Ligt volledig aan het type motor. Een viercilinder bijvoorbeeld zal al veel rustiger doorrollen dan een driecilinder.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:58 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Laat je motor eens nakijken, het is niet normaal dat hij sterk afremt als je het gas loslaat.
zal een motor zo sterk afremmen doordat het een 1 cilinder is of omdat hij zo weinig weegt?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:13 schreef BlackLining het volgende:
Je moet het voor de grap eens met een ééncilinder proberen. Nou weet ik niet of er auto's zijn met één cilinder, maar als je dat op een motor doet heeft gas loslaten hetzelfde effect als stevig remmen.
Gewicht is niet bijzonder relevant in dit geval, maar nee, dat heeft daar niet mee te maken.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:25 schreef rival het volgende:
[..]
zal een motor zo sterk afremmen doordat het een 1 cilinder is of omdat hij zo weinig weegt?
een zwaardere auto zal langer doorrollen dan een minder zware, dus gewicht is erg relevant in je verhaal.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:50 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Gewicht is niet bijzonder relevant in dit geval, maar nee, dat heeft daar niet mee te maken.
Heb ik wel eens gedaan ja. Geen tijd om op te schakelen en ik had ook geen zin om kilometers lang achter die trekker te blijven. Dus na de rotonde gas blijven geven, zo snel mogelijk er voorbij. (hij maakte wel een pokke herrie trouwensquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:05 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
100 in zijn 2? Je hebt best een aparte auto als ie dat kan. De mijne kan geen 100 in zijn 2. Ik denk ook niet dat iemand 100 in zijn 2 rijdt. Dat moet aardig wat benzine kosten.
Mijn huidige auto kan het niet. Die heeft een redelijk lage max in z'n 2...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:37 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Koop een fatsoenlijke auto. Zowel deze als mijn vorige kunnen dat.
Heb ik ook wel eens gedaan. Ik zag absoluut niets meer door diegene achter mij. Hij zat m'n trekhaak te zoeken (in de kofferbak want afneembaar) en zijn lampen stonden zo afgesteld dat ze in m'n beide buitenspiegels schenen. En ik zag mijn eigen koplamp schijnsel niet eens meer. Been steeds langzamer gaan rijden, tot hij bij 30km (80km weg) toch maar besloot mij in te halen (lege weg!). Als er geen mogelijkheid is om mij in te halen, raak ik alleen mijn rem aan. Soms is dat voldoende. Als dat niet is, ga ik gewoon langzamer rijden om de afstand tussen mij en m'n voorganger 4 seconden te maken (mijn 2 seconden en die 2 seconden van m'n achterligger)quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:36 schreef Marco001 het volgende:
Pizza, ja, ik ben zo'n mongool die gewoon op de motor afremt tot de daar geldende max als iemand enorm bumperkleeft maar mij niet inhaalt terwijl daar voldoende gelegenheid voor is.
Heeft, zoals ik al eerder zei, zelfs al eens geleid tot een complete stilstand op een verder doodstille weg. Mijn remmen zijn niet krachtig genoeg om 2 auto's zonder problemen af te remmen, dus als er iemand zo nodig moet bumperkleven, moet ik even voor wat extra ruimte voor me zorgen.
En de rest ga je niet op in?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:57 schreef rival het volgende:
[..]
een zwaardere auto zal langer doorrollen dan een minder zware, dus gewicht is erg relevant in je verhaal.
Dan zal diegene zichzelf ook meteen verraden dat hij aan het bumperkleven (te weinig afstand houden) was en dus schuldig.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:54 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Daar is ook jurisprudentie over. Ook zijn er mensen die rondrijden met een cameraatje achter de voorruit, dan val je direct door de mand.
Een Seat Ibiza, VW Passat of Skoda Superb is dus geen fatsoenlijke auto?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:37 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Koop een fatsoenlijke auto. Zowel deze als mijn vorige kunnen dat.
En het ging hierbij om de theorie dat je met gas los laten wel degelijk hard kunt remmen, iets wat jij zei dat niet normaal was.
Eigenlijk heb ik nu alweer teveel geschreven...
80 dan bij mij..quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:14 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Die van mij haalt dat volgens mij in de 2 ook niet, en heb een 2 liter 6-cilinder met 6 versnellingen. Maar dat laatste geef ik je volledig gelijk in. Van die moraalridders die meteen over hun verbruik beginnen brrr. Dat zijn ook die mensen die met 80 invoegen op de snelweg omdat ze ooit geleerd hebben tussen de 2000 en 2500 toeren te schakelen en nooit anders doen... Als ik me aan die max. 2500 rpm regel houdt, zou ik nooit harder dan 90 kunnen rijden
Het bekende "Eentjes-arrest" is een goed voorbeeld(en ook de reden waarom ik niet rem voor dieren.)quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:30 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik vind je geen mongool, ik vind je gek dat je je laat opnaaien door een klever en daarop je rijstijl gaat aanpassen, alhoewel ik je wel heel goed snap. Doe het zelfs soms ook, vooral als in het donker iemand achter me zit met verblindende verlichting, wil ik nog wel eens het gas eraf gooien. Wegrijden kost veel geld (zeker als het een LAFje wordt), kan ik uit ervaring zeggen. En ja, klevers zijn irritant, maar ik laat me zo min mogelijk door ze opnaaien. Als jij wilt kleven, ga je gang, ik ga er niet harder van rijden.
Zelfde geldt trouwens voor van die klap jostis die gas bijgeven als ze ingehaald worden...
[..]
Veel succes. Meerdere gevallen bekend inmiddels die dat ook zeiden en de pech hadden dat er iemand met een dashboard camera was, waardoor de remmer kon betalen. Beter gewoon niet doen. Je moet het trouwens ook op het schadeformulier kunnen uittekenen en het is natuurlijk wel frappant dat jij dan als enige een beest zag oversteken en diverse getuigen niet.
Blijkbaar een Lexus IS200 ook al nietquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:59 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Een Seat Ibiza, VW Passat of Skoda Superb is dus geen fatsoenlijke auto?
Inderdaad..quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:03 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Blijkbaar een Lexus IS200 ook al niet
Volgens mij zat ik bij een CRX ook al met max. 90 in zijn 2 en die liep door tot 7200rpm... Was een hoogtoerig blokje en dat trok hard, maar kan mij eigenlijk geen auto herinneren die ik gereden heb die wel 100 in zijn 2 reed.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:06 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Inderdaad..
Ben volgens mij nog de E-klasse vergeten, maar durf zo niet te zeggen wanneer dat ding doorschakelde(automaat) als ik het gaspedaal helemaal intrapte.
Ik aan mensen die al in hun 5 rijden terwijl ik pas in de 2 zit.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:11 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik irriteer me dan ook ontzettend aan mensen die al naar de 3 moeten schakelen terwijl ik nog in de 2 zit.
Ik hoef pas bij 185 naar de 5, ik denk niet dat jouw motor dan nog in de 2 zit.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:17 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ik aan mensen die al in hun 5 rijden terwijl ik pas in de 2 zit.
Weet niet, eigenlijk nooit echt getest hoe hard die gaat op elke versnelling.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:20 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik hoef pas bij 185 naar de 5, ik denk niet dat jouw motor dan nog in de 2 zit.
Maar tegen een motor red ik het inderdaad niet nee, ook zo irritant als autorijder.
Dan kun je beter de versnellingsbak de schuld geven in plaats van die hoogtoerige motor.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:07 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Volgens mij zat ik bij een CRX ook al met max. 90 in zijn 2 en die liep door tot 7200rpm... Was een hoogtoerig blokje en dat trok hard, maar kan mij eigenlijk geen auto herinneren die ik gereden heb die wel 100 in zijn 2 reed.
Niks mis met die versnellingsbak, die zorgde er wel voor dat de 230 goed haalbaar was.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:31 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dan kun je beter de versnellingsbak de schuld geven in plaats van die hoogtoerige motor.
Dan nog altijd mede schuldig, zo niet onschuldig daar jij onnodig hard gaat remmen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:50 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dan zal diegene zichzelf ook meteen verraden dat hij aan het bumperkleven (te weinig afstand houden) was en dus schuldig.
half nederland is lantaarnpaal. je kunt prima rijden zonder licht als het zou moeten.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:44 schreef gebrokenglas het volgende:
Vanavond eentje die met stadslichten reed. Dat snap ik dan niet. Je ziet toch dat het wel erg donker is, zo vlak voor je auto? Heb zelf snel even geprobeerd hoe dat is, maar rijden met alleen stadslichten moet je zelf echt wel opvallen. Je kunt amper de koers houden zonder licht. Maar goed.
En weer die fietser zonder verlichting... 't is dat je een soort van schim ziet bewegen dat je denkt van ai dat moet een fietser zijn, even ruimte maken.... maar het is toch zo gevaarlijk....
Ik zie de laatste tijd ook steeds meer en meer autos met slechts 1 koplamp, of 2 remlichten (midden en links OF rechts, gelukkig voor hun krijgen ze geen bekeuring hiervoor omdat 2 het minimum is). Vandaag zag ik zelfs 2 dimlichten oplichten achterin totdat ie gaat remmen, dan ging er links en in midden felle rode lampen branden maar rechts viel de dimlicht uit en zodra ie ophoudt met remmen ging de dimlicht links en rechts weer aan??? Heb nog eens zitten te kijken en ja hoor, ik verbeelde het me niet.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:44 schreef gebrokenglas het volgende:
Vanavond eentje die met stadslichten reed. Dat snap ik dan niet. Je ziet toch dat het wel erg donker is, zo vlak voor je auto? Heb zelf snel even geprobeerd hoe dat is, maar rijden met alleen stadslichten moet je zelf echt wel opvallen. Je kunt amper de koers houden zonder licht. Maar goed.
En weer die fietser zonder verlichting... 't is dat je een soort van schim ziet bewegen dat je denkt van ai dat moet een fietser zijn even wat ruimte.... maar het is toch zo gevaarlijk....
Totdat je dagelijks 160km rijd op onverlichte wegenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:45 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
half nederland is lantaarnpaal. je kunt prima rijden zonder licht als het zou moeten.
Nu overdrijf je, of je woont in een plaats waar echt veel lantaarnpalen staan. Hierzo de weg naar Alphen a/d Rijn is er een flink stuk snelweg zonder lantaarnpalen. Hoe dan ook, mij zou het wel opvallen als mijn verlichting niet aanstaat. Dus ik snap de vraagsteller wel met wat ie bedoelt.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:45 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
half nederland is lantaarnpaal. je kunt prima rijden zonder licht als het zou moeten.
Ik schakel ook vroeg en let ook op mijn verbruik. Maar ik rijd niet als een bejaarde op zondag. Zuinig rijden is prima, maar het moet niet gevaarlijk worden.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:14 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Die van mij haalt dat volgens mij in de 2 ook niet, en heb een 2 liter 6-cilinder met 6 versnellingen. Maar dat laatste geef ik je volledig gelijk in. Van die moraalridders die meteen over hun verbruik beginnen brrr. Dat zijn ook die mensen die met 80 invoegen op de snelweg omdat ze ooit geleerd hebben tussen de 2000 en 2500 toeren te schakelen en nooit anders doen... Als ik me aan die max. 2500 rpm regel houdt, zou ik nooit harder dan 90 kunnen rijden
Ik wel.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:07 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Volgens mij zat ik bij een CRX ook al met max. 90 in zijn 2 en die liep door tot 7200rpm... Was een hoogtoerig blokje en dat trok hard, maar kan mij eigenlijk geen auto herinneren die ik gereden heb die wel 100 in zijn 2 reed.
Van beide kwam ik ook een hoop tegen. Vooral die fietsers in Groningen hebben het idee dat ze niet dood te krijgen zijn.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:44 schreef gebrokenglas het volgende:
Vanavond eentje die met stadslichten reed. Dat snap ik dan niet. Je ziet toch dat het wel erg donker is, zo vlak voor je auto? Heb zelf snel even geprobeerd hoe dat is, maar rijden met alleen stadslichten moet je zelf echt wel opvallen. Je kunt amper de koers houden zonder licht. Maar goed.
En weer die fietser zonder verlichting... 't is dat je een soort van schim ziet bewegen dat je denkt van ai dat moet een fietser zijn, even ruimte maken.... maar het is toch zo gevaarlijk....
Ja, een 4-traps automaat is natuurlijk niet te vergelijken met een 5 of 6 bak handgeschakeld.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:55 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik wel.Mijn Nissan Sunny 1.4 automaat uit 1989. Als je de kickdown gebruikte trok hij door tot 100 in de 2.
Als er voor 3 auto's genoeg ruimte is om de rotonde op te rijden en ze blijven staan, dan gebruik ik gewoon m'n toeter hoor.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 00:43 schreef TeringHenkie het volgende:
Heel irritant zijn mensen die niet in kunnen schatten wanneer ze een kruising op kunnen draaien. 2 koplampen in de verte en ze durven hun auto niet op de weg te gooien. Terwijl er tijd genoeg is. Zo sta je soms voor rotondes ook een minuut te wachten omdat een of andere bejaarden 2 afslagen verder een auto aan ziet komen.
Ik ben 1 keer weg gereden in het donker zonder dat ik het door had dat mijn verlichting niet aan stond. Dat was in de stad. Op het moment dat ik een donker stukje zat (wat gelukkig niet al te ver van m'n vertrek punt was en nog steeds erg rustig) viel het me pas op.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:52 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Nu overdrijf je, of je woont in een plaats waar echt veel lantaarnpalen staan. Hierzo de weg naar Alphen a/d Rijn is er een flink stuk snelweg zonder lantaarnpalen. Hoe dan ook, mij zou het wel opvallen als mijn verlichting niet aanstaat. Dus ik snap de vraagsteller wel met wat ie bedoelt.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:08 schreef OxygeneFRL het volgende:
Als iemand bij mij bumperkleeft en ik wil hem een lesje leren door even in de ankers te gaan, hij knalt bovenop mij..politie komt erbij en ik zeg: ik meende een klein kind tussen de auto's te zien dus remde instinctief...wie gaat dat nou ontkrachten?
Instinctief nog wel allemaal, nou dan wordt jouw rijbewijs echt wel ingenomen als je instinct zo de overhand heeft bij jou.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:40 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja meneer er stak ineens een beest over de weg over, en remde instinctief!
Jouw eerste reactie als je iets ziet oversteken vlak voor je auto is bij jou gasgeven?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:21 schreef Chai het volgende:
[..]
[..]
Instinctief nog wel allemaal, nou dan wordt jouw rijbewijs echt wel ingenomen als je instinct zo de overhand heeft bij jou.
Reflex is net zo goed een totaal verkeerde benaming.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:47 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Jouw eerste reactie als je iets ziet oversteken vlak voor je auto is bij jou gasgeven?laten we het dan reflex noemen
Ga je ook verklaren waarom en een beter alternatief geven of ga je alleen schoppen tegen mensenquote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:50 schreef Chai het volgende:
[..]
Reflex is net zo goed een totaal verkeerde benaming.
We kwamen er gisteravond 1 tegen die helemaal zonder verlichting reed.....quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:44 schreef gebrokenglas het volgende:
Vanavond eentje die met stadslichten reed. Dat snap ik dan niet. Je ziet toch dat het wel erg donker is, zo vlak voor je auto? Heb zelf snel even geprobeerd hoe dat is, maar rijden met alleen stadslichten moet je zelf echt wel opvallen. Je kunt amper de koers houden zonder licht. Maar goed.
En weer die fietser zonder verlichting... 't is dat je een soort van schim ziet bewegen dat je denkt van ai dat moet een fietser zijn, even ruimte maken.... maar het is toch zo gevaarlijk....
Je denkt na voor je gaat remmen? Nou dan wordt jouw rijbewijs echt wel ingenomen als je niks automatisch kan doen en bij elke handeling moet nadenken wat te doen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:21 schreef Chai het volgende:
[..]
[..]
Instinctief nog wel allemaal, nou dan wordt jouw rijbewijs echt wel ingenomen als je instinct zo de overhand heeft bij jou.
Weet je wel wat een reflex is?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:16 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Je denkt na voor je gaat remmen? Nou dan wordt jouw rijbewijs echt wel ingenomen als je niks automatisch kan doen en bij elke handeling moet nadenken wat te doen.
Wil je aub opzouten met dit soort opmerkingen?
Ja, dat weet ik. Wat een rare vraag. Wat wil je met deze vraag bereiken? Weet je het misschien zelf niet? En natuurlijk praat je me na, iets originelers had ik ook niet verwacht.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:17 schreef Chai het volgende:
[..]
Weet je wel wat een reflex is?
Wil je aub opzouten met dit soort opmerkingen?
Het valt je niet op dat je dahsboardverlichting niet brandtquote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:17 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik ben 1 keer weg gereden in het donker zonder dat ik het door had dat mijn verlichting niet aan stond. Dat was in de stad. Op het moment dat ik een donker stukje zat (wat gelukkig niet al te ver van m'n vertrek punt was en nog steeds erg rustig) viel het me pas op.
Maar toen ik laatst in Amsterdam reed, kon ik absoluut niet zien dat ik mijn koplampen aan had (alleen door het lampje op m'n dash). Zo vreselijk veel licht zit daar.
Electronische dash... Geen wijzerplatenquote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:23 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Het valt je niet op dat je dahsboardverlichting niet brandtJe ziet toch geen flikker dan op donkere wijzerplaten?
Inderdaad.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:17 schreef gebrokenglas het volgende:
Het zal beter gaan als het verplicht wordt permanent verlichting te voeren. Dan wordt het een soort van automatisme.
Dimlicht bedoel je?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:21 schreef Marco001 het volgende:
het is in sommige EU-landen sowieso al verplicht om overdag mistlicht te voeren
Ik weet dat het verplicht is. Voel er alleen niet zoveel voor om het hier ook verplicht te maken.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:21 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Inderdaad.
Actaeon, het is in sommige EU-landen sowieso al verplicht om overdag mistlicht te voeren, en ik kan me daar wel goed in vinden. Je bent dan namelijk een stuk zichtbaarder.
ahja, tuurlijk..quote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:21 schreef JDude het volgende:
[..]
Dimlicht bedoel je?
Ik laat het afhangen van de situatie. Op een bewolkte dag op een enkelbaans autoweg gaan de lampen sowieso aan, maar op een zonovergoten snelweg voegt het weinig toe.
Het was een 3-traps.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:07 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja, een 4-traps automaat is natuurlijk niet te vergelijken met een 5 of 6 bak handgeschakeld.
WTF? Als er iets de weg op rent, trap ik gelijk op de rem. Volgens mij doet iedereen dat.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:21 schreef Chai het volgende:
[..]
[..]
Instinctief nog wel allemaal, nou dan wordt jouw rijbewijs echt wel ingenomen als je instinct zo de overhand heeft bij jou.
Het is bij mij allang automatisme, ik heb altijd mijn licht aan.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:17 schreef gebrokenglas het volgende:
Het zal beter gaan als het verplicht wordt permanent verlichting te voeren. Dan wordt het een soort van automatisme.
Maar dat is geen instinct/reflex ook al is het een automatisme.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:24 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
WTF? Als er iets de weg op rent, trap ik gelijk op de rem. Volgens mij doet iedereen dat.
Volgens mij wel.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:29 schreef Chai het volgende:
[..]
Maar dat is geen instinct/reflex ook al is het een automatisme.
Omdat ze denken ebola of de vinkentering te krijgen als ze te vaak aan de bijbehorende hendel zitten. Denk ik.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 21:28 schreef no1uknow het volgende:
Waarom rijden er zoveel mensen met niet werkende knipperlichten?
Eerst was het instinctief, vervolgens een reflex, nu is het een automatisme.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:29 schreef Chai het volgende:
[..]
Maar dat is geen instinct/reflex ook al is het een automatisme.
Dat is een goede tip, helaas heeft niet elke auto een achterruitsproeier. De mijne iig wel.quote:Op donderdag 1 november 2012 09:10 schreef Turbomuis het volgende:
Even my two cents dan over dat bumperkleven; iemand gaf me ooit de tip om dan niet je rem aan te tikken, want in principe strafbaar, maar om dan je ruitensproeier te gebruiken. Dat is over het algemeen ook al voldoende hint zeg maar
Het gaat juist om je voorruit sproeiersquote:Op donderdag 1 november 2012 09:12 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Dat is een goede tip, helaas heeft niet elke auto een achterruitsproeier. De mijne iig wel.
quote:Op donderdag 1 november 2012 09:12 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Dat is een goede tip, helaas heeft niet elke auto een achterruitsproeier. De mijne iig wel.
Psies. Met een beetje vaart komt een groot deel water achter je auto terecht. Daarom kijk ik ook altijd of er geen motorrijder achter me zit als ik de ruitensproeier wil gebruikenquote:Op donderdag 1 november 2012 09:15 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Het gaat juist om je voorruit sproeiers
Die heb ik heul niet op de motorquote:Op donderdag 1 november 2012 09:10 schreef Turbomuis het volgende:
Even my two cents dan over dat bumperkleven; iemand gaf me ooit de tip om dan niet je rem aan te tikken, want in principe strafbaar, maar om dan je ruitensproeier te gebruiken. Dat is over het algemeen ook al voldoende hint zeg maar
Helemaal niet, ik heb dat helemaal niet gezegd sukkelquote:Op donderdag 1 november 2012 09:11 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Eerst was het instinctief, vervolgens een reflex, nu is het een automatisme.
Hoe kwam ik er in godsnaam bij dat je een vrouw bent, als je zo vaak van mening veranderd en niet eens wil/kan remmen zonder erbij na te denken als je dreigt te botsen met iets wat voor je auto opduikt?
Of je bent gay, dat zou ook kunnen. In ieder geval kijk ik reikhalzend uit naar je volgend woordkeuze.
Naast een boete zou je theoretisch ook aansprakelijk gesteld kunnen worden voor de geleden schade. Of je verzekering zoiets dekt durf ik niet te zeggen.quote:Op donderdag 1 november 2012 09:23 schreef lipjes het volgende:
[..]
Die heb ik heul niet op de motor
en dat het strafbaar is zal mij aan mijn reet roesten.
Als hij vol in de ankers gaat omdat ik mijn rem aantik en daarachter klapt iemand achterop.
En ik krijg daarvoor een boete, betaal ik hem graag!
Zelfs die betaal ik dan graag als ik daarmee heb voorkomen dat een automobilist over mij heenrijd als motorrijder.quote:Op donderdag 1 november 2012 09:31 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Naast een boete zou je theoretisch ook aansprakelijk gesteld kunnen worden voor de geleden schade. Of je verzekering zoiets dekt durf ik niet te zeggen.
LET OP: dit is puur theoretisch! Voordat alle mierenneukers weer door het dak gaan
Jouw portemonnee, jouw feestjequote:Op donderdag 1 november 2012 09:32 schreef lipjes het volgende:
[..]
Zelfs die betaal ik dan graag als ik daarmee heb voorkomen dat een automobilist over mij heenrijd als motorrijder.
Ben ik ook, schat ook de risico's in als ik een bumperklever achter me hebquote:Op donderdag 1 november 2012 09:33 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Jouw portemonnee, jouw feestjeAls je je er maar van bewust bent.
Je bent nog 1 vergeten... Jij tikt je rem aan. Degene achter je schikt en schiet in de ankers. Als degene daar achter ook zit te plakken, tja, dan heb je een kans op kop-staart achter je. Maar als ik zie dat de auto voor mij zit te plakken op zijn voorganger, neem ik wat extra afstand... Deze mensen zijn niet te voorspellen...quote:Op donderdag 1 november 2012 09:37 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ben ik ook, schat ook de risico's in als ik een bumperklever achter me heb
- Wat is de kans dat hij vol in de remmen gaat
- Wat is de kans dat hij niet op tijd reageert
- Hoe groot is de kans dat ze voor me afremmen.
- Hoe groot is de kans dat ze voor me vol in de ankers gaan
- Hoe snel reageert mijn klever.
Afgehangen daarvan, zwaai ik met het handje voor afstand, maak ik een slinger om hem te laten merken hoe dicht hij op mij zit, neem ik extra afstand van mijn voorganger om daarna volgas weg te schieten, of tik ik mijn rem aan.
Weeg alles goed af, en ben mij bewust van de risico's.
Dat had ik daarvoor al gezegd.quote:Op donderdag 1 november 2012 09:51 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Je bent nog 1 vergeten... Jij tikt je rem aan. Degene achter je schikt en schiet in de ankers. Als degene daar achter ook zit te plakken, tja, dan heb je een kans op kop-staart achter je. Maar als ik zie dat de auto voor mij zit te plakken op zijn voorganger, neem ik wat extra afstand... Deze mensen zijn niet te voorspellen...
Ik doe altijd een combinatie van die tweequote:Op donderdag 1 november 2012 09:10 schreef Turbomuis het volgende:
Even my two cents dan over dat bumperkleven; iemand gaf me ooit de tip om dan niet je rem aan te tikken, want in principe strafbaar, maar om dan je ruitensproeier te gebruiken. Dat is over het algemeen ook al voldoende hint zeg maar
Waarom je sproeiers? Als er iemand voor me rijdt die zijn sproeiers zo heeft staan dat alles over het dak vliegt, denk ik altijd: scheelt mij weer vloeistof...quote:Op donderdag 1 november 2012 10:11 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ik doe altijd een combinatie van die twee
Dat gaat vanzelf als je harder rijdt dan 70/80. Iets met luchtstromingen over je autoquote:Op donderdag 1 november 2012 10:24 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Waarom je sproeiers? Als er iemand voor me rijdt die zijn sproeiers zo heeft staan dat alles over het dak vliegt, denk ik altijd: scheelt mij weer vloeistof...
Doordat je onverwacht water op je voorruit krijgt schijn je onbewust gas terug te nemen. Toch een soort schrikeffect ofzo.quote:Op donderdag 1 november 2012 10:24 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Waarom je sproeiers? Als er iemand voor me rijdt die zijn sproeiers zo heeft staan dat alles over het dak vliegt, denk ik altijd: scheelt mij weer vloeistof...
Daar zie ik ook het nut nu niet zo van in. Maar wat zul jij blij zijn met xenon dan ( en bijbehorende spoeiersquote:Op donderdag 1 november 2012 09:10 schreef Turbomuis het volgende:
Even my two cents dan over dat bumperkleven; iemand gaf me ooit de tip om dan niet je rem aan te tikken, want in principe strafbaar, maar om dan je ruitensproeier te gebruiken. Dat is over het algemeen ook al voldoende hint zeg maar
Als jij je spoeiers aan doet gaat er altijd door de wind wel een gedeelte over je auto heen en komt op het vooruit van de bumperklever. Omdat zijn raam vol zit met druppels en ik daarna mijn rem indruk, licht zijn hij voorraam rood op en zal hij afremmen.quote:Op donderdag 1 november 2012 10:24 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Waarom je sproeiers? Als er iemand voor me rijdt die zijn sproeiers zo heeft staan dat alles over het dak vliegt, denk ik altijd: scheelt mij weer vloeistof...
Dat hangt van je sproeiers af... En daarnaast, het is dus geen tip voor mij, aangezien ik maar zeer zelden op de snelweg kom en eigenlijk alleen op buiten wegen rijd... En daar komen mijn sproeiers tot ongeveer halverwege mijn raam...quote:Op donderdag 1 november 2012 10:26 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat gaat vanzelf als je harder rijdt dan 70/80. Iets met luchtstromingen over je auto
Ik zou het ook niet weten, ik kleef nooit...quote:Op donderdag 1 november 2012 10:31 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Doordat je onverwacht water op je voorruit krijgt schijn je onbewust gas terug te nemen. Toch een soort schrikeffect ofzo.
Ik heb het nog nooit geprobeert (ik heb alleen bumperklevers in een 30-zones, en daar werkt het niet), maar het schijnt wel te werken.
Nee, want mijn sproeiers zijn goed afgesteld. Op de snelweg blaas ik een boel vloeistof over de auto heen, bij lagere snelheden niets tot weinig. Maar aangezien je niet op de snelweg rijdt, zal je het nooit meemaken.quote:Op donderdag 1 november 2012 10:54 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Dat hangt van je sproeiers af... En daarnaast, het is dus geen tip voor mij, aangezien ik maar zeer zelden op de snelweg kom en eigenlijk alleen op buiten wegen rijd... En daar komen mijn sproeiers tot ongeveer halverwege mijn raam...
En als diegene wat het ongeluk hebben gekregen kunnen bewijzen dat hij dat met opzet deed, is hij nog de sjaak ook.quote:Op donderdag 1 november 2012 10:57 schreef dester_martijn het volgende:
Oke nu dekt de TT wel z'n inhoud gezien de voorlaatste reactie.
Omdat je zo ongelovelijk achterlijk bent blijkbaar:quote:Op donderdag 1 november 2012 11:49 schreef OxygeneFRL het volgende:
Het is net als met achteruitrijden, de bumperklever staat altijd in het ongelijk.
Joh, laat hem gaan. Of hij zit de boel ongelooflijk te trollen of hij is inderdaad achterlijk.quote:Op donderdag 1 november 2012 11:54 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Omdat je zo ongelovelijk achterlijk bent blijkbaar:
http://zoeken.rechtspraak(...)6&vrije_tekst=AM2526
Ja maar deze oekel heeft verklaard met opzet te hebben geremd. Ik rem alleen voor dieren.quote:Op donderdag 1 november 2012 11:54 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Omdat je zo ongelovelijk achterlijk bent blijkbaar:
http://zoeken.rechtspraak(...)6&vrije_tekst=AM2526
Oh, maar je zei net nog dat de bumperklever altijd schuldig was.quote:Op donderdag 1 november 2012 11:57 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja maar deze oekel heeft verklaard met opzet te hebben geremd. Ik rem alleen voor dieren.
Bewijslast hoeven niet alleen uitspraken te zijn natuurlijk. Hoe simpel ben je eigenlijk?quote:Op donderdag 1 november 2012 12:47 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ja als je zegt dat je niet opzettelijk heb geremd om een ander te kloten wel.
Niet zo simpel als iemand die zijn auto/type/cilinderinhoud/kw en pk in zijn naamonderschrift zetquote:Op donderdag 1 november 2012 13:01 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Bewijslast hoeven niet alleen uitspraken te zijn natuurlijk. Hoe simpel ben je eigenlijk?
Verder ga ik er echt niet meer op in. Het is nu goed geweest...
En ook dat kan je schuldig maken -> zie eendjesarrest.quote:Op donderdag 1 november 2012 11:57 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja maar deze oekel heeft verklaard met opzet te hebben geremd. Ik rem alleen voor dieren.
Omdat dat een optie is op premium Duitse auto's en die blijkbaar erg duur is...quote:Op woensdag 31 oktober 2012 21:28 schreef no1uknow het volgende:
Waarom rijden er zoveel mensen met niet werkende knipperlichten?
Niet alleen Duitse auto's hoor. Zat er vanmorgen ook zo een voor ons. Gewoon zonder knipperlicht van de rechter naar de linkerbaan (rechterbaan was practisch leeg) omdat hij een heel stuk verderop (na een stijle scherpe bocht die hij niet met max snelheid nam) naar links moest. Ook zonder knipperlicht... En dat was een Skoda!quote:Op donderdag 1 november 2012 16:00 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Omdat dat een optie is op premium Duitse auto's en die blijkbaar erg duur is...
Gewoon een VW dus.quote:
Ook een Duitse wagen dusquote:Op donderdag 1 november 2012 16:10 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Niet alleen Duitse auto's hoor. Zat er vanmorgen ook zo een voor ons. Gewoon zonder knipperlicht van de rechter naar de linkerbaan (rechterbaan was practisch leeg) omdat hij een heel stuk verderop (na een stijle scherpe bocht die hij niet met max snelheid nam) naar links moest. Ook zonder knipperlicht... En dat was een Skoda!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |