Je zou verstandig kunnen zijn uit eigen waarde. Gewoon, omdat je zelf je verstand gebruikt en nadenkt en invoelt en andere mensen ook een kans gunt.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:01 schreef DeParo het volgende:
[..]
Is dat het probleem, aha, vertel eens waarom ik dan nooit iemand van de 'andere zijde' maar een genuanceerde post heb zien maken. Ik heb tig keer Netanyahu en zelfs het nederzettingenbeleid zitten afzeiken, maar het maakt niet uit, want posters als PV Kees22 Nielsch Weltschmerz gaan toch wel door met hun gezeik en extremistische getroll.
Vertel mij eens een keer waarom ik dan genuanceerd zou moeten blijven. Welkom op dit forum, welkom in NWS, waar een genuanceerd standpunt kennelijk niet voldoende is.
[..]
Dergelijke opmerkingen neem ik niet serieus van iemand die de eerlijk gekozen premier van Israel een gevaarlijke fascist noemt en overgaat tot boycotten van producten bij het eerste excuus.
Noem eens een puntwaar uit blijkt dat jij genuanceerd bent een punt maar. Je erkent het bestaansrecht van Israel niet eens.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 02:50 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je zou verstandig kunnen zijn uit eigen waarde. Gewoon, omdat je zelf je verstand gebruikt en nadenkt en invoelt en andere mensen ook een kans gunt.
Dat vind ik voor mezelf goede redenen om genuanceerd te zijn.
Dat doe je niet en hoe harder je dat blijft roepen hoe belachelijker jezelf maakt. Je kent je eigen reputatie, je weet jouw banverleden, en iemand die de Joden de schuld geeft van de Holocaust, jij dus, kan niet serieus worden genomen en dat doe ik dus niet.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 02:33 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik negeer hem in de discussie.
Hij is inderdaad een prima prikkel om antisemiet te worden. Dom, vooringenomen, alles kromtrekken in zijn eigen voordeel.
Laat maar weer!quote:Op woensdag 31 oktober 2012 04:54 schreef DeParo het volgende:
[..]
Noem eens een puntwaar uit blijkt dat jij genuanceerd bent een punt maar. Je erkent het bestaansrecht van Israel niet eens.
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 04:56 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat doe je niet en hoe harder je dat blijft roepen hoe belachelijker jezelf maakt. Je kent je eigen reputatie, je weet jouw banverleden, en iemand die de Joden de schuld geeft van de Holocaust, jij dus, kan niet serieus worden genomen en dat doe ik dus niet.
Laat maar weer!quote:Op woensdag 31 oktober 2012 04:54 schreef DeParo het volgende:
[..]
Noem eens een puntwaar uit blijkt dat jij genuanceerd bent een punt maar. Je erkent het bestaansrecht van Israel niet eens.
Ik kan niet direct je bijdragen plaatsen, maar ik geloof dat er wel te argumenteren valt.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:40 schreef Smack10 het volgende:
[..]
En huillie dan argument? Ik deel hier alleen mijn mening en ervaringen.
Ik keur alle vormen van geweld af, ook van Israëlische zijde.
Daarnaast vind ik het "wij waren hier eerder" argument dat gebruikt wordt door beide partijen nogal middeleeuws. Ook de manier waarop zij met elkaar omgaan, beide doen aan vormen van onderdrukking, ook middeleeuws.
Door deze middeleeuwse argumenten stellen zij elkaar onredelijke eisen die vrede onmogelijk maakt.. Wat moet de hoofdstad worden en wat te doen met Jeruzalem?
Dat moslims in Tel Aviv als tweederangsburgers behandeld worden kan ik het niet volledig mee eens zijn, aangezien er ook zijn die in het leger van Israël dienen (omdat zij dat willen).
Hamas als bestuurderspartij van Palestina is ook niet te accepteren in mijn ogen, als zij hun radicale standpunten en vormen van geweld niet afkeuren. Zij spelen heel handig in door menselijke schilden te gebruiken en dan vingertje te wijzen naar Israël.
Verder is het vooral de voeders van haat (extreme imams, extreme rabbi's) die zorgen voor het voortduren van het geweld. Ook de partijen die er baat bij hebben die jij o.a. noemt (Ook de Egyptenaren, de Saudis, de Iraniers, de US, Qatar etc ) moeten zich erbuiten houden.
Zo zullen alle inspanningen ten spijt van de Israëliërs en Palestijnen tot niets leiden..
Tevens moeten mensen die maar wat roepen eerst eens het gebied bezoeken en met mensen spreken om een oordeel te vormen, want het is heel simpel om maar wat te zeggen wat populair is.
Ik ben tevens TEGEN Hamas en TEGEN de kolonisatie die regelmatig gebeurd(onder het huidige kabinet)..
Geef eens een genuanceerde reactie aangaande dit conflict, je beweert dat toch te zijn, wat is er dan zo moeilijk vraag ik me af?quote:
Zelfde reactie als hierboven, wat dat betreft valt er weinig te ontkennen Kees22, misschien heb ik een compleet verkeerd beeld van je maar ik geef je de kans om dat beeld te proberen te ondermijnen!quote:
Ik denk niet dat je hier het beste een geschikte site voor kan vinden, ik denk dat je het beste gewoon bij de feiten kan houden en daar zoveel mogelijk informatie bij zoekt, maar de meningen van derden buiten beschouwing laat. Als Arabische bronnen een pro-Palestijnse visie geven en bepaalde Westerse bronnen een pro-Israelische dan zijn dit soort sites, waarvan de bron al helemaal niet duidelijk is als je dat niet uit de naamgeving kan halen, net zo goed dubieus.quote:Op donderdag 1 november 2012 01:07 schreef Kees22 het volgende:
Ik had de indruk dat www.vecip.com/ wel een redelijk evenwichtige site was.
Maar de vermelding van Hebron klopte weer eens niet.
Er was een site waar ik om de zin goed- of afkeurend reageerde. Daarom dacht ik dat het wel een neutrale site zou zijn.
Nog even zoeken.
Ga dan de discussie aanquote:Op donderdag 1 november 2012 00:38 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik kan niet direct je bijdragen plaatsen, maar ik geloof dat er wel te argumenteren valt.
Ik kan er niet echt een standpunt en argumentatie uit halen, eerlijk gezegd. Dus dan valt er ook niet echt te discussiëren.quote:Op donderdag 1 november 2012 21:05 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ga dan de discussie aan?
Verder is het wachten op Valjerio, graag een reactie van hem op mijn post..
Dus ik kan concluderen dat mijn argumentatie goed en gegrond is je er mee eens bent.quote:Op vrijdag 2 november 2012 00:55 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik kan er niet echt een standpunt en argumentatie uit halen, eerlijk gezegd. Dus dan valt er ook niet echt te discussiëren.
En als je alleen met Viajero wilt praten, is dat mij ook goed hoor.
quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ afbeelding ]
minister BuZa Frans Timmermans
Koerswijziging M-O-beleid kabinet
Het kabinet-Rutte II gaat een ander beleid voeren om bij te dragen aan een oplossing van het conflict tussen Israël en de Palestijnen.
Beoogd minister Timmermans van Buitenlandse Zaken zegt dat Nederland zich zal inzetten voor een duidelijk, eensgezind Europees standpunt. "Alleen dan kunnen we als Europese Unie invloed hebben op dit conflict en op de uitkomst ervan", zei Timmermans. "Een verdeelde EU is een machteloze EU."
Vrede en Veiligheid
In het regeerakkoord tussen VVD en PvdA is opgenomen dat Nederland "waar mogelijk bijdraagt aan vrede en veiligheid in het Midden-Oosten" en daarbij "de goede banden met zowel Israël als de Palestijnse Autoriteit" benut.
Timmermans zegt dat bewust voor die formulering is gekozen. Volgens hem heeft Nederland een traditie in het bij elkaar brengen van partijen die ver uit elkaar staan.
Israël
In het vorige regeerakkoord, dat werd gesloten door VVD en CDA, stond dat Nederland verder wil investeren in de band met Israël.
In dat akkoord werd de officiële vertegenwoordiger van de Palestijnen niet genoemd. In het nieuwe akkoord gebeurt dat wel. Minister Rosenthal kreeg herhaaldelijk kritiek dat hij een te eenzijdig beleid voerde.
http://nos.nl/artikel/436054-koerswijziging-mobeleid-kabinet.html
De toekomst moet uitwijzen wat deze koerswijziging precies inhoud, maar deze woorden zijn wat mij betreft al veelzeggend.quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:47 schreef Breekfast het volgende:
[..]![]()
Nederland die zelfstandig wat gaat roepen heeft geen enkele zin. Alleen een duidelijk standpunt en mandaat van de EU kan enige invloed hebben in een eventueel vredesproces. Ook is het goed dat Nederland weer een wat meer evenwichtige houding aanneemt.
Het is al winst dat de incapabele en bevooroordeelde Rosenthal weg is.quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De toekomst moet uitwijzen wat deze koerswijziging precies inhoud, maar deze woorden zijn wat mij betreft al veelzeggend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |