abonnement Unibet Coolblue
pi_120171301
Ja ze zijn nu ook premium partner van google oid wat maar 3 andere bedrijven in NL zijn. En dat je maandelijks rapportages krijgt + een persoonlijke adwords specialist waar jegewoon contact mee kan opnemen.

Enerzijds wel interessant om voor 2000¤ 3 maanden uit te proberen, maar aan de andere kant zie ik het ook niet zitten ivm lage marges die we hebben en dat icm hun prijs en kliks daarvoor gAt het niet veel opleveren.
pi_120172085
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 22:27 schreef Snoepje5 het volgende:
Ja ze zijn nu ook premium partner van google oid wat maar 3 andere bedrijven in NL zijn. En dat je maandelijks rapportages krijgt + een persoonlijke adwords specialist waar jegewoon contact mee kan opnemen.

Enerzijds wel interessant om voor 2000¤ 3 maanden uit te proberen, maar aan de andere kant zie ik het ook niet zitten ivm lage marges die we hebben en dat icm hun prijs en kliks daarvoor gAt het niet veel opleveren.
ik wil t wel doen voor 500 :)

heb nu persoonlijk ervaring met 4 verschillende bureaus.. maar de meerwaarde is echt minimaal als je al enig ervaring hebt online.. T is leuk voor echte online starters.. maar voor anderen bitter weinig
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_120172216
overigens zijn die rapportages vaak pdfjes die je gewoon uit je dashboard haalt.. kwestie van adwords en analytics instellen..
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_120175075
Ik krijg nl (beweren ze) ongeveer 1200 kliks. Het budget dat ze aan adwords besteden is 350¤. 250¤ eigen zak. Voor 350¤, 1200 kliks te genereren moet je aan een optimistische 0.28¤ per klik denken. Huidige cpc is 0.42¤ hun kunnen dit blijkbaar door een speciaal systeem verlagen.

Zeg nou, 8% conversie uit de adwords campagne komt, mijn webshop conversie ligt er onder maar adverteer specifiek.

Dan heb ik ongeveer van de 1200 klikkers, 96 kopers. Gemiddelde orderwaarde rond de 30¤ met een netto winst van ongeveer 4¤ na aftrek van alle kosten zoals licenties, inkoop, verpakking etc.

96 kopers zou me dan 96x 4= 292 euro opleveren. Kost mij 600¤, conclusie duidelijk toch?

Nou is hun argument: niet zo staren op kliks, wij verhogen je conversie van de campagne ook.

Nog optimistischer: 15% conversies uit adwords. 180 kopers. 180x4¤= 360¤ winst. Kosten adwords voor deze 360¤ winst: 600¤. Conclusie: ook bij een conversie van 15% levert het niks op. Meer dan 1200 kliks kunnen ze niet genereren, dan moeten ze 0.2¤ cpc gaan halen, wat onmogelijk is.
pi_120175314
Enige probleem is dat ik geen conversies kan meten, hier heb ik geen verstand van hoe je dat in analytics moet instellen mbt google adwords.

Dat wil ik graag, maar dat lijkt mij een eenmalig project dat geen xxx¤ p maand hoeft te kosten.

Adwords kan ik zelf redelijk instellen. Mijn campagnes waren vrij goed zeiden ze, kwaliteit ook vaak 10/10 bij meeste zoekeoorden.

Misschien alleen een bedrijf vinden ( of iemand ) die een conversie meting kan instellen?
pi_120182412
Mensen hier bekend met de Cookie wetgeving? Ik ben bezig met het opzetten van een webwinkel en ik kan deze optie aan of uit zetten. Wat is jullie mening hier over? Ik zie nog niet bij alle websites die ik bezoek de keuze om het te accepteren.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_120185690
quote:
19s.gif Op dinsdag 11 december 2012 10:43 schreef Guidetti het volgende:
Mensen hier bekend met de Cookie wetgeving? Ik ben bezig met het opzetten van een webwinkel en ik kan deze optie aan of uit zetten. Wat is jullie mening hier over? Ik zie nog niet bij alle websites die ik bezoek de keuze om het te accepteren.
Ik doe het ook niet en maak me er ook niet druk over. Zie wel hoe het loopt begin volgend jaar wanneer er 'gecontroleerd' gaat worden oid.
pi_120185774
Die cookie-wetgeving is trouwens ook door minderwaardige mensen bedacht :'),..

Iedere consument kan in 2 clicken 100% van de cookies weigeren. Maar nee, de onkundige, onwetende mens moet beschermt worden :r.
pi_120186277
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 23:50 schreef Snoepje5 het volgende:van de campagne ook.

Nog optimistischer: 15% conversies uit adwords. 180 kopers. 180x4¤= 360¤ winst. Kosten adwords voor deze 360¤ winst: 600¤. Conclusie: ook bij een conversie van 15% levert het niks op. Meer dan 1200 kliks kunnen ze niet genereren, dan moeten ze 0.2¤ cpc gaan halen, wat onmogelijk is.
180 * 4 = 720 :')
pi_120187385
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:46 schreef Jamievs het volgende:

[..]

180 * 4 = 720 :')
:D
pi_120210493
Hmm.. Ik heb met dank aan rantheman nu als het goed is conversiemeting toegepast in adwords.

Een html code van Adwords heb ik geplakt in de bedank pagina van de site.

Enige vreemde is nu, dat er bij een campagne nu 1 conversie staat, terwijl dat helemaal geen conversie is van afgelopen maand/ vandaag. M.a.w. die conversie klopt helemaal niet, want die heeft niet vandaag plaatsgevonden.

Als ik specificeer in bijv. afgelopen maand (tm vandaag) komen er 0 conversies te staan. Kies ik voor onbeperkt, staat er 1.

Hoe is dat mogelijk?
Anders morgen eens contact opnemen met google adwords als niemand het hier weet.
  vrijdag 14 december 2012 @ 11:56:46 #172
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_120298898
Ik ben dienstverlener en kan een opdracht krijgen van een Zwitsers bedrijf. Nu wist een kennis me te vertellen dat bij werkzaamheden voor een Zwitserse firma, de Zwitserse belastingdienst meteen belasting inhoud en je in Nederland vervolgens vrijstelling krijgt van loonbelasting omdat dat niet dubbel ingehouden mag worden. Dit zou gunstig zijn, want in Zwitserland betaal je maar iets van 23%.

Ik kan echter nergens een bron vinden die bevestigt dat het inderdaad zo gaat. En als het inderdaad zo is, hoe ga ik dan ooit mijn kosten aftrekken van mijn omzet, als er meteen al op omzet gekort wordt?

Zijn er hier ervaringsdeskundigen die mij wat meer uitleg kunnen geven?
pi_120300220
Dit heeft toch niets met loonbelasting te maken, aangezien je een onderneming hebt. Als jij in Nederland woont en in Zwitserland een keer werkt, kan je met de regeling voorkomen van dubbele belasting op je IB dus invullen dat er in Zwitserland al betaald is.

Als ondernemer is het gewoon een intracommunautaire dienst.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 14 december 2012 @ 17:48:11 #174
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_120310749
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 12:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Dit heeft toch niets met loonbelasting te maken, aangezien je een onderneming hebt. Als jij in Nederland woont en in Zwitserland een keer werkt, kan je met de regeling voorkomen van dubbele belasting op je IB dus invullen dat er in Zwitserland al betaald is.

Als ondernemer is het gewoon een intracommunautaire dienst.
Als ik het zo lees is het inderdaad niet van toepassing. Wel bijzonder dat de persoon die me dit vertelde zei dat hij dit als freelancer meegemaakt had. Als ik het zo lees had zijn factuur echter volledig uitbetaald moeten worden want intracommunautaire dienst...
pi_120312415
Tja, misschien dat hij zichzelf freelancer noemt, maar gewoon op de loonlijst bij het Zwitserse bedrijf heeft gestaan.

Oh trouwens, ik realiseer me nu dat Zwitserland niet bij de EU hoort :P Bovendien lever je een dienst, dus de regels kunnen wat afwijken. Meer over lees je hier en je kan gebruik maken van de rekenhulp om te zien wat je precies moet doen. Over het algemeen geldt bij factureren aan niet-EU-landen de wetgeving in het betreffende land.
Facts don't care about your feelings
pi_120338123
Brief van het HBD ontvangen en uiteraard ga ik daar bezwaar tegen maken.

Nu vermelden ze dat ik een bedrijf met ambacht op internet ben. (deze optie komt het dichts in de buurt aangezien ik een webwinkel heb)

Als we naar het begrip ambacht gaan kijken, zien we dat ambacht een handwerk is dat wordt aangeleerd om een beroep mee uit te oefenen. Er zijn diverse soorten ambachten:
Voedingsambacht
Productieambacht
Uiterlijke verzorgingsambacht
Gebouwverzorgend ambacht
Medische hulpmiddelentechniek
Reparatieambacht consumptiegoederen
Bouwambacht

Ik beoefen geen ambacht. Ik verkoop slechts hobbymatig consumentengoederen, dit doe ik namelijk naast een full time HBO studie en ander werk waar ik in loondienst ben.

Ook bij werkzame personen wordt vermeld dat je minimaal 15 uur aanwezig bent per week.
Ik besteed geen 15 uur per week aan mijn onderneming. Er wordt echter niet vermeld dat bij 0 werkzame personen je geen HBD heffing hoeft te betalen.

Iemand anders ervaring gehad met bezwaar tekenen bij het HBD?

kwam dit al tegen:
quote:
Sociale verminderingsregeling 2012

Als uw verzamelinkomen in 2010 of 2011 lager was dan 18.600,- kunt u een verzoek om vermindering van de heffing indienen. Dit verzoek moet ingediend zijn binnen zes weken na ontvangst van de eerste nota van het heffingsjaar 2012
Nou, met mijn bijbaantje als student kom ik niet eens in de buurt van 18600 :-)

[ Bericht 17% gewijzigd door Snoepje5 op 15-12-2012 14:41:23 ]
  zaterdag 15 december 2012 @ 15:21:39 #177
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_120340715
Als webwinkelier moet je altijd afdragen aan het HBD, omdat je onder detailhandel valt. Maar succes met het aanvechten, ik lees graag je ervaringen ;)
KuikenGuppy
pi_120340825
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 15:21 schreef Burdie het volgende:
Als webwinkelier moet je altijd afdragen aan het HBD, omdat je onder detailhandel valt. Maar succes met het aanvechten, ik lees graag je ervaringen ;)
En anders kom ik waarschijnlijk nog altijd in aanmerking voor een vermindering als ik de site mag geloven.
Mijn verzamelinkomen lag in 2011 ruim onder de 18600. Met een full time studie kan ik niet meer dan 300 euro per maand verdienen met een bijbaantje waardoor ik niet eens in de buurt kom van 18600 euro.

Ik zal laten weten hoe het afloopt :P

Ik hoop in ieder geval dat het in 2014 wordt afgeschaft (voor webwinkels). Als stenen winkel heb je er misschien nog een klein beetje profijt van.
  zaterdag 15 december 2012 @ 15:26:57 #179
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_120340852
In 2014 wordt het afgeschaft, ja :)
Las ik in Twinkle!
KuikenGuppy
pi_120341958
Da's mooi als dat al zeker is. KvK bijdrage is geloof ik ook al afgeschaft.
pi_120342045
Yep en de MKB-winstvrijstelling gaat omhoog in 2013 naar 14%.

Hoera! Hoera! Hoera!
Facts don't care about your feelings
pi_120343573
Compenseert weer een klein beetje met de 5 cent die postzegels duurder worden.
pi_120364221
Even een vraagje. Ik krijg brieven van 1 of andere branche organisatie (welke maakt even niet uit) met de mededeling dat ik mijn cijfers moet opsturen zodat hun een CAO bijdrage kunnen berekenen die ik dan verplicht moet betalen.

De toonzetting van de brief deed mij eerst vermoeden dat het weer zo'n spookfacturenbedrijf was, maar alles klopt en een CAO bijdrage voor werkgevers is verplicht.

Afijn, ik werk alleen en heb geen personeel in dienst. Op de site en in het besluit noemt men steeds expliciet werkgever. Ik vind dat ik geen werkgever ben, dus ben niet bereid om zomaar een bijdrage te gaan betalen voor iets waar ik ook totaal geen baat bij heb, omdat het puur over CAO geneuzel gaat.

Klopt mijn denkwijze hierin?
Dit account is niet meer in gebruik.
  zondag 16 december 2012 @ 09:00:16 #184
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_120365458
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2012 03:22 schreef Spezza19 het volgende:
Even een vraagje. Ik krijg brieven van 1 of andere branche organisatie (welke maakt even niet uit) met de mededeling dat ik mijn cijfers moet opsturen zodat hun een CAO bijdrage kunnen berekenen die ik dan verplicht moet betalen.

De toonzetting van de brief deed mij eerst vermoeden dat het weer zo'n spookfacturenbedrijf was, maar alles klopt en een CAO bijdrage voor werkgevers is verplicht.

Afijn, ik werk alleen en heb geen personeel in dienst. Op de site en in het besluit noemt men steeds expliciet werkgever. Ik vind dat ik geen werkgever ben, dus ben niet bereid om zomaar een bijdrage te gaan betalen voor iets waar ik ook totaal geen baat bij heb, omdat het puur over CAO geneuzel gaat.

Klopt mijn denkwijze hierin?
Je denkwijze is prima, maar niet relevant. Als je wettelijk verplicht bent tot een CAO-bijdrage, dan ben je wettelijk verplicht; wat jij er ook over denkt. Dus ik zou zeggen: bel ze op en leg het voor.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_120365935
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 09:00 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Je denkwijze is prima, maar niet relevant. Als je wettelijk verplicht bent tot een CAO-bijdrage, dan ben je wettelijk verplicht; wat jij er ook over denkt. Dus ik zou zeggen: bel ze op en leg het voor.
Het gaat mij vooral om het feit dat zij het over CAO bijdrages hebben gebaseerd op loon voor werknemers. Maar dat is in mijn situatie niet van toepassing. Wat ik heb geen personeel dat onder die CAO valt.
Daarnaast zijn hun "diensten" die zij op de site hebben staan, allemaal dingen die voor mij niet interessant zijn, want wederom, ik heb geen personeel.

Uiteraard zal ik ze morgen bellen, maar wc eens adviseert wc eend, dus denk vraag het eens hier. :)

Dus concreet; in het besluit spreekt men letterlijk van "werkgevers", en ik zie mijzelf dus niet als werkgever omdat er geen personeel in dienst is.
Dit account is niet meer in gebruik.
  zondag 16 december 2012 @ 10:15:39 #186
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_120366008
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2012 10:09 schreef Spezza19 het volgende:
Dus concreet; in het besluit spreekt men letterlijk van "werkgevers", en ik zie mijzelf dus niet als werkgever omdat er geen personeel in dienst is.
Ongetwijfeld ben je niet de enige, dus óf ze hebben iets bedacht om dat recht te lullen, óf ze hebben iets bedacht waardoor de bijdrage niet voor jou geldt.

Staat er in de KvK toevallig dat er meerdere mensen werkzaam zijn in jouw bedrijf?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_120366076
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 10:15 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ongetwijfeld ben je niet de enige, dus óf ze hebben iets bedacht om dat recht te lullen, óf ze hebben iets bedacht waardoor de bijdrage niet voor jou geldt.

Staat er in de KvK toevallig dat er meerdere mensen werkzaam zijn in jouw bedrijf?
Nope. Gewoon standaard eenmanszaak. ze stuurde nu dus een herinneringsbrief dat ze graag informatie wilde hebben over het aantal werknemers. Gezien de manier waarop men communiceert en zich presenteert had ik de eerste keer dus het idee dat het zo'n spookfacturenbedrijf was :D
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_120524152
Iemand een idee hoe het kan dat een bod voor een zoekwoord 1.5¤ is volgens google voor de 1e pagina terwijl er (wanneer ik zoek) 0 advertenties te vinden zijn op dat zoekwoord ?

Dan moet het bod toch ver onder de 1.5¤ liggen?
pi_121314022
Wat vinden jullie, heeft een burn out invloed op de kwaliteit van het werk?
Ik heb laatst ergens een offerte voor laten maken. En nu kwam ik toevallig ergens op het internet tegen dat de beste persoon een burn out heeft maar nog enkele uren per week werkt.

Het gaat om design/ ontwerp werk.

Meningen? Misschien overdrijf ik wel heel erg, maar het trok toch mijn aandacht.
pi_121579872
Even hier posten, misschien dat hier iemand er meer van weet?

WGR / PayPal geblokkeerd, wat nu?
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
  woensdag 30 januari 2013 @ 10:35:08 #191
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_122247591
Als ZZPer lease ik momenteel een auto die ik ook privé rijdt en derhalve betaal ik ook bijtelling. Nu heb ik met een opdrachtgever uitonderhandeld dat ik een reiskostenvergoeding krijg van 50ct/kilometer. Hoe dien ik dit op te voeren? Is het gewoon omzet en betaal ik dus over het volledige bedrag belasting, of is de eerste 19 cent belastingvrij zoals bijvoorbeeld wanneer je een privé auto rijdt?
pi_122247806
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:35 schreef Coelho het volgende:
Als ZZPer lease ik momenteel een auto die ik ook privé rijdt en derhalve betaal ik ook bijtelling. Nu heb ik met een opdrachtgever uitonderhandeld dat ik een reiskostenvergoeding krijg van 50ct/kilometer. Hoe dien ik dit op te voeren? Is het gewoon omzet en betaal ik dus over het volledige bedrag belasting, of is de eerste 19 cent belastingvrij zoals bijvoorbeeld wanneer je een privé auto rijdt?
Correct me if I'm wrong, maar als ik me niet vergis moet je de hele 50 cent opvoeren als inkomsten, daarover betaal je belasting.
De kilometers kan je dan bij je aangifte weer apart opvoeren als onkosten á 19 cent/km, waardoor je daarover geen belasting betaalt.
  woensdag 30 januari 2013 @ 10:47:07 #193
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_122247900
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:43 schreef Teeno het volgende:

[..]

Correct me if I'm wrong, maar als ik me niet vergis moet je de hele 50 cent opvoeren als inkomsten, daarover betaal je belasting.
De kilometers kan je dan bij je aangifte weer apart opvoeren als onkosten á 19 cent/km, waardoor je daarover geen belasting betaalt.
Ik meende deze constructie gelezen te hebben bij mensen die een prive auto zakelijk rijden, maar in mijn geval rijd ik dus lease. Maakt dat nog verschil?
pi_122248030
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:47 schreef Coelho het volgende:

[..]

Ik meende deze constructie gelezen te hebben bij mensen die een prive auto zakelijk rijden, maar in mijn geval rijd ik dus lease. Maakt dat nog verschil?
O, wacht even.. je betaalt toch bijtelling? Dan mag je gewoon alle onkosten opvoeren en onbeperkt privé rijden.
Die 19 cent geldt alleen voor privé bezitters die ook zakelijk rijden, die moeten de onkosten van hun netto inkomen betalen.
Omdat jouw onkosten dus al fiscaal worden afgetrokken zou je de volle 50 cent als inkomsten op moeten voeren.

*aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, ik kan er ook finaal naast zitten maar dit lijkt me het meest logische
  woensdag 30 januari 2013 @ 11:21:44 #195
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_122248754
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:35 schreef Coelho het volgende:
Als ZZPer lease ik momenteel een auto die ik ook privé rijdt en derhalve betaal ik ook bijtelling. Nu heb ik met een opdrachtgever uitonderhandeld dat ik een reiskostenvergoeding krijg van 50ct/kilometer. Hoe dien ik dit op te voeren? Is het gewoon omzet en betaal ik dus over het volledige bedrag belasting, of is de eerste 19 cent belastingvrij zoals bijvoorbeeld wanneer je een privé auto rijdt?
Ik zou zeggen: het hele bedrag is omzet en daarover betaal je dus belasting.
De 19 cent belastingvrij lijkt me niet van toepassing omdat je de auto al (op kosten van de zaak) least.
KuikenGuppy
  woensdag 30 januari 2013 @ 17:38:27 #196
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_122262058
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:35 schreef Coelho het volgende:
Als ZZPer lease ik momenteel een auto die ik ook privé rijdt en derhalve betaal ik ook bijtelling. Nu heb ik met een opdrachtgever uitonderhandeld dat ik een reiskostenvergoeding krijg van 50ct/kilometer. Hoe dien ik dit op te voeren? Is het gewoon omzet en betaal ik dus over het volledige bedrag belasting, of is de eerste 19 cent belastingvrij zoals bijvoorbeeld wanneer je een privé auto rijdt?
Kosten staan op de zaak dus de vergoeding is belaste opbrengst voor de zaak.
Omdat het geen prive auto is, heb je niets met de 19 ct/km te maken.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  donderdag 31 januari 2013 @ 10:59:24 #197
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_122290340
Misschien een domme vraag, maar krijg ik voor het doen van mijn jaaropgaaf ook een brief zoals met de omzetaangifte?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_122294157
Ja, als ondernemer altijd.
Facts don't care about your feelings
pi_122294736
quote:
14s.gif Op donderdag 31 januari 2013 10:59 schreef boem-dikkie het volgende:
Misschien een domme vraag, maar krijg ik voor het doen van mijn jaaropgaaf ook een brief zoals met de omzetaangifte?
Het duurt alleen vaak een aantal weken voordat ze het aangifteprogramma beschikbaar hebben voor de ondernemer.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_122409944
Oh ik ontving gisteren trouwens de brief voor aangifte ib 2012 :)
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 12 februari 2013 @ 12:15:44 #201
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_122784218
Hallo,

Tot nu toe heb ik fotografie opdrachtjes altijd zwart gedaan, maar eigenlijk wil ik dit liever gewoon wit beginnen te doen. Ik heb al veel artikelen gelezen over het opstarten van een bedrijf voor fotografie, maar ik wordt er niet veel wijzer uit. In een artikel lees in bijv. dat je met btw maar 30% van je vraagprijs overhoudt, dit lijkt me sterk .

Wat zijn alle stappen die je moet ondernemen, hoeveel kost het ongeveer per jaar en hoeveel procent belasting moet je afstaan? Ik wil het naast een bijbaan (studio werk) gaan doen.

Mijn aankopen kan ik dan toch gewoon verrekenen met de btw die ik heb afgedragen, toch?

Alvast bedankt voor de hulp!
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  dinsdag 12 februari 2013 @ 13:33:14 #202
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_122786589
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 12:15 schreef Susteren het volgende:
In een artikel lees in bijv. dat je met btw maar 30% van je vraagprijs overhoudt, dit lijkt me sterk .

Wat zijn alle stappen die je moet ondernemen, hoeveel kost het ongeveer per jaar en hoeveel procent belasting moet je afstaan? Ik wil het naast een bijbaan (studio werk) gaan doen.

Mijn aankopen kan ik dan toch gewoon verrekenen met de btw die ik heb afgedragen, toch?
BTW is 21%. Normaliter tel je die bij je kostprijs op, dus de particulier betaald jouw prijs, incl BTW. Die BTW moet je weer afdragen aan de belastingdienst. In de praktijk wordt dit verrekend met de BTW die jij als ondernemer terug kunt vragen.
Dan heb je verder nog loonbelasting (ik meen 41,75%) die je moet betalen.

Om je kostprijs kort door de bocht te berekenen, kun je al je kosten bij elkaar optellen (denk ook aan verzekeringen, eventuele huisvesting, etc), plus je uurtarief dat je over wilt houden, plus reservering voor de (loon)belasting en delen door het aantal (declarabele) uren. Een en ander kun je ook uitwerken in een ondernemingsplan.
Let wel, dit is kort door de bocht, informeer je goed voordat je voor jezelf begint!

Een praatje maken bij de Kamer van Koophandel is een goed begin, overigens. Die kunnen je meer vertellen over het opstarten van een bedrijf.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_122787152
Loonbelasting is bij een ondernemer niet van toepassing tenzij je personeel hebt, wel inkomstenbelasting. In principe is btw niet echt interessant (voor jou), omdat je dit bovenop je tarief doet en de klant dus dit uiteindelijk betaald. Over alle producten die je inkoopt (kosten die je maakt) zit ook btw en die kan je weer terug vorderen. Per saldo moet je dan afdragen of krijg je terug.

Verkoop - inkoop - kosten = winst.

Winst betaal je dan inkomstenbelasting over (hoogte is afhankelijk van heel veel factoren).

De uiteindelijke inkomstenbelasting zal stukken hoger zijn als je daarnaast al een baan hebt.

Dus zoiets:

Jij rekent ¤40 per uur. Klant wilt iets en wordt afgesproken dat het ¤800 excl. btw gaat kosten (20 uur werk).

Jij maakt een factuur ¤800 + 21% = ¤968.

Klant betaalt ¤968 en jij draagt ¤168 af aan de belastingdienst.

Jij hebt ¤400 aan kosten gemaakt voor die opdracht. Je winst is dus ¤800 - ¤400 = ¤400. Hierover betaal je inkomstenbelasting (simpel gezegd, maar je kijkt natuurlijk niet naar de winst per opdracht, maar de winst per jaar).
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 12 februari 2013 @ 14:04:36 #204
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_122787705
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 13:33 schreef error_404 het volgende:

[..]

BTW is 21%. Normaliter tel je die bij je kostprijs op, dus de particulier betaald jouw prijs, incl BTW. Die BTW moet je weer afdragen aan de belastingdienst. In de praktijk wordt dit verrekend met de BTW die jij als ondernemer terug kunt vragen.
Dan heb je verder nog loonbelasting (ik meen 41,75%) die je moet betalen.

Om je kostprijs kort door de bocht te berekenen, kun je al je kosten bij elkaar optellen (denk ook aan verzekeringen, eventuele huisvesting, etc), plus je uurtarief dat je over wilt houden, plus reservering voor de (loon)belasting en delen door het aantal (declarabele) uren. Een en ander kun je ook uitwerken in een ondernemingsplan.
Let wel, dit is kort door de bocht, informeer je goed voordat je voor jezelf begint!

Een praatje maken bij de Kamer van Koophandel is een goed begin, overigens. Die kunnen je meer vertellen over het opstarten van een bedrijf.
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 13:49 schreef YoshiBignose het volgende:
Loonbelasting is bij een ondernemer niet van toepassing tenzij je personeel hebt, wel inkomstenbelasting. In principe is btw niet echt interessant (voor jou), omdat je dit bovenop je tarief doet en de klant dus dit uiteindelijk betaald. Over alle producten die je inkoopt (kosten die je maakt) zit ook btw en die kan je weer terug vorderen. Per saldo moet je dan afdragen of krijg je terug.

Verkoop - inkoop - kosten = winst.

Winst betaal je dan inkomstenbelasting over (hoogte is afhankelijk van heel veel factoren).

De uiteindelijke inkomstenbelasting zal stukken hoger zijn als je daarnaast al een baan hebt.

Dus zoiets:

Jij rekent ¤40 per uur. Klant wilt iets en wordt afgesproken dat het ¤800 excl. btw gaat kosten (20 uur werk).

Jij maakt een factuur ¤800 + 21% = ¤968.

Klant betaalt ¤968 en jij draagt ¤168 af aan de belastingdienst.

Jij hebt ¤400 aan kosten gemaakt voor die opdracht. Je winst is dus ¤800 - ¤400 = ¤400. Hierover betaal je inkomstenbelasting (simpel gezegd, maar je kijkt natuurlijk niet naar de winst per opdracht, maar de winst per jaar).
Hartelijk dank beiden! Deze uitleg heeft het voor mij stukken overzichtelijker gemaakt :)

Die inkomstenbelasting was ik van geschrokken, maar dit hoef ik dus niet te betalen?
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_122788008
Wat fotografeer je? Dit kan bepalend zijn voor je BTW tarief. Bijvoorbeeld:

* foto's die de kunstenaar heeft genomen en die door hem of onder toezicht van hem zijn afgedrukt, genummerd en gesigneerd tot een maximale oplage van 30 afdrukken

Bron
pi_122788081
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:04 schreef Susteren het volgende:

[..]

[..]

Hartelijk dank beiden! Deze uitleg heeft het voor mij stukken overzichtelijker gemaakt :)

Die inkomstenbelasting was ik van geschrokken, maar dit hoef ik dus niet te betalen?
Natuurlijk moet je wel inkomstenbelasting betalen, kan je niet lezen ofzo :')

Aangezien je al een baan ernaast hebt zal dat dus ongeveer hetzelfde zijn als je hoogste tarief waar je in valt met je baan. Dus waarschijnlijk tussen de 37% en 52%. Dan heb je nog 12% mkb-winstvrijstelling dus dat scheelt enkele procenten.
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 12 februari 2013 @ 14:16:24 #207
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_122788101
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:15 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Natuurlijk moet je wel inkomstenbelasting betalen, kan je niet lezen ofzo :')

Aangezien je al een baan ernaast hebt zal dat dus ongeveer hetzelfde zijn als je hoogste tarief waar je in valt met je baan. Dus waarschijnlijk tussen de 37% en 52%. Dan heb je nog 12% mkb-winstvrijstelling dus dat scheelt enkele procenten.
Sorry ik bedoelde loonbelasting
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  dinsdag 12 februari 2013 @ 14:17:22 #208
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_122788140
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:13 schreef Jamievs het volgende:
Wat fotografeer je? Dit kan bepalend zijn voor je BTW tarief. Bijvoorbeeld:

* foto's die de kunstenaar heeft genomen en die door hem of onder toezicht van hem zijn afgedrukt, genummerd en gesigneerd tot een maximale oplage van 30 afdrukken

Bron
Vooral portretfotografie :)
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  woensdag 13 februari 2013 @ 09:29:16 #209
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_122819175
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 10:37 schreef YoshiBignose het volgende:
Oh ik ontving gisteren trouwens de brief voor aangifte ib 2012 :)
Ik heb hem nog niet ontvangen. Omzetaangifte 4e kwartaal al wel gedaan.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_122819287
Ja dat moest voor 31 januari :P
Facts don't care about your feelings
  woensdag 13 februari 2013 @ 11:32:32 #211
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_122822511
Mijn omzetaangifte 4e kwartaal is tweede week van januari door de accountant verstuurd. Heb al een bevestigingsbrief van de BD gehad, echter op de MijnBD pagina staat er nog steeds geen verzenddatum. Gaan ze dit nog handmatig aanpassen of blijft dit open omdat er niet met mijn DigiD verstuurd is?
pi_122822617
Hmmmm? Als je aangifte ingediend is dan moet dat direct te zien zijn in mijnbd (of dat nou online of via software gebeurd is). Verder heb je voor de omzetbelasting helemaal geen digid nodig. Een bevestigingsbrief heb ik trouwens nog nooit gezien, of is het gewoon de aanslag al?
Facts don't care about your feelings
  woensdag 13 februari 2013 @ 11:46:05 #213
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_122823008
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 11:35 schreef YoshiBignose het volgende:
Hmmmm? Als je aangifte ingediend is dan moet dat direct te zien zijn in mijnbd (of dat nou online of via software gebeurd is). Verder heb je voor de omzetbelasting helemaal geen digid nodig. Een bevestigingsbrief heb ik trouwens nog nooit gezien, of is het gewoon de aanslag al?
Ben pas net begonnen dus niet helemaal thuis in de terminologie :)

Ik dacht ook voor omzetbelasting een DigiD nodig te hebben, niet dus. Accountant heeft met zijn software de boel opgestuurd en ik heb van de BD een brief gekregen dat ze me een bedrag willen overmaken (had meer BTW betaald dan ontvangen). Bedrag stond in de brief en ze vroegen me om een rekeningnummer te bevestigen. Geld staat sinds vanochtend op mijn rekening, echter in MijnBD staat er nog steeds geen datum/tijd onder "Ontvangen door de BD op"
pi_122823307
Ah oke ja dan is de aanslag dus gewoon ingediend en was het een teruggaaf, maar omdat het je eerste is moet je eerst een rekeningnummer opgeven.

Waarom de datum/tijd niet vermeld staat in MijnBD snap ik dan ook niet, bij loonheffingen en IB wordt dat direct gewijzigd als je het via software indient.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 13 februari 2013 @ 11:54:24 #215
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_122823314
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 09:35 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja dat moest voor 31 januari :P
Heb ik eind december al gedaan, kreeg pas vanochtend een mail dat hij verwerkt was trouwens. Terwijl er bij MijnBD al wel meteen na aangifte stond dat deze ingediend was.

Maar ik dacht altijd dat je jaaraangifte eind december zou komen en dit rond april rond moest zijn? Ik heb nog geen brief gezien, vandaar dat ik het vraag.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_122823423
In principe kan je het eind december niet gedaan hebben want dan is het 4e kw. nog niet voorbij ;)

De inkomstenbelasting moet voor 1 april ja, ik heb al een brief gehad maar nog niet iedereen. Vanaf 15 feb. kan je de aangifte doen staat op MijnBD. Heb je haast??? :P
Facts don't care about your feelings
  woensdag 13 februari 2013 @ 13:21:36 #217
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_122826408
Neu, maar aangezien ik geen ervaring heb met de jaaraangifte regel ik dat liever op tijd om als ik tegen zaken aanloop dat nog even kan uitvogelen. Brief verschijnt wel.

En dan was het begin januari, doe het in ieder geval vrijwel meteen nadat ik de brief heb dus dat zal wel rond begin januari geweest zijn.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_122913755
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 12:15 schreef Susteren het volgende:
Hallo,

Tot nu toe heb ik fotografie opdrachtjes altijd zwart gedaan, maar eigenlijk wil ik dit liever gewoon wit beginnen te doen. Ik heb al veel artikelen gelezen over het opstarten van een bedrijf voor fotografie, maar ik wordt er niet veel wijzer uit. In een artikel lees in bijv. dat je met btw maar 30% van je vraagprijs overhoudt, dit lijkt me sterk .

Wat zijn alle stappen die je moet ondernemen, hoeveel kost het ongeveer per jaar en hoeveel procent belasting moet je afstaan? Ik wil het naast een bijbaan (studio werk) gaan doen.

Mijn aankopen kan ik dan toch gewoon verrekenen met de btw die ik heb afgedragen, toch?

Alvast bedankt voor de hulp!
Er zijn ook nog een paar aftrekposten (helemaal al starter, mits je aan een aantal voorwaarden voldoet) waardoor je belastbare inkomen omlaag gaat en je niet exact die 1/3 van je winst gaat betalen. Maar het voor de zekerheid apart zetten is wel verstandig :)
pi_122914313
Je kan ook uitstel vragen voor de aangifte. Dit doet mijn accountant altijd voor mij. IB moet ik voor 2011 nog betalen. Mijn accountant dient het volgende week in.

Dit wilde ik nog even zeggen in dit topic

Afgelopen jaar heb ik een medewerker in dienst. Zij is 18 jaar en werkt ongeveer 20/25 uur per maand. Over het loon hoef ik maar 15,2% loonbelasting te betalen. Nu moet ik ook iemand fulltime aannemen voor mijn bedrijf en dan is de loonbelasting het dubbelen. Heb even uitgezocht hoe dit komt.

De eerste 500e wordt niet belast waardoor de belasting zo weinig is.

[ Bericht 57% gewijzigd door stoeltafel op 15-02-2013 14:51:30 ]
pi_122916986
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 14:43 schreef stoeltafel het volgende:
Je kan ook uitstel vragen voor de aangifte. Dit doet mijn accountant altijd voor mij. IB moet ik voor 2011 nog betalen. Mijn accountant dient het volgende week in.
Ja je kan zelf digitaal uitstel aanvragen bij MijnBD, staat onder de overige formulieren. Je moet dat voor 1 april doen uiteraard en dan krijg je 5 maanden uitstel. Je kan ook langer uitstel vragen, maar dan moet je wel motivatie geven waarom. Het kan zijn dat je uitstel wordt afgekeurd, als je bijv. vaak te laat bent met belastingbetalingen.

Accountants (boekhouders) kunnen in principe langer uitstel aanvragen, maar dit werkt op een andere manier (omdat ze nooit de aangiftes van alle klanten voor 1 april kunnen indienen als je een groot kantoor bent).
Facts don't care about your feelings
pi_122917476
Okey, ik geef jullie 2 minuten mij uit te lachen :). Ik ben sinds afgelopen week ook ¨Social Media Expert¨ ook al is me een beetje aan komen rollen.

Zoals als sommige weten geef ik trainingen aan horeca-personeel qua (bij)verkoop en horeca-vaardigheden. Maar verschillende 3 mensen het verzoek gehad als ik hen ook een keer wilde helpen bij ¨Facebook, Twitter enzo¨ Zo gezegd zo gedaan een leuke presentatie in elkaar gedrukt. Alles nog een keer op papier gezet (bejaarden houden van papier) en alles keurig uitgelegd.

Zonder ook maar de intentie echt te hebben gehad hier meer mee te doen twee telefoontjes gehad van voormalig klanten gehad die ook een keer een middag geholpen wilden worden. Nu dus besloten om mijn pakket wat te verbeteren. Mijn lessen even op mooi papier laten drukken presentatie laten verbeteren door een vriendin en hopen dat het een beetje gaat lopen :P.
pi_122917670
Wat maakt jou een Expert? Die term hoor je wel erg veel. Wat is de waarde van een like volgens jou?
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:12:20 #223
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_122917937
Dat is sowieso een slechte term.

Noem het dan Social Media Coach, of een trainer in Social Media voor 'bla bla'.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_122917979
Hey als je zegt dat je een expert bent dan ben je het ook, zo werkt dat bij ondernemers :P
Facts don't care about your feelings
pi_122917988
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:12 schreef boem-dikkie het volgende:
Dat is sowieso een slechte term.

Noem het dan Social Media Coach, of een trainer in Social Media voor 'bla bla'.
Het product heet ´social media training´ net zoals al mijn producten eindigen op training ;).
pi_122918169
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:05 schreef stoeltafel het volgende:
Wat maakt jou een Expert? Die term hoor je wel erg veel. Wat is de waarde van een like volgens jou?
Ik ben geen expert :P,.. Wat een like waard is? Ik zie het meer als een ´aanmelding´ van je vaste klandizie op je Facebook-berichten afhankelijk van je bedrijfstak verschilt de waarde.

In horeca is een like meer waard dan in jouw sector denk ik. Vandaag 3 Gangen vismenu 34,95 slaat sneller aan dan vandaag zonnepanelen 5.995!

-Edit-
Ik haal mensen door de war zie ik net, jij bent van de parkeerplaatsen niet van de zonnepanelen :@.


Wat ik wel merk is dat de concurrentie zo belachelijk slecht is dat iemand met enigszins verstand van marketing en inzicht in sociale netwerken toch een degelijk product kan verkopen. Ik ken een paar 22 jarige meisjes die met copy-tjes werken en een Ipad voor presentatie´s. Verdienen 100 euro in 2-3 uurtjes. Dat moet ik toch echt wel beter kunnen denk ik dan :). Dit in combinatie met een heel groot netwerk in de horeca-sector maakt gewoon plaats voor een extra product waar blijkbaar al genoeg vraag naar is voordat ik ermee op de markt mee ben gekomen.
pi_122918325
Als er vraag naar is is er niks mis mee toch :) Succes met je nieuwe businesstak ^O^
pi_122918406
Zodra ik 18 ben toch maar aanmelden bij de KvK. Heb inmiddels een aardig bedrag verdiend en is misschien wel zo handig om dat allemaal bij te houden.
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
pi_122918447
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:23 schreef Neraice het volgende:
Zodra ik 18 ben toch maar aanmelden bij de KvK. Heb inmiddels een aardig bedrag verdiend en is misschien wel zo handig om dat allemaal bij te houden.
Je houdt het nu nog niet bij?
pi_122918596
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:24 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Je houdt het nu nog niet bij?
Tuurlijk wel. Heb alleen nog niet uitgezocht hoe het nou precies zit met belastingen enzo. Heb inkomen van verschillende bronnen en daar moet allemaal nog belasting over worden betaald.
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:31:32 #231
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_122918734
Ik heb trouwens maar een boekhouder in armen genomen voor mijn jaaraangifte. Komt volgende week dinsdag. Eens kijken hoeveel ik de BD mag spekken na m'n eerste jaar ondernemerschap.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_122918753
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:17 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ik ben geen expert :P,.. Wat een like waard is? Ik zie het meer als een ´aanmelding´ van je vaste klandizie op je Facebook-berichten afhankelijk van je bedrijfstak verschilt de waarde.

In horeca is een like meer waard dan in jouw sector denk ik. Vandaag 3 Gangen vismenu 34,95 slaat sneller aan dan vandaag zonnepanelen 5.995!

-Edit-
Ik haal mensen door de war zie ik net, jij bent van de parkeerplaatsen niet van de zonnepanelen :@.


Wat ik wel merk is dat de concurrentie zo belachelijk slecht is dat iemand met enigszins verstand van marketing en inzicht in sociale netwerken toch een degelijk product kan verkopen. Ik ken een paar 22 jarige meisjes die met copy-tjes werken en een Ipad voor presentatie´s. Verdienen 100 euro in 2-3 uurtjes. Dat moet ik toch echt wel beter kunnen denk ik dan :). Dit in combinatie met een heel groot netwerk in de horeca-sector maakt gewoon plaats voor een extra product waar blijkbaar al genoeg vraag naar is voordat ik ermee op de markt mee ben gekomen.
Klinkt goed, succes! Ben idd de jongen van de parkeerplaatsen.
pi_122918845
Ik krijg m'n geld onder andere via PayPal op m'n rekening gestort. Voor de belasting moet ik toch gewoon het bedrag dat uiteindelijk op mijn rekening staat doorgeven?
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
pi_122918959
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:34 schreef Neraice het volgende:
Ik krijg m'n geld onder andere via PayPal op m'n rekening gestort. Voor de belasting moet ik toch gewoon het bedrag dat uiteindelijk op mijn rekening staat doorgeven?
Je moet je inkomsten doorgeven aan de belastingdienst. Waar het geld staat opgeslagen deert de belastingdienst verder niet zoveel.

Inkomsten kunnen komen uit loon, winst. Om uit te rekenen wat je winst is moet je een gedegen administratie bijhouden die de belastingdienst eventueel zal controleren als ze denken dat er iets niet helemaal klopt.
pi_122919030
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:37 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Je moet je inkomsten doorgeven aan de belastingdienst. Waar het geld staat opgeslagen deert de belastingdienst verder niet zoveel.

Inkomsten kunnen komen uit loon, winst. Om uit te rekenen wat je winst is moet je een gedegen administratie bijhouden die de belastingdienst eventueel zal controleren als ze denken dat er iets niet helemaal klopt.
Ik krijg het geld in dollars op m'n PayPal en laat het vervolgens in euro's op m'n rekening storten. Dat is dan toch het bedrag dat ik door moet geven?

Administratie weet ik, hoef niet zoveel bij te houden (heb geen kosten).
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
pi_122919117
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:38 schreef Neraice het volgende:

[..]

Ik krijg het geld in dollars op m'n PayPal en laat het vervolgens in euro's op m'n rekening storten. Dat is dan toch het bedrag dat ik door moet geven?

Administratie weet ik, hoef niet zoveel bij te houden (heb geen kosten).
Je hebt geen kosten? Wat voor een producten en/of diensten lever je dan? Het lijkt me heel twijfelachtig dat je geen kosten zal hebben.

Je hebt sowieso kosten aan Paypal wanneer je het geld laat storten dat is al iets wat je van je winst af kan trekken en dus kan besparen aan belastingen.
pi_122919182
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:40 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Je hebt geen kosten? Wat voor een producten en/of diensten lever je dan? Het lijkt me heel twijfelachtig dat je geen kosten zal hebben.

Je hebt sowieso kosten aan Paypal wanneer je het geld laat storten dat is al iets wat je van je winst af kan trekken en dus kan besparen aan belastingen.
Ik doe design en web development.

Wist niet dat je dat af kon trekken (dit wordt m'n eerste belastingaangifte). ING rekent 5 euro kosten voor internationale betalingen, dat kan ik dus ook aftrekken?
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
pi_122919319
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:42 schreef Neraice het volgende:

[..]

Ik doe design en web development.

Wist niet dat je dat af kon trekken (dit wordt m'n eerste belastingaangifte). ING rekent 5 euro kosten voor internationale betalingen, dat kan ik dus ook aftrekken?
Kosten zijn kosten dus ook transactiekosten :).

Jou computer trouwens waarop je je werk doet, die is vanuit de grond komen groeien? Of heb je die ook gewoon gekocht :)? Als je een laptop inbrengt in je bedrijf kan je die afschrijven in 3 jaar en ook dat van je winst aftrekken (let op, wel voorwaarden aan verbonden).

De software trouwens die je gebruikt voor je werk? Allemaal gratis software of ook wat gekocht?

Als ik jou was zou ik een keer een goed gesprek hebben met de KVK en iemand met verstand van belastingen en administratie zodat je de boel goed op orde gaat krijgen. Vooral als je meer klanten gaat krijgen gaat dit essentieel worden.
pi_122919350
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:42 schreef Neraice het volgende:

[..]

Ik doe design en web development.

Wist niet dat je dat af kon trekken (dit wordt m'n eerste belastingaangifte). ING rekent 5 euro kosten voor internationale betalingen, dat kan ik dus ook aftrekken?
Is je software legaal? Vooral in jou werk gebied kan je controles hierop verwachten.
pi_122919436
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:45 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Is je software legaal? Vooral in jou werk gebied kan je controles hierop verwachten.
Welke autoriteit heeft deze bevoegdheid trouwens :@? En mag legaal je pand betreden en/of controleren?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')