SPOILER: Memleketler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 00:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zomer 2000, jij bent nog jong man
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 00:48 schreef Ambipur het volgende:
Soms mis ik vroeger... En nu echt even.
No man.. I'm not torn.. Mijn verdriet komt door iets andersquote:
Hey, deze ken ik niet?quote:
Daarom terug naar köy maar wel met een mixteyip met jaren 90 nummers.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 00:48 schreef Ambipur het volgende:
Soms mis ik vroeger... En nu echt even.
Fifa 00 geloof ik?quote:
Aaaah.. wacht!quote:Op donderdag 25 oktober 2012 00:51 schreef Levolution het volgende:
[..]
Daarom terug naar köy maar wel met een mixteyip met jaren 90 nummers.
Vurtel.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 00:50 schreef Ambipur het volgende:
[..]
No man.. I'm not torn.. Mijn verdriet komt door iets anders
Mijn neef en ik maakten een lijst van leukste liedjes van die zomer en brachten deze naar zo'n cassettebandjesvuller in de stad om het op te laten nemen. Wat een tijden.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 00:51 schreef Levolution het volgende:
[..]
Daarom terug naar köy maar wel met een mixteyip met jaren 90 nummers.
Ooooh grote favo toen......!quote:
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 00:54 schreef Ambipur het volgende:
Killer muziek man.... Vooral Burak Kut!
Als je eens wist met wat ik allemaal nog meer kan komenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 00:56 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Damn ey...Je weet precies wat ik toen luisterde!
Kom maar op dan?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 00:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als je eens wist met wat ik allemaal nog meer kan komen
Helaas.. Not my stylo.quote:
Ken je deze?quote:
Haha, Burak Kut. Ik had besloten om voor de grap zijn achternaam als de Nederlandse 'kut' uit te spreken. Nu gaat het automatisch, is best gevaarlijk bij mensen waar ik geen Burak KUT hoor te zeggen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 00:54 schreef Ambipur het volgende:
Killer muziek man.... Vooral Burak Kut!
Ja, echt baggerquote:Op donderdag 25 oktober 2012 00:58 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ken je deze?
Mijn vader werd altijd zo boos op mijn tante, dat zij dit luisterde. Wat is dit voor muziek? Utan
Wilde ik net posten.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 00:58 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ken je deze?
Mijn vader werd altijd zo boos op mijn tante, dat zij dit luisterde. Wat is dit voor muziek? Utan
deze?quote:
Hell yeah!quote:Op donderdag 25 oktober 2012 01:01 schreef Ambipur het volgende:
[..]
deze?
Kan em nog meezingen gelukkig
25 zegt ie dan...quote:
niet.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 01:03 schreef Ayca het volgende:
TS heeft een leeftijdsgenoot gevonden en gaat helemaal los.
Zelfs niet-Turkenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 01:03 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Dit hoort iedere Turk te kennen.
Ja duh! Hij haalt zoveel herinneringen naar boven inene.. Dersimi bile unuttum godverdomme. Weer wakker zijn tot 3u. Moet af.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 01:03 schreef Ayca het volgende:
TS heeft een leeftijdsgenoot gevonden en gaat helemaal los.
Favorietquote:
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 01:04 schreef TheMagnificent het volgende:
Draai(d)en ze standaard op bruiloften in Turkije.
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 01:05 schreef Levolution het volgende:
[..]
Favoriet
Die man heeft zoveel goede nummers, maar dit specifieke nummer raakt toch een gevoelige snaar bij mij.
We kunnen uren doorgaan (is al eens gebeurd in deze reeksquote:
Je weet dat je Adblock alleen op FOK! uit hoeft te staan?quote:
Askim benimquote:Op donderdag 25 oktober 2012 01:07 schreef Ayca het volgende:
[..]
Ik ben bekender met muziek uit de jaren 60-80 dan later
Een van zn beste liedjes, al zijn liedjes zijn stuk voor stuk nummer 1.quote:
Precies. Ook zo'n nummer, van Cem Karaca, dat ik nog steeds beluister...quote:Op donderdag 25 oktober 2012 01:08 schreef Levolution het volgende:
[..]
We kunnen uren doorgaan (is al eens gebeurd in deze reeks), die man heeft zoveel goede nummers.
Maar Can Bedenden Cikmayinca heeft een speciaal plekje voor mij, al sinds kleins af aan. Luister hem nog altijd. Weet niet waarom, alles klopt gewoon aan dat nummer.
[..]
Ik ook. Ik heb eigenlijk relatief weinig met de muziek uit de jaren '90.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 01:07 schreef Ayca het volgende:
[..]
Ik ben bekender met muziek uit de jaren 60-80 dan later
Sommige zijn wel leuk in hoe slecht ze zijn.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 01:10 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik ook. Ik heb eigenlijk relatief weinig met de muziek uit de jaren '90.
Hun nummers, vooral die van Cem Karaca, hadden nog iets van betekenis, zoals maatschappijkritiek. Tegenwoordig gaan liedjes nergens meer over.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 01:09 schreef Ambipur het volgende:
Sorry, maar dit zijn wel even de ultieme bazen:
Nu ga het over sex, liefde etc...quote:Op donderdag 25 oktober 2012 01:12 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Hun nummers, vooral die van Cem Karaca, hadden nog iets van betekenis, zoals maatschappijkritiek. Tegenwoordig gaan liedjes nergens meer over.
Sommige zijn ook wel gewoon echt goed. Je prees net zelf al R.E.M. en terecht.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 01:12 schreef Ayca het volgende:
[..]
Sommige zijn wel leuk in hoe slecht ze zijn.
Ik weetquote:
Selda Bagcan had ook een aantal aardig maatschappijkritische nummers. Heb ik het niet over die recentere standaardmuziek van haar, maar echt de oude shit.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 01:12 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Hun nummers, vooral die van Cem Karaca, hadden nog iets van betekenis, zoals maatschappijkritiek. Tegenwoordig gaan liedjes nergens meer over.
Jij/jullie/allemaal ook!quote:Op donderdag 25 oktober 2012 01:15 schreef Triggershot het volgende:
Btw, hepinizin Bayrami Mubarek olsun![]()
Fijn offerfeest
Wahhahahahha! Weet je dat zelfmoordpogingen verhaal of niet?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 01:16 schreef TheMagnificent het volgende:
Hij was een tijdje ook een hype.
Ja, mensen zouden zelfmoordpogingen gedaan hebben na dat nummer. Weet niet wat er waar van is.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 01:16 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Wahhahahahha! Weet je dat zelfmoordpogingen verhaal of niet?
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 01:17 schreef TheMagnificent het volgende:
Deze is ook wel leuk van hem...
Thnx! Seninde mübarek olsun.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 01:15 schreef Triggershot het volgende:
Btw, hepinizin Bayrami Mubarek olsun![]()
Fijn offerfeest
http://webarsiv.hurriyet.com.tr/2000/01/08/170339.aspquote:Op donderdag 25 oktober 2012 01:18 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ja, mensen zouden zelfmoordpogingen gedaan hebben na dat nummer. Weet niet wat er waar van is.
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 01:19 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Thnx! Seninde mübarek olsun.
De jaren '70 en '80 waren natuurlijk politiek turbulente jaren. Heeft heel wat mooie (maatschappijkritische) nummers opgeleverd.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 01:15 schreef Levolution het volgende:
[..]
Selda Bagcan had ook een aantal aardig maatschappijkritische nummers. Heb ik het niet over die recentere standaardmuziek van haar, maar echt de oude shit.
Ze heeft wel diepere shit dan dit, maar dit nummer ownt qua klank.
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 01:21 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
De jaren '70 en '80 waren natuurlijk politiek turbulente jaren. Heeft heel wat mooie (maatschappijkritische) nummers opgeleverd.
Tsja, zulke fans word je ook niet blij van.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 01:19 schreef Ambipur het volgende:
[..]
http://webarsiv.hurriyet.com.tr/2000/01/08/170339.asp
Truequote:Op donderdag 25 oktober 2012 01:14 schreef Levolution het volgende:
[..]
Sommige zijn ook wel gewoon echt goed. Je prees net zelf al R.E.M. en terecht.
haha viese alto met je gitaarmusiek :squote:Op donderdag 25 oktober 2012 01:26 schreef Ayca het volgende:
[..]
Trueen je had ook best goede alternative bands natuurlijk
Ik overtref je..quote:
Nu het toch over Turkse muziek gaat.quote:
Je moet nog heeeeel wat melk drinken om mij te overtreffen:quote:
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 01:31 schreef Levolution het volgende:
[..]
Nu het toch over Turkse muziek gaat.
Hebben jullie wel eens de last.fm pages van Turkse artiesten gezien? Helemaal volgespamd door metalturken, met rare tags enzo.
Bijvoorbeeld:
http://www.last.fm/music/Mahmut+Tuncer/+tags
![]()
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 01:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je moet nog heeeeel wat melk drinken om mij te overtreffen:
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 01:31 schreef Levolution het volgende:
[..]
Nu het toch over Turkse muziek gaat.
Hebben jullie wel eens de last.fm pages van Turkse artiesten gezien? Helemaal volgespamd door metalturken, met rare tags enzo.
Bijvoorbeeld:
http://www.last.fm/music/Mahmut+Tuncer/+tags
![]()
''osursam daha guzel''quote:Op donderdag 25 oktober 2012 01:33 schreef Levolution het volgende:
http://www.last.fm/music/Ajdar/+tags
atmosferik yarak metal
muzcore
Ayilik mi var senin hamurunda...quote:
Nog zo'n kut...quote:Op donderdag 25 oktober 2012 01:36 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ayilik mi var senin hamurunda...
hardlyquote:
Ja wat probeer je nou te zeggen?quote:
Eendagsvliegjes...quote:
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 01:39 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Je wint..............................
Meh.quote:
Whooeeee.. Crossing a line I guessquote:Op donderdag 25 oktober 2012 01:41 schreef Levolution het volgende:
Mag dit? Ahmet Kaya is ook al langs geweest.
Waarom wordt het nooit meer wat met R'dam?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 01:43 schreef Karzai het volgende:
Laat ik me eerst me even aanmelden hoe is het hier?
Van mij wel. Maar ik vind Koerdisch gewoon geen mooie taal om naar te luisteren. Perzisch weer wel (heerlijk poëtisch).quote:Op donderdag 25 oktober 2012 01:41 schreef Levolution het volgende:
Mag dit? Ahmet Kaya is ook al langs geweest.
Geweldig! De jongeren laten mij genieten van muziek van vroeger.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 01:43 schreef Karzai het volgende:
Laat ik me eerst me even aanmelden hoe is het hier?
Kom op, dat klinkt ook zo uitgeleefd. Zo oud ben je ook weer niet.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 01:44 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Geweldig! De jongeren laten mij genieten van muziek van vroeger.
Zo jong zijn we dan weer niet.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 01:44 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Just kidding hoor. Ik ben niet oud Maar ik geniet wel. Mijn huiswerk roept me wel..quote:Op donderdag 25 oktober 2012 01:45 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Kom op, dat klinkt ook zo uitgeleefd. Zo oud ben je ook weer niet.
Toe maarquote:Op donderdag 25 oktober 2012 01:44 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Oj hardcore Rotjeknorder hierquote:Op donderdag 25 oktober 2012 01:43 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Waarom wordt het nooit meer wat met R'dam?
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 01:55 schreef Levolution het volgende:
Ik ga pitten, slaap lekker allemaal.
Slaap lekker!quote:Op donderdag 25 oktober 2012 01:55 schreef Levolution het volgende:
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 01:56 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Slaap lekker!
Ik ga maar ook 'ns. Tschüss.
quote:
peace ouwequote:Op donderdag 25 oktober 2012 01:55 schreef Levolution het volgende:
Waar gaat 't over?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 02:00 schreef Ambipur het volgende:
Truste... Ik ga mijn huiswerk maar weer es afmaken..
Hmmm.. Nu over beheersen van een project.. Nog 30 pagina'squote:Op donderdag 25 oktober 2012 02:09 schreef zarGon het volgende:
Welterusten aan de deserteurs lieverds die ter sponde gaan.
[..]
Waar gaat 't over?
Hmhmm. Succes ende sterkte. Kolay gelsin.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 02:10 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Hmmm.. Nu over beheersen van een project.. Nog 30 pagina'sVoor vandaag.
It's boring.Tis niet moeilijk, kafa almiyor.
Als Trigger er niet was geweest, lag ik nu al in bed..... Maar die nummers..quote:Op donderdag 25 oktober 2012 02:13 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hmhmm. Succes ende sterkte. Kolay gelsin.
Op dit uur?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 02:00 schreef Ambipur het volgende:
Truste... Ik ga mijn huiswerk maar weer es afmaken..
coca cola is beterquote:Op donderdag 25 oktober 2012 02:21 schreef Ambipur het volgende:
Ben geen ochtendmens... Ik kom na 20 uur tot leven.
Moet wel 7 up...
Toevallig.. Heb een fles voor mequote:
kom samen na camii dan..quote:Op donderdag 25 oktober 2012 06:49 schreef Weissman het volgende:
Alvast iedereen hayirli bayramlar enzo. Echt iedereen
I got mad love for every single one out here, and I don't care if you don't like me. I'll still love you.![]()
Fixedquote:Op donderdag 25 oktober 2012 09:34 schreef Ambipur het volgende:
Werken met bayram sucks mannnn![]()
Bayraminz mubarek olsun
Slacht je mee?? Mijn badkamer is al fijn rood gekleurd!quote:Op donderdag 25 oktober 2012 09:33 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Toerkoes, ik wens jullie een fijn en vreugdevol slachtfeest toe!
Weet je zeker dat dat door het slachten komt, het kan ook die periode zijn weetjewel.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 09:35 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Slacht je mee?? Mijn badkamer is al fijn rood gekleurd!
Even gecheckt, nope! 'T zijn de skaapiesquote:Op donderdag 25 oktober 2012 09:40 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Weet je zeker dat dat door het slachten komt, het kan ook die periode zijn weetjewel.
quote:
not sure if seriousquote:Op donderdag 25 oktober 2012 09:43 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Even gecheckt, nope! 'T zijn de skaapies
Download Kik messenger en voeg yuri_boyka toe.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:32 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ja! Geef me je nummer, stuur ik het door.
Kik whut?... Ben oud, he? Verder dan m'n BB kom ik niet.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:36 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Download Kik messenger en voeg yuri_boyka toe.
Ga naar de blackberry app store en download Kik messenger (soort whatsapp).quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:44 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Kik whut?... Ben oud, he? Verder dan m'n BB kom ik niet.
Ja daagggggg, zoveel moeite doen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:47 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ga naar de blackberry app store en download Kik messenger (soort whatsapp).
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:49 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ja daagggggg, zoveel moeite doen.
Ik wist het wel. Maarre, hij moet er wel zijn hoor.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:57 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Heb voor de gein es gecheckt wat het was.. mijn appstore herkende ;t niet eens
Kut telefoon.
Neequote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:57 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik wist het wel. Maarre, hij moet er wel zijn hoor.
Wel: http://kik.com/blackberry-download/ Dan doe je dat toch.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:59 schreef Ambipur het volgende:
[..]
NeeDus ik hou de badkamer foto's voor mezelf
Hoe kun je zo iets niet weten..? Als we het hebben over verkrachting weet iedereen hoe ene vagina er op reageert, omdat ze dit allemaal overal en nergens lezen.. Maar als het neerkomt op bidden weet 80% van hier het niet eens..quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:09 schreef Bortecinem het volgende:
Ik weet niet hoe ik moet bidden. Bir turlu kafama girmiyor.
Uh.. Je snapt dat ik geen foto's heb hequote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:09 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Wel: http://kik.com/blackberry-download/ Dan doe je dat toch.
Is maar net wat je nuttige informatie vindt hè?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:11 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Hoe kun je zo iets niet weten..? Als we het hebben over verkrachting weet iedereen hoe ene vagina er op reageert, omdat ze dit allemaal overal en nergens lezen.. Maar als het neerkomt op bidden weet 80% van hier het niet eens..
Ipv zo te reageren op haar, kun je haar toch ook netjes toespreken? Lelijk dit.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:11 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Hoe kun je zo iets niet weten..? Als we het hebben over verkrachting weet iedereen hoe ene vagina er op reageert, omdat ze dit allemaal overal en nergens lezen.. Maar als het neerkomt op bidden weet 80% van hier het niet eens..
Hoe bedoel je? Dua of namaz?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:09 schreef Bortecinem het volgende:
Aber naturlich.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:12 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Uh.. Je snapt dat ik geen foto's heb he
Is dat niet wat overdreven?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:11 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:15 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Dua of namaz?
Baas.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:23 schreef zarGon het volgende:
Kusje aan xaban06 die het niet kon laten om mij aan te spreken met mijn username na het gebed..
.
Hardste diss in deze reeks ooit.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:11 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
In het eerste geval gewoon wat in je opkomt, wat je graag wenst. Maar er zijn natuurlijk ook standaard verzen die je kunt reciteren, zoals verzen uit de Koran (bijvoorbeeld Al-Fatiha); en dat is inderdaad gewoon stampwerk.quote:
sorryquote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:52 schreef Levolution het volgende:
Ik weet ook niet hoe je moet bidden. Ben wel eens in een moskee geweest als klein kind en deed gewoon de rest na qua bewegingen, maar ik werd afgeleid door al die witte sokken met vuil eronder.
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:32 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
In het eerste geval gewoon wat in je opkomt, wat je graag wenst. Maar er zijn natuurlijk ook standaard verzen die je kunt reciteren, zoals verzen uit de Koran (bijvoorbeeld Al-Fatiha); en dat is inderdaad gewoon stampwerk.
Heb ik toch het geluk dat ik als kind naar het moskee werd gestuurd om in iedergeval te kunnen biddenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:52 schreef Levolution het volgende:
Ik weet ook niet hoe je moet bidden. Ben wel eens in een moskee geweest als klein kind en deed gewoon de rest na qua bewegingen, maar ik werd afgeleid door al die witte sokken met vuil eronder.
Nee, de financien trekken het even niet he.quote:
Heb zelfs vrijwillig een cursus Arabisch gedaan als klein kind, maar na elif weet ik niks meer. Ik stopte ook vrij snel. Maar dat ben ik, ik maak nooit af waar ik aan begin.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:04 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
[..]
Heb ik toch het geluk dat ik als kind naar het moskee werd gestuurd om in iedergeval te kunnen bidden![]()
Ik ken trouwens net genoeg "sure's" om te kunnen bidden, heb de meeste vergeten![]()
Herkenbaar. Ging toen ik klein was naar de moskee. Was 7 jaar en kreeg tikken op mijn vingers doordat ik nagellak op hadquote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:05 schreef Levolution het volgende:
[..]
Heb zelfs vrijwillig een cursus Arabisch gedaan als klein kind, maar na elif weet ik niks meer. Ik stopte ook vrij snel. Maar dat ben ik, ik maak nooit af waar ik aan begin.
Ik deed het ook vrijwillig hoor, ben 2 jaar op zomercursus(goeie ouwe aya sofya die niet meer bestaat, jeweetwel, westermoskeequote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:05 schreef Levolution het volgende:
[..]
Heb zelfs vrijwillig een cursus Arabisch gedaan als klein kind, maar na elif weet ik niks meer. Ik stopte ook vrij snel. Maar dat ben ik, ik maak nooit af waar ik aan begin.
Zelfs ik weet datquote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:09 schreef Bortecinem het volgende:
Zo jammer is dat, in plaats van uitleggen waarom het niet kan, gaan ze gelijk tikken uitdelen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:06 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Herkenbaar. Ging toen ik klein was naar de moskee. Was 7 jaar en kreeg tikken op mijn vingers doordat ik nagellak op had
In het Arabisch lezen is meer sevap.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:08 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Ik deed het ook vrijwillig hoor, ben 2 jaar op zomercursus(goeie ouwe aya sofya die niet meer bestaat, jeweetwel, westermoskee) geweest(kreeg dagelijks 5 gulden van m'n opa
)
Ik begon toen als 11 jarige met de Koran maar heb het nooit kunnen afrondenArabisch ben ik al vergeten, ik wil het wel in het Turks uitlezen, dat zeker.
Aklima Cem Karaca geldiquote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:06 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Herkenbaar. Ging toen ik klein was naar de moskee. Was 7 jaar en kreeg tikken op mijn vingers doordat ik nagellak op had
Lullo's die dat zeggen mogen het hun hele leven lang lezen zonder er wat van te begrijpenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:10 schreef Levolution het volgende:
In het Arabisch lezen is meer sevap.
Dat is ook vrij dom inderdaad.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:12 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Lullo's die dat zeggen mogen het hun hele leven lang lezen zonder er wat van te begrijpen
Dat sevap geloof ik geen barst van, het gaat er om dat je het begrijpt, dan pas zal je sevap hebben.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:14 schreef Levolution het volgende:
[..]
Dat is ook vrij dom inderdaad.
Je kan natuurlijk ook beide doen. Arabisch voor de sevaps en dan Turks/Nederlands/Engels voor het begrijpen.
Ik ben ook bij MG geweest, ze zijn wel streng ja, maar niets vergeleken met Süleymancilar, daar krijg je pas 'discipline'quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:15 schreef Ambipur het volgende:
Moskee waar ik heen ging was Milli Gorus. Die waren heel streng. Daarna nog even naar een andere moskee geweest, daar waren ze wat aardiger. Maar ben echt alles vergeten.
Mijn tante in Turkije ging met zijn (ex-)man destijds de "Ismailaga cemaati" in, je weet wel, Cübbeli Ahmet Hoca komt daaruit. Ze hadden toen geen meubelen, tv enz thuis. Mijn nicht, die later een beurs kreeg van Çagdas Egitim Vakfi heeft er zelfs een boek over geschreven(aanrader maar is nergens meer te vinden), hoe hun leven eruit zag. Gelukkig is mijn tante nu verlost van die gozer en zijn tarikatquote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:24 schreef Levolution het volgende:
Die verhalen zijn altijd leuk. Ook mensen die leren dat tv-kijken haram is enzo.
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:35 schreef Weissman het volgende:
[..]
Eywallah gulum. Seninde bayram mubarek enzo.
Nee, die kant ga ik niet op. Ik ga hier echt geen gelovigen-bash van maken, niet vandaag tenminste.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:43 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Waarom weten atheisten 't altijd beter?
Ach, het is net als met elke andere groepering: de top zit er alleen voor macht en/of geld. Is niet alleen aan religie toebedeeld dit.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:29 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Mijn tante in Turkije ging met zijn (ex-)man destijds de "Ismailaga cemaati" in, je weet wel, Cübbeli Ahmet Hoca komt daaruit. Ze hadden toen geen meubelen, tv enz thuis. Mijn nicht, die later een beurs kreeg van Çagdas Egitim Vakfi heeft er zelfs een boek over geschreven(aanrader maar is nergens meer te vinden), hoe hun leven eruit zag. Gelukkig is mijn tante nu verlost van die gozer en zijn tarikat![]()
Zelf wonen ze in luxe villa's maar hun leden mogen geen mallemoer
Dat zeker, maar religie is wel het sterkste waarmee je een mens kan raken. Daarom wordt ook religie het meest gebruikt om mensen te beïnvloedenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:46 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ach, het is net als met elke andere groepering: de top zit er alleen voor macht en/of geld. Is niet alleen aan religie toebedeeld dit.
Dat is waar, religie is een erg geschikt machtsmiddel.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:50 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Dat zeker, maar religie is wel het sterkste waarmee je een mens kan raken. Daarom wordt ook religie het meest gebruikt om mensen te beïnvloeden![]()
Achja, böyle gelmis böyle gider..
Niets aan te doen
Nee, wijsheid is als je een manier vindt om aan de sleur te ontsnappen. Momenteel zit ik er zelf middenin.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:54 schreef Weissman het volgende:
Levo, wat een wijsheid weer. Ik lees het met plezier
Dan hebben zij het zelfs beter dan ons. Ze denken tenminste dat ze in het hiernamaals het heel goed zullen hebben(hebben een doel), terwijl wij hier zonder toekomstperspectief onze werk doenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:54 schreef Levolution het volgende:
[..]
Dat is waar, religie is een erg geschikt machtsmiddel.
Maar vergeet niet dat de grootste leugen de democratie en het kapitalistisch systeem is waarin we leven. Waarom denken we beter af te zijn dan onderdrukte religieuzen als loonslaven die elke dag keihard moeten werken om de top te voorzien van een luxeleven?
We kunnen als buitenstaanders makkelijk de blindheid van anderen aanwijzen maar beseffen niet in welke blindheid we zelf leven.
True.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:58 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Dan hebben zij het zelfs beter dan ons. Ze denken tenminste dat ze in het hiernamaals het heel goed zullen hebben(hebben een doel), terwijl wij hier zonder toekomstperspectief onze werk doen
Ik ga een grote bankroof plegen en dan de bergen van Bolu intrekken. Met het geld zet ik alles op om te overleven: een huis, land, vee etc. Daarna leef ik zelfvoorzienend.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:02 schreef Ambipur het volgende:
Makkelijk praten, heren! En wat gaan we doen om die kutsleur te verbreken?
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:10 schreef Ambipur het volgende:
Doe je niet. Ook jij weet de sleur nog niet te verbreken.
Lekker door Australië backpacken om jezelf te ontdekken.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:13 schreef Ambipur het volgende:
Ga een jaar reizen.. Dat is al stap 1. Met minimale bagage.
Fuck it, je hebt twee opties:quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:16 schreef Eagle_99 het volgende:
Ik moet wel lenen als ik volgend jaar verder wil studerenVolgens mij zit ik over 10 jaar nog in laagland
Leg is wat verder uit, 2de keus natuurlijkquote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:19 schreef Levolution het volgende:
[..]
Fuck it, je hebt twee opties:
- je leent en betaalt het met gemak terug omdat je een baan hebt (sleur)
- je leent het en vindt een uitweg voor de sleur en hoeft ook niet meer terug te betalen
Nee, ik doel niet op Australie.. Meer op landen die nog niet ontdekt zijn.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:18 schreef Levolution het volgende:
[..]
Lekker door Australië backpacken om jezelf te ontdekken.
Nee, reizen is geweldig natuurlijk.Maar reizen wordt te vaak als compensatie gedaan voor een kutleven. Wat heb je aan één jaar reizen als je er 50 jaar naast moet werken?
Je ziet ze wel, van die loonslaven die elk jaar weer een kek vakantietje verzinnen. En dan foto's schieten om ze ongevraagd voor de neus van hun collega's te drukken. "Kijk mij eens wat beleven!".
Dat is geen vrijheid. Dat is schijn. Leven voor anderen. Reizen voor de foto's en het verhaal.
Je hebt het zelf uitgelegd. Als je echt 100% aan de sleur ontsnapt, zal dat sowieso niet in Nederland zijn. Dus dan hoef je ook niks terug te dokken.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:23 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Leg is wat verder uit, 2de keus natuurlijk![]()
Mooie liedje voor jou(en ook voor mij)
Eskiya olmak var![]()
Sen Bolu daglari'na, ben Ilgaz daglari'na
Straks zit de interpol achter me aanquote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:27 schreef Levolution het volgende:
[..]
Je hebt het zelf uitgelegd. Als je echt 100% aan de sleur ontsnapt, zal dat sowieso niet in Nederland zijn. Dus dan hoef je ook niks terug te dokken.
In Nederland kun je misschien wel deels ontsnappen, maar niet 100%. Dit land verwacht te veel van je. Verplichtingen als zorgverzekering, belastingen etc. Hier kun je niet zomaar in een bos gaan wonen op eigen houtje.
Alsof zij onze woeste bossen zouden overleven.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:28 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Straks zit de interpol achter me aan![]()
Emigreer naar Siberië...quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:27 schreef Levolution het volgende:
[..]
Je hebt het zelf uitgelegd. Als je echt 100% aan de sleur ontsnapt, zal dat sowieso niet in Nederland zijn. Dus dan hoef je ook niks terug te dokken.
In Nederland kun je misschien wel deels ontsnappen, maar niet 100%. Dit land verwacht te veel van je. Verplichtingen als zorgverzekering, belastingen etc. Hier kun je niet zomaar in een bos gaan wonen op eigen houtje.
De ultieme badass montagequote:
Ik was daar 2 weken naar zo een kurs, ze sloegen daar kinderen. Dus was ik na 2 weken gestopt.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:08 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Ik deed het ook vrijwillig hoor, ben 2 jaar op zomercursus(goeie ouwe aya sofya die niet meer bestaat, jeweetwel, westermoskee) geweest(kreeg dagelijks 5 gulden van m'n opa
)
Ik begon toen als 11 jarige met de Koran maar heb het nooit kunnen afrondenArabisch ben ik al vergeten, ik wil het wel in het Turks uitlezen, dat zeker.
Ik sla ook kinderen, niet alleen voor 2 weken eigenlijk.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:37 schreef xminator het volgende:
[..]
Ik was daar 2 weken naar zo een kurs, ze sloegen daar kinderen. Dus was ik na 2 weken gestopt.
Zou wel kunnen, ik was redelijk verlegen en rustig + mijn opa was heel bekend bij zequote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:37 schreef xminator het volgende:
[..]
Ik was daar 2 weken naar zo een kurs, ze sloegen daar kinderen. Dus was ik na 2 weken gestopt.
Jij bent dan ook een apart typje.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:38 schreef Weissman het volgende:
[..]
Ik sla ook kinderen, niet alleen voor 2 weken eigenlijk.
Kinderen, bejaarden, mindervaliden, vrouwen. Ik sla ze allemaal. Vooral als ik dronken ben.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:46 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Jij bent dan ook een apart typje.
Namaz. Dua en sura ken ik wel.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:15 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Dua of namaz?
Goed zo! Zo hoort t. Heerlijk die echte mannenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:50 schreef Weissman het volgende:
[..]
Kinderen, bejaarden, mindervaliden, vrouwen. Ik sla ze allemaal. Vooral als ik dronken ben.
Ja tog ze moeten weten wie de sterkste in huis is. En sowieso is het toch sevap om vrouwen te slaan ?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:54 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Goed zo! Zo hoort t. Heerlijk die echte mannen
Ja jah! Daarna wel koud water over ze heen kieperen! Dan zie je blauwe plekken nietquote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:00 schreef Weissman het volgende:
[..]
Ja tog ze moeten weten wie de sterkste in huis is. En sowieso is het toch sevap om vrouwen te slaan ?
http://www.namazzamani.net/turkce/klavuz.htmquote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:53 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Namaz. Dua en sura ken ik wel.
Ik was toch jouw schat? Sattinmi?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:08 schreef Eagle_99 het volgende:
Op naar grote oom, hoop dat m'n schat vandaag kan komen, denk het niet maar goed
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:08 schreef Eagle_99 het volgende:
Op naar grote oom, hoop dat m'n schat vandaag kan komen, denk het niet maar goed
twitter:ORGYNERAL twitterde op donderdag 25-10-2012 om 12:56:30Sadece zengin akrabalara ziyarete gidecek olan uyanıklar FAV. reageer retweet
jij bent mijn grote schatquote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:11 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik was toch jouw schat? Sattinmi?
Ooooy, zij was te lief! Foto cek bana gonder ama!quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:36 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
jij bent mijn grote schatzij kleine(je had haar foto gezien
)
Haha.. Vroeger ging ik graag naar 1 oom.. Die was gul!quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:14 schreef Weissman het volgende:
[..]twitter:ORGYNERAL twitterde op donderdag 25-10-2012 om 12:56:30Sadece zengin akrabalara ziyarete gidecek olan uyanıklar FAV. reageer retweet
Gelirseler çekecem, maar ik heb een vermoeden van nietquote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:37 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ooooy, zij was te lief! Foto cek bana gonder ama!
ik krijg al jaren geen geldquote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:14 schreef Weissman het volgende:
[..]twitter:ORGYNERAL twitterde op donderdag 25-10-2012 om 12:56:30Sadece zengin akrabalara ziyarete gidecek olan uyanıklar FAV. reageer retweet
Bisey olmaz! Ik ben er nog..quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:40 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Gelirseler çekecem, maar ik heb een vermoeden van niet
Ik was ook de rustige type, maar anderen werden wel geslagen. Was ook rond 99/00. Dus wist al dat ik daarmee niet gelieerd wilde wordenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:39 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Zou wel kunnen, ik was redelijk verlegen en rustig + mijn opa was heel bekend bij zeDus mij deden ze niets
Ik heb het wel over 99 en 00
Aya Sofya moskee in de Baarsjes?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:42 schreef xminator het volgende:
[..]
Ik was ook de rustige type, maar anderen werden wel geslagen. Was ook rond 99/00. Dus wist al dat ik daarmee niet gelieerd wilde worden.
Ben ik dom... Op 2 na begrijp ik ze niet eens..quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:18 schreef Weissman het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jep, had toch ook zo een grote loods eraan en winkeltjes enzo erinquote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:48 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Aya Sofya moskee in de Baarsjes?
ja, het was een oude garage met honderden auto's en al erinquote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:33 schreef xminator het volgende:
[..]
Jep, had toch ook zo een grote loods eraan en winkeltjes enzo erin
Sana Türkçe ögretmek sart olduquote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:32 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ben ik dom... Op 2 na begrijp ik ze niet eens..
Komt voor mekaarquote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:50 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Zei ik toch tegen je...Teach me!
Hoezo..? Milletin bi sorusu olsun gelijk op google/wikipedia e.d. opzoeken, tamam als dit nou jaren 80/90 was waar geen internet bestond had ik de schuld kunnen afschuiven aan de ouders die dit niet hebben geleerd aan de kids, of weet ik veel wat.. Cahillik, geen bronnen of mensen om aan te vragen.. Of zelfs utanmak..quote:
Prima, dat het voor jou vanzelfsprekend is dat je bid en weet hoe het moet, maar niet iedereen is even religieus als jij daarin, of vanzelfsprekend dat ze dat doen / weten. Met name anno 21e eeuw is een niet-biddend Turk niet echt een apart fenomeen meer toch?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:50 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Hoezo..? Milletin bi sorusu olsun gelijk op google/wikipedia e.d. opzoeken, tamam als dit nou jaren 80/90 was waar geen internet bestond had ik de schuld kunnen afschuiven aan de ouders die dit niet hebben geleerd aan de kids, of weet ik veel wat.. Cahillik, geen bronnen of mensen om aan te vragen.. Of zelfs utanmak..
Ama anno 2012, aha bijna 2013 met ruim miljoenen websites misschien wel miljarden weet ik het kun je zelfs tot het beramen van een aanslag, maken van een bom, ontwerpen van jet motoren, geheime documenten v.d. pentagon alles opzoeken met 2 muisklikken..
Hoe moeilijk is het dan om dit te doen: klik.
Ik bid geen 5x per dag en eens of 2x in de maand als het me uit komt elke vrijdag naar het vrijdagsgebed.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Prima, dat het voor jou vanzelfsprekend is dat je bid en weet hoe het moet, maar niet iedereen is even religieus als jij daarin, of vanzelfsprekend dat ze dat doen / weten. Met name anno 21e eeuw is een niet-biddend Turk niet echt een apart fenomeen meer toch?
Ik zie serieus niet in waarom iemand die niet weet hoe'tie moet bidden zich moet schamen of verantwoorden, zijn persoonlijk afwegingen, overtuigingen en behoeften...
Mijn reactie over 'overdreven' ging meer uit van jouw 80% claim. Als ik een Turkse moskee in ga, zie ik vele fouten die Turken maken, en dat allemaal massaal.Fouten in voorbereiding, fouten tijdens het gebed, fouten tijdens afronden, wat daar van te zeggen dan? Sommige mensen leren het voor zover ze het kunnen, anderen leren het fout en weer anderen hebben het niet geleerd, maar als je het niet hebt geleerd, nog moet leren, is het dan een crime om wel andere dingen te weten?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:52 schreef Turquaz52 het volgende:
En dit is echt niet persoonlijk bedoeld richting Borte, maar voor iedereen die zegt van: ik kan niet bidden, nasil yapmasini bilmiyorum, niemand heeft het me geleerd.
Maar als het er op neer komt om ff te google'en hoe je ingewanden er uit zien kunnen ze het in geuren en kleuren uitleggen zonder het ooit in het echt gezien te hebben..![]()
Haksizmiyim?
Persoonlijk vind ik religieus gezien iemand die wel weet hoe te bidden, maar alleen bid wanneer het uitkomt of minimalistisch, erger dan iemand die niet weet hoe te bidden en er nog niets over heeft geleerd. Misschien is er geen excuus om cahil te blijven anno 2012, maar cahilik is wel een excuus, of men er wat aan kon doen en niet heeft gedaan is een ander discussie, right?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 18:02 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik bid geen 5x per dag en eens of 2x in de maand als het me uit komt elke vrijdag naar het vrijdagsgebed.
Als je niet weet hoe je moet bidden kun je het heel simpel leren, tegenwoordig leer je alles online, waarom nemen we daar geen moeite voor om dat ook op te zoeken hoe dat moet?
Minimalistisch of niet, dat is aan mij. Niemand kan een ander verplichten om 'meer' te gaan geloven in het geloof, iedereen gelooft op zijn manier.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 18:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik religieus gezien iemand die wel weet hoe te bidden, maar alleen bid wanneer het uitkomt of minimalistisch, erger dan iemand die niet weet hoe te bidden en er nog niets over heeft geleerd. Misschien is er geen excuus om cahil te blijven anno 2012, maar cahilik is wel een excuus, of men er wat aan kon doen en niet heeft gedaan is een ander discussie, right?
Sinds wanneer is het (niet) bidden een keuze van de moslim die aan 'mij' ligt? Of wat is het nut van weten hoe te bidden als je het toch niet gaat doen, of op basis van willekeurige gelegenheden?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 18:10 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Minimalistisch of niet, dat is aan mij. Niemand kan een ander verplichten om 'meer' te gaan geloven in het geloof, iedereen gelooft op zijn manier.
Maar iets niet weten over het geloof vind ik minder, weetje iets niet? zoek het op..
Serieus, stapte uit het vliegtuig en deed gelijk een trui aan.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 18:15 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
In Turkıje ook, althans, ın Adana. Het regent de he hele dag al.
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:18 schreef Weissman het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wist niet dat jij zo gelovig was.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:53 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Namaz. Dua en sura ken ik wel.
Voor beiden, mens en dier, is het beter als het door een professionele slager wordt gedaan. Voor de mens om verwondingen te voorkomen wanneer het dier onrustig wordt en om zich heen begint te spartelen of zelfs weet te vluchten; voor het dier om het niet onnodig te laden lijden en een snelle dood te kunnen bewerkstelligen waarbij ook het bloed het lichaam beter en sneller kan verlaten.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 18:11 schreef WammesWaggel het volgende:
Een collega van mij gaat zelf een lammetje slachten, zijn er fokkers die zelf het mes ter hand gaan nemen?
Zo weet je iniedergeval wel dat het beest nog kon lopen en het niet twee dagen eerder is geslacht dus opzich wel een logische stap, weet alleen niet of ik het zelf zou doen... Ben echt een watje met dat soort zaken.
Ik denk het wel, ja. Jij?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 19:05 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
TM ga jij ook naar die meet?
nee, denk het niet.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 19:10 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik denk het wel, ja. Jij?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |