Op Reddit loopt een topic hierover en daarin wordt gezegd dat het ook komt omdat de politie een cheap-ass printer gebruikte. Volgens mij had de maker al gezegd dat je op z'n minst zo'n industrieel model moet hebben.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:38 schreef Basp1 het volgende:
http://nutech.nl/gadgets/(...)ens-zorgwekkend.html
Een filmpje uit australie waarop iedereen kan zien hoe goed/ slecht zo'n 3d geprint wapen functioneert. De kogel komt er wel uit, maar ook het wapen is daarna compleet kapot.
Ook al print je met een industriele printer dan nog kun je rotzooi maken. Het zal ook veel te maken hebben met de orientatie van je object tijdens het printen, waarschijnlijk zal de loop van een pistool het sterkste zijn als je deze met de opening van de loop in de z richting bouwt. Maar dan nog zijn de meeste kunststoffen niet sterk. Normale spuitgietproducten al niet en dit 3d printerspul is altijd per defenitie door de manier van opbouw nog slapper.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Op Reddit loopt een topic hierover en daarin wordt gezegd dat het ook komt omdat de politie een cheap-ass printer gebruikte. Volgens mij had de maker al gezegd dat je op z'n minst zo'n industrieel model moet hebben.
Dat weet ik, ik vind het dan ook diep triest dat de aandacht in de mainstream media alleen maar gaat over wapensquote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ach, het hoort erbij. Elke nieuwe technologie/ontwikkeling gaat door deze cyclus:
[ afbeelding ]
We zitten nu ergens in de 'early/late majority' waarin opeens een hoop mensen wakker worden en bang worden van wat er opeens mogelijk is. Is eigenlijk heel normaal. Hiernaa zwakt de hype langzaam af maar wordt de techniek langzaam wel mainstream. Dat durf ik bijna met 100% zekerheid te zeggen. De techniek zal sowieso niet de zwarte lijn volgen naar beneden omdat 3D-printen al jaren succesvol ingezet wordt in de industrie.
Leuk, wat voor printer heb je staan?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:48 schreef Jettuh het volgende:
http://www.omroepbrabant.(...)oor+consumenten.aspx
Hier nog een filmpje van Shapeways bij Omroep Brabant
En dit zijn mijn laatste prints:
[ afbeelding ]
Eigen ontwerp?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:48 schreef Jettuh het volgende:
http://www.omroepbrabant.(...)oor+consumenten.aspx
Hier nog een filmpje van Shapeways bij Omroep Brabant
En dit zijn mijn laatste prints:
[ afbeelding ]
Het is een poederprinter, neem ik aan? Die zijn idd nog lang niet voor consumenten betaalbaarquote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:09 schreef Jettuh het volgende:
Burdie, dit is op een Zcorp 650 geprint.
Helaas zijn dit industriele printers die je niet snel op je eigen bureau hebt staan
(kwa prijs klass iig)
edit: die "minions" komen in kleur uit de printer, heheb ze niet zelf geverft
Is dat zandsteen wat je bij een intratuin haalt, of is het een speciaal soort?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 19:17 schreef Jettuh het volgende:
Klopt,
Bij de stropdas is het poeder wat aan elkaar smelt dmv een laser (SLS)
en die poppetjes met kleur is eigenlijk zandsteen wat met lijm aan elkaar zit
dmv een gewone printjet komst er op elk laagje een kleur (ongeveer 1mm dik)
Hoeveel kost zoiets qua ingredienten?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:50 schreef Jettuh het volgende:
haha nee, wel een speciaal soort.
Filmpje van het process is hier te vinden:
http://www.shapeways.com/materials/quote:Op zaterdag 25 mei 2013 21:01 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Hoeveel kost zoiets qua ingredienten?
Lijkt me niet nee, de Zcorp Z650 is zo'n 80kquote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:09 schreef Jettuh het volgende:
Burdie, dit is op een Zcorp 650 geprint.
Helaas zijn dit industriele printers die je niet snel op je eigen bureau hebt staan
(kwa prijs klass iig)
edit: die "minions" komen in kleur uit de printer, heheb ze niet zelf geverft
Valt me nog mee, had het duurder verwacht. Al zullen de materialen ook wel proprietary (nl woord?) zijn en dus prijzigquote:Op zondag 26 mei 2013 00:03 schreef DeZwabber het volgende:
Lijkt me niet nee, de Zcorp Z650 is zo'n 80k
Officieel is het een eigen materiaal van Zcorp. In de praktijk is het gipspoederquote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:45 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Is dat zandsteen wat je bij een intratuin haalt, of is het een speciaal soort?
Meh, ik weet even niet meer wat mijn oude school er voor rekende maar het was een x aantal cent per gram. Goed te doen an sich.quote:Op zondag 26 mei 2013 00:04 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Valt me nog mee, had het duurder verwacht. Al zullen de materialen ook wel proprietary (nl woord?) zijn en dus prijzig
Het makkelijkste 3D programma is sketchup, daar kan zelf je 78 jarige oma nog 3D modellen mee bouwen. Maar ik weet niet zeker of je daarmee goeie modellen mee kan maken voor 3D printers.quote:Op zondag 26 mei 2013 00:10 schreef tjoptjop het volgende:
Wat is trouwens een aardig cad programma waar je als absolute n00b mee uit de voeten kan. Heb in het verleden wel eens wat van Tinkercad gezien, maar dat vond ik wat prijzig
Edit: ben aan het Googlen geslagen en heb al wat dingen gevonden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |