abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118671673
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 16:06 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

En lemmingen is precies wat de meeste mensen zijn. Laat de zorg aan de markt over en we kunnen het allemaal betalen. Of ben jij ervoor dat de zorgmaffia zich, gesteund door de staat, verrijkt aan jouw wil om langer te leven?
Sorry meneer, u hebt een zeldzame ziekte en de behandeling daarvan is te duur. Hebt u nog specifieke wensen voor uw begrafenis?
pi_118671907
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 16:10 schreef jorisdekloris het volgende:
Maar de verhoging van de zorgpremie, die ik niet eens gebruik, met 300 euro gaat nergens over. Ik ben helemaal voor lastenverdeling maar dan wel in verhouding. Als ik 480 euro premie moet betalen in vergelijking met iemand die 20 moet betalen wil ik ook graag 24x zoveel verdienen. Als ik 4x zoveel verdien dan wil ik best 4x zoveel betalen.
Dat je (op dit moment) geen zorg gebruikt, is geen argument. Ik gebruik ook geen zorg, maar je betaalt gewoon je premie. Solidariteit heet dat.

En natuurlijk moet je oog blijven houden voor de precieze verhoudingen. Zoals Samsom vandaag al zei: naar de precieze uitwerking kan nog worden gekeken. Maar dat mensen met een ruim inkomen meer betalen aan deze collectieve voorzieningen, met het doel om het niveau van die voorziening op peil te houden, vind ik prima.
pi_118671974
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 16:10 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ehhh... heeft dit iets met een hypotheek te maken? Geldt deze maatregel alleen voor mensen met een hypotheek?

En het grotere belang is eelijk delen? :')
Het grotere belang is dat de overheidsfinanciën op orde worden gebracht en dat schulden niet naar volgende generaties worden doorgeschoven.

(Goh, ik lijk wel een VVD'er....)
  woensdag 31 oktober 2012 @ 16:30:27 #154
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_118672122
quote:
15s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 16:25 schreef Boldface het volgende:

[..]

Dat je (op dit moment) geen zorg gebruikt, is geen argument. Ik gebruik ook geen zorg, maar je betaalt gewoon je premie. Solidariteit heet dat.

En natuurlijk moet je oog blijven houden voor de precieze verhoudingen. Zoals Samsom vandaag al zei: naar de precieze uitwerking kan nog worden gekeken. Maar dat mensen met een ruim inkomen meer betalen aan deze collectieve voorzieningen, met het doel om het niveau van die voorziening op peil te houden, vind ik prima.
Solidair zijn is niets mis mee, maar dit is gewoon op een zwaar asociale manier de werkende man plukken om de nietsnut te onderhouden. De 20% meestverdienenden dragen nu al bijna 50% van alle belastingen en premies af. Waarom moeten we dat nog schever gaan trekken? Alsof een nivellerend belastingstelsel met verschillende schijven al niet solidair genoeg is. :')
pi_118672163
quote:
15s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 16:27 schreef Boldface het volgende:

[..]

Het grotere belang is dat de overheidsfinanciën op orde worden gebracht en dat schulden niet naar volgende generaties worden doorgeschoven.

En daarvoor moet de zorgpremie en het eigen risico inkomensafhankelijk worden? Nee, ook dat staat hier los van.
pi_118672217
quote:

[..]

Die schulden wáren al doorgeschoven naar de huidige generatie. :)
Erg goed om ze niet nog verder te schuiven, maar de potverteerders komen er momenteel wel erg goed vanaf.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_118672238
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 16:06 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Onzin, als de premie eerst vergoed wordt en dan ingehouden, dan drukt deze dus niet op je inkomen. Behalve de belasting over de vergoeding dan.
Dat de werknemer er in de praktijk weinig van voelt omdat de premie vergoed wordt door de werkgever en je dus gevoelsmatig alleen belasting betaalt, neemt niet weg dat het verschil tussen bruto loon en loon zvw wordt afgedragen door de werknemer...
pi_118672268
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 16:31 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

En daarvoor moet de zorgpremie en het eigen risico inkomensafhankelijk worden? Nee, ook dat staat hier los van.
Nee, dat moet niet. Het kán wel. Net zoals de hypotheekrenteaftrek ook een keuze is. Of de hoogte van inkomstenbelasting. Je kunt een land ook zo inrichten dat mensen zonder werk geen uitkering en gezondheidszorg meer krijgen en van ellende doodgaan door honger of ziekte; kan ook. Allemaal keuzes.

In Nederland kiezen we voor een goed sociaal vangnet, dat collectief wordt bekostigd. Een vorm van beschaving, zeg maar....
pi_118672381
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 16:30 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Solidair zijn is niets mis mee, maar dit is gewoon op een zwaar asociale manier de werkende man plukken om de nietsnut te onderhouden. De 20% meestverdienenden dragen nu al bijna 50% van alle belastingen en premies af. Waarom moeten we dat nog schever gaan trekken? Alsof een nivellerend belastingstelsel met verschillende schijven al niet solidair genoeg is. :')
"Werkende mannen" zijn er veel soorten en maten, er is niet één standaardtype "werkende man". Er wordt simpelweg wat meer gevraagd van mensen met hogere inkomens. Ik zie het probleem niet zo... Het is niet zo dat mensen met lage inkomens ineens met forse lastenverlichtingen worden geconfronteerd of hun koopkracht met sprongen vooruit zien gaan.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 16:36:22 #160
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_118672402
quote:
15s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 16:33 schreef Boldface het volgende:

[..]

In Nederland kiezen we voor een goed sociaal vangnet, dat collectief wordt bekostigd. Een vorm van beschaving communisme, zeg maar....
Fixed.
quote:
15s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 16:36 schreef Boldface het volgende:

[..]

"Werkende mannen" zijn er veel soorten en maten, er is niet één standaardtype "werkende man". Er wordt simpelweg wat meer gevraagd van mensen met hogere inkomens. Ik zie het probleem niet zo... Het is niet zo dat mensen met lage inkomens ineens met forse lastenverlichtingen worden geconfronteerd of hun koopkracht met sprongen vooruit zien gaan.
Nog meer vragen aan mensen met hogere inkomens, terwijl die naar verhouding al veel meer aftikken van hun inkomsten, is niets sociaals aan. Punt. Je mag veel verdienen, zolang je het maar afdraagt. :r
pi_118672476
Hmmm, ik heb die RTL berekening even gedaan, maar omdat mijn vriendin arbeidsongeschikt is verklaard en dus in de laagste inkomstengroep valt, gaan we er samen toch 640 euro op vooruit in 2014.

Ik ben voor!!

Al zou ik dit voor het land in zijn geheel echt niet willen, vooral die afvlakking boven de 70.000 vind ik belachelijk. Net zo belachelijk dat ons boetesysteem niet inkomensafhankelijk is.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_118672504
quote:
15s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 16:33 schreef Boldface het volgende:

[..]

Nee, dat moet niet. Het kán wel.
Deze maatregel heeft niks te maken met het op orde brengen van de begroting, totaal ander onderwerp wat je nu alweer aansnijd.
pi_118672796
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 16:36 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Fixed.

[..]

Nog meer vragen aan mensen met hogere inkomens, terwijl die naar verhouding al veel meer aftikken van hun inkomsten, is niets sociaals aan. Punt. Je mag veel verdienen, zolang je het maar afdraagt. :r
Wat heb je liever ¤15.000 en 10% inleveren of ¤100.000 en 60% inleveren?
pi_118672833
quote:
2s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 12:50 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Achteraf kijk je een koe in de kont :P.
Bij een zware tegenvaller als de bankencrisis kan ik daar bij inkomen, maar niet bij algemeen financieel beleid, je weet dat conjuctureel gezien er na goede tijden slechte tijden komen, en een overheid zou dat helemaal moeten weten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_118672936
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 16:36 schreef BigSmurf het volgende:
Onzin. Je draag maar een deel af. Je doet net alsof de belastingdruk 100 procent is. Misplaatst slachtoffergedrag vind ik het.
pi_118672942
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 16:44 schreef xibalba het volgende:

[..]

Wat heb jij liever 80 uur per week werken of niet?
pi_118672965
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 16:38 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Deze maatregel heeft niks te maken met het op orde brengen van de begroting, totaal ander onderwerp wat je nu alweer aansnijd.
:? Ik had het over de betaalbaarheid van sociale voorzieningen. En ja, die voorzieningen zijn nogal een kostenpost op de begroting, dus er is een directe link.
pi_118673026
quote:
15s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 16:48 schreef Boldface het volgende:

[..]

:? Ik had het over de betaalbaarheid van sociale voorzieningen. En ja, die voorzieningen zijn nogal een kostenpost op de begroting, dus er is een directe link.
quote:

[..]

pi_118673049
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 16:47 schreef Peak het volgende:

[..]

Wat heb jij liever 80 uur per week werken of niet?
Ik zal nooit 80 uur in de week gaan werken. Ik ben niet gek.
Maar bij 32-40 uur in de week houd ik nog steeds flink wat meer over dan iemand die thuiszit. Puur financieel gezien is het dus al de moeite waard om te gaan werken.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 16:51:11 #170
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_118673069
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 16:44 schreef xibalba het volgende:

[..]

Onder deze voorwaarden en gezien de stress, werkdruk en verantwoordelijkheden die je bij een baan van 100k mag verwachten, kies ik in dat geval voor het eerste. Gelukkig is er ook altijd nog een gulle middenweg, en betaal je geen 60% over 100k (dat moest er nog eens bijkomen).
quote:
15s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 16:47 schreef Boldface het volgende:

[..]

Onzin. Je draag maar een deel af. Je doet net alsof de belastingdruk 100 procent is. Misplaatst slachtoffergedrag vind ik het.
En ik vind het een vorm van uitkeringstrekkerssubsidie.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 16:52:56 #171
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_118673162
quote:
15s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 16:21 schreef Boldface het volgende:

[..]

Sorry meneer, u hebt een zeldzame ziekte en de behandeling daarvan is te duur. Hebt u nog specifieke wensen voor uw begrafenis?
Gefeliciteerd meneer u heeft een zeldzame ziekte en de behandeling daarvan is duur. Uw hele leven als in de bijstand? Geen probleem we halen het geld wel bij iemand die elke dag gewoon aan de slag gaat.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  woensdag 31 oktober 2012 @ 16:58:56 #172
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_118673445
Je kan de hoge kosten van de zorg op twee manieren bekijken. Manier een is de manier waarop de politiek het doet. De klant buiten spel zetten, de vraagprijs betalen en dat geld onder dwang halen bij de werkende mens. Een andere manier is om te zeggen dat als het onbetaalbaar is dat de prijs te hoog is. Stop gewoon met die hoge prijs te betalen. Als de zorg geen klanten meer krijgt dalen de prijzen vanzelf.
Verzeker alleen de levensbedreigende aandoeningen verplicht en laat de rest aan de markt over.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_118673515
quote:
15s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 16:50 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

[..]

En wat begrijp je niet? Je wilt hier ontkennen dat de overheid enorme uitgaven doet op het gebied van gezondheidszorg? :?
pi_118673553
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 16:52 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Gefeliciteerd meneer u heeft een zeldzame ziekte en de behandeling daarvan is duur. Uw hele leven als in de bijstand? Geen probleem we halen het geld wel bij iemand die elke dag gewoon aan de slag gaat.
En welke van die twee denkwijzes levert meer dode mensen op?
pi_118673609
quote:
15s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 17:00 schreef Boldface het volgende:

[..]

En wat begrijp je niet? Je wilt hier ontkennen dat de overheid enorme uitgaven doet op het gebied van gezondheidszorg? :?
Je spreekt jezelf gewoon tegen. Deze maatregel van het inkomensafhankelijk maken van de premie en het eigen risico staat helemaal los van het op orde brengen van de begroting. Dus, wat begrijp jij niet?
pi_118673772
quote:
15s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 17:02 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf gewoon tegen. Deze maatregel van het inkomensafhankelijk maken van de premie en het eigen risico staat helemaal los van het op orde brengen van de begroting. Dus, wat begrijp jij niet?
Ah, dus het eigen risico wordt gewoon zomaar verhoogd. Gewoon omdat het kan? Dat heeft verder niks te maken met het beheersbaar houden van de kosten ofzo...

En ik nog denken dat ik tijdens de verkiezingscampagne van alles heb gehoord over de sterk oplopende zorgkosten. En dat ingrepen nodig zijn om te voorkomen dat we anders straks een enorm deel van ons inkomen kwijt zijn aan zorg... Maar nee, er is geen enkele link tussen die stijgende kosten, de invoering van een hoger eigen risico....
pi_118673864
ff een vraagje. ik ben via de site http://www.verzekeringssite.nl/zorgverzekering/ even aan het kijken wat ik kwijt ga zijn aan de nieuwe zorgpremie das niet mis! Maar ik heb dan weer het voordeel dat mijn vrouw niet veel werkt waardoor zij maar 21 betaalt.

Mijn vraag is hoe het maandsalaris te berekenen. Moet ik bij mijn maandsalaris gewoon het bruto jaarsalaris door 12 delen? Of dingen als vakantiegeld e.d. niet meenemen? Ik denk het eerste.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 17:10:05 #178
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_118673912
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 17:08 schreef jakees het volgende:
Maar ik heb dan weer het voordeel dat mijn vrouw niet veel werkt waardoor zij maar 21 betaalt.
Sigaar uit eigen doos, gezien er 70 euro zorgtoeslag wegvalt. Netto scheelt het in haar voordeel dus nog geen tientje, uitgaande van enkel een basisverzekering. Van haar jaarlijkse besparing kan jij waarschijnlijk net, of niet eens, één maandelijkse verhoging betalen.
pi_118674017
quote:
15s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 17:06 schreef Boldface het volgende:

[..]

Ah, dus het eigen risico wordt gewoon zomaar verhoogd. Gewoon omdat het kan? Dat heeft verder niks te maken met het beheersbaar houden van de kosten ofzo...
Dat was dus al afgesproken in het kunduz akkoord en staat compleet los van dit nieuwe systeem. Het enige wat daar bij is gekomen is dat ook dat inkomensafhankelijk wordt (en dat het gemiddeld eigen risico hoger wordt om de extra kosten van dit systeem op te vangen). De wijzigingen van dit kabinet levert dus 0,0 extra op, dus nogmaals: dit heeft niks te maken met het begrotingstekort.

quote:
En ik nog denken dat ik tijdens de verkiezingscampagne van alles heb gehoord over de sterk oplopende zorgkosten. En dat ingrepen nodig zijn om te voorkomen dat we anders straks een enorm deel van ons inkomen kwijt zijn aan zorg... Maar nee, er is geen enkele link tussen die stijgende kosten, de invoering van een hoger eigen risico....
Het eigen risico wordt gemiddeld dus iets verhoogd om de extra kosten van het nieuwe inkomensafhankelijke eigen risico systeem op te vangen. Zo lastig is dit toch ook weer niet?
pi_118674057
quote:
15s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 16:47 schreef Boldface het volgende:

[..]

is niet moeilijk te zien in welke categorie jij valt he
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')