Waarom?quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 11:16 schreef Party_P het volgende:
Ontopic: inkomensafhankelijk prima, is het nu ook al met de zorgtoeslag, alleen zat het dan op andere manier verrekend worden. Nu nog boetes inkomensafhankelijk maken
Wat leuk, alleenstaande vrouwen met kinderen in alle mogelijke kleuren...quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 11:16 schreef Party_P het volgende:
Dit vind ik wel een mooi artikel die wel wat voor QBay en de rest over hoe krom het 'gratis geld kan zijn':
Blij in de bijstand
Moeder met twee kinders krijgt bijna 1600 in de maand.
Louter CEO's hier op FOK!quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 14:18 schreef Re het volgende:
Wel grappig dat iedereen op FOK! zowaar gezond en rijk is.
Lees dat stukje blij in de bijstand eens. Enige wat er over hun rug is gegaan is de zatlap die ze zwager schopte. En ze hadden zich door hem beter in hun reet kunnen laten nemen, want ze vinden het duidelijk zeer aangenaam alles in hun reet geschoven te krijgen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 11:28 schreef longinus het volgende:
geld weghalen bij de laagste groep om te compenseren in een andere groep, wat is dat voor waanzin.
per saldo blijft het gelijk, maar ik krijg sterk de indruk dat de mensen met lage inkomens er het slechtste van af komen.
Op een gegeven moment houdt het op, meer betalen als je inkomen kan je niet en dan krijg je armoede waar iemand niet uit kan ontsnappen.
Mensen die VVD gestemd hebben, goed gedaan, ik hoop dat je niet het slachtoffer wordt van je eigen keuze.
En verdiende je al dik boven modaal, goed gedaan, exact de vvd doelgroep ^^
Waarom ben jij voor massale werkloosheid onder ambtenaren?quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 11:34 schreef CafeRoker het volgende:
Alles dat riekt naar inkomensafhankelijkheid is kut. We hebben een geweldig systeem om te nivelleren. Dat heet inkomstenbelasting. Daar dient het dus ook te gebeuren en niet op allerlei andere vage plaatsen.
Ik zie er geen moeder met twee kinderen bij.... daarbij geldt huur- en zorgtoeslag voor iedereen onder een bepaald inkomen, en krijgt iedereen die kinderen heeft kinderbijslag, en bij een laag inkomen kindgebondenbudget...quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 11:16 schreef Party_P het volgende:
Dit vind ik wel een mooi artikel die wel wat voor QBay en de rest over hoe krom het 'gratis geld kan zijn':
Blij in de bijstand
Moeder met twee kinders krijgt bijna 1600 in de maand.
Ontopic: inkomensafhankelijk prima, is het nu ook al met de zorgtoeslag, alleen zat het dan op andere manier verrekend worden. Nu nog boetes inkomensafhankelijk maken
Waar is de vader?quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 12:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zie er geen moeder met twee kinderen bij.... daarbij geldt huur- en zorgtoeslag voor iedereen onder een bepaald inkomen, en krijgt iedereen die kinderen heeft kinderbijslag, en bij een laag inkomen kindgebondenbudget...
Reken even uit wat diezelfde moeder met 3 kinderen aan inkomen heeft als ze het minimumloon verdient en in een huis met een huur van ¤ 550 woont.
Zal ik het even voor je doen?
¤ 1.236,17 Netto Loon
¤ 232,71 Kinderbijslag (drie kinderen van 5, 7 en 12 jaar, totaal ¤ 698,14 per kwartaal)
¤ 109,91 Alleenstaande ouderkorting
¤ 148,41 Inkomensahankelijke combinatiekorting
¤ 275,00 Huurtoeslag
¤ 157,00 Kindgebonden budget
¤ 69,00 zorgtoeslag
¤ 2.228,20 als diezelfde moeder met 3 kinderen het minimumloon verdient....
En dan heb ik de kinderopvangtoeslag buiten beschouwing gelaten, die is er immers alleen maar om het haar mogelijk te maken te verdienen.
Die betaalt ¤ 150 per kind per maand alimentatie, die niet verrekend wordt met het loon, zoals in de bijstand wel gebeurt.quote:
Dat is ook een idee, of combineer het. Als iemand met een hoog inkomen nu 20km/h te hard rijdt krijgt hij een boete van bijv. ¤ 100,-, dat is voor diegene niet veel geld, maar iemand die niet veel verdiend is dat een flinke hap uit je maandelijks te besteden centen. Daarom moet iedereen dat even hard voelen, met daarnaast een punten rijbewijs ja. Ahhh maar keer te hard gereden doe maar een week zonder rijbewijs. Zal veel mensen zwaar vallen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 11:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom?
Een puntenrijbewijs is veel slimmer.
Met wie vergelijk je het nou? Met Danielle Gerber met haar 3 kids en de berekening met bedragen uit 2009?quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 12:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zie er geen moeder met twee kinderen bij.... daarbij geldt huur- en zorgtoeslag voor iedereen onder een bepaald inkomen, en krijgt iedereen die kinderen heeft kinderbijslag, en bij een laag inkomen kindgebondenbudget...
Reken even uit wat diezelfde moeder met 3 kinderen aan inkomen heeft als ze het minimumloon verdient en in een huis met een huur van ¤ 550 woont.
Zal ik het even voor je doen?
¤ 1.236,17 Netto Loon
¤ 232,71 Kinderbijslag (drie kinderen van 5, 7 en 12 jaar, totaal ¤ 698,14 per kwartaal)
¤ 109,91 Alleenstaande ouderkorting
¤ 148,41 Inkomensahankelijke combinatiekorting
¤ 275,00 Huurtoeslag
¤ 157,00 Kindgebonden budget
¤ 69,00 zorgtoeslag
¤ 2.228,20 als diezelfde moeder met 3 kinderen het minimumloon verdient....
En dan heb ik de kinderopvangtoeslag buiten beschouwing gelaten, die is er immers alleen maar om het haar mogelijk te maken te verdienen.
Ja ok, maar in het door mijn geposte artikel is niet bepaald te merken dat de voorgestelde gezinnen het ook maar enigszins zwaar hebben, terwijl mensen in de bijstand het eigenlijk toch wel een beetje zwaar zouden moeten hebben, want het zou meer moeten stimuleren tot het vinden van werk. Op deze manier is het wel te makkelijk achterover liggen en geld vangen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 14:17 schreef Leandra het volgende:
Ik heb je net voorgerekend dat mensen die een laag loontje hebben dezelfde voordeeltjes hebben alp iemand in de bijstand.
Daar komt dat nog eens het belastingvoordeel van de arbeidskorting bovenop, en voor alleenstaande ouders is het verschil nog groter.
Ik heb gewoon de berekening voor een alleenstaande ouder met 3 kinderen en een inkomen uit arbeid op het minimumloon berekend.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 14:19 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Met wie vergelijk je het nou? Met Danielle Gerber met haar 3 kids en de berekening met bedragen uit 2009?
Oh zo. Ik dacht dat je een vergelijking wilde maken met die moeders uit het artikel Blij in de Bijstand maar dat is dus niet zo.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 16:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb gewoon de berekening voor een alleenstaande ouder met 3 kinderen en een inkomen uit arbeid op het minimumloon berekend.
Maakt niet echt uit met wie het vergeleken wordt, dit is zoals het in 2012 voor een werkende alleenstaande ouder is.
Ik word een beetje moe van het feit dat dat artikel te pas en te onpas gepost wordt, het liefst met een klaagzang dat ze zelf echt alleen maar een karig loontje hebben en hun eigen recht op allerlei toeslagen enz. vergeten als ze de vergelijking claimen te maken.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 16:09 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Oh zo. Ik dacht dat je een vergelijking wilde maken met die moeders uit het artikel Blij in de Bijstand maar dat is dus niet zo.
Anders had je namelijk wel even de getallen uit 2009 erbij moeten pakken.
En is de conclusie nu dat een alleenstaande moeder met minimumloon er iets op vooruit gaat door het verschil minimumloon <> bijstand en de Inkomensahankelijke combinatiekorting?quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 16:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik word een beetje moe van het feit dat dat artikel te pas en te onpas gepost wordt, het liefst met een klaagzang dat ze zelf echt alleen maar een karig loontje hebben en hun eigen recht op allerlei toeslagen enz. vergeten als ze de vergelijking claimen te maken.
Er zijn ook zat mensen die keihard werken en heel weinig verdienen en elk dubbetje om moeten draaienquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 06:47 schreef Nielsch het volgende:
Naast de premie wordt trouwens ook het eigen risico inkomensafhankelijk. Lekker is dat, straks geen enkel obstakel meer voor ouderen en paupers om voor elk pijntje dat ze voelen langs het ziekenhuis te gaan. Werken wordt echt gestraft in Nederland, dankzij de PvdA.
Nee, dat is niet zo. Die mensen met een jaarinkomen van boven de 33.863 betalen tot 33.863 natuurlijk ook gewoon 42% (of 41,95% om precies te zijn). Voor alles boven de 33.863 gaan ze 38% betalen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:54 schreef QBay het volgende:
[..]
De derde schijf van de inkomensbelasting wordt verlaagd van 42% naar 38%, dit is leuk voor mensen met een jaarinkomen van boven de ¤33.864. De tweede schijf (jaarinkomen tot ¤33.863) blijven 42% belasting betalen. Mensen die het al minder breed hebben gaan dus ook meer belasting betalen dan iemand in de derde schijf.
Toch is het vreemd: de progressieve belastingschijven worden dus qua basis aangepast: elke extra euro wordt op een bepaald punt minder zwaar belast.quote:Op zondag 28 oktober 2012 18:20 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee, dat is niet zo. Die mensen met een jaarinkomen van boven de 33.863 betalen tot 33.863 natuurlijk ook gewoon 42% (of 41,95% om precies te zijn). Voor alles boven de 33.863 gaan ze 38% betalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |