Zulke lui heb ik regelmatig achter me. Zelfs als ik al ruim harder dan de V-max rijdquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:36 schreef Marco001 het volgende:
Gister trouwens wel het toppunt van bumperkleven: Reed een Corrado achter mij, maar dusdanig dichtbij dat ik de koplampen niet eens meer zag! Zal in een winkelcentrum (30-zone) hooguit 1 meter achter me hebben gereden..
Laat je motor eens nakijken, het is niet normaal dat hij sterk afremt als je het gas loslaat.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 07:04 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Als die ander aannemelijk kan maken dat jij zonder reden afgeremd hebt, dan wel ja.
Dat is afhankelijk van je versnelling natuurlijk.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:58 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Laat je motor eens nakijken, het is niet normaal dat hij sterk afremt als je het gas loslaat.
100 in zijn 2? Je hebt best een aparte auto als ie dat kan. De mijne kan geen 100 in zijn 2. Ik denk ook niet dat iemand 100 in zijn 2 rijdt. Dat moet aardig wat benzine kosten.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:01 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat is afhankelijk van je versnelling natuurlijk.
Als ik 100 in de 2 rijd en dan het gas los laat, neem dan van mij maar aan dat ik sterk afrem. Maar goed, het begint nu echt op mierenneuken te lijken...
Ik hoop voor jullie dat de bumperklever de schuldige zal zijn als het ooit tot een ongeluk mocht komen, en dat hoop ik van harte want ze zijn erg irritant. Maar helaas is recht hebben en recht krijgen iets heel anders.
Koop een fatsoenlijke auto. Zowel deze als mijn vorige kunnen dat.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:05 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
100 in zijn 2? Je hebt best een aparte auto als ie dat kan. De mijne kan geen 100 in zijn 2. Ik denk ook niet dat iemand 100 in zijn 2 rijdt. Dat moet aardig wat benzine kosten.
prutserquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:05 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
100 in zijn 2? Je hebt best een aparte auto als ie dat kan. De mijne kan geen 100 in zijn 2. Ik denk ook niet dat iemand 100 in zijn 2 rijdt..
Op de A1? Of op een N weg?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:08 schreef OxygeneFRL het volgende:
Als iemand bij mij bumperkleeft en ik wil hem een lesje leren door even in de ankers te gaan, hij knalt bovenop mij..politie komt erbij en ik zeg: ik meende een klein kind tussen de auto's te zien dus remde instinctief...wie gaat dat nou ontkrachten?
Nee dan heb jij een aparte auto dat ie dat niet kan. Zat auto's waar dat gewoon kan. Care over die benzine, soms is het gewoon leuk om flink door te trekken in de toeren.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:05 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
100 in zijn 2? Je hebt best een aparte auto als ie dat kan. De mijne kan geen 100 in zijn 2. Ik denk ook niet dat iemand 100 in zijn 2 rijdt. Dat moet aardig wat benzine kosten.
12.000 toeren in zijn 2quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:21 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nee dan heb jij een aparte auto dat ie dat niet kan. Zat auto's waar dat gewoon kan. Care over die benzine, soms is het gewoon leuk om flink door te trekken in de toeren.
Precies de reden om geen automaat te rijdenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:21 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nee dan heb jij een aparte auto dat ie dat niet kan. Zat auto's waar dat gewoon kan. Care over die benzine, soms is het gewoon leuk om flink door te trekken in de toeren.
quote:
Bij 12.500 topt diequote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:36 schreef Yreal het volgende:
[..]
Precies de reden om geen automaat te rijden
[..]![]()
Of een tiptronic automaat die je ver genoeg kan doortrekken.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:36 schreef Yreal het volgende:
[..]
[..]![]()
Dat gaat bij mij niet op, ik heb geleerd, gas los en dan kijken of je nog kan uitwijken.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:40 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja meneer er stak ineens een beest over de weg over, en remde instinctief!
Geen probleem met mijn DSG automaat hoor.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:36 schreef Yreal het volgende:
[..]
quote:[..]![]()
Die van mij haalt dat volgens mij in de 2 ook niet, en heb een 2 liter 6-cilinder met 6 versnellingen. Maar dat laatste geef ik je volledig gelijk in. Van die moraalridders die meteen over hun verbruik beginnen brrr. Dat zijn ook die mensen die met 80 invoegen op de snelweg omdat ze ooit geleerd hebben tussen de 2000 en 2500 toeren te schakelen en nooit anders doen... Als ik me aan die max. 2500 rpm regel houdt, zou ik nooit harder dan 90 kunnen rijdenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:21 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik vind je geen mongool, ik vind je gek dat je je laat opnaaien door een klever en daarop je rijstijl gaat aanpassen, alhoewel ik je wel heel goed snap. Doe het zelfs soms ook, vooral als in het donker iemand achter me zit met verblindende verlichting, wil ik nog wel eens het gas eraf gooien. Wegrijden kost veel geld (zeker als het een LAFje wordt), kan ik uit ervaring zeggen. En ja, klevers zijn irritant, maar ik laat me zo min mogelijk door ze opnaaien. Als jij wilt kleven, ga je gang, ik ga er niet harder van rijden.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:36 schreef Marco001 het volgende:
Pizza, ja, ik ben zo'n mongool die gewoon op de motor afremt tot de daar geldende max als iemand enorm bumperkleeft maar mij niet inhaalt terwijl daar voldoende gelegenheid voor is.
Heeft, zoals ik al eerder zei, zelfs al eens geleid tot een complete stilstand op een verder doodstille weg. Mijn remmen zijn niet krachtig genoeg om 2 auto's zonder problemen af te remmen, dus als er iemand zo nodig moet bumperkleven, moet ik even voor wat extra ruimte voor me zorgen.
Gister trouwens wel het toppunt van bumperkleven: Reed een Corrado achter mij, maar dusdanig dichtbij dat ik de koplampen niet eens meer zag! Zal in een winkelcentrum (30-zone) hooguit 1 meter achter me hebben gereden..
Veel succes. Meerdere gevallen bekend inmiddels die dat ook zeiden en de pech hadden dat er iemand met een dashboard camera was, waardoor de remmer kon betalen. Beter gewoon niet doen. Je moet het trouwens ook op het schadeformulier kunnen uittekenen en het is natuurlijk wel frappant dat jij dan als enige een beest zag oversteken en diverse getuigen niet.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:40 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Daar is ook jurisprudentie over. Ook zijn er mensen die rondrijden met een cameraatje achter de voorruit, dan val je direct door de mand.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:40 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Als jij doelbewust op de remt trapt ja. Als je het gas los laat, al is dat maar zonder reden, dan gaat er echt niks gebeuren.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 07:04 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Als die ander aannemelijk kan maken dat jij zonder reden afgeremd hebt, dan wel ja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |