uit gaan breiden?
Nee, je wilt graag dat het plan de prullenbak ingaat. Maar net als met de wietpas (waarvan een ieder met een IQ > Kelly/Viola Holt weet dat dat niet werkt) zul je merken dat sommige plannen toch doorgedrukt worden...quote:Op donderdag 8 november 2012 21:51 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik denk dat het hele zorgplan de prullenbak in gaat en dat er wat anders bedacht moet worden om de PvdA tevreden te stellen. Anders is het einde kabinet.
Ik wit het graag, maar gezien het crisisoverleg van gisteren en vandaag verwacht ik het ook. Zeker nu zelfs de VVD senatoren hebben aangegeven dit plan te blokkeren in de eerste kaner,De wietpas was inderdaad ook een extreem dom idee, maar dit wordt dan ook grotendeels teruggedraaid.quote:Op vrijdag 9 november 2012 00:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee, je wilt graag dat het plan de prullenbak ingaat. Maar net als met de wietpas (waarvan een ieder met een IQ > Kelly/Viola Holt weet dat dat niet werkt) zul je merken dat sommige plannen toch doorgedrukt worden...
Nou dat laatste is wel heel onwaarschijnlijk. Als dit plan al afgeschaft wordt (of eerder aangepast of afgezwakt wordt), dan komt er gewoon iets anders voor in de plaats om het niveleringsfeestje in stand te houden. Belastingverhoging (wat dit indirect ook gewoon was) is dan het meest waarschijnlijke.quote:Op vrijdag 9 november 2012 08:12 schreef Paper_Tiger het volgende:
Het heeft er alle schijn van dat het heilloze plan van tafel is. Benieuwd wat ze nu gaan doen met de belastingen. Verhogen van de hoogste schijven betekend extra aantrekkelijk schulden verrekenen. Dat lijkt me dus geen optie. Zouden ze dan toch in eigen vlees gaan snijden?
ik denk dat men toch in de HRA verder gaat snijden, om het de verlaging van het tarieven te betalenquote:Op vrijdag 9 november 2012 08:12 schreef Paper_Tiger het volgende:
Het heeft er alle schijn van dat het heilloze plan van tafel is. Benieuwd wat ze nu gaan doen met de belastingen. Verhogen van de hoogste schijven betekend extra aantrekkelijk schulden verrekenen. Dat lijkt me dus geen optie. Zouden ze dan toch in eigen vlees gaan snijden?
Prima, laat ze er 2 of 3 % per jaar afhalen. Die halve % sloeg toch al nergens op.quote:Op vrijdag 9 november 2012 10:00 schreef HD9 het volgende:
[..]
ik denk dat men toch in de HRA verder gaat snijden, om het de verlaging van het tarieven te betalen
Gaan ze die dan verhogen i.p.v. verlagen?quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:17 schreef bloodymary1 het volgende:
Volgens RTL Nieuws is het hele plan nu van de baan en gaan ze de inkomensnivellering verder doorvoeren via de inkomstenbelasting.
nou de pvda gaat verhogen en de VVD gaat verlagen en dan mag je kiezen welke tabel de salarisdadministrie zal toepassenquote:Op vrijdag 9 november 2012 13:24 schreef Blik het volgende:
[..]
Gaan ze die dan verhogen i.p.v. verlagen?
En dan mag je een bonus betalen als je je bank in de zomer aan straat hebt staan? Goede belastingquote:Op vrijdag 9 november 2012 13:26 schreef HD9 het volgende:
[..]
nou de pvda gaat verhogen en de VVD gaat verlagen en dan mag je kiezen welke tabel de salarisdadministrie zal toepassen
Dat noemen ze variabel belonen, ik denk dat Spekman dan voor de hoge kiest die is dol op nivelleren, hij is wel gek op een feesie
Overigens gaat de overheid een nieuw belasting invoeren, een tuinbankbelasting, er komt dan iemand kijken of je een tuinbank hebt en die gaan ze dan opmeten en de aanslag komt er dan vanzelf aan
Verhogen natuurlijk.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:24 schreef Blik het volgende:
[..]
Shit, da's mooi balen dan. Ik heb een vijver en twee tuinbanken ben ik mooi de klos. Heb ik toch liever dat zorgpremieverhogingsstelsel...quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:26 schreef HD9 het volgende:
[..]
nou de pvda gaat verhogen en de VVD gaat verlagen en dan mag je kiezen welke tabel de salarisdadministrie zal toepassen
Dat noemen ze variabel belonen, ik denk dat Spekman dan voor de hoge kiest die is dol op nivelleren, hij is wel gek op een feesie
Overigens gaat de overheid nieuwe belastingen invoeren, een tuinbankbelasting, en een vijverbelasting, er komt dan iemand kijken of je een tuinbank of vijver hebt en die gaan ze dan opmeten en de aanslag komt er dan vanzelf aan
Beide, neem ik aan. Nivelleren via de belastingen betekent dat het stelsel progressiever wordt. Dus lagere inkomens gaan relatief minder belasting betalen, hogere inkomens relatief meer belasting.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:24 schreef Blik het volgende:
[..]
5 mei 1818 werd Karl Marx geboren. Die was ook voor verregaande nivellering. Het werkte perfect. Op het laatst werkte er geen mens meer.quote:Op vrijdag 9 november 2012 17:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Gisteren was Frederick van der Ploeg een gast bij Pauw en Witteman. Hij is gepromoveerd in de economie aan Cambridge University. Hij gaf aan een voorstander te zijn van nivellering maar dat het nivelleren via de zorgtoeslag niet handig is om allerlei redenen.
Hier kan je het terugzien: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1303050
Hij is als eerste gast aan het woord.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |