Dus bij deze: het allereerste huizenmarktnieuwstopic!quote:Op maandag 13 augustus 2012 20:29 schreef iamcj het volgende:
Is dit een idee?:
Een apart topic waarin je het dagelijkse nieuws kunt/moet posten. De mensen die dat willen kunnen zo op de hoogte blijven en andere topics blijven schoon.
Je bent die belasting wel verschuldigd. Alleen gaat de BD jouw subsidie direct verrekenen met belastbaar inkomen. Dat maakt het echter niet minder een subsidie hoor.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:30 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Je kan zo zuur doen als je wil, en zwak is eerder dat constante drammige gekweel en gezuig van je, maar ik ben die belasting niet verschuldigd. Ga behalve een spellingscursus maar een cursus recht doen.
Spook maar lekker door ? Ik ben geen karakter uit pacman.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:26 schreef Sjabba het volgende:
[..]
???? Elke hypotheek is kopen op afbetaling, niets nieuws aan.
Aflossingsvrij is duidelijk genoeg, de naam zegt het al. Je hypotheek wordt niet afgelost. Dat wil echter niet zeggen dat die aflossingsvrije hypotheek net zo groot is als de waarde van de woning. Heel veel hebben nog een stukje aflossingsvrij (paar procent) op hun woning. Niets mis mee.
maarja, spook maar lekker door.
Ik ben die belasting niet verschuldigd. Ga de wet IB lezen.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:36 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Je bent die belasting wel verschuldigd. Alleen gaat de BD jouw subsidie direct verrekenen met belastbaar inkomen. Dat maakt het echter niet minder een subsidie hoor.
Hoe vaak horen we hier wel niet de term huursubsidie gebruikt worden? Tja... dat klinkt tenminste lekkerder hè. Strikt genomen heet het huurtoeslag, is net zo goed een subsidie en word door de BD verrekend met de te betalen belastingen. Zelfde geld voor de zorgtoeslag. Zullen we de HRA voortaan maar de hypotheekrente toeslag gaan noemen om het principe meer duidelijk te maken?
Het besef dat zij zich niet rijk gaan lenen begint langzaam maar zeker door te dringen.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:35 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik bespeur hier een steeds hardere reactie van schuldbezitters nu hun hypotheeksubsidie langzaam op de helling begint te staan...
Ja, naar verluidt verkeer je al een groot aantal jaren in fase 2, dus kennelijk kan dat lang durenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:39 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Het besef dat zij zich niet rijk gaan lenen begint langzaam maar zeker door te dringen.
De fasen volgens Kübler-Ross
1. Ontkenningsfase (kennelijk gepasseerd)
2. Protest (of boosheid)
Kennelijk zijn we dus in fase 2 aanbeland
Ehh huurtoeslag wordt tegenwoordig toch ook voor een groot gedeelte door de WBV's opgebracht of heb ik dat nu alleen gehoord en is dat nooit doorgevoerd?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:36 schreef ComplexConjugate het volgende:
Strikt genomen heet het huurtoeslag, is net zo goed een subsidie en word door de BD verrekend met de te betalen belastingen.
Basp1 is een verstandige (bijna) huiseigenaarquote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Spook maar lekker door ? Ik ben geen karakter uit pacman.![]()
Ik heb zelf ook 50% aflossingsvrij, maar ondertussen is door mijn aflossing discipline 50% allang geen 50% meer. Maar ik ben blijkbaar eenuitzondering hier als ik sommige anderen hoor.
De Telegraaf is boos dat ze geen informatie meer krijgen, wacht maar een weekje afquote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:40 schreef Deetch het volgende:
Het lijkt erop dat het nieuwe kabinet ook de bestaande aflossingsvrije hypotheken wil aanpakken.
Lijkt me goed nieuws voor de huizenmarkt want dan is iedereen gelijk in in hun misère en niet alleen de starters. Iedereen neemt zijn verlies en over 10 jaar is de markt weer normaal.
Ik heb de afgelopen tien jaar in fase 4 gezeten, de depressieve fase.... reken maar dat die het langst gaat durenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:40 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Ja, naar verluidt verkeer je al een groot aantal jaren in fase 2, dus kennelijk kan dat lang duren
De WBV moeten inderdaad flink afdragen aan de overheid, dus feitelijk betalen scheefhuurders EN flink mee aan de HRA-subsidie en de huurtoeslag. Wat een vuige profiteurs zijn het eigenlijk toch ookquote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ehh huurtoeslag wordt tegenwoordig toch ook voor een groot gedeelte door de WBV's opgebracht of heb ik dat nu alleen gehoord en is dat nooit doorgevoerd?
Grappig dat schijnbaar alle huizenbezitters zichzelf "rijk rekenen" danwel het huis als een beleggingsobject zien.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:39 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Het besef dat zij zich niet rijk gaan lenen begint langzaam maar zeker door te dringen.
De fasen volgens Kübler-Ross
1. Ontkenningsfase (kennelijk gepasseerd)
2. Protest (of boosheid)
Kennelijk zijn we dus in fase 2 aanbeland
Veel zure reacties van scheeflenersquote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:41 schreef Deetch het volgende:
Met linkje: http://www.nu.nl/nieuws/2(...)ekrente--aftrek.html
Nee dank je, ik los liever dingen constructief op ipv als een soort malle Don Quichotte als een wilde om me heen te spuugen. Zouden meer mensen moeten doen ipv iedereen het slechtste toe te wensen, om zich zo beter te voelen.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:41 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik heb de afgelopen tien jaar in fase 4 gezeten, de depressieve fase.... reken maar dat die het langst gaat duren
Nu nog de termijnen aanpassen van 30 jaar naar 10 jaar, zodat we er daadwerkelijk binnen 1 generatie vanaf zijn.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:41 schreef Deetch het volgende:
Met linkje: http://www.nu.nl/nieuws/2(...)ekrente--aftrek.html
Nee joh, je bespaart je bergen geld door te huren. Dat is het echte speculeren. Gokken met het dak boven je hoofd, dat is da bomb!quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:43 schreef HansvanOchten het volgende:
[..]
Grappig dat schijnbaar alle huizenbezitters zichzelf "rijk rekenen" danwel het huis als een beleggingsobject zien.
Veel personen die ik ken hebben een huis gekocht om in te wonen en helemaal niet om "winst" op te maken.
Vergeet niet dat deze mensen vervolgens voor tien duizenden euros aan rest schuld hebben en vervolgens ook nog een een flinke belasting verhoging voor hun kiezen krijgen.
En het heilige doel: zoadat RemcoDelft zo goeiekoop mogelijk een huis van iemand af kan troggelen! Fuck the rest.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:44 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Nu nog de termijnen aanpassen van 30 jaar naar 10 jaar, zodat we er daadwerkelijk binnen 1 generatie vanaf zijn.
Als ze enkel een huis kochten om in te wonen dan hebben ze toch geen restschuld? Een restschuld heb je alleen als je je huis niet langer wenst te gebruiken om in te wonen.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:43 schreef HansvanOchten het volgende:
[..]
Grappig dat schijnbaar alle huizenbezitters zichzelf "rijk rekenen" danwel het huis als een beleggingsobject zien.
Veel personen die ik ken hebben een huis gekocht om in te wonen en helemaal niet om "winst" op te maken.
Vergeet niet dat deze mensen vervolgens voor tien duizenden euros aan rest schuld hebben en vervolgens ook nog een een flinke belasting verhoging voor hun kiezen krijgen.
Het is geen subsidie. Jouw uitkering is een subsidie. Niet verwarren. Ik weet wel dat het lastig voor je is om buiten je persoonlijke kader van 'handouts' te denken, maar toch proberen hoor.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:47 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Als ze enkel een huis kochten om in te wonen dan hebben ze toch geen restschuld? Een restschuld heb je alleen als je je huis niet langer wenst te gebruiken om in te wonen.
Ik koop een auto in te rijden en vind het volkomen logisch dat ik hierop afschrijf... maar als het op huizen aankomt gelden deze economische basisregels ineens niet meer?
Wat je koopt moet je betalen, wie zich afhankelijk heeft gemaakt van subsidies moet niet gaan jammeren als de subsidie ineens wordt stopgezet. Had je beter gewoon rekenschap mee gehouden toen je besloot om te gaan kopen.
Het huizentreintje was de motor van de zeepbeleconomie. Er zitten nog hele volkstammen werkeloos thuis te wachten totdat de trein weer gaat rijdenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:43 schreef BertV het volgende:
Nog eerder ben ik voor het wegstrepen van een gedeelte van de hypotheekschuld zodat al die kleine NL-Griekjes niet meer onder water staan... Leg de kosten bij de banken.
Hypotheekbezitters doen maar, maar ik heb als huurder geen zin om meer huur te betalen om zogenaamd de doorstroming te bevorderen.
Ze kunnen ook hun geld gaan verdienen met de drugshandel, is een prima werkend economisch model. Velen zijn er goed rijk van geworden. Ooh.... wacht....quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:44 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Nee dank je, ik los liever dingen constructief op ipv als een soort malle Don Quichotte als een wilde om me heen te spuugen. Zouden meer mensen moeten doen ipv iedereen het slechtste toe te wensen, om zich zo beter te voelen.
De trein blijft alleen lopen voor de corporaties die lekker doorgaan met verkopen met terugkoopgarantiequote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:48 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Het huizentreintje was de motor van de zeepbeleconomie. Er zitten nog hele volkstammen werkeloos thuis te wachten totdat de trein weer gaat rijden
Waarom hoor ik iedere keer weer de term 'restschuld' vallen in de media?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:45 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Nee joh, je bespaart je bergen geld door te huren. Dat is het echte speculeren. Gokken met het dak boven je hoofd, dat is da bomb!
Daar heb ik ws. nog meer respect voor dan zo'n lamme zoutzak die thuis zijn handje ophoudt en tegelijktijd de bink op internet uithangt, en zijn vingertje richting iedereen priemt. Zo'n meelijwekkende brompot die zwelgt in zijn zelfmedelijden.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:49 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ze kunnen ook hun geld gaan verdienen met de drugshandel, is een prima werkend economisch model. Velen zijn er goed rijk van geworden. Ooh.... wacht....
Je laat je erg kennen nu je subsidie op de tocht staat!quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:46 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
En het heilige doel: zoadat RemcoDelft zo goeiekoop mogelijk een huis van iemand af kan troggelen! Fuck the rest.
Omdatt dat gaat over de mensen die een ander huis willen en een te hoge hypotheek hebben op hun huis. Als die mensen blijven wonen boeit 't niet.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:50 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Waarom hoor ik iedere keer weer de term 'restschuld' vallen in de media?
Die mensen hebben toch een dak boven hun hoofd en kunnen hun lage lasten betalen?
Het is geen subsidie. En ik heb overigens geen druppeltje schuldquote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:52 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je laat je erg kennen nu je subsidie op de tocht staat!
Niet meer dan jij, door met een goedkope pseudopsychologische oneliner proberen te scoren, terwijl je helemaal niet weet of dat op hem van toepassing is want je weet niet of hij de HRA uberhaupt nodig heeft.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:52 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik vind dat iedere teruggaaf onzin isquote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:50 schreef Grumpey het volgende:
Prima, ik ben voor teruggaven van geld aan burgers,
Ja, de loonbelastingtabellen!quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:55 schreef HD9 het volgende:
[..]
Ik vind dat iedere teruggaaf onzin is
Of het nu voor een zorgtoeslag is of iets anders zoals HRA subsidie
stoppen ermee en de tabellen aanpassen
ja wat dacht je dan, de waterstandtabellen ??quote:
quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:56 schreef HD9 het volgende:
[..]
ja wat dacht je dan, de waterstandtabellen ??
Ja, jij bent de enige uitzondering...quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Spook maar lekker door ? Ik ben geen karakter uit pacman.![]()
Ik heb zelf ook 50% aflossingsvrij, maar ondertussen is door mijn aflossing discipline 50% allang geen 50% meer. Maar ik ben blijkbaar eenuitzondering hier als ik sommige anderen hoor.
Waarom de kosten bij de banken neerleggen, zij hebben zich netjes aan alle toen geldende regels gehouden?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:43 schreef BertV het volgende:
Nog eerder ben ik voor het wegstrepen van een gedeelte van de hypotheekschuld zodat al die kleine NL-Griekjes niet meer onder water staan... Leg de kosten bij de banken.
Hypotheekbezitters doen maar, maar ik heb als huurder geen zin om meer huur te betalen om zogenaamd de doorstroming te bevorderen.
quote:wo 24 okt 2012, 10:21
Gemiddeld gezin betaalt 1,1 miljoen euro belasting
AMSTERDAM - Een gemiddeld gezin in Nederland betaalt in een heel leven 1,1 miljoen euro aan belastingen. Dat blijkt uit een berekening van het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting.
* Deetch meldt zichquote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:58 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ja, jij bent de enige uitzondering...
notquote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:59 schreef HD9 het volgende:
Behalve mensen die geldlenen, die krijgen subsidie
http://www.telegraaf.nl/o(...)mln_belasting__.html
[..]
Banken zijn de enige die echt profiteren (of profiteerde nu met de daling van de huizenprijzen.)quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:59 schreef Deetch het volgende:
[..]
Waarom de kosten bij de banken neerleggen, zij hebben zich netjes aan alle toen geldende regels gehouden?
Vrees van niet.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:45 schreef Grumpey het volgende:
Het zal wel samen gaan komen met een ernstig grote belasting-verlaging.
Ja, maar dat snappen politici niet.quote:Prima overigens, de combinatie minder kosten overheid - meer koopkracht van individu om klap op te vangen is goud waard. Zeker omdat deze samengaat met schuldverlaging op de lange termijn.
Je draait het om.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:47 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Als ze enkel een huis kochten om in te wonen dan hebben ze toch geen restschuld? Een restschuld heb je alleen als je je huis niet langer wenst te gebruiken om in te wonen.
Ik koop een auto in te rijden en vind het volkomen logisch dat ik hierop afschrijf... maar als het op huizen aankomt gelden deze economische basisregels ineens niet meer?
Wat je koopt moet je betalen, wie zich afhankelijk heeft gemaakt van subsidies moet niet gaan jammeren als de subsidie ineens wordt stopgezet. Had je beter gewoon rekenschap mee gehouden toen je besloot om te gaan kopen.
Tja dat is marktwerking voor je. Daar hebben alle hypotheeknemers bewust zich mee ingelaten en nu het een beetje tegenzit beginnen ze te piepen. En ook cumminisme heeft zo zijn nadelenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:06 schreef BertV het volgende:
[..]
Banken zijn de enige die echt profiteren (of profiteerde nu met de daling van de huizenprijzen.)
van de HRA.
Nu denk ik dat het heel lastig of onmogelijk is om banken aan te pakken zolang het nog "commerciële" instellingen zijn. Mgoed, ik ben dan ook een vuile communist.
Wat een trieste reactie... Ook express subsidie noemen...quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:52 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik ook..quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:01 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
ik ben ook de enige uitzondering!
Helemaal mee eens. Maar marktwerking in de woningmarkt werkt dus blijkbaar op langere termijn slecht door teveel ingrijpen door de overheid. Mensen die MOETEN kopen omdat kopen het ideaal is, opgedrongen en gesteund door de overheid met een gigantische luchtbel tot resultaat.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:11 schreef Deetch het volgende:
[..]
Tja dat is marktwerking voor je. Daar hebben alle hypotheeknemers bewust zich mee ingelaten en nu het een beetje tegenzit beginnen ze te piepen. En ook cumminisme heeft zo zijn nadelen![]()
Gezond verstand helpt tegen dit soort problemen dus ik maak me ook geen zorgen ook al staat mijn huis nu onderwater.
Ik heb bewust gekozen voor een huis (en hypotheek) die ik makkelijk kan opbrengen en heb voldoende spaargeld om hem voor een flink deel af te lossen mocht dat financieel voordeliger zijn.
Lenen boven je stand op basis van vertouwen in de waardestijging van je onderpand vond ik 10 jaar geleden al dom maar ja ik ben niet de gemiddelde consument. Het is imho een mentaliteitsprobleem van deze gemiddelde consument en nu lach ik om al die huillies die na het icesave debacle ook nog een restschuld hebben.
QFTquote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:15 schreef HansvanOchten het volgende:
Tsjah ik wil de huurders ook wel eens horen als de huursubsidie stopgezet wordt. Alle argumenten als "wonen boven je stand", "jezelf rijk rekeken", het kost de overheid geld etc kunnen 1 op 1 omgezet worden naar personen die een huis huren.
Bottemline is het gewoon een ordinaire lastenverzwaring omdat de overheid te weinig geld binnenkrijgt / teveel uitgeeft.
de aanpassing van de HRA / huursubsidie gecombineerd met de aanpassing loonbelasting zou zuiver plaats moeten vinden. een eventuele herverdelingaanpassing vh stelsel zou separaat plaats moeten vinden. Blijft het tenminste transparant.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:03 schreef Grumpey het volgende:
Ik hoop wel dat ze het geld gaan gebruiken voor belastingverlaging, anders weet ik eigenlijk zo net nog niet of dit wel zo slimme keus was.
Ja, of aan het afbetalen van de staatsschuld, dat zou ook nog wel eens een goede zijn. Echter, de PvdA kennende zal het vrijgekomen geld wel worden rondgestrooid in Afrika, bij de werklozen en onder ouderen met een overwaarde op hun huis van 2 ton.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:03 schreef Grumpey het volgende:
Ik hoop wel dat ze het geld gaan gebruiken voor belastingverlaging, anders weet ik eigenlijk zo net nog niet of dit wel zo slimme keus was.
Zo gaat dat toch met alles wat verhandelt wordt?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:46 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
En het heilige doel: zoadat RemcoDelft zo goeiekoop mogelijk een huis van iemand af kan troggelen! Fuck the rest.
Goh.... laat het nu net zijn dat subsidies exact dezelfde effecten hebben op elke markt.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:50 schreef Grumpey het volgende:
Het is een korting, een korting die zijn doel "mensen in staat stellen een huis te kopen" inmiddels niet meer ondersteunt, en juist door prijsverhoging het tegenovergestelde bereikt.
Ik ben voorstander van het niet innen van belastingen, namelijk het selectief teruggeven van belastinggeld is gewoon niet efficiënt en lijd tot onrechtvaardige lastenverdeling.quote:Het is nu puur een regel in de wet die zonder inhoudelijke grond een deel van onze samenleving spekt. Prima, ik ben voor teruggaven van geld aan burgers, maar doe dit dan via een inhoudelijke keuze, niet gewoon omdat die regeling er nu eenmaal is.
Maar jij bent dan ook een verstandige en welvarende hollanderquote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:50 schreef CoolGuy het volgende:
Ga je weer lekker Xeno?Die HRA mogen ze lekker houden hoor. Ik heb daar geen last van
In tegenstelling tot mHD9 die meteen persoonlijk word en kennelijk toch een stuk meer problemen heeft met de koop van zijn leven dan vriendje CG.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:52 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Daar heb ik ws. nog meer respect voor dan zo'n lamme zoutzak die thuis zijn handje ophoudt en tegelijktijd de bink op internet uithangt, en zijn vingertje richting iedereen priemt. Zo'n meelijwekkende brompot die zwelgt in zijn zelfmedelijden.
Point taken. Maar als ik een groter probleem heb? Waarom praten ze in de media dan daar niet over? Waarom praten over mensen die een fictieve restschuld hebben terwijl de echte problemen bij huurders zitten? Moeten de beleidsmakers zich daar dan geen zorgen over maken?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:53 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Omdatt dat gaat over de mensen die een ander huis willen en een te hoge hypotheek hebben op hun huis. Als die mensen blijven wonen boeit 't niet.
Sure, als dat huis afbetalen hebben ze (fictief) 250.000 euro betaald voor een huis dat misschien tegen de prijzen van dan maar 180.000 waard is, dus hebben ze 70.000 euro te veel betaald. Maar, zet dat eens af tegen het geld dat jij hebt betaald aan huur in diezelfde tijdsspanne, ook nog eens rekening houdend met de hoger wordende huurprijzen?
Ik gok zo maar dat jij aan het eind van die looptijd meer geld kwijt bent dan ik. En na die periode heb je nog steeds niks. Ik daarentegen heb dan een volledig afbetaald huis.
En nu?
Neuh, mHD9 heeft gewoon niet zoveel geduld met dat gezeik van je, want dat is 't. Jij wordt rechtvaardig behandeld. Jij zit alleen maar in deze situatie door je eigen toedoen, niet door iemand anders.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:41 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Maar jij bent dan ook een verstandige en welvarende hollander![]()
En tenminste eentje die niet de schuld bij een ander neerlegt
[..]
In tegenstelling tot mHD9 die meteen persoonlijk word en kennelijk toch een stuk meer problemen heeft met de koop van zijn leven dan vriendje CG.
Ik wens alleen maar rechtvaardig behandeld te worden door de fiscus, dus schaf dat gedrocht gewoon af.
Mr. Rutte 'tear down this HRA'
Om het effect van belastingbetalen te counteren ben ik dus gewoon mijn hand op gaan houden.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:59 schreef HD9 het volgende:
Behalve mensen die geldlenen, die krijgen subsidie
http://www.telegraaf.nl/o(...)mln_belasting__.html
[..]
Hahahahaha, je bent geweldig!quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:46 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Om het effect van belastingbetalen te counteren ben ik dus gewoon mijn hand op gaan houden.
Fuck die hele overheid met haar zieke beleid, ik ga pas werken indien er een rechtvaardig fiscaal stelsel komt. Ik wil belasting betalen maar alleen als iedereen identiek behandeld word door de fiscus.
Nee, want die mensen die hun huis niet meer KUNNEN betalen, hebben, als het een koophuis is, een proleem, omdat het huis tegen executiewaarde wordt verkocht en dat is lager dan de hypotheek die ze hebben, dus ze houden een restschuld over. Overigens geldt dit ook als mensens hun huis willen verkopen en er minder voor kunnen vangen dan hun hypotheek is.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:43 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Point taken. Maar als ik een groter probleem heb? Waarom praten ze in de media dan daar niet over? Waarom praten over mensen die een fictieve restschuld hebben terwijl de echte problemen bij huurders zitten? Moeten de beleidsmakers zich daar dan geen zorgen over maken?
Propsquote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:11 schreef Deetch het volgende:
Lenen boven je stand op basis van vertouwen in de waardestijging van je onderpand vond ik 10 jaar geleden al dom maar ja ik ben niet de gemiddelde consument. Het is imho een mentaliteitsprobleem van deze gemiddelde consument en nu lach ik om al die huillies die na het icesave debacle ook nog een restschuld hebben.
O.a. aan leensubsidie voor scheeflenersquote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:15 schreef HansvanOchten het volgende:
Tsjah ik wil de huurders ook wel eens horen als de huursubsidie stopgezet wordt. Alle argumenten als "wonen boven je stand", "jezelf rijk rekeken", het kost de overheid geld etc kunnen 1 op 1 omgezet worden naar personen die een huis huren.
Bottemline is het gewoon een ordinaire lastenverzwaring omdat de overheid te weinig geld binnenkrijgt / teveel uitgeeft.
Als de BD het geld bij voorbaat niet zou innen dan zou IEDEREEN dat op zijn eigen manier kunnen doen en niet alleen de mensen die kopen met geleend geldquote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:17 schreef Sjabba het volgende:
[..]
QFT
Het is gewoon meer binnenhalen. Betaal echt veel te veel belasting hier en als ik dan zie hoe dat verkwist wordt.....
De HRA kon ik juist gebruiken om zelf sociale zaken mee te steunen, direct en op mijn manier..
QFT....maar wat te denken van de lastenverzwaring die huurder en kopers met eigen geld voor hun kiezen krijgen omdat jullie gesubsidieerd lenen? Mijn koopkracht zou hoger zijn indien mijn belastingen lager waren geweest. Daar hadden bakkers, restauranthouders en supermarkten al reeds decennia lang van kunnen profiterenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:22 schreef Nielsch het volgende:
Bovendien, als wij meer geld kwijt zijn aan de schatkist dan voelen vooral anderen dat; de warme bakker (want voortaan naar supermarkt), de restauranthouder (want minder uit eten), de slager (want minder paté), de hoteleigenaar (want minder weekendjes weg) en ga zo nog maar even door. Dit is het zoveelste jaar waarin de lasten verzwaard gaan worden en daarmee komen we gewoon niet uit de crisis.
Nog beter! Ik hoef dan ook geen alleenrecht.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:50 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Als de BD het geld bij voorbaat niet zou innen dan zou IEDEREEN dat op zijn eigen manier kunnen doen en niet alleen de mensen die kopen met geleend geld
Een geniaal inzichtquote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:34 schreef komrad het volgende:
tsja als je het normaal vindt meer uit te geven dan er binnenkomt gaat dat ooit mis, maar ja het systeem gaat uit van economische groei door monetaire verruiming en een enorme leverage. Minder schulden en meer eigen geld leidt daarmee tot het einde van het groeidenken. oneindige groei is sowieso en utopie natuurlijk.
Ik huur nu voor 400 euro en als ik weg ga verhuren ze het voor 800.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:48 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Of je nou in huurhuis A, 900 euro per maand aan huur betaald, die opzegt en naar huurhuis B gaat waar je ook 900 euro per maand betaald is GEEN vrijheid.
Misschien moet je even inhoudelijk ingaan op het onrecht van de HRA i.p.v. mijn persoonlijke situatiequote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:45 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Neuh, mHD9 heeft gewoon niet zoveel geduld met dat gezeik van je, want dat is 't. Jij wordt rechtvaardig behandeld. Jij zit alleen maar in deze situatie door je eigen toedoen, niet door iemand anders.
Wat jij dus doet is WEL verantwoordelijkheid afschuiven. Kijk je kunt hier posten wat je wil, maar dat gaat jouw situatie niet veranderen. Je hebt jezelf in deze positie gekregen. Jammer voor je, maar niet het probleem van iemand anders.
Je hebt altijd recht op erfenis als kind, in het geval je vader overlijdt. Als ik me niet vergis.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:21 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Strak als die kerel komt te overlijden moeten zijn kinderen afstand doen van hun erfenis om te voorkomen dat ze een restschuld erven![]()
Ik heb in principe al genoeg geld om een huis aan te schaffen. Voordeeltje als bijna alles voor je wordt betaald door je ouders en je zelf dus alles opzij kan leggen. :’) quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:11 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Als je een huis wilt kopen moet je nog even wachten en lekker doorgaan met sparen. Tot die tijd moet je gewoon iedereen de put in praten want de economie draait op vertrouwen en niet op olie
Precies, volgens mij kan je vandaag de dag ook (nog) maar max 50% aflossingsvrij krijgen. Althans, dat was wel bij het bedrijf waar ik stage liep.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:26 schreef Sjabba het volgende:
Aflossingsvrij is duidelijk genoeg, de naam zegt het al. Je hypotheek wordt niet afgelost. Dat wil echter niet zeggen dat die aflossingsvrije hypotheek net zo groot is als de waarde van de woning. Heel veel hebben nog een stukje aflossingsvrij (paar procent) op hun woning. Niets mis mee.
maarja, spook maar lekker door.
De vrijheid van hurenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:48 schreef CoolGuy het volgende:
Een huurder heeft dát probleem niet, en dús hebben ze het daar ook niet over. Die zegt zijn huur op en heeft van dat huis verder geen last meer
Volgens mij was dat ook een voorstel van de commissie Dijkhuizen, de rente over restschuld in ieder geval aftrekbaar maken.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:50 schreef Sjabba het volgende:
De overheid gaat echt niet zomaar de HRA afschaffen. Alsef we het erbij kunnen hebben dat er een flinke groep in de schuldsanering erbij komen...
Misschien komt er zelfs een restschuld die aftrekbaar is, dat zie ik dan nog eerder gebeuren...
Gewoon onderverhuren aan een 'bussie vol met Polen'quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:55 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik huur nu voor 400 euro en als ik weg ga verhuren ze het voor 800.
(In mijn situatie proberen ze het te verkopen aan figuren die het nog steeds niet snappen)
Door de verziekte woningmarkt met zwervende ex-kopers heb je als huurder (nog) minder vrijheid dan voorheen.
Ja.... maar je erft dan ook eventuele schulden. Het kan zijn dat je uit principes die overneemt omdat je de verplichtingen van je ouders respecteert. Toch denk ik dat 90% van de mensen daar niet voor zal kiezen.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:56 schreef ikjijallebei het volgende:
Je hebt altijd recht op erfenis als kind, in het geval je vader overlijdt. Als ik me niet vergis.
de afschaffing van de HRA is primair het oplossen van een marktverstorend element wat op zich nog losstaat van de groeipercepie. Secundair is dat door het verkleinen vd hefboom (door HRA rn door scherpere regels) de waardering van het vastgoed structureel op een lager niveau zal liggen.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:55 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Een geniaal inzicht![]()
Helaas moet je daar niet mee aankomen bij mensen die denken dat oneindige groei wel bestaat.
Dit is wel heel erg slap Xeno, want je quote met opzet maar de helft van wat ik daar zei. Ik krijg steeds meer en meer het idee, door dit soort dingen, dat je gewoon alleen maar zit te trollen, om het trollen, niet zozeer om iets anders.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:58 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De vrijheid van huren![]()
Ik wist dat jij dat wel zou inzien
Dat is leuk. Jij gaat weg. En dan ga je naar een ander huurhuis. En wat betaal je daar dan? ervanuit gaande dat het een gelijke woning is?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:55 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik huur nu voor 400 euro en als ik weg ga verhuren ze het voor 800.
(In mijn situatie proberen ze het te verkopen aan figuren die het nog steeds niet snappen)
Door de verziekte woningmarkt met zwervende ex-kopers heb je als huurder (nog) minder vrijheid dan voorheen.
Wederom heb je helemaal gelijk, je behoort tot de groep mensen die wel zijn hersens weet te gebruiken. Waren er maar veel meer mensen zoals jij, dan zag de toekomst van ons land er een stuk rooskleuriger uitquote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:06 schreef komrad het volgende:
[..]
de afschaffing van de HRA is primair het oplossen van een marktverstorend element wat op zich nog losstaat van de groeipercepie. Secundair is dat door het verkleinen vd hefboom (door HRA rn door scherpere regels) de waardering van het vastgoed structureel op een lager niveau zal liggen.
en oneindige groei is een utopie maar dat zegt op korte termijn niets...
Euhm....quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:08 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dit is wel heel erg slap Xeno, want je quote met opzet maar de helft van wat ik daar zei. Ik krijg steeds meer en meer het idee, door dit soort dingen, dat je gewoon alleen maar zit te trollen, om het trollen, niet zozeer om iets anders.
Sorry...quote:Want als je nl serieus had willen discussieren, dan was je niet met opzet halve quotes gaan plaatsen. Dat doe je, omdat de rest van de eigenlijke quote je niet uitkomt. Je wordt nogal flauw nu.
En zonder hypothecaire zekerheid zal die rente op kredietniveau liggen, zeg 10%. Dus restschuld 100k, ouders helpen kind uit de brand door dat uit te lenen, kind heeft 10k aftrekpost, wellicht zelfs meer dan voor verkoop van de woning!quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:59 schreef ComplexConjugate het volgende:
Volgens mij was dat ook een voorstel van de commissie Dijkhuizen, de rente over restschuld in ieder geval aftrekbaar maken.
Tja.... maar daar staat tegenover dat iemand die een meer prudent financieel beleid voert wel voor een redelijke prijs kan wonen. Dat is toch wat we willen? Voor een redelijke prijs kunnen wonen?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:10 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En zonder hypothecaire zekerheid zal die rente op kredietniveau liggen, zeg 10%. Dus restschuld 100k, ouders helpen kind uit de brand door dat uit te lenen, kind heeft 10k aftrekpost, wellicht zelfs meer dan voor verkoop van de woning!
Ook ik zit zo vast als een koper. Ik dacht dat dit wel duidelijk was door mijn voorbeeld.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:09 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is leuk. Jij gaat weg. En dan ga je naar een ander huurhuis. En wat betaal je daar dan? ervanuit gaande dat het een gelijke woning is?
Dat argument hebben velen hier al geopperd, toegegeven... jullie hebben gelijk.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:13 schreef BertV het volgende:
[..]
Ook ik zit zo vast als een koper. Ik dacht dat dit wel duidelijk was door mijn voorbeeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |