abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122629135
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 08:53 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Is ook erg goedkoop roy!

Nemen ze dan veel verlies op die console of zijn die specs niet zo super als de geruchten?
Denk vooral dat de hardware goedkoper is.
Ontwikkeling van de Cell (PS3) en Emotion Engine (PS2) was vrij duur. PS4 lijkt meer standaard hardware te gebruiken.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 09:55:51 #152
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_122629520
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 09:32 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

De rest van Sony loopt voor geen meter dus ja misschien dat ze nu wel gaan knallen met die PS4

Maar Yi nog even een vraagje stel dat ze beide die 2de hands games gaan blokken wat doen we dan? Of koop jij ze dan echt beide niet?
Persoonlijk verkoop ik mijn games nooit, en ik koop ook geen 2de hands games, dus wat dat betreft maakt dat me niet uit...

... MAAR....

Ik wil wel gewoon soms een game kunnen uitlenen of geven aan een vriend, of misschien zelf eens een game lenen. Daarnaast hou ik sowieso er niet van om steeds maar alles te moeten registreren, activeren, codes invoeren, etc etc, want stel dat je over 15 games met je 3de console zit en je wilt die klassieker nog een keer spelen ofzo...!?

Een game hoort gewoon vrij toegankelijk te zijn. Altijd. Inclusief MP. En als de industrie bang is voor 2de hands verkoop enzo, dan 1: moeten ze de prijzen aanpassen, en 2: zorgen dat mensen hun games niet meteen WILLEn verkopen, en dat doe je door je game en je klanten jarenlang support te bieden, bijvoorbeeld door gratis content. Waarom zou je een game als LittleBigPlanet 2 willen verkopen als je weet dat je bijvoorbeeld iedere maand weer wat nieuwe poppetjes ofzo krijgt!? Of dat je bij Gran Turismo regelmatig een toffe nieuwe baan of auto kunt downloaden!?

Op die manier houden mensen hun games, ipv ze na de SP meteen weer te verkopen. En het is ook aantrekkelijk om twijfelaars over de streep te trekken zo'n game toch meteen dag 1 te kopen.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 10:04:55 #153
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_122629785
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 09:55 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Persoonlijk verkoop ik mijn games nooit, en ik koop ook geen 2de hands games, dus wat dat betreft maakt dat me niet uit...

... MAAR....

Ik wil wel gewoon soms een game kunnen uitlenen of geven aan een vriend, of misschien zelf eens een game lenen. Daarnaast hou ik sowieso er niet van om steeds maar alles te moeten registreren, activeren, codes invoeren, etc etc, want stel dat je over 15 games met je 3de console zit en je wilt die klassieker nog een keer spelen ofzo...!?

Een game hoort gewoon vrij toegankelijk te zijn. Altijd. Inclusief MP. En als de industrie bang is voor 2de hands verkoop enzo, dan 1: moeten ze de prijzen aanpassen, en 2: zorgen dat mensen hun games niet meteen WILLEn verkopen, en dat doe je door je game en je klanten jarenlang support te bieden, bijvoorbeeld door gratis content. Waarom zou je een game als LittleBigPlanet 2 willen verkopen als je weet dat je bijvoorbeeld iedere maand weer wat nieuwe poppetjes ofzo krijgt!? Of dat je bij Gran Turismo regelmatig een toffe nieuwe baan of auto kunt downloaden!?

Op die manier houden mensen hun games, ipv ze na de SP meteen weer te verkopen. En het is ook aantrekkelijk om twijfelaars over de streep te trekken zo'n game toch meteen dag 1 te kopen.
Het beste kunnen ze gewoon ook die codes weer los gaan aanbieden zodat je wel iets 2dehands kunt kopen maar daarna nog een code a 10 euro moet kopen zoals nu vaak bij de MP.

Want nu verdienen de winkels vaak een aantal keer aan een game en de uitgever niet dus opzich vind dat niet een slecht ding als ze het op die manier gaan doen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  vrijdag 8 februari 2013 @ 10:11:26 #154
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_122629967
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 10:04 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Het beste kunnen ze gewoon ook die codes weer los gaan aanbieden zodat je wel iets 2dehands kunt kopen maar daarna nog een code a 10 euro moet kopen zoals nu vaak bij de MP.

Want nu verdienen de winkels vaak een aantal keer aan een game en de uitgever niet dus opzich vind dat niet een slecht ding als ze het op die manier gaan doen.
Mjah, ik ben van mening dat als publishers/developers de prijzen gewoon omlaag gooien, dat veel meer mensen dan gewoon de games NIEUW kopen, ipv wachten op een 2de hands prijsje van 30-40 euro vooreen relatief nieuwe game.

Kijk, een GTA5 gaat echt wel verkopen voor 60 euro. Maar games als SSX of Deus Ex of Hitman enzo, gooi die dan lekker meteen voor 30 euro op de markt.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 10:14:15 #155
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_122630034
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 10:11 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Mjah, ik ben van mening dat als publishers/developers de prijzen gewoon omlaag gooien, dat veel meer mensen dan gewoon de games NIEUW kopen, ipv wachten op een 2de hands prijsje van 30-40 euro vooreen relatief nieuwe game.

Kijk, een GTA5 gaat echt wel verkopen voor 60 euro. Maar games als SSX of Deus Ex of Hitman enzo, gooi die dan lekker meteen voor 30 euro op de markt.
Ja precies!

Ik zeg ook vaker ik snap niet dat een Syrim 60 euro kost maar een 007 Legends ook terwijl die 1e ontzettend goed is en je die 100 uur kunt spelen en de 2de is kut en heb je in 5 uur uit.

Dus iets meer verschil ik prijs zou wel goed zijn.
pi_122630825
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 10:14 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ja precies!

Ik zeg ook vaker ik snap niet dat een Syrim 60 euro kost maar een 007 Legends ook terwijl die 1e ontzettend goed is en je die 100 uur kunt spelen en de 2de is kut en heb je in 5 uur uit.

Dus iets meer verschil ik prijs zou wel goed zijn.
Dat doen ze met films en muziek toch ook niet. Compleet subjectieve beoordeling.
Ze schatten in op de onkosten en opbrengsten tegen een 'standaard' prijs.
pi_122630842
Tja, kwestie van vraag en aanbod en uit de kosten komen. Spellen zullen niet opeens goedkoper worden. Simpelweg omdat het steeds langer duurt om een game te maken. En dan heb ik het over een AAA-titel. Ik hoop dan ook dat indygames een plekje krijgen op de PS4 en dat de console niet alleen open is voor de grote partijen die met honderdkoppige teams games in elkaar proberen te fixxen.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_122630881
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 10:43 schreef Pheno het volgende:
Tja, kwestie van vraag en aanbod en uit de kosten komen. Spellen zullen niet opeens goedkoper worden. Simpelweg omdat het steeds langer duurt om een game te maken. En dan heb ik het over een AAA-titel. Ik hoop dan ook dat indygames een plekje krijgen op de PS4 en dat de console niet alleen open is voor de grote partijen die met honderdkoppige teams games in elkaar proberen te fixxen.
Sony heeft de afgelopen jaren toch aardig bewezen dat ze juist ruimte bieden innovatieve ideeën met games als flower en journey?
pi_122631003
Dat klopt, maar dat is geen gegeven voor de ps4 (we weten het namelijk gewoon niet). Nog een kleine twee weken en dan zullen we wel zien waar ze mee komen :+
  vrijdag 8 februari 2013 @ 10:51:49 #160
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_122631040
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 10:42 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dat doen ze met films en muziek toch ook niet. Compleet subjectieve beoordeling.
Ze schatten in op de onkosten en opbrengsten tegen een 'standaard' prijs.
Jawel maar een skyrim ben je tig jaar mee bezig om te maken en die 007 game flans je in 6 maanden in elkaar. Lijkt me duidelijk dat die gewoon voor 25 euro in de winkel moet liggen.
pi_122631075
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 10:51 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Jawel maar een skyrim ben je tig jaar mee bezig om te maken en die 007 game flans je in 6 maanden in elkaar. Lijkt me duidelijk dat die gewoon voor 25 euro in de winkel moet liggen.
Skyrim verkopen ze dan ook 800 keer vaker tegen dezelfde prijs
pi_122631123
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 10:50 schreef Pheno het volgende:
Dat klopt, maar dat is geen gegeven voor de ps4 (we weten het namelijk gewoon niet). Nog een kleine twee weken en dan zullen we wel zien waar ze mee komen :+
Ik geloof dat ze wel tevreden zijn met dat beleid en ik verwacht dat ze daar mee doorgaan.
Maar dat is slechts een hersenscheet
  vrijdag 8 februari 2013 @ 10:55:21 #163
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_122631146
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 10:53 schreef Godtje het volgende:

[..]

Skyrim verkopen ze dan ook 800 keer vaker tegen dezelfde prijs
Maar Skyrim zit ook goed wat prijs betreft. Die andere games moeten gewoon naar beneden.
pi_122631178
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 10:55 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Maar Skyrim zit ook goed wat prijs betreft. Die andere games moeten gewoon naar beneden.
Waarom? Dan halen ze er toch niet meer uit wat ze er uit willen halen?
Minder budget geweest, minder verkopen.
pi_122631205
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 10:55 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Daarbij ook compleet subjectief. Ik vind Skyrim veel te duur omdat het mijn type game niet is.
Voor 15 euro zal ik het nog wel even proberen. Voor 60 nog niet in 60 jaar.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 10:59:54 #166
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_122631267
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 10:56 schreef Godtje het volgende:

[..]

Waarom? Dan halen ze er toch niet meer uit wat ze er uit willen halen?
Minder budget geweest, minder verkopen.
De kosten zijn natuurlijk ook wel lager! Sommige games doen het al wel geloof ik bijvoorbeeld die Sonic kartgame van laatst die was al iets goedkoper.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 11:01:10 #167
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_122631306
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 10:57 schreef Godtje het volgende:

[..]

Daarbij ook compleet subjectief. Ik vind Skyrim veel te duur omdat het mijn type game niet is.
Voor 15 euro zal ik het nog wel even proberen. Voor 60 nog niet in 60 jaar.
Ik kijk puur naar ontwikkelkosten!

Skyrim is 100 man 4 jaar bijvoorbeeld en die 007 games is 50 man 1 jaar ik noem maar iets. Dan zit daar toch een verschil in terwijl beide wel voor 60 in de winkel liggen en dat is gek!

Je hebt toch overal verschil in prijs en kwaliteit bij auto's en tv's en noem maar op.
pi_122631345
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:01 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Skyrim is 100 man 4 jaar bijvoorbeeld en die 007 games is 50 man 1 jaar ik noem maar iets. Dan zit daar toch een verschil in terwijl beide wel voor 60 in de winkel liggen en dat is gek!

Je hebt toch overal verschil in prijs en kwaliteit bij auto's en tv's en noem maar op.
Niet overal. Bij vergelijkbare markten zoals muziek en film heb je dat nauwelijks.
pi_122631372
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:01 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat uitgevers meteen gaan roepen dat hun game een mindere kwaliteit heeft. Als je een game te duur vindt wacht je toch gewoon? Zie Medal of Honor, die na launch en neersabeling vrij snel naar beneden ging qua prijs.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 11:06:27 #170
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_122631467
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:03 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ik denk niet dat uitgevers meteen gaan roepen dat hun game een mindere kwaliteit heeft. Als je een game te duur vindt wacht je toch gewoon? Zie Medal of Honor, die na launch en neersabeling vrij snel naar beneden ging qua prijs.
Dat is een fout vind ik! Dat het bedrag wat het kost wat zegt over de kwaliteit! Dan is een indie game van 10 euro dus minder?

Je hebt nu titels van 60 euro en indie games van 10 euro en daartussen eigenlijk niets en dat moet veranderen.
pi_122631557
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:06 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Dat is een fout vind ik! Dat het bedrag wat het kost wat zegt over de kwaliteit! Dan is een indie game van 10 euro dus minder?

Je hebt nu titels van 60 euro en indie games van 10 euro en daartussen eigenlijk niets en dat moet veranderen.
Nee, de prijs zegt iets over vraag en aanbod.
pi_122631656
Tenminste, ik zie nooit iemand naast me staan als ik een spel wil bestellen die me bedreigt dat ik het voor die prijs moet doen. Dus mensen hebben het geld er voor over, anders wordt het daarvoor niet aangeboden. Als men dan merkt dat het spel niet zo heerlijk loopt qua verkopen zakken ze vanzelf wel. Ze zullen wel moeten om zo de kosten proberen terug te winnen.

En hopelijk leren ze dan dat ze de volgende keer een beter spel moeten maken :P
  vrijdag 8 februari 2013 @ 11:13:20 #173
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_122631662
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:09 schreef Pheno het volgende:

[..]

Nee, de prijs zegt iets over vraag en aanbod.
Nee klopt niet! Want dan zouden er verschillen zijn en niet alles 60 zijn.

Ze moeten daar gewoon aan en het gebeurd nu al een beetje maar straks zal het helemaal moeten. Bijvoorbeeld nog een keer die Sonic Kart game die lag volgens mij voor 40 euro in de winkel nieuw, kijk en dat is slim! Want full priced denk ik niet dat die echt goed zou verkopen terwijl ik hem voor 40 eerder zou willen.

En waar blijven de games van 29,99 dan ga ik wel akkoord met een wat kortere SP en geen MP aanwezig maar die kun je niet meer voor 60 in de winkel leggen.

Vul dat gat op wat er nu is tussen 1 - 5 voor iOs games en 5 - 15 voor de wat grotere indie's en dan de full AAA op 60 euro.
pi_122631690
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:13 schreef Pheno het volgende:
hebben het geld er voor over, anders wordt het daarvoor niet aangeboden. Als men dan merkt dat het spel niet zo heerlijk loopt qua verkopen zakken ze vanzelf wel. Ze zullen wel moeten om zo de kosten proberen terug te winnen.
En dan hop franchise geschrapt bij tegenvallende resultaten.
Part of the..... Game! Ha!
pi_122631738
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:14 schreef Godtje het volgende:

[..]

En dan hop franchise geschrapt bij tegenvallende resultaten.
Part of the..... Game! Ha!
Precies :7
pi_122631763
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:13 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Er zijn toch verschillen? MoH hebben ze getracht voor 60 te verkopen, liep niet en hup omlaag die shit. Dus ik snap je punt volledig niet. Ook niet wat het met de PS4 van doen heeft overigens, maar dat is weer wat anders :P
  vrijdag 8 februari 2013 @ 11:17:11 #177
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_122631784
Maar is er zeker bestaanrecht voor een spel wat geen triple A is maar wel vermakelijk voor een uurtje of 6 maar niet voor die volle prijs en dan kun je hem idd in de winkel leggen voor 60 en geen hond koopt het en dan hopen dat ze hem ooit in de budgetbak kopen of meteen voor een mooie prijs neer leggen.

Maar dan kom je nu nog idd bij wat jullie zeggen dat een lagere prijs wil zeggen dat de game niet zo heel goed is ( en dat is nu nog een probleem misschien)

Maar goed is wennen denk ik, een skoda is ook minder dan een audi maar goed die heeft gewoon bestaanrechts voor 10k minder/.
pi_122631881
Wie zegt dat er geen bestaansrecht is :? De prijs wordt bepaald aan de hand van kosten/baten en de verwachte vraag. Een indy-game kost over het algemeen een stuk minder, maar ze hebben ook veel minder exposure, dus een mindere vraag. Sony heeft Journey bv goed geholpen, waardoor mensen het leerden kennen. Zonder Sony mocht je mazzel hebben als je ervan gehoord had
pi_122631895
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:13 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ze moeten daar gewoon aan en het gebeurd nu al een beetje maar straks zal het helemaal moeten. Bijvoorbeeld nog een keer die Sonic Kart game die lag volgens mij voor 40 euro in de winkel nieuw, kijk en dat is slim! Want full priced denk ik niet dat die echt goed zou verkopen terwijl ik hem voor 40 eerder zou willen.

En waar blijven de games van 29,99 dan ga ik wel akkoord met een wat kortere SP en geen MP aanwezig maar die kun je niet meer voor 60 in de winkel leggen.

Vul dat gat op wat er nu is tussen 1 - 5 voor iOs games en 5 - 15 voor de wat grotere indie's en dan de full AAA op 60 euro.
Er is toch meer dan genoeg te vinden tussen de 15 en de 60 euro?
Zat games die voor 30 euro te vinden zijn. Die zijn misschien al even uit maar maakt dat de game minder?
Waarom zou een uitgever van een 007 game deze voor 30 euro in de winkel leggen terwijl hij voor 60 ook verkoopt? Als de verkopen dalen maak je hem alsnog 30 euro en stijgt de verkoop weer. Ze zouden gek zijn om hem gelijk voor 30 in de winkel te leggen.
De enige games die ik nooit in prijs zie dalen zijn de 1st party nintendo games. Verder is alles al snel goedkoper te krijgen dan de adviesprijs.

Je haalt trouwens die Sonic game aan.. Is dat een succes? Volgens mij niet echt. Lagere vraagprijs betekend niet direct hogere verkoop.
Op donderdag 14 juni 2012 15:25 schreef Rossdale het volgende:
Ik vind je meer een met testosteron gevulde teddybeer :D
pi_122631926
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:21 schreef Poit het volgende:
Verder is alles al snel goedkoper te krijgen dan de adviesprijs.
Behalve AC3 en Cod games ;(
  vrijdag 8 februari 2013 @ 11:22:27 #181
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_122631937
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:16 schreef Pheno het volgende:
[..]

Ook niet wat het met de PS4 van doen heeft overigens, maar dat is weer wat anders :P
Omdat de geruchten gaan dat je er geen 2dehands games op kunt spelen en dan wordt dit ineens een heel punt omdat de meeste mensen nu juist die kortere SP games snel weer ruilen of verkopen.

Als dat straks niet meer kan ja dan wordt het een heel ander verhaal want dan ga ik die games niet meer spelen voor 60 per stuks denk ik! Daarom juist die noodzaak om meer prijsverschil te gaan aanbrengen.
pi_122631961
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:22 schreef Godtje het volgende:

[..]

Die zijn toch voor 12-jarigen joh.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_122631987
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:22 schreef Godtje het volgende:

[..]

Omdat dat games zijn die blijven verkopen. Dus weer een vraag en aanbod kwestie.
En wat PBateman zegt :P
pi_122631988
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:22 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Omdat de geruchten gaan dat je er geen 2dehands games op kunt spelen en dan wordt dit ineens een heel punt omdat de meeste mensen nu juist die kortere SP games snel weer ruilen of verkopen.

Als dat straks niet meer kan ja dan wordt het een heel ander verhaal want dan ga ik die games niet meer spelen voor 60 per stuks denk ik! Daarom juist die noodzaak om meer prijsverschil te gaan aanbrengen.
Die noodzaak merken ze vanzelf wel. En anders moet je wachten tot ie in prijs gedaald is. Wat je vast niet erg vindt, want je had er geen 60 euro voor over. Pas als iedereen die te dure games niet meer bij launch gaan kopen heb je kans dat het prijspunt daalt.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 11:24:27 #185
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_122631996
quote:
5s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:20 schreef Pheno het volgende:
Wie zegt dat er geen bestaansrecht is :? De prijs wordt bepaald aan de hand van kosten/baten en de verwachte vraag. Een indy-game kost over het algemeen een stuk minder, maar ze hebben ook veel minder exposure, dus een mindere vraag. Sony heeft Journey bv goed geholpen, waardoor mensen het leerden kennen. Zonder Sony mocht je mazzel hebben als je ervan gehoord had
Dat klopt ook maar het verschil in kosten om een boxed game te maken is ook heel groot. Dus dan kan daar ook best een prijsverschil voor komen.

Ik hoop en denk dat we het echt gaan zien dat niet alles meer voor die heilige prijs van 60 in de winkel ligt. (Je kunt ze nu ook wel goedkoper vinden bij een webshop natuurlijk)
pi_122632030
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:22 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Er was toch laatst een rechtzaak over het doorverkopen van lincenties? Daar kwam uit dat dit gewoon mocht in de EU dus het lijkt me sterk dat ze de doorverkoop zo tot een stop mogen zetten. Steam ligt hiervoor ook al onder het vuur.
pi_122632040
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:24 schreef Poit het volgende:
Omdat dat games zijn die blijven verkopen. Dus weer een vraag en aanbod kwestie.
Ja ik snap hoe het werkt. Maar het lijkt bij de AAA titels mede door de DLC's langer te duren voor ze zakken. COD games zakken pas als er een nieuwe versie is
  vrijdag 8 februari 2013 @ 11:26:18 #188
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_122632062
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:24 schreef Pheno het volgende:

[..]

Die noodzaak merken ze vanzelf wel. En anders moet je wachten tot ie in prijs gedaald is. Wat je vast niet erg vindt, want je had er geen 60 euro voor over. Pas als iedereen die te dure games niet meer bij launch gaan kopen heb je kans dat het prijspunt daalt.
Het prijspunt hoeft van mij opzich niet te dalen ( 60 euro voor een game als skyrim of GTA is akkoord) Maar gewoon een korte SP game die ze in een jaar hebben gemaakt moet gewoon goedkoper meteen in de winkel kunnen liggen.
pi_122632074
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:25 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ja ik snap hoe het werkt. Maar het lijkt bij de AAA titels mede door de DLC's langer te duren voor ze zakken. COD games zakken pas als er een nieuwe versie is
Ik vind CoD geen AAA titel maar wel een game die belachelijk goed verkoopt. Als je het over een game met lage ontwikkelkosten hebt is het CoD wel..
  vrijdag 8 februari 2013 @ 11:27:14 #190
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_122632096
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:25 schreef Poit het volgende:

[..]

Er was toch laatst een rechtzaak over het doorverkopen van lincenties? Daar kwam uit dat dit gewoon mocht in de EU dus het lijkt me sterk dat ze de doorverkoop zo tot een stop mogen zetten. Steam ligt hiervoor ook al onder het vuur.
Ik hoop het ook niet nee, want huur nu een groot gedeelte van m'n games en dat kan dan niet meer. Daarom denk ik gewoon aan een code die je ook los kunt kopen zoals nu vaak voor de multiplayer is.
pi_122632122
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:26 schreef Poit het volgende:

[..]

Ik vind CoD geen AAA titel maar wel een game die belachelijk goed verkoopt. Als je het over een game met lage ontwikkelkosten hebt is het CoD wel..
Dat maakt het niet gelijk geen AAA titel. Het is 1 van de grootste franchises elke jaar op meerdere vlakken. FIFA stoppen ze ook geen reet in maar is nog steeds groot en AAA
pi_122632159
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:21 schreef Poit het volgende:
Je haalt trouwens die Sonic game aan.. Is dat een succes? Volgens mij niet echt. Lagere vraagprijs betekend niet direct hogere verkoop.
Volgens mij doet die het heel aardig hoor.

En persoonlijk vind ik het de leukste arcade/kart-racer ooit.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_122632207
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:27 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dat maakt het niet gelijk geen AAA titel. Het is 1 van de grootste franchises elke jaar op meerdere vlakken. FIFA stoppen ze ook geen reet in maar is nog steeds groot en AAA
Wat maakt een game dan AAA, puur alleen de verkoopcijfers?
pi_122632217
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:26 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Het prijspunt hoeft van mij opzich niet te dalen ( 60 euro voor een game als skyrim of GTA is akkoord) Maar gewoon een korte SP game die ze in een jaar hebben gemaakt moet gewoon goedkoper meteen in de winkel kunnen liggen.
Alles kan, maar geen uitgever die dat doet als men er ook 60 euro voor uitgeeft
  vrijdag 8 februari 2013 @ 11:31:29 #195
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_122632258
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:30 schreef Pheno het volgende:

[..]

Alles kan, maar geen uitgever die dat doet als men er ook 60 euro voor uitgeeft
Maar dat doet men niet!
pi_122632285
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:31 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Maar dat doet men niet!
Dan zakken ze.
pi_122632300
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:31 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Maar dat doet men niet!
Battlefield 3 verkocht toch heel aardig voor een spel dat je tijdens een toiletbezoek kon uitspelen.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 11:32:45 #198
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_122632304
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:30 schreef Poit het volgende:

[..]

Wat maakt een game dan AAA, puur alleen de verkoopcijfers?
Ik kijk meer naar ontwikkelkosten.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 11:33:10 #199
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_122632316
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:32 schreef Pheno het volgende:

[..]

Battlefield 3 verkocht toch heel aardig voor een spel dat je tijdens een toiletbezoek kon uitspelen.
GAST!

Kom niet met onzin aan graag want BF 3 is een super dikke MP knaller.
pi_122632352
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:33 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

GAST!

Kom niet met onzin aan graag want BF 3 is een super dikke MP knaller.
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:26 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Maar gewoon een korte SP game die ze in een jaar hebben gemaakt moet gewoon goedkoper meteen in de winkel kunnen liggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')