abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118958570
Rutte reageert nooit op Nederlandse politieke ontwikkelingen als ie in het buitenland is. :')
  woensdag 7 november 2012 @ 22:17:29 #252
3542 Gia
User under construction
pi_118958574
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 22:09 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Ik meen me te herinneren dat ook jij je huis niet volledig afloste..
So what? We hebben een overwaarde van zo'n 80.000 euro. Dat we na afloop van de hypotheek, bij een volgende hypotheek mogelijk geen HRA meer hebben, maakt niet uit.
We hebben ook nog enkele verzekeringen lopen die straks, over een jaar of 10 uitkeren. Daarnaast zijn onze kinderen bijna klaar met hun opleidingen, dus we gaan nog wel aflossen. Als we 10% per jaar aflossen, wat is toegestaan, zijn we binnen 10 jaar van de hypotheek af.
  woensdag 7 november 2012 @ 22:20:36 #253
321876 Cherna
Fuck the System
pi_118958773
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 22:01 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dan ben je een van de gelukkigen. Er zijn heel veel mensen die geen gekke dingen doen en echt geen 1200 euro overhouden. DIt grotendeels door de al enorme lasten voor de middenklassen. Kijk eens wat een kinderdagverblijf kost, brandstof, etcetc.
Sterker nog de generatie die in 2000-20008 hun eerste huis kochten ken ik er niet een van in mijn buurt. Och ja uitzonderingen heb je altijd. Alles op een loon baseren gaat allang niet meer om een normaal leven te lijden als arbeider(gezin met kinderen)Die tijd hebben we sinds de eind jaren 90 achter ons gelaten.
Het blijkt nu al dat het aantal loonbeslagen toeneemt.
http://www.flexnieuws.nl/(...)ayroll/#.UJrPt4ZBqyA

En dan kun je wel zeggen eigen schuld, maar de meeste hebben niet door dat dit een maatschappelijk probleem is. Want het zijn mensen die met schulden zitten zoals vast goed etc. Dat kun je niet terugdraaien.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_118958837
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2012 22:17 schreef Gia het volgende:

[..]

So what? We hebben een overwaarde van zo'n 80.000 euro. Dat we na afloop van de hypotheek, bij een volgende hypotheek mogelijk geen HRA meer hebben, maakt niet uit.
We hebben ook nog enkele verzekeringen lopen die straks, over een jaar of 10 uitkeren. Daarnaast zijn onze kinderen bijna klaar met hun opleidingen, dus we gaan nog wel aflossen. Als we 10% per jaar aflossen, wat is toegestaan, zijn we binnen 10 jaar van de hypotheek af.
Vanzelf gratis gekregen in de loop der jaren, zo kan ik ook aan overwaarde komen :{w

Niets mis mee, maar afgeven op anderen in termen van op te grote voet leven is dan wat hypocriet.

[ Bericht 0% gewijzigd door CafeRoker op 07-11-2012 22:27:59 ]
pi_118958977
Uiteindelijk zal toch iemand moeten doorhebben dat ons financieel systeem intrinsiek is bedoeld om de banken te laten groeien ten koste van de mensen. Het systeem is zo gemaakt dat de bedrijven etc erbij zijn aangesloten (want vaak eigendom van banken en grootaandeelhouders).

Zodra het kapitaal (arbeid, gebruik grondstoffen) niet exponentieel stijgt is bij ons systeem de bank waar men een grotere schuld overhoudt. Die schieten er wel bij in, maar uieindelijk claimen ze alles. Maargoed, wiskunde is nooit het sterke punt geweest van politici.
Whatever...
  woensdag 7 november 2012 @ 22:24:11 #256
321876 Cherna
Fuck the System
pi_118959011
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 22:21 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Vanzelf gratis gekregen in de loop der jaren, zo kan ik ook aan overwaarde komen :{w

Niets mis mee, maar afgeven op andere in termen van op te grote voet leven is dan wat hypocriet.
Andere generatie. Mogelijkheden die de generatie van nu allang niet meer heeft. Ik ben ook zo een profiteur als het om overwaarde gaat. Neemt niet weg dat ik de huidige generatie heel goed begrijp dat het zwaar klote is.
pi_118959073
Dat men in de schulden komt juist nu is een logisch gevolg van de hoge drift om status te krijgen en te behouden.
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
pi_118959312
quote:
12s.gif Op woensdag 7 november 2012 22:24 schreef Cherna het volgende:

[..]

Andere generatie. Mogelijkheden die de generatie van nu allang niet meer heeft. Ik ben ook zo een profiteur als het om overwaarde gaat. Neemt niet weg dat ik de huidige generatie heel goed begrijp dat het zwaar klote is.
Da's heel mooi en dat maakt niet uit want er waren ook andere problemen, maar ga die overwaarde dan niet op die manier gebruiken om mee te patsen en als argument voor een gezond financieel beleid aanvoeren. :{w

niet dat het een het ander uitsluit, maar het zijn wel twee dingen die los van elkaar staan
  woensdag 7 november 2012 @ 22:30:34 #259
3542 Gia
User under construction
pi_118959594
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 22:21 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Niets mis mee, maar afgeven op andere in termen van op te grote voet leven is dan wat hypocriet.
Ik zeg alleen dat je zelf de keuze hebt. Wij hebben een huis gekocht op 1 inkomen, anderen nemen de kinderbijslag, 13e maand, vakantiegeld, HRA enz mee om op een zo hoog mogelijke hypotheek uit te komen. Waarom???

Dat snap ik dus echt niet. Daarna moet je elk dubbeltje omdraaien om rond te komen en schaft men iets af, kinderbijslag of HRA, dan komen ze in de schuldsanering, volgens Cherna.
pi_118959745
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2012 22:30 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik zeg alleen dat je zelf de keuze hebt. Wij hebben een huis gekocht op 1 inkomen, anderen nemen de kinderbijslag, 13e maand, vakantiegeld, HRA enz mee om op een zo hoog mogelijke hypotheek uit te komen. Waarom???

Dat snap ik dus echt niet. Daarna moet je elk dubbeltje omdraaien om rond te komen en schaft men iets af, kinderbijslag of HRA, dan komen ze in de schuldsanering, volgens Cherna.
Als je dat niet snapt waarom? Hoe mooier het huis hoe beter de indruk bij familie vrienden en collega's. En men dacht niet na wat als over 10 jaar de crisis in het land zou komen? Dat was onmogelijk mensen zijn van nature hebberig dat geld met alles.
  woensdag 7 november 2012 @ 22:32:48 #261
3542 Gia
User under construction
pi_118959806
quote:
7s.gif Op woensdag 7 november 2012 22:24 schreef FAUSTINO het volgende:
Dat men in de schulden komt juist nu is een logisch gevolg van de hoge drift om status te krijgen en te behouden.
Dat denk ik ook. Ik leef liever makkelijk. Wij gaan ook maar 1 x per twee jaar op vakantie.
pi_118960194
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 19:57 schreef klipper het volgende:

[..]

Dus voor een besparing van amper ¤30 per maand neem je ¤600 eigen risico extra........
20 maanden niets claimen en je begint te verdienen, lijkt me een hele goede taktiek.
pi_118960295
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2012 22:32 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Ik leef liever makkelijk. Wij gaan ook maar 1 x per twee jaar op vakantie.
Geef zelf niets om status door middel van een huis auto en wat je hebt het gaat om de persoon en als je dat zegt kijken veel mensen je aan ze snappen het niet. Alsof een flatscreen tv een noodzaak is... De breedbeeldbuizen liggen overal voor het oprapen en ze zijn nog zuiniger in energie verbruik ook nog eens, ik bedoel maar.
pi_118960503
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 22:39 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Geef zelf niets om status door middel van een huis auto en wat je hebt het gaat om de persoon en als je dat zegt kijken veel mensen je aan ze snappen het niet. Alsof een flatscreen tv een noodzaak is... De breedbeeldbuizen liggen overal voor het oprapen en ze zijn nog zuiniger in energie verbruik ook nog eens, ik bedoel maar.
Ik vind een beeldbuis wel weer retro moet ik zeggen.. :D
  woensdag 7 november 2012 @ 22:44:24 #265
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118960580
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 22:39 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Een LED of LCD scherm is zuiniger dan een buis in gebruik.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 7 november 2012 @ 22:45:57 #266
321876 Cherna
Fuck the System
pi_118960670
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2012 22:30 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat kon ook in de jaren 90. Sterker nog, het inkomen van de partner werd niet meegeteld in de begin jaren 90. Oh en een premie A koste 130.000 gulden. Ook duur destijds om dat op een inkomen te bekostigen. Ware het niet dat velen ook nog eens 30.000 gulden subsidie kregen. Tja en dan tot nu geen enkele tegenspoed gehad(crisis) Tja dan is het natuurlijk makkelijk om dit zo te stellen.

Het punt is dat hetzelfde huis begin jaren 2000-2008 200.000-250.000 euro koste. En dan heb je het over een rijtjes huis. Dan moet je wel het loon van de partner meetellen.
Hoe kun je nu mensen verwijten op te grote voet te leven terwijl ze gewoon een doodnormaal leven hebben zonder al teveel franje.

Probeer hetzelfde huis maar eens op een inkomen te kopen zoals dat begin jaren 90 wel kon. Dan heb ik het over een modaal inkomen dat de meeste begin jaren 90 ook hadden.

Het enige voordeel dat de jeugd nu heeft is dat ze het huis mogelijk straks goedkoop van hun ouders kunnen overnemen.

De tijd is anders. Ik leef ook zoals in de jaren 70. Dat wil ik de jeugd en of jongere generatie en ook mijn eigen kinderen niet aandoen. Daarbij zouden ze nog buitengesloten worden ook.
pi_118960922
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 22:42 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Ik vind een beeldbuis wel weer retro moet ik zeggen.. :D
Doe toch niet zo maf pas sinds 5 jaar staan ze in iedere woonkamer want anders is het wel maf hoor als je er geen hebt. En dat is met zoveel dingen. Zoals velen iedere 5 jaar een nieuw interieur bij de Leen Bakker of IKEA gaan uitzoeken.

Moet ook wel want na 5 jaar dondert het uit elkaar van ellende... Ben misschien jong maar hier komt alleen echt eikenhout binnen en uiteraard wat ik aanschaf is minimaal 50 tot 90 jaar oud dan heeft het al bewezen dat het niet kapot zal gaan :+
  woensdag 7 november 2012 @ 22:59:36 #268
321876 Cherna
Fuck the System
pi_118961377
En Gia je kunt pas keuzes maken als een regering een beleid voert dat een aantal jaren stand houd. Als je ieder jaar weer iets veranderd dan kun je geen keuzes maken. Want de keuze die je nu maakt blijkt morgen de foute keuze te zijn. Stabiliteit dat ontbreekt. De overheid gaat steeds meer voor de korte termijn planning. Teveel overheid is ook niet goed.

En sterker nog als jij in de jaren 90 een huis kocht waarbij er rekening werd gehouden dat je die 30.000 gulden subsidie kreeg(premie A) en die plots zou afschaffen waren er destijds ook gigantisch veel gezinnen het schip in gegaan. Alleen we vergeten dat voor het gemak maar even.
  woensdag 7 november 2012 @ 22:59:56 #269
3542 Gia
User under construction
pi_118961394
quote:
12s.gif Op woensdag 7 november 2012 22:45 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat kon ook in de jaren 90. Sterker nog, het inkomen van de partner werd niet meegeteld in de begin jaren 90. Oh en een premie A koste 130.000 gulden. Ook duur destijds om dat op een inkomen te bekostigen. Ware het niet dat velen ook nog eens 30.000 gulden subsidie kregen. Tja en dan tot nu geen enkele tegenspoed gehad(crisis) Tja dan is het natuurlijk makkelijk om dit zo te stellen.

Het punt is dat hetzelfde huis begin jaren 2000-2008 200.000-250.000 euro koste. En dan heb je het over een rijtjes huis. Dan moet je wel het loon van de partner meetellen.
Hoe kun je nu mensen verwijten op te grote voet te leven terwijl ze gewoon een doodnormaal leven hebben zonder al teveel franje.

Probeer hetzelfde huis maar eens op een inkomen te kopen zoals dat begin jaren 90 wel kon. Dan heb ik het over een modaal inkomen dat de meeste begin jaren 90 ook hadden.

Het enige voordeel dat de jeugd nu heeft is dat ze het huis mogelijk straks goedkoop van hun ouders kunnen overnemen.

De tijd is anders. Ik leef ook zoals in de jaren 70. Dat wil ik de jeugd en of jongere generatie en ook mijn eigen kinderen niet aandoen. Daarbij zouden ze nog buitengesloten worden ook.
Wij hebben geen premie A of wat voor subsidie dan ook gehad. Wij hebben gewoon eerst gespaard voordat we een huis kochten.

Verder gaat het bij inkomens van 70.000 niet om rijtjeshuizen. Is dat wel het geval dan zullen ze niet echt een probleem hebben.
pi_118961560
70.000 bruto per jaar is 5100 bruto per maand is 2960 netto per maand. Daarmee heb je zeker in de Randstad, en zeker zo rond 2008, geen kast van een huis kunnen kopen.

Ons huis is tussen '91 en nu 2,4 x zoveel waard geworden. Helaas hebben wij het niet in '91 gekocht. Nog niet meerderjarig.
  woensdag 7 november 2012 @ 23:03:21 #271
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_118961570
quote:
12s.gif Op woensdag 7 november 2012 22:59 schreef Cherna het volgende:
En Gia je kunt pas keuzes maken als een regering een beleid voert dat een aantal jaren stand houd. Als je ieder jaar weer iets veranderd dan kun je geen keuzes maken. Want de keuze die je nu maakt blijkt morgen de foute keuze te zijn. Stabiliteit dat ontbreekt. De overheid gaat steeds meer voor de korte termijn planning. Teveel overheid is ook niet goed.

En sterker nog als jij in de jaren 90 een huis kocht waarbij er rekening werd gehouden dat je die 30.000 gulden subsidie kreeg(premie A) en die plots zou afschaffen waren er destijds ook gigantisch veel gezinnen het schip in gegaan. Alleen we vergeten dat voor het gemak maar even.
De overheid is dan ook de minst betrouwbare zakenpartner die je je kan voorstellen. Het is de enige partij die eenzijdig en tijdens het spel de regels kan veranderen zonder dat je er invloed op hebt of zonder dat je ervoor gecompenseerd wordt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_118961664
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2012 21:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Niet van de premie. Ik heb een netto maandinkomen van 1200 euro. Ik gen per jaar meer kwijt aan premie. Voor de extra kosten die het hebben van een handicap krijg ik een vergoeding van, ik dacht, 350 per jaar

[..]

En waar krijgen zij die vergoeding dan van? Echt niet.
Als je bepaalde medicijnen hebt krijg je van het CAK zo'n 75 euro per jaar. Weegt niet echt op tegen 616 euro die zij, per persoon, kwijt zijn.

[..]

Hoezo verkeerde levensstijl. Is oud worden een verkeerde levensstijl? Is een medische fout, of een hartafwijking, opgelopen in je jeugd een verkeerde levensstijl? Is het krijgen van borstkanker te wijten aan een verkeerde levensstijl?

Denk a.j.b niet dat jij niet ineens iets kunt krijgen, hoe gezond je ook leeft.
Ik neem aan dat jij gewoon de zorgtoeslag krijgt.
Dus even van basis uitgaan, basispremie is ¤100 per maand, is ¤1200 per jaar.
Zorgtoeslag is minstens ¤69, maar als het inkomen ¤1200 netto is voor het gehele gezin, dan wordt de toeslag zo'n ¤145 per maand, daar staat tegenover dat je ook ¤2400 premie per jaar betaalt.
Per maand kom ik hoe dan ook niet echt veel hoger dan zo'n ¤35 euro per persoon, ofwel zo'n ¤400 op jaarbasis en ¤180 eigen risico, vergoeding was dit jaar toch wat hoger ?

Basisverzekering heeft iedereen, daarbij heb ik dan ook diverse aanvullende pakketten, en geen zorgtoeslag.
  woensdag 7 november 2012 @ 23:06:48 #273
3542 Gia
User under construction
pi_118961760
quote:
12s.gif Op woensdag 7 november 2012 22:59 schreef Cherna het volgende:

Wetten kunnen veranderen, daar moet je rekening mee houden. Je moet dus niet verwachten dat, waar je 10 jaar geleden, recht op had, nog steeds geldt.
Kinderbijslag is, bijvoirbeeld in 1995, flink op de schop gegaan. Was je toen in verwachting van de eerste en wilde je twee kinderen, dan had je misschien gerekend op meer kinderbijslag. Kortom, dat soort dingen moet je niet meetellen.

Verder, wij hadden geen premie A en geen subsidie. Alles zelf bekostigd.
pi_118961830
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 22:37 schreef Wokkel het volgende:

[..]

20 maanden niets claimen en je begint te verdienen, lijkt me een hele goede taktiek.
Zodra je begint te claimen kom je er vervolgens achter dat lang niet alles verzekerd is en je dit vaak ook niet meer kan, basis is verplicht, aanvullend niet.
  woensdag 7 november 2012 @ 23:11:51 #275
3542 Gia
User under construction
pi_118962010
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 23:03 schreef poemojn het volgende:
70.000 bruto per jaar is 5100 bruto per maand is 2960 netto per maand. Daarmee heb je zeker in de Randstad, en zeker zo rond 2008, geen kast van een huis kunnen kopen.

Ons huis is tussen '91 en nu 2,4 x zoveel waard geworden. Helaas hebben wij het niet in '91 gekocht. Nog niet meerderjarig.
70.000 gedeeld door 12 = 5100??

Op mijn calculator is dat 5.800 bruto. Netto komt dat dan op zo'n 3.550.
Is een heel aardig inkomen. Dat hebben wij niet, met zijn tweeen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')