Ik wil Arolsen-topics verbieden.quote:Op maandag 5 november 2012 13:53 schreef Tem het volgende:
Arolsen wil altijd alles aan banden leggen en verbieden. Ga lekker weg man.
Alleen is niet iedereen daar zo goed in. Ik vind ook niet dat je de verantwoordelijkheid puur bij slachtoffers moet leggen. Het is gewoon fout gedrag en dat moet keihard worden aangepakt.quote:Op maandag 5 november 2012 13:24 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Beste is het als mensen gewoon keihard van zich afbijten. Waar je naartoe moet is een situatie van gezonde angst voor elkaar.
Voed je kind op tot iemand die zn mannetje staat als het er op aankomt. Vast niet altijd makkelijk, maar een keihard feit is nu eenmaal dat mensen die iemand pijn kunnen en zullen doen, met rust worden gelaten.
Natuurlijk niet, je begrijpt toch wel wat ik bedoel?quote:Op maandag 5 november 2012 13:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Inderdaad, als ik eenmalig een schetenkussentje op de stoel van mijn collega leg, krijg ik dan een dagvaarding?
Nopequote:Op maandag 5 november 2012 15:46 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, je begrijpt toch wel wat ik bedoel?
Er is een punt waarop het me strafbaar lijkt inderdaadquote:Op maandag 5 november 2012 15:45 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Alleen is niet iedereen daar zo goed in. Ik vind ook niet dat je de verantwoordelijkheid puur bij slachtoffers moet leggen. Het is gewoon fout gedrag en dat moet keihard worden aangepakt.
Helaas.quote:Op maandag 5 november 2012 15:46 schreef Arolsen het volgende:
[..]
grappig toch. lekker humoristisch over dingen doen.quote:
Nee, doe es uitleggen?quote:Op maandag 5 november 2012 15:46 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Niet? En wat als die collega door dat totaal onschuldige grapje een of ander psychisch trauma ontwikkelt / zichzelf aanpraat?quote:Op maandag 5 november 2012 15:46 schreef Arolsen het volgende:
[..]
quote:
quote:
Een simpel plagerijtje zoals dat schetenkussentje kun je onmogelijk als pesterij zien. Pesten gebeurt systematisch en over een lange termijn. Dat gedrag is herkenbaar en zeker wel als pesten te beoordelen.quote:
Gepest worden is verschrikkelijk. Ik ga ook niet pretenderen dat ik me kan voorstellen hoe die jongen zich voelde. En natuurlijk is het tragisch. Etc. Etc. Etc.quote:Op maandag 5 november 2012 11:53 schreef Insomnia_ het volgende:
En die vent was 20? Als je op die leeftijd zelfmoord pleegt omdat je gepest word is er wel wat meer met je mis dan dat je gepest wordt ben ik bang.
Eénmalig? Nee. Meer dan duizend keer? Als de persoon na 10 keer er al zat van was dan wel ja. Pesten = stelselmatig treiteren, uitschelden en/of in elkaar trappen over een langdurige periode (bijvoorbeeld een jaar).quote:Op maandag 5 november 2012 13:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Inderdaad, als ik eenmalig een schetenkussentje op de stoel van mijn collega leg, krijg ik dan een dagvaarding?
De gevolgen van pesten stoppen niet zodra het pesten stopt. Het kan een fysieke uitwerking hebben, zoals sociaal isolement.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:09 schreef nikk het volgende:
[..]
Gepest worden is verschrikkelijk. Ik ga ook niet pretenderen dat ik me kan voorstellen hoe die jongen zich voelde. En natuurlijk is het tragisch. Etc. Etc. Etc.
Maar... Op je 20e als vent zijnde zelfmoord plegen omdat je gepest wordt? Sorry, maar dan ben je een loser.
Wanneer is iets systematisch? Wat de één ziet als pesterij ziet de ander als een running gage of als plagen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:51 schreef Arolsen het volgende:
[..]
[..]
[..]
Een simpel plagerijtje zoals dat schetenkussentje kun je onmogelijk als pesterij zien. Pesten gebeurt systematisch en over een lange termijn. Dat gedrag is herkenbaar en zeker wel als pesten te beoordelen.
Bedreiging is ook verboden. Dat wordt toch ook in iedere zaak apart afgewogen?
Dit dus.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:28 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wanneer is iets systematisch? Wat de één ziet als pesterij ziet de ander als een running gage of als plagen.
Juist!quote:Op maandag 5 november 2012 11:57 schreef Fok-it het volgende:
Kansloos sommige reacties hier. Typisch FOK weer. Als je even het voorbeeld van Amanda Todd erbij haalt, waar haar hele kennissenkring kapot gemaakt werd, haar naaktfotos werden verspreid, waar ze geslagen, geschopt werd, net zo lang tot ze er zelf een eind aan maakt. Vertel mij maar eens waarom dat niet srafrechterlijk vervolgt mag worden. En flikker alsjeblieft op met die reacties als dat we dan een 'mietjesland'worden want die mensen hebben totaal geen benul wat pesten aan kan richten. Het is niet zomaar even; oh dat hoort erbij.
Dat doe je al!quote:
Dat is volgens BN/De Stem van vandaag precies wat de pesters hem verweten te zijn!quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:09 schreef nikk het volgende:
[..]
Gepest worden is verschrikkelijk. Ik ga ook niet pretenderen dat ik me kan voorstellen hoe die jongen zich voelde. En natuurlijk is het tragisch. Etc. Etc. Etc.
Maar... Op je 20e als vent zijnde zelfmoord plegen omdat je gepest wordt? Sorry, maar dan ben je een loser.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |