De kunstenaar in kwestie zal er wel een bedoeling mee hebben.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 20:53 schreef Phone het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een idioten niet geloven, ze snappen er echt niets van
http://www.omroepbrabant.(...)oblemen+onthuld.aspx
En waarom is dat erg? Idiootquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 20:56 schreef __Saviour__ het volgende:
Erger is dat die joden weer hun zin hebben gekregen.
Omdat het tijd wordt om rationeler naar het verleden te kijken en niet meer immer door de joodse slachtoffer-bril.quote:
Omdat positieve discriminatie ook discriminatie is? Zionist.quote:
Nee, dat is totaal niet waar.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:01 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Misschien krijgen ze iets te vaak hun zin om het feit dat ze joods zijn.
Oh, dus we moeten het maar 'vergeten', zeg je? Ga eens wat aan jezelf doen psycho.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:02 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Omdat het tijd wordt om rationeler naar het verleden te kijken en niet meer immer door de joodse slachtoffer-bril.
Rationeel is eigen slachtoffers te herdenken, en vijandelijke slachtoffers niet. Bij "herdenken" denk ik aan slachtoffers die ik liever niet dood had gezien. Zonder dode Duitsers hadden we de Duitsers nooit verdreven, en had de vijand dus gewonnen. Nu kan je achteraf politiek-correct gaan roepen dat het ook voor de Duitsers zielig was, toch ben ik heel blij dat ze toen zijn verdreven.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:02 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Omdat het tijd wordt om rationeler naar het verleden te kijken en niet meer immer door de joodse slachtoffer-bril.
Ja ik ook.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:08 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Rationeel is eigen slachtoffers te herdenken, en vijandelijke slachtoffers niet. Bij "herdenken" denk ik aan slachtoffers die ik liever niet dood had gezien. Zonder dode Duitsers hadden we de Duitsers nooit verdreven, en had de vijand dus gewonnen. Nu kan je achteraf politiek-correct gaan roepen dat het ook voor de Duitsers zielig was, toch ben ik heel blij dat ze toen zijn verdreven.
Prima, maar die herdenken ze dan maar fijn in Duitsland...quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:08 schreef kingtoppie het volgende:
En toch vind ik het triest voor die duitsers. / sommige duitsers
Ja dikke lul, je gaat zelf maar lekker niet duitsers herdenken, dring mij niks op svp, helemaal niet als het gaat om iets fucking symbolisch waar niemand last van ondervindt wat puur gebeurt in het hoofd.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Prima, maar die herdenken ze dan maar fijn in Duitsland...
De overgrote meerderheid van de Duitse soldaten waren ook maar gewone jongens die in opdracht van hun land streden, gehersenspoeld door de zorgvuldig voorbereide opbouw naar oorlog door het Nazi-regime.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:08 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Rationeel is eigen slachtoffers te herdenken, en vijandelijke slachtoffers niet. Bij "herdenken" denk ik aan slachtoffers die ik liever niet dood had gezien. Zonder dode Duitsers hadden we de Duitsers nooit verdreven, en had de vijand dus gewonnen. Nu kan je achteraf politiek-correct gaan roepen dat het ook voor de Duitsers zielig was, toch ben ik heel blij dat ze toen zijn verdreven.
Nou....quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:16 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De overgrote meerderheid van de Duitse soldaten waren ook maar gewone jongens die in opdracht van hun land streden, gehersenspoeld door de zorgvuldig voorbereide opbouw naar oorlog door het Nazi-regime.
Dat je nu blij terugkijkt op het verslaan van Duitsland is natuurlijk ingeven door het feit dat het gewoon zo gelopen is. De overwinnaars schrijven de geschiedenis. Als Duitsland had gewonnen, was jij nu een trotse inwoner van hun grote rijk die fier zou terugkijken op de geschiedenis.
Niet in 1950 nee. Maar de Nazi's zouden hun doctrine dan zorgvuldig hebben geïntegreerd in de opvoeding van nieuwe generaties, zoals in Duitsland zelf ook gebeurde. De Hilterjugend zou ongetwijfeld zijn intrede hebben gedaan in de nieuw veroverde gebieden. Jongeren zouden daarin complete hersenspoeling en indoctrinatie ondergaan om blindelings de nazi-politiek te volgen en ondersteunen, decennia later leidend tot een fiere, gehoorzame en eensgezinde bevolking.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:19 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Nou....
Dat is het 2e.... Denk niet dat de bevolking van NL gelijk in 1950 als duitsland had gewonnen blij was geweest met een adolf hitler aan d e macht.
Geen idee, ik denk van nature na, denk dat het niet echt gewerkt zou hebben op mij. Denk dat mensen wel een idee blijven houden van wat goed is zegmaar.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:29 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Niet in 1950 nee. Maar de Nazi's zouden hun doctrine dan zorgvuldig hebben geïntegreerd in de opvoeding van nieuwe generaties, zoals in Duitsland zelf ook gebeurde. De Hilterjugend zou ongetwijfeld zijn intrede hebben gedaan in de nieuw veroverde gebieden. Jongeren zouden daarin complete hersenspoeling en indoctrinatie ondergaan om blindelings de nazi-politiek te volgen en ondersteunen, decennia later leidend tot een fiere, gehoorzame en eensgezinde bevolking.
Wat ben je voor idioot joh ?quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:29 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Niet in 1950 nee. Maar de Nazi's zouden hun doctrine dan zorgvuldig hebben geïntegreerd in de opvoeding van nieuwe generaties, zoals in Duitsland zelf ook gebeurde. De Hilterjugend zou ongetwijfeld zijn intrede hebben gedaan in de nieuw veroverde gebieden. Jongeren zouden daarin complete hersenspoeling en indoctrinatie ondergaan om blindelings de nazi-politiek te volgen en ondersteunen, decennia later leidend tot een fiere, gehoorzame en eensgezinde bevolking.
Uiteraard, een team van 10 man voor die steen met 3 zinnen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:41 schreef Doodloper het volgende:
Heeft waarschijnlijk nog bakken met geld gekost ook.
Iemand die verder nadenkt dan simpelweg "idioot" roepen als een mening afwijkt.quote:
Ik kan Duitsers toch moeilijk zien als slachtoffers, ze waren immers zelf de agressor. Duitsers die weigerden of deserteerden en vervolgens werden doodgeschoten, dat waren slachtoffers. Niet de militairen de de ballen niet hadden dat te doen en meevochten met de nazi moordmachine.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Iemand die verder nadenkt dan simpelweg "idioot" roepen als een mening afwijkt.
De oorlog was verschrikkelijk. Maar we zijn ondertussen meer dan 65 jaar verder. Herdenking is niet langer het herdenken van slachtoffers, maar al jaren is onder het 5 mei comité een verschuiving naar tolerantie gaande. Daarbij behoort dus herdenken van ALLE slachtoffers, niet alleen de slachtoffers die 'wij' toevallig zielig vinden.
Ja, want jij zou als gewone jongen ook deserteren. Waarbij doodgeschoten worden misschien nog wel de mildste straf is die jou en je familie kan overkomen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:51 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Ik kan Duitsers toch moeilijk zien als slachtoffers, ze waren immers zelf de agressor. Duitsers die weigerden of deserteerden en vervolgens werden doodgeschoten, dat waren slachtoffers. Niet de militairen de de ballen niet hadden dat te doen en meevochten met de nazi moordmachine.
Ongetwijfeld zou er verzet en oppositie zijn, maar in beperkte mate en door het regime sterk onderdrukt. Het klopt wel dat mensen van nature een ingebouwd gevoel van goed en kwaad hebben, dat is in (onschuldige) psychologische experimenten bij baby's al aangetoond. Maar opvoeding zal dat instinct overschrijven bij de meesten. Mensen zijn voor een erg groot deel het product van hun opvoeding en de jonge geest is bijzonder kneedbaar. Kinderen kijken op naar volwassenen en geloven hen oprecht. Een op jonge leeftijd begonnen en zorgvuldig uitgevoerd 'lesprogramma' zou leiden tot burgers die volkomen geloven in hun land, haar idealen en de complete geschiedenis die daaraan vooraf ging.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:31 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Geen idee, ik denk van nature na, denk dat het niet echt gewerkt zou hebben op mij. Denk dat mensen wel een idee blijven houden van wat goed is zegmaar.
Dat zeg ik niet, maar ze kozen er voor om te vechten. Dan ben je geen slachtoffer als je sneuvelt.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, want jij zou als gewone jongen ook deserteren. Waarbij doodgeschoten worden misschien nog wel de mildste straf is die jou en je familie kan overkomen.
Nee, alle slachtoffers, dat is iets anders.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:57 schreef De_Kardinaal het volgende:
Tja, nu zijn alle namen verwijderd, maar zie de tekst, ook de bezetter wordt herdacht.
Ik ondevind wel last van het gebruik van comic sans. Dat lettertype moet systematisch uitgeroeid worden!quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:13 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ja dikke lul, je gaat zelf maar lekker niet duitsers herdenken, dring mij niks op svp, helemaal niet als het gaat om iets fucking symbolisch waar niemand last van ondervindt wat puur gebeurt in het hoofd.
Dat kanquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 22:00 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ik ondevind wel last van het gebruik van comic sans. Dat lettertype moet systematisch uitgeroeid worden!
Alle slachtoffers van oorlogsgeweld daar vallen ook de Duitse soldaten onder. Men had bezwaar tegen de namen ervan op het monument. Nu blijven dezelfde mensen ermee herdacht, maar zonder dat men bezwaar kan maken er tegen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:58 schreef Hoogstaande het volgende:
[..]
Nee, alle slachtoffers, dat is iets anders.
En daar maak je een denkfout.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:57 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar ze kozen er voor om te vechten. Dan ben je geen slachtoffer als je sneuvelt.
Ga die militairen herdenken waar dat hoort, in Duitsland, mocht daar behoefte aan zijn. Niet hier.
slacht·of·fer (het; o; meervoud: slachtoffers)quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 22:02 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Alle slachtoffers van oorlogsgeweld daar vallen ook de Duitse soldaten onder. Men had bezwaar tegen de namen ervan op het monument. Nu blijven dezelfde mensen ermee herdacht, maar zonder dat men bezwaar kan maken er tegen.
Waaronder Duitse soldaten dus. Zijn we er toch samen uitgekomen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 22:08 schreef Hoogstaande het volgende:
[..]
slacht·of·fer (het; o; meervoud: slachtoffers)
1
(historisch) offerdier dat op een altaar werd geslacht
2
iemand die buiten zijn schuld lichamelijke, financiële of geestelijke schade lijdt; iemand die het moet ontgelden
Let vooral op definitie 2
quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 22:09 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Waaronder Duitse soldaten dus. Zijn we er toch samen uitgekomen.
Gast wat doe je nou moeilijk domquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 22:12 schreef De_Kardinaal het volgende:
Dan lees jij de tekst op de steen toch gewoon anders dan ik! Prima of ben jij iemand die er over zeventig jaar nog over doorzeurt?
O, mijn excusesquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 22:18 schreef De_Kardinaal het volgende:
Misschien moet je eens lezen. Ik heb geen bezwaren tegen het herdenken van Duitsers.
Dat ook weer niet. Wat bekijk je zijn opmerking toch zwart-wit.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:05 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Nee, dat is totaal niet waar.
[..]
Oh, dus we moeten het maar 'vergeten', zeg je? Ga eens wat aan jezelf doen psycho.
Leuk voor een uitnodiging van een kinderpartijtje misschien, maar past totaal niet op een monument.quote:
In mijn woonplaats waren geen joden, die waren al jaren weg voor de duitse bezetting, ook maar geen joden meer herdenken tijdens de jodenherdenking?quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Prima, maar die herdenken ze dan maar fijn in Duitsland...
pff het is toch niet roze ofzo?quote:Op zondag 21 oktober 2012 19:51 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Het ziet er hiermee meer uit als een babymonument, terwijl zo'n goed monument een veel respectvoller uiterlijk verdient
De kleuren zien er vredig en rustig uit, zoals het hoort bij zo'n monument. Alleen voor het monument zou ik eerder iets zoals Helvetica of desnoods Arial gebruiken als lettertypequote:
het is bewust gedaan als protest tegen het kutbeleid dat hierover gevoerd is. de tekst moetst aangepast worden omdat er joden geklaagd hadden dat er duitsers herdacht werden.quote:Op zondag 21 oktober 2012 19:55 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
[..]
De kleuren zien er vredig en rustig uit, zoals het hoort bij zo'n monument. Alleen voor het monument zou ik eerder iets zoals Helvetica of desnoods Arial gebruiken als lettertype
Als de verzoening die men met het bord poogde te bereiken, er niet komt, moet men het bord niet plaatsen vind ikquote:Op zondag 21 oktober 2012 19:56 schreef Maanvis het volgende:
[..]
het is bewust gedaan als protest tegen het kutbeleid dat hierover gevoerd is. de tekst moetst aangepast worden omdat er joden geklaagd hadden dat er duitsers herdacht werden.
Er staat als tekst 'verzoening' maar hij betekent in feite niets, aangezien niet iedereen verzoend met elkaar is. Deze joden haten nog steeds en zijn nog niet verzoend met hun medemens.
Daarom is het dus in comic sans gedaan, om aan te geven dat het allemaal nep is, een lachertje.
Ik vind het een mooie vorm van protest.quote:Op zondag 21 oktober 2012 20:02 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
[..]
Als de verzoening die men met het bord poogde te bereiken, er niet komt, moet men het bord niet plaatsen vind ik
Anti-comic-sans-gen bestaat uiteraard niet ( heb jaren genetica bestudeerd).quote:Op zondag 21 oktober 2012 19:54 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Maanvis, ik denk dat bij jou het anti-comic-sans-gen ontbreekt. Als je dat gen hebt, dan is Comic Sans echt het meest verschrikkelijke lettertype dat je tegen kunt komen. Zo erg, dat als je het ziet je nekharen overeind gaan staan
Ze weten niet dat het comic sans is misschien, maar het is wel degelijk zichtbaar een ongepast lettertype voor dit monument.quote:Op zondag 21 oktober 2012 20:18 schreef Specularium het volgende:
Mensen die niet op fora hangen geven hier geen neuk om.
het monument zelf is een lachertje, dus het lettertype past daar perfect bij.quote:Op zondag 21 oktober 2012 20:24 schreef Taperol het volgende:
[..]
Ze weten niet dat het comic sans is misschien, maar het is wel degelijk zichtbaar een ongepast lettertype voor dit monument.
Hoezo ongepast? Wordt op zoveel grafmonumenten gebruikt.quote:Op zondag 21 oktober 2012 20:24 schreef Taperol het volgende:
[..]
Ze weten niet dat het comic sans is misschien, maar het is wel degelijk zichtbaar een ongepast lettertype voor dit monument.
quote:Op zondag 21 oktober 2012 20:25 schreef Specularium het volgende:
[..]
Hoezo ongepast? Wordt op zoveel grafmonumenten gebruikt.
Als je voorbeelden kunt noemen wil ik je graag geloven. Ik heb het zelf nooit gezien, om eerlijk te zijn.quote:Op zondag 21 oktober 2012 20:25 schreef Specularium het volgende:
[..]
Hoezo ongepast? Wordt op zoveel grafmonumenten gebruikt.
Daar kan ik mee instemmen.quote:Op zondag 21 oktober 2012 20:25 schreef Maanvis het volgende:
[..]
het monument zelf is een lachertje, dus het lettertype past daar perfect bij.
Ga morgen eens een begraafplaats bezoeken, dan kun je zelf zien dat je ongelijk hebtquote:Op zondag 21 oktober 2012 20:27 schreef Taperol het volgende:
[..]
Als je voorbeelden kunt noemen wil ik je graag geloven. Ik heb het zelf nooit gezien, om eerlijk te zijn.
Ik heb op een begraafplaats gewerkt.quote:Op zondag 21 oktober 2012 20:27 schreef Taperol het volgende:
[..]
Als je voorbeelden kunt noemen wil ik je graag geloven. Ik heb het zelf nooit gezien, om eerlijk te zijn.
Ik ga even huilen in een hoekje hier om.quote:Op zondag 21 oktober 2012 20:28 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik heb op een begraafplaats gewerkt.
Maar die was nepquote:Op zondag 21 oktober 2012 20:29 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik vond die van 'Har' Mulisch leuker.
Nouja, je ziet wel dat het linkerberichtje veel deftiger staat.quote:
Tsja, arial is ook niet allesquote:Op zondag 21 oktober 2012 20:31 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nouja, je ziet wel dat het linkerberichtje veel deftiger staat.
Dat is dan ook het enige, de comic sans hype is puur internet.
Maar die rechter springt er wel meteen uit. Als dan ook nog eens het eerste woord om de overledene te omschrijven 'eigenzinnig' is, kan ik me wel iets bij de keuze voorstellen.quote:Op zondag 21 oktober 2012 20:31 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nouja, je ziet wel dat het linkerberichtje veel deftiger staat.
Dat is dan ook het enige, de comic sans hype is puur internet.
Tof ik ben beroemd!quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:02 schreef Scorpie het volgende:
Misschien oud, maar toch:
http://www.omroepbrabant.(...)isd+op+internet.aspx
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |