Hoe bedoel je? Dua of namaz?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:09 schreef Bortecinem het volgende:
Ik weet niet hoe ik moet bidden. Bir turlu kafama girmiyor.
Aber naturlich.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:12 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Uh.. Je snapt dat ik geen foto's heb he
Is dat niet wat overdreven?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:11 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Hoe kun je zo iets niet weten..? Als we het hebben over verkrachting weet iedereen hoe ene vagina er op reageert, omdat ze dit allemaal overal en nergens lezen.. Maar als het neerkomt op bidden weet 80% van hier het niet eens..
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:15 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Dua of namaz?
Baas.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:23 schreef zarGon het volgende:
Kusje aan xaban06 die het niet kon laten om mij aan te spreken met mijn username na het gebed..
.
Hardste diss in deze reeks ooit.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:11 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Hoe kun je zo iets niet weten..? Als we het hebben over verkrachting weet iedereen hoe ene vagina er op reageert, omdat ze dit allemaal overal en nergens lezen.. Maar als het neerkomt op bidden weet 80% van hier het niet eens..
In het eerste geval gewoon wat in je opkomt, wat je graag wenst. Maar er zijn natuurlijk ook standaard verzen die je kunt reciteren, zoals verzen uit de Koran (bijvoorbeeld Al-Fatiha); en dat is inderdaad gewoon stampwerk.quote:
sorryquote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:52 schreef Levolution het volgende:
Ik weet ook niet hoe je moet bidden. Ben wel eens in een moskee geweest als klein kind en deed gewoon de rest na qua bewegingen, maar ik werd afgeleid door al die witte sokken met vuil eronder.
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:32 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
In het eerste geval gewoon wat in je opkomt, wat je graag wenst. Maar er zijn natuurlijk ook standaard verzen die je kunt reciteren, zoals verzen uit de Koran (bijvoorbeeld Al-Fatiha); en dat is inderdaad gewoon stampwerk.
Heb ik toch het geluk dat ik als kind naar het moskee werd gestuurd om in iedergeval te kunnen biddenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:52 schreef Levolution het volgende:
Ik weet ook niet hoe je moet bidden. Ben wel eens in een moskee geweest als klein kind en deed gewoon de rest na qua bewegingen, maar ik werd afgeleid door al die witte sokken met vuil eronder.
Nee, de financien trekken het even niet he.quote:
Heb zelfs vrijwillig een cursus Arabisch gedaan als klein kind, maar na elif weet ik niks meer. Ik stopte ook vrij snel. Maar dat ben ik, ik maak nooit af waar ik aan begin.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:04 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
[..]
Heb ik toch het geluk dat ik als kind naar het moskee werd gestuurd om in iedergeval te kunnen bidden![]()
Ik ken trouwens net genoeg "sure's" om te kunnen bidden, heb de meeste vergeten![]()
Herkenbaar. Ging toen ik klein was naar de moskee. Was 7 jaar en kreeg tikken op mijn vingers doordat ik nagellak op hadquote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:05 schreef Levolution het volgende:
[..]
Heb zelfs vrijwillig een cursus Arabisch gedaan als klein kind, maar na elif weet ik niks meer. Ik stopte ook vrij snel. Maar dat ben ik, ik maak nooit af waar ik aan begin.
Ik deed het ook vrijwillig hoor, ben 2 jaar op zomercursus(goeie ouwe aya sofya die niet meer bestaat, jeweetwel, westermoskeequote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:05 schreef Levolution het volgende:
[..]
Heb zelfs vrijwillig een cursus Arabisch gedaan als klein kind, maar na elif weet ik niks meer. Ik stopte ook vrij snel. Maar dat ben ik, ik maak nooit af waar ik aan begin.
Zelfs ik weet datquote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:09 schreef Bortecinem het volgende:
Ik weet niet hoe ik moet bidden. Bir turlu kafama girmiyor.
Zo jammer is dat, in plaats van uitleggen waarom het niet kan, gaan ze gelijk tikken uitdelen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:06 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Herkenbaar. Ging toen ik klein was naar de moskee. Was 7 jaar en kreeg tikken op mijn vingers doordat ik nagellak op had
In het Arabisch lezen is meer sevap.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:08 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Ik deed het ook vrijwillig hoor, ben 2 jaar op zomercursus(goeie ouwe aya sofya die niet meer bestaat, jeweetwel, westermoskee) geweest(kreeg dagelijks 5 gulden van m'n opa
)
Ik begon toen als 11 jarige met de Koran maar heb het nooit kunnen afrondenArabisch ben ik al vergeten, ik wil het wel in het Turks uitlezen, dat zeker.
Aklima Cem Karaca geldiquote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:06 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Herkenbaar. Ging toen ik klein was naar de moskee. Was 7 jaar en kreeg tikken op mijn vingers doordat ik nagellak op had
Lullo's die dat zeggen mogen het hun hele leven lang lezen zonder er wat van te begrijpenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:10 schreef Levolution het volgende:
In het Arabisch lezen is meer sevap.
Dat is ook vrij dom inderdaad.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:12 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Lullo's die dat zeggen mogen het hun hele leven lang lezen zonder er wat van te begrijpen
Dat sevap geloof ik geen barst van, het gaat er om dat je het begrijpt, dan pas zal je sevap hebben.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:14 schreef Levolution het volgende:
[..]
Dat is ook vrij dom inderdaad.
Je kan natuurlijk ook beide doen. Arabisch voor de sevaps en dan Turks/Nederlands/Engels voor het begrijpen.
Ik ben ook bij MG geweest, ze zijn wel streng ja, maar niets vergeleken met Süleymancilar, daar krijg je pas 'discipline'quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:15 schreef Ambipur het volgende:
Moskee waar ik heen ging was Milli Gorus. Die waren heel streng. Daarna nog even naar een andere moskee geweest, daar waren ze wat aardiger. Maar ben echt alles vergeten.
Mijn tante in Turkije ging met zijn (ex-)man destijds de "Ismailaga cemaati" in, je weet wel, Cübbeli Ahmet Hoca komt daaruit. Ze hadden toen geen meubelen, tv enz thuis. Mijn nicht, die later een beurs kreeg van Çagdas Egitim Vakfi heeft er zelfs een boek over geschreven(aanrader maar is nergens meer te vinden), hoe hun leven eruit zag. Gelukkig is mijn tante nu verlost van die gozer en zijn tarikatquote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:24 schreef Levolution het volgende:
Die verhalen zijn altijd leuk. Ook mensen die leren dat tv-kijken haram is enzo.
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:35 schreef Weissman het volgende:
[..]
Eywallah gulum. Seninde bayram mubarek enzo.
Nee, die kant ga ik niet op. Ik ga hier echt geen gelovigen-bash van maken, niet vandaag tenminste.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:43 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Waarom weten atheisten 't altijd beter?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |