abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_119039992
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 23:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Was zij Grietje Doorneweerd die 107 jaar werd ?
Yep. Trouwens best een leeftijd wanneer je met zo'n groot trauma moet rond lopen. Het vreet de hele tijd aan je. Not!
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_119040313
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 23:13 schreef lxhkrd het volgende:

[..]

Yep. Trouwens best een leeftijd wanneer je met zo'n groot trauma moet rond lopen. Het vreet de hele tijd aan je. Not!
Volgens Couzy was zij getuige dat een voor haar onbekend meisje keek in een kuil bij het Ronde Huis en toen verschrikt wegliep. Nooit meer heeft Grietje dat meisje gezien.
Ik weet niet meer op welke site... maar het was in een gelders fotoarchief online dat ik een foto-omschrijving las. Grietje zou gefotografeerd zijn voor het Ronde Huis.

ps... hebbes..
quote:
Nummer: N 3133
Collectie: Nuwenspete
Datumopname: 00-00-0000
Drager-Kleur: foto, zwart- wit
Fotograaf:
Titel:
Objectief: vrouw, gekleed in veluwse dracht met tipmuts; over haar schouders een juk met twee emmers; staande naast een smalspoor; achter haar coniferen met een rond huis van meerdere verdiepingen Subjectief: Nunspeet 1910 deel 4 blz 9; Grietje Doorneweerd *Doornspijk, 17-11-1881
http://snv-oud.pictura-dp(...)&pa=showpage&pid=522

[ Bericht 13% gewijzigd door Bluesdude op 09-11-2012 23:28:42 ]
pi_119041727
Oke LX zo ken ik je weer ;)

De inhoud van het boek van Schalkwijk is overigens zo'n beetje hetzelfde, als dat van het 'manuscript' wat de nu dus vrijwel overbodige Biesemaat geschreven had, maar niet durfde uit te geven.(i.v.m schadeclaims van Sch o.a.)....Sch. is gewoon met een andere uitgever in zee gegaan, daar Just publishers het weigerde uit te geven (uit loyaliteit aan TB?)
TB is nu dus zijn 'manuscript' aan het herschrijven in Roman-vorm, waarschijnlijk om er nog een Thomas Ross-achtig succesje uit te halen, redden wat er te redden valt........met meer de nadruk op de periode vlak voor HRH met als hoofdpersoon Gerlof van Vloten ; 'de broer van'..en rituele zelfmoordenaar (aldus TB)..

Hij voelde natuurlijk al de hete adem in de nek van Sch., maar ook van andere onderzoekers.., en nu is het te laat....
Daar hij ook weer hevige bonje heeft met Dirk Septer,(waar hij veel aan te danken heeft!), en waarvan hij (via hem) de belangrijke boeken 1+2 van WGRH-1 in handen heeft gekregen, en deze weigert terug te geven of aan '2e generatie onderzoekers' uit te lenen....

Overigens is er nog een boek in de maak van weer een andere '1e generatie onderzoeker' meer gericht op het levensverhaal van J.W. Montenberg en zijn uiteindelijke zoektocht naar de historie van de beruchte R-H wagonnetjes...

Als TB er in slaagt zijn Nunspeter 'streekroman' in april dan eindelijk weet uit te geven.....zijn er wellicht inmiddels a 3/4? R-H boeken verschen...........wie zit er dan nog op zijn roman te wachten?

Het lijkt erop dat TB zijn kruit weer eens verspeelt heeft..Wellicht doet hij er beter aan om ruzies in vervolg te vermeiden, met mensen/bronnen die hem geholpen hebben, en b.v. ook eens 'ons' ;zijn potentiele klanten fatsoenlijk te woord te staan....

Boontje komt om zijn loontje........
  Moderator vrijdag 9 november 2012 @ 23:55:55 #206
249559 crew  Lavenderr
pi_119042039
quote:
16s.gif Op vrijdag 9 november 2012 23:47 schreef aos het volgende:
Oke LX zo ken ik je weer ;)

De inhoud van het boek van Schalkwijk is overigens zo'n beetje hetzelfde, als dat van het 'manuscript' wat de nu dus vrijwel overbodige Biesemaat geschreven had, maar niet durfde uit te geven.(i.v.m schadeclaims van Sch o.a.)....Sch. is gewoon met een andere uitgever in zee gegaan, daar Just publishers het weigerde uit te geven (uit loyaliteit aan TB?)
TB is nu dus zijn 'manuscript' aan het herschrijven in Roman-vorm, waarschijnlijk om er nog een Thomas Ross-achtig succesje uit te halen, redden wat er te redden valt........met meer de nadruk op de periode vlak voor HRH met als hoofdpersoon Gerlof van Vloten ; 'de broer van'..en rituele zelfmoordenaar (aldus TB)..

Hij voelde natuurlijk al de hete adem in de nek van Sch., maar ook van andere onderzoekers.., en nu is het te laat....
Daar hij ook weer hevige bonje heeft met Dirk Septer,(waar hij veel aan te danken heeft!), en waarvan hij (via hem) de belangrijke boeken 1+2 van WGRH-1 in handen heeft gekregen, en deze weigert terug te geven of aan '2e generatie onderzoekers' uit te lenen....

Overigens is er nog een boek in de maak van weer een andere '1e generatie onderzoeker' meer gericht op het levensverhaal van J.W. Montenberg en zijn uiteindelijke zoektocht naar de historie van de beruchte R-H wagonnetjes...

Als TB er in slaagt zijn Nunspeter 'streekroman' in april dan eindelijk weet uit te geven.....zijn er wellicht inmiddels a 3/4? R-H boeken verschen...........wie zit er dan nog op zijn roman te wachten?

Het lijkt erop dat TB zijn kruit weer eens verspeelt heeft..Wellicht doet hij er beter aan om ruzies in vervolg te vermeiden, met mensen/bronnen die hem geholpen hebben, en b.v. ook eens 'ons' ;zijn potentiele klanten fatsoenlijk te woord te staan....

Boontje komt om zijn loontje........
Een tip die hij hier gekregen heeft , nee, geen dank hoor :') .
pi_119043229
En nu maar hopen voor TB dat hij zijn boek dan in ieder geval toch kan uitgeven...vóórdat het in opdracht van de 'stichting Skepsis' geschreven e-book van Dissectienaald uitkomt (e-book slechts omdat er toch geen markt voor debunkers zijn, en dat wetenschappelijk geschreven boeken te saai zijn) Mensen lezen nu liever eerder een spannend complot-avontuur weg..die nog wel eens de waarheid zou kunnen zijn ook........
Voor de dappere DN ; die ondanks een enorme tegenslag die hij recentelijk heeft moeten doorstaan, gestug doorgaat, en ons simpele zielen zelfs een preview heeft gegund van zijn in perfect Nederlands geschreven geschriften(!) is er echter toch slecht nieuws......

Het ware geheim van het Ronde huis (mocht die er al zijn)zal uiteindelijk pas onthult worden door het in kwaliteit en zorgvuldigheid niet te overtreffen 'onderzoeksrapport' van WGRH-2.......onlangs zijn daar nog de puberjongens en meisjes gescheiden van de echte mannen, en begint deze eindelijk zijn ware vorm aan te nemen....
pi_119043673
En wie het anagram van Inquisator inmiddels heeft opgelost mag wellicht eens op solicitatie-gesprek komen heb ik van hem vernomen....Let wel ; Loyaliteit staat hoog in het vaandel!

....en iemand zou zich nu erg aangesproken moeten voelen....
pi_119044556
:O
pi_119044878
quote:
10s.gif Op donderdag 8 november 2012 10:42 schreef Toppie_ het volgende:
"Meisje haar urn" ?
"Raar huisje men" ?
Je Surinamer ?

Btw interessant verhaal maar wat als het allemaal bullshit blijkt te zijn? Wanneer komt dat boek? Wil het graag lezen.
pi_119045267
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2012 01:22 schreef quirina het volgende:

[..]

Je Surinamer ?

Btw interessant verhaal maar wat als het allemaal bullshit blijkt te zijn? Wanneer komt dat boek? Wil het graag lezen.
Iets met user of username, lijkt me.
pi_119047295
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 23:20 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Volgens Couzy was zij getuige dat een voor haar onbekend meisje keek in een kuil bij het Ronde Huis en toen verschrikt wegliep. Nooit meer heeft Grietje dat meisje gezien.
Ik weet niet meer op welke site... maar het was in een gelders fotoarchief online dat ik een foto-omschrijving las. Grietje zou gefotografeerd zijn voor het Ronde Huis.

ps... hebbes..

[url][/url]
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_119047375
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 november 2012 00:26 schreef aos het volgende:
onlangs zijn daar nog de puberjongens en meisjes gescheiden van de echte mannen, en begint deze eindelijk zijn ware vorm aan te nemen....
hmm, zonnestraal10, uw reactie? ;)

En Nunspeter1953, waar blijft je reactie op je "nunspeter-zijn". Ik ben benieuwd..
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_119047573
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 23:20 schreef Bluesdude het volgende:
Volgens Couzy was zij getuige dat een voor haar onbekend meisje keek in een kuil bij het Ronde Huis en toen verschrikt wegliep.
En ik had het altijd gelezen als dat het melkmeisje in de put had gekeken...

Maar na nalezen van die blog komt nog wat anders boven: Die put was aan de Brandsweg. Niet echt bij het Ronde Huis. Wel bij het Willemsbos (ook "zijn" grond dus). (De Brandsweg was eerder een "drukkere" weg tussen Vierhouten en Hulshorst)
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_119048248
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 09:14 schreef lxhkrd het volgende:

[..]

[url][ [url=http://i47.tinypic.com/2n6rkid.jpg]afbeelding[/url] ][/url]
Prachtig... *O* Is er ook een foto van haar als 100+jarige ?
Heb je de foto kunnen downloaden van dat adres?
Is dat een huisje of een stationnetje rechts op de foto, op het einde van het smalspoor ?

Couzy heeft dat putverhaal van Septer . En dat Grietje de getuige was heeft hij zelf verzonnen. Zoals Septer het beschreef kan het letterlijk van Montenberg overgenomen zijn . Klik hier
In die woorden en in die context is het een suggestief verhaal. (lijk in de put, rennend meisje ook vermoord mogelijk) Hoe weet de getuige nou of dat meisje nooit meer in de omgeving is geweest ?
En waarom keek de getuige dan niet zelf in de put ?
Wel een tip voor werkgroep 2...... ga die put uitgraven of met sonar scannen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 10-11-2012 10:53:19 ]
  zaterdag 10 november 2012 @ 10:59:44 #216
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_119048505
...

[ Bericht 99% gewijzigd door Zonnestraal10 op 10-11-2012 11:40:35 (bedreigd) ]
  zaterdag 10 november 2012 @ 11:01:46 #217
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_119048537
Duidelijk toch
pi_119048996
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 10:44 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Prachtig... *O* Is er ook een foto van haar als 100+jarige ?
Heb je de foto kunnen downloaden van dat adres?
Is dat een huisje of een stationnetje rechts op de foto, op het einde van het smalspoor ?

Er zijn twee "toegangen " tot die site. Dat adres van jou was de "oude". Alles is nu beter toegankelijk via: http://www.streekarchivariaat.nl/nl/ Oude mensenfoto's heb ik nog niet van haar gevonden.

Bij dat huisje was het rangeerterreintje van die tram. Is nu de parkeerplaats naast HRH
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_119049173
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 11:01 schreef Zonnestraal10 het volgende:
Duidelijk toch
Wha, daarom doe ik nooit mee met zulke "groepjes".

Maar ik vraag mij 1 ding wel af: ooit vroeg je mij om contact te houden via email ipv fok "omdat dat makkelijk was". Was dat eigen iniatief?
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_119049548
Heel verstandig LX.....

Het zal er wel bij horen bij het HRH saga ,dat er uiteindelijk zelfs onderling tussen de onderzoekers strijd en intriges ontstaan....Zie mijn vorige post....De WGRH-1 zal ook wel met ruzie uit elkaar gegaan zijn.....echter ik kan je verzekeren dat dit nu niet meer zal gebeuren bij WGRH-2....de huidige leden zijn stabiel ,loyaal, integer en betrouwbaar.....en gaan DISCREET met PRIVE-INFO om......
'A change of policy' is wel dat er iets meer openheid wordt gegeven en samenwerking niet geschuwd wordt met andere onderzoekers....
pi_119050081
Vooraankondiging publicatie " Het Ronde Huis Ontmaskerd - Onderzoeksrapport van de Werkgroep Ronde Huis-2 inzake vermeend kindermisbruik, rituele verminking en moord ".

Verschijningsdatum: 1-7-2013.
  zaterdag 10 november 2012 @ 12:22:13 #222
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_119050125
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 11:40 schreef lxhkrd het volgende:
Duidelijk tochWha, daarom doe ik nooit mee met zulke "groepjes". Maar ik vraag mij 1 ding wel af: ooit vroeg je mij om contact te houden via email ipv fok "omdat dat makkelijk was". Was dat eigen iniatief?
Inderdaad dat was uit eigen iniatief ;)

Maar on-topic maar weer (i.p.v. het gekissebis tussen personen)

Ik denk dat met de komst van het boek van, V Schalkwijk veel dingen worden opgelost.. :)
pi_119052539
quote:
12s.gif Op zaterdag 10 november 2012 12:22 schreef Zonnestraal10 het volgende:

[..]

Inderdaad dat was uit eigen iniatief ;)

Maar on-topic maar weer (i.p.v. het gekissebis tussen personen)

Ik denk dat met de komst van het boek van, V Schalkwijk veel dingen worden opgelost.. :)
Dus 21 nov a.s komt er een boek uit en 1 juli 2013 nog een boek.
Wanneer komt Ton Biesemaat's boek uit?
  zaterdag 10 november 2012 @ 14:32:04 #224
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_119053171
Idd de 21e :) maar volgens mij is iedereen in dit topic bezig met schrijven,
en ben ik bang dat de echte informatie in het boek van v sch, gaat staan ;)
pi_119053386
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 14:32 schreef Zonnestraal10 het volgende:
Idd de 21e :) maar volgens mij is iedereen in dit topic bezig met schrijven,
en ben ik bang dat de echte informatie in het boek van v sch, gaat staan ;)
Dat boek van v. sch, dat komt in juli toch?
  zaterdag 10 november 2012 @ 15:02:36 #226
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_119053986
Nee het boek van schalkwijk komt de 21e ;)
pi_119054937
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 12:21 schreef Inquisator het volgende:
Vooraankondiging publicatie " Het Ronde Huis Ontmaskerd - Onderzoeksrapport van de Werkgroep Ronde Huis-2 inzake vermeend kindermisbruik, rituele verminking en moord ".

Verschijningsdatum: 1-7-2013.
Rituele verminking is een nieuw verhaal.
Hoezo dat.. ?
pi_119055010
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 11:30 schreef lxhkrd het volgende:

[..]

Er zijn twee "toegangen " tot die site. Dat adres van jou was de "oude". Alles is nu beter toegankelijk via: http://www.streekarchivariaat.nl/nl/ Oude mensenfoto's heb ik nog niet van haar gevonden.

Bij dat huisje was het rangeerterreintje van die tram. Is nu de parkeerplaats naast HRH
Maar... het is jouw kennis niet bekend dat in zijn familie, de nazaten van Grietje, er verhalen van Grietje waren over vreemde toestanden in en nabij het Ronde Huis ?
pi_119055740
Woensdag 21 november om 16:00
Locatie : Gemeentehuis Nunspeet
pi_119055936
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 15:40 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Rituele verminking is een nieuw verhaal.
Hoezo dat.. ?
Misschien worden daar de 'lotus'voetjes mee bedoeld?
pi_119055966
@Lxhkrd:

ik heb nooit beweerd dat jij geen Nunspeter bent; ik had het over die Nunspeet experts zoals TARAetc. en Inspecteur Clouseau Dissectienaald.
Ik weet niet hoe oud je bent en of je nog weet hoe oer-kerkelijk en achterlijk zwarte kousen kerk Nunspeet zelfs zo'n 50 jaar geleden was met de jaarlijkse "Meidenmarkt" op de Elspeterweg en waar je op zondag niet mocht fietsen...
De komst van het legerkamp en de opening van de snelweg in 1962 bracht veel "import". Maarsinds dien zijn de mensen die in de beginjaren (tot ca. 1920) bij het RH werkten reeds lang overleden.
Als 17-jarige begon ik bij een klein Nunspeets bedrijf te werken en over de jaren was ik kind aan huis bij mijn voormalige baas en zijn vrouw en ontwikkelde een dichtere verhouding tot hen dan dat ik ooit tot mijn eigen ouders had. Als die nu nog in leven waren, zouden ze me echter toch nog niets vertellen; oer christelijke mensenm die niets los zouden laten.
Anderen, zoals Mannus Pap, den Besten, van Egteren enz. lieten nog wel eens wat los als ze je vertrouwden en via indirekte gesprekken in de juiste richting leidde, lieten ze zich soms even gaan of verspraken zich wel eens.

Wat het Willemsbos betreft, overigens, was niet "zijn grond" maar zoals de naam dat al zegt, van zijn broer Willem. Langs de Brandsweg kan ik je nog wel een een tweetal lokaties aanwijzen waar je misschien nog wel eens een schop in de grond wil steken.

Ik beschouw jou als een van de weinige positieve bijdragers aan deze blog en niet zo negatief als die vervelende Bluesdude en Dissectienaald, die vele mensen die wel iets weten er vanaf deden zien het hier met anderen te delen. Jammer....
pi_119056396
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 22:14 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

bwahahaha, terugkrabbelen noem ik dat. Anders had je wel ongeveer aan kunnen geven wat er niet klopte.
Het stuk was prima geschreven en feitelijke onjuistheden stonden er niet in. Daarbij, qua stijl stukken beter als Septer's artikel. Wel grappig dat ik qua woordgebruik precies kan zien wat Dissectienaald heeft gestudeerd, namelijk hetzelfde als wat ik heb gedaan :)

Oh en Dis.Naald, waarom weer weggehaald? Het was een prima en eerlijk stukje. Niets om je voor te schamen. Daarbij, jij vraagt om openheid van bronnen, nu pas je zelf censuur toe
Het gaat niet om censuur. Ik had een vermoeden dat er gezocht werd op internet, dus heb ik op mijn blog een extra blog aangelegd waar ik zo nu en dan wat 'gedachtengangen' zet. Even open zetten en afwachten. Binnen één dag 255 hits. En ECHT persoonlijke dingen zet ik niet op internet. Alles wat mensen van mij mogen weten, vertel ik ze zo ook wel ;-) Maar er komt nog een postje aan, want ik ben net terug uit Arnhem...
pi_119057292
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 16:20 schreef nunspeet1953 het volgende:
@Lxhkrd:

ik heb nooit beweerd dat jij geen Nunspeter bent; ik had het over die Nunspeet experts zoals TARAetc. en Inspecteur Clouseau Dissectienaald.
Ik weet niet hoe oud je bent en of je nog weet hoe oer-kerkelijk en achterlijk zwarte kousen kerk Nunspeet zelfs zo'n 50 jaar geleden was met de jaarlijkse "Meidenmarkt" op de Elspeterweg en waar je op zondag niet mocht fietsen...
De komst van het legerkamp en de opening van de snelweg in 1962 bracht veel "import". Maarsinds dien zijn de mensen die in de beginjaren (tot ca. 1920) bij het RH werkten reeds lang overleden.
Als 17-jarige begon ik bij een klein Nunspeets bedrijf te werken en over de jaren was ik kind aan huis bij mijn voormalige baas en zijn vrouw en ontwikkelde een dichtere verhouding tot hen dan dat ik ooit tot mijn eigen ouders had. Als die nu nog in leven waren, zouden ze me echter toch nog niets vertellen; oer christelijke mensenm die niets los zouden laten.
Anderen, zoals Mannus Pap, den Besten, van Egteren enz. lieten nog wel eens wat los als ze je vertrouwden en via indirekte gesprekken in de juiste richting leidde, lieten ze zich soms even gaan of verspraken zich wel eens.

Wat het Willemsbos betreft, overigens, was niet "zijn grond" maar zoals de naam dat al zegt, van zijn broer Willem. Langs de Brandsweg kan ik je nog wel een een tweetal lokaties aanwijzen waar je misschien nog wel eens een schop in de grond wil steken.

Ik beschouw jou als een van de weinige positieve bijdragers aan deze blog en niet zo negatief als die vervelende Bluesdude en Dissectienaald, die vele mensen die wel iets weten er vanaf deden zien het hier met anderen te delen. Jammer....
Daar doe je toch een flink aantal deelnemers aan dit topic mee tekort. Tenzij je elke criticaster als negatief beschouwt.
pi_119057436
Vanmorgen en vanmiddag de nodige archiefbescheiden onder ogen gehad. Ben nu weer wat wijzer. Wie van jullie heeft de notariële akten doorgenomen van het vennootschap tussen Constance Lans, Frank en Willem van Vloten? Alleen al op basis van die akte kan ik negentig procent van zowel het verhaal van Septer als van Biesemaat naar het rijk der fabelen verwijzen.

Ik heb een interessante briefwisseling tussen Frank van Vloten en de burgemeester van Nunspeet gelezen. Ik kan je de archieftoegang zo geven. Het leuke is dat als je daar heel snel overheen leest je heel andere conclusies trekt dan dat je zou doen als er wat meer tijd in gestoken werd, of dat je met enige voorbereiding het archief in wandelde.

Weet je wie ook gek op kinderen was? J.W. Montenberg. En in iets mindere mate hield hij ook van kabouters, getuige het archief dat hij in Gelderland in bewaring heeft gegeven. Rinkelt er een belletje Aos?

Dan zit er ook nog eens HEEL interessante correspondentie in één van de mappen met betrekking tot het artikel van Septer. Gingen ze Septer liquideren? Helemaal niet. Ik heb vanmiddag met een notitie van Berni van Vloten in mijn handen gezeten waarin een gesprek was geweest met de onderdirecteur van de persgroep waartoe de Nunspeet Vooruit behoorde, en die zou de zaak direct uitzoeken. Mogelijk zou dit een rectificatie worden, dus er mocht nog even geen actie worden ondernomen. Daarnaast heb ik mij kostelijk geamuseerd met een brief van Hans van Eeden gericht aan de redactie van Nunspeet Vooruit. Een kopie daarvan was aan Berni van Vloten gestuurd. En er zat ook een handgeschreven verslag in getiteld 'Ronde Huis 2', is dat het artikel van Septer? Het derde vel is doorgesneden en een stuk overheen geplakt. Als je het tegen het licht hield, kon je nog lezen: 'die griezel'.

Dit is nog maar een greep. Ik moet alles even ordenen, want ik zit momenteel met een informatie-overload in mijn hoofd, maar er zitten hier mensen die ons moedwillig een rad voor ogen willen draaien met leugens en bedrog. Jullie mogen nog in je handen knijpen dat de familie Van Vloten jullie niet wegens smaad voor de rechter sleurt. Ik heb een flink aantal kopieën gemaakt van de briefwisseling zodat ik het thuis nog even goed kan uitbenen. Sommige handschriften zijn vrij lastig te ontcijferen, dat moet je gewoon even op je gemak doen. Wordt vervolgd.
pi_119057571
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 17:08 schreef Dissectienaald het volgende:
Vanmorgen en vanmiddag de nodige archiefbescheiden onder ogen gehad. Ben nu weer wat wijzer. Wie van jullie heeft de notariële akten doorgenomen van het vennootschap tussen Constance Lans, Frank en Willem van Vloten? Alleen al op basis van die akte kan ik negentig procent van zowel het verhaal van Septer als van Biesemaat naar het rijk der fabelen verwijzen.

Ik heb een interessante briefwisseling tussen Frank van Vloten en de burgemeester van Nunspeet gelezen. Ik kan je de archieftoegang zo geven. Het leuke is dat als je daar heel snel overheen leest je heel andere conclusies trekt dan dat je zou doen als er wat meer tijd in gestoken werd, of dat je met enige voorbereiding het archief in wandelde.

Weet je wie ook gek op kinderen was? J.W. Montenberg. En in iets mindere mate hield hij ook van kabouters, getuige het archief dat hij in Gelderland in bewaring heeft gegeven. Rinkelt er een belletje Aos?

Dan zit er ook nog eens HEEL interessante correspondentie in één van de mappen met betrekking tot het artikel van Septer. Gingen ze Septer liquideren? Helemaal niet. Ik heb vanmiddag met een notitie van Berni van Vloten in mijn handen gezeten waarin een gesprek was geweest met de onderdirecteur van de persgroep waartoe de Nunspeet Vooruit behoorde, en die zou de zaak direct uitzoeken. Mogelijk zou dit een rectificatie worden, dus er mocht nog even geen actie worden ondernomen. Daarnaast heb ik mij kostelijk geamuseerd met een brief van Hans van Eeden gericht aan de redactie van Nunspeet Vooruit. Een kopie daarvan was aan Berni van Vloten gestuurd. En er zat ook een handgeschreven verslag in getiteld 'Ronde Huis 2', is dat het artikel van Septer? Het derde vel is doorgesneden en een stuk overheen geplakt. Als je het tegen het licht hield, kon je nog lezen: 'die griezel'.

Dit is nog maar een greep. Ik moet alles even ordenen, want ik zit momenteel met een informatie-overload in mijn hoofd, maar er zitten hier mensen die ons moedwillig een rad voor ogen willen draaien met leugens en bedrog. Jullie mogen nog in je handen knijpen dat de familie Van Vloten jullie niet wegens smaad voor de rechter sleurt. Ik heb een flink aantal kopieën gemaakt van de briefwisseling zodat ik het thuis nog even goed kan uitbenen. Sommige handschriften zijn vrij lastig te ontcijferen, dat moet je gewoon even op je gemak doen. Wordt vervolgd.
Beetje dubieus wel, die opmerking.

Verder erg benieuwd naar je verdere bevindingen.
pi_119057692
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 17:03 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Daar doe je toch een flink aantal deelnemers aan dit topic mee tekort. Tenzij je elke criticaster als negatief beschouwt.
Nou ja, de impliciete kritiek is natuurlijk dat je idd kunt vervallen in pseudo-scepsis, als antithese van de positie van de (meestal kritiekloze) believers. Evenwel zijn de voorbeelden die Nunspeet1953 met naam en toenaam noemt (Bluesdude en Dissectienaald) imo juist geen pseudo-sceptici. Ikzelf heb, moet ik bekennen, wel een beetje last van pseudo-sceptische neigingen, en dan vooral mbt de complotten omtrent het koningshuis...
I´m back.
pi_119057776
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 17:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, de impliciete kritiek is natuurlijk dat je idd kunt vervallen in pseudo-scepsis, als antithese van de positie van de (meestal kritiekloze) believers. Evenwel zijn de voorbeelden die Nunspeet1953 met naam en toenaam noemt (Bluesdude en Dissectienaald) imo juist geen pseudo-sceptici. Ikzelf heb, moet ik bekennen, wel een beetje last van pseudo-sceptische neigingen, en dan vooral mbt de complotten omtrent het koningshuis...
Dat ben ik met je eens, dat je daar in kunt vervallen als een soort tegengif.
  zaterdag 10 november 2012 @ 18:07:02 #238
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_119059470
@ dissectienaald

Goed verslag heb je uitgebracht, alleen was ik hier al van op de hoogte en hield het nog even voor me zelf (voordat ik uit de school klapte) dit was één van de redenen dat het voor mij allemaal wel mee viel over de verhalen die zich voor deden over frank van vloten..
pi_119059913
Ik heb een tijdschrift gevonden in de archieven van Van Vloten waarin een artikel stond over het paardentrammetje te Joppe en een interview met Johan Montenberg. Bovenstaand is een quote uit het interview, dat Johan zoveel van kinderen hield. Wat ik daarmee wil aangeven is hoe makkelijk het is om iets uit zijn verband te rukken door het buiten de context te halen. Dat van die kabouters is overigens ook niet gelogen, en Aos weet nu dondersgoed wat ik heb mogen inzien vanmorgen...
  zaterdag 10 november 2012 @ 18:35:52 #240
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_119060228


[ Bericht 100% gewijzigd door Zonnestraal10 op 10-11-2012 18:38:42 (dubbel post) ]
  zaterdag 10 november 2012 @ 18:36:42 #241
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_119060256
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 18:35 schreef Zonnestraal10 het volgende:
Ik geloof totaal niet in kabouters elfen etc: maar na het lezen van die artikelen was ik wel amused maar of ik het wil geloven is een tweede, zal eens kijken of ik hier iets nog over kan vinden
pi_119060428
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 16:20 schreef nunspeet1953 het volgende:

Ik beschouw jou als een van de weinige positieve bijdragers aan deze blog en niet zo negatief als die vervelende Bluesdude en Dissectienaald, die vele mensen die wel iets weten er vanaf deden zien het hier met anderen te delen. Jammer....
Ik stel vragen die voor jou vervelend zijn omdat je 'geloof ' kan gaan wankelen. Of omdat je je ongelijk moet toegeven.
Jij bent diegene die negatief staat tov gewone vragen .
Bijv vraag ik hoe dat zit met dat lijk uit 1982. Je weigert daar meer over te vertellen.
Waarom is dat ? Omdat je dan erkennen moet dat je eigenlijk niks weet over dat vermeende lijk ?
pi_119060883
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 17:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, de impliciete kritiek is natuurlijk dat je idd kunt vervallen in pseudo-scepsis, als antithese van de positie van de (meestal kritiekloze) believers. Evenwel zijn de voorbeelden die Nunspeet1953 met naam en toenaam noemt (Bluesdude en Dissectienaald) imo juist geen pseudo-sceptici. Ikzelf heb, moet ik bekennen, wel een beetje last van pseudo-sceptische neigingen, en dan vooral mbt de complotten omtrent het koningshuis...
Ik ben niet automatisch-anti wat een believer vertelt. Bijv .. het verhaal dat er een document is waar Frank van Vloten aangeklaagd wordt door personeel ergens van voor aanranding en verkrachting.
Ik stel wel wat vragen en ik verzoek om publicatie.
Ik ben wel sceptisch zo van '' het zal wel weer' , maar ik sta toch wel open voor minder fraaie feiten over Frank van Vloten . Kom maar met document of wacht men ermee totdat het boek er is in juli. Want dat boek moet verkocht worden
Ik ben geen believer in zijn finale onschuld, maar ook geen believer dat hij een Dutroux avant la lettre was. Dat laatste suggereren de believers..... maar hola met de bewijzen.

Verder lijkt Bernard, de prins ende schavuit, wel een type die een inbreker inhuurt via via om bij Wim Klinkenberg archiefstukken weg te halen . Dit.. om zichzelf en zijn familie te beschermen. Ook de BVD ( nu AIVD) kon dat gedaan hebben. En dat ging niet om ouwe verhalen over prins Hendrik of het Ronde Huis.
Dat soort 'complotgedrag' acht ik wel mogelijk.
Het zou kunnen... kennen... mogelijk.. wie weet ..

[ Bericht 6% gewijzigd door Bluesdude op 10-11-2012 19:03:21 ]
pi_119061790
Oh ja, voor ik het vergeet: wie had met Berni van Vloten een leuke briefwisseling in 1974? En met leuk bedoel ik ook echt leuk, niet onvriendelijk, zelfs amicaal... Over een paardentrammetje... In Epse... En dat terwijl hij Berni's oudoom tussen 1966 en 1971 'onderzocht' had... Hoe luidde het spreekwoord ook alweer, 'een adder aan je borst koesteren'?
pi_119061921
quote:
Tja, toch ken ik "de nunspeter" niet zo.. ik heb die zwijgzame generatie nooit gekend. De namen die je noemt, plus fenomenen als de meidenmarkt ken ik van verhalen van mijn ouders en verdere familie. Het klopt dat de tijdsgenoten van FvV allang zijn henengegaan. Christelijk is het hier (gelukking) nog wel, maar zwijgzaam zijn mensen daar niet door geworden. In sommige kringen wordt juist daardoor extra op elkaar gelet en gepraat.

Waar ik een beetje moeite mee heb: Er wordt gezegd dat de import altijd wordt bekritiseerd. maar hoor je nu nog negatieve geluiden over bv. de familie Molijn? Toen werden die ook wel een beetje verdacht gevonden, maar nu echt niet meer. Waarom over Frank wel? Hij heeft veel goeds gedaan, lees de krantjes er maar op na. En misschien was hij wel een beetje "anders dan anders", en huurde af en toe wat dames in van lichte zeden. Was de mens toen anders dan nu? Nee..

Dus... waar blijven de bewijzen?

(en: dat bos was van zijn broer, ik weet het. En ik was nog op de Brandsweg vandaag, waar kan ik graven?)
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_119062231
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 18:26 schreef Dissectienaald het volgende:
Dat van die kabouters is overigens ook niet gelogen
Goed bezig dissectienaald!

Het klinkt misschien een beetje absurd, maar ik wil wel weten hoe het met die kabouters zit..
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_119062786
http://www.albertusperk.n(...)1.1%20Montenberg.pdf

Deze heeft hier (als ik het me goed herinner) al eens gestaan, maar vind het wel een interessant artikel eigenlijk.
  zaterdag 10 november 2012 @ 19:53:34 #248
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_119063046
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 17:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, de impliciete kritiek is natuurlijk dat je idd kunt vervallen in pseudo-scepsis, als antithese van de positie van de (meestal kritiekloze) believers. Evenwel zijn de voorbeelden die Nunspeet1953 met naam en toenaam noemt (Bluesdude en Dissectienaald) imo juist geen pseudo-sceptici. Ikzelf heb, moet ik bekennen, wel een beetje last van pseudo-sceptische neigingen, en dan vooral mbt de complotten omtrent het koningshuis...
Een pseudo-scepticus zou ik iemand willen noemen die onder geen enkele omstandigheid aan de juistheid van zijn positie zou gaan twijfelen, niet iemand die niet elk vaag gerucht bij voorbaat serieus neemt. Wanneer bijvoorbeeld in een archief een handgeschreven bekentenis van Frank van Vloten zou worden aangetroffen die alle kenmerken van authenticiteit zou bezitten (het handschrift, de herkomst en ouderdom van papier en inkt, alles zou rechtstreeks met hem in verband kunnen worden gebracht), dan zou de pseudo-scepticus nog eerder aannemen dat de archiefbeheerder op de een of andere manier een meestervervalsing had laten maken en die in het dossier had geplaatst, dan dat hij zijn mogelijke ongelijk zou toegeven.
Zo iemand heb ik hier nog niet gezien, maar de pseudo-sceptici zouden ook pas van de sceptici te onderscheiden zijn op het moment dat er bewijsstukken worden getoond die onder normale omstandigheden door de meeste mensen serieus zouden worden genomen, en dat is tot nu toe nog niet gebeurd.

[ Bericht 2% gewijzigd door Iblardi op 10-11-2012 19:59:55 ]
pi_119063326
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 19:29 schreef lxhkrd het volgende:

[..]

Goed bezig dissectienaald!

Het klinkt misschien een beetje absurd, maar ik wil wel weten hoe het met die kabouters zit..
Dan zit ik met die 'geheimhoudingsclausule' van het Gelders Archief. Ik kan je wel op weg sturen. Zoek naar een scriptie van Manon ter Hofstede op internet. Connect the dots. Meer wil ik er niet over zeggen.
pi_119063394
Verder ga ik mij even bezighouden met een saai artikel dat niemand interessant vind omdat men zich niet voor wetenschappen interesseert.
pi_119063532
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 19:29 schreef lxhkrd het volgende:

[..]

Goed bezig dissectienaald!

Het klinkt misschien een beetje absurd, maar ik wil wel weten hoe het met die kabouters zit..
Ja nou daar bestaat gelukkig nog een artikel over, gemaakt door Manon Ter Hofsteden als mastersriptie met stukken van J.H.W Eldermans http://ebookbrowse.com/scriptie-kabouter-doc-d31854950
pi_119064144
@Inspecteur Clouseau/Dissectienaald,

Je had je reis naar Arnhem wel kunnen nalaten. Dat is allemaal oud nieuws, en je bent je onderzoek toch 50 jaar te laat begonnen. Nog even wachten, dan kun je het allemaal in het boek lezen....

En nog een tip: verwar je feiten niet en breng ook de juiste gegevens..... dat laatste stukje van jou zat vol met onjustheden.
pi_119064295
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 20:02 schreef Dissectienaald het volgende:
Verder ga ik mij even bezighouden met een saai artikel dat niemand interessant vind omdat men zich niet voor wetenschappen interesseert.
Wat een vreemde opmerking . Wie bedoel je met 'men' ?
pi_119064313
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 18:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik ben niet automatisch-anti wat een believer vertelt. Bijv .. het verhaal dat er een document is waar Frank van Vloten aangeklaagd wordt door personeel ergens van voor aanranding en verkrachting.
Ik stel wel wat vragen en ik verzoek om publicatie.
Ik ben wel sceptisch zo van '' het zal wel weer' , maar ik sta toch wel open voor minder fraaie feiten over Frank van Vloten . Kom maar met document of wacht men ermee totdat het boek er is in juli. Want dat boek moet verkocht worden
Ik ben geen believer in zijn finale onschuld, maar ook geen believer dat hij een Dutroux avant la lettre was. Dat laatste suggereren de believers..... maar hola met de bewijzen.

Verder lijkt Bernard, de prins ende schavuit, wel een type die een inbreker inhuurt via via om bij Wim Klinkenberg archiefstukken weg te halen . Dit.. om zichzelf en zijn familie te beschermen. Ook de BVD ( nu AIVD) kon dat gedaan hebben. En dat ging niet om ouwe verhalen over prins Hendrik of het Ronde Huis.
Dat soort 'complotgedrag' acht ik wel mogelijk.
Het zou kunnen... kennen... mogelijk.. wie weet ..

Volgens mij ben jij bijna het schoolvoorbeeld van een scepticus en dus niet een pseudo-scepticus, en daarom vinden veel mensen je een lastige user, kunnen ze je bloed wel drinken. (Ik niet, ik vind het altijd prachtig om te zien wat jij doet).
Ikzelf ben in veel zaken evenwel een pseudo-scepticus geworden, moet ik steeds weer bij mezelf vaststellen.
I´m back.
pi_119064364
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 19:53 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Zo iemand heb ik hier nog niet gezien, maar de pseudo-sceptici zouden ook pas van de sceptici te onderscheiden zijn op het moment dat er bewijsstukken worden getoond die onder normale omstandigheden door de meeste mensen serieus zouden worden genomen, en dat is tot nu toe nog niet gebeurd.
Toch kan 't nog subtieler liggen; je kunt je als een echte scepticus voordoen terwijl je in feite een pseudo-scepticus bent... Ik heb dat in deze serie wel gehad........

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 10-11-2012 20:38:24 ]
I´m back.
pi_119069427
Tja dan word ik - tussen het luiers verschonen door -toch weer uitgelokt voor een reactie op de hilarische postings van DN......De arme man is geloof ik in zijn eigen adrenaline-shot blijven steken vandaag..een soort grootmoedswaanzin-overdosis.....zich zelf moed insprekend daar het enige archief aldaar van belang niet meer voor hem toegankelijk is (hilarisch genoeg net op tijd) heeft hij zich helemaag gestort op het aldaar gelegen archief van Berni van Vloten...en waarempel hij heeft het RH raadsel opgelost! Ik kan niet wachten tot zijn e-boek uit is...waar hopelijk quotes van mij zelf in staan als 'prototype van de gekke internetcomplotter'

"Alleen al op basis van die akte kan ik negentig procent van zowel het verhaal van Septer als van Biesemaat naar het rijk der fabelen verwijzen"

Geweldig!....wellicht heeft DN in de toverspreuken van Eldermans een geheime formule gevonden...*lol*...en doe eens niet zo flauw en geef de forumlezers gewoon de inhoud/index van het Montenberg-archief ,ben je zo bang voor je ambtenaren-baantje?..De index mag je gewoon geven hoor, de medewerker van het G-A heeft het toch ook tegen jou verteld?

En dan dit ; , "maar er zitten hier mensen die ons moedwillig een rad voor ogen willen draaien met leugens en bedrog. Jullie mogen nog in je handen knijpen dat de familie Van Vloten jullie niet wegens smaad voor de rechter sleurt. Ik heb een flink aantal kopieën"

Natuurlijk weer doelend op het eerder door mij gebruikte beruchte woord 'liquideren' , waar natuurlijk weer wordt vergeten dat het TUSSEN HAAKJES stond , en het wordt zo en zo weer in der verkeerde context gebruikt ,alleen maar om mij weer in het complotters-verdomhoekje neer te zetten.....
Laatst zag ik ook weer Bluesdude met zijn bewering dat ik 100% geloof dat FvV kinderen heeft verkracht en vermoord.Ik geloof toch dat ik overal het woord 'mogelijk' voor heb gezet ,maar dat wordt natuurlijk weer weggelaten....
Het zielige is dat ik word neergezet als een hardcore complotter ,terwijl DN en BD etc zelf aan tunnelvisies leiden..nl het spelen van de hardcore debunker...Het lijkt wel een wedstrijdje te worden...Ook denken ze te beweren dat ze weten wat ik denk!
...De enige echte waarheid wat ik o.a. denk kom je pas te weten als ons WGRH-2 onderzoeksrapport klaar is in juli 2013.....wat ik hier post is wellicht alleen 'spielerei'........

Ik zal later wellicht nog wat wetenswaardigheden posten, maar ga allen eerst nog maar weer op het anagram oefenen....het antwoord is een belangrijke lead voor verder onderzoek, wat wellicht nog niet in het Schalkwijk boek staat.....

Ik weet overigens niet wat er precies in het Schalkwijk boek staat en ik wil graag mijn meerdere erkennen aan de RH- onderzoekers/pioniers, en laat me ook de mond snoeren indien nodig.......ik leid in tegenstelling tot Dissectienaald nl. niet aan grootheidswaanzin.........

[ Bericht 1% gewijzigd door aos op 10-11-2012 22:33:16 (spelling..spelling...) ]
pi_119069876
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 22:29 schreef aos het volgende:
Laatst zag ik ook weer Bluesdude met zijn bewering dat ik 100% geloof dat FvV kinderen heeft verkracht en vermoord.Ik geloof toch dat ik overal het woord 'mogelijk' voor heb gezet ,maar dat wordt natuurlijk weer worden weggelaten....
Nou de term 100% komt van jou af
..... maar zover ik je snap believe jij dat FvV kinderen heeft misbruikt, en/of jonge vrouwen als sexslavin gevangen hield en/of mishandelde en/of vermoord heeft.
Minstens 1 van deze mogelijkheden is zeker waar , zover ik je begrijp dus.
Ontken je nu dat je dit denkt?

Idd... van alles en nog wat is mogelijk.. Jouw opvatting dat ik verbannen moet worden kan uit jouw opvatting dat het mogelijk is dat FvV die grote booswicht is, voortkomen.
Mogelijk heb je die relativering van jouw belief wel ingebouwd.... maar het blijkt echt niet als jij mensen die het minder waarschijnlijk achten dat FvV een booswicht is wilt verbannen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 10-11-2012 23:10:45 ]
pi_119071814
Heb helaas opdracht van de andere leden gekregen om niet meer te posten hier (of onnodige energie te besteden aan prestige-strijdjes)...althands wachten tot dat het Sch. boek uitkomt. Meer openheid wordt wel gegeven aan (betrouwbare) R-H onderzoekers /groeperingen onderling door WGRH-2 . Voor verdere vragen etc gaarne mailen naar ;
nfowrh.2@gmail.com
pi_119071897
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 23:24 schreef aos het volgende:
Heb helaas opdracht van de andere leden gekregen om niet meer te posten hier (of onnodige energie te besteden aan prestige-strijdjes)...althands wachten tot dat het Sch. boek uitkomt. Meer openheid wordt wel gegeven aan (betrouwbare) R-H onderzoekers /groeperingen onderling door WGRH-2 . Voor verdere vragen etc gaarne mailen naar ;
nfowrh.2@gmail.com
Ik kan me er iets bij voorstellen AOS.

We wachten nu af tot het SCH-boek uitkomt.
pi_119074916
Ik vraag me wel eens af of het zou helpen als we eens allemaal elkaar in de ogen zouden kunnen kijken. We drijven zo nu en dan zo van het onderwerp af, we zouden eensgezind veel meer kunnen bereiken..
Stop allemaal eens met het gezeik op elkaar en probeer jezelf allemaal niet op te hemelen! Ik heb nog maar weinig mensen zich wat nederig zien opstellen, maar dat zou best eens goed zijn..
pi_119077597
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 20:00 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

Dan zit ik met die 'geheimhoudingsclausule' van het Gelders Archief. Ik kan je wel op weg sturen. Zoek naar een scriptie van Manon ter Hofstede op internet. Connect the dots. Meer wil ik er niet over zeggen.
Die heb ik natuurlijk al lang gelezen! Vond dat een klein beetje broddelwerk (sorry manon...). ik ben ook niet op zoek naar "Rien Poortvliet" kabouters, maar meer naar het esoterische verhaal erachter. Want als ik die stukken van Eldermans lees, is een kabouter niet maar zo'n mannetje in de tuin. Dat gevoel krijg ik bij Manon wel. Zij heeft trouwens stage gelopen bij het meertens instituut en al die zaken van Eldermans zitten overtikken in hun databank.

Ik zoek nog het verslag van T. M. bauduin over Eldermans, zoals genoemd in: http://www.meertens.knaw.(...)mc2V0PTEyMA==&id=278 Dissectienaald, kan jij daar via je academische achtergrond niet aankomen? Ik ken de weg daar niet zo goed. :N

Die dame schijnt, volgens aos, niet direct benaderbaar te zijn. Misschien omdat dit haar vader schijnt te zijn... http://personen.inhetnieuws.nl/Frans_Bauduin.

leuk voor complotdenkers ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door lxhkrd op 11-11-2012 10:04:07 ]
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 11:39:07 #262
249559 crew  Lavenderr
pi_119079435
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 09:57 schreef lxhkrd het volgende:

[..]

Die heb ik natuurlijk al lang gelezen! Vond dat een klein beetje broddelwerk (sorry manon...). ik ben ook niet op zoek naar "Rien Poortvliet" kabouters, maar meer naar het esoterische verhaal erachter. Want als ik die stukken van Eldermans lees, is een kabouter niet maar zo'n mannetje in de tuin. Dat gevoel krijg ik bij Manon wel. Zij heeft trouwens stage gelopen bij het meertens instituut en al die zaken van Eldermans zitten overtikken in hun databank.

Ik zoek nog het verslag van T. M. bauduin over Eldermans, zoals genoemd in: http://www.meertens.knaw.(...)mc2V0PTEyMA==&id=278 Dissectienaald, kan jij daar via je academische achtergrond niet aankomen? Ik ken de weg daar niet zo goed. :N

Die dame schijnt, volgens aos, niet direct benaderbaar te zijn. Misschien omdat dit haar vader schijnt te zijn... http://personen.inhetnieuws.nl/Frans_Bauduin.

leuk voor complotdenkers ;)
Mevrouw Bauduin is gemaild ;)
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 13:54:18 #264
249559 crew  Lavenderr
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 14:43:25 #265
249559 crew  Lavenderr
pi_119084549
Eldermans over kabouters die gezien zijn door 'de heer W' bij Het Ronde Huis:

http://www.verhalenbank.nl/detail_volksverhalen.php?id=ELDER340
pi_119084615
quote:
Ik ken het allemaal....

quote:
Door deze verhalen is inderdaad mijn nieuwsgierigheid gewekt.

En RHsearcher: Ik ben benieuwd, als ik een gokje mag wagen hoor je niks. Maar nooit geschoten is altijd mis..
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_119084662
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 14:43 schreef Lavenderr het volgende:
Eldermans over kabouters die gezien zijn door 'de heer W' bij Het Ronde Huis:

http://www.verhalenbank.nl/detail_volksverhalen.php?id=ELDER340
heb alle ?300? verhaaltjes al gelezen op internet. Sterker: ze liggen uitgeprint naast mijn bank :o
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 14:47:30 #268
249559 crew  Lavenderr
pi_119084720
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 14:45 schreef lxhkrd het volgende:

[..]

heb alle ?300? verhaaltjes al gelezen op internet. Sterker: ze liggen uitgeprint naast mijn bank :o
Ben bezig met lezen.
Wel leuk dat speuren. Je komt van het ene in het andere terecht en voor je het weet is de zondag om :D
  zondag 11 november 2012 @ 14:47:50 #269
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_119084734
Een paar weken geleden ben ook ik naar het Arnhems archief geweest. Aangezien je inderdaad niet alles over mag typen, mag ook ik natuurlijk wel tips geven.
Aangezien het boek van Schalkwijk uitkomt, en ik vermoed dat alles tegen het einde aan loopt, zal ik nog een aantal dingen posten, waar ik in vastloop. (mogelijk interresant zijn)

Over het kabouter mysterie, ik kwam de naam:
Annie Gerding-Le Comte tegen in het archief, zij schijnt het boek ‘Kabouters Gnomen & Fantomen. Ontmoetingen met natuurwezens’ in 1979 te hebben geschreven..
pi_119084804
quote:
12s.gif Op zondag 11 november 2012 14:47 schreef Zonnestraal10 het volgende:

Over het kabouter mysterie, ik kwam de naam:
Annie Gerding-Le Comte tegen in het archief, zij schijnt het boek ‘Kabouters Gnomen & Fantomen. Ontmoetingen met natuurwezens’ in 1979 te hebben geschreven..
Woonde zij niet aan de FA Molijnlaan? Is ook weleens op tv geweest?
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 14:52:57 #271
249559 crew  Lavenderr
pi_119084978
quote:
12s.gif Op zondag 11 november 2012 14:47 schreef Zonnestraal10 het volgende:
Een paar weken geleden ben ook ik naar het Arnhems archief geweest. Aangezien je inderdaad niet alles over mag typen, mag ook ik natuurlijk wel tips geven.
Aangezien het boek van Schalkwijk uitkomt, en ik vermoed dat alles tegen het einde aan loopt, zal ik nog een aantal dingen posten, waar ik in vastloop. (mogelijk interresant zijn)

Over het kabouter mysterie, ik kwam de naam:
Annie Gerding-Le Comte tegen in het archief, zij schijnt het boek ‘Kabouters Gnomen & Fantomen. Ontmoetingen met natuurwezens’ in 1979 te hebben geschreven..
http://home.planet.nl/~conter/alfabet/alfabet4.htm
  zondag 11 november 2012 @ 15:02:14 #272
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_119085454
http://sterzoeker.blogspo(...)-bob-richel.html?m=1
Leuk artikeltje over Eldermans en zijn kabouters ;)
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 15:04:35 #273
249559 crew  Lavenderr
pi_119085562
quote:
12s.gif Op zondag 11 november 2012 15:02 schreef Zonnestraal10 het volgende:
http://sterzoeker.blogspo(...)-bob-richel.html?m=1
Leuk artikeltje over Eldermans en zijn kabouters ;)
Ja, die postte ik ook al een paar posts hierboven :P
  zondag 11 november 2012 @ 15:05:52 #274
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_119085627
oh 't is zondag he :p
  zondag 11 november 2012 @ 15:13:10 #275
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_119085966
op één van mijn notities kwam ik dit nog tegen. het stond op een tekening, die in het archief zat:

De eerste steen van het ronde huis werd gelegd door Aarnoudina W. Colenbrander. Toen 25 jaar oud. Ze legt de steen op 25 juni 1906.
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 15:20:16 #276
249559 crew  Lavenderr
pi_119086224
http://www.google.nl/url?(...)Zv3XqUAgCe7i14Lew8kg

wel even openen of opslaan, maar dan heb je wel wat interessants :Y
Uit de scriptie:

' Volgens hem loopt de route van de kabouters van in twee stromen van zuid naar noord, van a, naar b, naar c en van d naar b, naar e (zie afbeelding) (Eldermans: 84). Andere kaarten beslaan niet geheel Nederland, maar enkel specifieke gebieden, waar de getuigen zelf kabouters hebben waargenomen. Een voorbeeld hiervan is de kaart van Gelderland, die Simon Fraterman maakte (Eldermans: 50). Volgens hem kwam de route a-b langs de Koninklijke Houtvesterijen/ Elspeter Bos/ Elspeter Heide, de route b-c-o langs: Halfweg/ De Vennen/ Mythstee/ Ronde Huis/ Hendriksbos/ Zandenbos/ Nieuw Soerel/ Oud Soerel/ Doornspijkse Heide/ Welna/ Tongeren/ Majaba/ de routes c-e en e-d: Willemsbos/ Hulschorster Zand/ Hulshorst/ Leuvenhorst/ Leuvenumse Bos/ Uilenberg (Uilerberg)/ Ermelose Heide/ Speulderbos/ Sprielderbos/ Koudhoorn/ Klein Veenhuizen (Eldermans: 390).
Ook zitten er enkele kaarten van andere landen in, zoals van het eiland Guernsey, waar veel kabouters zouden voorkomen. Hier had Eldermans twee Nederlands sprekende getuigen. Over de trek van de kabouters zijn de getuigen het aardig eens. De kabouters zouden verschillende vaste routes hebben, die ze op deze trektocht volgden. Zij zouden van het zuiden naar het noordoosten trekken. In Nederland trokken zij door de provincies Limburg, Noord-Brabant, Gelderland en Overijssel. De getuigen, die kabouters hebben waargenomen noemen de provincies Gelderland en Overijssel het meest als verblijfplaats van de kabouters. In Gelderland zijn er meerdere malen kabouters waargenomen in en rond Nunspeet. In Overijssel werd dit gedaan in de omgeving van Mander en het kanaal Almelo-Nordhorn. Driemaal namen getuigen kabouters waar in Limburg, in de omgeving van Meijel. Hieruit kan geconcludeerd worden dat de kabouters verbleven op rustige, natuurrijke gebieden. Dit strookt met de beweringen van verschillende getuigen, die beweren dat kabouters gebieden uitzochten, waar zij niet gehinderd konden worden door de mens. Deze gebieden dienden als rustplaats op de route van de kabouters. Zij reisden namelijk traag en verbleven soms vele jaren op dezelfde plaats. Een enkele getuige beweert dat deze rustplaatsen vaststaan en dat hier altijd enkele kabouters verblijven, die een vaste taak hebben. De verschillende kabouterroutes zouden op bepaalde plaatsen samenkomen, waar ook de kabouters weer samenkwamen. De kabouters zouden nooit in grote gezelschappen trekken, maar altijd met maar twee of drie kabouters tegelijk. Over het einddoel van de reis zijn de meningen verdeeld. Als de getuigen beweren een idee te hebben over het einddoel, dan noemen zij vaak Scandinavië.'

[ Bericht 36% gewijzigd door Lavenderr op 11-11-2012 15:47:05 ]
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 11 november 2012 @ 15:37:55 #277
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_119086947
Wat had Eldermans in eerste instantie trouwens met het Ronde Huis te maken? Die link was ik even kwijt
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_119087141
quote:
12s.gif Op zondag 11 november 2012 15:13 schreef Zonnestraal10 het volgende:
op één van mijn notities kwam ik dit nog tegen. het stond op een tekening, die in het archief zat:

De eerste steen van het ronde huis werd gelegd door Aarnoudina W. Colenbrander. Toen 25 jaar oud. Ze legt de steen op 25 juni 1906.
Waarom door haar gelegd ?
http://www.stuurmankolenb(...)out/gp3075.htm#head0
  zondag 11 november 2012 @ 16:03:54 #279
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_119088026
Die link snap ik zelf ook niet..
  zondag 11 november 2012 @ 16:18:43 #280
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_119088773
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 15:37 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Wat had Eldermans in eerste instantie trouwens met het Ronde Huis te maken? Die link was ik even kwijt
Hij vermeldde in 1946 het bestaan van geruchten die Van Vloten en het Ronde Huis met Germaans-cultische praktijken in verband brachten en is daarmee de oudst bekende bron daarvoor. Zijn ouders hadden sinds 1920 een vakantiehuis in Nunspeet, en vermoedelijk is hij daar rond 1930 begonnen zijn materiaal over kabouters te verzamelen. Zijn bronnen voor de verhalen rond het Ronde Huis vermeldt hij niet, maar misschien zijn dit de heren Zwakenberg en Van Dam geweest. Zie deze aantekening van zijn hand en pagina 20 van de scriptie van Ter Hofstede.
  zondag 11 november 2012 @ 16:33:04 #281
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_119089408
quote:
Volgens De Mothoek nr. 2 van oktober 1991 deed zij dit omdat ze de verloofde van de architect was (p. 7).
quote:
Naast de voordeur, die omlijst was door windschermen met gekleurd glas, was een steen gemetseld met de uitnodiging "Kom over de brug" en verder de vermelding van de eerste-steen-legging op 25 juni 1906 door Aarnoudina W. Colenbrander - die de verloofde van de architect
is geweest.

http://www.deweekkrant.nl/images/library/Mothoek-Ronde%20Huis.pdf
  zondag 11 november 2012 @ 16:37:10 #282
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_119089587
Had het daar idd ook al eens gelezen maar kwam er niet meer op ;) thanks voor de update
  zondag 11 november 2012 @ 17:06:21 #283
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_119090760
Iemand nog bekend met dit boek?

M. G. Schenk, Juliana, Koningin der Nederlanden, Lochem, 1971
Deze vrouw woonde aan de Vlasmeer, gebied Roostee.
  zondag 11 november 2012 @ 18:52:43 #284
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_119094630
Nog een aantal vragen:
- Wie is nu eigenaar van het terrein van de Roostee?
- Wanneer is FvV precies weggegaan uit Nunspeet? (exacte jaartal)

quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:33 schreef Iblardi het volgende:
Naast de voordeur, die omlijst was door windschermen met gekleurd glas, was een steen gemetseld met de uitnodiging "Kom over de brug" en verder de vermelding van de eerste-steen-legging op 25 juni 1906 door Aarnoudina W. Colenbrander - die de verloofde van de architectis geweest.http://www.deweekkrant.nl/images/library/Mothoek-Ronde%20Huis.pdf
- Waar komt de tekst kom over de brug vandaan?

- De op de blogspot genoemde mevrouw Wytema, komt niet in de registers voor van de gemeente nunspeet/ermelo. Dit deel van het verhaal kan dan ook niet waar zijn.

- Een poosje geleden posste ik een krantenartikel van meneer Schakelaar uit Hattem. Daarin werd een kunstmatige heuvel genoemd. Wie weet hierover meer?
  zondag 11 november 2012 @ 19:04:25 #285
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_119095067
Er schijnt door deze meneer (Arnold Jan Scheer) ook een artikel in de nieuwe revu te zijn geweest. Iemand die daar aan kan komen?

[ Bericht 54% gewijzigd door Zonnestraal10 op 11-11-2012 19:11:20 (Beter filmpje) ]
pi_119095905
quote:
12s.gif Op zondag 11 november 2012 19:04 schreef Zonnestraal10 het volgende:
Er schijnt door deze meneer (Arnold Jan Scheer) ook een artikel in de nieuwe revu te zijn geweest. Iemand die daar aan kan komen?
De bron, of iig een bron, van Ton Biesemaat idd...
Maar die Scheer kun je wrs gewoon mailen, volgens mij werkt hij nog bij de NCRV.
I´m back.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 11 november 2012 @ 19:32:47 #287
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_119096330
quote:
12s.gif Op zondag 11 november 2012 18:52 schreef Zonnestraal10 het volgende:
- De op de blogspot genoemde mevrouw Wytema, komt niet in de registers voor van de gemeente nunspeet/ermelo. Dit deel van het verhaal kan dan ook niet waar zijn.
y en ij werden nogal eens door elkaar gebruikt. Veelal gebruiken mensen in het dagelijks leven de 'y', maar heten ze volgens officiele instanties en de Burgerlijke Stand 'ij'. Heb je ook gezocht op Wijtema?
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_119096386
quote:
12s.gif Op zondag 11 november 2012 18:52 schreef Zonnestraal10 het volgende:

- De op de blogspot genoemde mevrouw Wytema, komt niet in de registers voor van de gemeente nunspeet/ermelo. Dit deel van het verhaal kan dan ook niet waar zijn.

Je moet bij voorbaat alles van Couzy (blogspot) wantrouwen. Dan kun je punt voor punt dingen checken.
Die mevrouw Wijtema heeft wel bestaan volgens mevrouw van Baalen-Perk die als kind bij haar op het Ronde Huis kwam en haar kinderen ook kende.
http://www.streekarchivar(...)itgegraven+ijskelder
Couzy heeft kennelijk dit artikel uit 1976 ook gevonden en hij heeft mevrouw Wijtema tot hoerenmadam gemaakt in zijn horroshow.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 11-11-2012 19:43:20 ]
pi_119096431
quote:
12s.gif Op zondag 11 november 2012 19:04 schreef Zonnestraal10 het volgende:
Er schijnt door deze meneer (Arnold Jan Scheer) ook een artikel in de nieuwe revu te zijn geweest. Iemand die daar aan kan komen?
Haha... ik heb deze uitzending gezien toen.
  zondag 11 november 2012 @ 19:36:47 #290
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_119096545
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 19:32 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

y en ij werden nogal eens door elkaar gebruikt. Veelal gebruiken mensen in het dagelijks leven de 'y', maar heten ze volgens officiele instanties en de Burgerlijke Stand 'ij'. Heb je ook gezocht op Wijtema?
Bedankt voor het meedenken. Daar heb ik ook op gezocht inderdaad..
  zondag 11 november 2012 @ 19:39:05 #291
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_119096656
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 19:33 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je moet bij voorbaat alles wat van Couzy (blogspot) wantrouwen. Dan kun je punt voor punt dingen checken.
Die mevrouw Wijtema heeft wel bestaan volgens mevrouw van Baalen-Perk die als kind bij haar op het Ronde Huis kwam en haar kinderen ook kende.
http://www.streekarchivar(...)itgegraven+ijskelder
Couzy heeft kennelijk dit artikel uit 1976 ook gevonden en hij heeft mevrouw Wijtema tot hoerenmadam gemaakt in zijn horroshow.
Dat klopt inderdaad.. Nou weer wat wijzer geworden!
pi_119096946
quote:
12s.gif Op zondag 11 november 2012 18:52 schreef Zonnestraal10 het volgende:

- Een poosje geleden posste ik een krantenartikel van meneer Schakelaar uit Hattem. Daarin werd een kunstmatige heuvel genoemd. Wie weet hierover meer?
Naast kabouters ;) zijn kunstmatige heuvels ook mijn hobby. Heb hem na lang zoeken (4 pogingen a 2uur) nog niet gevonden...
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
  zondag 11 november 2012 @ 19:52:35 #293
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_119097293
Ik ben ook al vaak op zoek geweest, maar ook ik kan hem niet vinden.
pi_119097335
nu gaan we het over kabouterjes hebben; het peil zakt wel aardig af nu.
In nu bijna 3300 posts heb ik echt nog steeds niets nieuws gezien wat
er zo'n ruim 30 jaar geleden al bekend was.

Aleen Mootie werd lauw warm... even doordenken... DNA.... DNA

Anders maar wachten tot 21 november

En nu lieve kindertjes, welterusten (Fabeltjeskrant)
  zondag 11 november 2012 @ 19:59:26 #295
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_119097591
Ik zou zeggen kom eens met wat..
pi_119097627
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 19:53 schreef nunspeet1953 het volgende:
nu gaan we het over kabouterjes hebben; het peil zakt wel aardig af nu.
In nu bijna 3300 posts heb ik echt nog steeds niets nieuws gezien wat
er zo'n ruim 30 jaar geleden al bekend was.

Aleen Mootie werd lauw warm... even doordenken... DNA.... DNA

Anders maar wachten tot 21 november

En nu lieve kindertjes, welterusten (Fabeltjeskrant)
Kabouters was een zijstraat. En dat DNA-> koningshuis-> is al bekend,toch, dat er wel wat kleine hendrikjes rondlopen alhier? Hoe heet die kunstschilder ook alweer, was toch ook achterneef van Bea?
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
  zondag 11 november 2012 @ 20:07:55 #297
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_119098078
Chris ten brugge kate is een bastaard kind van prins hendrik ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Zonnestraal10 op 11-11-2012 20:22:31 ]
pi_119098738
Kabouters hebben koninklijk DNA? :o
pi_119098827
Maar alle gekheid op een stokje, er was toch al een vermeend verband met het Koninklijk Huis?
pi_119099252
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 20:22 schreef mootie het volgende:
Maar alle gekheid op een stokje, er was toch al een vermeend verband met het Koninklijk Huis?
Er waren verhalen dat prins Hendrik wel eens het Ronde Huis bezocht.
Maar is dat wel zo ? Verder heb ik niks overtuigends gelezen
  zondag 11 november 2012 @ 20:42:50 #301
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_119100193
VOL! :)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')