wel andere topathletenquote:Op zondag 28 oktober 2012 00:44 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Zijn er trouwens meer bekende wielrenners die kanker hebben gehad? Ik kan me alleen Joly en Armstrong als recente voorbeelden herinneren.
Ploegleiders zijn opgestapt om te laten zien dat ze echt wel goed bezig zijn in hun strijd tegen doping, terwijl ze regelijkertijd hun renners kunnen ontzien.quote:Op zondag 28 oktober 2012 00:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Zolang Rogers er nog rijdt is hun geloofwaardigheid niet gestegen.
Het is een begin...quote:Op zondag 28 oktober 2012 01:09 schreef Zelva het volgende:
Maar ja, dit wordt weer groot uitgemeten door de NOS, maar dat er kennelijk in het voetbal en masse doping werd gebruikt in de jaren '80, daar hoor je alleen wat in de marge over in een item met een ander onderwerp als speerpunt.
ach, de NOS is verre van objectief en dan ook nog smeets met zijn gespeelde verontwaardiging over zijn vriend armstrongquote:Op zondag 28 oktober 2012 01:09 schreef Zelva het volgende:
Maar ja, dit wordt weer groot uitgemeten door de NOS, maar dat er kennelijk in het voetbal en masse doping werd gebruikt in de jaren '80, daar hoor je alleen wat in de marge over in een item met een ander onderwerp als speerpunt.
Oeh, vertel.quote:
nou, bijna alle journalisten, als ze moeilijke vragen gaan stellen worden ze bij de ploegen geweerd, zoals die gast van rtl7 met dat baardje en die bril (weet ff zijn naam niet meer)quote:Op zondag 28 oktober 2012 01:54 schreef APK het volgende:
[..]
Oeh, vertel.
Zijn zij ook onderdeel van het complot?
Die staat volgend jaar in Parijs naast 'zero zero' te juichen ...quote:
Welke medailles zijn 'die medailles'?quote:Op zondag 28 oktober 2012 01:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ach, de NOS is verre van objectief en dan ook nog smeets met zijn gespeelde verontwaardiging over zijn vriend armstrong
Smeets zat ook bij de spelen die medailles op te hemelen, terwijl het gros weet, dat die spelen verre van clean zijn!
die van de nederlandse sportersquote:Op zondag 28 oktober 2012 04:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Welke medailles zijn 'die medailles'?
Ohquote:
is het daarmee ook bewezen?quote:Op zondag 28 oktober 2012 00:44 schreef THEFXR het volgende:
dat Lance kanker heeft gekregen van de HGH of roids is al eerder besproken
Hoe sneu dat ook is, dat heeft hier toch weinig mee te maken? Er wordt niet gesuggereerd dat iedereen met kanker dat heeft gekregen door het gebruik van verboden middelen he, alleen dat het een mogelijkheid is dat je door zulke middelen kanker krijgt.quote:Op zondag 28 oktober 2012 07:16 schreef computergirl het volgende:
[..]
is het daarmee ook bewezen?
Ik heb 2 collega's met kanker , gewoon omdat ze vette pech hebben
daarmee is het toch ook nog steeds mogelijk dat Armstrong kanker heeft gekregen omdat jij pech had, zoals wel meer jonge mannen teelbalkanker krijgen omdat ze pech hebben?quote:Op zondag 28 oktober 2012 07:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hoe sneu dat ook is, dat heeft hier toch weinig mee te maken? Er wordt niet gesuggereerd dat iedereen met kanker dat heeft gekregen door het gebruik van verboden middelen he, alleen dat het een mogelijkheid is dat je door zulke middelen kanker krijgt.
Dat kan zeker ja.quote:Op zondag 28 oktober 2012 07:32 schreef computergirl het volgende:
[..]
daarmee is het toch ook nog steeds mogelijk dat Armstrong kanker heeft gekregen omdat jij pech had, zoals wel meer jonge mannen teelbalkanker krijgen omdat ze pech hebben?
Kanker is spijtig genoeg een beetje een loterij. Het is niet omdat je deze middelen neemt dat je ook daadwerkelijk kanker krijgt en ook niet omdat je deze middelen niet neemt dat je geen kanker krijgt.quote:Op zondag 28 oktober 2012 07:16 schreef computergirl het volgende:
[..]
is het daarmee ook bewezen?
Ik heb 2 collega's met kanker , gewoon omdat ze vette pech hebben
En toen hij voor TVM, Quickstep en T-Mobile reed ongetwijfeld nooit iets in de gaten heeft gehad wat z'n collega's aan het uitspoken waren ...quote:Op zondag 28 oktober 2012 08:19 schreef buzz1291 het volgende:
Knaven stapt niet op. Dat was nou een van die renners die maar niet begreep waarom die anderen ineens een brommer hadden .
Ik heb niet echt een idee of Knaven gebruikt heeft, afgaande op de base rate wellicht wel. Maar het argument van dat renners bij bepaalde ploegen hebben gereden, dus wel gebruikt móeten hebben vind ik niet opgaan. Ik denk dat zelfs bij US Postal genoeg renners hebben gereden die niet gebruikten.quote:Op zondag 28 oktober 2012 09:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
En toen hij voor TVM, Quickstep en T-Mobile reed ongetwijfeld nooit iets in de gaten heeft gehad wat z'n collega's aan het uitspoken waren ...
Knaven was zelf vroeger ook een renner die verschrikkelijk hard kon fietsen. Schoon P-R winnen terwijl Museeuw en consorten wel gebruikten lijkt mij vreemd.quote:Op zondag 28 oktober 2012 08:19 schreef buzz1291 het volgende:
Knaven stapt niet op. Dat was nou een van die renners die maar niet begreep waarom die anderen ineens een brommer hadden .
aangepast.quote:Op zondag 28 oktober 2012 10:25 schreef ItaloDancer het volgende:
Of Knaven was eigenlijk gewoon een gruwelijk talent die met doping een enorme erelijst had opgebouwdje weet het nog niet.
Museeuw had hem ook wel op enkele minuten kunnen rijden die dagquote:Op zondag 28 oktober 2012 10:16 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Knaven was zelf vroeger ook een renner die verschrikkelijk hard kon fietsen. Schoon P-R winnen terwijl Museeuw en consorten wel gebruikten lijkt mij vreemd.
Klopt, maar het palmares van Knaven is wel iets meer dan dat. Naast P-R won hij nog eens een Touretappe, NL's kampioen, de Scheldeprijs en een etappe in de Tirreno. En volgens mij werd hij twee keer 2 of 3 in een Touretappe.quote:Op zondag 28 oktober 2012 10:35 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Museeuw had hem ook wel op enkele minuten kunnen rijden die dag.
Kijk, Bassons won ook een etappe in de Dauphiné, een Bram de Groot twee keer bijna in de Tour. Dat zijn renners die ik wel vertrouw, die met een flinke dosis geluk toch kans maakten op een overwinning middenin het EPO-tijdperk. En als je het over een flinke dosis geluk hebt, dan heb je het wel over die P-R.
Zo'n enorme erelijst is dat toch niet? Knaven was gewoon een hele degelijke prof, met één uitschieter omdat zijn ploegmaats zijn ontsnapping konden afschermen. Maar ik sluit niet uit dat ook hij dope gebruikte, omdat ik dat voor simpel niemand in die periode meer uitsluit.quote:Op zondag 28 oktober 2012 10:49 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Klopt, maar het palmares van Knaven is wel iets meer dan dat. Naast P-R won hij nog eens een Touretappe, NL's kampioen, de Scheldeprijs en een etappe in de Tirreno. En volgens mij werd hij twee keer 2 of 3 in een Touretappe.
Dan kun je niet meer spreken van geluk, maar van een hele goeie renner met doping.
Want eerlijk gezegd kan ik het me amper voorstellen dat hij clean zo goed was.
True, maar zijn carrière was meer dan één uitschieter... Hij was ook voor niets enkele jaren wegkapitein bij QS. Knaven was geen Bram de Groot.quote:Op zondag 28 oktober 2012 10:54 schreef marcodej het volgende:
[..]
Zo'n enorme erelijst is dat toch niet? Knaven was gewoon een hele degelijke prof, met één uitschieter omdat zijn ploegmaats zijn ontsnapping konden afschermen. Maar ik sluit niet uit dat ook hij dope gebruikte, omdat ik dat voor simpel niemand in die periode meer uitsluit.
jaquote:Op zondag 28 oktober 2012 11:01 schreef Patroon het volgende:
Stefan de Jongh ook weg bij Sky. Of val ik nu in herhaling?
http://www.telegraaf.nl/t(...)bij_Team_Sky___.html
Twijfelachtig. Matthew White en Steffen Kjaergaard waren verre van essentieel voor Lance's tourploeg. Als zelfs dat soort knechten aan de dope zit en er ook in de rapporten sprake is van een door de ploeg geleid doping-programma, dan mag je er toch wel van uit gaan dat tenminste 90% van de renners van die ploeg niet met eerlijke middelen streed.quote:Op zondag 28 oktober 2012 10:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik denk dat zelfs bij US Postal genoeg renners hebben gereden die niet gebruikten.
Kijk, als je in Armstrongs Tourploeg hebt gereden, of de kopman bent geweest van een 'dopingploeg', dan is het een ander verhaal.
Zoals ik het rapport gelezen heb was er bij US Postal een duidelijk verschil tussen de Tourploeg en de rest van het team. Het was ook weer niet zo openlijk als sommigen doen vermoeden. Natuurlijk wist iedereen wel ongeveer wat er aan de hand was. Maar bijvoorbeeld Vaughters werd pas openlijk door Armstrong erbij betrokken toen hij zelf aan de epo ging, en er volgens Lance dus geen boek meer over kon schrijven.quote:Op zondag 28 oktober 2012 11:07 schreef bjarki het volgende:
[..]
Twijfelachtig. Matthew White en Steffen Kjaergaard waren verre van essentieel voor Lance's tourploeg. Als zelfs dat soort knechten aan de dope zit en er ook in de rapporten sprake is van een door de ploeg geleid doping-programma, dan mag je er toch wel van uit gaan dat tenminste 90% van de renners van die ploeg niet met eerlijke middelen streed.
Hier moest ik ook direct aan denkenquote:Op zondag 28 oktober 2012 09:56 schreef groenen het volgende:
Steven de Jongh is een van de beste vrienden van Boogerd.
Zo te zien is Sastre een paar keer de echte winnaar!quote:Op zondag 28 oktober 2012 00:46 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wel andere topathleten
dit is wel goede info, inclusief de renners di onder de grond liggen door de doping
http://en.wikipedia.org/wiki/Doping_at_the_Tour_de_France
Ik vertrouw je op je woord, heb het rapport namelijk niet gelezen.quote:Op zondag 28 oktober 2012 11:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Zoals ik het rapport gelezen heb was er bij US Postal een duidelijk verschil tussen de Tourploeg en de rest van het team. Het was ook weer niet zo openlijk als sommigen doen vermoeden. Natuurlijk wist iedereen wel ongeveer wat er aan de hand was. Maar bijvoorbeeld Vaughters werd pas openlijk door Armstrong erbij betrokken toen hij zelf aan de epo ging, en er volgens Lance dus geen boek meer over kon schrijven.
Ekimov zat meestal in de Tourploeg hoor, maar inderdaad onder meer Boonen en Van Heeswijk.quote:Op zondag 28 oktober 2012 12:14 schreef bjarki het volgende:
[..]
Ik vertrouw je op je woord, heb het rapport namelijk niet gelezen.![]()
Dan zal het inderdaad wel om die '14' van de tourselectie gaan. Ik vraag me dan wel af wat er was gebeurd als een renner geweigerd had. Geen tour?
Welke renners vielen er in de US Postal periode eigenlijk buiten de tourploeg? Boonen? Dean? Ekimov? Van Heeswijk?
![]()
En dan nog wat dertien in een dozijn-Amerikanen?
http://en.wikipedia.org/w(...)mbers_of_U.S._Postal
In ieder geval geen Tour, en je moest je ook zorgen gaan maken om je contract.quote:Op zondag 28 oktober 2012 12:14 schreef bjarki het volgende:
[..]
Ik vertrouw je op je woord, heb het rapport namelijk niet gelezen.![]()
Dan zal het inderdaad wel om die '14' van de tourselectie gaan. Ik vraag me dan wel af wat er was gebeurd als een renner geweigerd had. Geen tour?
Welke renners vielen er in de US Postal periode eigenlijk buiten de tourploeg? Boonen? Dean? Ekimov? Van Heeswijk?
![]()
En dan nog wat dertien in een dozijn-Amerikanen?
http://en.wikipedia.org/w(...)mbers_of_U.S._Postal
Het hangt ook af wat voor definitie van 'gebruiken' je gebruikt. Voedingssupplementen bijvoorbeeld?quote:Op zondag 28 oktober 2012 13:21 schreef Patroon het volgende:
Ik ben van mening dat iedereen gebruikte, de ene wat meer dan de ander. Maar wat heb je anders te zoeken in een peloton waar je concurrenten allemaal gebruiken?
Je gaat toch ook niet met lege banden rijden, als je de optie hebt om er 8 bar in te gooien en je concurrenten het ook doen?
De Padrnossen van deze wereld?quote:Op zondag 28 oktober 2012 13:22 schreef Leatherface het volgende:
En toch zullen er daadwerkelijk renners zijn geweest die niet gebruiken. Geen EPO althans.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |