Als je een overheid zou hebben die het beste met het land/mensen voorheeft wel ja.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:20 schreef Lemans24 het volgende:
Dat kán ja, maar dat gebeurt niet in de praktijk. Kijk naar California, waar de belastingtarieven een speelbal van referenda zijn geworden.
Stabiliteit kan in de praktijk volgens mij alleen door een overheid worden verzorgd. En die lijken daar maar beperkt in geïnteresseerd, of hebben daar domweg geen mogelijkheden voor in de tijd die ze tot hun beschikking hebben.
Iedere regering in NL sinds de oorlog heeft de overheid harder laten groeien dan de economie.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:25 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Als je een overheid zou hebben die het beste met het land/mensen voorheeft wel ja.
Zo'n overheid hadden we na WO2 toen alle sociale voorzieningen werden opgebouwd.
Nu zit er een stelletje graaiende arrogante maffiosi en vandaar dat alles naar de knoppen gaat.
Dus een niet EU lid. Ik zie dit hele beleid als een grote reorganisatie binnen de EU. Meer kan ik er niet uithalen. Want ook de Duitsers beginnen te klagen en het zat te worden. Ik vraag me af hoe ver het nog zal gaan voordat iedereen uitgeperst is voordat de mensen echt de straat op gaan.quote:
het wordt met de dag duidelijker hoe fout links is ...quote:
Eerlijker delen is fout?quote:Op woensdag 7 november 2012 20:40 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
het wordt met de dag duidelijker hoe fout links is ...
Niet van de premie. Ik heb een netto maandinkomen van 1200 euro. Ik gen per jaar meer kwijt aan premie. Voor de extra kosten die het hebben van een handicap krijg ik een vergoeding van, ik dacht, 350 per jaarquote:Op woensdag 7 november 2012 20:08 schreef klipper het volgende:
[..]
Ik ben volledig verzekerd, dus de basispremie is een schijntje.
En ja ik ben ieder jaar mijn eigen bijdrage volledig kwijt.
Als jij dat ook bent, dan krijg je net als ik een flink deel terug omdat je dan als chronisch bekend staat, dus eigenlijk moet het nee zijn aangezien je een flink deel terug krijgt.
En waar krijgen zij die vergoeding dan van? Echt niet.quote:Gemiddelde basispremie is ¤102, zorgtoeslag is ¤69, dus ¤33 per maand is ¤396 premie op jaarbasis, dat is een stuk lager dan de uitkering.
Wat betreft de eigen bijdrage als je die volledig kwijt bent dan krijg je weer een deel terug.
Hoezo verkeerde levensstijl. Is oud worden een verkeerde levensstijl? Is een medische fout, of een hartafwijking, opgelopen in je jeugd een verkeerde levensstijl? Is het krijgen van borstkanker te wijten aan een verkeerde levensstijl?quote:Een bepaald % lijkt eerlijk maar is dat maar tot een bepaald inkomen.
Daarbij maken de laagste inkomens het meeste gebruik van de gezondheidszorg, waarom moeten de hoge inkomens dan gestraft worden voor een verkeerde levensstijl van de laagste inkomens?
Ook solidariteit heeft zijn grenzen.
Niet als er daardoor straks vele gezinnen in de schuldsanering gaan belanden. Dan zijn we nog verder van huis. Het punt is niet eerlijker delen maar kunnen mensen die moeten inleveren dat ook financieel opbrengen?quote:
Zodra de middeninkomens het niet meer kunnen opbrengen, zijn we blijkbaar toch in de crisis beland. Dat hebben we jaren uitgesteld.quote:Op woensdag 7 november 2012 21:07 schreef Cherna het volgende:
[..]
Niet als er daardoor straks vele gezinnen in de schuldsanering gaan belanden. Dan zijn we nog verder van huis. Het punt is niet eerlijker delen maar kunnen mensen die moeten inleveren dat ook financieel opbrengen?
En daar twijfel ik aan om eerlijk te zijn.
Als wij nu 4% van ons inkomen kwijt zouden raken, dan zouden we nog steeds prima kunnen rondkomen. Want waar hebben we het over, 120 euro. We sparen maandelijks automatisch het dubbele.quote:Op woensdag 7 november 2012 21:07 schreef Cherna het volgende:
[..]
Niet als er daardoor straks vele gezinnen in de schuldsanering gaan belanden. Dan zijn we nog verder van huis. Het punt is niet eerlijker delen maar kunnen mensen die moeten inleveren dat ook financieel opbrengen?
En daar twijfel ik aan om eerlijk te zijn.
Yup. De rijken hebben het voor zichzelf zo geregeld dat zij sowieso buiten schot blijven. Mensen vergissen zich in het belang voor de mensen die tussen de 40-70k euro verdienen voor de economie. DIt is de hogere middenklasse, ze werken hard, hebben hogere opleidingen en zorgen voor welvaart. Als je het straft voor mensen uit lagere klassen om hard te werken om in deze groep terecht te komen dalen je belastinginkomsten, je economisch groei en prestaties van bedrijven.quote:Op woensdag 7 november 2012 01:09 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dan verdwijnt de middenklasse.
En krijg je uiteindelijk zo'n fijne situatie, zoals nu op Ned 2 wordt beschreven, waarbij een kankerpatient (in de VS vóór Obamacare) zonder peperdure particuliere verzekering niet behandeld wordt.
Ik denk dat je het probleem onderschat. Een zo duur mogelijk huis, plasma, en vakanties zijn de bekende mantra's die altijd boven komen drijven. Je legt de schuld bij de werkende terwijl die zijn leven inricht op de dan geldende regels en mogelijkheden daarbij mogelijk rekening houdend dat alles duurder word. Maar er zijn grenzen. Kijk eens hoe de prijzen de laatste jaren omhoog schieten. Daar kun je nu eenmaal niet op inspelen. Zeker niet als startend gezin.quote:Op woensdag 7 november 2012 21:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Als wij nu 4% van ons inkomen kwijt zouden raken, dan zouden we nog steeds prima kunnen rondkomen. Want waar hebben we het over, 120 euro. We sparen naandelijks automatisch het dubbele.
Maar ja, als je zo'n duur mogelijk huis wilt, dan kan dat niet.
En schuldsanering....overdrijven is ook een kunst. Zolang je nog op vakantie kunt, 2, 3 keer per jaar, kom je niet in de schuldsanering.
jaquote:
het is inmiddels 5-10% achteruit voor 1 mln gezinnen. Mark liegtquote:Op woensdag 7 november 2012 21:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Als wij nu 4% van ons inkomen kwijt zouden raken, dan zouden we nog steeds prima kunnen rondkomen. Want waar hebben we het over, 120 euro. We sparen naandelijks automatisch het dubbele.
En schuldsanering....overdrijven is ook een kunst. Zolang je nog op vakantie kunt, 2, 3 keer per jaar, kom je niet in de schuldsanering.
Je hebt het over 120 euro, het dubbele 240. Nu stel je voor dat je dit overhoud en normaal leeft. Prima zou je zeggen. Maar stel dat je de eerst komende jaren geen loonopslag krijgt. Denk je dat die 240 euro in 2015 je nog zullen helpen?quote:Op woensdag 7 november 2012 21:15 schreef Gia het volgende:
[..]
10% kunnen wij ook nog lijden. 300 euro.quote:Op woensdag 7 november 2012 21:40 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
het is inmiddels 5-10% achteruit voor 1 mln gezinnen. Mark liegt
Onze marge is 1200. We sparen automatisch 250. Voor de rest leven we best ruim.quote:Op woensdag 7 november 2012 21:47 schreef Cherna het volgende:
[..]
Je hebt het over 120 euro, het dubbele 240. Nu stel je voor dat je dit overhoud en normaal leeft. Prima zou je zeggen. Maar stel dat je de eerst komende jaren geen loonopslag krijgt. Denk je dat die 240 euro in 2015 je nog zullen helpen?
Dan ben je een van de gelukkigen. Er zijn heel veel mensen die geen gekke dingen doen en echt geen 1200 euro overhouden. DIt grotendeels door de al enorme lasten voor de middenklassen. Kijk eens wat een kinderdagverblijf kost, brandstof, etcetc.quote:Op woensdag 7 november 2012 21:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Onze marge is 1200. We sparen automatisch 250. Voor de rest leven we best ruim.
Wij kunnen, als het moet op nog heel veel zaken bezuinigen.
Ik moest het een paar keer lezen... Een inkomen? Lijkt me inderdaad wel handig, een inkomen.quote:Op woensdag 7 november 2012 21:54 schreef Gia het volgende:
[..]
10% kunnen wij ook nog lijden. 300 euro.
Maar ja, wij zijn bij alles uitgegaan van een inkomen. Zouden meer mensen moeten doen. Dat geeft zo'n zekerheidsgevoel...
Ik mag het vast niet zeggen...quote:Op woensdag 7 november 2012 22:01 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dan ben je een van de gelukkigen. Er zijn heel veel mensen die geen gekke dingen doen en echt geen 1200 euro overhouden. DIt grotendeels door de al enorme lasten voor de middenklassen. Kijk eens wat een kinderdagverblijf kost, brandstof, etcetc.
Ik meen me te herinneren dat ook jij je huis niet volledig afloste..quote:Op woensdag 7 november 2012 21:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Als wij nu 4% van ons inkomen kwijt zouden raken, dan zouden we nog steeds prima kunnen rondkomen. Want waar hebben we het over, 120 euro. We sparen maandelijks automatisch het dubbele.
Ja, ik zit op een tablet te typen en weet niet hoe ik hier die accenten moet gebruiken.quote:Op woensdag 7 november 2012 22:02 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik moest het een paar keer lezen... Een inkomen? Lijkt me inderdaad wel handig, een inkomen.
Maar er staat dus één inkomen
Je mag dat best zeggen. Maar vergis je niet dat heel veel mensen die het zo hadden ingericht een redelijke buffer te hebben, er nu wel heel veel bij gaan inschieten. Niet alleen door de komende veranderingen, maar ook door al eerdere verlagiingen bij kinderdagverblijven, eigen risico's etc.quote:Op woensdag 7 november 2012 22:07 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik mag het vast niet zeggen...
maar ieder werkend persoon kan z'n leven zo inrichten dat er en hoop geld overblijft. De meeste kiezen er echter voor het zo in te richten dat het geld maandelijks op gaat. Een éénmaal gemaakte keuze (kinderen, huis) is ook niet meer terug te draaien.
zo ging het hier ook, aardig inkomen en relatief lage vaste lasten. Ondertussen zijn aardig wat dingen verandert waardoor de marge tussen inkomsten en uitgaven behoorlijk krap geworden is en het verontrustende is dat vanwege de toch al redelijk sobere levensstijl er niet zo heel goed te snijden valt.quote:Op woensdag 7 november 2012 22:12 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Je mag dat best zeggen. Maar vergis je niet dat heel veel mensen die het zo hadden ingericht een redelijke buffer te hebben, er nu wel heel veel bij gaan inschieten. Niet alleen door de komende veranderingen, maar ook door al eerdere verlagiingen bij kinderdagverblijven, eigen risico's etc.
De eenmaal gemaakte keuze: geen opleiding volgen, een uitkering gaan trekken en meer kosten dan bijdragen zou ook wat harder gestraft mogen worden dan wél studeren, hard werken en Nederland vooruit helpen.
Ik kan de koopkrachtdaling echt wel lijden, maar ik zie alsnog dikke flatscreens hangen in de sociale huurwoningen verderop in de stad, de kratten pils en rookwaar (gelukkig met accijns) kunnen ook nog worden gekocht. Waarom zouden hardere werkers daar de prijs voor gaan betalen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |