abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 november 2012 @ 16:02:10 #76
383073 schizovreemd
Daar gaan we weer.
pi_118810454
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 15:13 schreef Gert het volgende:

[..]

Dat is iets anders. Jij zegt "het zal nog moeten blijken" als antwoord op een post waarin o.a. gesteld wordt dat hij al eerder veroordeeld is. Nou, ik kan je bij deze verklappen: hij IS eerder veroordeeld.
Er ging nog een reactie aan vooraf, waarin ik stelde dat waar rook is, is vuur principe voor een rechter gelukkig niet genoeg is.

Ik weet dat hij eerder veroordeeld is, omdat hij opkwam voor een kind die door een volwassen persoon in elkaar geslagen was.
Er zijn van het collectief momenteel 16 persoonlijkheden MIA.
Ik zoek nog een psychiater met groepskorting en ik niet.
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 16:05:14 #77
249559 crew  Lavenderr
pi_118810588
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:02 schreef schizovreemd het volgende:

[..]

Er ging nog een reactie aan vooraf, waarin ik stelde dat waar rook is, is vuur principe voor een rechter gelukkig niet genoeg is.

Ik weet dat hij eerder veroordeeld is, omdat hij opkwam voor een kind die door een volwassen persoon in elkaar geslagen was.
goeie gast eigenlijk wel O~)
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 16:05:38 #78
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_118810605
quote:

[..]

De precieze toedracht ken ik niet, wel meen ik me te herinneren dat hij destijds een celstraf heeft gekregen.
Ik vermoed dus dat "opkomen voor" nogal een understatement is, zo dat überhaupt al de aanleiding was.
Maar we zijn het er dus over eens dat hij al eerder wegens een geweldsmisdrijf veroordeeld is en dat dit niet "nog moet blijken".
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  zondag 4 november 2012 @ 16:05:38 #79
16305 Jappie
parttime reverend
pi_118810606
quote:
5s.gif Op zondag 4 november 2012 15:57 schreef Gert het volgende:

[..]

Dus jij vindt dat men de kijker die zich een oordeel wil vormen, de beelden moet onthouden waarop te zien is dat Badr als professionele vechtsporter soms ernstig uit de bocht vliegt c.q.een probleem heeft met de beheersing van zijn agressie?
Ja, de beheersing of liever gezegd het ontbreken daarvan in de ring heeft te maken met de invloed welke spanning en het momentum van de wedstrijd op Badr hebben. Je kunt wel zeggen dat dat garant staat voor misdragingen buiten de ring maar ze zijn dat gewoonweg niet. Het is het verschil tussen soldaten in oorlogstijd en vredestijd zeg maar.
pi_118810700
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 15:58 schreef ietjefietje het volgende:
Wat ik ervan hoor is die Badr gewoon geprovoceerd...en als je een boxer provoceert kun je weleens een klap verwachten. Eigen schuld dikke bult dus.
Ja man. Wie gaat er nu niet een K1-kampioen provoceren en dan rustig naar de plee? :')

Sp3cs verhaal is een stuk geloofwaardiger: hij ging naar de plee, deed de deur open en die kwam tegen Hari aan. En daar sloopt ie je voor, zo is ie.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_118810780
quote:

[..]

:')

quote:
Hari is in 2006 veroordeeld voor het mishandelen van de buren van een vriendin, die over geluidsoverlast hadden geklaagd. Hij werd in 2008 verdacht van brandstichting in het huis van een kennis, maar justitie kreeg die zaak niet rond.
Wat is dit toch allemaal voor Stockholmsyndroomgedrag? :D
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zondag 4 november 2012 @ 16:10:24 #82
383073 schizovreemd
Daar gaan we weer.
pi_118810883
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:05 schreef Gert het volgende:

[..]

De precieze toedracht ken ik niet, wel meen ik me te herinneren dat hij destijds een celstraf heeft gekregen.
Ik vermoed dus dat "opkomen voor" nogal een understatement is, zo dat überhaupt al de aanleiding was.
Maar we zijn het er dus over eens dat hij al eerder wegens een geweldsmisdrijf veroordeeld is en dat dit niet "nog moet blijken".
Er was srake van een incident tussen een kind en een volwassen persoon, de moeder belde met de manager van Badr en vertelde wat er was gebeurd, hij zat met Badr in de auto en toen zijn ze naar die kerel heen gereden om verhaal te halen.
Vervolgens kregen ze een grote bek van die vent en is het uit de hand gelopen en zijn er klappen gevallen.
Hij heeft er idd een straf voor gehad en verklaard dat het niet had moeten gebeuren.

Dat laatste heb ik nooit beweerd.
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 16:12:45 #83
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_118810990
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:05 schreef Jappie het volgende:

[..]

Ja, de beheersing of liever gezegd het ontbreken daarvan in de ring heeft te maken met de invloed welke spanning en het momentum van de wedstrijd op Badr hebben. Je kunt wel zeggen dat dat garant staat voor misdragingen buiten de ring maar ze zijn dat gewoonweg niet. Het is het verschil tussen soldaten in oorlogstijd en vredestijd zeg maar.
Garant staan zou ik niet willen beweren. Verder ben ik het niet met je eens dat zijn problemen met beheersing binnen de ring zo weinig zouden zeggen over hoe deze man zich buiten de ring manifesteert in conflictsituaties. Maar bovenal vind ik dat een kijker zelf die afweging moet kunnen maken. Ik zou het belachelijk vinden als een programmamaker dergelijke beelden niet uit zou zenden omdat hij vermoedt dat sommige kijkers daar weleens een mogelijk verkeerde gevolgtrekking uit zouden kunnen maken.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  zondag 4 november 2012 @ 16:13:23 #84
16305 Jappie
parttime reverend
pi_118811014
quote:
10s.gif Op zondag 4 november 2012 16:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
-knip-
Mooi dat je die nog even voor me naar boven bracht..dan kan ik je eerdere vraag alsnog even beantwoorden:

In een afgetapt gesprek hoort de politie Badr tegen Gwenette zeggen: “Ze heeft haar straf gehad, vriend. Kijk maar op teletekst.” En een sms van Badrs toenmalige vriendin laat ook weinig aan de verbeelding over: “Ga je mijn huis nu ook in de fik steken?”, vraagt Chantal Oornink. Badr antwoordt: “Ik zou maar een emmer water onder je bed klaarleggen.”

;)
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 16:14:38 #85
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_118811067
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:10 schreef schizovreemd het volgende:

[..]

Er was srake van een incident tussen een kind en een volwassen persoon, de moeder belde met de manager van Badr en vertelde wat er was gebeurd, hij zat met Badr in de auto en toen zijn ze naar die kerel heen gereden om verhaal te halen.
Vervolgens kregen ze een grote bek van die vent en is het uit de hand gelopen en zijn er klappen gevallen.
Hij heeft er idd een straf voor gehad en verklaard dat het niet had moeten gebeuren.

Dat laatste heb ik nooit beweerd.
Hij heeft dus iemand zodanig mishandeld dat de rechter een celstraf op zijn plaats vond.
En over dat laatste: jij repliede "dat moet nog blijken" op een post waarin o.a. gesteld werd dat hij al eerder veroordeeld was. Maar dat bedoelde je dan blijkbaar niet zo.
  zondag 4 november 2012 @ 16:18:16 #86
383073 schizovreemd
Daar gaan we weer.
pi_118811213
quote:
10s.gif Op zondag 4 november 2012 16:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

:')

[..]

Wat is dit toch allemaal voor Stockholmsyndroomgedrag? :D
quote:
Simon en Badr reden samen in de auto terug van een training in Alkmaar toen zij gebeld werden door een alleenstaande moeder uit hun kennissenkring dat haar kind geslagen zou zijn door een buurman. Logischerwijs kwaad over dit feit reden zij naar de bewuste plaats waar zij aanbelden en een grote mond en agressieve houding tegen zich kregen. Hierbij is een handgemeen geweest. De man in kwestie respecteerde zijn eigen rechten duidelijk meer dan dat van het vijfjarige kind en wist de weg naar het bureau goed te vinden.

Aanklacht: huisvredebreuk en lichte mishandeling. Twee maanden later werden Simon en Badr opgehaald voor dit feit. Justitie laat zwaar wegen dat de mannen uit de vechtsportscene komen en ondanks een bekentenis hebben zij toch verlenging gekregen van 30 dagen, dit vanwege mogelijke represailles, wat natuurlijk onzin is maar wel een mogelijkheid van de rechter om ze nog eens 30 dagen vast te houden.

Aangezien Simon Rutz in de ogen van de officier van justitie een hooggeplaatste man in de vechtsport is, willen zij hem als voorbeeld stellen voor alle andere vechtsporters dat je geen eigen rechter mag spelen. Verder zijn ze vanwege het feit dat het in huis gebeurd is, ook aangeklaagd wegens huisvredebreuk hetgeen zeer zwaar wordt opgenomen door de rechter.
pi_118811301
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:13 schreef Jappie het volgende:

[..]

Mooi dat je die nog even voor me naar boven bracht..dan kan ik je eerdere vraag alsnog even beantwoorden:

In een afgetapt gesprek hoort de politie Badr tegen Gwenette zeggen: “Ze heeft haar straf gehad, vriend. Kijk maar op teletekst.” En een sms van Badrs toenmalige vriendin laat ook weinig aan de verbeelding over: “Ga je mijn huis nu ook in de fik steken?”, vraagt Chantal Oornink. Badr antwoordt: “Ik zou maar een emmer water onder je bed klaarleggen.”

;)
Tel daarbij op dat Badrs auto gezien is daar vlak voor de brand en iemand met zijn omschrijving erin stapte...

Leuke vrienden heeft hij ook:
http://www.misdaadjournal(...)-bloedmooie-vrouwen/

Maar nee, allemaal mediahetze
pi_118811400
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:18 schreef schizovreemd het volgende:

[..]

[..]

Ongecheckt verhaal: kind is geslagen.
Bewezen verhaal: badr en co dringen woning binnen en slaan erop los.
  zondag 4 november 2012 @ 16:22:11 #89
16305 Jappie
parttime reverend
pi_118811405
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:12 schreef Gert het volgende:
Ik zou het belachelijk vinden als een programmamaker dergelijke beelden niet uit zou zenden omdat hij vermoedt dat sommige kijkers daar weleens een mogelijk verkeerde gevolgtrekking uit zouden kunnen maken.
Eens, mijn probleem is dan ook niet dat deze beelden zijn uitgezonden maar wel de eenzijdigheid waarmee alles gebracht wordt.

Overigens nog even voor de goede orde..ik bevind mij aan deze kant van de discussie omdat ik de heksenjacht en het middeleeuws brandstapel-idee welke m.i. veelvuldig plaatsvind verfoeilijk vind.

In mijn optiek heeft de aanklager steken laten vallen en niet zo zuinig ook, mevr Ficq heeft daar vervolgens melding van gemaakt. Als mensen dat stelselmatig ontkennen dan vraag ik mij dus af in welke realiteit die leven.

Wat ik persoonlijk denk wat er daadwerkelijk is gebeurd in de skybox is verder niet zo interessant.
pi_118811487
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:22 schreef Jappie het volgende:

[..]

Eens, mijn probleem is dan ook niet dat deze beelden zijn uitgezonden maar wel de eenzijdigheid waarmee alles gebracht wordt.

Overigens nog even voor de goede orde..ik bevind mij aan deze kant van de discussie omdat ik de heksenjacht en het middeleeuws brandstapel-idee welke m.i. veelvuldig plaatsvind verfoeilijk vind.

In mijn optiek heeft de aanklager steken laten vallen en niet zo zuinig ook, mevr Ficq heeft daar vervolgens melding van gemaakt. Als mensen dat stelselmatig ontkennen dan vraag ik mij dus af in welke realiteit die leven.

Wat ik persoonlijk denk wat er daadwerkelijk is gebeurd in de skybox is verder niet zo interessant.
Heksenjacht :')
Brandstapel :') :')
Niggah please.

Weet je wat pas een schande is? Dat die schoft van een Hari zo lang met zijn kutgedrag is weggekomen.
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 16:24:48 #91
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_118811528
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:18 schreef schizovreemd het volgende:

[..]

[..]

Lekker objectief stukje. ;)
Ik denk dat de rechter objectiever is en die heeft celstraf gegeven.

Verder zegt Badr over zichzelf: "Als bij mij de rem eraf gaat, is het gewoon één blok explosie en chaos en ruis en dan hoor en zie ik het ook allemaal niet meer."
Het is daarom mooi dat Badr bereid zegt te zijn om in therapie te gaan.
Wellicht zou de rechter die bereidheid een handje kunnen helpen door TBS op te leggen.
pi_118811569
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:24 schreef Gert het volgende:

[..]

Verder zegt Badr over zichzelf: "Als bij mij de rem eraf gaat, is het gewoon één blok explosie en chaos en ruis en dan hoor en zie ik het ook allemaal niet meer."
Wellicht zou de rechter die bereidheid een handje kunnen helpen door TBS op te leggen.
Die maar lobotomie therapie aub.
  zondag 4 november 2012 @ 16:27:11 #93
383073 schizovreemd
Daar gaan we weer.
pi_118811629
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:14 schreef Gert het volgende:

[..]

En over dat laatste: jij repliede "dat moet nog blijken" op een post waarin o.a. gesteld werd dat hij al eerder veroordeeld was. Maar dat bedoelde je dan blijkbaar niet zo.
Ja er ging nog een reactie aan vooraf en daar doelde ik op met "dat zal nog moeten blijken", dat zei ik je al eerder, maar blijkbaar had je het nog niet gezien ;)
  zondag 4 november 2012 @ 16:31:48 #94
383073 schizovreemd
Daar gaan we weer.
pi_118811796
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:24 schreef Gert het volgende:

[..]

Ja het is een eerlijk en open jongen en dat kan nu tegen hem gebruikt worden.
Maar hij is onderzocht door een psycholoog en die heeft niet eens een simpele stoornis kunnen ontdekken, dus TBS is een paar bruggen te ver denk ik zomaar.
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 16:33:43 #95
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_118811862
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:22 schreef Jappie het volgende:

[..]

Ik denk dat veel mensen het niet zo'n prettig idee vinden dat iemand met de combinatie verwrongen zelfbeeld + dodelijke vaardigheden + gebrek aan zelfbeheersing + eerdere veroordeling wegens geweldselict gewoon op straat rondloopt. Ze zien hem het liefst lange tijd opgeborgen, maar het is de rechter die dat uiteindelijk bepaalt na weging van de bewijslast. En dat laatste vind ik uiteraard prima. Volksgerichten moeten we niet willen. ;)
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 16:36:48 #96
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_118811973
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:31 schreef schizovreemd het volgende:

[..]

Ja het is een eerlijk en open jongen
Van diie eerlijkheid en openheid hebben we onlangs nog een mooi staaltje gezien. "Ik heb er niets van meegekregen, ik stond op het balkon met Estelle. [..] Ik hoop dat de daders van deze laffe daad snel gearresteerd worden. [..] Ja die theedoek, ik had me gesneden aan glas."
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 16:39:39 #97
249559 crew  Lavenderr
pi_118812069
quote:

[..]

Maar hij is onderzocht door een psycholoog en die heeft niet eens een simpele stoornis kunnen ontdekken, dus TBS is een paar bruggen te ver denk ik zomaar.
Met een enorm medeleven voor de slachtoffers en afkeer van de laffe daders :|W .
pi_118812082
quote:

[..]

Het is een kutjoch. Altijd al geweest:
pi_118812126
quote:
10s.gif Op zondag 4 november 2012 16:39 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Met een enorm medeleven voor de slachtoffers en afkeer van de laffe daders :|W .
Hij geeft nb zelf toe dat hij zo gek als een deur is:
  zondag 4 november 2012 @ 16:42:28 #100
383073 schizovreemd
Daar gaan we weer.
pi_118812196
quote:
10s.gif Op zondag 4 november 2012 16:36 schreef Gert het volgende:

[..]

Van diie eerlijkheid en openheid hebben we onlangs nog een mooi staaltje gezien. "Ik heb er niets van meegekregen, ik stond op het balkon met Estelle. [..] Ik hoop dat de daders van deze laffe daad snel gearresteerd worden. [..] Ja die theedoek, ik had me gesneden aan glas."
Dat was een paniekreactie omdat hij bang was voor de relatie met zijn sponsors.
Gelukkig kwam hij tot inkeer en biechte zijn aandeel op :)
pi_118812261
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:42 schreef schizovreemd het volgende:

[..]

Whahaha, ok Mohammed.
  zondag 4 november 2012 @ 16:46:18 #102
383073 schizovreemd
Daar gaan we weer.
pi_118812324
quote:
10s.gif Op zondag 4 november 2012 16:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Whahaha, ok Mohammed.
Doe anders nog een paar youtube's ik hou er wel van :)
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 16:46:46 #103
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_118812340
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:42 schreef schizovreemd het volgende:

[..]

Het is duidelijk waar jouw sympathie ligt. Die deel ik niet, maar ook dat was vast al wel duidelijk. ;)
Ik ben benieuwd of jij écht denkt dat die "corrigerende tik met vlakke hand" de waarheid is.
Met vermoedens kun je iemand niet veroordelen, ik weet het. Maar ik vermoed dat deze lafaard nog steeds liegt dat hij barst en inzet op het meest minimale aandeel waar hij nog mee weg kan komen.
pi_118812364
quote:
10s.gif Op zondag 4 november 2012 16:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ongecheckt verhaal: kind is geslagen.
Bewezen verhaal: badr en co dringen woning binnen en slaan erop los.
Twee vechtsporters die erop los slaan en er is geen sprake van telastelegging van zware mishandeling maar een handgemeen, en de huisvredebreuk wordt hen zwaar aangerekend? Merkwaardig verhaal, zeker voor iemand die geen enkele zelfbeheersing heeft en in een doldrieste vechtmachine verandert als hij eenmaal een klap geeft.

Jij hebt gewoon echt een hekel aan feiten of niet?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 16:51:17 #105
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_118812506
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nou ben ik toch even benieuwd. Is het wel bewezen dan dat het kind geslagen was? En is het niet bewezen dan dat hij met een handlanger een huis is binnengedrongen en de bewoner heeft mishandeld?
pi_118812578
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]Merkwaardig verhaal
De rechter zal je input vast waarderen. Hij zal ook wel de Telegraaf lezen of zo :')
quote:
Feiten zoals dat hij daarvoor veroordeeld is en toegegeven heeft Everink geslagen te hebben bedoel je? Want daar heb jij nogal een hekel aan geloof ik.
pi_118812635
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:51 schreef Gert het volgende:

[..]

Nou ben ik toch even benieuwd. Is het wel bewezen dan dat het kind geslagen was? En is het niet bewezen dan dat hij met een handlanger een huis is binnengedrongen en de bewoner heeft mishandeld?
Ws weet het beter want hij vind het een merkwaardig verhaal.

Het is even wachten tot de Telegraaf en JvdH erbij betrokken worden.
  zondag 4 november 2012 @ 16:57:40 #108
16305 Jappie
parttime reverend
pi_118812766
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:33 schreef Gert het volgende:
Volksgerichten moeten we niet willen.
En toch schuilt m.i. nu juist het grootste gevaar in het volksgericht en de mediahetze zoals deze reeds nu al heeft plaatsgevonden.

Laten we weer eens wat hypotetische stellingen in nemen:

Badr is volkomen schuldig.
Badr Hari is verder ongeacht of hij nu goed of slecht is sowieso een rolmodel voor een groot deel van de straatschoffies waar wij zo'n last van hebben.

Het onderzoeksteam alsook de telegraaf alsook de gemiddelde burger heeft vrij hoog ingezet op basis van m.i. summier bewijs. Dit geeft een signaal af naar de straatschoffies n.l. het maakt niet uit wat je gedaan hebt genaaid wordt je toch.

Nu komt er een verdediging die het vrij goed doet en die ervoor zorgt dat de rechter een stuk milder zal zijn in zijn oordeel en straftoewijzing dan het OM wil ondanks dat Badr schuldig is!

Wat denk je dat dat voor effect zal hebben op zowel de gemiddelde burger als op de straatschoffies ?
  zondag 4 november 2012 @ 16:59:02 #109
383073 schizovreemd
Daar gaan we weer.
pi_118812814
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:46 schreef Gert het volgende:

[..]

Het is duidelijk waar jouw sympathie ligt. Die deel ik niet, maar ook dat was vast al wel duidelijk. ;)
Ik ben benieuwd of jij écht denkt dat die "corrigerende tik met vlakke hand" de waarheid is.
Met vermoedens kun je iemand niet veroordelen, ik weet het. Maar ik vermoed dat deze lafaard nog steeds liegt dat hij barst en inzet op het meest minimale aandeel waar hij nog mee weg kan komen.
Ik zei eerder al dat het helemaal geen slimme tactiek van hem is om alleen een minimaal aandeel op te biechten en daarmee de zaak zolang te laten voortslepen.
Hij zal ook door zijn advocaat geadviseerd over het in vereniging plegen.
Maar hij blijft zeggen dat hij niet veroordeeld wil worden op iets wat hij niet gedaan heeft, dat kan zijn eergevoel zijn waar hij zichzelf mee benadeeld.
pi_118812873
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:51 schreef Gert het volgende:

[..]

Nou ben ik toch even benieuwd. Is het wel bewezen dan dat het kind geslagen was?
Misschien in een andere zaak, maar niet in deze want daarvoor is het niet relevant. Indien het kind geslagen is dan rechtvaardigt dit de huisvredebreuk en de mishandeling geenszins.

quote:
En is het niet bewezen dan dat hij met een handlanger een huis is binnengedrongen en de bewoner heeft mishandeld?
Een handlanger nog wel, geen idee hoe de gezagsverhouding tussen beide lag. Het gaat erom dat hij ervan maakt dat ze er op los geslagen hebben, terwijl 2 vechtsporters die erop los slaan niet snel tot resultaat zullen hebben dat er van een handgemeen wordt gesproken, eenvoudige mishandeling te laste wordt gelegd en vooral de huisvredebreuk zwaar aangerekend wordt.
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 17:01:45 #111
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_118812918
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:57 schreef Jappie het volgende:

[..]

En toch schuilt m.i. nu juist het grootste gevaar in het volksgericht en de mediahetze zoals deze reeds nu al heeft plaatsgevonden.

Badr Hari is verder ongeacht of hij nu goed of slecht is sowieso een rolmodel voor een groot deel van de straatschoffies waar wij zo'n last van hebben.

Het onderzoeksteam alsook de telegraaf alsook de gemiddelde burger heeft vrij hoog ingezet op basis van m.i. summier bewijs. Dit geeft een signaal af naar de straatschoffies n.l. het maakt niet uit wat je gedaan hebt genaaid wordt je toch.

Nu komt er een verdediging die het vrij goed doet en die ervoor zorgt dat de rechter een stuk milder zal zijn in zijn oordeel en straftoewijzing dan het OM wil ondanks dat Badr schuldig is!

Wat denk je dat dat voor effect zal hebben op zowel de gemiddelde burger als op de straatschoffies ?
Bedoel je met "straatschoffies" jongeren die voorbijgangers molesteren., beroven etc? Dat vind ik geen "schoffies" maar criminelen.
Ik denk dat het beste signaal dat afgegeven kan worden een veroordeling op basis van het geleverde bewijs is.Is dat bewijs summier, dan zal de straf minder hoog uitvallen dan velen wensen. Toch heb ik dat 100x liever dan dat hij een zware straf zou krijgen zonder afdoende bewijs.
pi_118812933
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Misschien in een andere zaak, maar niet in deze want daarvoor is het niet relevant. Indien het kind geslagen is dan rechtvaardigt dit de huisvredebreuk en de mishandeling geenszins.

[..]

Een handlanger nog wel, geen idee hoe de gezagsverhouding tussen beide lag. Het gaat erom dat hij ervan maakt dat ze er op los geslagen hebben, terwijl 2 vechtsporters die erop los slaan niet snel tot resultaat zullen hebben dat er van een handgemeen wordt gesproken, eenvoudige mishandeling te laste wordt gelegd en vooral de huisvredebreuk zwaar aangerekend wordt.
Dus er is niet geslagen?
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 17:03:02 #113
249559 crew  Lavenderr
pi_118812953
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:59 schreef schizovreemd het volgende:

[..]

Ik zei eerder al dat het helemaal geen slimme tactiek van hem is om alleen een minimaal aandeel op te biechten en daarmee de zaak zolang te laten voortslepen.
Hij zal ook door zijn advocaat geadviseerd over het in vereniging plegen.
Maar hij blijft zeggen dat hij niet veroordeeld wil worden op iets wat hij niet gedaan heeft, dat kan zijn eergevoel zijn waar hij zichzelf mee benadeeld.
Oh , daar krijgen we het eergevoel weer.
  zondag 4 november 2012 @ 17:04:01 #114
383073 schizovreemd
Daar gaan we weer.
pi_118812988
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:03 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Oh , daar krijgen we het eergevoel weer.
Daar heb je haar ook weer :P
pi_118813045
quote:
10s.gif Op zondag 4 november 2012 16:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Feiten zoals dat hij daarvoor veroordeeld is en toegegeven heeft Everink geslagen te hebben bedoel je? Want daar heb jij nogal een hekel aan geloof ik.
Ik vind het nogal uitmaken of je iemand een klap geeft, of zo toetakelt als die Everink is overkomen. Dan ben ik benieuwd naar de rol van Hari, die Ferhat, die neger met die paardenstaart en een eventuele vierde.

Dat je hen verder niet kent en je ze niet interessant vindt betekent niet dat Hari de hoofdschuldige of de enige schuldige is.
pi_118813096
quote:
10s.gif Op zondag 4 november 2012 17:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dus er is niet geslagen?
Nog maar een keer dan voor de allertraagsten van begrip:
http://www.encyclo.nl/begrip/dus
pi_118813155
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:57 schreef Jappie het volgende:

[..]

Summier? Badr is een criminele schoft en komt al jaren met zijn misdragingen weg. Ik wens zijn supporters hier allen eens een confrontatie met hem toe.
pi_118813189
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nog maar een keer dan voor de allertraagsten van begrip:
http://www.encyclo.nl/begrip/dus
Je snapt het zoals gewoonlijk weer niet. Autisme is a bitch.
  zondag 4 november 2012 @ 17:13:54 #119
16305 Jappie
parttime reverend
pi_118813337
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:01 schreef Gert het volgende:
Bedoel je met "straatschoffies" jongeren die voorbijgangers molesteren., beroven etc? Dat vind ik geen "schoffies" maar criminelen. Ik denk dat het beste signaal dat afgegeven kan worden een veroordeling op basis van het geleverde bewijs is.Is dat bewijs summier, dan zal de straf minder hoog uitvallen dan velen wensen. Toch heb ik dat 100x liever dan dat hij een zware straf zou krijgen zonder afdoende bewijs.
Ja die bedoel ik ermee.

En ik denk dat als mijn angst bewaarheid wordt het alleen nog maar meer uitnodigd voor de "criminelen" om zich te misdragen. En dat onze brave burgertjes een dusdanig gevoel van onmacht en verontwaardiging zullen voelen dat dat weer een platform biedt voor een evt nieuwe G Wilders.

Ik weet niet wat dat voor een ander betekent maar ik zit er iig niet op te wachten. En dat alleen maar door de ijdelheid van enkele opsporingsambtenaren en wat mediageile exagenten zoals JvdH.

Had dan gewoon direct ingezet op wat er bewezen kon worden.
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 17:15:14 #120
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_118813376
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

[..]

handlanger, zelfst.naamw. (m.)
medeplichtige, helper, trawant
Lijkt me een adequate typering dus.

Minder adequaat vind ik het om te roepen dat iemand een hekel aan de feiten heeft, nadat hij een voorval dat tot een veroordeling wegens onder andere mishandeling heeft geleid omschrijft als "er op los slaan".

[ Bericht 0% gewijzigd door Gert op 04-11-2012 17:20:25 ]
  zondag 4 november 2012 @ 17:19:05 #121
16305 Jappie
parttime reverend
pi_118813522
quote:
14s.gif Op zondag 4 november 2012 17:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Summier? Badr is een criminele schoft en komt al jaren met zijn misdragingen weg. Ik wens zijn supporters hier allen eens een confrontatie met hem toe.
Vergeet je niet dat het wat mij betreft vooralsnog om een hypothese gaat ;)
pi_118813544
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:13 schreef Jappie het volgende:

[..]

Ja die bedoel ik ermee.

En ik denk dat als mijn angst bewaarheid wordt het alleen nog maar meer uitnodigd voor de "criminelen" om zich te misdragen. En dat onze brave burgertjes een dusdanig gevoel van onmacht en verontwaardiging zullen voelen dat dat weer een platform biedt voor een evt nieuwe G Wilders.

Ik weet niet wat dat voor een ander betekent maar ik zit er iig niet op te wachten. En dat alleen maar door de ijdelheid van enkele opsporingsambtenaren en wat mediageile exagenten zoals JvdH.

Dus omdat crimineel Hari nu vervolgd wordt en dat in de krant stond gaan andere criminelen zich nog crimineler gedragen? Wat een wonderlijke conclusie.
  zondag 4 november 2012 @ 17:26:31 #123
16305 Jappie
parttime reverend
pi_118813781
quote:
10s.gif Op zondag 4 november 2012 17:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Dus omdat crimineel Hari nu vervolgd wordt en dat in de krant stond gaan andere criminelen zich nog crimineler gedragen? Wat een wonderlijke conclusie.
Je leest dan ook niet goed.

Mijn conclusie zou zijn dat wanneer je zegt Badr aan de hoogste boom op te willen knopen vanwege het hem ten laste gelegde en je er verolgens niet meer van kan maken dan een taakstraf dat dat maakt dat het gezaghebbende orgaan in nederland nog meer aan gezag inboet dan het al reeds heeft gedaan. En dat dat zich o.a zal/kan uiten in de 2 reacties zoals ik heb beschreven.

Overigens zijn er sowieso goede argumenten te vinden om uberhaupt geen zware straffen te willen eisen in 99 % van de strafrechtzaken maar dat is weer een hele andere discussie op zich.
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 17:27:46 #124
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_118813829
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:13 schreef Jappie het volgende:

[..]

Ja die bedoel ik ermee.

Ik denk eerder dat, áls er al een effect zal zijn, dit is dat deze exposure er voor zorgt dat toekomstige potentiële daders een paar seconden langer nadenken voordat ze er op los rammen.
Dat geldt dan overigens weer niet voor figuren die af en toe een "waas voor hun ogen krijgen", zoals Badr over zichzelf zegt. Het zou m.i. goed zijn als de rechter zorgt dat de therapie die Badr zegt te willen gaan volgen, niet vrijblijvend van aard is. Want het is misschien wat negatief gedacht hoor, maar het zou maar zo kunnen dat hij dat vooral heeft geroepen omdat hij denkt dat dit van invloed gaat zijn op de zwaarte van de straf. ;)
pi_118814309
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:26 schreef Jappie het volgende:

[..]

Je leest dan ook niet goed.

Mijn conclusie zou zijn dat wanneer je zegt Badr aan de hoogste boom op te willen knopen vanwege het hem ten laste gelegde en je er verolgens niet meer van kan maken dan een taakstraf dat dat maakt dat het gezaghebbende orgaan in nederland nog meer aan gezag inboet dan het al reeds heeft gedaan. En dat dat zich o.a zal/kan uiten in de 2 reacties zoals ik heb beschreven.

Overigens zijn er sowieso goede argumenten te vinden om uberhaupt geen zware straffen te willen eisen in 99 % van de strafrechtzaken maar dat is weer een hele andere discussie op zich.
Om in 99 procent geen zware straffen te eisen... :')
Ik weet al weer genoeg. Ik wens je veel confrontaties met je liefjes toe.
pi_118814987
Alle aandacht ligt op Badr in dit topic.
Was Koen nou bezopen, of niet? Heeft hij niks gezegd of wel iets. Deze rechtszaak gaat nog wat worden c_/
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 18:07:02 #127
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_118815015
Badr is een maatje te groot maar het gemiddelde "straatschoffie" heeft weinig kans tegen Jappie. :D
  zondag 4 november 2012 @ 18:14:29 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118815199
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 18:06 schreef Soury het volgende:
Alle aandacht ligt op Badr in dit topic.
Was Koen nou bezopen, of niet? Heeft hij niks gezegd of wel iets. Deze rechtszaak gaat nog wat worden c_/
Dat maakt niet zoveel uit, Koen heeft Badr immers niet het ziekenhuis ingeslagen.
Het topic draait om het misdrijf waar Badr van verdacht wordt, Koen wordt nergens van verdacht.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_118815290
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2012 18:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat maakt niet zoveel uit, Koen heeft Badr immers niet het ziekenhuis ingeslagen.
Het topic draait om het misdrijf waar Badr van verdacht wordt, Koen wordt nergens van verdacht.
Dat is wel licht, Koen zegt dat hij nuchter was. Volgens de artsen niet. Koen wist in eerste instantie niks, later wel. Tel op de som. Ik praat het niet goed maar of Badr het zelf gedaan heeft is nog maar de vraag
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_118815362
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:15 schreef Gert het volgende:

[..]

handlanger, zelfst.naamw. (m.)
medeplichtige, helper, trawant
Lijkt me een adequate typering dus.
Het suggereert zowel een gezagsverhouding als een vooropgezet plan, dat kan ik beide niet opmaken uit het artikeltje.

quote:
Minder adequaat vind ik het om te roepen dat iemand een hekel aan de feiten heeft, nadat hij een voorval dat tot een veroordeling wegens onder andere mishandeling heeft geleid omschrijft als "er op los slaan".
Dat is niet alleen daarop gebaseerd, maar 'erop los slaan' is wat anders dan een handgemeen, of een klap geven, terwijl dat wel volstaat voor mishandeling. Hij probeert dus weer een ander beeld neer te zetten dan door de feiten zoals bekend wordt gerechtvaardigd.
  zondag 4 november 2012 @ 18:21:29 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118815367
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 18:18 schreef Soury het volgende:

[..]

Dat is wel licht, Koen zegt dat hij nuchter was. Volgens de artsen niet. Koen wist in eerste instantie niks, later wel. Tel op de som. Ik praat het niet goed maar of Badr het zelf gedaan heeft is nog maar de vraag
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat Koen zei dat hij niet bezopen was, dat hij 12 baco's ophad tussen 18.00 en 03.00 en goed gegeten en tussendoor veel water had gedronken.

Dat is niet nuchter, maar dat zal voor een hoop mensen ook niet zwaar bezopen zijn,.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_118815411
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 18:18 schreef Soury het volgende:

[..]

Ik denk dat Koen het zelf heeft gedaan.

Badr heeft dan wel toegegeven geslagen te hebben en Everink verklaart keer op keer dat hij het heeft gedaan, maar dat zegt niets natuurlijk.
pi_118815450
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 18:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het suggereert zowel een gezagsverhouding als een vooropgezet plan
Wat? Waarom in godsnaam? Je verzint zelf weer allerlei onzin erbij
[..]
quote:
Dat is niet alleen daarop gebaseerd, maar 'erop los slaan' is wat anders dan een handgemeen, of een klap geven, terwijl dat wel volstaat voor mishandeling. Hij probeert dus weer een ander beeld neer te zetten dan door de feiten zoals bekend wordt gerechtvaardigd.
Erop los slaan is.... tromgeroffel... slaan, iemand klappen geven, geweld plegen. Je weet wel, waar hij dan ook voor veroordeeld is. Maar dat zal ook wel weer niet waar zijn.
pi_118815511
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2012 18:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik ergens gelezen dat Koen zei dat hij niet bezopen was, dat hij 12 baco's ophad tussen 18.00 en 03.00 en goed gegeten en tussendoor veel water had gedronken.

Dat is niet nuchter, maar dat zal voor een hoop mensen ook niet zwaar bezopen zijn,.
Waar zeg ik zwaar bezopen ? En ik neem aan dat artsen dat wel weten als die voet weer recht moeten zetten.
pi_118815589
quote:
14s.gif Op zondag 4 november 2012 18:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ik denk dat Koen het zelf heeft gedaan.

Badr heeft dan wel toegegeven geslagen te hebben en Everink verklaart keer op keer dat hij het heeft gedaan, maar dat zegt niets natuurlijk.
Ik zeg gewoon dat Koen ook niet helder was. Plus liegt hij net zo hard
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 18:30:07 #136
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_118815677
hij geeft toch gewoon toe dat hij gedronken heeft :?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_118815724
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 18:28 schreef Soury het volgende:

[..]

Ik zeg gewoon dat Koen ook niet helder was. Plus liegt hij net zo hard
Ja man. Zeg ik toch, ik denk dat hij geprobeerd heeft Estelle te verkrachten en Badr de Held haar gered heeft.
pi_118816079
quote:
14s.gif Op zondag 4 november 2012 18:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ja man. Zeg ik toch, ik denk dat hij geprobeerd heeft Estelle te verkrachten en Badr de Held haar gered heeft.
Dat slaat ook nergens op
  zondag 4 november 2012 @ 18:43:03 #139
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_118816126
Ik vind eigenlijk een klap met de vlakke hand ook te ver gaan :@
Je hebt toch een mond om iemand van repliek te dienen als iemands opmerking je niet bevalt?
Handen thuis, punt.

Het kan ook zo zijn dat Badr inderdaad alleen een klap heeft uitgedeeld, maar met die vrienden van hem om zich heen had hij zich misschien ook wel kunnen realiseren dat zij het niet op zich zouden laten zitten en in zouden springen om het af te maken?
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 18:46:26 #140
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_118816243
ik geloof echt niet dat hij met de vlakke hand heeft geslagen en ik geloof ook niet dat een verkeerde opmerking over Estelle de aanleiding was

stel je loopt een beetje op Sensation, beetje eten, beetje drinken vervolgens zie je een kickboxer met een slechte naam en zijn geblondeerde vriendin en dus loop je er naar toe en vraagt wat ze nu eigenlijk kost?
vervolgens geeft de kickboxer je 1 bitchslap in je gezicht en stampen zijn matties je been er half af

lekker logisch :')
pi_118816322
quote:
2s.gif Op zondag 4 november 2012 18:43 schreef Flow3r het volgende:
Ik vind eigenlijk een klap met de vlakke hand ook te ver gaan :@
Je hebt toch een mond om iemand van repliek te dienen als iemands opmerking je niet bevalt?
Handen thuis, punt.

Het kan ook zo zijn dat Badr inderdaad alleen een klap heeft uitgedeeld, maar met die vrienden van hem om zich heen had hij zich misschien ook wel kunnen realiseren dat zij het niet op zich zouden laten zitten en in zouden springen om het af te maken?
Dit dus, of heeft Koen zelf de eerste klap gegeven 8-) . We weten het niet he? Eerst was hij nuchter en wist niks meer, volgens de arts was hij bezopen. Toen wist Koen het wel. Het was Badr.
We zien het wel :s)
pi_118816395
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 18:46 schreef sp3c het volgende:
ik geloof echt niet dat hij met de vlakke hand heeft geslagen en ik geloof ook niet dat een verkeerde opmerking over Estelle de aanleiding was

stel je loopt een beetje op Sensation, beetje eten, beetje drinken vervolgens zie je een kickboxer met een slechte naam en zijn geblondeerde vriendin en dus loop je er naar toe en vraagt wat ze nu eigenlijk kost?
vervolgens geeft de kickboxer je 1 bitchslap in je gezicht en stampen zijn matties je been er half af

Dat zou zomaar kunnen
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 18:53:36 #143
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_118816517
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 18:50 schreef Soury het volgende:

[..]

Dat zou zomaar kunnen
ja het kan

ik vind het niet heel erg waarschijnlijk

een film met zo'n script zet ik gewoon uit _O-
pi_118816563
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 18:53 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja het kan

ik vind het niet heel erg waarschijnlijk
Ik ook niet hoor, maar die Koen praat ook poep. Dat maakt me achterdochtig
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 18:56:18 #145
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_118816629
ik heb hem nog weinig poep zien praten eerlijk gezegd
pi_118816739
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 18:48 schreef Soury het volgende:

[..]

... volgens de arts was hij bezopen ...
Heb je daar een bron voor?
pi_118816829
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 18:56 schreef sp3c het volgende:
ik heb hem nog weinig poep zien praten eerlijk gezegd
:? Hij wist niet wie in eerste instantie, knok out. Hij was niet dronken maar nuchter :') Hij heeft niks gezegd? Ja dan krijg je zomaar klappen, zijn kop stond ze niet aan ofzo . Kom op zeg
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 19:05:08 #148
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_118816959
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 19:01 schreef Soury het volgende:

[..]

:? Hij wist niet wie in eerste instantie, knok out. Hij was niet dronken maar nuchter :') Hij heeft niks gezegd? Ja dan krijg je zomaar klappen, zijn kop stond ze niet aan ofzo . Kom op zeg
het is sowieso niet standaard dat je zo'n pak slaag krijgt voor een opmerking die verkeerd valt dus zo'n enorm verschil maakt dat niet

besides, hij was nogal in elkaar geslagen ... dan heb je ze niet allemaal direct op een rijtje nee maar echt poep praten heb ik hem nog niet zien doen en itt Badr zien we hem ook niet keihard liegen
pi_118817088
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 19:05 schreef sp3c het volgende:

[..]

het is sowieso niet standaard dat je zo'n pak slaag krijgt voor een opmerking die verkeerd valt dus zo'n enorm verschil maakt dat niet

besides, hij was nogal in elkaar geslagen ... dan heb je ze niet allemaal direct op een rijtje nee maar echt poep praten heb ik hem nog niet zien doen en itt Badr zien we hem ook niet keihard liegen
Dat ben ik met je eens hoor, het is te debiel voor woorden wat hem is aangedaan. Het gaat nu even over wie en wat. Als Koen gewoon eerlijk is (of hij kan het zich niet herinneren qua drank) word het een stuk duidelijker.
pi_118817149
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 18:46 schreef sp3c het volgende:

Dit. Zoals je al zei, hij zal wel de deur van de plee tegen hem aan hebben gegooid. Dat is genoeg 'disrespect' voor Hari om door het lint te gaan. Of dat het een maatje van Van de Berg is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')