Je kunt het op de daders (of ouders van) verhalenquote:Op maandag 5 november 2012 11:49 schreef Roellie80 het volgende:
En wie gaat dat betalen?! Een inkomstenafhankelijke justitiële maandelijkse bijdrage dan maar?
Dat moeten ze wel eerst verliezen. En op werk punt gaan ze verliezen dan? Tot wanneer is iets pesten? Nogal lastig om zoiets wettelijk te regelen lijkt mequote:Op maandag 5 november 2012 11:53 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Je kunt het op de daders (of ouders van) verhalen
Ik denk dat er genoeg ambtenaren bij justitie zijn die daar een prima wet voor kunnen schrijven. En een rechter kan dan bepalen wanneer die is overtreden.quote:Op maandag 5 november 2012 12:00 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Dat moeten ze wel eerst verliezen. En op werk punt gaan ze verliezen dan? Tot wanneer is iets pesten? Nogal lastig om zoiets wettelijk te regelen lijkt me
Blijkbaar vind jij pesten dus leuk en nuttig, vreselijkquote:Op maandag 5 november 2012 11:49 schreef Insomnia_ het volgende:
Pesten strafrechtelijk vervolgen, het moet niet gekker worden
wat een mietjesland ga je dan krijgen zeg
Als je problemen hebt met reacties. Wijs ze aan. Laat mensen niet gokken welke reacties volgens jou oh zo kansloos zijn.quote:Op maandag 5 november 2012 11:57 schreef Fok-it het volgende:
Kansloos sommige reacties hier. Typisch FOK weer.
Ik zie niet waarom. Dat is een totaal andere situatie.quote:Als je even het voorbeeld van Amanda Todd erbij haalt,
Het verspreiden van naaktfoto's van persoon van onder de 18 is zeker wel strafrechtelijk te vervolgen. Iemand in elkaar slaan is strafrechtelijk te vervolgen. Dus ik snap het probleem niet zoquote:waar haar hele kennissenkring kapot gemaakt werd, haar naaktfotos werden verspreid, waar ze geslagen, geschopt werd, net zo lang tot ze er zelf een eind aan maakt. Vertel mij maar eens waarom dat niet srafrechterlijk vervolgt mag worden. En flikker alsjeblieft op met die reacties als dat we dan een 'mietjesland'worden want die mensen hebben totaal geen benul wat pesten aan kan richten. Het is niet zomaar even; oh dat hoort erbij.
Leuk, nee.quote:Op maandag 5 november 2012 12:03 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Blijkbaar vind jij pesten dus leuk en nuttig, vreselijk
Vertel eens. Wat is het nut van het leven van andere mensen zuur maken?quote:Op maandag 5 november 2012 12:03 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Leuk, nee.
Nuttig, tot in zekere zin wel ja.
Voor jezelf op leren komen, van jezelf af leren bijten en er voor zorgen dat er niet met je te sollen valt.quote:Op maandag 5 november 2012 12:04 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Vertel eens. Wat is het nut van het leven van andere mensen zuur maken?
Ja jij zal vast wel zo zijn geweest die van zich af heeft gebeten, maar dat zit niet in ieder van ons, diegene die er gevoeliger voor zijn hebben er echt 0 voordeel aan hoor. Behalve dit soort gevolgen.quote:Op maandag 5 november 2012 12:08 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Voor jezelf op leren komen, van jezelf af leren bijten en er voor zorgen dat er niet met je te sollen valt.
Dat kan ook op een andere manier geleerd worden.quote:Op maandag 5 november 2012 12:08 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Voor jezelf op leren komen, van jezelf af leren bijten en er voor zorgen dat er niet met je te sollen valt.
Volgens mij deed hij er gewoon aan mee en probeert hij zijn straatje schoon te vegenquote:Op maandag 5 november 2012 12:10 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja jij zal vast wel zo zijn geweest die van zich af heeft gebeten, maar dat zit niet in ieder van ons, diegene die er gevoeliger voor zijn hebben er echt 0 voordeel aan hoor. Behalve dit soort gevolgen.
Dat is dan zeer zeer spijtig voor die mensen die dat niet in zich hebben, want vroeg of laat krijg je het aan de stok met mensen waar je toch mee om zal moeten gaan (studiegenoten/collegas bijv) en dan ben ik toch wel blij dat ik heb geleerd voor mezelf op te komen en niet over me heen te laten lopen, toch wel fijn in het leven.quote:Op maandag 5 november 2012 12:10 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja jij zal vast wel zo zijn geweest die van zich af heeft gebeten, maar dat zit niet in ieder van ons, diegene die er gevoeliger voor zijn hebben er echt 0 voordeel aan hoor. Behalve dit soort gevolgen.
quote:Op maandag 5 november 2012 12:12 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Volgens mij deed hij er gewoon aan mee en probeert hij zijn straatje schoon te vegen
Zoals?quote:Op maandag 5 november 2012 12:11 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Dat kan ook op een andere manier geleerd worden.
Wat justitie nu doet is heel wat anders. Dan heb je bijvoorbeeld dat een 13-jarige jongen wordt gepest met zijn bril in de bus naar school ergens in de provincie, die jongen slaat meteen de grootste pestkop op zijn neus en daarna durven zijn vriendjes ook niet meer. Zoals velen uit ervaring weten een erg effectieve aanpak van pestgedrag. Maar dan heeft de buschauffeur dat gezien en moet hij bureau Halt erbij halen, en krijgt die jongen niet alleen straf maar komt ook bureau jeugdzorg langs voor een indringend gesprek met de ouders.quote:Op maandag 5 november 2012 12:02 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Ik denk dat er genoeg ambtenaren bij justitie zijn die daar een prima wet voor kunnen schrijven. En een rechter kan dan bepalen wanneer die is overtreden.
Het is net zoiets als "bedreiging". Dat is ook arbitrair maar wordt ook hard aangepakt.
Niet om het een of ander, maar pesten gebeurt echt niet alleen op de basisschool. Ook op de werkvloer. Mensen van 40 en 50 die elkaar het leven zuur maken.quote:Op maandag 5 november 2012 11:53 schreef Insomnia_ het volgende:
En die vent was 20? Als je op die leeftijd zelfmoord pleegt omdat je gepest word is er wel wat meer met je mis dan dat je gepest wordt ben ik bang.
Nee.quote:Op maandag 5 november 2012 13:16 schreef Paper_Tiger het volgende:
Zaken waarvan iedereen weet dat dat zo niet hoort niet door de staat laten regelen.
De pesters of de gepeste?quote:Op maandag 5 november 2012 13:18 schreef Boze_Appel het volgende:
Gewoon de doodstraf geven voor pesten, dat zal ze leren!
Nou moe? We zijn het eens.quote:Op maandag 5 november 2012 12:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat justitie nu doet is heel wat anders. Dan heb je bijvoorbeeld dat een 13-jarige jongen wordt gepest met zijn bril in de bus naar school ergens in de provincie, die jongen slaat meteen de grootste pestkop op zijn neus en daarna durven zijn vriendjes ook niet meer. Zoals velen uit ervaring weten een erg effectieve aanpak van pestgedrag. Maar dan heeft de buschauffeur dat gezien en moet hij bureau Halt erbij halen, en krijgt die jongen niet alleen straf maar komt ook bureau jeugdzorg langs voor een indringend gesprek met de ouders.
Zo help je potentiele slachtoffers natuurlijk ook niet.
Gewoon allemaal. Op een rijtje staan en allemaal afknallen, scheelt weer wat Arolsentopics.quote:
In de lijn van jouw oplossing kan daar ook snel en efficiënt een einde aan komen.quote:Op maandag 5 november 2012 13:20 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Gewoon allemaal. Op een rijtje staan en allemaal afknallen, scheelt weer wat Arolsentopics.
Niemand die zo snel stoer gaat doen tegen Badr hoorquote:Op maandag 5 november 2012 13:25 schreef Antal het volgende:
"maar een keihard feit is nu eenmaal dat mensen die iemand pijn kunnen en zullen doen, met rust worden gelaten. "
kuch.... badr..... kuch .... hari..
Zoiets. De gedachte alleen al dat een collega mij op zou pogen te treiterenquote:Op maandag 5 november 2012 12:51 schreef ems. het volgende:
Mensen die gepest worden moeten gewoon op karate. Strafrechtelijk vervolgen is natuurlijk klinkklare onzin.
?quote:Op maandag 5 november 2012 13:25 schreef Antal het volgende:
"maar een keihard feit is nu eenmaal dat mensen die iemand pijn kunnen en zullen doen, met rust worden gelaten. "
kuch.... badr..... kuch .... hari..
Het beste werkt volgens mij een gestructureerde aanpak waarbij docenten en ouders voortdurend betrokken worden. Je ziet dat scholen die daar een duidelijke visie op hebben een stuk minder last hebben van pestgedrag. Dus het niet bij een keer de pestkop straf te geven (met repressailles tot gevolg) maar zo iemand permanent in de gaten houden. En natuurllijk slachtoffers leren hoe ze weerbaarder in het leven staan en sociaal contact kunnen krijgen.quote:Op maandag 5 november 2012 13:30 schreef Boldface het volgende:
Strafrechtelijke vervolging lijkt me lastig haalbaar in een land waar het nog niet eens lukt om drankrijkders verantwoordelijk te stellen voor het doodrijden van andere weggebruikers.
Zoals DS4 altijd zo goed kan uitleggen, moet er een aantoonbaar verband zijn. Dat is in dit soort zaken erg moeilijk aan te tonen.
Ik denk dat je pestgedrag in de kiem moet smoren op scholen. Pik de pestkoppen eruit, geef ze strafwerk, laat ze nakomen, stuur ze naar een cursus.... iets in die richting.
Inderdaad, als ik eenmalig een schetenkussentje op de stoel van mijn collega leg, krijg ik dan een dagvaarding?quote:
Lijkt me wel. Je weet nooit wat jaren later nog voor trauma's kan zorgen.quote:Op maandag 5 november 2012 13:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Inderdaad, als ik eenmalig een schetenkussentje op de stoel van mijn collega leg, krijg ik dan een dagvaarding?
quote:Op maandag 5 november 2012 13:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Inderdaad, als ik eenmalig een schetenkussentje op de stoel van mijn collega leg, krijg ik dan een dagvaarding?
Ik wil Arolsen-topics verbieden.quote:Op maandag 5 november 2012 13:53 schreef Tem het volgende:
Arolsen wil altijd alles aan banden leggen en verbieden. Ga lekker weg man.
Alleen is niet iedereen daar zo goed in. Ik vind ook niet dat je de verantwoordelijkheid puur bij slachtoffers moet leggen. Het is gewoon fout gedrag en dat moet keihard worden aangepakt.quote:Op maandag 5 november 2012 13:24 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Beste is het als mensen gewoon keihard van zich afbijten. Waar je naartoe moet is een situatie van gezonde angst voor elkaar.
Voed je kind op tot iemand die zn mannetje staat als het er op aankomt. Vast niet altijd makkelijk, maar een keihard feit is nu eenmaal dat mensen die iemand pijn kunnen en zullen doen, met rust worden gelaten.
Natuurlijk niet, je begrijpt toch wel wat ik bedoel?quote:Op maandag 5 november 2012 13:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nopequote:Op maandag 5 november 2012 15:46 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, je begrijpt toch wel wat ik bedoel?
Er is een punt waarop het me strafbaar lijkt inderdaadquote:Op maandag 5 november 2012 15:45 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Alleen is niet iedereen daar zo goed in. Ik vind ook niet dat je de verantwoordelijkheid puur bij slachtoffers moet leggen. Het is gewoon fout gedrag en dat moet keihard worden aangepakt.
Helaas.quote:Op maandag 5 november 2012 15:46 schreef Arolsen het volgende:
[..]
grappig toch. lekker humoristisch over dingen doen.quote:
Nee, doe es uitleggen?quote:Op maandag 5 november 2012 15:46 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Niet? En wat als die collega door dat totaal onschuldige grapje een of ander psychisch trauma ontwikkelt / zichzelf aanpraat?quote:Op maandag 5 november 2012 15:46 schreef Arolsen het volgende:
[..]
quote:
quote:
Een simpel plagerijtje zoals dat schetenkussentje kun je onmogelijk als pesterij zien. Pesten gebeurt systematisch en over een lange termijn. Dat gedrag is herkenbaar en zeker wel als pesten te beoordelen.quote:
Gepest worden is verschrikkelijk. Ik ga ook niet pretenderen dat ik me kan voorstellen hoe die jongen zich voelde. En natuurlijk is het tragisch. Etc. Etc. Etc.quote:Op maandag 5 november 2012 11:53 schreef Insomnia_ het volgende:
En die vent was 20? Als je op die leeftijd zelfmoord pleegt omdat je gepest word is er wel wat meer met je mis dan dat je gepest wordt ben ik bang.
Eénmalig? Nee. Meer dan duizend keer? Als de persoon na 10 keer er al zat van was dan wel ja. Pesten = stelselmatig treiteren, uitschelden en/of in elkaar trappen over een langdurige periode (bijvoorbeeld een jaar).quote:Op maandag 5 november 2012 13:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De gevolgen van pesten stoppen niet zodra het pesten stopt. Het kan een fysieke uitwerking hebben, zoals sociaal isolement.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:09 schreef nikk het volgende:
[..]
Gepest worden is verschrikkelijk. Ik ga ook niet pretenderen dat ik me kan voorstellen hoe die jongen zich voelde. En natuurlijk is het tragisch. Etc. Etc. Etc.
Maar... Op je 20e als vent zijnde zelfmoord plegen omdat je gepest wordt? Sorry, maar dan ben je een loser.
Wanneer is iets systematisch? Wat de één ziet als pesterij ziet de ander als een running gage of als plagen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:51 schreef Arolsen het volgende:
[..]
[..]
[..]
Een simpel plagerijtje zoals dat schetenkussentje kun je onmogelijk als pesterij zien. Pesten gebeurt systematisch en over een lange termijn. Dat gedrag is herkenbaar en zeker wel als pesten te beoordelen.
Bedreiging is ook verboden. Dat wordt toch ook in iedere zaak apart afgewogen?
Dit dus.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:28 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wanneer is iets systematisch? Wat de één ziet als pesterij ziet de ander als een running gage of als plagen.
Juist!quote:Op maandag 5 november 2012 11:57 schreef Fok-it het volgende:
Kansloos sommige reacties hier. Typisch FOK weer. Als je even het voorbeeld van Amanda Todd erbij haalt, waar haar hele kennissenkring kapot gemaakt werd, haar naaktfotos werden verspreid, waar ze geslagen, geschopt werd, net zo lang tot ze er zelf een eind aan maakt. Vertel mij maar eens waarom dat niet srafrechterlijk vervolgt mag worden. En flikker alsjeblieft op met die reacties als dat we dan een 'mietjesland'worden want die mensen hebben totaal geen benul wat pesten aan kan richten. Het is niet zomaar even; oh dat hoort erbij.
Dat doe je al!quote:
Dat is volgens BN/De Stem van vandaag precies wat de pesters hem verweten te zijn!quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:09 schreef nikk het volgende:
[..]
Gepest worden is verschrikkelijk. Ik ga ook niet pretenderen dat ik me kan voorstellen hoe die jongen zich voelde. En natuurlijk is het tragisch. Etc. Etc. Etc.
Maar... Op je 20e als vent zijnde zelfmoord plegen omdat je gepest wordt? Sorry, maar dan ben je een loser.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |