Inderdaad, als je over die grens heen komt is het dus nu minder aantrekkelijk om 4 dagen te gaan werken. En als er meer mensen 40 uur gaan werken en de papa en mama dagen laten schieten is dat beter voor de belastinginkomsten.quote:Op zondag 28 oktober 2012 19:18 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Toch is het vreemd: de progressieve belastingschijven worden dus qua basis aangepast: elke extra euro wordt op een bepaald punt minder zwaar belast.
Op FOK zitten vnl SZ'squote:
Hoe kom je daarbij?quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 12:09 schreef eriksd het volgende:
Is toch een zeer aardig bedrag? Vergeet niet dat gemeentelijke lasten en waterschapsbelasting ook wegvallen.
De manier waarop jij over je medemens spreekt.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 10:53 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Toe maar, de VVD buigt wel diep (HRA beperken, zorgpremie inkomensafhankelijk) om te bezuinigen op Afrika.
Toch bizar, dat een gezond iemand die veel verdient meer premie moet betalen dan een ongezond iemand die weinig verdient. Tijd voor meer marktwerking in de zorg want dit slaat nergens op. Paupers krijgen toch ook al zorgtoeslag? Waarom moet hun premie dan ook nog eens omlaag?
Er is helemaal geen marktwerking in de zorg man. Hoe kom je daar in hemelsnaam bij? De zorg is compleet doorspekt met overheidsregels, subsidies, toeslagen, belastingcenten, wetten, ambtelijke proefballonnetjes en geboden. Zo mag ik niet eens kiezen om mij niet te verzekeren; nee, ik zal en moet me verzekeren. Daar gaat het natuurlijk al mis met de marktwerking.quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:50 schreef Fockker het volgende:
[..]
Op FOK zitten vnl SZ's
[..]
Hoe kom je daarbij?
[..]
De manier waarop jij over je medemens spreekt.
Je hebt niet naar het nieuws geluisterd toen je je braaksel aan het type was. De zorgtoeslag wordt afgeschaft.
http://www.nu.nl/nieuws/2(...)lag-per-2014-af.html
Die komt terug in de inkomensafhankelijke zorgpremie, maar toch.
Snap je hem al?
De marktwerking in de zorg. Bestudeer het nogeens.
Dan kom je tot de conclusie dat die er al is, slimbo!
Je auto moet je toch ook verzekeren?quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:37 schreef Nielsch het volgende:
Er is helemaal geen marktwerking in de zorg man. Hoe kom je daar in hemelsnaam bij? De zorg is compleet doorspekt met overheidsregels, subsidies, toeslagen, belastingcenten, wetten, ambtelijke proefballonnetjes en geboden. Zo mag ik niet eens kiezen om mij niet te verzekeren; nee, ik zal en moet me verzekeren. Daar gaat het natuurlijk al mis met de marktwerking.
Het hebben van een auto is een keuze, een zorgverzekering niet.quote:Op maandag 29 oktober 2012 12:47 schreef klaaskippegaas het volgende:
Je auto moet je toch ook verzekeren?
Dit dus.quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:37 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Er is helemaal geen marktwerking in de zorg man. Hoe kom je daar in hemelsnaam bij? De zorg is compleet doorspekt met overheidsregels, subsidies, toeslagen, belastingcenten, wetten, ambtelijke proefballonnetjes en geboden. Zo mag ik niet eens kiezen om mij niet te verzekeren; nee, ik zal en moet me verzekeren. Daar gaat het natuurlijk al mis met de marktwerking.
Als je een auto hebt moet je hem verzekeren.quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:56 schreef RemcoDelft het volgende:
Het hebben van een auto is een keuze, een zorgverzekering niet.
Onzin natuurlijk.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:01 schreef Worteltjestaart het volgende:
Er kan alleen sprake van marktwerking zijn wanneer je als consument volledig vrij bent in kiezen uit een scala van aanbieders die ook daadwerkelijk onderling concurreren.
Hoe kan er sprake zijn van concurrentie als er standaardtarieven zijn voor DBC's (diagnose-behandelcombinaties)?
Alleen daar blijkt al uit dat marktwerking in de zorg niet bestaat.
noem me raar, maar een van de taken van de huisarts is toch ook juist of iets serieus is of niet en aan de hand daarvan te handelenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 14:14 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
Jep ook dat.. Ik zit met smart te wachten op het moment dat er nog weer een eigen bijdrage betaald mag worden bij een daadwerkelijk bezoek aan de huisarts buiten normale kantooruren. Net zoals bij de tandarts, Zelfde geldt voor het ziekenhuis wanneer je daar voor onzin langs komt. Mensen durven zelf de verantwoording niet meer te dragen en even af te wachten, nee we leggen alles bij de dokter neer en die is verantwoordelijk.
oooooh, laat me niet afgaan over die dbc's. wat dat me al gekost heeftquote:Op maandag 29 oktober 2012 14:01 schreef Worteltjestaart het volgende:
Er kan alleen sprake van marktwerking zijn wanneer je als consument volledig vrij bent in kiezen uit een scala van aanbieders die ook daadwerkelijk onderling concurreren.
Hoe kan er sprake zijn van concurrentie als er standaardtarieven zijn voor DBC's (diagnose-behandelcombinaties)?
Alleen daar blijkt al uit dat marktwerking in de zorg niet bestaat.
"Meneer"quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:37 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Er is helemaal geen marktwerking in de zorg man. Hoe kom je daar in hemelsnaam bij? Zo mag ik niet eens kiezen om mij niet te verzekeren; nee, ik zal en moet me verzekeren. Daar gaat het natuurlijk al mis met de marktwerking.
Maar dat uit zich niet in lagere prijzen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:03 schreef klaaskippegaas het volgende:
Onzin natuurlijk.
Je kunt besparen op personeel, op inkoop en op werkruimte.
Dat noemen ze marktwerking.
kosten? inkomsten uit krantenwijk? per week/maand/jaar? bronvermelding? iets?quote:
mja, dat vind ik nog niet eens zo erg eigenlijkquote:Op maandag 29 oktober 2012 19:45 schreef simmu het volgende:
[..]
oooooh, laat me niet afgaan over die dbc's. wat dat me al gekost heeft![]()
de meest debiele methode ooit imho. dat je mensen gewoon factureerd over de behandeling en niet over de gemiddelde behandeling wat we zeer schimmig bepalen
plaatje zegt zorgkosten in 2005..door visionair.nlquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:05 schreef simmu het volgende:
[..]
kosten? inkomsten uit krantenwijk? per week/maand/jaar? bronvermelding? iets?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 14:46 schreef abdalfawaz het volgende:
Hoe zit het dan met mensen die in de eerste of tweede belastingschijf vallen? Gaat daarbij de zorgpremie omlaag? Worden die op een andere manier gecompenseerd?
Wat er vreemd aan is, is dat er gemiddeld 50.000 euro wordt uitgegeven om een 95-jarige nog een jaar in leven te houden. De politiek durft de discussie niet aan, maar kom op zeg, op een bepaald punt heb je je tijd gewoon gehad. En ik kan je garanderen dat ze allemaal toch doodgaan!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:16 schreef Leandra het volgende:
Niets vreemds aan het plaatje, vrouwen krijgen kinderen en worden ouder, zie je keurig terug.
Wat je in ieder geval mist is dat het wegvallen van de zorgtoeslag wordt gecompenseerd met een inkomensafhankelijke premie die, gezien het normale inkomen van een student, tot de laagste zal behoren.quote:
Eigenlijk zou het plaatje niet de kosten per persoon moeten weergeven, maar de totale kosten voor die groep, dus kosten*aantal. Pas dan kun je goed inschatten vanaf welke leeftijd de totale component van zorgkosten de pan uit rijst.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:24 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat er vreemd aan is, is dat er gemiddeld 50.000 euro wordt uitgegeven om een 95-jarige nog een jaar in leven te houden. De politiek durft de discussie niet aan, maar kom op zeg, op een bepaald punt heb je je tijd gewoon gehad. En ik kan je garanderen dat ze allemaal toch doodgaan!
Je gaat er wel heel makkelijk vanuit dat iemand daarmee in leven wordt gehouden alsof die kosten er alleen maar zijn om de dood af te wenden, terwijl de kans groot is dat die kosten er vooral zijn om te voorkomen dat iemand in pijn of mensonterend leeft, en dat is nogal een verschil.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:24 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat er vreemd aan is, is dat er gemiddeld 50.000 euro wordt uitgegeven om een 95-jarige nog een jaar in leven te houden. De politiek durft de discussie niet aan, maar kom op zeg, op een bepaald punt heb je je tijd gewoon gehad. En ik kan je garanderen dat ze allemaal toch doodgaan!
nou zijn er natuurlijk een stuk minder 95+ers dan 40-gers... en zoals gezegd het gaat om totale zorg, niet alleen om levensverlengende zorgquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:24 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waarom? Juist de kosten per persoon zeggen iets. Anders kom je met een grafiek waaruit blijkt dat 120-jarigen niets kosten...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:26 schreef Worteltjestaart het volgende:
Eigenlijk zou het plaatje niet de kosten per persoon moeten weergeven, maar de totale kosten voor die groep, dus kosten*aantal. Pas dan kun je goed inschatten vanaf welke leeftijd de totale component van zorgkosten de pan uit rijst.
Dat is ook precies wat ik bedoelquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:36 schreef RemcoDelft het volgende:
Waarom? Juist de kosten per persoon zeggen iets. Anders kom je met een grafiek waaruit blijkt dat 120-jarigen niets kosten...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |