en voor de buitenkant dan? Een nepgun is echt zo gemaakt hoor met de 3d printerquote:Op donderdag 14 februari 2013 00:00 schreef tjoptjop het volgende:
Oh vwb dat sensatiegezoek van slechte journalisten ben ik het helemaal met je eens hoor. Een vuurmechanisme is natuurlijk supersimpel om te maken, heb je idd geen 3d printer nodig.
Ik had het over een vuurmechanisme, maar waarschijnlijk is wat jij aan kaart ook de reden voor het paniek. Je kunt qua looks 1 op 1 een of ander wapen namaken.quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:54 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
en voor de buitenkant dan? Een nepgun is echt zo gemaakt hoor met de 3d printer
Het zijn vooral de Media hoernalisten die schandaaltjes en angsten zoeken, alles wat nieuw is moet een bedreiging zijn, want dat verkoopt.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:04 schreef tjoptjop het volgende:
Ik zie het probleem niet zo en houd het maar op angst voor het nieuwe.
quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mart Smeets is maar eng (Internet )
Cool!quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:17 schreef Kper_Norci het volgende:
The World’s First 3D Printing Pen that Lets you Draw Sculptures in Real Time
[ afbeelding ]
Forget those pesky 3D printers that require software and the knowledge of 3D modeling and behold the 3Doodler, the world’s first pen that draws in three dimensions in real time. Imagine holding a pen and waving it through the air, only the line your pen creates stays frozen, suspended and permanent in 3D space. Sound like magic? Well it certainly looks like it, watch the video above to see the thing in action. The 3Doodler was designed by Boston-based company WobbleWorks who recently launched a Kickstarter campaign to sell the miraculous little devices that utilizes a special plastic which is heated and instantly cooled to form solid structures as you draw. I don’t know about you but for me this might have just won the most impulsive Kickstarter purchase in history. Check it out.
Bron en filmpje
En verder: http://tweakers.net/nieuw(...)-miljoen-dollar.htmlquote:
Ja, het is een beetje onzin om mee te liften op de 3Dprint rage, het is een fancy gehyped lijmpistool.quote:Op donderdag 21 februari 2013 22:05 schreef densmee het volgende:
leuk, maar is dat niet gewoon een extruder leuk verpakt?
Waarschijnlijk als een soort legodoosquote:Op vrijdag 8 maart 2013 14:09 schreef DeZwabber het volgende:
Nice, ik vraag me af hoe je zoiets plaatst. Lijkt me niet dat je even de inhoud op een tafeltje kan lepelen terwijl je de schedel vervangt.
Volgens mij krijgen ze wel een patentprobleempje met de naam...quote:Op maandag 11 maart 2013 18:13 schreef Probably_on_pcp het volgende:
First [b]Dreambox 3D printer vending machine heads to UC Berkeley[/b]
quote:Amerikaans bedrijf krijgt vergunning voor vuurwapens uit 3d-printer
Defense Distributed, een Amerikaans bedrijf dat plastic vuurwapens met behulp van 3d-printers produceert, heeft naar eigen zeggen een federale vergunning ontvangen voor de productie van en handel in wapens.
Cody Wilson, oprichter van het in Texas opererende Defense Distributed, heeft volgens ArsTechnica op Facebook een foto geplaatst van de federale wapenvergunning. Met deze vergunning in de hand zou Defense Distributed geheel legaal wapens mogen produceren, vervoeren en verhandelen. Wilson zou de aanvraag voor de vergunning in oktober 2012 hebben ingediend bij het Bureau of Alcohol, Tobacco, and Firearms. De behandeling van de aanvraag duurde aanmerkelijk langer dan de zestig dagen die hier normaal voor wordt genomen door de ATF.
Tot nu toe heeft Defense Distributed uitsluitend prototypes van wapens met een 3d-printer gemaakt. Dit is volgens de Amerikaanse wet legaal. Ook heeft het bedrijf een kopie van een AR-15, een 'burgerversie' van de M16, gemaakt en gedemonstreerd. Het wapen zou tot 600 kogels hebben kunnen afschieten tijdens een demonstratie.
Hoewel Defense Distributed met de verkregen vergunning nu de wapens die het met behulp van 3d-printers maakt op de markt kan brengen, wil het bedrijf eerst nog extra vergunningen aanvragen. Deze zouden het mogelijk moeten maken om ook volautomatische wapens te produceren.
Bron
[/quote]quote:
http://i.materialise.com/quote:Op donderdag 4 april 2013 20:56 schreef ATuin-hek het volgende:
Iemand nog tips trouwens voor een bedrijf om dingen bij te laten printen?
Thxquote:Op donderdag 4 april 2013 22:05 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
http://i.materialise.com/
Kun je je cad modelletje uploaden en zie je direct in welke materialen het kan en wat het kost.
Zelfde heb je gezien met laserprinters en echt offset drukwerk, inmiddels is digitaal drukwerk prachtigquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:50 schreef Espol-Plastics het volgende:
Wij gebruiken 3D printing ook vaak als spuitgietbedrijf. Zo krijgt de klant een prototype in handen en kunnen de laatste kinderziektes eruit gevist worden.
De technieken veranderen zo snel dat het steeds sneller en beter wordt maar nog niet dezelfde kwaliteiten heeft van het echte spuitgieten.
Maar qua snelheid en nauwkeurigheid zijn de 3d printers nog niet net zo ver als het spuitgieten. Daar komt ook nog de steeds verdere automatisering van het spuitgieten bij kijken.quote:Op donderdag 25 april 2013 16:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zelfde heb je gezien met laserprinters en echt offset drukwerk, inmiddels is digitaal drukwerk prachtig
Daar is het dan ook niet voor bedoelt. Ieder gereedschap zijn doel, je gebruikt een schroevendraaier ook niet als hamer. Natuurijk ga je nooit sneller printen dan dat je voeibaar plastic in een mal kan schieten.quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:34 schreef Basp1 het volgende:
Er vergeet niet de mechanische eigenschappen die van een gespuitgiet deel nog altijd veel beter zijn als van een RP deel.
Ik geloof ook nooit dat RP voor grote series sneller en beter gaat worden als een matrijs die speciaal voor dat ene product gemaakt is en hierdoor cyclustijden van enkele seconden kunnen halen en meteen bijvoorbeeld 60 koffieroerstaafjes dan eruit gooien.
Maar als je hierboven van sommige users de commentaren leest denken die dat RP ook gewoon het spuitgieten kan gaan verslaan. Aangezien ze zien dat printen en drukken ongeveer hetzelfde geworden is. Daardoor denken ze dat 3d vormgeven ook nu hetzelfde wordt als normale serieproductie.quote:Op donderdag 2 mei 2013 15:25 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Daar is het dan ook niet voor bedoelt. Ieder gereedschap zijn doel, je gebruikt een schroevendraaier ook niet als hamer. Natuurijk ga je nooit sneller printen dan dat je voeibaar plastic in een mal kan schieten.
Juist voor kleine oplages waarbij spuitgieten absoluut niet rendabel is en oppervlaktekwaliteit er minder toe doet is het leuk.
quote:Student maakt volledig functionerend wapen met 3d-printer
Een student uit Texas heeft een pistool ontworpen dat volledig met een 3d-printer kan worden gefabriceerd, op een slagpin na. Het is voor het eerst dat een wapen bijna volledig met een 3d-printer is gefabriceerd. De student wil de gebruikte cad-files vrijgeven.
De 25-jarige student Cody Wilson produceerde eerder al delen van wapens, zoals een magazijn voor een AK-47, maar Wilson en zijn organisatie Defense Distributed hebben nu voor het eerst een volledig werkend wapen geproduceerd dat bijna volledig met een 3d-printer kan worden gemaakt. Alleen de slagpin komt niet uit de 3d-printer. Defense Distributed gebruikte een Dimension SST-printer van Stratasys om het wapen in abs-plastic te printen. Het wapen kan overweg met standaard kogels.
Het prototype van Wilson bevat overigens nog een ander niet-geprint element: er zit een ijzeren staaf in van 170 gram, om detectie van het apparaat in een metaaldetector mogelijk te maken. Het is in de Verenigde Staten namelijk verboden om wapens te produceren die niet door een metaaldetector worden opgemerkt. Wilson is echter van plan om de gebruikte cad-files op internet te zetten, en het wapen kan dus door iedereen worden geprint zonder de ijzeren staaf er in te plaatsen.
Wilson zegt met zijn acties te willen aantonen wat de consequenties zijn als iedereen in staat is om zelf ontworpen voorwerpen te produceren. "Je kunt een dodelijk apparaat printen", zegt Wilson tegen Forbes. "Dat is best eng, en dat is wat we willen aantonen", aldus Wilson. Hoewel Defense Distributed over een licentie beschikt om vuurwapens te produceren, is in de Verenigde Staten een debat losgebarsten over de vraag hoe er moet worden omgegaan met geprinte wapens. Sommige politici roepen op tot een verbod, maar hoe dat zou moeten worden gehandhaafd is onduidelijk.
Ja stel je voor idd. Grappig dat het gevoel bij mij is: "vet!" en bij jou is het gevoel beangstigend...quote:Op maandag 6 mei 2013 23:31 schreef NaturalScience het volgende:
Best beangstigend....
Deze Cody Wilson streeft naar het volledig omzeep helpen van de economie door 3D printers te ontwikkelen die zichzelf kunnen printen en vervolgens wapens kunnen printen....
Hij verteld in andere filmpjes hoe hij ook al 90% van de onderdelen voor een 3D printer kan printen en enkel de chips en wat metalen onderdelen een probleem zijn. Maar zoals met een wapen (waar hij nu al jaren aan heeft gewerkt) denk hij het ook voor elkaar te gaan krijgen met 3D printers.
Stel je voor... 3D printers die zichzelf printen en vervolgens alles kunnen printen (inclusief wapens).
Ja, stel je voor dat dat zou kunnen...quote:Op maandag 6 mei 2013 23:31 schreef NaturalScience het volgende:
Best beangstigend....
Deze Cody Wilson streeft naar het volledig omzeep helpen van de economie door 3D printers te ontwikkelen die zichzelf kunnen printen en vervolgens wapens kunnen printen....
Hij verteld in andere filmpjes hoe hij ook al 90% van de onderdelen voor een 3D printer kan printen en enkel de chips en wat metalen onderdelen een probleem zijn. Maar zoals met een wapen (waar hij nu al jaren aan heeft gewerkt) denk hij het ook voor elkaar te gaan krijgen met 3D printers.
Stel je voor... 3D printers die zichzelf printen en vervolgens alles kunnen printen (inclusief wapens).
Voorlopig in ieder geval niet, de tolerantie op LEGO steentjes is 10 micron, niet haalbaar met de huidige consumenten 3D printers.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 03:53 schreef VacaLoca het volgende:
Sowieso beetje dom om te denken dat de economie ineens eraan gaat wanneer men thuis objecten kan printen. Alsof het spul om mee te printen niets kost, alsof iedereen ineens een CAD expert is en vanalles binnen 5 minuten ontwerpt en print. Alsof men ineens voedsel kan printen. Alsof zo'n thuis 3D printer niet altijd achter zal lopen op de fabricagetechnieken van grote bedrijven...
Denk je nou echt dat je ineens een Galaxy S4 kan printen? Ja de plastic case... maar electronica, scherm en software? Eh nee.
Als je het zelf al zou kunnen printen dan zou tijd en geld die je kwijt bent aan ontwerp, materialen en fabricage al duurder uitpakken dan voor hoeveel het in de winkel ligt want kosten van massaproductie liggen toch wel stuk lager me dunkt, per stuk.
Als ik om me heen kijk zie ik vrij weinig spullen die ik bezit die ik anders ook zou kunnen printen.
Wellicht dat een bedrijf als LEGO er de dupe van wordt.
Daarmee help je toch niet de economie om zeep. Als mensen zelf iets bouwen of produceren zonder andere mensen/bedrijven in te huren, dan help je toch ook niet de economie om zeep? De economie is niet slechts het rondpompen van geld (daarnaast heb je ook gewoon o.a. grondstoffen e.d. nodig voor zo'n printer).quote:Op maandag 6 mei 2013 23:31 schreef NaturalScience het volgende:
Best beangstigend....
Als het brandveilig is en verder aan alle andere bouw en milieu eisen voldoet waarom niet.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:47 schreef ietjefietje het volgende:
Dwdd, een plastic huis....nu nog iemand vinden die in de plastic wil wonen...
Weet je wat het printmateriaal is van die populaire 3D printers? Dat filament was voor kunststoflassen, in feite een soort lijmpistool waar vloeibaar plastic uit kwam voor reparaties aan plastic. Dus ehh, dat.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als het brandveilig is en verder aan alle andere bouw en milieu eisen voldoet waarom niet.![]()
Ik vraag me dan wel af hoe je bij verhuizing je gaatjes in de muren gaat opvullen, gewoon gips zal er wel niet goed in passen.
Ja dat weet ik maar dat materiaal is meestal zo brandbaar als de pest dus zal het niet gebruikt mogen worden om huizen van te maken lijkt me.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:14 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Weet je wat het printmateriaal is van die populaire 3D printers? Dat filament was voor kunststoflassen, in feite een soort lijmpistool waar vloeibaar plastic uit kwam voor reparaties aan plastic. Dus ehh, dat.
Ach, er was ook een italiaan bezig met een gigantische 3D printer die beton extrudeert. Dan kan je het gewoon met je standaard plamuur doen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja dat weet ik maar dat materiaal is meestal zo brandbaar als de pest dus zal het niet gebruikt mogen worden om huizen van te maken lijkt me.
quote:100.000 downloads van plastic vuurwapen
De blauwdrukken voor het eerste vuurwapen dat volledig is gemaakt met technologie van een 3D-printer, zijn de afgelopen dagen zo'n 100.000 keer gedownload. Dat meldde het Amerikaanse zakenblad Forbes donderdag.
Vorig weekeinde werd de zogenoemde Liberator succesvol afgevuurd in de Amerikaanse staat Texas.
De controversiële groep Defense Distributed heeft het vuurwapen gemaakt. Een van de leden zei dat ze "niet hadden verwacht dat de downloads zo'n vaart zouden lopen".
Het wapen bestaat bijna helemaal uit plastic. 15 van de 16 componenten van de Liberator komen uit een tweedehands 3D-printer. Alleen de slagpin is van metaal.
Opzich ook wel weer goed dat hier zoveel ophef over is. Dat zet 3D-printen namelijk nog meer op de kaart.quote:
Gevaarlijke redenering dit. Beetje de redenatie van terroristen...quote:Op vrijdag 10 mei 2013 01:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Opzich ook wel weer goed dat hier zoveel ophef over is. Dat zet 3D-printen namelijk nog meer op de kaart.
Eerlijk gezegd word ik er kotsmisselijk van dat dit de enige manier is waarop 3Dprinten nog in het nieuws lijkt te komen. Wordt iedereen alleen maar bang van, de gemiddelde couchpotato gaat niet ineens ontdekken hoe tof 3Dprinten is en wat de potentie van de techniek is op de lange termijn.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 01:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Opzich ook wel weer goed dat hier zoveel ophef over is. Dat zet 3D-printen namelijk nog meer op de kaart. .
http://defcad.org/quote:DEFCAD files are being removed from public access at the request of the US Department of Defense Trade Controls.
Until further notice, the United States government claims control of the information.
Lekker laat idd...quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:21 schreef DeZwabber het volgende:
Eeeeeeeen de bestanden zijn offline gehaald.
[..]
http://defcad.org/
Niet dat dat nut gaat hebben
http://www.nu.nl/tech/342(...)en-kanaaltunnel.htmlquote:
Dat is net zoiets als lege bolletjes smokkelenquote:Op zondag 12 mei 2013 12:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/tech/342(...)en-kanaaltunnel.html
Oh, nevermind. Geen slagpin en geen kogels. En dan spreken van een veiligheidsschandaal terwijl je eigenlijk alleen een stuk plastic meeneemt
Ach, het hoort erbij. Elke nieuwe technologie/ontwikkeling gaat door deze cyclus:quote:Op maandag 6 mei 2013 19:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Paniek, gil, krijs, technologie is eng, brrr,
quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ach, het hoort erbij. Elke nieuwe technologie/ontwikkeling gaat door deze cyclus:
[ afbeelding ]
We zitten nu ergens in de 'early/late majority' waarin opeens een hoop mensen wakker worden en bang worden van wat er opeens mogelijk is. Is eigenlijk heel normaal. Hiernaa zwakt de hype langzaam af maar wordt de techniek langzaam wel mainstream. Dat durf ik bijna met 100% zekerheid te zeggen. De techniek zal sowieso niet de zwarte lijn volgen naar beneden omdat 3D-printen al jaren succesvol ingezet wordt in de industrie.
Op Reddit loopt een topic hierover en daarin wordt gezegd dat het ook komt omdat de politie een cheap-ass printer gebruikte. Volgens mij had de maker al gezegd dat je op z'n minst zo'n industrieel model moet hebben.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:38 schreef Basp1 het volgende:
http://nutech.nl/gadgets/(...)ens-zorgwekkend.html
Een filmpje uit australie waarop iedereen kan zien hoe goed/ slecht zo'n 3d geprint wapen functioneert. De kogel komt er wel uit, maar ook het wapen is daarna compleet kapot.
Ook al print je met een industriele printer dan nog kun je rotzooi maken. Het zal ook veel te maken hebben met de orientatie van je object tijdens het printen, waarschijnlijk zal de loop van een pistool het sterkste zijn als je deze met de opening van de loop in de z richting bouwt. Maar dan nog zijn de meeste kunststoffen niet sterk. Normale spuitgietproducten al niet en dit 3d printerspul is altijd per defenitie door de manier van opbouw nog slapper.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Op Reddit loopt een topic hierover en daarin wordt gezegd dat het ook komt omdat de politie een cheap-ass printer gebruikte. Volgens mij had de maker al gezegd dat je op z'n minst zo'n industrieel model moet hebben.
Dat weet ik, ik vind het dan ook diep triest dat de aandacht in de mainstream media alleen maar gaat over wapensquote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ach, het hoort erbij. Elke nieuwe technologie/ontwikkeling gaat door deze cyclus:
[ afbeelding ]
We zitten nu ergens in de 'early/late majority' waarin opeens een hoop mensen wakker worden en bang worden van wat er opeens mogelijk is. Is eigenlijk heel normaal. Hiernaa zwakt de hype langzaam af maar wordt de techniek langzaam wel mainstream. Dat durf ik bijna met 100% zekerheid te zeggen. De techniek zal sowieso niet de zwarte lijn volgen naar beneden omdat 3D-printen al jaren succesvol ingezet wordt in de industrie.
Leuk, wat voor printer heb je staan?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:48 schreef Jettuh het volgende:
http://www.omroepbrabant.(...)oor+consumenten.aspx
Hier nog een filmpje van Shapeways bij Omroep Brabant
En dit zijn mijn laatste prints:
[ afbeelding ]
Eigen ontwerp?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:48 schreef Jettuh het volgende:
http://www.omroepbrabant.(...)oor+consumenten.aspx
Hier nog een filmpje van Shapeways bij Omroep Brabant
En dit zijn mijn laatste prints:
[ afbeelding ]
Het is een poederprinter, neem ik aan? Die zijn idd nog lang niet voor consumenten betaalbaarquote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:09 schreef Jettuh het volgende:
Burdie, dit is op een Zcorp 650 geprint.
Helaas zijn dit industriele printers die je niet snel op je eigen bureau hebt staan
(kwa prijs klass iig)
edit: die "minions" komen in kleur uit de printer, heheb ze niet zelf geverft
Is dat zandsteen wat je bij een intratuin haalt, of is het een speciaal soort?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 19:17 schreef Jettuh het volgende:
Klopt,
Bij de stropdas is het poeder wat aan elkaar smelt dmv een laser (SLS)
en die poppetjes met kleur is eigenlijk zandsteen wat met lijm aan elkaar zit
dmv een gewone printjet komst er op elk laagje een kleur (ongeveer 1mm dik)
Hoeveel kost zoiets qua ingredienten?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:50 schreef Jettuh het volgende:
haha nee, wel een speciaal soort.
Filmpje van het process is hier te vinden:
http://www.shapeways.com/materials/quote:Op zaterdag 25 mei 2013 21:01 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Hoeveel kost zoiets qua ingredienten?
Lijkt me niet nee, de Zcorp Z650 is zo'n 80kquote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:09 schreef Jettuh het volgende:
Burdie, dit is op een Zcorp 650 geprint.
Helaas zijn dit industriele printers die je niet snel op je eigen bureau hebt staan
(kwa prijs klass iig)
edit: die "minions" komen in kleur uit de printer, heheb ze niet zelf geverft
Valt me nog mee, had het duurder verwacht. Al zullen de materialen ook wel proprietary (nl woord?) zijn en dus prijzigquote:Op zondag 26 mei 2013 00:03 schreef DeZwabber het volgende:
Lijkt me niet nee, de Zcorp Z650 is zo'n 80k
Officieel is het een eigen materiaal van Zcorp. In de praktijk is het gipspoederquote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:45 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Is dat zandsteen wat je bij een intratuin haalt, of is het een speciaal soort?
Meh, ik weet even niet meer wat mijn oude school er voor rekende maar het was een x aantal cent per gram. Goed te doen an sich.quote:Op zondag 26 mei 2013 00:04 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Valt me nog mee, had het duurder verwacht. Al zullen de materialen ook wel proprietary (nl woord?) zijn en dus prijzig
Het makkelijkste 3D programma is sketchup, daar kan zelf je 78 jarige oma nog 3D modellen mee bouwen. Maar ik weet niet zeker of je daarmee goeie modellen mee kan maken voor 3D printers.quote:Op zondag 26 mei 2013 00:10 schreef tjoptjop het volgende:
Wat is trouwens een aardig cad programma waar je als absolute n00b mee uit de voeten kan. Heb in het verleden wel eens wat van Tinkercad gezien, maar dat vond ik wat prijzig
Edit: ben aan het Googlen geslagen en heb al wat dingen gevonden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |