abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 31 oktober 2012 @ 03:51:27 #1
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_118654197
quote:
De Raad van Discipline heeft advocaat Bram Moszkowicz uit zijn ambt gezet. De advocaat wordt levenslang geroyeerd, omdat hij het aanzien van de advocatuur heeft aangetast.

De raad vindt dat alle klachten die de deken van de Orde van Advocaten tegen hem heeft ingediend, gegrond zijn. Moszkowicz wordt ervan verdacht dat hij stelselmatig grote hoeveelheden contant geld heeft aangenomen van cliënten, zonder dat te melden bij de deken, Germ Kemper.

De raad vreest dat er geen verbetering zal optreden omdat Moszkowicz geen blijk geeft van inzicht in de problemen.

De deken had een schorsing van een jaar geëist, waarvan een half jaar voorwaardelijk. Moszkowicz was zelf niet bij de uitspraak aanwezig.
Bron: NOS.nl
  woensdag 31 oktober 2012 @ 06:26:36 #2
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118654339
Mag je eigenlijk iemand juridisch bijstaan als je geen advocaat bent?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_118655154
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 21:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat zijn een hoop woorden voor "o, dat wist ik niet, dom van mij".
Ik zeg nergens dat hij tentamen had moeten doen, hij moet punten halen en heeft dat niet gedaan, wat me niet verbaasd aangezien hij het er niet van moet hebben dat hij vakinhoudelijk zo sterk is.

quote:
Die permanente opleidinig van de Orde (maar overigens van al die beroepsgroepjes) stelt geen donder voor. Zo ken ik een advocaat (oud kantoorgenoot) die juridisch onder lekenniveau zit en die zijn puntjes netjes haalt door te doceren (kun je je even voorstellen hoeveel je daar van kan leren!). En dan zwijg ik maar over het sturen van een kantoorgenoot om te tekenen. Want dat gebeurt dus.

Dat Bram zijn puntjes niet heeft gehaald zal wel, maar het is volstrekt irrelevant. Ok, je zou kunnen stellen dat daaruit blijkt dat hij een beetje dom was op dat punt.
Ik kan me voorstellen dat als je iets doceert dat dat ook als blijk geldt dat je kennis van dat deelgebied up to date is. Maar ik kan me moeilijk voorstellen dat die advocaten een volkomen onzinnige tijdsbesteding voor de eigen beroepsgroep organiseren.

quote:
Zijn presentatie boeit. Dat wordt helaas door de lijvigheid nog wel eens teniet gedaan, maar dat is een ander verhaal. Ik gaf al aan dat ik het totaalplaatje niet top vindt, maar pleiten kan hij dus wel.
Dus als je presentatie goed is ben je een goede strafpleiter? Ik zag zonet nog bij WNL straatinterviews over de kwestie, en menig voorbijganger vond het ook een erg goede advocaat. Dan neem ik aan dat die ook presentatie als enige criterium aanleggen, maar mij lijkt het slechts een onderdeel van het pleiten, en dat is dan weer een onderdeel van het vak.

Overigens negeerde WNL fanatiek het feit dat cliënten zich beklaagd hadden en deed het voorkomen alsof het alleen om de puntjes en de principiele kwestie van contant geld ging.

quote:
Ik heb geen hoge pet op van de Orde. Het hangt ook wel een beetje van de deken af, maar toen mijn oud leermeester deken werd had ik het idee dat hij wel even wat puntjes op de i zou gaan zetten omdat hij op kantoor een maniak was wat dat betreft. Maar niet dus... kennelijk past dat dan niet op die positie.

Sowieso moeten we eens ophouden met alles en iedereen maar advocaat laten worden. De meesten zien een rechtszaal alleen van binnen als ze te hard gereden hebben, of na de vrijmibo betrapt zijn, dan wel als een kantoorgenoot beëdigd wordt. Waarom zijn die mensen advocaat? Die zijn totaal niet in staat om iemand in een procedure bij te staan! Maar hé... ze hebben de po puntjes binnen hoor...
Er zijn überhaupt te veel advocaten.

quote:
Dat allemaal gezegd hebbende, Bram heeft kennelijk dingen geflikt waar een aardige straf voor gegeven mag worden. Mij komt dit voor als overdreven. Hij verdient een tweede kans hoorde ik Spong zojuist zeggen en daar ben ik het mee eens.
Ik vraag me af of dat fair is tegenover mensen die gearresteerd zijn en een advocaat nodig hebben.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 08:45:19 #4
45206 Pietverdriet
pi_118655497
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 08:22 schreef Weltschmerz het volgende:

Ik vraag me af of dat fair is tegenover mensen die gearresteerd zijn en een advocaat nodig hebben.
Waarom zou het unfair zijn als hij een tweede kans krijgt, volgens mij is hij een uitstekend en succes strafpleiter. Heb zwaar de indruk dat hij gepakt wordt omdat hij oa Wilders verdedigde.
pi_118655525
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 08:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom zou het unfair zijn als hij een tweede kans krijgt, volgens mij is hij een uitstekend en succes strafpleiter. Heb zwaar de indruk dat hij gepakt wordt omdat hij oa Wilders verdedigde.
Ja hoor. :')

Het is een complot!
  woensdag 31 oktober 2012 @ 08:54:37 #6
45206 Pietverdriet
pi_118655688
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 08:46 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja hoor. :')

Het is een complot!
voor een complot is wat meer nodig.
pi_118655778
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 06:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Volgens mij mag je alleen juridisch advies geven.
pi_118655803
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 08:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom zou het unfair zijn als hij een tweede kans krijgt, volgens mij is hij een uitstekend en succes strafpleiter.
Hoe kom je daarbij?

quote:
Heb zwaar de indruk dat hij gepakt wordt omdat hij oa Wilders verdedigde.
Zijn presentatie, in met name de media, is inderdaad uitstekend, zover waren we al. 4 berispingen lijkt mij echter vrij veel, 5 klachten van clienten ook, dan zijn er ten bate van de clienten ook nog eisen aan de financiele gezondheid van een praktijk, terwijl jaarrekeningen niet kloppen en kwitanties niet met cash overhandigde bedragen lijken te stroken.

Wat fair is tegenover Moszkowicz is niet de enige vraag. Ik denk namelijk dat het hier immers niet zozeer gaat om een straf in de zin van vergelding, maar om een maatregel in het belang van de advocatuur en diens clienten. Tegenover beide moet het ook fair zijn.

De zaak met betrekking tot het Wilders-proces moet nog voorkomen. Ik geloof best dat zijn optreden daarin maakt dat veel mensen hem graag zien valllen. Maar ik zie niet hoe dat zou doowerken in deze bezwaren, waarvan je toch moeilijk kunt beweren dat er eigenlijk niks aan de hand is.
pi_118655849
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 08:59 schreef RolStaart-Beer het volgende:

Volgens mij mag je alleen juridisch advies geven.
Het hangt er gewoon vanaf of de zaak verplichte procesvertegenwoordiging kent. Dus het antwoord is: ja, maar niet bij iedere procedure.

Nadeel voor Bram is wel dat nu net bij strafrecht het heel lastig werken is als je geen advocaat bent.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_118655920
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 09:04 schreef DS4 het volgende:

Nadeel voor Bram is wel dat nu net bij strafrecht het heel lastig werken is als je geen advocaat bent.
Hij neemt toch civiele zaken aan? Met wisselend succes als ik het goed begrepen heb.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 09:13:24 #11
165633 eriksd
The grand facade...
pi_118656043
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 06:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Wel in bestuursrechtelijke zaken.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_118656212
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 09:07 schreef Weltschmerz het volgende:

Hij neemt toch civiele zaken aan? Met wisselend succes als ik het goed begrepen heb.
Ook voor veel civiele zaken geldt verplichte procesvertegenwoordiging.
pi_118656255
En net nu ik hem wilde inhuren voor het aanvechten van de zorgpremie ;(
Shine bright like a diamond.
pi_118656510
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 09:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ook voor veel civiele zaken geldt verplichte procesvertegenwoordiging.
Jawel, maar in die hoek zijn veel advocaten werkzaam die vooral een rechtszaal van binnen zien als ze vrijdag met teveel drank op in de auto stappen. Dan lijkt me dat er ook mogelijkheden zijn om in ieder geval een deel van de kunde van onze Bram te benutten.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 09:32:37 #15
165633 eriksd
The grand facade...
pi_118656559
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 09:31 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Jawel, maar in die hoek zijn veel advocaten werkzaam die vooral een rechtszaal van binnen zien als ze vrijdag met teveel drank op in de auto stappen. Dan lijkt me dat er ook mogelijkheden zijn om in ieder geval een deel van de kunde van onze Bram te benutten.
Je bedoelt de pleitkunde wellicht. Zijn juridische kwaliteiten zelf zijn toch niet baanbrekend?
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_118656694
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 09:32 schreef eriksd het volgende:

[..]

Je bedoelt de pleitkunde wellicht. Zijn juridische kwaliteiten zelf zijn toch niet baanbrekend?
Tja, dat staat dan ter beoordeling van zijn toekomstige collega's en clienten. Als ik op de straatinterviews afga zijn er veel mensen die zo'n kundige man graag bij hun zaak betrokken zouden zien.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 09:45:20 #17
165633 eriksd
The grand facade...
pi_118656947
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 09:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Tja, dat staat dan ter beoordeling van zijn toekomstige collega's en clienten. Als ik op de straatinterviews afga zijn er veel mensen die zo'n kundige man graag bij hun zaak betrokken zouden zien.
Dat zegt wat?
Bis bis bis
  woensdag 31 oktober 2012 @ 09:45:56 #18
45206 Pietverdriet
pi_118656970
Grappig is dat Bram en Spong door het ministerie van Justitie zijn opgeleid tot top strafrechtadvocaten. Justitie vond dat de strafrechtadvocatuur niet van een hoog genoeg niveau was en deze twee waren de eerste die werden gemasterclassed
(Bron, Interview met Spong bij de VPRO)
pi_118657367
quote:
5s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 09:45 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dat zegt wat?
Mij niet zo veel. Maar als hij 500 per uur rekende in civiele zaken en hij dat waard was dan lijkt het met stug dat een uur van zijn tijd niks meer waard is als hij niet zelf ook kan pleiten.
pi_118658545
pi_118661192
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 09:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Grappig is dat Bram en Spong door het ministerie van Justitie zijn opgeleid tot top strafrechtadvocaten. Justitie vond dat de strafrechtadvocatuur niet van een hoog genoeg niveau was en deze twee waren de eerste die werden gemasterclassed
(Bron, Interview met Spong bij de VPRO)
En wat heeft dat te maken met het feit dat hij z'n financiën niet op orde heeft en stagaires z'n zaken laat doen? De beste man maakt er zelf een potje van.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 12:05:38 #22
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_118661262
quote:
:D
  woensdag 31 oktober 2012 @ 13:43:59 #23
45206 Pietverdriet
pi_118664841
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 12:03 schreef Freak188 het volgende:

[..]

En wat heeft dat te maken met het feit dat hij z'n financiën niet op orde heeft en stagaires z'n zaken laat doen? De beste man maakt er zelf een potje van.
Ah, kijk, we hebben een insider.
pi_118666239
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 13:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ah, kijk, we hebben een insider.
Nee dat heb ik uit een artikel van de Volkskrant, waarbij verschillende cliënten hun verhaal deden.
pi_118668524
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 12:03 schreef Freak188 het volgende:

Nou is het an sich niet bijzonder dat je een advocaat-stagiair een deel van het werk laat doen, anders heb je ze niet nodig en leren ze ook niets.

Ik ben overigens een beetje bijgepraat. Hij zal best een lagere straf krijgen in hoger beroep, maar hij heeft grotere problemen dan dit akkefietje kennelijk.
pi_118668558
Vertel. Onderwereld?
pi_118669141
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 15:10 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nou is het an sich niet bijzonder dat je een advocaat-stagiair een deel van het werk laat doen, anders heb je ze niet nodig en leren ze ook niets.

Ik wist niet het zo werkte. Al kan ik me voorstellen dat je als "klant" binnenstapt bij Bram, dat je in ieder geval serieus wordt geholpen. Als Bram zegt dat ie het gaat doen en vervolgens een stagair laat opdraven die vervolgens de zaak verliest.... kan me voorstellen dat het allemaal niet meehelpt voor je imago.
pi_118669169
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 15:10 schreef stoeltafel het volgende:
Vertel. Onderwereld?
Als ik dat had willen vertellen had ik dat gedaan, maar een goed verstaander heeft maar een half woord nodig.

Ik vond hem al nerveus en gejaagd ogen bij P&W en ik snap dat wel met wat ik vernomen heb. Ik ga er overigens voorshands vanuit dat er tzt wel het eea van naar de pers gaat lekken, want als ik het weet, dan weten meer mensen het natuurlijk.
pi_118669274
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 15:23 schreef Freak188 het volgende:

Ik wist niet het zo werkte. Al kan ik me voorstellen dat je als "klant" binnenstapt bij Bram, dat je in ieder geval serieus wordt geholpen. Als Bram zegt dat ie het gaat doen en vervolgens een stagair laat opdraven die vervolgens de zaak verliest.... kan me voorstellen dat het allemaal niet meehelpt voor je imago.
Het hangt van de zaak af en van de afspraken. Uiteindelijk draait het vooral om de kwaliteit. Als de advocaat-stagiair in staat is om zelfstandig zaken te behandelen, dan kun je die gewoon inzetten daarvoor. Natuurlijk is het logisch om te beginnen bij de bolletjeslikkers (daar maakt het eigenlijk geen donder uit wat je roept, maar zo krijg je iig ervaring) en dat soort figuren, maar een advocaat-stagiair is wel een advocaat. Dat is niet een rechtenstudentje die je van achter de xerox vandaan haalt.
pi_118669385
Indien hij de verkeerde personen heeft bedonderd dan lijkt me een schrapping van het tableau niet eens zijn op één na grootste probleem. Hij heeft nu een schikking getroffen met de belastingdienst, maar ik denk niet voor al die jaren cash aannemen en maar een gedeelte opgeven. Als de belastingdienst aan het kijken is naar zijn bestedingspatroon in vergelijking met zijn opgegeven inkomsten dan verwacht ik dat die ook nog niet klaar met hem zijn.
pi_118669479
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 15:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het hangt van de zaak af en van de afspraken. Uiteindelijk draait het vooral om de kwaliteit. Als de advocaat-stagiair in staat is om zelfstandig zaken te behandelen, dan kun je die gewoon inzetten daarvoor. Natuurlijk is het logisch om te beginnen bij de bolletjeslikkers (daar maakt het eigenlijk geen donder uit wat je roept, maar zo krijg je iig ervaring) en dat soort figuren, maar een advocaat-stagiair is wel een advocaat. Dat is niet een rechtenstudentje die je van achter de xerox vandaan haalt.
Maar je betaald wel de tarieven die Bram ook zou hanteren?
pi_118669513
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 15:30 schreef Weltschmerz het volgende:
Indien hij de verkeerde personen heeft bedonderd dan lijkt me een schrapping van het tableau niet eens zijn op één na grootste probleem. Hij heeft nu een schikking getroffen met de belastingdienst, maar ik denk niet voor al die jaren cash aannemen en maar een gedeelte opgeven. Als de belastingdienst aan het kijken is naar zijn bestedingspatroon in vergelijking met zijn opgegeven inkomsten dan verwacht ik dat die ook nog niet klaar met hem zijn.
De Belastingdienst gaat nog onderzoek doen naar de jaren vanaf 2007, dus inderdaad... ook met de fiscus is hij niet klaar.
pi_118669620
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 15:33 schreef Freak188 het volgende:

Maar je betaald wel de tarieven die Bram ook zou hanteren?
Nee, natuurlijk niet. Althans, doorgaans krijg je daar een ander tarief voor in rekening. Het zou in ieder geval wel zo moeten zijn.
pi_118670111
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 15:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als ik dat had willen vertellen had ik dat gedaan, maar een goed verstaander heeft maar een half woord nodig.

Ik vond hem al nerveus en gejaagd ogen bij P&W en ik snap dat wel met wat ik vernomen heb. Ik ga er overigens voorshands vanuit dat er tzt wel het eea van naar de pers gaat lekken, want als ik het weet, dan weten meer mensen het natuurlijk.
:') doe niet zo triest gast, "ik weet iets maar ik ga het jullie niet vertellen, maar het is heus heeeel belangrijk" :')
  woensdag 31 oktober 2012 @ 15:51:55 #35
215628 woid
let's get Friendly
pi_118670320
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 15:47 schreef kip-kerrie het volgende:

[..]

:') doe niet zo triest gast, "ik weet iets maar ik ga het jullie niet vertellen, maar het is heus heeeel belangrijk" :')
_O-
pi_118670942
quote:

Waar lees jij dat het belangrijk is? Ik geef aan dat hij grotere problemen heeft dan zijn akkefietje met de Orde.

En ik snap dat je nieuwsgierig bent, maar Jort zal je tzt wel bijpraten. Tot die tijd: geduld hebben.
pi_118672801
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 16:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waar lees jij dat het belangrijk is? Ik geef aan dat hij grotere problemen heeft dan zijn akkefietje met de Orde.

En ik snap dat je nieuwsgierig bent, maar Jort zal je tzt wel bijpraten. Tot die tijd: geduld hebben.
Ik heb gehoord dat het een grote puinhoop is bij de Orde van Advocaten en dat er iets groots staat te gebeuren. Ik ga het jullie niet vertellen, ook al zijn jullie nieuwsgierig, jullie krijgen het vast binnenkort te weten want het is eigenlijk een groot schandaal!!
pi_118673120
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 16:44 schreef kip-kerrie het volgende:

Ik heb gehoord dat het een grote puinhoop is bij de Orde van Advocaten en dat er iets groots staat te gebeuren. Ik ga het jullie niet vertellen, ook al zijn jullie nieuwsgierig, jullie krijgen het vast binnenkort te weten want het is eigenlijk een groot schandaal!!
Het is lekker weer. Ga gewoon ergens in de zandbak de kleuter uithangen.
pi_118673259
quote:
13s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 16:52 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is lekker weer. Ga gewoon ergens in de zandbak de kleuter uithangen.
Nee echt hoor, Peter R. zal je tzt wel bijpraten!!
pi_118673653
quote:

[..]

_O-
Jezus wat gênant.
pi_118674078
quote:

[..]

oh jee heeft Brammetje zijn pielemansje in een niet nader te noemen grot van meneer Spong geparkeerd??? :o
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_118674673
quote:

[..]

pi_118674690
Ik geloof het ook.
pi_118675647
quote:
11s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 17:15 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

oh jee heeft Brammetje zijn pielemansje in een niet nader te noemen grot van meneer Spong geparkeerd??? :o
Ik kan dit noch bevestigen noch ontkennen. Misschien dat DS4 het ook heeft gehoord, of misschiert Jort?!?!
pi_118675833
Het zit je dwars, is het niet?
pi_118675861
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 18:08 schreef DS4 het volgende:
Het zit je dwars, is het niet?
Het zat vooral bij Spong dwars.
pi_118676667
quote:
11s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 17:15 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Aaaah, daarom is zijn speeltje bij hem weg.
pi_118676925
Dat krijg je ervan als je een Zionist en Islamofoob verdedigd.
pi_118680441
Wie zonder zonden is werpe de eerste steen..Moszkovicz zal best wel steken hebben laten vallen, geld in zijn broekzak hebben gestoken wat niet helemaal schoon was, en deugt misschien voor geen meter..maar...hij is wel de bekendste advocaat van Nederland..
Hij heeft o.m Wilders verdedigd, en heeft in die zaak de rechterlijke macht te kakken gezet..tsa..en dat kan natuulijk niet zonder gevolgen blijven hé..
Ik zie het tegenwoordig niet meer..dat ene artikeltje in de krant..(ik mag mijn kinderen niet meer zien..ik verdoem de rechterlijke macht) Heeft er jáaren ingestaan..iedere dag weer..
Hoeveel mensen zijn en worden er onterecht veroordeeld voor iets wat niet terecht is...?
wellicht evenveel of meer dan degenen die terecht veroordeeld zouden moeten worden of zijn..
Hoeveel 'mensen' ontlopen hun terechte straf door "vormfouten"oid...? daar hoor je niemand over..
Het is ene grote zooi bij elkaar..(de goede niet te na gespoken) maar in mijn ogen moest Barbertje, (in dit geval Brammetje;) hangen.. ~O>
pi_118680453
quote:
9s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 18:08 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Het zat vooral bij Spong dwars.
_O-
pi_118680607
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 19:56 schreef Maron het volgende:
Wie zonder zonden is werpe de eerste steen..Moszkovicz zal best wel steken hebben laten vallen, geld in zijn broekzak hebben gestoken wat niet helemaal schoon was, en deugt misschien voor geen meter..maar...hij is wel de bekendste advocaat van Nederland..
Hij heeft o.m Wilders verdedigd, en heeft in die zaak de rechterlijke macht te kakken gezet..tsa..en dat kan natuulijk niet zonder gevolgen blijven hé..
Ik zie het tegenwoordig niet meer..dat ene artikeltje in de krant..(ik mag mijn kinderen niet meer zien..ik verdoem de rechterlijke macht) Heeft er jáaren ingestaan..iedere dag weer..
Hoeveel mensen zijn en worden er onterecht veroordeeld voor iets wat niet terecht is...?
wellicht evenveel of meer dan degenen die terecht veroordeeld zouden moeten worden of zijn..
Hoeveel 'mensen' ontlopen hun terechte straf door "vormfouten"oid...? daar hoor je niemand over..
Het is ene grote zooi bij elkaar..(de goede niet te na gespoken) maar in mijn ogen moest Barbertje, (in dit geval Brammetje;) hangen.. ~O>
geboortedatum: 01-09-1959 en je kinderen niet mogen zien, dan moet je wel iets op je kerfstok hebben.
pi_118680879
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 19:59 schreef kip-kerrie het volgende:

[..]

geboortedatum: 01-09-1959 en je kinderen niet mogen zien, dan moet je wel iets op je kerfstok hebben.
Nee dokus met je nep-Tong-avatar..het ging niet over mij, maar over een dagelijks berichtje in de krant..(de Televaag ;) ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Maron op 31-10-2012 20:11:04 ]
pi_118681452
quote:
Een pleidooi voor klassejustitie?

quote:
Die kwestie moet nog behandeld worden, daarvoor is hij ook aangeklaagd. En inderdaad, als je geen vertrouwen hebt in de rechterlijke macht moet je geen advocaat worden, als je dat toch doet dan nog mag je de rechterlijke macht te kakken zetten, maar aan de manier waarop zijn er grenzen.

quote:
Ah gut.

quote:
Ik denk meer dan mensen die terecht veroordeeld worden voor iets wat onterecht is, of zo...

quote:
Vertel. Bij mijn weten is het al een jaar of 20 geleden dat iemand zijn straf ontliep vanwege vormfouten aangezien toen de regels veranderd zijn.

quote:
Sneu is het, die man deugt gewoon niet als advocaat, maar hij heeft een gladde mediapresentatie en dan roept half Nederland dat het een hele goede advocaat is en dat ze hem moeten hebben. Het is echt te achterlijk voor woorden.

Misschien zijn er nog wel meer die moeten hangen, maar als je Spong, Knoops, Korvinus, Böhler of Anker onderzoekt dan vind je helemaal niets, gewoon omdat ze integer zijn, laat staan dat er bedonderde clienten zich komen beklagen, jaren achter elkaar.
pi_118682037
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Misschien zijn er nog wel meer die moeten hangen, maar als je Spong, Knoops, Korvinus, Böhler of Anker onderzoekt dan vind je helemaal niets, gewoon omdat ze integer zijn, laat staan dat er bedonderde clienten zich komen beklagen, jaren achter elkaar.
Niemand in deze wereld is integer..en klachten over de advocatuur..? de meeste "Schmerz" horen of zien wij gewone stervelingen echt niet..jah..de grote zaken die in de media komen..
Begrijp me niet verkeerd, maar een advocaat die de meest grote crimineel/misdadiger/moordenaar kan/wil verdedigen en vrijpleiten...op grond van o.m vormfouten..hoe droevig is het dan gesteld met de rechterlijke macht.. :{

[ Bericht 15% gewijzigd door Maron op 31-10-2012 20:35:35 ]
pi_118683226
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:23 schreef Maron het volgende:

[..]

Niemand in deze wereld is integer..en klachten over de advocatuur..? de meeste "Schmerz" horen of zien wij gewone stervelingen echt niet..jah..de grote zaken die in de media komen..
Begrijp me niet verkeerd, maar een advocaat die de meest grote crimineel/misdadiger/moordenaar kan/wil verdedigen en vrijpleiten...op grond van o.m vormfouten..hoe droevig is het dan gesteld met de rechterlijke macht.. :{
Het spijt me, maar hier ga ik niet op reageren, dit heeft geen zin.
pi_118683375
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het spijt me, maar hier ga ik niet op reageren, dit heeft geen zin.
Nee inderdaad..dat heeft toch geen zin.. :{
pi_118683783
quote:
Bram heeft wel meer gedaan dan steken laten vallen... Op basis van waar deze zaak om ging is hij naar mijn mening te zwaar gestraft, maar (ook al zal onze plofkip er gefrustreerd door raken) op basis van wat ik vandaag heb vernomen vrees ik dat ik WS gelijk moet geven en is het gewoon beter als hij uit de advocatuur verdwijnt.
pi_118684211
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Bram heeft wel meer gedaan dan steken laten vallen... Op basis van waar deze zaak om ging is hij naar mijn mening te zwaar gestraft, maar (ook al zal onze plofkip er gefrustreerd door raken) op basis van wat ik vandaag heb vernomen vrees ik dat ik WS gelijk moet geven en is het gewoon beter als hij uit de advocatuur verdwijnt.
Een gladjanus dus..ben ik met je eens...maar ja..who's nexst..
(lijkt wel op dat gedoe rond Lance Armstrong)
pi_118684419
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 21:01 schreef Maron het volgende:

Een gladjanus dus..ben ik met je eens...maar ja..who's nexst..
(lijkt wel op dat gedoe rond Lance Armstrong)
Nee, veel meer dan een gladjanus. Dat geldt al ten aanzien van de zaken waarop het oordeel van gisteren is gebaseerd.
pi_118700033
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:13 schreef Weltschmerz het volgende:
Sneu is het, die man deugt gewoon niet als advocaat,
Jaren aan de top van de beste strafpleiters gestaan en nu deugt-ie ineens niet. Tja. :')

quote:
maar hij heeft een gladde mediapresentatie
Aan charisma ontbreekt 't hem niet, nee. Maar zo zou je het ook kunnen noemen.

quote:
en dan roept half Nederland dat het een hele goede advocaat is en dat ze hem moeten hebben. Het is echt te achterlijk voor woorden.
En nu roept half Nederland dat-ie moet hangen en is het de grote boeman.
pi_118700418
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 11:47 schreef Xa1pt het volgende:

Jaren aan de top van de beste strafpleiters gestaan en nu deugt-ie ineens niet. Tja. :')
Nou is de vraag of je deugt of niet niet alleen te beantwoorden met de vraag of je goed werk levert...
pi_118700904
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 11:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Was hij een van de beste, ja? Waar baseer je dat op? Al die tevreden clienten die een klacht indienen?

quote:
Aan charisma ontbreekt 't hem niet, nee. Maar zo zou je het ook kunnen noemen.
Charisma nog wel, toe maar. Het gaat er juist om dat het beeld dat hij zo'n fantastische advocaat is puur is gevormd door media-optredens waarin hij aardig uit zijn woorden kan komen en er wat dure woordjes tussendoor gooit die journalisten thuis moeten opzoeken. En dan denken ze dat hij dus wel heel goed zal zijnd, terwijl de ijdelheid van hem ook alleen maar helpt.

Moszkowicz heeft altijd heel goed begrepen dat ze in huizen van bewaring geen inzicht hebben in de juridische ins en outs van gevoerde verdedigingen, maar wél televisies. Marketing is zijn sterkste punt. De grote jongens hebben hem dan als advocaat, en dus wil iedereen hem. Maar waarom hij voor die grote jongens zo goed is ligt waarschijnlijk ook niet op het juridische vlak maar in het feit dat het om criminele organisaties gaat en organisatie-advies ook tot de mogelijkheden behoort, welke functie je zou kunnen samenvatten tot 'mafiamaatje'.

quote:
En nu roept half Nederland dat-ie moet hangen en is het de grote boeman.
Het is ook niet niks wat hij geflikt heeft.
pi_118701069
Nou is dat advies geven over criminele activiteiten die nog plaats moeten vinden voor zover mij bekend niet bewezen. Het is wel een gerucht wat al heel lang rondgaat (niet alleen over Bram), maar dat maakt het niet tot een feit.

Als het waar is, is dat klachtwaardig natuurlijk en eens te meer een reden om iemand al dan niet tijdelijk uit de advocatuur te flikkeren.
pi_118703214
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 12:19 schreef DS4 het volgende:
Nou is dat advies geven over criminele activiteiten die nog plaats moeten vinden voor zover mij bekend niet bewezen. Het is wel een gerucht wat al heel lang rondgaat (niet alleen over Bram), maar dat maakt het niet tot een feit.

Als het waar is, is dat klachtwaardig natuurlijk en eens te meer een reden om iemand al dan niet tijdelijk uit de advocatuur te flikkeren.
Het kader waarbinnen dergelijke adviezen plaats kunnen hebben is natuurlijk de omstandigheid dat het niet bewezen kan worden. Maar als je gewoon met die figuren socialiseert is dat geen probleem. Daarnaast bieden criminele organisaties natuurlijk ook de mogelijkheid om een verhaal op de bewijsmiddelen te passen en dan met een bekentenisje hier en daar een niet al te beduidend lid te laten zitten en die man daarvoor schadeloos te stellen.
pi_118704525
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 13:22 schreef Weltschmerz het volgende:

Het kader waarbinnen dergelijke adviezen plaats kunnen hebben is natuurlijk de omstandigheid dat het niet bewezen kan worden. Maar als je gewoon met die figuren socialiseert is dat geen probleem. Daarnaast bieden criminele organisaties natuurlijk ook de mogelijkheid om een verhaal op de bewijsmiddelen te passen en dan met een bekentenisje hier en daar een niet al te beduidend lid te laten zitten en die man daarvoor schadeloos te stellen.
E.e.a. blijft onbewezen. Dus enige terughoudendheid past wel in dezen.
pi_118710481
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat dan, heeft ie Jort Kelder in zn poepert genomen?
pi_118710713
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 16:48 schreef kip-kerrie het volgende:

Wat dan, heeft ie Jort Kelder in zn poepert genomen?
De meesten zijn over de anale fase heen als ze 3 jaar worden... Blijft bij jou een beetje dooretteren, is het niet?
pi_118710818
quote:
[quote]0s.gif Op donderdag 1 november 2012 11:47 schreef Xa1pt het volgende:

Toch verloor hij 80% van zijn zaken. Volgens Jort.

http://entertainment.nl.m(...)voor-bram-moszkowicz
pi_118710840
O schitterend... _O-
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_118710946
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 16:56 schreef stekelzwijn het volgende:

Ik heb niet de illusie dat Jort kan beoordelen of hij een zaak gewonnen of verloren heeft, want dat is in veel gevallen subjectief.
pi_118710953
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 16:56 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

http://entertainment.nl.m(...)voor-bram-moszkowicz
Is niet zo raar als je moordenaars etc verdedigd. Denk je dat die zomaar onschuldig worden verklaard?

Als het OM bijv. 12 jaar eist, dan is een veroordeling van 8 jaar ook winst. Ook al heeft Moszkowicz dan formeel de zaak verloren.
pi_118711016
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 17:00 schreef kip-kerrie het volgende:

Is niet zo raar als je moordenaars etc verdedigd. Denk je dat die zomaar onschuldig worden verklaard?

Als het OM bijv. 12 jaar eist, dan is een veroordeling van 8 jaar ook winst. Ook al heeft Moszkowicz dan formeel de zaak verloren.
Precies.
pi_118711243
Tja ligt er idd maar net aan of je een advocaat bent die alleen makkelijk te winnen cases aangaat en het slachtoffer bijstaat of dat je de moeilijke grote zaken pakt en de dader verdedigd.
pi_118712893
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 17:00 schreef kip-kerrie het volgende:

[..]

Dat neemt niet weg dat Kelder een punt heeft, nl. dat iedereen maar roept dat het zo'n goede advocaat is en niemand de moeite neemt om naar de kwaliteit van zijn werk te kijken. Ik heb ooit wel eens gehad dat je jurisprudentie leest en denkt jezus wat een kontverhaal en dat er dan ook gehakt van wordt gemaakt door de A-G, die doen dat doorgaans fijntjes en met gevoel voor understatement maar niettemin vernietigend, en dat het dan om die fantastische pleiter Moszkowicz blijkt te gaan.
pi_118713129
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 17:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat neemt niet weg dat Kelder een punt heeft, nl. dat iedereen maar roept dat het zo'n goede advocaat is en niemand de moeite neemt om naar de kwaliteit van zijn werk te kijken. Ik heb ooit wel eens gehad dat je jurisprudentie leest en denkt jezus wat een kontverhaal en dat er dan ook gehakt van wordt gemaakt door de A-G, die doen dat doorgaans fijntjes en met gevoel voor understatement maar niettemin vernietigend, en dat het dan om die fantastische pleiter Moszkowicz blijkt te gaan.
Ik bespeur hier een tikkeltje jaloezie.
pi_118713735
Vind levenslange schorsing in het vak advocatuur te ver gaan in dit geval.
Bovendien wordt hij alleen maar "verdacht" van het aannemen van contant geld. Dat betekend dat het niet is bevestigd dus kunnen ze toch geen levenslange schorsing boven zijn hoofd hangen?
pi_118714835
Ik vind vooral het betoog van BM sterk waarin hij zegt 'de klachten zijn pas binnengekomen nadat mijn zaak in de publiciteit kwam en zijn dus onbetrouwbaar (niet waar)'

Misschien moet hij dat even uitleggen aan al die mensen die in katholieke instellingen zijn misbruikt en dat nu pas melden.
pi_118724012
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 18:59 schreef stalybridge het volgende:
Ik vind vooral het betoog van BM sterk waarin hij zegt 'de klachten zijn pas binnengekomen nadat mijn zaak in de publiciteit kwam en zijn dus onbetrouwbaar (niet waar)'

Misschien moet hij dat even uitleggen aan al die mensen die in katholieke instellingen zijn misbruikt en dat nu pas melden.
Op zich vond ik dat punt niet zo slecht, alleen is het niet zo dat die 5 de enigen zijn die klagen, laat staan ontevreden zijn.
pi_118724165
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 18:59 schreef stalybridge het volgende:

Die vergelijking. :|W
pi_118727437
Ik vond het optreden van Moszkowicz bij Pauw & Witteman boeiend maar die man heeft werkelijk 0,0 zelfkritiek.. Als je op de manier omgaat met cliënten zoals hij doet, zulke enorme bedragen incasseert, er vaak geen verantwoording voor aflegt en er vaak ook amper iets voor doet.. dan ben je gewoon een oplichter. Het is goed dat deze uber-graaier en geldwolf uit zijn ambt is gezet, hij is alleen het topje van de ijsberg want er zijn veel meer advocaten die iets te gretig met factuurtjes strooien..
pi_118727758
Het is gelukkig vrij zeldzaam dat advocaten zich zo misdragen...
pi_118728373
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 23:01 schreef DS4 het volgende:
Het is gelukkig vrij zeldzaam dat advocaten zich zo misdragen...
Hoe bestaat het dan dat hij zóóoo lang ongestoord zijn 'gang' heeft kunnen gaan..zijn vader die hij adoreert, en die hij nooit ten schande zou kunnen/willen brengen..(en die hem best wel ter verantwoording zou hebben geroepen als hij 'fout' was...)
ik weet het niet..de mening van Weltschmerz (die ik altijd graag lees)is zó overtuigd van zijn onkunde..is hij dan echt zo verdorven rot..? of weet hij gewoon waar de andere Abrahammen ook hun mosterd halen..maar weet hij een kortere weg..
pi_118728592
Vraag me af hoeveel studiekosten deze knakker wel niet heeft gemaakt met het oog op het studieleenstelsel, al zou waarschijnlijk zijn pappa het grootste gedeelte van zijn studie hebben bekostigd;)
pi_118729041
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 23:21 schreef MakkieR het volgende:
Vraag me af hoeveel studiekosten deze knakker wel niet heeft gemaakt met het oog op het studieleenstelsel, al zou waarschijnlijk zijn pappa het grootste gedeelte van zijn studie hebben bekostigd;)
Net zoals de knakkers in onze r(overheid) ?
pi_118730977
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 23:21 schreef MakkieR het volgende:
Serieus, vraag je je dat af? _O-
pi_118732925
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 23:15 schreef Maron het volgende:

Hoe bestaat het dan dat hij zóóoo lang ongestoord zijn 'gang' heeft kunnen gaan..zijn vader die hij adoreert, en die hij nooit ten schande zou kunnen/willen brengen..(en die hem best wel ter verantwoording zou hebben geroepen als hij 'fout' was...)
Ongestoord...? Hij was al meermaals berispt. En vergeet niet, een deel van zijn cliënten klagen niet via officiële kanalen.

quote:
ik weet het niet..de mening van Weltschmerz (die ik altijd graag lees)is zó overtuigd van zijn onkunde..is hij dan echt zo verdorven rot..? of weet hij gewoon waar de andere Abrahammen ook hun mosterd halen..maar weet hij een kortere weg..
Ik geef WS niet graag gelijk, maar in dezen heeft hij het mi wel. Verrot is een eufemisme.
pi_118734484
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 23:15 schreef Maron het volgende:

[..]

Zijn vader is een beetje van dezelfde soort, die blonk ook eerder uit in de ondernemingskant van het advocaat zijn, dan in de juridische kant. Ik denk dat hij het carrierepad van zijn zoon op zich enthousiast goedkeurt, alleen niet dat hij hoogmoedig is geworden door alle onterechte roem en zijn hand heeft overspeeld.

quote:
Onkunde heb ik niet beweerd, ik zie alleen geen bijzondere kunde, laat staan van dien aard dat het de benaming beste advocaat van Nederland of topadvocaat rechtvaardigt. Een toptariefadvocaat kun je hem natuurlijk wel noemen, dat is een vaststelling van feitelijke aard.

In mijn optiek kan een advocaat vooral meerwaarde hebben door de rechters voor een moeilijke vraag te stellen die ze moeten beantwoorden om tot een veroordeling voor dat telastegelegde te komen. Je hebt reeds betreden paden, maar je hebt ook kwesties die op het randje zitten en die een nieuwe, meer precieze interpretatie van een stuk wettekst of de feiten vragen. Het ene verweer is moeilijker te verwerpen dan het ander, en als een rechter 'nieuw recht' moet maken om tot een verwerping te komen, als hij de reikwijdte van een delictsomschrijving scherper moet stellen dan die was, dan is daar door een advocaat veel te halen in het belang van zijn client. Daar blinkt Moszkowicz niet bepaald in uit.

Alleen de media interesseert dat niet, die hebben genoeg aan het beeld van de gesoigneerde topadvocaat met zijn moeilijke woordjes. Dan praat iedereen elkaar maar na en is onduidelijk wie als eerste gezegd heeft dat hij zo goed was en op basis waarvan. Ik denk dat als je wil weten wie nou de beste advocaten zijn je zou moeten informeren bij rechters, OvJ's en rechtsgeleerden. Maar dat zal teveel moeite geweest zijn terwijl de uitkomst ook niet gewenst is.

Op zich is er niet zoveel mis met een succesvolle op winst beluste onderneming drijven in de advocatuur. Alleen zitten je clienten wel in een afhankelijkspositie en is een advocaat geen gewone ondernemer als een bakker, dat als hij vieze broodjes bakt je gewoon de volgende keer naar een ander gaat. De advocaat is begrensd in zijn winstoogmerk doordat de wet hem verplicht het belang van zijn client te dienen, waar een bakker alleen maar zijn eigen portemonnee hoeft te dienen. In dat laatste is hij tekort geschoten, hij is die grens overschreden.

Daarnaast is de wettelijke positie van advocaat daar nooit zo op ingericht geweest. De wetgever heeft hem toch meer in de hoek van de behandelend arts, de priester en de notaris geplaatst dan bij de ondernemers met onbekommerd winstoogmerk. Van een arts verwacht je immers ook niet dat die alles doet ter winstmaximalisatie, ook al is het een ondernemer. Daar is dus een spanning tussen gegroeid en Moszkowicz werkte vooral in dat spanningsveld.

Ander aspect is dat de wetgever in het strafrecht uitgaat van het gepleegde misdrijf, en dat de verdachte dan een advocaat nodig heeft en er dan eentje uitkiest om kennis mee te maken. Jarenlange relaties met vaste clienten passen daar niet zo goed in. Niet alleen wat betreft het consiglieri-aspect, maar ook vanwege dreigende belangenverstrengeling, en dus de belangen van clienten ook weer in het geding zijn.

Moszkowicz verdedigt nu Dick Vrij voor die kaakslag, terwijl hij uit zijn contacten met Holleeder best zou kunnen weten waar die hem aan verdiend had. Dat zou van pas kunnen komen in diens verdediging, maar dan breekt hij de vertrouwelijkheid van zijn relatie met Holleeder. De wetgever heeft daar niet op geanticipeerd en dat geeft een advocaat als Moszkowicz die geneigd is elke client aan te nemen die goed en cash betaalt de gelegenheid om zichzelf in de nesten te werken.

quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2012 08:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ongestoord...? Hij was al meermaals berispt. En vergeet niet, een deel van zijn cliënten klagen niet via officiële kanalen.

Ik geef WS niet graag gelijk, maar in dezen heeft hij het mi wel. Verrot is een eufemisme.
Ben je nou om door wat je eergisteren vernomen hebt, of op basis van de publiek beschikbare informatie?
pi_118735353
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 10:09 schreef Weltschmerz het volgende:
Ben je nou om door wat je eergisteren vernomen hebt, of op basis van de publiek beschikbare informatie?
Wat ik eergisteren vernam. Dat was redelijk schokkend en ik had links en rechts al best wat vernomen... dus het lag niet aan dat ik een hele hoge pet van hem op had.
pi_118745125
[quote]0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 10:09 schreef Weltschmerz het volgende:

Bedankt voor je uitgebreide uitleg en antwoord..helder en klaar..
pi_118745241
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 10:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat ik eergisteren vernam. Dat was redelijk schokkend en ik had links en rechts al best wat vernomen... dus het lag niet aan dat ik een hele hoge pet van hem op had.
En daar kun je verder helemaal niets over loslaten?
pi_118757521
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 10:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Zijn vader is een beetje van dezelfde soort, die blonk ook eerder uit in de ondernemingskant van het advocaat zijn, dan in de juridische kant. Ik denk dat hij het carrierepad van zijn zoon op zich enthousiast goedkeurt, alleen niet dat hij hoogmoedig is geworden door alle onterechte roem en zijn hand heeft overspeeld.
Ik vrees dat Max Sr heel weinig mee krijgt van wat er nu allemaal speelt.
  vrijdag 2 november 2012 @ 23:54:28 #92
383464 Poolhond39
47.596100, 9.839513
pi_118762207
Het valt me dus echt op dat mensen hier Mosko op bizarre wijze blijven verdedigen, op een hypocriete manier zelfs:

- Wanneer iemand als Fatima Elatik in Amsterdam er een zooitje van maakt, maar niet bewust fraudeert, mag ze opgesloten worden of oprotten naar eigen land (geen idee waar ze geboren is overigens).
- Wouter Bos die een zonnebril declareert van een paar honderd euro is volgens sommigen hier een linkse parasiet die moet aftreden.
- Hoeveel 'gemiddelde werknemers' in Nederland worden niet ontslagen voor veel en veel minder dan waar Mosko zich schuldig aan maakt.

Nog even terug naar Mosko:
- Niet voldoen aan opleidingseisen van de beroepsgroep: check
- Fraude vanwege het sjoemelen met kwitanties: check
- Fraude vanwege het niet opgeven van contante betalingen boven de 15.000 euro: check
- Meneer is niet voor niets uit de praktijk gegooid die hij met zijn broers had.

Blijkbaar gelden er voor sommige mensen hier andere normen voor Mosko omdat hij Wilders succesvol heeft verdedigd, en omdat hij een 'rechtse baas' is die het slachtoffer is van een 'links complot'.

Het punt is: ik beschouw mezelf als links van het midden, en als een links iemand die belangrijk is er zo'n zooitje als Mosko van maakt, dan zeg ik het vertrouwen in die persoon op. Die zelfreflectie bij populistisch-rechts lijkt helaas te ontbreken.
Ook zonder tanden kan je best een mooi liedje zingen.
  zaterdag 3 november 2012 @ 06:57:24 #93
225540 Pugg
Friends forever
pi_118766617
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 23:54 schreef Poolhond39 het volgende:
Het valt me dus echt op dat mensen hier Mosko op bizarre wijze blijven verdedigen, op een hypocriete manier zelfs:

- Wanneer iemand als Fatima Elatik in Amsterdam er een zooitje van maakt, maar niet bewust fraudeert, mag ze opgesloten worden of oprotten naar eigen land (geen idee waar ze geboren is overigens).
- Wouter Bos die een zonnebril declareert van een paar honderd euro is volgens sommigen hier een linkse parasiet die moet aftreden.
- Hoeveel 'gemiddelde werknemers' in Nederland worden niet ontslagen voor veel en veel minder dan waar Mosko zich schuldig aan maakt.

- Fraude vanwege het niet opgeven van contante betalingen boven de 15.000 euro: check
- Meneer is niet voor niets uit de praktijk gegooid die hij met zijn broers had.

Blijkbaar gelden er voor sommige mensen hier andere normen voor Mosko omdat hij Wilders succesvol heeft verdedigd, en omdat hij een 'rechtse baas' is die het slachtoffer is van een 'links complot'.

Het punt is: ik beschouw mezelf als links van het midden, en als een links iemand die belangrijk is er zo'n zooitje als Mosko van maakt, dan zeg ik het vertrouwen in die persoon op. Die zelfreflectie bij populistisch-rechts lijkt helaas te ontbreken.
_O_ _O_ _O_
  zaterdag 3 november 2012 @ 09:18:25 #94
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_118767103
Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook in het imago trapte van topadvocaat dankzij zijn vele media-optredens en vele bekende clienten, maar dat hij er zo'n potje van had gemaakt (eigen clienten voor tienduizenden euro's duperen en niet goed voor hun belangen opkomen) had ik niet verwacht. Ja, hij leek me een onbetrouwbaar mafiamaatje, maar die kunnen nog steeds goed hun werk doen. Laten we hopen dat Moszkowitz weg blijft.
Géén kloon van tvlxd!
  Forum Admin zaterdag 3 november 2012 @ 11:05:04 #95
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_118768440
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 23:54 schreef Poolhond39 het volgende:

Je betoog is prima(ben het er grotendeels mee eens)maar kerel, waarom sleep je nou die links rechts discussie aan de haren erbij? totaaaal irrelevant.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_118770515
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2012 16:02 schreef Tchock het volgende:

En daar kun je verder helemaal niets over loslaten?
Er spelen een aantal zaken, maar ik kan niet op alles ingaan. Ik kan wel zeggen waar ik denk dat de kern van het probleem zit en dat baseer ik dan overigens niet alleen op wat ik van de week vernam. Sterker nog: ik zal het in zijn geheel op moeten hangen op hetgeen gewoon bekend is.

Het gaat in essentie om het volgende. Bram staat bekend om het voeren van een zekere staat. Daar is niets mis mee natuurlijk, maar het vereist wel een goede inkomstenstroom. Het komt mij voor dat die inkomstenstroom niet zo gemakkelijk zo hoog te houden was als dat deze diende te zijn en dat hij daardoor dingen heeft gedaan die hij niet zou moeten doen. Er zijn genoeg dingen verschenen in de pers die dat beeld oproepen, die deels aan de orde kwamen bij de Raad van Discipline (vragen van grote geldsommen met de belofte er iets voor te doen en dat niet nakomen, geen inzicht geven in de werkzaamheden die zijn verricht) en deels vooralsnog onbewezen zijn, doch hardnekkige geruchten die onder meer door het OM in de ether zijn gemikt (kantoor beschikbaar stellen voor illegale praktijken, zoals het afpersen van Endstra).

Zo vernam ik van eerder genoemde kennissen (deeltje 1 volgens mij) die voor hun zoon naar het kantoor van Bram gegaan waren dat ook aan hen veel geld gevraagd werd en daarvoor weinig werd geleverd. Het beeld wat ik daarvan kreeg was dat gebruik gemaakt werd van de kwetsbare positie waar iemand in zat en steeds maar weer een geldsom werd gevraagd ter vooruitbetaling (met de opmerking dat daarmee de zaak geheel gedaan kon worden, om later te zeggen dat het tegen is gevallen, dus moet er weer wat geld op tafel, enz.), waarmee je in een situatie belandt dat je met tegenzin betaalt, dat je jezelf wel genaaid voelt, maar dat de afhankelijke positie waarin je verkeert maakt dat je toch niet durft te klagen (op de eindfactuur na dan, die natuurlijk al vrij gek voorkomt als je altijd vooruit moest betalen...). Natuurlijk betreft dat maar één geval, maar ik herken in de klachten die bij de Raad van Discipline aan de orde zijn gekomen wel het e.e.a. en ik heb niets vernomen afgelopen week wat mij de gedachte geeft dat het hier om uitzonderingen gaat...

Daar komt dan wat bovenop en dat is logisch nadenken (maar dus ook niets meer dan een "ik denk dat het wel eens zo kan zijn"): zijn cliënten zijn niet alleen maar mensen die de regeltjes volgen en die een klacht volgens de normale gang van zaken afwikkelen. Je kan je zo voorstellen dat als je op deze manier werkt er ook mensen zullen zijn die ontevreden zijn en dat duidelijk laten blijken. Daar heb je als je heel netjes als advocaat werkt al last van (ik ben ooit bedreigd omdat ik opheldering vroeg bij mijn cliënt naar aanleiding van enkele zaken in een rapport van de verzekering in een verzekeringsfraudezaak, waarbij mij te verstaan werd gegeven dat ik het reeds betaalde bedrag terug moest geven ondanks daarvoor verrichtte werkzaamheden, wat ik uiteindelijk gedaan heb omdat de volgende dag de receptioniste rechtstreeks werd bedreigd en je hebt nu eenmaal een verantwoordelijkheid voor je personeel), maar als je veel geld vraagt en vervolgens niet doet wat je belooft (en er zijn meerderen die dit gemotiveerd beweren)... ja, dan zullen ook die cliënten wel eens geld terug gaan vragen. En je zou je voor kunnen stellen dat toen hij Holleeder naast hem had staan hij daar stukken minder kwetsbaar voor was dan nu, maar dit zijn nu eenmaal vorderingen die geen verjaringstermijn kennen, dus het kan dan een hoog opgelopen rekening zijn...

Daar komt de kwestie met de fiscus nog bij! De bedragen die in de pers zijn verschenen zijn fors en gaan alleen maar over de periode tot en met 2006. Daarbij helpt het niet dat kennelijk het betalen van de claim tot en met 2006 al op problemen stuitte.

Ik las dat de deken Germ Kemper claimt dat er grote financiële problemen zijn bij Bram (uit de conceptjaarrekening zou een groot negatief eigen vermogen blijken + een grote rc stand... lees: Bram zou grote sommen geld uit de BV hebben gehaald en daar ligt natuurlijk ook nog een fiscale claim op). Dat verbaast mij niet, sterker nog... het lijkt heel logisch als je bovenstaande in aanmerking neemt. Als je iedere euro die binnenkomt meteen uitgeeft, dan heb je een probleem als het even financieel wat minder gaat. En dat kun je wel tijdelijk "oplossen" door meer te beloven en grote sommen geld te incasseren en daarnaast inkomsten niet op te geven, maar uiteindelijk komt dat laatste terug als een boemerang. Tel daarbij op dat het vragen van veel geld onder de belofte dat het allemaal goed gaat komen nu ook lastiger wordt. Dan heb je dus een situatie die de meeste staten goed kennen: er komt minder binnen en er moet veel meer uit. Zelfs als je miljoenen mensen hebt die je kan dwingen om je meer geld te geven is dat een situatie die lastig is, kun je nagaan als je het allemaal zelf op moet hoesten en het niet voor de hand ligt dat banken bij gaan springen....

Let wel: ik ken zijn financiële situatie niet, dus dit is slechts een analyse van hetgeen ik in alle openheid heb kunnen vernemen en ik kan daarmee de plank enorm mis slaan. Misschien heeft Bram ook een leuk zakcentje ergens in verweggistan staan. Maar ik denk dus dat hij weldegelijk ernstige problemen heeft financieel en dat hij alleen al daardoor niet meer in staat is om als advocaat te kunnen functioneren (advocaten moeten financieel onafhankelijk zijn, anders zijn ze vatbaar voor "the dark side" om het zo maar eens te formuleren).

Ik hoop voor hem dat ik het helemaal mis heb, want als ik het goed heb, dan is het een groot persoonlijk drama. En dat gun ik niemand, zelfs niet als je zelf het er naar hebt gemaakt.
pi_118807942
Karaktermoord op een advocaat of relevant journalistiek onderzoek?

Het zal je maar gebeuren, als Bekende Nederlander, terecht komen in een ‘mediastorm’. Eerst rollen ze de rode loper voor je uit, maar ineens ben je de gebeten hond en verkneukelt half Nederland zich in je vernedering. Live by the media, die by the media.

Bram Moszkowicz, door de tuchtrechter geschrapt als advocaat, beschuldigde met name NRC Handelsblad dinsdag bij Pauw & Witteman van “karaktermoord”:

Over NRC-redacteur Marcel Haenen zei hij: “Die sms’t mij nooit. Maar toen die klachtbehandeling er was, kreeg ik zuigende sms’jes van ‘jammer dat je er niet bent, want je ondergang wordt hier, weet ik wat, tentoongespreid’.”

Vervolgens “komt er van de hand van diezelfde meneer Haenen een artikel waarin de woonplaats van mijn vader bekend wordt gemaakt, die wij toch een beetje rustig proberen te houden. Wat geeft dat nou aan? Dat een kwaliteitskrant, een pseudo-nette journalist, een soort karaktermoord pleegt.”

De animositeit van Moszkowicz jegens deze krant is verklaarbaar. Zijn zaak kwam aan het rollen na een primeur van redacteur Economie Tom Kreling, die onthulde dat de Belastingdienst een conflict had met de bekende advocaat (Moszkowicz ontdook minstens miljoen aan belasting, 23 juli 2011).

Dat was het begin van zijn publicitaire neergang. Maar die voltrok zich op basis van feiten en niet van verzinsels: eerst de naheffing van de Belastingdienst, nu het vernietigende oordeel van de tuchtrechter over zijn praktijkvoering. Curieus overigens, dat de advocaat de ‘linkse pers’ iets verwijt. Bij Pauw & Witteman (VARA) was hij juist jarenlang een graag geziene gast, die zelfs live mocht inbellen als hij ter sprake kwam – ‘Bram’ is immers ook een kijkcijferkanon.

VERMOORDE ONSCHULD
Maar hoe zit het met de krant?

Ik heb Marcel Haenen inzage gevraagd, en gekregen, in zijn sms-berichten aan Moszkowicz. Dan blijkt dat hij al langer per sms contact onderhield met Moszkowicz, en niet “nooit”. Op 21 september sms’t Moszkowicz hem: „Dank voor je genuanceerde bijdrage in mijn kwestie. Brandpunt zondag is ook zeer de moeite waard om naar te kijken. Gegroet!”

En dat “zuigende” berichtje luidde simpelweg: “De belastingrechter vraagt of je nog komt?” Haenen stuurde dat bericht op 5 oktober vanuit de rechtbank in Haarlem, waar journalisten en juristen zaten te wachten op de advocaat, die niet kwam opdagen.

Kortom, Moszkowicz speelt hier de vermoorde onschuld.

Voor wie zich erover verbaast – zoals ik – dat zij elkaar tutoyeren: Haenen kent Moszkowicz al vanaf 1989, toen hij een portret schreef van de advocatenfamilie (Moszkowicz en de anderen, 28 januari 1989). Dat familieportret maakt ook begrijpelijk waarom Haenen en Kreling voor hun recentere portret van Moszkowicz (Het isolement van Bram Moszkowicz, 20 oktober) teruggrepen op zijn relatie met zijn vader – een invalshoek die bij de advocaat, maar ook bij een aantal lezers in het verkeerde keelgat schoot.

Ook ik moest even slikken, bij de aanhef van het stuk over “de zieke pater familias”. Was dat niet larmoyant of al te persoonlijk? Maar de relatie vader-zoon speelt een grote rol, zegt Haenen: “Het ging mis met Bram toen zijn vader de maatschap niet meer kon leiden. Daarom heb ik het opgeschreven.”

Moszkowicz stuurde Haenen ’s avonds twee boze sms’jes over de bewering in het stuk dat hij zijn vader in geen vier jaar had bezocht. Volgens Moszkowicz bezoekt hij hem juist elke zaterdag of zondag. Jaar in, jaar uit. Als dat waar is, heeft de krant een pijnlijke fout gemaakt.

Haenen houdt vol dat zijn informatie klopt. Maar, zegt hij, wat hij toen niet wist: rond de publicatie van het stuk en voorafgaande vragen aan hem, is Moszkowicz zijn vader inderdaad weer gaan bezoeken. Hij zegt niet te weten waarom de – bekende – woonplaats van Moszkowicz senior zou moeten zijn verzwegen in het stuk – en dat ben ik met hem eens.

MOSZKOWICZ KREEG RUIMTE OM TE REAGEREN
Is de krant zorgvuldig geweest? De krant heeft Moszkowicz voortdurend en ruimhartig in staat gesteld te reageren op beweringen van anderen – zoals het hoort. Hij maakte er geen gebruik van. Op de pagina Opinie werd het overigens in de tuchtzaak ook enkele malen voor hem opgenomen.

Moszkowicz kreeg ook voor publicatie van dat portret alle vragen voorgelegd, dus ook waarom hij zo lang niet op bezoek was geweest bij zijn vader. Hij antwoordde er niet op. Evenmin ging hij in op het aanbod zich te laten interviewen. Voordien had hij de krant wel gedreigd met juridische stappen.

Lastig blijven wel die anonieme bronnen. Het portret van Moszkowicz draaide om zijn familie en om “collega’s”. De auteurs hebben ermee geworsteld hoe ze die moesten omschrijven, zeggen ze, maar wilden hun bronnen beschermen. De verslaggevers onderstrepen ook hoe moeilijk het is in de omgeving van Moszkowicz door te dringen. Bovendien, zeggen ze, kan het voorkomen dat hij openlijke bronnen direct benadert om hen in de gewenste richting te helpen.

Het gebruik van anonieme bronnen is vaak onnodig, maar verdedigbaar als het gaat om relevante en betrouwbare informatie die niet anders kan worden verkregen. Relevant is deze kwestie zeker. Al zou je wel een concretere omschrijving willen dan het vage “collega’s”, hoe lastig het ook is om een goeie formulering te vinden.

Maar het belangrijkste is: de berichtgeving is correct gebleken. Het was de primeur van Kreling die uiteindelijk leidde tot de tuchtzaak. Daarmee heeft de krant zijn plicht gedaan, en een maatschappelijk belang gediend.
Dat heeft iets met karakter te maken, maar niets met moord.

LEES MEER OVER: BRAM MOSZKOWICZMARCEL HAENENTOM KRELING
pi_118855444
Hij heeft echt serieuze problemen, als je dit allemaal leest. Als advocaat moet je niet eens de schijn van onbetrouwbaarheid met je meedragen, en de geruchten rond BM zijn wel erg hardnekkig.
Is dat zo?
pi_118856320
  dinsdag 6 november 2012 @ 23:00:04 #101
383464 Poolhond39
47.596100, 9.839513
pi_118915453
Ik kan wel blijven herhalen hoe hypocriet het is dat pubers op fok mensen als Berlusconi en Bram blijven verdedigen, terwijl ze blijven afgeven op mensen met een uitkering of asielzoekers die geen of veel mindere misdrijven begaan.

Maar ach, blijkbaar hoef je je niet aan de wet te houden als je een 'eindbaas' bent (sommige mensen hier verwarren computerspelletjes met het leven)
  dinsdag 6 november 2012 @ 23:02:27 #102
45206 Pietverdriet
pi_118915597
Bram vergelijken met Berlusconi, de triestheid...
  dinsdag 6 november 2012 @ 23:03:53 #103
383464 Poolhond39
47.596100, 9.839513
pi_118915690
Dat spotje laat eigenlijk zien wat voor minachting hij voor zijn beroep heeft.

Je bent geen advocaat ter eigen glorie: maar vanuit de overtuiging dat mensen de beste verdediging genieten. Dus niet om je maatpak te betalen, en om je zeikverhalen over je 'vader in auschwitz' aan mensen te vertellen

Ik zeg het niet gauw: maar wat een kutjood.
  dinsdag 6 november 2012 @ 23:04:34 #104
383464 Poolhond39
47.596100, 9.839513
pi_118915739
Beiden zijn even triest, wat mij betreft:

grootheidswaanzin, calimero-gedrag, hypocrisie.. ik heb er niets mee
  dinsdag 6 november 2012 @ 23:05:26 #105
45206 Pietverdriet
pi_118915798
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 23:03 schreef Poolhond39 het volgende:
Dat spotje laat eigenlijk zien wat voor minachting hij voor zijn beroep heeft.

Je bent geen advocaat ter eigen glorie: maar vanuit de overtuiging dat mensen de beste verdediging genieten. Dus niet om je maatpak te betalen, en om je zeikverhalen over je 'vader in auschwitz' aan mensen te vertellen

Ik zeg het niet gauw: maar wat een kutjood.
Jammer voor jou dat Zuid Afrika geen apartheid meer kent, had je als mislukt machinebankwerker nog carriere kunnen maken
pi_118915987
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 23:04 schreef Poolhond39 het volgende:
Beiden zijn even triest, wat mij betreft:

grootheidswaanzin, calimero-gedrag, hypocrisie.. ik heb er niets mee
De vraag is alleen of dat nu alleen aan hen ligt, of dat hun levensstijl bij jou als een rode lap werkt...
  dinsdag 6 november 2012 @ 23:08:25 #107
383464 Poolhond39
47.596100, 9.839513
pi_118915991
Waar slaat dat nu weer op?

Ik ben rg tegen apartheid en discriminatie, en probeer uit te gaan van het individu, maar ik ben dus OOK tegen mensen die misbruik maken van de gevoeligheden daaromtrent. Mosko is simpelweg een rat die zijn joodse achtergrond gebruikt om sympathie te kweken.
  dinsdag 6 november 2012 @ 23:13:21 #108
383464 Poolhond39
47.596100, 9.839513
pi_118916304
quote:
[De vraag is alleen of dat nu alleen aan hen ligt, of dat hun levensstijl bij jou als een rode lap werkt...
Beide.

Maar waar het mij eerder om gaat: oplichters en criminelen als Mosko en Berlusconi worden hier regelmatig opgehemeld als 'eindbazen', terwijl de kleine wietkweker en zwartwerker worden weggezet als 'parasieten'.

Als de mate van hoeveel je mag 'sjoemelen' afhangt van hoe populair je lijkt te zijn, dan is het wel HEEL erg treurig. Kortom: Mensen die lui als Berlusconi blijven verdedigen, zijn totaal lachwekkend, waarschijnlijk 19 jaar oud, en denken nog steeds dat 'eindbazen' in computerspelletjes belangrijk zijn: die kinderachtigheid kan je terugkrijgen.
pi_118916564
Door jouw wijze van communiceren lijkt het alsof jij nu juist het andere uiterste bent... Je weet wel, frauderen en drugsdelicten goedpraten als het om de kleine man gaat en de misstappen van hogere heren met zero tolerance benaderen...

Dat is net zo goed hypocriet. ;)
  dinsdag 6 november 2012 @ 23:21:58 #110
383464 Poolhond39
47.596100, 9.839513
pi_118916786
Niet dus. Dat maak jij ervan.

Ik probeer eerder de vinger op de zere plek te leggen: iemand die zwart voor een paar honderd euro per maand bijwerkt is vaak een kut-allochtoon, uitkeringstrekker of kamper.

Iemand die middels tonnen (Mosko) of zelfs miljoenen fraudeert (Berlusconi): lui die in principe al genoeg materiële inkomsten hebben, zijn blijkbaar 'helden', omdat ze Eva Jinek neuken, een mooi pak aan hebben of Bunga Bunga parties houden.

Dat noem ik dus hypocriet.
  dinsdag 6 november 2012 @ 23:23:26 #111
383464 Poolhond39
47.596100, 9.839513
pi_118916872
Kortom, je mag best vinden dat Berlusconi een baas is, maar geef dan niet af op de PVDA en de zogeheten 'linkse kerk'...je zet jezelf voor schut.
pi_118917084
Ik zeg dat het lijkt, niet dat het zo is.

Overigens is zwart werken erger dan een deel van je inkomsten niet opgeven. Immers, 100% niet opgeven en een uitkering ernaast genieten is gewoon het maximale frauderen wat in je mogelijkheid ligt...

Maar beiden hoort het niet en dient het te worden bestraft.
  dinsdag 6 november 2012 @ 23:32:28 #113
383464 Poolhond39
47.596100, 9.839513
pi_118917394
Ik vind inderdaad ook dat beide situaties dienen worden te bestraft.

Ik kan er alleen niet goed bij dat wanneer een uitkeringstrekker die een paar honderd euro per maand zwart bijklust schijnbaar harder wordt aangevallen dan een advocaat met een inkomen van 10 keer modaal die de belasting ontduikt.

I know, ik chargeer het een beetje. Maar het is nogal triest wanneer je meent te moeten gaan frauderen en zielige verhalen over je vader 'in het kamp' moet gaan ophangen en LOI-spotjes moet gaan opnemen, wanneer je simpelweg een heel mooi inkomen zou kunnen verdienen, wanneer je simpelweg je beroep uitoefent.
pi_118917705
Als je een uitkering geniet en je daarnaast zwart werkt is je 'afdracht' negatief, waar die positief zou moeten zijn... Dat steekt meer dan een ondernemer die maar 80% afdraagt van wat hij verschuldigd is...
pi_118919470
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 23:38 schreef DS4 het volgende:
Als je een uitkering geniet en je daarnaast zwart werkt is je 'afdracht' negatief, waar die positief zou moeten zijn... Dat steekt meer dan een ondernemer die maar 80% afdraagt van wat hij verschuldigd is...
Welnee, een bijstandsmoeder die zwart werkt om de losse eindjes aan elkaar te knopen steekt minder dan een ondernemer die niet zoveel te klagen heeft en nog iets ruimer wil zitten.
pi_118924314
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 23:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Bram vergelijken met Berlusconi, de triestheid...
Precies, een mafiamaatje is toch echt wat anders dan de mafia zelf.
pi_118924467
quote:
Holleeder verdedigt Moszkowicz in column

Ooit was het andersom, maar deze week verdedigt Willem Holleeder zijn voormalige advocaat Bram Moszkowicz.

Holleeder vindt de levenslange straf die de Raad van Discipline Moszkowicz oplegde, veel te ver gaan. 'Mocht Bram toch iets fout hebben gedaan, dan nog is het geen reden om hem levenslang van het tableau te schrappen', schrijft Holleeder. 'Dat is geen straffen, maar het uitschakelen van een jaloersmakend bekende collega.'

Verder schrijft Holleeder dat hij - ondanks zijn gebroken kaak - zijn conflict met Dick Vrij heeft bijgelegd. 'Er is dus geen reden is voor mijn collega-journalisten om er spannende verhalen van te maken die niet kloppen en nergens op slaan', aldus Holleeder. Het conflict zou te maken hebben gehad met een conflict tussen Holleeder en Dino S.
http://www.at5.nl/artikel(...)moszkowicz-in-column
pi_118927978
quote:
14s.gif Op woensdag 7 november 2012 00:23 schreef Xa1pt het volgende:

Welnee, een bijstandsmoeder die zwart werkt om de losse eindjes aan elkaar te knopen steekt minder dan een ondernemer die niet zoveel te klagen heeft en nog iets ruimer wil zitten.
Dat is een beetje omgekeerde klassejustitie...

Alles hangt m.i. samen met gelegenheid en in hoeverre je er gebruik van maakt. Als twee mensen een portemonnee vinden, de een met 100 euro er in en de ander met 2000 euro erin en beiden halen het geld eruit en sturen de portemonnee naar de rechtmatige eigenaar zijn ze in mijn ogen even slecht, ook al haalde de een er 2.000 euro uit en de ander 100 euro.

Als de een er 100 euro uithaalt en de ander 200 als zijnde een vindersloon van 10% is degene die er 100 euro uithaalt m.i. de grotere boef, want ook al haalt hij er minder geld uit, hij haalt er iig uit wat er in zit en de ander beperkt het tot 10%.

Met jouw redenatie zou je ook nog moeten kijken naar de persoon zelf. Dus stel: de man die er 100 euro uithaalt is iemand die van de bijstand rond komt en de ander die er 200 euro uithaalt verdient zeg 2x modaal. En dan concludeer jij dat die laatste de grootste boef is, want hij had toch geld genoeg. Dat vind ik dus grote kul!
pi_118937929
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:53 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is een beetje omgekeerde klassejustitie...

Alles hangt m.i. samen met gelegenheid en in hoeverre je er gebruik van maakt. Als twee mensen een portemonnee vinden, de een met 100 euro er in en de ander met 2000 euro erin en beiden halen het geld eruit en sturen de portemonnee naar de rechtmatige eigenaar zijn ze in mijn ogen even slecht, ook al haalde de een er 2.000 euro uit en de ander 100 euro.

Als de een er 100 euro uithaalt en de ander 200 als zijnde een vindersloon van 10% is degene die er 100 euro uithaalt m.i. de grotere boef, want ook al haalt hij er minder geld uit, hij haalt er iig uit wat er in zit en de ander beperkt het tot 10%.

Met jouw redenatie zou je ook nog moeten kijken naar de persoon zelf. Dus stel: de man die er 100 euro uithaalt is iemand die van de bijstand rond komt en de ander die er 200 euro uithaalt verdient zeg 2x modaal. En dan concludeer jij dat die laatste de grootste boef is, want hij had toch geld genoeg. Dat vind ik dus grote kul!
Dan verschillen we daarover van mening. :)
pi_118946114
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 15:24 schreef Xa1pt het volgende:

Dan verschillen we daarover van mening. :)
Dat mag. Het is ook persoonlijk. Sowieso denk ik dat er vrijwel geen ondernemer is die niet af en toe de grens opzoekt met de keuze om iets te labelen als zakelijk dan wel privé. En als je een beetje goed verdient als ondernemer zit je dan al boven het bedrag van de zwart bijklussende bijstandsmoeder. En toch vind ik dat dus iets compleet anders, ook al is er een andere norm op los te laten...
pi_118964485
Net goed voor die zelfingenomen kwal.
pi_118979244
Ik begrijp alle ophef niet zo nu Bram Moszkowicz volgens zeggen geen advocaat mee mag zijn.
Die man heeft aller eerst een aardig vermogen opgebouwd en kan dus nog gewoon doorgaan met zijn uitbundige levensstijl. Daarnaast is hij nog steeds jurist en kan hij een "adviseur" worden en ook nog aardig wat centjes binnen harken zonder zich aan allerlei regeltjes (die je als advocaat wel dient op te volgen) te moeten houden als het zijn inkomsten betreft.

Het komt wel goed met Bram.
pi_118979513
quote:
AANGIFTE TEGEN BRAM MOSZKOWICZ WEGENS OPLICHTING EN VERDUISTERING

Bram Moszkowicz mag dan met de Belastingdienst geschikt hebben en in hoger beroep gaan tegen zijn schrapping als advocaat, inmiddels voelt ook hij de hete adem van vrouwe Justitia in zijn nek. Een van de vijf klagers die bij de Raad van Discipline een klacht tegen hem indiende, heeft inmiddels aangifte gedaan van oplichting, verduistering en valsheid in geschrifte.

De desbetreffende gedetineerde liet een bekende in het najaar van 2008 in drie tranches ¤60.000 contant aan de strafpleiter betalen, maar kregen geen kwitanties. Toch blijkt uit de agenda van de bef dat het geld daadwerkelijk in ontvangst is genomen. Moszkowicz bracht zelfs vijftien minuten in rekening voor het in ontvangst nemen van het geld; bij een uurloon van ¤500 kostte het contant betalen dus ¤125. Ook stuurde de advocaat pas een urenspecificatie en declaratie op toen de deken zich in het voorjaar met de zaak ging bemoeien. Daaruit bleek dat Moszkowicz een kleine ¤20.000 zou moeten terugbetalen, maar dat deed de strafpleiter niet. Volgens zijn ex-cliënt heeft de advocaat dit bedrag daarmee verduisterd.

Bovendien kloppen de twee kwitanties volgens de ex-cliënt niet, vandaar dat hij ook aangifte doet voor valsheid in geschrifte. En tot slot blijkt ook de urenspecificatie niet te kloppen. Zo rekent Moszkowicz een fors bedrag voor reistijd en een bezoek aan de gevangenis, terwijl uit de administratie van de gevangenis blijkt dat de advocaat er helemaal niet is geweest en ook geen kantoorgenoot heeft gestuurd. En daarmee heeft hij zich schuldig gemaakt aan oplichting en valsheid in geschrifte, aldus de ex-cliënt. Die overigens ook in het persbericht laat vermelden dat hij zijn klacht bij de deken al in maart 2011 had ingediend, lang voordat het dekenonderzoek begon naar aanleiding van een artikel in NRC Handelsblad.
pi_118979698
Mooi dat deze schapenkop even goed op zijn bek gaat. Irritant verwijfd mannetje.
  donderdag 8 november 2012 @ 15:05:38 #125
215628 woid
let's get Friendly
pi_118980013
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 14:56 schreef HyperViper het volgende:
Mooi dat deze schapenkop even goed op zijn bek gaat. Irritant verwijfd mannetje.
ah toe nou.., val nou niet van je voetstuk. je was zo lief voor iedereen.... ik heb je zo hoog... pleeeeaaaaseeeee O+
pi_118980121
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 15:05 schreef woid het volgende:

[..]

ah toe nou.., val nou niet van je voetstuk. je was zo lief voor iedereen.... ik heb je zo hoog... pleeeeaaaaseeeee O+
Ben blij dat je mij even opbeurt. Hier zit ik namelijk wel echt mee. Bedankt. Voor alles.
  donderdag 8 november 2012 @ 15:17:14 #127
215628 woid
let's get Friendly
pi_118980444
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 15:08 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Ben blij dat je mij even opbeurt. Hier zit ik namelijk wel echt mee. Bedankt. Voor alles.
any time :*
  zondag 11 november 2012 @ 00:17:22 #128
383464 Poolhond39
47.596100, 9.839513
pi_119073770
Het is eigenlijk te triest voor woorden dat dit ijdele, zelfvoldane mannetje denkt dat hij met alles weg kan komen.

Hij vind waarschijnlijk dat hij wat 'credits' heeft opgebouwd, omdat hij Wilders succesvol heeft verdedigd en omdat hij mag (blijven) aanschuiven bij RTL-Boulevard.

Maar wanneer je hem simpelweg aanvalt op de fouten die hij heeft gemaakt, verschuilt hij zich achter een zogenaamde 'media-hetze' en misbruikt hij zelfs zijn joodse achtergrond door de 'anti-semitisme' kaart te spelen. Wat heeft de geschiedenis van jouw vader in het concentratiekamp, eigenlijk te maken met hoe jij als advocaat functioneert, Bram?

Nee Bram, je bent een individu verantwoordelijk voor je eigen daden, en het kampverleden van je vader gebruiken ter verdediging van die daden is misplaatst en gemakkelijk. Wees een vent en geef toe dat je gefraudeerd hebt en dat je daar zelf verantwoordelijk voor bent.
pi_121310739
quote:
Opnieuw een klacht tegen advocaat Bram Moszkowicz. Dit keer heeft Estelle Cruijff via haar advocaat Nico Meijering een klacht ingediend bij de orde van advocaten voor het in rekening brengen van “excessief hoge kosten”.

Estelle werd de afgelopen maanden bijgestaan door Moszkowicz omdat ze moest getuigen in de strafzaak tegen haar partner Badr Hari. Hij wordt verdacht van mishandeling. In december wisselde Estelle van advocaat. Volgens Meijering omdat Moszkowicz in samenwerking met de Telegraaf en RTL Boulevard voortdurend publicitaire spelletjes met Estelle speelde, weet NRC Handelsblad. Zo tipte Moszkowicz de media dat ze opnames van hen konden maken tijdens een overleg of als ze bij de rechtbank waren.

Meijering heeft de orde van advocaten om een onderzoek gevraagd, omdat zijn collega diverse gedragsregels heeft overtreden, zoals het vragen van een een redelijke vergoeding. "Tot mijn verbijstering sprak Moszkowicz met mijn cliënte altijd in het Amstel Hotel af. Vervolgens moest Cruijff alleen al 1.500 euro aan 'reiskosten' tussen het kantoor van Moszkowicz en het op een kilometer afstand gelegen hotel betalen."

Estelles nieuwe advocaat eist dat Moszkowicz met 'onmiddellijke ingang' wordt geschorst in de uitoefening van zijn praktijk. "Moszkowicz moet niet meer slachtoffers kunnen maken en het aanzien van de advocatuur is denk ik nu wel genoeg geschaad", schrijft hij.

Moszkowicz weerspreekt de beschuldigingen en heeft gezegd vandaag nog contact op te nemen met de deken van de orde van advocaten. Vorig jaar werd de geplaagde advocaat nog uit zijn ambt gezet vanwege te hoge declaraties, maar omdat hij in hoger beroep ging mag hij zijn beroep nog uitoefenen. Het hoger beroep dient 21 februari.
Lekker bezig weer.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 14:31:54 #130
190104 Jareth
Such a pity...
pi_121310835
Leuk bruggetje zo tussen dé twee nieuwsitems van het afgelopen jaar: Badr en Bram. B-)
So, the Labyrinth is a piece of cake, is it?
  donderdag 10 januari 2013 @ 21:17:30 #131
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_121409770
quote:
Advocaat Meijering: 'Moszkowicz is een gewaarschuwd mens'

Advocaat Nico Meijering heeft Estelle Cruijff als cliënte aangenomen. Hij wil Moszkowicz laten schorsen. 'Als je na zo'n veroordeling door de Raad van Discipline opnieuw de fout in gaat en voortdurend publiekelijk de reden daarvoor buiten jezelf zoekt, geeft dat weinig hoop op verbetering.'

U stelt dat journalisten van De Telegraaf en RTL Boulevard zijn getipt door advocaat Moszkowicz wanneer hij met Estelle Cruijff een afspraak had. Dat is een forse beschuldiging.
'De argumenten in mijn klachtbrief leren dat er te veel incidenten waren waarbij telkens - tegen de zin van cliënte in - camera's klaarstonden en informatie naar De Telegraaf is gelekt. Afstrepen van mogelijke bronnen heeft het ernstige vermoeden opgeleverd dat die media door Moszkowicz getipt werden. Ik heb het dan nog niet eens over het feit dat reeds op de dag dat cliënte Moszkowicz benaderd had, laatstgenoemde bij RTLBoulevard dezelfde avond dit tezamen met Albert Verlinde al als groot nieuws zat rond te toeteren. Dat past niet bij het beroepsgeheim van een advocaat en daarom hebben wij de deken gevraagd dit te onderzoeken.'

Moszkowicz zegt in De Telegraaf dat het niet waar is dat hij 1.500 euro declareerde, zoals u beweert, voor de reiskosten van zijn kantoor naar het Amstel Hotel, 1 kilometer verderop.
'Dat klopt, het is namelijk ruim 1.800 euro, inclusief btw. Ik begrijp niet waarom hij dat ontkent; ik heb zijn specificatie hier voor me liggen.'

Hij zegt ook dat afspraken in het Amstel Hotel op initiatief waren van Estelle Cruijf.
'Ook hier doet de heer Moszkowicz helaas de waarheid geweld aan. Ze wilde juist niet publiekelijk bij een advocaat gezien worden, zoals Moszkowicz gisterochtend zelf in De Telegraaf gezegd heeft. Ze heeft aangegeven dat ze de publiciteit over deze zaak onwenselijk vond.'

Moszkowicz heeft Badr Hari in de gevangenis opgezocht en gevraagd of hij de zaak mocht overnemen van uw collega Ficq. Heeft u met Moszkowicz' cliënte Cruijff niet precies hetzelfde gedaan?
'Nee. Cliënte wilde dat verhoor achter de rug hebben, ook in het belang van haar partner. Toen het verhoor dreigde te worden uitgesteld omdat haar raadsman niet kon, heeft ze mij, als kantoorgenoot van de advocaat van haar vriend, benaderd. Het verhoor was binnen een week en buiten alle media geregeld. Die zaak is zo goed als klaar.'

U verzoekt de deken Moszkowicz met onmiddellijke ingang te schorsen. Waarom?
'Hij is een gewaarschuwd mens, gelet op de beslissing van de Raad voor Discipline in oktober. Als je dan opnieuw in de fout gaat en voortdurend publiekelijk de reden daarvoor buiten jezelf zoekt, van Jort Kelder tot rechtbankpresident Eradus en van de Belastingdienst tot de deken, geeft dat weinig hoop op verbetering. Naast de klachten inzake Cruijff was daar de druppel in een tv-interview met Jeroen Pauw, afgelopen weekend. Met de term Berufsverbot suggereert Moszkowicz dat zijn joodse afkomst heeft meegewogen in het besluit van de Raad voor Discipline om hem van het tableau te schrappen. Zoiets vind ik, om met zijn woorden te spreken, abject en infaam.'

U verwijt Moszkowicz de media te bespelen. Doet u niet precies hetzelfde?
'Bespelen lijkt mij een groot woord, maar ik heb inderdaad actief de media gezocht. Moszkowicz is mede door de media waarmee hij werkt, bepalend voor het beeld van de advocatuur. Hij heeft de beroepsgroep al zo lang en zo ernstig beschadigd dat ik het hoog tijd vind om daar een realistischer beeld tegenover te stellen. In deze beroepsgroep werken veertienduizend mensen heel hard zonder glitter en glamour. We moeten af van wat ik advotainment noem. Maar maakt u zich geen zorgen: ik zal mij spoedig weer aan mijn gewone werk wijden en dan bent u weer van mij af.'
bron:vk
pi_121419938
Zag net bij RTL dat Moskowicz sms'jes van Gullit aan de telegraaf heeft gelekt.
Lekker bezig allemaal.
pi_121420039
quote:
15s.gif Op donderdag 8 november 2012 14:42 schreef Iwanius het volgende:

Het komt wel goed met Bram.
Misschien gaat het wat minder met Bram nu zijn cash wegvalt.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 06:52:42 #134
225540 Pugg
Friends forever
pi_121423390
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 00:17 schreef Poolhond39 het volgende:
Het is eigenlijk te triest voor woorden dat dit ijdele, zelfvoldane mannetje denkt dat hij met alles weg kan komen.

Hij vind waarschijnlijk dat hij wat 'credits' heeft opgebouwd, omdat hij Wilders succesvol heeft verdedigd en omdat hij mag (blijven) aanschuiven bij RTL-Boulevard.

Maar wanneer je hem simpelweg aanvalt op de fouten die hij heeft gemaakt, verschuilt hij zich achter een zogenaamde 'media-hetze' en misbruikt hij zelfs zijn joodse achtergrond door de 'anti-semitisme' kaart te spelen. Wat heeft de geschiedenis van jouw vader in het concentratiekamp, eigenlijk te maken met hoe jij als advocaat functioneert, Bram?

Nee Bram, je bent een individu verantwoordelijk voor je eigen daden, en het kampverleden van je vader gebruiken ter verdediging van die daden is misplaatst en gemakkelijk. Wees een vent en geef toe dat je gefraudeerd hebt en dat je daar zelf verantwoordelijk voor bent.
_O_ _O_ _O_
pi_121433414
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 00:08 schreef stoeltafel het volgende:
Zag net bij RTL dat Moskowicz sms'jes van Gullit aan de telegraaf heeft gelekt.
Lekker bezig allemaal.
Ook zo lekker chique. :') Ze zijn wel goed in moddergooien allemaal. ^O^
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 22 april 2013 @ 06:41:02 #136
862 Arcee
Look closer
pi_125587072
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Moderator / Redactie Sport maandag 22 april 2013 @ 08:02:47 #137
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_125587477
De journalist van NRC die deze zaak van het begin volgde was gister in het Oog en denkt dat het klaar is.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_125587704
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 06:41 schreef Arcee het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)ram-Moszkowicz.dhtml

Vanmiddag 16:00 uur uitspraak.
Ik zet in op dat het afgelopen is voor Brammetje.
pi_125588052
Schluss...
pi_125588244
Ik was in veronderstelling dat hij dan alleen niet meer mag pleiten, maar even aan een teamgenoot gevraagd die advocaat is, je mag dus helemaal het beroep van advocaat niet meer uitoefenen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_125588668
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 09:10 schreef raptorix het volgende:
Ik was in veronderstelling dat hij dan alleen niet meer mag pleiten, maar even aan een teamgenoot gevraagd die advocaat is, je mag dus helemaal het beroep van advocaat niet meer uitoefenen.
Inderdaad, maar dat wil niet zeggen dat hij niet meer mag pleiten. Hij mag wel pleiten in die zaken waar niet-advocaten dat mogen doen (die dan gemachtigden worden genoemd). En natuurlijk advies geven, processtukken schrijven (alleen moet er dan wel een advocaat zijn poot onder zetten).

Hij kan dus heel veel dingen nog wel doen, maar loopt wel geregeld tegen beperkingen aan.
pi_125588806
Ben wel benieuwd naar de uitspraak, denk ook dat het over en sluiten is.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_125588915
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2013 09:43 schreef roos85 het volgende:
Ben wel benieuwd naar de uitspraak, denk ook dat het over en sluiten is.
Eens, ze dachten ze bij radio 1 ook. Een oordeel wordt vaak direct gedaan na de laatste zitting. Verder heeft hij twee klanten nog steeds niet betaalt dus hoeveel heeft die ervan geleerd?
pi_125589102
Het zou een schande voor de advocatuur zijn wanneer hij aan mocht blijven. Dat zou net zoiets zijn als dat het medisch tuchtcollege Jansen Steur nog veel succes wenst bij zijn verdere carriere in de neurologie.
pi_125589204
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 09:49 schreef stoeltafel het volgende:

Eens, ze dachten ze bij radio 1 ook. Een oordeel wordt vaak direct gedaan na de laatste zitting. Verder heeft hij twee klanten nog steeds niet betaalt dus hoeveel heeft die ervan geleerd?
Hij heeft natuurlijk ook gewoon financiële problemen... Ik schat in dat hij technisch failliet is.
  maandag 22 april 2013 @ 10:55:46 #146
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_125590728
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 09:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Inderdaad, maar dat wil niet zeggen dat hij niet meer mag pleiten. Hij mag wel pleiten in die zaken waar niet-advocaten dat mogen doen (die dan gemachtigden worden genoemd). En natuurlijk advies geven, processtukken schrijven (alleen moet er dan wel een advocaat zijn poot onder zetten).

Hij kan dus heel veel dingen nog wel doen, maar loopt wel geregeld tegen beperkingen aan.
Kan me niet voorstellen dat hij op die manier door wil gaan. In mijn ogen kom je dan toch een beetje als een mislukking over.
Dit, dus.
pi_125590791
quote:
14s.gif Op maandag 22 april 2013 10:55 schreef Buitendam het volgende:

Kan me niet voorstellen dat hij op die manier door wil gaan. In mijn ogen kom je dan toch een beetje als een mislukking over.
Baruch is wel op zo'n wijze doorgegaan.

Ik heb verder geen idee wat onze goede vriend van plan is.
  maandag 22 april 2013 @ 10:59:07 #148
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_125590828
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 10:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Baruch is wel op zo'n wijze doorgegaan.

Ik heb verder geen idee wat onze goede vriend van plan is.
Die gaat zich volledig storten op een carriere in het TV wereldje.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_125591145
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2013 10:59 schreef Caland het volgende:

Maar is het voor het TV wereldje wel interessant om hem na dit alles in dienst te houden? Ik kan mij nl. voorstellen dat men wel klaar is met hem.
pi_125591282
quote:

[..]

Dat lijkt mij ook. Er komt vast een 2e versie van "Wie wordt de nieuwe Moszkowicz?" Een talentenjacht voor charlatans, oplichters, fraudeurs, mafiamaatjes, kwakzalvers, poseurs en flessentrekkers.
  maandag 22 april 2013 @ 11:13:51 #151
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_125591319
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 11:08 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maar is het voor het TV wereldje wel interessant om hem na dit alles in dienst te houden? Ik kan mij nl. voorstellen dat men wel klaar is met hem.
Meen je dit serieus?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_125591359
Heb niet echt medelijden met deze man. Waarschijnlijk heeft hij wel talent maar door hoogmoed en liefde voor het luxe leventje heeft hij zichzelf de das om gedaan. Iets meer bescheidenheid en hij had nog gewoon een goed draaiende advocatenpraktijk
pi_125591367
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2013 11:13 schreef Caland het volgende:
Meen je dit serieus?
Ja, waarom niet?

Natuurlijk is hij nu nog even interessant, maar straks is het vooral die advocaat die uit zijn ambt is gezet omdat hij de regels aan zijn laars heeft gelapt, waar veel cliënten klachten over hadden en die de fiscus heeft getild.

Ik vind niet dat dat strekt tot de aanbeveling.
  maandag 22 april 2013 @ 11:16:40 #154
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_125591391
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 11:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ja, waarom niet?

Natuurlijk is hij nu nog even interessant, maar straks is het vooral die advocaat die uit zijn ambt is gezet omdat hij de regels aan zijn laars heeft gelapt, waar veel cliënten klachten over hadden en die de fiscus heeft getild.

Ik vind niet dat dat strekt tot de aanbeveling.
Ja want in dat wereldje zijn ze wel van de ethiek.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_125591830
quote:
10s.gif Op maandag 22 april 2013 11:16 schreef Caland het volgende:

Ja want in dat wereldje zijn ze wel van de ethiek.
Dat zeg ik niet. Ik denk dat het publiek Bram vooral interessant vond vanwege zijn status.
  maandag 22 april 2013 @ 11:48:11 #156
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_125592506
Moszkowicz blijft een sterk merk. Als juridisch adviseur zal hij nog wel aan de slag kunnen komen, ook is het niet ondenkbaar dat hij zijn naam op andere wijze ten gelde gaat maken. Bijv als partner investeerder in min of meer dubieuze projecten.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_125592571
Uitspraak is toch pas om 16:00?
pi_125595009
quote:
11s.gif Op maandag 22 april 2013 11:50 schreef wenfer2 het volgende:
Uitspraak is toch pas om 16:00?
Ja. Maar die uitspraak laat zich wel raden.
  maandag 22 april 2013 @ 13:19:16 #159
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_125595699
Met deze titel dacht ik dat het al rond was.

Tendentieuze berichtgeving.

Sterker nog, ik vind het ronduit abject en infaam.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  maandag 22 april 2013 @ 13:24:58 #160
67174 Dos37
Come on Twente
pi_125595869
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 13:19 schreef VeX- het volgende:

Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_125595884
quote:

Toen de TT gemaakt werd was hij ook uit zijn ambt gezet. Vandaag is de zaak in tweede instantie.
pi_125599941
quote:
Nikki Sterkenburg ‏@QuoteNikki 6m
Inleveren jaarrekeningen moet toch niet zo moeilijk zijn, of wil #moszkowicz echt niet onthullen hoe zijn financiële situatie ervoor staat?

Nikki Sterkenburg ‏@QuoteNikki 7m
NRC Handelsblad schreef dit weekend dat Moszkowicz nog geen enkele belofte aan Hof van Discipline is nagekomen.
pi_125600094
Dan zullen ze snel klaar zijn..
pi_125600125
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 15:23 schreef roos85 het volgende:
Dan zullen ze snel klaar zijn..
Dat zijn ze volgens mij sowieso wel want dit is alleen de uitspraak.
pi_125600142
Hier overigens de uitspraak live te volgen straks.

http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/
pi_125600160
quote:
10s.gif Op maandag 22 april 2013 15:25 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat zijn ze volgens mij sowieso wel want dit is alleen de uitspraak.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het meedoen!
pi_125600610
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 11:15 schreef Pleun2011 het volgende:
Heb niet echt medelijden met deze man. Waarschijnlijk heeft hij wel talent maar door hoogmoed en liefde voor het luxe leventje heeft hij zichzelf de das om gedaan. Iets meer bescheidenheid en hij had nog gewoon een goed draaiende advocatenpraktijk
Dat is nog maar de vraag. Het overgrote deel van zijn succes komt van zijn PR, inclusief het hoogmoedige, die ijdelheid en het welbespraakt lijkende geleuter. De carrierecrimineel met de stapeltjes bankbiljetten thuis kan een advocaat moeilijk op zijn werk beoordelen, maar zelfs in het huis van bewaring wel op tv zien. Dan is hij ook advocaat van de grote jongens omdat hij geen enkele morele belemmering voelt bij dienstig zijn aan een criminele organisatie, en dat trekt natuurlijk ook andere klanten aan.

Hij zal dus wel een goeie zijn, is de even voordehandliggende als onlogische conclusie. Hij had gewoon een advocaat kunnen worden ja, maar daarmee rijdt je geen Aston Martin en krijg je Eva Jinek niet in bed, de rest is spin.
  maandag 22 april 2013 @ 16:01:17 #168
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_125601548
SPANNEND!!!1 Het begint. LAIF OP JOURNAAL24!!!1
  maandag 22 april 2013 @ 16:01:20 #169
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_125601553
Ik zit lekker te kijken met popcorn.
pi_125601584
Valt het geluid nu weg? :(
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
  maandag 22 april 2013 @ 16:02:58 #171
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_125601630
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 16:02 schreef Adolecens het volgende:
Niet op Televee.
pi_125601652
Damn moet weg :(
pi_125601658
OVER EN SLUITEN............

geintje..... maar denk het wel

bnr.nl heeft goed geluid
  maandag 22 april 2013 @ 16:03:46 #174
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_125601670
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 16:03 schreef roos85 het volgende:
Damn moet weg :(
Doe radio 1 aan dan. ZH: 98.9. Niet live, wel info.
pi_125601681
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 16:03 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Doe radio 1 aan dan. ZH: 98.9
^O^
pi_125601693
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 16:02 schreef Adolecens het volgende:
In het begin was er geen geluid maar nu wel.
pi_125601705
Nikki Sterkenburg ‏@QuoteNikki 19s
Hof van Discipline (hierna: HvD): "bij hoger beroep heeft advocaat zich op vertrouwelijkheid beroepen, deken anonimiseerde gegevens."

Nikki Sterkenburg ‏@QuoteNikki 1m
Voorzitter: "Deken heeft afweging te maken over beroepsgeheim en zijn plicht misstanden binnen beroepsgroep tegen te gaan." #moszkowicz

Nikki Sterkenburg ‏@QuoteNikki 1m
Voorzitter: "Hof verwerpt dit verweer. Advocaat is verplicht te overleggen, deken heeft ook beroepsgeheim" #moszkowicz

Nikki Sterkenburg ‏@QuoteNikki 2m
Voorzitter: "In alle zaken heeft advocaat geheimhoudingsplicht als verweer aangevoerd, hoefde daarom niet met deken te overleggen."

Nikki Sterkenburg ‏@QuoteNikki 3m
Voorzitter: "Perschef gaat poging doen u na afloop tevreden te stellen door vragen te beantwoorden." Gaat nu samenvatting voorlezen.

Nikki Sterkenburg ‏@QuoteNikki 3m
Gaat uitspraak doen in zes zaken. Vijf ex-clienten en dekenzaak. Germ Kemper is niet verschenen. #moszkowicz
  maandag 22 april 2013 @ 16:06:06 #178
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_125601756
Zijn toch ernstige zaken hoor.
pi_125601773
quote:

If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_125601776
Ja idd, dit kan niet anders dan aftreden
pi_125601792
Die is zijn baan kwijt! :D
pi_125601832
Is hij trouwens aanwezig? Dat heb ik gemist.
pi_125601835
Hoe kan die nou nog denken dat die verder mag werken. Hij is straks bij RTL Boulevard
pi_125601844
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 16:07 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Is hij trouwens aanwezig? Dat heb ik gemist.
Ja
  maandag 22 april 2013 @ 16:08:00 #185
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_125601847
Deze man is echt de sjaak.
pi_125601867
Maffiamaatje!
pi_125601870
Wooow, wat wordt die man daar even te kakken neergezet zeg :D
  Moderator / Redactie Sport maandag 22 april 2013 @ 16:08:33 #188
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_125601876
"Ouderwets gedrag" wordt verworpen
pi_125601901
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 16:08 schreef Adolecens het volgende:
Wooow, wat wordt die man daar even te kakken neergezet zeg :D
Dit is wel heel pijnlijk ja.
pi_125601905
Hij denkt met zijn staat van dienst er af te kunnen komen :')
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 22 april 2013 @ 16:09:37 #191
862 Arcee
Look closer
pi_125601919
Ziet er niet goed uit voor Bram. :N

Hij blijft geschrapt.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_125601920
Ja, het is gedaan met hem!
  Moderator / Redactie Sport maandag 22 april 2013 @ 16:09:40 #193
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_125601922
Daaag Bram :W
pi_125601926
Dat was het dan?
pi_125601928
GEEN ADVOCAAT MEER!
  maandag 22 april 2013 @ 16:09:59 #196
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_125601937
Oeps
  maandag 22 april 2013 @ 16:10:06 #197
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_125601944
Ouwe trommelaar.
  maandag 22 april 2013 @ 16:10:16 #198
229810 hexje
Surfboard, surfboard
  maandag 22 april 2013 @ 16:10:18 #199
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_125601957
Ik wilde nog goedemiddag zeggen

pi_125601961
^O^
  maandag 22 april 2013 @ 16:10:42 #201
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_125601971
De gemeente zoekt nog medewerkers in de groenvoorziening.
pi_125601984
"Nou.. wat gaan we doen?"
Quote of the day.
pi_125602001
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 16:10 schreef MilaNL het volgende:
"Nou.. wat gaan we doen?"
Quote of the day.
WW uitkering aanvragen :D
pi_125602002
Bram ligt er uit!
  maandag 22 april 2013 @ 16:11:59 #205
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_125602025
Hij ging toch zijn broer aannemen en via hem alsnog de advocaat uithangen?
pi_125602053
quote:
"Sinds september is volgens hem geen enkele vooruitgang geboekt. Vorige week bleek al dat Moszkowicz geen nieuwe jaarrekeningen bij de Kamer van Koophandel heeft ingeleverd. De laatste stamt uit 2007".
Zoiets is toch niet te geloven?
She was born in spring but I was born too late, blame it on a simple twist of fate.
pi_125602067
Suicide watch voor Brammetje!
pi_125602084
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 16:11 schreef Adolecens het volgende:

[..]

WW uitkering aanvragen :D

*O* *O*
  maandag 22 april 2013 @ 16:13:38 #209
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_125602090
Heb niet de hele uitspraak meegekregen, maar zo te horen heeft Bram ook niet echt z'n best gedaan om z'n baan te behouden :{
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_125602091
Pijnlijk. Ben benieuwd of hij iets op TV kan betekenen..
  maandag 22 april 2013 @ 16:14:11 #212
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_125602111
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2013 16:13 schreef wspa_ het volgende:
Pijnlijk. Ben benieuwd of hij iets op TV kan betekenen..
Hij gaat een aflevering van Pownews presenteren *O* beloofde hij als hij geen advocaat meer zou zijn
pi_125602119
Nu kan Brammetje lekker aan zijn talkshow gaan werken
pi_125602122
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 16:13 schreef Maraca het volgende:
Heb niet de hele uitspraak meegekregen, maar zo te horen heeft Bram ook niet echt z'n best gedaan om z'n baan te behouden :{
Geen verbetering tenminste na de andere uitspraken.
  maandag 22 april 2013 @ 16:14:50 #215
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_125602138
:W dag
  maandag 22 april 2013 @ 16:15:13 #216
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_125602151
Hij zat op TV nog zo te pochen dat hij echt alles deed en allemaal lesjes volgde.
Maar nee, Bram zat een beetje mooi weer te spelen.
pi_125602156
Doei Bram :W
  maandag 22 april 2013 @ 16:15:25 #218
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_125602161
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 16:14 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Geen verbetering tenminste na de andere uitspraken.
Nee, precies! Wat een uilskuiken :{
pi_125602177
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 16:11 schreef n00b13 het volgende:
Hij ging toch zijn broer aannemen en via hem alsnog de advocaat uithangen?
Die is ook geschorst: http://nl.wikipedia.org/wiki/Robert_Moszkowicz
pi_125602187

*O* Mooi, succes brammetje! *O*
★★★
pi_125602190
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 16:15 schreef n00b13 het volgende:
Hij zat op TV nog zo te pochen dat hij echt alles deed en allemaal lesjes volgde.
Zo typisch he. Bij P&W waren ze al zo mild.
pi_125602191
Eigenlijk ben je dan gewoon een prutser.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 22 april 2013 @ 16:16:05 #223
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_125602193
Iedereen kan btw Doei en Dag roepen, maar Brammetje gaat gewoon een andere manier vinden om dingen te kunnen doen voor de ¤tjes.
  maandag 22 april 2013 @ 16:16:09 #224
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_125602197
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 16:15 schreef n00b13 het volgende:
Ja, en dat een professor hem een casus voorlegde en dan zei "ach, eigenlijk hoef ik u dit niet uit te leggen, want u was de strafpleiter in deze zaak" oid. Echt, wat een kerel :{
  maandag 22 april 2013 @ 16:16:37 #225
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_125602218
quote:
Dat is dan wel weer geinig. Nog andere familieleden op wie hij kan meeliften?
pi_125602249
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 16:16 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Dat is dan wel weer geinig. Nog andere familieleden op wie hij kan meeliften?
Een stuk of 8 zijn ook advocaat als ik me niet vergis, maar het feit dat ze hem vandaag al van de website hadden gehaald zegt denk ik genoeg ;)
pi_125602251
I'm shocked. Brammetje is niet meer.
  maandag 22 april 2013 @ 16:18:09 #228
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_125602276
Ik ben wel bang dat we Meneer Moscobitch nu wat vaker op TV gaan zien. :r
pi_125602313
Ik wil Moszkowicz graag van harte feliciteren met zijn benoeming tot fulltime praatjesmaker bij RTL Boulevard.
pi_125602317
Wat een irritant en arrogant mannetje was het toch. Voelde zich te goed en te slim voor anderen. Ben heel blij met deze uitspraak *O*
★★★
pi_125602324
Terechte beslissing ^O^
pi_125602329
De komende columns van Leon de Winter worden smullen geblazen, om nog maar te zwijgen van de aanstaande reactie's onder het artikel op Elsevier.nl. :9~
She was born in spring but I was born too late, blame it on a simple twist of fate.
pi_125602361
Juiste beslissing *O*
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_125602381
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 16:16 schreef n00b13 het volgende:
Iedereen kan btw Doei en Dag roepen, maar Brammetje gaat gewoon een andere manier vinden om dingen te kunnen doen voor de ¤tjes.
Ja, denk je?
pi_125602382
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 16:18 schreef n00b13 het volgende:
Ik ben wel bang dat we Meneer Moscobitch nu wat vaker op TV gaan zien. :r
Of hij raakt aan lager wal en maakt er zelf een einde aan.
  maandag 22 april 2013 @ 16:21:00 #236
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_125602401
http://www.geenstijl.nl/

quote:
Update: Moszko weggejorist & opgerot. Vanavond zit hij in RTL Boulevard. En morgen waarschijnlijk ook. En overmorgen. En de dag daarna, en daarna, en daarna...
pi_125602419
Ben benieuwd of Bram vanavond nog aanschuift bij DWDD of P&W
  maandag 22 april 2013 @ 16:21:34 #238
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_125602432
Duurt nog lang om zo'n crimineel van z'n inkomsten te houden eigenlijk.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_125602446
Bram is boos en hij is verkeerd behandeld door het Hof.
Ergens in mei gaat die een grote persconferentie geven.
  maandag 22 april 2013 @ 16:21:58 #240
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_125602447
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 16:21 schreef tompsv18 het volgende:
quote:
Update: Moszko weggejorist & opgerot. Vanavond zit hij in RTL Boulevard. En morgen waarschijnlijk ook. En overmorgen. En de dag daarna, en daarna, en daarna...
Aldus GeenStijl.nl
  maandag 22 april 2013 @ 16:22:11 #241
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_125602459
O god. In mei komt hij met zijn eigen persconferentie en gaat hij het 1 en ander uit de doeken doen.
pi_125602469
Bram is in vrede heen gegaan.
  maandag 22 april 2013 @ 16:22:48 #243
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_125602485
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 16:21 schreef stoeltafel het volgende:
Bram is boos en hij is verkeerd behandeld door het Hof.
Ergens in mei gaat die een grote persconferentie geven.
Hij is denk ik ook gedemoniseerd.
  maandag 22 april 2013 @ 16:22:51 #244
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_125602490
quote:
Die grap hadden wij nog niet gemaakt. :O
pi_125602522
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 16:21 schreef tompsv18 het volgende:
DWDD niet, maar ik zie hem wel aanschuiven bij P&W.
★★★
pi_125602544
DWDD is 'm te links inderdaad.
pi_125602554
quote:
7s.gif Op maandag 22 april 2013 16:23 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

DWDD niet, maar ik zie hem wel aanschuiven bij P&W.
Denk het ook. Bij P&W wordt hij toch nooit aangepakt.
pi_125602570
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 16:24 schreef tompsv18 het volgende:

[..]

Denk het ook. Bij P&W wordt hij toch nooit aangepakt.
Hij wil natuurlijk 'zijn verhaal' vertellen, daar krijg je bij DWDD bijna geen tijd voor.
★★★
pi_125602688
Hij kan natuurlijk gewoon doorgaan met het adviseren van criminele organisaties. Hoe je het risico op veroordeling kan verkleinen, wie er wat moet bekennen om een onderknuppel niet al te lang te laten zitten, en zo de kosten te drukken.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 22 april 2013 @ 16:28:12 #250
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_125602737
Nice one :D
lammert twitterde op maandag 22-04-2013 om 16:13:35 Dat lied van Ewbank, dat zal Moszkowicz vast troost geven #doorderegenendewind #daarstajedan reageer retweet
  maandag 22 april 2013 @ 16:31:04 #251
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_125602871
  maandag 22 april 2013 @ 16:34:58 #252
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_125603022
pi_125603185
Even wat Telegraaf berichten:

quote:
De wereld op zijn kop, voor moord staat 3 jaar en Bram wordt gewoon met levenslang gestraft. Mooie manier om zo de concurrentie uit te schakelen. te belachelijk voor woorden.
quote:
Jak, die socioos hebben wraak genomen na het verschut van de wraking van de rechtbank in de tijd van Wilders. Ze hebben hem nu ook terug kunnen pakken. Leve de geitenwollensokkentijd, het wordt tijd dat men eindelijk met pensioen gaan.
quote:
Zonde van zo'n briljante advocaat. Fouten maken we allemaal wel eens. Moeten ze Suares ook maar voor het leven schorsen als voetballer. Die bijt ook stelselmatig.
quote:
En zo pakt het linkse establishment in de 'rechtspraak' hem terug voor het met succes verdedigen van de vrijheid van meningsuiting (Wilders-proces).
_O-
pi_125603511
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 16:39 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
Jak, die socioos hebben wraak genomen na het verschut van de wraking van de rechtbank in de tijd van Wilders. Ze hebben hem nu ook terug kunnen pakken. Leve de geitenwollensokkentijd, het wordt tijd dat men eindelijk met pensioen gaan.
Pareltje van Geenstijl-reaguurder:

''Moszkowicz vloog met zijn gevleugelde woorden te dicht bij de zon, net zoals Icarus en diens lot is ons allen bekend.''

Echt fantastisch.
wat kijk jij
pi_125603551
quote:
Nu aansluiten bij de PVV,dan hebben we twee sterken kopstukken Wilders en Moszkowicz. Denk dat je dan met twee vingers in je neus de grootste partij van Nederland wordt.
_O- :')

quote:
Zeer terechte uitspraak. Er zijn vele advocaten die voor minder voor het leven zijn geschorst dus een tijdelijke schorsing was niet uit te leggen geweest. Daarnaast is de heer Moskovisch zo dom geweest om een rechter visueel te vergelijke met een hond. Daarmee heeft ie de zaak naast een zakelijk karakter ook een persoonlijk karakter gegeven. Dit heeft natuurlijk kwaad bloed gezet bij het Hof van discipline. Onbeschoftheden jegens de zittende magistratuur worden niet in dank afgenomen en leiden tot vijandschap jegens de persoon in kwestie. Dom.
Eens, en deze heeft machtig veel downvotes :')
pi_125603590
quote:
10s.gif Op maandag 22 april 2013 16:46 schreef housesoftheholy het volgende:

[..]

Pareltje van Geenstijl-reaguurder:

''Moszkowicz vloog met zijn gevleugelde woorden te dicht bij de zon, net zoals Icarus en diens lot is ons allen bekend.''

Echt fantastisch.
Hahaha dat zou zo uit de pen van Leon de Winter kunnen komen:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)enkoning-moszkowicz/
  maandag 22 april 2013 @ 16:48:49 #257
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_125603597
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 16:39 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
Even wat Telegraaf berichten:

[..]

[..]

[..]

[..]

_O-
:'). Treurig dit.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_125603975
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 16:48 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:

[..]

Hahaha dat zou zo uit de pen van Leon de Winter kunnen komen:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)enkoning-moszkowicz/
''Onbegrijpelijk dat een vriendschap met Leon de Winter nog steeds niet strafbaar is.''

_O- :'(
wat kijk jij
  maandag 22 april 2013 @ 16:59:04 #259
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_125604043
Ik weet nog wel het gerucht dat moszkowicz minister van Justitie zou worden bij het vorige kabinet onder de PVV. :') Mischien zou het een optie zijn, zou wel leuke televisie opleveren.

Verder gaat hij nu wel een keer het Pownews presenteren zoals beloofd!
pi_125604077
quote:
Nu aansluiten bij de PVV,dan hebben we twee sterken kopstukken Wilders en Moszkowicz. Denk dat je dan met twee vingers in je neus de grootste partij van Nederland wordt.
Samen sterk voor Groot-Israël! En voor de oververtegenwoordiging van PVV-ers in de criminaliteitsstatistieken maakt nog eentje erbij ook niet zoveel meer uit.
  maandag 22 april 2013 @ 17:12:22 #261
66825 Reya
Fier Wallon
pi_125604537
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 16:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Samen sterk voor Groot-Israël! En voor de oververtegenwoordiging van PVV-ers in de criminaliteitsstatistieken maakt nog eentje erbij ook niet zoveel meer uit.
Bram is een crimineel?
pi_125604626
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 16:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Groot-Israël blijft evenwel erg klein.

9.gif
  maandag 22 april 2013 @ 17:17:08 #263
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_125604739
Hihihahahoo Die Moszkowitz bij RTLZ. Wat een grappemakert.
  maandag 22 april 2013 @ 17:19:56 #264
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_125604843
quote:

[..]

Of hij gaat de politiek in :{ :{
  maandag 22 april 2013 @ 17:20:49 #265
66825 Reya
Fier Wallon
pi_125604882
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 17:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Of hij gaat de politiek in :{ :{
De Eindhovense gemeentepolitiek, wel te verstaan.
pi_125604890
quote:
De klachten van vijf ex-cliënten laten veelal dezelfde verwijten zien, zoals het niet nakomen van de toezegging dat Moszkowicz zelf als advocaat de stafzaak zou behandelen. Ook klaagden ex-cliënten over onduidelijke verantwoording van (meestal contant betaalde) voorschotten van vaak vele duizenden euro’s, over het declareren van niet-verrichte werkzaamheden en over het niet terugbetalen van te veel betaalde bedragen, ondanks herhaalde toezeggingen. Andere klachten gingen over de voor advocaten belangrijke verplichting om cliënten te wijzen op de mogelijkheid van gefinancierde rechtsbijstand.
Al deze verwijten, zowel de bezwaren van de deken als de klachten van de vijf ex-cliënten, vindt het hof gegrond.
Je mag ook niets meer tegenwoordig.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_125604987
quote:
9s.gif Op maandag 22 april 2013 17:12 schreef Reya het volgende:

[..]

Bram is een crimineel?
Hoe zou jij het valselijk opmaken van kwitanties en belastingaangiftes dan willen noemen?
  maandag 22 april 2013 @ 17:23:57 #268
66825 Reya
Fier Wallon
pi_125605007
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 17:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hoe zou jij het valselijk opmaken van kwitanties en belastingaangiftes dan willen noemen?
Wordt hij daarvoor vervolgd?
  maandag 22 april 2013 @ 17:24:59 #269
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_125605056
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 17:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar hij heeft geen mobiele telefoon. En ook geen computer. Daarom.
pi_125605452
Ik denk dat Anker en Anker er een borreltje op drinken ;-)
pi_125606257
Ik heb de uitspraak beluisterd en eigenlijk valt er geen speld tussen te krijgen.

Een persoonlijk drama, maar ook eigen schuld.
  maandag 22 april 2013 @ 17:58:43 #273
94080 VeX-
pi_125606372
De tuchtrechters hebben Moszkowicz natuurlijk wel harder aangepakt dan de doorsnee advocaat die bij hun binnen komt lopen, maar Moszkowicz heeft het ze ook wel erg makkelijk gemaakt.

Als ik het feitenrelaas zo hoor lijkt het niet alsof hij veel aan de situatie heeft geprobeerd te doen en dat zou je toch wel verwachten.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  Redactie Sport / Supervogel maandag 22 april 2013 @ 17:59:22 #274
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
  maandag 22 april 2013 @ 18:07:31 #275
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_125606754
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 17:58 schreef VeX- het volgende:
De tuchtrechters hebben Moszkowicz natuurlijk wel harder aangepakt dan de doorsnee advocaat die bij hun binnen komt lopen, maar Moszkowicz heeft het ze ook wel erg makkelijk gemaakt.

Als ik het feitenrelaas zo hoor lijkt het niet alsof hij veel aan de situatie heeft geprobeerd te doen en dat zou je toch wel verwachten.
Andere advocaten hadden het ook niet zover kunnen laten komen zoals in Moskowicz' geval.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_125607085
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 17:58 schreef VeX- het volgende:

Ik zie niet in hoe een doorsnee advocaat hier zo lang mee weg had kunnen komen.
pi_125607122
Goh onverwacht.

Ik had nog wel een beetje "het wonder van Moszkowicz" verwacht!
  maandag 22 april 2013 @ 18:24:34 #278
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_125607355
Moet hij overigens ook zijn bureau van de hand doen? Of mag hij wel directeur van een advocatenbureau zijn zonder zelf het vak uit te oefenen?
  maandag 22 april 2013 @ 18:25:18 #279
94080 VeX-
pi_125607376
Klopt ook wel een beetje ja. Denk dat er toch een beetje de vrees was om zo'n juridisch zwaargewicht aan te pakken. Misschien dat ze daarom zo lang hebben gewacht zodat ze in een klap met veel overweldigend konden komen aanzetten.
quote:
7s.gif Op maandag 22 april 2013 18:18 schreef wolfrolf het volgende:
Goh onverwacht.

Ik had nog wel een beetje "het wonder van Moszkowicz" verwacht!
Moszkowicz zelf denk ik ook.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 22 april 2013 @ 18:29:42 #280
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_125607529
Bram zometeen bij Boulevard. Verrassend he :')
pi_125608057
  maandag 22 april 2013 @ 18:43:02 #282
45206 Pietverdriet
pi_125608104
quote:
10s.gif Op maandag 22 april 2013 18:42 schreef tjoptjop het volgende:
[ afbeelding ]
LOL
pi_125608373
quote:
[ afbeelding ]
_O-
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  Moderator maandag 22 april 2013 @ 18:48:40 #284
249559 crew  Lavenderr
pi_125608386
quote:
[ afbeelding ]
Whehehe
  maandag 22 april 2013 @ 19:03:59 #285
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_125609145
quote:
[ afbeelding ]
_O-
  maandag 22 april 2013 @ 19:05:26 #286
3185 Adelante
To let it go now
pi_125609227
Zo bij Boulevard :7
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  Redactie Sport / Supervogel maandag 22 april 2013 @ 19:06:30 #287
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_125609284
quote:
[ afbeelding ]
Nice.
pi_125609852
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 19:05 schreef Adelante het volgende:
Zo bij Boulevard :7
nu dus
  Forum Admin maandag 22 april 2013 @ 19:16:22 #289
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_125609859
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 16:59 schreef sonnyspek het volgende:
Ik weet nog wel het gerucht dat moszkowicz minister van Justitie zou worden bij het vorige kabinet onder de PVV. :') Mischien zou het een optie zijn, zou wel leuke televisie opleveren.

Verder gaat hij nu wel een keer het Pownews presenteren zoals beloofd!
Dat laatste zou ik zo fucking geniaal vinden :D
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_125610048
Check RTL 4
pi_125610100
Heeft die man ooit zelfkritiek?
  maandag 22 april 2013 @ 19:23:10 #292
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_125610195
Winston is een vriend van Bram en dat blijft zo.
Dit, dus.
  maandag 22 april 2013 @ 19:25:28 #293
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_125610293
Dacht ff dat ie ging huilen. :P
  maandag 22 april 2013 @ 19:29:59 #294
94080 VeX-
pi_125610498
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 19:25 schreef sonnyspek het volgende:
Dacht ff dat ie ging huilen. :P
Hij wacht tot de boekpresentatie.
  maandag 22 april 2013 @ 19:31:01 #295
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_125610537
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2013 18:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

LOL
Tja, dat krijg je als je Wilders hebt verdedigd, of niet Pietje?
  maandag 22 april 2013 @ 19:32:35 #296
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_125610672
Vraag me af: kan hij nou weer in het ambt gezet worden?
I´m back.
pi_125610769
Dat kan dus volgens RT4-journaal.
I´m back.
  maandag 22 april 2013 @ 19:36:41 #299
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_125610808
Wat een huilie die Bram.
2000 light years from home
pi_125610837
quote:
14s.gif Op maandag 22 april 2013 19:23 schreef Buitendam het volgende:
Winston is een vriend van Bram en dat blijft zo.
Al die gasten van RTL4 zijn een vriend van hem, zelfs Ewbank wrs.
I´m back.
  maandag 22 april 2013 @ 19:37:31 #301
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_125610865
quote:
[ afbeelding ]
Geniaal _O- .
2000 light years from home
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties